Ajax - De Graafschap (06-04-2008)

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13716
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » ma apr 07, 2008 1:17 pm

Mike, nog een klein stukje uit het AD (zonder foto:)
Volle Arena eert Heitinga

John Heitinga wist gisteren niet waar hij kijken moest. Het uitverkochte stadion eerde hem voor zeven jaar Ajax 1. Het publiek schreef via borden karton zijn naam uit en er werd een imposant spandoek met zijn hoofd uitgerold. Heitinga: "Ik was sprakeloos en had een minuut nodig ervan bij te komen. Ik kreeg tranen in mijn ogen".
De Telegraaf besteedt er aardig wat aandacht aan idd.
John wist trouwens van niks.

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » ma apr 07, 2008 1:19 pm

John wist inderdaad van niets, dat was het mooie denk ik.
Hij dacht echt dat zijn afscheid over 2 weken zou zijn.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » ma apr 07, 2008 1:20 pm

Bij de opkomst van de spelers zat ik de hele tijd naar Heitinga te kijken en je zag dat ie alles heel aandachtig bekeek, echt mooi voor hem.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » ma apr 07, 2008 5:41 pm

Hij heeft het verdiend. Die komt zijn carriere bij Ajax afsluiten?!

Lionel
Berichten: 47306
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » ma apr 07, 2008 6:30 pm

In De Pers, Spits enzo stond er niks.

Zo ff de Haagse Courant raadplege
IK GELOOF!!!!!!

M..
Berichten: 3195
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:33 pm

Bericht door M.. » ma apr 07, 2008 6:43 pm

Rishi schreef:In De Pers, Spits enzo stond er niks.

Zo ff de Haagse Courant raadplege
Fout, in de spits stond een klein stukje met een klein fotootje van het doek op 428

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47918
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » ma apr 07, 2008 7:50 pm

AD Sportwereld bracht het ook, volgens mij. Leuk krantje is het geworden, al moet men nog wel werken aan feitjes en nauwkeurigheid.

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » ma apr 07, 2008 9:45 pm

Heitinga reageert via ajax.nl :
Heitinga bedankt supporters

Amsterdam, 07 apr 2008
John Heitinga werd voor Ajax - De Graafschap door de supporters getrakteerd op een fantastisch eerbetoon. ,,Ik werd echt overdonderd door de acties op de tribunes’’, vertelt de Ajacied, die langs deze weg de supporters extra wil bedanken.

Heitinga: ,,Tijdens de warming-up was me niks afwijkends opgevallen, behalve één groot spandoek met mijn rugnummer en de tekst ‘Voor ons blijf je altijd nummer 1.’ Pas toen ik vlak voor de wedstrijd met de rest van het team de gracht inliep om het veld op te gaan, had ik door dat het publiek iets speciaals ging doen. Ik wist toen nog niet dat het voor mij bedoeld was. Ik heb in de jaren dat ik hier speel regelmatig meegemaakt dat er voor sfeerverhogende extraatjes werd gezorgd door de fanatieke aanhang. Daardoor werd het hele stadion extra sfeervol en dat maakt iets los bij de spelers. Dat was iets dat we in de beginjaren van de ArenA nooit hadden verwacht. De acties waren bijna altijd om het hele team te steunen. En dan met name bij wedstrijden tegen PSV en Feyenoord en voorafgaand aan Europese wedstrijden. Deze keer was het speciaal voor mij.”

,,Eenmaal op het veld zag ik aan de overkant heel groot ‘Oh, Oh, Johnny’ staan, over de hele lengte van het veld. Toen moest ik al even slikken want ik realiseerde me gelijk dat hier heel veel mensen heel erg veel werk in hebben gestoken. En dat dan vervolgens tienduizenden mensen met zo’n papier boven hun hoofd gaan staan; daar kreeg ik kippenvel van. Daarna draaide ik mijn hoofd richting F-Side, waarboven een mega-vlag uitgerold werd met mijn hoofd erop. Daar kreeg ik echt een brok van in mijn keel en ik voelde mijn ogen branden. Ook achter het andere doel zag ik een grote vlag voor mij. We stelden ons, als altijd, naast elkaar op en toen kon ik nog even goed rondkijken en zag ik het grote doek op Vak 410. Ongelooflijk. Daar spreekt zoveel waardering uit, dat kan ik niet beschrijven.”



Zondag kleurden de tribunes speciaal voor Heitinga rood, wit en zwart.
,,Het is bekend dat ik de beslissing heb genomen om naar het buitenland te gaan. En ik heb al vaak genoeg gezegd dat het een heel moeilijke beslissing zou worden en nu ik die beslissing genomen heb, kan ik toegeven dat het inderdaad heel moeilijk is geweest. Maar ik hoopte en verwachtte voortdurend dat iedereen zou begrijpen dat ik na zeven jaar bij de A-selectie te hebben gezeten klaar ben voor de stap naar een grotere competitie.”

,,De acties van gisteren op de tribune versterken bij mij twee belangrijke zaken. Allereerst mijn gevoelens voor Ajax en dan met name richting de fans van de club. Er was al een hechte band, maar dit maakt het allemaal nog véél specialer. En ten tweede spreekt er waardering uit voor wat ik hier gedaan heb, in plaats van dat mensen zich tegen me zouden keren omdat ik afscheid ga nemen.”

,,Het gekke is, dat er van een echt afscheid natuurlijk nog geen sprake kan zijn. Ik verwacht dat Ajax en Atlético Madrid de zaken deze week afronden. Daarna moeten nog wat punten en komma’s van mijn contract worden besproken. Pas dan is het definitief. En we spelen nog twee belangrijke competitieduels. De kans is heel erg groot dat we daarna nog de play-offs moeten spelen. Dus ik speel nog minimaal twee en maximaal zes wedstrijden voor Ajax. Pas daarna is het tijd om afscheid te nemen. Ik wil van deze gelegenheid alvast gebruikmaken om de supporters te bedanken voor wat ze gisteren hebben gedaan. En ik zal de betrokkenen van deze actie in het stadion ook nog persoonlijk bedanken. Maar ik richt me nu nog even op de sportieve prestaties. Want de supporters willen, net als de spelers, dat deze competitie zo goed mogelijk wordt afgesloten.”
Heitinga kennende zal hij zich daaraan houden!
Geweldig... hopelijk kan ik dan.

wimpey
Berichten: 51851
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » di apr 08, 2008 6:10 am

brigade zuid schreef:
wimpey schreef: Yup. Laten we het hopen. Ik vind Twente eerlijk gezegd niet minder dan het PSV van de HCE.
Valt wel mee hoor.. ze hadden het gister ook weer knap lastig thuis tegen het altijd moeilijke Excelsior.
PSV won in blessuretijd van die ploeg en Ajax verloor ervan. Lastige tegenstander. :smallgrin.gif:

PSV wint niet van Twente, denk ik. Dus is het aan Ajax om het nog effe een heel klein beetje spannend te houden.

En 2e in een seizoen zonder opvolgers van enig formaat voor Stam, Grygera, Sneyder en De Mul is i.m.o. een logisch resultaat. HtC had met de selectie van vorig seizoen fluitend kampioen moeten worden en CL moeten spelen. Met deze selectie dit seizoen is nu eenmaal veel minder mogelijk dan hetgeen vorig seizoen mogelijk was geweest.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di apr 08, 2008 12:18 pm

Mike, jullie hebben de buitenlandse pers gehaald! :headbang.gif: :neutral.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » di apr 08, 2008 2:52 pm

Hé wat grappig. Ik begrijp er verder weinig van, maar de foto is mooi!

John zal ons trouwens persoonlijk bedanken op korte termijn.
De afspraak is gemaakt.

(ik kan zelf overigens er niet bij zijn, maar misschien valt er nog wat te regelen)

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » di apr 08, 2008 2:57 pm

Ik blijf vrezen dat PSV wel vijf punten verliest (twee tegen Twente en, bibberend van de stress, drie tegen Vitesse), maar dat Ajax het zélf laat liggen (in Groningen).

Dat zou een bijzonder traumatische climax zijn, en een herhaling van vorig seizoen (RKC uit). Twee 'SVV-ervaringen' in twee achtereenvolgende seizoenen... Ik moet er niet aan denken.

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » di apr 08, 2008 2:59 pm

Kowalczyk schreef:Ik blijf vrezen dat PSV wel vijf punten verliest (twee tegen Twente en, bibberend van de stress, drie tegen Vitesse), maar dat Ajax het zélf laat liggen (in Groningen).

Dat zou een bijzonder traumatische climax zijn, en een herhaling van vorig seizoen (RKC uit). Twee 'SVV-ervaringen' in twee achtereenvolgende seizoenen... Ik moet er niet aan denken.

K.
Hou daar maar rekening mee! In Groningen gaan we ook net zo ten onder als in Enschede.... triest maar waar. Wederom een anti climax ARGHHH

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13402
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Bericht door Arthur » di apr 08, 2008 3:00 pm

Ik geloof er niks van dat Psv het zover laat komen, dus wat dat betreft maak ik me niet te veel 'zorgen'.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13716
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » di apr 08, 2008 3:02 pm

Kowalczyk schreef:Ik blijf vrezen dat PSV wel vijf punten verliest (twee tegen Twente en, bibberend van de stress, drie tegen Vitesse), maar dat Ajax het zélf laat liggen (in Groningen).

Dat zou een bijzonder traumatische climax zijn, en een herhaling van vorig seizoen (RKC uit). Twee 'SVV-ervaringen' in twee achtereenvolgende seizoenen... Ik moet er niet aan denken.

K.
Hoe kan PSV bibberend van de stress drie punten laten liggen in Arnhem als Ajax het zelf laat liggen tegen Groningen? Dan zijn ze immers al lang en breed kampioen.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di apr 08, 2008 3:02 pm

Er staat niet veel bijzonders. Dat de supporters hem wilden eren vanwege zijn zeven jaren in het eerste van Ajax en dat hij volgend seizoen voor Atletico Madrid speelt. En ze schrijven precies op wat jullie hebben gemaakt (een levensgrote '2', een spandoek van 25 bij 25, etc. Die 'oh oh Johnny' hebben ze denk ik niet begrepen. :smallgrin.gif: )

In het Parool is Standplaats gewijd aan jullie actie. Heitinga schijnt er niet van te hebben geslapen en keer op keer het filmpje op Youtube (?) te hebben afgekeken.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » di apr 08, 2008 3:08 pm

joey schreef:Er staat niet veel bijzonders. Dat de supporters hem wilden eren vanwege zijn zeven jaren in het eerste van Ajax en dat hij volgend seizoen voor Atletico Madrid speelt. En ze schrijven precies op wat jullie hebben gemaakt (een levensgrote '2', een spandoek van 25 bij 25, etc. Die 'oh oh Johnny' hebben ze denk ik niet begrepen. :smallgrin.gif: )

In het Parool is Standplaats gewijd aan jullie actie. Heitinga schijnt er niet van te hebben geslapen en keer op keer het filmpje op Youtube (?) te hebben afgekeken.
Heb je een link naar dat artikel in Parool?

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13716
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » di apr 08, 2008 3:10 pm

joey schreef:

In het Parool is Standplaats gewijd aan jullie actie. Heitinga schijnt er niet van te hebben geslapen en keer op keer het filmpje op Youtube (?) te hebben afgekeken.
http://nl.youtube.com/watch?v=Sx8eSjV4s4E

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di apr 08, 2008 3:10 pm

Nee, sorry. Ik heb het in de winkel gelezen. :blush.gif:

Maar misschien leest iemand hier Het Parool?
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » di apr 08, 2008 3:16 pm

@Thijs : Het filmpje ken ik natuurlijk wel.

@iedereen : Als iemand het stuk uit het Parool heeft zou ik het graag hier zien, kan iemand het inscannen?

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di apr 08, 2008 3:22 pm

Omdat ik de beroerdste niet ben, heb ik even een Parooltje op de kop getikt.
Slapeloze nacht


'Het je het gehoord?', zegt een van de mannen van het sfeerteam die zich na de ochtendtraining ophoudt in het trappenhuis. 'Hij heeft er niet van kunnen slapen'.
John Heitinga is bijna boven aan de trap. De verdediger vertelde ook dat hij het filmpje op internet al ontelbaar vaak heeft teruggekeken. 'Je moest eens weten', zei hij over het eerbetoon dat hij voor de wedstrijd tegen De Graafschap van het publiek kreeg.
Dat verliep dan ook vlekkeloos. in tegenstelling tot de generale repetities een dag eerder. 'Kijk nou, hij heeft een hazenlip', grpate het sfeerteam op zaterdag toen het doek met de afbeelding van Heitinga naar boven werd uitgerold, maar ter hoogte van zijn mond bleef steken achter een stoeltje. Opzondag bleef de zwarte lap stof ongedeerd, maar Heitinga zelf bleef niet onberoerd toen hij tot zijn grote verbazing overal zichzelf en zijn naam zag terwijl hij het veld betrad. 'Ik kreeg tranen in mijn ogen', gaf hij grif toe.
Aan de supporters liet Heitinga via een tussenpersoon persoonlijk weten hoe bijzonder hij het eerbetoon had gevonden. 'Jullie zijn geweldig. Dit doet echt heel veel met me. Diep respect. Groeten, John Heitinga', sms'te de verdediger, die in de zomer Ajax na zeventien jaar verlaat.
'De beelden spoken steeds door mijn hoofd', weerklinkt door het trappenhuis als Heitinga de laatste treden richting de kleedkamer beklimt.
'Dat was precies de bedoeling', roept de man van het sfeerteam hem gelukzalig na.
Laatst gewijzigd door joey op di apr 08, 2008 3:30 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Het stinkt aan alle kanten!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13716
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » di apr 08, 2008 3:24 pm

Weet ik Mike, maar Joey plaatste er een vraagteken achter dus ik nam aan dat hij het nog niet gezien had.

Morgen heb ik het Parool (ook van vandaag), ik kan wel effe kijken of ik wat kan regelen.
edit: Joey doet het al. :aai.gif:

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Rooie » di apr 08, 2008 3:28 pm

U vraagt, wij draaien...

Afbeelding

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » di apr 08, 2008 3:48 pm

Dank je wel. Wel een grappig stukje.
Ben benieuwd wie van het sfeerteam het was, want het doek bleef inderdaad even steken op zaterdag....

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di apr 08, 2008 3:51 pm

Thijs schreef:Weet ik Mike, maar Joey plaatste er een vraagteken achter dus ik nam aan dat hij het nog niet gezien had.
Dank je, maar ik had het wel gezien. Ik plaatste dat vraagteken omdat ik niet meer wist of in het stukje Youtube genoemd werd. Ik had het alleen even snel in de winkel gelezen.

Nou Mike, over aandacht niet te klagen. Het zal alleen niet meevallen deze actie te overtreffen. :666.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Plaats reactie