SC Heerenveen - Ajax (29-03-2008)

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Lionel
Berichten: 47288
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » zo mar 30, 2008 10:19 pm

Ze voldeden wel aan de voorwaarden. Ze hebben specifieke kwaliteiten
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo mar 30, 2008 10:32 pm

Alex en Alves zijn Brazilianen. Beide spelers waren ook international. En Kalou had een verklaring van Marco van Basten op zak dat hij een supertalent was.

Als Sulejmani een werkvergunning krijgt, moeten ze iedereen een werkvergunning geven.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo mar 30, 2008 10:34 pm

Ik heb liever dat hij meteen naar Chelsea gaat dan dat hij eerst een paar jaar in Eindhoven loopt te ballen. Zou weer een naaistreek zijn van die Russische maffia.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo mar 30, 2008 10:48 pm

Hij lijkt mij een beetje duur om voor jaren in Eindhoven te parkeren. De tijd dat Chelsea onbeperkt met ponden strooide is voorbij.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo mar 30, 2008 10:49 pm

Wat maakt dat voor Chelsea nou uit? Uiteindelijk komt hij daar dan toch wel terecht. En 10 miljoen is een schijntje voor die club.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo mar 30, 2008 10:50 pm

Zal nog moeten blijken of hij daar terecht komt.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Izmailov
Berichten: 680
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 10:31 am

Bericht door Izmailov » zo mar 30, 2008 11:00 pm

Sulejmani in beeld bij Ajax
Door MAARTEN WIJFFELS

HEERENVEEN - ’Shevchenko speelt ook altijd op rubbertjes,’’ zei Miralem Sulejmani zaterdag tegen Gertjan Verbeek. De coach van Heerenveen was niet onder de indruk. Hij verplichtte hem in de rust tegen Ajax andere schoenen aan te trekken.

Daarom droeg Mickey na de pauze ineens oranje schoenen met pinnen,’’ verduidelijkte Verbeek. In 45 weergaloze minuten zag hij het 19-jarige talent scoren, twee keer op de paal mikken en daarnaast nog drie kansen missen.Ondanks de 4-2 nederlaag genoot Verbeek van zijn ploeg en van Sulejmani in het bijzonder.

,,Deze jongen creëert een groot aantal kansen in een rechtstreeks duel met Heitinga, een international die vijf jaar ouder is dan hij. Jammer dat het rendement vandaag nog te laag lag, maar dat is onderdeel van het leerproces. Mickey mag nog gewoon in de A-junioren spelen hè.’’ En na een korte stilte: ,,Als ik Ajax was, dan wist ik het wel.’’

Ook in Amsterdam is de spectaculaire entree van de 19-jarige Serviër in de eredivisie onderwerp van gesprek. Wat een jongleur met zijn handen kan, speelt Miralem Sulejmani klaar met zijn voeten en het is niet verwonderlijk dat ze bij Ajax graag zouden willen dat dit ventje na de zomer een aanvalslinie vormt met Klaas Jan Huntelaar en Luis Suárez. Dan bundel je – op papier – de kwaliteiten van een stoïcijnse afmaker aan die van een rommelaar met een straatvechtermentaliteit (Suárez) en een straatvoetballer met oog voor het teambelang (Sulejmani).

Hoe reëel die wens is, moet de komende periode blijken. Het Ajax van Marco van Basten (zaterdag toeschouwer in Friesland) is bepaald niet de enige club die de haalbaarheid van Sulejmani aan het onderzoeken is. Er gaan geruchten dat Chelsea het talent en zijn stoet van zaakwaarnemers achter de schermen al heeft bewerkt en wil proberen hem volgend jaar te stallen bij PSV.

Na Heerenveen – Ajax kwam ter sprake dat de vaderlandse topclubs kennelijk hebben verzuimd zo’n exceptioneel talent zelf al eerder binnen te halen. Gertjan Verbeek zei dat hij ‘in één opslag had gezien dat Sulejmani heel goed was.’ ,,Het was hetzelfde verhaal als met Jon Dahl Tomasson. Die trainde voor het eerst mee op proef en na een halfuur vroeg Riemer van der Velde: Wat vind je ervan? ,,Die kan zo in het eerste,’’ zei ik. ,,Dat hadden we met Sulejmani ook.’’

Het is echter te gemakkelijk om te stellen dat andere Nederlandse clubs hebben zitten slapen. AZ was in de herfst van 2006 de eerste die de Serviër op proef had. Omdat er toen al een guerillagevecht dreigde om zijn transferrechten, liet de Alkmaarse directie de speler lopen.

Ajax tastte aansluitend eveneens de mogelijkheden af, maar deinsde terug voor het perspectief van slepende procedures bij UEFA en FIFA. Als het beursgenoteerde Ajax een moddergevecht was begonnen om een net 17-jarige jeugdspeler, was er zonder twijfel een tsunami van kritiek op de club neergedaald.

Dat provincieclub Heerenveen maandenlang ruziede met Partizan Belgrado en de FIFA Sulejmani zelfs een half jaar schorste wegens vermeende contractbreuk, was in de publiciteit een bericht van een paar regels.

,,Achteraf durf ik te stellen dat het voor Mickey voordelig is geweest dat hij het eerste halfjaar niet heeft gevoetbald,’’ aldus Gertjan Verbeek. ,,Wij hebben hem in alle rust kunnen voorbereiden op het voetballen in Nederland. We praten nu samen wel eens over zijn toekomst. Hij is er klaar voor als een club hem na dit seizoen weghaalt. En als hij blijft, is nog één jaar Heerenveen lang zat. Daarna kan Heerenveen geen voorwaarden meer scheppen om zo’n speler beter te maken. Zijn medespelers zijn daar dan simpelweg niet goed genoeg voor.’’

Zo ging het eerder met Huntelaar ook, weet Verbeek. ,,Maar in Nederland kunnen alleen Ajax en PSV hem betalen. Daarom ga ik ervan uit dat Heerenveen zijn huiswerk heeft gedaan en een nieuwe trainer heeft gezocht die het ziet zitten om Mickey eventueel hier verder te ontwikkelen. Als hij nu al tien miljoen waard is, dan is dat over niet al te lange tijd 25 miljoen. Dat kan niet missen.’’
ad.nl

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo mar 30, 2008 11:15 pm

Die jongen zit sowieso in de zak bij zijn zaakwaarnemers. Kunnen we vergeten.

Lionel
Berichten: 47288
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » zo mar 30, 2008 11:33 pm

Hoezo zit hij in de zak bij zijn zaakwaarnemers? Die komt gewoon naar Ajax. Daar ben ik wel van overtuigd
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51826
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » ma mar 31, 2008 6:39 am

Demosthenes schreef: Zu hij er voor KJH zitten? Ik meen dat HtC daar werkt en die zal toch geen scout naar KJH hebben gestuurd?
Nog werkt. En HtC is natuurlijk niet degene die daar de lakens uitdeelt. Hij deelt de hesjes uit.

Chelsea is trouwens bezig met Mario Gomez. Heel verstandig, want dat is een betere spits dan KJH.

We kunnen alleen maar hopen dat Sulejmani naar Ajax komt en niet via Chelsea bij PSV belandt. Die jongen is een zeldzame speler. Suarez heeft techniek, maar amper inzicht. Sulejmani heeft beide, MVB zal hem warm moeten kunnen maken voor Ajax!

wimpey
Berichten: 51826
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » ma mar 31, 2008 6:45 am

GangstaRiB schreef:
Thomas schreef:Wanneer leert Heitinga eens verdedigen? Het leek echt helemaal nergens op. Die jongen werd aan alle kanten voorbij gelopen door Sulejmani.

Niet dat Vermaelen wel denderend speelde, maar John sloeg echt alles.
De hoop op John heb ik allang opgegeven en ik ben blij dat we hem voor een leuk bedrag verkopen aan Atl. Madrid. Heitinga is geen pure verdediger en maakt na 5 jaar nog steeds dezelfde fouten.
Je haalt me de woorden uit de mond. Ben blij dat ie weg is. Met 10 mio en min Heitinga wordt Ajax er onherroepelijk sterker op.

Grappig trouwens: 2 seizoenen geleden kon Heitinga er volgens de goegemeente geen ene kloot van. Nu is ie een held. Ik vond 'm toen veel minder slecht dan de meerderheid hem destijds vond. En nu veel minder goed. Redelijke speler, niets meer, niets minder. 10 mio is pure winst.

Vermaelen staat zo onzeker op zijn benen.. motorisch vind ik hem er niet goed uitzien, let alone the rest.
Ik heb wel fiducie in Vermaelen, vergeet niet dat ie een zware blessure achter de rug heeft. Maar Ajax heeft natuurlijk wél 2 nieuwe centrale verdedigers nodig en dan niet van het niveau Kuffour.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma mar 31, 2008 8:34 am

wimpey schreef:Je haalt me de woorden uit de mond. Ben blij dat ie weg is. Met 10 mio en min Heitinga wordt Ajax er onherroepelijk sterker op.
Onherroepelijk nog wel. Ja, Ajax slaagt er steeds in uitstekende vervangers te halen. :hypocrite.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » ma mar 31, 2008 9:19 am

Jöhnk schreef:Die jongen zit sowieso in de zak bij zijn zaakwaarnemers. Kunnen we vergeten.
Denk ik ook. Ik denk dat die jongen zelf helemaal niks in te brengen heeft (qua speeltijd of eventuele toevoeging om onder MvB te mogen spelen) en dat de zaakwaarnemers lekker op het grote geld afgaan (Chelsea).
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

wimpey
Berichten: 51826
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » di apr 01, 2008 5:40 am

joey schreef: Onherroepelijk nog wel. Ja, Ajax slaagt er steeds in uitstekende vervangers te halen. :hypocrite.gif:
Ik neem aan dat onze nieuwe trainer daar wat meer kijk op heeft dan MVG en de vml. rechtsbuiten van Telstar, ja. 10 mio voor Heitinga is prima voor een redelijke, maar niet bijzondere verdediger.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58893
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » di apr 01, 2008 8:53 am

Inderdaad, redelijke mandekker met nog steeds veel fouten.

Plaats reactie