Ajax - Excelsior 02-03-2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » zo mar 02, 2008 6:54 pm

Jinne schreef:Jezus, zou het dan toch? Kampioenuh! Volgende week gaat igg weer ergens om en we zijn nu bezig met een prachtige serie van drie gewonnen wedstrijden.
Ik ga ervoor! Zoals ik al had verwacht was ik meer met Utrecht-PSV bezig dan met deze wedstrijd.

Op naar Eindhoven, nu hopen dat Tottenham ze even flink moe maakt.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » zo mar 02, 2008 7:33 pm

Wat een wandeltempo, ongelooflijk als je net het snelle spel van de B1 hebt gezien (ik weet dat je niet mag vergelijken)

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » zo mar 02, 2008 7:48 pm

Het wandeltempo lijkt in de samenvatting nog ergens op, hoe is het mogelijk.

Kuffour: voor zover ik het kan beoordelen; twee kopduels verloren, niet één gewonen. Hij bleef teruglopen bij een aanval tegen Ajax. Hij bleek een keer echt te langzaam. Laten we hopen dat hij ritme nodig heeft.

Leonardo? Lag weer vaak op de grond, deed weinig goeds. Ik kan me niet voorstellen dat hij nu een basisplaats heeft verdiend.

Siem de Jong: aanvallend goed.

Laten we tegen psv maar met een voorhoede Suarez - KJH - Urby!!! beginnen, zonder Perez. Meer 4-4-2?

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo mar 02, 2008 8:17 pm

Eerlijk is eerlijk: de analyses van Van Halst beginnen wel steeds beter te worden. Al maakte hij vandaag weer een mooie blunder. Utrecht speelde heel aanvallend - zou kunnen, ik heb de wedstrijd niet gezien - en dat bleek uit het feit dat verdedigers helemaal tot in de spits meeliepen. Rare conclusie, want de helft van de tijd loop je de ruimtes dan alleen maar dicht.
Pieters deed het hier overigens wel goed, want middenveld en aanval trokken die ruimte voor hem.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » zo mar 02, 2008 8:18 pm

Waarom deed Suarez niet mee?

Mr. Ajax
Berichten: 14506
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » zo mar 02, 2008 8:20 pm

Hij was geschorst.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo mar 02, 2008 8:26 pm

Geschorst GangstRib.

Ik vond het slaapverwekkend vanmiddag. Misschien was dat de opdracht van Koster? Ons zo min mogelijk inspannen voor volgende week zondag? Als we in dit tempo in Eindhoven spelen, worden we vermoord.

En nu maar hopen dat we voor het tweede opeenvolgende jaar PSV-uit winnen. Weet iemand of dat ooit gelukt is, twee opeenvolgende jaren?

Laten we maar gewoon proberen dat kampioenschap te behalen, alhoewel me dat nog steeds tamelijk onmogelijk lijkt, gezien alleen al ons programma en dat van PSV. Maar goed; hedenochtend verloor PSV in 26 competitiewedstrijden 3 keer, had op Ajax na alle echt moeilijke tegenstanders gehad, dus normaal gesproken was het kampioenschap game over. Nu hebben ze in 27 competitiewedstrijden 4 keer verloren, dus moeten er van de laatste 7 minstens 2 verloren gaan, waarvan eentje tegen Ajax (die andere: Roda uit, dan maar, weekje na PSV-Ajax met Spurs ertussen?). Wij zullen vervolgens alles moeten winnen.. Nog geen makkie. Integendeel. Ik reken me nog niet rijk. Maar volgens mij zijn de komende twee weken beslissend.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » zo mar 02, 2008 8:29 pm

Ik vond de samenwerking tussen Vertonghen en Emanuelsson wel aardig lopen. Siem mag er standaard in wat mij betreft.

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2155
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Bericht door Cluijffert » zo mar 02, 2008 8:29 pm

volgens mij hebben we er een hand van om een opleving van hoop snel weer de kop in te drukken.

ik verwacht dus gewoon een nederlaag tegen psv.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

LucaS
Berichten: 53557
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » zo mar 02, 2008 8:31 pm

PSV laat nog wel meer punten liggen. PSV is echt waardeloos dit jaar
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo mar 02, 2008 8:31 pm

Neefkens schreef:Ik vond de samenwerking tussen Vertonghen en Emanuelsson wel aardig lopen. Siem mag er standaard in wat mij betreft.
Sja, Siem overtuigde vandaag wel. Maar het verschil tussen het Excelsior van vandaag en het vermoedelijk PSV van volgende week zal levensgroot zijn.

Onthutsend zwak, die Rotterdammers (en je vraagt je af hoe we hier in Godsnaam van hebben kunnen verliezen in de uitwedstrijd. Hup, weer 3 nodeloze punten down the drain...)

Urby heb ik eerlijk gezegd verder weinig gezien vandaag; op basis van de samenvatting leek ie misschien een wereldpot te spelen, maar de realiteit was in mijn ogen anders.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

LucaS
Berichten: 53557
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » zo mar 02, 2008 8:33 pm

Dat lees ik iedere keer als Ajax een thuiswedstrijd overtuigend wint. Tegen Feyenoord, tegen sparta, tegen az en nu tegen excelsior. Allemaal onthutsend zwak. Maar PSV won met heel veel moeite thuis van excelsior en sparta, toevallig ook allebei niet zo lang geleden
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo mar 02, 2008 8:39 pm

Wat is je punt?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

LucaS
Berichten: 53557
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » zo mar 02, 2008 8:40 pm

Dat het blijkbaar ook aan Ajax ligt, dat de thuiswedstrijden de laatste tijd stuk voor stuk eenvoudig worden gewonnen
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo mar 02, 2008 8:41 pm

Het voetbal van Ajax was niet om aan te zien. Een draak van een wedstrijd met maar een paar hoogtepunten: de solo van Vertonghen, de assist van Siem, de goal van Leo. Voor de rest baggerspel in een oorverdovend laag tempo. In de tweede helft werden de ballen zonder enig vernuft in de zestien gepompt. Nee, met dit niveau maakt Ajax volgende week geen schijn van kans tegen PSV. Het zal allemaal sneller en zuiverder moeten. En iets van fantasie zou ook fijn zijn. Hopelijk doet Suárez volgende week weer mee.

De mooiste momenten: het moment dat PSV op 3-1 kwam en, al in de eerste helft, het moment dat Heitinga, na de 2-0, wel een halve minuut bezig was Kennedy op te beuren. Mooi staaltje van collegialiteit.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53557
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » zo mar 02, 2008 8:42 pm

Het nivo vban ajax is hoger dan dat van PSV
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo mar 02, 2008 8:44 pm

Dat kan ik me niet voorstellen. Dan zou PSV middenmoot zijn.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53557
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » zo mar 02, 2008 8:46 pm

Tja, het is toch echt zo. Het verschil is dat PSV countert, daar waar Ajax nog wel eens probeert het spel te maken.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo mar 02, 2008 8:46 pm

LucaS schreef:Dat het blijkbaar ook aan Ajax ligt, dat de thuiswedstrijden de laatste tijd stuk voor stuk eenvoudig worden gewonnen
Ik denk dat het eerder mazzel is, dat de rotterdammers allemaal een off-day in de Arena hadden (feyenoord was onthutsend zwak, Excelsior ook en wat Westerveld stond te doen namens Sparta weet ie waarschijnlijk momenteel zelf ook niet) en dat Ajax van AZ won werd erg ingekleurd door de 5 minuten voor rust: penalty en rood voor AZ.

Ajax heeft natuurlijk in de persoon van KJH en erg sterke Torjaeger staan; dat maskeert een hoop; voordat hij echter scoort kabbelt Ajax' spel, soms tergend langzaam, zonder automatismes voort.

Zodra we tegen tegenstanders spelen die wat inzet tentoonspreiden (recent: Roda, Nec, Nac, Vitesse) levert het vaak puntverlies op.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

LucaS
Berichten: 53557
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » zo mar 02, 2008 8:48 pm

Ik zeg ook niet dat het mooi is of prachtig. Maar keer op keer het aan zeldzaam zwakke tegestanders toe schrijven is ook wat makkelijk
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo mar 02, 2008 8:48 pm

Ik hoop dat PSV donderdag gesloopt raakt.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo mar 02, 2008 8:55 pm

joey schreef:Ik hoop dat PSV donderdag gesloopt raakt.
Joey = Goodfella? :smallgrin.gif:
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

wimpey
Berichten: 51839
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » zo mar 02, 2008 9:24 pm

LucaS schreef:Ik zeg ook niet dat het mooi is of prachtig. Maar keer op keer het aan zeldzaam zwakke tegestanders toe schrijven is ook wat makkelijk
De HCE is armoe troef. Vorig seizoen al en dit seizoen is het helemaal een drama. PSV mazzelde de voorbije weken tegen Heerenveen, Willem II en Graafschap. Dan is het een kwestie van tijd dat het mis gaat en dat gebeurde vandaag.

Ik snap de negatieve reacties t.a.v. de wedstrijd tegen Excelsior wel. Maar ik vond het vandaag toch effe iets beter dan die 2-2 schertsvertoning van vorig seizoen. Zelfs met Kuffour erbij hielden we het droog! Op naar Eindhovuh! :smallgrin.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo mar 02, 2008 9:48 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:
joey schreef:Ik hoop dat PSV donderdag gesloopt raakt.
Joey = Goodfella? :smallgrin.gif:

:icon_biggrin.gif:

Zoals Lokhoff al aangaf, Excelsior speelde heel slap. Ik zou deze overwinning niet aan het goede spel van Ajax durven toeschrijven. Er ging zoveel mis.

Het tempo..... :excited.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » zo mar 02, 2008 10:41 pm

Tempo? Is er iemand die tempo heeft gezien in de Arena???????????

Plaats reactie