FC Twente - Ajax (23-3-2008)

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34401
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » zo mar 23, 2008 7:44 pm

Jansma schreef:
Ramona schreef:
Jansma schreef:ik ben benieuwd naar positieve punten...
Dat het team niet draait moge duidelijk zijn; en dat er geen vertrouwen is ook, maar de spelers vind ik echt niet minder...
hmmm, een team doet het heel netjes in Europa, het andere team is subtop niveau in Nederland...
Yep...en daaraan liggen diverse oorzaken binnen AJAX ten grondslag...

Gebruikersavatar
Leon
Berichten: 497
Lid geworden op: za apr 10, 2004 9:07 am

Bericht door Leon » zo mar 23, 2008 7:46 pm

Ramona schreef:
leon schreef:
Ramona schreef: Ga toch weg... kampioen van de armoede...zoveel beter vind ik Psv niet, maar sommigen kunnen enkel negatief denken! :excited.gif:
Misschien voetballend niet duidelijk veel beter, maar ze zijn gewoon constant. En dat het constant saai is, tsja...Ik zou het vreselijk vinden om een keer in de twee weken naar zo'n ploeg te moeten kijken, maar goed, er schijnen ook liefhebbers van te zijn.. :smallgrin.gif:
Gelul...als je tenminste bedoelt dat ik liefhebber van dit AJAX ben...
nee, er schijnen liefhebbers te zijn van dat anti-voetbal van psv, woensdag zaten er ook weer 30.000 idioten te klappen alsof ze de CL hadden gewonnen.. sorry Harm... :blush.gif:
Eén club. Eén stad. Ajax Amsterdam.

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2155
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Bericht door Cluijffert » zo mar 23, 2008 7:49 pm

Ramona schreef:
Jansma schreef:
Ramona schreef: Dat het team niet draait moge duidelijk zijn; en dat er geen vertrouwen is ook, maar de spelers vind ik echt niet minder...
hmmm, een team doet het heel netjes in Europa, het andere team is subtop niveau in Nederland...
Yep...en daaraan liggen diverse oorzaken binnen AJAX ten grondslag...
ja, en dus welk positive punten?
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34401
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » zo mar 23, 2008 7:51 pm

leon schreef:
Ramona schreef:
leon schreef: Misschien voetballend niet duidelijk veel beter, maar ze zijn gewoon constant. En dat het constant saai is, tsja...Ik zou het vreselijk vinden om een keer in de twee weken naar zo'n ploeg te moeten kijken, maar goed, er schijnen ook liefhebbers van te zijn.. :smallgrin.gif:
Gelul...als je tenminste bedoelt dat ik liefhebber van dit AJAX ben...
nee, er schijnen liefhebbers te zijn van dat anti-voetbal van psv, woensdag zaten er ook weer 30.000 idioten te klappen alsof ze de CL hadden gewonnen.. sorry Harm... :blush.gif:
ah ok...

Tja...aan de andere kant snap je toch voor geen ene meter dat voor wedstrijden als vandaag en tegen PSV zo weinig beleving en strijdt is...

Dan moet er toch veeel mis zijn... :sad.gif:

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » zo mar 23, 2008 7:55 pm

leon schreef:
Ramona schreef:
leon schreef: Misschien voetballend niet duidelijk veel beter, maar ze zijn gewoon constant. En dat het constant saai is, tsja...Ik zou het vreselijk vinden om een keer in de twee weken naar zo'n ploeg te moeten kijken, maar goed, er schijnen ook liefhebbers van te zijn.. :smallgrin.gif:
Gelul...als je tenminste bedoelt dat ik liefhebber van dit AJAX ben...
nee, er schijnen liefhebbers te zijn van dat anti-voetbal van psv, woensdag zaten er ook weer 30.000 idioten te klappen alsof ze de CL hadden gewonnen.. sorry Harm... :blush.gif:
Tsja, een gelijkspelletje was genoeg, dat blijkt nu wel weer. PSV hoefde zich amper in te spannen voor Ajax.

Ik weet zeker dat wanneer PSV had moeten winnen, dat dat dan ook gebeurd was.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34401
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » zo mar 23, 2008 7:55 pm

Jansma schreef:
Ramona schreef:
Jansma schreef: hmmm, een team doet het heel netjes in Europa, het andere team is subtop niveau in Nederland...
Yep...en daaraan liggen diverse oorzaken binnen AJAX ten grondslag...
ja, en dus welk positive punten?
Verder kijken maar weer...met negativisme bereik je ook niks evenals 't geherhaal van zetten...

Uit dit seizoen het beste halen nog... :hupajax.gif:

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » zo mar 23, 2008 7:56 pm

Ramona schreef:
joey schreef:Jullie verdienen het ook, Harm. Jullie zijn duidelijk beter.
Ga toch weg... kampioen van de armoede...zoveel beter vind ik Psv niet, maar sommigen kunnen enkel negatief denken! :excited.gif:
En dit vind ik dan weer gelul. Dat gezeik over kampioen van de armoede. Dit is gewoon het niveau van de competitie in Nederland. Als je echt vindt dat PSV kampioen van de armoede is, dan moet je je gewoon van het voetbal afkeren, want dan heb je in Nederland niks te zoeken.

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » zo mar 23, 2008 7:58 pm

Harm schreef:Ik weet zeker dat wanneer PSV had moeten winnen, dat dat dan ook gebeurd was.
Ik ook, ja. Ben ik van overtuigd.

Niettemin heb ik aan het begin van dit seizoen al gezegd: deze competitie krijgt sowieso een kampioen van de armoede - wie het ook wordt. Want het ziet er gewoon niet uit. Geen enkele van de topclubs is écht soeverein geweest. Alles was kwetsbaar, wankel, onevenwichtig, inconsistent, rommelig en technisch/tactisch gewoon slecht.

Dat geldt voor PSV nog het minst; vandaar deze titel.

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo mar 23, 2008 7:59 pm

Je mag wel constateren dat het voetbal in Nederland niet al te veel (meer) voorstelt toch? Het gat met de topcompetities wordt groter en groter. Leuk dat onze subtoppers ook mee doen, maar het zegt genoeg dat deze in Europa worden afgeslacht.

Gebruikersavatar
Leon
Berichten: 497
Lid geworden op: za apr 10, 2004 9:07 am

Bericht door Leon » zo mar 23, 2008 8:00 pm

Harm schreef:
Ramona schreef:
joey schreef:Jullie verdienen het ook, Harm. Jullie zijn duidelijk beter.
Ga toch weg... kampioen van de armoede...zoveel beter vind ik Psv niet, maar sommigen kunnen enkel negatief denken! :excited.gif:
En dit vind ik dan weer gelul. Dat gezeik over kampioen van de armoede. Dit is gewoon het niveau van de competitie in Nederland. Als je echt vindt dat PSV kampioen van de armoede is, dan moet je je gewoon van het voetbal afkeren, want dan heb je in Nederland niks te zoeken.
ben ik dan weer met je eens. Straks ook weer die stelling van VI, roept dan lekker op. Als je kampioen wordt met 7 (of meer) punten voorsprong, ben je de terechte kampioen. Anders wordt Real Madrid ook kampioen van de armoede omdat Barcelona steeds punten laat liggen, gaat nergens over..

Hoe lang gaat deze rotzooi nog duren??
Eén club. Eén stad. Ajax Amsterdam.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo mar 23, 2008 8:01 pm

Dat klopt wel, maar wij zijn de nummer 2 van de armoede. :blush.gif: :blush.gif: :blush.gif:

Met afgeven op PSV schieten we niets op. We moeten naar onze eigen ploeg kijken en constateren dat we er (bijna) weer een mislukt seizoen op hebben zitten. En ons afvragen hoe dat komt.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » zo mar 23, 2008 8:03 pm

Harm schreef:Als je echt vindt dat PSV kampioen van de armoede is, dan moet je je gewoon van het voetbal afkeren, want dan heb je in Nederland niks te zoeken.
Niet met je eens.

Er zijn genoeg seizoenen geweest dat ik het seizoen in Nederland heel behoorlijk vond, en daar zaten óók jaren tussen waarin PSV kampioen werd.

Dit seizoen vond ik het gewoon belabberd. Echt abominabel slecht. Verkeerde passes, schutterende verdedigingen, traag geschuif, hulpeloos geploeter. Geen enkele van de topclubs had echt de macht om een degradatiekandidaat bij de strot te pakken en te demonstreren dat er zoiets als een wezenlijk kwaliteitsverschil bestaat.

Ik vergelijk het Nederlandse voetbal hier dus niet met de buitenlandse competities, maar met onze éigen standaard. Ik vond het slecht, niet zozeer in vergelijking met Engeland of Spanje, maar in vergelijking met het Nederlandse voetbal van vijf jaar geleden (dus niet eens zozeer met de periode 1992-1996 waarin wij Ajacieden nogal verwend zijn geweest).

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58878
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo mar 23, 2008 8:03 pm

Wat zou de score zijn geweest als het huidige team een wedstrijdje om het eggie tegen het team uit 94-95 had moeten voetballen?.Ja, kweet het ouwe lul ikke :blush.gif:

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » zo mar 23, 2008 8:04 pm

joey schreef:Dat klopt wel, maar wij zijn de nummer 2 van de armoede. :blush.gif: :blush.gif: :blush.gif:

Met afgeven op PSV schieten we niets op. We moeten naar onze eigen ploeg kijken en constateren dat we er (bijna) weer een mislukt seizoen op hebben zitten. En ons afvragen hoe dat komt.
Uiteraard. Dat staat als een paal boven water. Als PSV een kampioen van de armoede is, wat zijn wij dan wel niet...? Pijnlijke vraag; nog pijnlijker antwoord.

Maar daarom mogen we in deze topic nog wel een discussie voeren over de competitie als geheel.

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo mar 23, 2008 8:04 pm

Voetske schreef:Wat zou de score zijn geweest als het huidige team een wedstrijdje om het eggie tegen het team uit 94-95 had moeten voetballen?.Ja, kweet ouwe lul ikke :blush.gif:
Heen in de Meer: 6-0
Terug in de 'eigen' Arena: 1-5.

Zonder gekheid.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo mar 23, 2008 8:09 pm

Kowalczyk schreef:
joey schreef:Dat klopt wel, maar wij zijn de nummer 2 van de armoede. :blush.gif: :blush.gif: :blush.gif:

Met afgeven op PSV schieten we niets op. We moeten naar onze eigen ploeg kijken en constateren dat we er (bijna) weer een mislukt seizoen op hebben zitten. En ons afvragen hoe dat komt.
Uiteraard. Dat staat als een paal boven water. Als PSV een kampioen van de armoede is, wat zijn wij dan wel niet...? Pijnlijke vraag; nog pijnlijker antwoord.

Maar daarom mogen we in deze topic nog wel een discussie voeren over de competitie als geheel.

K.
Natuurlijk. Mee eens. Klopt.

Onzin om iets af te dingen op het a.s. kampioenschap van PSV. PSV is de beste van onze steeds slechter wordende competitie. Ook PSV heeft (veel) ingeleverd, maar het bungelt er internationaal gezien nog een beetje bij. Dat kunnen we van Ajax jammer genoeg niet zeggen.
Ajax moet beter opleiden. Anders komen we nooit terug.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » zo mar 23, 2008 8:11 pm

Nou ja - dan zijn we het oneens. Prima. Troost je met de gedachte dat ik Ajax ook een kampioen van de armoede zou hebben gevonden.

K.
Still alive...

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Bericht door Frank » zo mar 23, 2008 8:12 pm

Ik vrees dat PSV het over een paar jaar ook niet meer kan bolwerken in Europa en dat we dan definitief niet veel meer voorstellen internationaal.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34401
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » zo mar 23, 2008 8:12 pm

Kowalczyk schreef:
Harm schreef:Als je echt vindt dat PSV kampioen van de armoede is, dan moet je je gewoon van het voetbal afkeren, want dan heb je in Nederland niks te zoeken.
Niet met je eens.

Er zijn genoeg seizoenen geweest dat ik het seizoen in Nederland heel behoorlijk vond, en daar zaten óók jaren tussen waarin PSV kampioen werd.

Dit seizoen vond ik het gewoon belabberd. Echt abominabel slecht. Verkeerde passes, schutterende verdedigingen, traag geschuif, hulpeloos geploeter. Geen enkele van de topclubs had echt de macht om een degradatiekandidaat bij de strot te pakken en te demonstreren dat er zoiets als een wezenlijk kwaliteitsverschil bestaat.

Ik vergelijk het Nederlandse voetbal hier dus niet met de buitenlandse competities, maar met onze éigen standaard. Ik vond het slecht, niet zozeer in vergelijking met Engeland of Spanje, maar in vergelijking met het Nederlandse voetbal van vijf jaar geleden (dus niet eens zozeer met de periode 1992-1996 waarin wij Ajacieden nogal verwend zijn geweest).

K.
Mee eens!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo mar 23, 2008 8:13 pm

Net alsof we nu wel wat voorstellen. PSV maakt inmiddels ook al een paar jaar geen (reële) kans op een Europese prijs.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo mar 23, 2008 8:14 pm

Het ligt er een beetje aan, Frank. Je kan nog prima wat voorstellen, maar dan moet je organisatie prima in orde zijn. Vooral bij Ajax zijn er al jaren alle middelen om er wat van te maken, maar men verprutst het door puur wanbeleid.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo mar 23, 2008 8:16 pm

Kowalczyk schreef:Nou ja - dan zijn we het oneens. Prima. Troost je met de gedachte dat ik Ajax ook een kampioen van de armoede zou hebben gevonden.

K.
Heb je het tegen mij? Ik zeg m.i. min of meer hetzelfde als jij.

@Frank: dat vrees ik ook. Voorlopig. Vroeger of later komt het Nederlandse voetbal wel weer terug. Maar dan zal Ajax zichzelf moeten hervinden.
Het stinkt aan alle kanten!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » zo mar 23, 2008 8:16 pm

Peter schreef:
Voetske schreef:Wat zou de score zijn geweest als het huidige team een wedstrijdje om het eggie tegen het team uit 94-95 had moeten voetballen?.Ja, kweet ouwe lul ikke :blush.gif:
Heen in de Meer: 6-0
Terug in de 'eigen' Arena: 1-5.

Zonder gekheid.
haha.. ja zoiets zal het wel zijn denk ik, wellicht nog wel meer ook.

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Bericht door Frank » zo mar 23, 2008 8:18 pm

Bertje schreef:Net alsof we nu wel wat voorstellen. PSV maakt inmiddels ook al een paar jaar geen (reële) kans op een Europese prijs.
Tja, er zijn ook maar twee europese prijzen. Laten we wel wezen, daar hebben we sinds '95 allang geen zicht meer op. Zal ook niet snel meer terugkomen, gezien het financiele gat met de toplanden dat alleen maar groter en groter wordt. Dat zal pas mogelijk kleiner worden als de UEFA besluit de grote landen niet meer zo te bevoordelen (2 plaatsen in de CL plus nog eens 2 in de voorronde).

Met nog wat voorstellen in Europa bedoel ik dan ook redelijk mee kunnen doen in de CL (in ieder geval de eerste ronde doorkomen) en ver komen in de Uefa cup. Prijzen? Dan heb je veel mazzel nodig, o.a. met de loting.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo mar 23, 2008 8:21 pm

Een paar jaar geleden kon PSV mee met de beste ploegen. Vorig seizoen belandde het per ongeluk in de kwartfinale, net als Ajax in 2002/2003. AZ had ook een elftal wat (op iets minder hoog niveau) Europees kon meestrijden. Zit een duidelijk verschil tussen, vind ik.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Plaats reactie