PSV-Ajax 19-03-2008 (20:45)

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » do mar 20, 2008 9:52 am

joey schreef:
Marillion schreef:Erg he? Alsof je supporter bent van MVV of zo. Is dit nou de instelling van Ajax als we strijden voor de laatste kans op het kampioenschap?
Ja, om je dood te schamen. :blush.gif:

PSV heeft de kansen gehad, Luuk. Ajax was machteloos. Met zoveel mensen achterin blijven hangen, dan win je nooit.
Wat is nu het probleem Joey? Jij ging ervanuit dat Ajax kansloos zou verliezen dus wees blij met deze 0-0. :aai.gif:

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » do mar 20, 2008 10:27 am

Ramona schreef: Vertel... :neutral.gif:
Stoere gebaartjes achter het hek, maar toen er een deurtje geforceerd werd en er Ajacieden door de eerste wand braken was dat snel over.
Leverde wel wat onveilige situaties op, een plexiglasplaat die van de tweede ring afgeflikkerd werd... behoorlijk lomp.

Maar het vak was bomvol, jammer dat het Gomes-liedje niet heel vaak gezongen werd.

De moeder van Gomes, van Gomes, van Gomes
de moeder van Gomes die neukt zichzelf met een fles
ze neukt ook, ze neukt ook, ze neukt ook wel een man
de moeder, de moeder, dé moeder van Farfan!

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34401
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » do mar 20, 2008 10:31 am

:smallgrin.gif:

Die plaat is idd lomp...er had... :baaa.gif:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do mar 20, 2008 10:32 am

Baseman schreef:
terechte gele kaart voor Heitinga, walgelijke actie van Gomes. Werkelijk om te kotsen. Zelden zo'n matennaaierij gezien.
:drecul.gif:
Overdrijven is ook een vak...

Daarbij vraag ik me af of het geen rode kaart had moeten zijn voor Heitinga, de bal speelde hij namelijk totaal niet en hij schopt Gomes vol in zijn kruis. Dat Gomes vervolgens op de grond gaat liggen is natuurlijk overdreven, maar pijn had hij zeker. Maar goed, op je hurken gaan zitten en de pijn even laten wegtrekken werkt beter. Zijn ligpartij was nergens voor nodig.
Gomes wordt geraakt, vraagt vervolgens staand in woord en gebaar om een kaart en gaat daarna pas kermend naar de grond. Wie niet ziet en toegeeft dat dit echt vreselijke matennaaijerij is, die wil het niet zien.

Ik vond Vertonghen ook vrij sterk spelen. Ook al was hij Farfan een paar keer kwijt, het blijft een geweldige bikkel. Van Davids was dit volgens mij z'n beste wedstrijd tot dusver. Z'n aannames zagen er weer vrij zuiver uit.

Ik vond het overigens maar niets dat Koster lichtgewicht Leonardo in de wedstrijd van het jaar liet spelen. Huntelaar speelde bovendien veel te ver teruggetrokken. En ik vond de wissel van Suarez totaal onnodig.

Verder was het triest om te zien hoe Ajax geen vuist kon maken, maar bewees ook PSV dat dit het ultieme kampioenschap van de armoede wordt. Ik zou er, mocht er een wonder gebeuren en Ajax alsnog kampioen worden, denk ik niet eens trots op zijn. Zou het alleen mooi vinden dat we ons dan direct zouden plaatsen voor de Champions League.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » do mar 20, 2008 10:48 am

Ik zou het wel goed vinden als de KNVB dit soort gedrag ook achteraf gaat bestraffen. Het is bepaald geen reclame voor de voetbalsport als volwassen mannen zo'n theaterstukje opvoeren om iemand een kaart aan te smeren.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » do mar 20, 2008 10:50 am

Dida werd toch ook geschorst na Celtic uit?

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » do mar 20, 2008 11:06 am

Ja, dat klopt. Maar spelers komen over het algemeen altijd weg met die misselijke gedrag.

Het zou goed zijn als je gewoon even twee wedstrijden op de tribune mag gaan zitten als je je zo misdraagt. Misschien dat ze het dan afleren. Ik kan trouwens geen andere sport verzinnen waar dit zo vaak gebeurd.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » do mar 20, 2008 11:19 am

Ik vind sowieso dat er naar meer zaken gekeken moet worden. Blessurebehandelingen bijvoorbeeld. Je gaat mij niet wijs maken dat je na een beetje water op je been weer vrolijk verder kunt als je echt pijn hebt. opstaan en doorspelen en als je wel behandeling wilt 3 minuten aan de kant. Trouwens, ben ik de enige die het doorspelen van psv belachelijk vond? Ajax gaf de bal terug en waarom doet psv dat niet? Zeer onsportief gedrag.

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » do mar 20, 2008 11:27 am

Thomas schreef:
Baseman schreef:
terechte gele kaart voor Heitinga, walgelijke actie van Gomes. Werkelijk om te kotsen. Zelden zo'n matennaaierij gezien.
:drecul.gif:
Overdrijven is ook een vak...

Daarbij vraag ik me af of het geen rode kaart had moeten zijn voor Heitinga, de bal speelde hij namelijk totaal niet en hij schopt Gomes vol in zijn kruis. Dat Gomes vervolgens op de grond gaat liggen is natuurlijk overdreven, maar pijn had hij zeker. Maar goed, op je hurken gaan zitten en de pijn even laten wegtrekken werkt beter. Zijn ligpartij was nergens voor nodig.
Gomes wordt geraakt, vraagt vervolgens staand in woord en gebaar om een kaart en gaat daarna pas kermend naar de grond. Wie niet ziet en toegeeft dat dit echt vreselijke matennaaijerij is, die wil het niet zien.

Ik vond Vertonghen ook vrij sterk spelen. Ook al was hij Farfan een paar keer kwijt, het blijft een geweldige bikkel. Van Davids was dit volgens mij z'n beste wedstrijd tot dusver. Z'n aannames zagen er weer vrij zuiver uit.

Ik vond het overigens maar niets dat Koster lichtgewicht Leonardo in de wedstrijd van het jaar liet spelen. Huntelaar speelde bovendien veel te ver teruggetrokken. En ik vond de wissel van Suarez totaal onnodig.

Verder was het triest om te zien hoe Ajax geen vuist kon maken, maar bewees ook PSV dat dit het ultieme kampioenschap van de armoede wordt. Ik zou er, mocht er een wonder gebeuren en Ajax alsnog kampioen worden, denk ik niet eens trots op zijn. Zou het alleen mooi vinden dat we ons dan direct zouden plaatsen voor de Champions League.
Had jij het gevoel dat er iets een keer zou lukken bij Suarez?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » do mar 20, 2008 11:28 am

Dzsudzsak begint ook al van die duikneigingen te vertonen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do mar 20, 2008 11:30 am

Suarez was net zo shit als de voorgaande 15 wedstrijden. Leonardo al even beroerd. Op zich niet zo raar dus dat er niets gecreeerd werd tegen een ultra-defensieve tegenstander. En ook niet zo raar dat deze twee werden gewisseld
I think I lost my fucking headache

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do mar 20, 2008 11:33 am

Als er ergens een kans vandaan had moeten komen dan was het via Suarez geweest. Koster draaide de wedstrijd de nek om met het brengen van Rommedahl en Perez. Al was de hele tweede helft natuurlijk al slecht en vond ik de beginopstelling al niets.

Gebruikersavatar
Thafunk
Berichten: 425
Lid geworden op: vr mei 11, 2007 2:23 pm

Bericht door Thafunk » do mar 20, 2008 11:37 am

Wat een schijtvoetbal speelt dat psv zeg, een kampioen onwaardig. Op een gegeven moment had Ajax 61% balbezit. In een uitwedstrijd bij de grote kampioen! Belachelijk. Hoop dat we daar volgend jaar toch wat meer tegenover kunnen stellen. Ik kan me echt niet voorstellen dat iemand daar gaat kijken voor z'n plezier. (Ik kom de laatste jaren ook niet echt vrolijk terug uit de Arena, maar ik weet in ieder geval dat we iets hogers nastreven dan wat we nu steeds voorgeschoteld krijgen.)

Vond de wissel van Suarez niet logisch, die van Leo wel. Suarez had af en toe nog iets dreigends. Eigenlijk ben ik wel blij dat Ajax niet vol in de messen is gelopen. Daar was ik vooraf een beetje bang voor. Hoe vaak zijn we niet vol op de aanval - en vol op ons bek gegaan daar in eindhoven. Vier punten lijkt onoverbrugbaar, met zeven punten was het zeker over en sluiten geweest.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do mar 20, 2008 11:50 am

Baseman schreef: :drecul.gif:
Overdrijven is ook een vak...

Daarbij vraag ik me af of het geen rode kaart had moeten zijn voor Heitinga, de bal speelde hij namelijk totaal niet en hij schopt Gomes vol in zijn kruis. Dat Gomes vervolgens op de grond gaat liggen is natuurlijk overdreven, maar pijn had hij zeker. Maar goed, op je hurken gaan zitten en de pijn even laten wegtrekken werkt beter. Zijn ligpartij was nergens voor nodig.
Had inderdaad rood kunnen zijn, maar zeg zelf: Gomes is best wel een matennaaier. Is niet de eerste keer dat hij dit flikt.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » do mar 20, 2008 11:51 am

Als we toch niet van plan waren om druk te zetten dan had ik Suarez er zeker niet afgehaald. Hij was niet goed maar met één bevlieging kan hij wel uit het niets een doelpunt maken. En dat leek mij gisteravond de enige manier waarop we eventueel hadden kunnen scoren. Het strijdplan leek helemaal nergens op.
Nil volentibus arduum

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do mar 20, 2008 11:52 am

Baseman schreef:
terechte gele kaart voor Heitinga, walgelijke actie van Gomes. Werkelijk om te kotsen. Zelden zo'n matennaaierij gezien.
:drecul.gif:
Overdrijven is ook een vak...
Ik weet wel dat Gomes heilig is bij jullie, maar van jou had ik een andere reactie verwacht. Valt me van je tegen. :aai.gif:

Verder wil ik geen woorden vuilmaken aan PSV. Het gaat mij om Ajax. Wat Ajax gisteravond liet zien is een parodie op positiespel. Er zijn geen automatismen, de balaannames en de passing is heel zwak en het is (poging tot) balbezit om het balbezit. Ik kreeg nooit het idee dat men wist hoe het verder moest vanaf de middenlijn. Dan kun je wel de aanvallers afbranden, maar die kunnen niet door een muur lopen. Aanvallers wisselen voor aanvallers heeft ook geen zin. Beter is om achterin/op het middenveld iets om te zetten.
Met de uitslag kan ik best leven, want Ajax verdiende niet meer. PSV trouwens ook niet. Misschien was het een idee geweest de wedstrijd schriftelijk af te doen. PSV was tevreden met een punt en Koster wilde vooral niet verliezen, dus waarom zou je nog spelen?
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » do mar 20, 2008 11:53 am

Jöhnk schreef:
Baseman schreef: :drecul.gif:
Overdrijven is ook een vak...

Daarbij vraag ik me af of het geen rode kaart had moeten zijn voor Heitinga, de bal speelde hij namelijk totaal niet en hij schopt Gomes vol in zijn kruis. Dat Gomes vervolgens op de grond gaat liggen is natuurlijk overdreven, maar pijn had hij zeker. Maar goed, op je hurken gaan zitten en de pijn even laten wegtrekken werkt beter. Zijn ligpartij was nergens voor nodig.
Had inderdaad rood kunnen zijn, maar zeg zelf: Gomes is best wel een matennaaier. Is niet de eerste keer dat hij dit flikt.
So what? Je kan het ook professioneel noemen; tijdrekken, wellicht je tegenstander verzwakken en de wedstrijd lekker op 0-0 laten eindigen, zodat de 4 puntenvoorsprong intakt blijft. Andersom zou ik het Gentenaar ook niet zo heel kwalijk genomen hebben, als wij in de positie van psv hadden verkeerd. Het is afkeurenswaardig gedrag, ok, maar niet onbegrijpelijk.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » do mar 20, 2008 11:54 am

joey schreef:
Baseman schreef:
terechte gele kaart voor Heitinga, walgelijke actie van Gomes. Werkelijk om te kotsen. Zelden zo'n matennaaierij gezien.
:drecul.gif:
Overdrijven is ook een vak...
Ik weet wel dat Gomes heilig is bij jullie, maar van jou had ik een andere reactie verwacht. Valt me van je tegen. :aai.gif:

Verder wil ik geen woorden vuilmaken aan PSV. Het gaat mij om Ajax. Wat Ajax gisteravond liet zien is een parodie op positiespel. Er zijn geen automatismen, de balaannames en de passing is heel zwak en het is (poging tot) balbezit om het balbezit. Ik kreeg nooit het idee dat men wist hoe het verder moest vanaf de middenlijn. Dan kun je wel de aanvallers afbranden, maar die kunnen niet door een muur lopen. Aanvallers wisselen voor aanvallers heeft ook geen zin. Beter is om achterin/op het middenveld iets om te zetten.
Met de uitslag kan ik best leven, want Ajax verdiende niet meer. PSV trouwens ook niet. Misschien was het een idee geweest de wedstrijd schriftelijk af te doen. PSV was tevreden met een punt en Koster wilde vooral niet verliezen, dus waarom zou je nog spelen?
We zijn een puntje uitgelopen op de insecten uit R-zuid! :hypocrite.gif:
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » do mar 20, 2008 11:57 am

Heeft wat mij betreft niets, maar dan ook helemaal niets, met professionaliteit te maken. Het is verwerpelijk onsportief en oncollegiaal gedrag.

En even voor de duidelijkheid. Het gaat er niet om dat het nu Gomes is in een wedstrijd tegen Ajax. Het gaat mij om het verschijnsel op zich wat in het voetbal veel te vaak voorkomt. Ik kan geen sport verzinnen waar sporters op zo'n manier met elkaar omgaan.

Gaat zo'n speler ook op straat over de grond liggen rollen als ik tegen hem aanloop?
Nil volentibus arduum

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do mar 20, 2008 12:26 pm

Lag het trouwens aan mij, of had die laatste kopbal van Huntelaar gewoon moeten hangen?

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » do mar 20, 2008 12:26 pm

Thomas schreef:Als er ergens een kans vandaan had moeten komen dan was het via Suarez geweest. Koster draaide de wedstrijd de nek om met het brengen van Rommedahl en Perez. Al was de hele tweede helft natuurlijk al slecht en vond ik de beginopstelling al niets.
Ik baalde er ook van dat Suarez werd gewisseld. Hij speelde inderdaad shit, maar is wel 1 van de weinige bij Ajax die iets kan creëren (uit niets).

Leo eruit voor Perez vond ik wel een goede wissel. Perez kan met zijn vrije trappen iets creëren (denk aan de kopkans van Huntelaar vlak voor tijd).

It's not over, till it's over ..... :666.gif:

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » do mar 20, 2008 12:28 pm

Thomas schreef:Lag het trouwens aan mij, of had die laatste kopbal van Huntelaar gewoon moeten hangen?
Ik vond het opvallend dat Huntelaar het had over slechts 1 kans (1ste helft die Suarez goed terug had moeten leggen). @Thomas: Ik vond het ook een gigantische kans, zeker met zijn capaciteiten in dit soort situaties.
Laatst gewijzigd door Ajaciedjuh op do mar 20, 2008 12:34 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do mar 20, 2008 12:31 pm

Thomas schreef:Lag het trouwens aan mij, of had die laatste kopbal van Huntelaar gewoon moeten hangen?
Met de assists van de vervanger van Suarez bedoel je?
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do mar 20, 2008 12:34 pm

Ajaciedjuh schreef: Ik vond het opvallend dat Huntelaar het had over slechts 1 kans (1ste helft die Suarez goed terug had moeten leggen). Ik vond het ook een gigantische kans, zeker met zijn capaciteiten in dit soort situaties.
Blijkbaar was die kans moeilijker dan het leek. KJH is altijd heel zelfkritisch als het op het afronden aankomt. Als die bal simpel te maken was geweest, had hij dat wel gezegd.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58877
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » do mar 20, 2008 1:09 pm

Thomas schreef:Als er ergens een kans vandaan had moeten komen dan was het via Suarez geweest. Koster draaide de wedstrijd de nek om met het brengen van Rommedahl en Perez. Al was de hele tweede helft natuurlijk al slecht en vond ik de beginopstelling al niets.
Dit roept men ook steeds weer, als er ergens een kans vandaan had moeten komen was het Suarez wel.Tja, samen met Leonardo hebben ze van Koster die kans gekregen met KjH wat terug getrokken op het middenveld zo meer ruimte creerend voor deze twee balvirtuozen :drecul.gif: .Maar beide bakte er helemaal geen ruk van, een hoop ( alweer ) onnodig balverlies, blind paard van Sinterklaas is er niks bij.

Plaats reactie