Ajax - Excelsior 02-03-2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » zo mar 02, 2008 10:47 pm

LucaS schreef:Ik zeg ook niet dat het mooi is of prachtig. Maar keer op keer het aan zeldzaam zwakke tegestanders toe schrijven is ook wat makkelijk
We krijgen nog Heracles, De Graafschap en Willem II. Winnen we drie keer (zal wel moeten) trek je dan de conclusie dat we zo goed zijn?? Het is in en in triest wat ik vandaag zag. Helaas niet alleen vandaag! Ik heb onder Koster nog geen goede wedstrijd gezien.

Koster zal wel zonder Suarez beginnen, Rommedahl, Kennedy en Perez moeten wel spelen. Nooit gezien dat een van hen op een dubbele dekking kon rekenen. Je kunt ze gewoon de bal geven, er zal niets bijzonders gebeuren.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo mar 02, 2008 10:48 pm

Ja, een tergend laag tempo...

Siem de Jong is een drie keer betere 'tien' dan Perez. En die assist was een staaltje goed voetbal van hem.
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo mar 02, 2008 11:02 pm

Ik vind Siem een mooie techniek hebben en een geweldig oog voor de ruimte, maar hij moet meer meedoen. In feite speelt hij nu te veel als Perez (al werkt hij wat harder en is De Jong op het moment wél beslissend), want hij is wel erg veel bezig met de laatste fase voor het doel. Iemand die positioneel zo goed is en zo'n hoge handelingssnelheid heeft, moet meer afdwingen. Ja, hij is nog jong, maar als je nu ziet dat de opbouw compleet afhankelijk is van Heitinga en Davids, terwijl je De Jong hebt lopen, dat klopt er iets niet.

De Jong moet in ieder geval zorgen dat de verdediging de bal kwijt kan, zodat hij de bal een linie verder kan brengen. Nu moet De Jong puur bereikt worden, terwijl iemand op een middenveld van drie man constant moet meedoen. Of het nu is omdat hij nog wat bleu is of omdat hij bang is of omdat hij lui is, iemand moet er wat van zeggen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo mar 02, 2008 11:05 pm

Siem denkt waarschijnlijk dat hij moet scoren om erin te blijven. En daar zou hij wel eens gelijk in kunnen hebben.

Zag hem een keer uitstekend terugverdedigen trouwens.
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo mar 02, 2008 11:07 pm

Ja, hij werkt best hard. Maar ik zie liever meer voetbal.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo mar 02, 2008 11:12 pm

Wie zie je liever op die positie?
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo mar 02, 2008 11:15 pm

Ik vind Siem een prima mogelijkheid. Op dit moment de beste - of het nu als nummer tien, diepe linkshalf of rechtshalf is. Alleen moet hij wel naar zijn mogelijkheden spelen.

Overigens heb ik de wedstrijd van vandaag niet gezien, maar in de samenvatting vond ik Huntelaar voetballend sterk. Hoe hebben de mensen die de wedstrijd zagen dit ervaren?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo mar 02, 2008 11:16 pm

Mwah, was weinig aan de bal.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » ma mar 03, 2008 11:55 am

LucaS schreef:Dat het blijkbaar ook aan Ajax ligt, dat de thuiswedstrijden de laatste tijd stuk voor stuk eenvoudig worden gewonnen
Amen! Ik vind het onbegrijpelijk hier elke wedstrijd alleen maar negatief gelul te lezen. Nee, het was geen hosanna, maar uit verloren we er van en ze hebben het andere ploegen lastig zat gemaakt. Zowel uit als thuis. Een prima overwinning. Eigenlijk geen kans weggegeven. Iedereen is heel gebleven en we hebben ook het doelsaldo flink verbeterd.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » ma mar 03, 2008 1:56 pm

Precies. Het hier bewierookte PSV had de blessuretijd nodig om de 2-1 nog te kunnen maken tegen Excelsior. Feyenoord won er ternauwernood met 1-0 van.

Geen moment in de problemen geweest, geen kans weggegeven, een simpele 4-0 overwinning. Ik geef toe dat het zwaar balen is dat je niet elke wedstrijd meer met 10-0 wint vandaag de dag. Dat was vroeger wel anders tegen dit soort clubjes. Ik kan me een 2-2 herinneren, een 2-1. Een 2-0 zelfs, daarvoor.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma mar 03, 2008 3:31 pm

De wedstrijd was werkelijk niet om aan te zien. Ga je dat ontkennen, Thijs?
Het tempo van zomeravondvoetbal en technisch/tactisch heel zwak. Zelfs een corner nemen bleek een hele klus (en nee, niet alleen Kennedy vond dat moeilijk).
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » ma mar 03, 2008 3:49 pm

Nu is dat even ondergeschikt Joey. Het is je misschien wel opgevallen, het is nogal onrustig binnen de club. Daarom is een 4-0 overwinning gewoon prima. Dubbele cijfers deden we volgens mij alleen maar tegen Willem 2 en Sparta voor zover ik me kan herinneren.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma mar 03, 2008 4:11 pm

Jij vroeg je af waarom iedereen kritisch was. Simpel, vanwege het vertoonde spel. Als je eerlijk bent, weet je ook wel dat dit spel weinig perspectief biedt voor de lastige uitwedstrijden die nog volgen. En aangezien Ajax dit seizoen bijna nog geen behoorlijke wedstrijd heeft gespeeld, is de kans op verbetering van de ene op de andere dag niet zo groot.

Kijk, ik hoop natuurlijk, ik hoop... Maar ik verwacht niet veel goeds. :blush.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » ma mar 03, 2008 4:21 pm

joey schreef:De wedstrijd was werkelijk niet om aan te zien. Ga je dat ontkennen, Thijs?
Het tempo van zomeravondvoetbal en technisch/tactisch heel zwak. Zelfs een corner nemen bleek een hele klus (en nee, niet alleen Kennedy vond dat moeilijk).
Als ik dat ga ontkennen word ik hier nooit meer serieus genomen, en dat is ook niet zo. Natuurlijk was het niet om aan te zien.
Het was zomeravondvoetbal, de corners waren van het niveau likmevessie (Sneijder nam ze vorig jaar overigens ook niet bepaald briljant) en er viel niet veel te genieten.
Zegt desondanks genoeg dat we er zonder enig probleem wel met 4-0 overheen wandelen.

Natuurlijk zal Ajax tegen PSV anders gaan spelen. Scherper vooral. Jongens als Stekelenburg, Heitinga, Huntelaar, Vermaelen...die knallen erop hoor, daar durf ik m'n hand voor in het vuur te steken. Ze beseffen echt dat het de laatste kans is op het kampioenschap.
Vergeleken met Excelsior hebben we aanstaande zondag in plaats van onze Roemeense balvirtuoos nu de Uruguyaanse slager Silva en bovendien zal (naar ik aanneem) Kennedy toch niet op het veld staan.
Gabri, Vertonghen, Suárez er weer bij... we kunnen PSV écht hebben.

Als de spelers denken in de trant van 'Nou, we hópen dat we een resultaatje gaan halen in Eindhoven, maar we verwáchten het niet.'...dan worden we van z'n lang-zal-z'n-leven geen kampioen meer.

Positive thinking!
Vorig jaar 8 punten achter voorafgaand aan PSV-Ajax met 6 wedstrijden tot het eind, nu 6 punten voorafgaand met nog 7 wedstrijden tot het eind.

Met een concentratie, inzet, effectiviteit en een beetje mazzel staan we op 16 maart boven PSV. En dan zal er daarna een heel ander Ajax te zien zijn dan dat we gisteren aan het werk zagen.

(Geen idee natuurlijk, ik lul ook maar wat).

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » ma mar 03, 2008 4:22 pm

Maar dat is wel de enige juiste houding. Opvreten die k*tboeren
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
SylvievdVaart
Berichten: 13218
Lid geworden op: do sep 30, 2004 2:28 pm
Locatie: Wollukje ❤

Bericht door SylvievdVaart » ma mar 03, 2008 4:23 pm

Puh, wat een beleefd sterretje!
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma mar 03, 2008 4:23 pm

:hupajax.gif: :ajaxscarf.gif:

Ik hoop het zo verschrikkelijk veel. :blush.gif:

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » ma mar 03, 2008 4:23 pm

Er lezen minderjarigen mee! :hypocrite.gif:
Bovendien kan jij goed overweg met boeren, ik wil ze niet beledigen
I think I lost my fucking headache

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » za mar 08, 2008 2:34 pm

Demosthenes schreef: Ik heb onder Koster nog geen goede wedstrijd gezien.
Wat vond je eigenlijk van de 12 wedstrijden onder Henk ten Cate dit seizoen, was het toen wel goed?

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za mar 08, 2008 4:26 pm

Is dat een maatstaf?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za mar 08, 2008 5:22 pm

Er zou zogenaamd progressie zijn. :hypocrite.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » za mar 08, 2008 6:02 pm

Blijkbaar is de selectie niet zo goed dat we prachtige wedstrijden kunnen spelen. Of de trainer nu ten Cate of |Koster heet
I think I lost my fucking headache

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » za mar 08, 2008 8:05 pm

Bertje schreef:Is dat een maatstaf?
Retorische vraag. Onder Ten Cate werd er dit seizoen niet beter gevoetbald en gepresteerd dan onder Koster het geval is.

Voor het gemak vergeten we even dat het heel behoorlijk liep, totdat ook de eennalaatste centrale verdediger (vd Wiel) geblesseerd raakte en we enkel Heitinga nog als 'geleerde' centrale verdediger hadden. Vanaf dat moment kwam de klad erin.

Bij PSV doet Salcido een wedstrijd niet mee en die krijgen er meteen 3 om de oren. Kijk hoe PSV in elkaar klapte toen Alex vorig seizoen wegviel. En Feyenoord dit seizoen toen Vlaar geblesseerd raakte.

Wat ik ermee wil zeggen is: je hebt een gedegen centraal duo nodig om goed te kunnen verdedigen en voetballen. Zonder de backbone van je elftal wordt het lastig. Voor iedere trainer.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za mar 08, 2008 8:08 pm

Leuk, maar ook met Wiel erbij was het niet best. Dat het ook niet best was onder Ten Cate doet er dan niet toe, want we willen vooruit.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Plaats reactie