PSV-Ajax 19-03-2008 (20:45)

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jeroen126
Berichten: 2275
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 4:42 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jeroen126 » do mar 20, 2008 9:06 pm

Voetske schreef:Misschien zou je het juist is een keer moeten lezen, staat niks gelogen in ..
Aha, heb het gelezen. Het was een droge, saaie wedstrijd. Daar heb ik ome Chris echter niet voor nodig, dat heb ik vanaf de tribune ook nog wel vast kunnen stellen.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do mar 20, 2008 9:16 pm

Er wordt volledig terecht opgemerkt dat de beleving bij beide ploegen ver te zoeken was. Ook bij Ajax dus, dat zogenaamd ging strijden voor zijn laatste kans. Je hoeft de tegenstander niet verrot te schoppen, maar op het randje spelen móet in zo'n wedstrijd. Ajax is op Koster gaan lijken: slap en plichtmatig.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Jeroen126
Berichten: 2275
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 4:42 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jeroen126 » do mar 20, 2008 9:20 pm

joey schreef:Er wordt volledig terecht opgemerkt dat de beleving bij beide ploegen ver te zoeken was. Ook bij Ajax dus, dat zogenaamd ging strijden voor zijn laatste kans. Je hoeft de tegenstander niet verrot te schoppen, maar op het randje spelen móet in zo'n wedstrijd. Ajax is op Koster gaan lijken: slap en plichtmatig.
Of is Koster op Ajax gaan lijken? :icon_evil.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do mar 20, 2008 9:24 pm

:smallgrin.gif:

Tja, kip en ei.... Vorig jaar zag ik nog wel eens wat gif bij Ajax, maar nu totaal niet meer. Niet dat ze de scheidsrechter moeten uitschelden of rood moeten pakken, maar dit is het andere uiterste.
Misschien zagen de spelers de tactiek niet zitten. Kan ik me iets bij voorstellen.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Jeroen126
Berichten: 2275
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 4:42 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jeroen126 » do mar 20, 2008 9:26 pm

joey schreef::smallgrin.gif:

Tja, kip en ei.... Vorig jaar zag ik nog wel eens wat gif bij Ajax, maar nu totaal niet meer. Niet dat ze de scheidsrechter moeten uitschelden of rood moeten pakken, maar dit is het andere uiterste.
Misschien zagen de spelers de tactiek niet zitten. Kan ik me iets bij voorstellen.
Tsja, vorig jaar sloeg dat gif weer vaak om in vechtvoetbal.
Maar het maakt bar weinig uit welke (onbekwame) trainer je er voor zet: uiteindelijk gaan ze allemaal op Wouters lijken qua uitstraling...


Excuses, Joeska is een knorrig, narrig mannetje vandaag.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33838
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » vr mar 21, 2008 8:41 am

'Geen spijt van tactiek met Huntelaar'
Door MAARTEN WIJFFELS

EINDHOVEN - Klaas Jan Huntelaar had zich veel voorgesteld van de kraker PSV– Ajax. Het was zo’n wedstrijd waarin hij zijn status als meest doelgerichte aanvaller van Nederland had willen bevestigen.

Huntelaar had zich helemaal ingesteld op het gevecht in de vijandelijke zestienmeter, dicht bij het doel van PSV-keeper Gomes.

Maar de spits die leeft van doelpunten, opereerde woensdag in een teruggetrokken rol achter de frontsoldaten Leonardo en Luis Suárez. Pas in de slotfase kwam hij twee keer in scoringspositie.

Tot zijn verrassing vernam Huntelaar op de ochtend van de wedstrijd dat Ajax tactisch anders ging spelen. ,,Het was een keuze om het zo te doen. Ik speel liever gewoon in de spits,’’ stelde Huntelaar na de bloedeloze 0-0. ,,De keuze was ingegeven door het feit dat de trainer een man meer wilde hebben op het middenveld en verwarring wilde zaaien bij PSV.''

Ajax had die middenvelder extra ook kunnen creëren door van achteruit iemand door te schuiven. Huntelaar: ,,Dat was riskant geweest, maar we moesten hier winnen. In de eerste helft speelden we nog wel aardig, maar de tweede vond ik ronduit saai. Simons ging op mij spelen, waardoor ik geen kant meer op kon.’’

Adrie Koster stond gistermiddag nog steeds vierkant achter zijn keuze. ,,Ik heb er een goed gevoel aan overgehouden. Ik vond ons heel volwassen spelen. PSV was gedwongen tot reactievoetbal, maar bleef overeind. En je weet hoe het werkt: als we met 1-0 hadden gewonnen, was mijn keuze uitgelegd als een meesterzet.’’ Koster heeft gelijk dat het resultaat doorgaans de stemming bepaalt. Maar dat laat onverlet dat de trainer van Ajax een vreemd psychologisch signaal afgaf aan zijn topschutter.

Juist de speler die het verschil kon en moest maken door te scoren, werd met extra opdrachten opgezadeld. Huntelaar speelde niet vanuit zijn kracht op een avond dat er met Maarten Stekelenburg en Gabri al twee steunpilaren ontbraken en Suárez zichzelf op beslissende momenten verloor in egoïsme. Leonardo legde simpelweg niet genoeg gewicht in de schaal.

,,Toen wij de namen bij Ajax zagen, was ons meteen duidelijk hoe zij zouden gaan spelen,’’ zei PSV-trainer Sef Vergoossen over de verrassingsstrategie van zijn collega. ,,Ajax heeft het dit seizoen zo al vaker gedaan. In de eerste helft gaven we desondanks nog te veel ruimte weg. In de rust hebben we de afspraken aangescherpt en daarna stond het goed. Ik was er zelfs van overtuigd dat wij in de tweede helft zouden gaan scoren en niet Ajax.’’

Huntelaar in de slotfase alsnog diep voorin posteren tussen twee vleugelaanvallers had Koster niet meer overwogen. ,,We wilden nog wel Heitinga door laten schuiven, maar dat werd goed opgevangen. Vanaf het begin achterin één-tegen-één spelen zie ik sowieso niet zitten.’’ Huntelaar kwam in de slotfase toch nog tot twee kansen. Een kopbal en een schot leidden niet meer tot een treffer. ,,Dit was een domper. De competitie is nog niet beslist, maar we hebben een kans laten liggen. En dat is doodzonde met nog vijf duels te gaan.’’
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58901
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr mar 21, 2008 12:44 pm

Adri Koster: „Verschil tussen top en net niet”

AMSTERDAM, vrijdag

Ondanks de lage amusementswaarde en de slechte uitgangspositie kijkt Adrie Koster met „een goed gevoel” terug op de topper tegen PSV. „We zijn weliswaar niet dichterbij gekomen, maar ik heb genoeg aanknopingspunten gezien. Ik put hier vertrouwen uit”, zei de coach van Ajax.

Van zijn opmerkelijke strijdwijze met Klaas-Jan Huntelaar achter de spitsen en Leonardo in de basis had Koster geen spijt, ook al ging het ten koste van de kwaliteiten van eerstgenoemde. De topscorer, die al zes keer op rij had gescoord, was na afloop van de nutteloze 0-0 in Eindhoven kritisch op de keuzes van zijn trainer en vond dat Ajax in de eindfase offensiever had moeten spelen.

„Ik weet dat zijn kracht ligt in de voorhoede”, reageerde Koster. „Maar soms moet je spelen in het belang van de ploeg. Wij wilden PSV op deze manier verrassen. Dat is vooral in de eerste helft gelukt, al was het niveau van de wedstrijd niet zo hoog. Ik vond dat wij heel volwassen en dominant speelden. PSV werd gedwongen tot reactievoetbal. Klaas-Jan had veel vrijheid en kon twijfel zaaien bij de verdedigers van PSV. Ach, kopt hij die laatste bal er nog in, dan is het een geweldige avond. Maar de finishing touch ontbrak. In dat opzicht hebben we het niet goed gedaan.”

Koster doelde in de eerste plaats op Luis Suarez, die bij de beste mogelijkheid te egoïstisch was en Huntelaar negeerde. Twee maanden geleden liet hij in de thuiswedstrijd ook al een enorme kans op 1-1 liggen. „In een topwedstrijd krijg je geen tien, vijftien kansen. Dit soort momenten is meestal beslissend. Hieruit blijkt dat Luis als speler nog moet groeien. Er zitten te veel van deze momenten tussen. Dat is nou het verschil tussen top en net-niet.”
De T.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr mar 21, 2008 12:54 pm

Misschien wonnen we wel niet omdat je tactiek niet klopte, gladjanus. Bah.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Lionel
Berichten: 47293
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » vr mar 21, 2008 1:14 pm

Dat heeft verder niks te maken met de gemiste kans van Suarez. Hij had die bal idd moeten afleggen.
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr mar 21, 2008 1:17 pm

Wie heeft het over Suárez?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Lionel
Berichten: 47293
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » vr mar 21, 2008 1:19 pm

Koster......

jij reageerde toch op Koster's verhaal?
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr mar 21, 2008 1:27 pm

Bertje schreef:Misschien wonnen we wel niet omdat je tactiek niet klopte, gladjanus. Bah.
Inderdaad. Een goed tactiek bedenken of niet, dat is het verschil tussen top en subtop.
Het stinkt aan alle kanten!

wimpey
Berichten: 51839
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » vr mar 21, 2008 1:38 pm

Bertje schreef:Misschien wonnen we wel niet omdat je tactiek niet klopte, gladjanus. Bah.
Ajax is dit seizoen getraind door Ten Cate en Koster, PSV door Wouters en Vergoossen: beter kan de nivellering amper gedemonstreerd worden.

Koster heeft trouwens wél gelijk v.w.b. die situatie met Suarez: het komt te vaak voor dat een aanvaller van Ajax voor eigen succes gaat, terwijl een collega er beter voor staat. Meestal is dat Suarez. Het voetbalverstand van Suarez moet zich nog duidelijk ontwikkelen, simpel zat.

Ik las een uitspraak van Vergoossen dat ie voor 70% aanvallend denkt. De resterende 30% heeft ie blijkbaar voor PSV bewaard. Ik veroordeel het niet, maar ik vind het erg armoedig om met een toch heel behoorlijke selectie in een thuisduel een handbalverdediging neer te zetten... Het deed me denken aan Ajax in Bremen en Zagreb.

Maar aan Ajax is het dan zaak om PSV te breken. Suarez en KJH hebben er samen ruim 40 gemaakt, dus die moeten zo dicht mogelijk bij de goal van PSV spelen, lijkt me dan. Koster koos voor een andere aanpak en die aanpak pakte niet goed uit.

Labielonardo lag enkel op de grond of was aan het zeuren tegen de scheids. Enkel geschikt als invaller, die jongen heeft eigenlijk niets bij Ajax te zoeken. MVG krijgt terecht de volle laag v.w.b. het aankoopbeleid, maar kijk eens naar de spelers die dankzij HtC zijn aangetrokken: Roger, Colin, Leonardo. Drama troef.

Ik heb trouwens nog goed nieuws voor alle Ajacieden: als we de laatste 5 wedstrijden winnen, zijn we kampioen. PSV heeft sinds Heerenveen-thuis enkel tegen De Graafschap meer dan 1 keer gescoord. Die laten echt nog wel 4 punten liggen in de resterende 5 duels. Ajax scoort vrij gemakkelijk daarentegen. Ik geef de moed nog niet op, zoals mijn grote amigo zou zeggen: het glas is half vol.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » vr mar 21, 2008 1:41 pm

wimpey schreef: Ik heb trouwens nog goed nieuws voor alle Ajacieden: als we de laatste 5 wedstrijden winnen, zijn we kampioen.
Ik heb slecht nieuws voor jou; we winnen de laatste 5 wedstrijden niet.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr mar 21, 2008 1:43 pm

wimpey schreef:Labielonardo lag enkel op de grond of was aan het zeuren tegen de scheids. Enkel geschikt als invaller, die jongen heeft eigenlijk niets bij Ajax te zoeken. MVG krijgt terecht de volle laag v.w.b. het aankoopbeleid, maar kijk eens naar de spelers die dankzij HtC zijn aangetrokken: Roger, Colin, Leonardo. Drama troef.
Je bent Gabri en Davids vergeten. :wink.gif:

wimpey
Berichten: 51839
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » vr mar 21, 2008 1:48 pm

Thomas schreef: Je bent Gabri en Davids vergeten. :wink.gif:
KJH is er een van MVG. Het gaat om de tendens, niet om de uitzonderingen.

@BZ: een kleine kans hebben we nog. Twente, Heerenveen en Grunn verliezen en winnen van tegenstanders waarvan je dat niet verwacht.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr mar 21, 2008 1:50 pm

Ah zo, daar ben ik het mee eens. Wat me in ieder geval wel beviel aan Ten Cate is dat hij altijd wilde pushen voor extra versterkingen. Al teveel vertrouwen in de jeugd had hij dan weer niet, maar Van Geels aankoopbeleid was wel erg weinig ambitieus.

Je hebt trouwens PM! :hypocrite.gif:
Laatst gewijzigd door FlaFlu op vr mar 21, 2008 1:51 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr mar 21, 2008 1:51 pm

Elke trainer wil versterkingen. HTC en MVG haalden samen de verkeerde versterkingen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » vr mar 21, 2008 1:53 pm

wimpey schreef: @BZ: een kleine kans hebben we nog. Twente, Heerenveen en Grunn verliezen en winnen van tegenstanders waarvan je dat niet verwacht.
Dat geldt ook voor AJAX, het zou me verbazen als ze alles winnen.

Plaats reactie