Ajax - Sparta 15-02-2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za feb 16, 2008 12:49 am

Silva valt mij ook mee.

Lindgren speelt volwassen. Ziet precies wanneer hij de positie over moet nemen van inschuivende mensen.

Waarom deed Davids niet mee? Gepasseerd?

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za feb 16, 2008 12:52 am

Dat wilde ik dus net even aan m'n post toevoegen. Het is geen toeval dat Davids gepasseerd is hoor. Ja, Davids presteerde matig sinds z'n blessure, maar Lindgren pikt het ook gewoon prima op.
Laatst gewijzigd door FlaFlu op za feb 16, 2008 12:56 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58900
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za feb 16, 2008 12:56 am

Trab schreef:
Voetske schreef:
Tja ik zag toch Perez een paar keer diep gaan, en zelfs meeverdedigen.En dat uit stand is ook niet waar.Ik zeg niet dat Perez de ballen van het dak speelde.Zeg ook niet dat ie geen fouten maakt.En je hebt mij nooit horen zeggen dat Perez ons kampioen maakt.Maar zoals sommige een zwak hebben voor pingeldozen zoals Suarez, of voor ren je rot spelers zoals Rommeldahl, vind ik dat Perez wel altijd voetbal meebrengt in zijn spel, hij ziet tenminste de combinatie, de vrije man.

Verder, dit elftal speelt ook zonder Perez dramatisch, en dit eftal ( eigenlijk mag je het deze naam niet geven ) zal ook met de allerbeste nr.10 die er te vinden zal zijn dramatisch spelen, zoals we voorgaande jaren meer dan genoeg gezien hebben.
Ik kan ook genieten van Perez. Is tenminste een speler die een bal op maat kan geven en de vrije man ziet. Probleem is alleen dat Luque, Perez en Lindgren alle 3 spelers zijn die graag in de bal voetballen. Balletje in de voeten krijgen, beetje spelverdelen. Teveel van hetzelfde. Je hebt ook spelers nodig die zonder de bal bewegen en diepgaan. Daarom zie ik liever een Siem de Jong of Edgar Davids op het middenveld dan Lindgren en voorin liever Suarez dan Luque. Suarez is misschien een pingeldoos, maar hij weet zich wel altijd slim vrij te lopen. Luque is te statisch.
Dat ben ik met je eens.

Van wat er in deze selectie rondloopt zie ik ook liever Suarez.Alleen, en dat probeer ik nu al een tijdje duidelijk te maken, zal ie of zijn rendement omhoog moeten krikken of een zekerheidje moeten zijn wat assist betreft.M.a.w. zijn onvoorspelbaar gedrag zal in de eind van zijn aktie voorspelbaarder moeten worden.Gebeurt dat niet dan, en behalve een kleine opleving, zal het een leuke voetballer blijven.Al telt voor Suarez natuurlijk het zelfde als voor de andere spelers.Ook hij staat te voetballen in een elftal wat voor geen meter draaid.Mijn mening is dat, hoe leuk iemand ook voetbalt, hoe onvoorspelbaar de speler ook is, er zal toch rendement naar het elftal moeten zijn want anders schiet je er als team niks mee op.Zie het maar als Romario zonder doelpunten.

Kijk en dan kom je dus uit bij KjH, nu deel ik niet de mening van velen dat ie te statisch is enz, en natuurlijk is ie geen van Basten, maar je kan zeggen wat je wilt maar rendement naar het elftal toe heeft ie dus veel meer.En dat dus terwijl 8 van de 10 ballen niet eens op maat zijn.Terwijl er in bijna elke wedtrijd klote middenveld kwa veldbezetting op het veld staat, terwijl er wat de buitenspelers betreft ook veel manco's te vinden zijn.

Wouter
Berichten: 18788
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Bericht door Wouter » za feb 16, 2008 1:19 am

Ik heb de wedstrijd op televisie gezien. We kunnen echt niet verdedigen in Nederland...Zoals die Roberts kon inschieten...Hij krijgt eerst de cbal ongelukkig op zijn neus, en dan nog staat er geen verdediger van Ajax om die bal te blokken. Over Sparta hoef ik het wat dat betreft al helemaal niet te hebben...

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » za feb 16, 2008 1:39 am

WEER 2 TEGENDOELPUNTEN!!! KUT AJAX...

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10279
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Bericht door WP_Legend » za feb 16, 2008 9:43 am

kan ik ergens de samenvatting bekijken?

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11423
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » za feb 16, 2008 10:25 am

WP_LeGeNd schreef:kan ik ergens de samenvatting bekijken?

Doe geen moeite , je mist er niks aan :aai.gif:

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Bericht door InnerHarbour » za feb 16, 2008 10:40 am

Wat een verzameling azijnzeikers loopt hier rond, de goede niet te na gesproken. Vergeleken bij jullie was Ben de Graaf een vrolijk optimistische journalist.
YNWA

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11423
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » za feb 16, 2008 10:59 am

InnerHarbour schreef:Wat een verzameling azijnzeikers loopt hier rond, de goede niet te na gesproken. Vergeleken bij jullie was Ben de Graaf een vrolijk optimistische journalist.
Ga lekker :sleepy.gif:

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » za feb 16, 2008 11:26 am

MOTM was Gabri en Heitinga (ik kan niet kiezen tussen deze twee). Verder bevalt Silva mij uitstekend. In tegenstelling tot onze vorige backs, zit hij er wel bovenop. Uit de verhalen die ik las / hoorde, zou dat een minpunt zijn, maar daar heb ik tot op dit moment niks van gemerkt. Hij doet het gewoon goed. Hadden onze buitenspelers maar zijn voorzet!
Lindgren speelde ook een uitstekende wedstrijd.

1ste helft was leuk door de goals, de tweede was ontzettend saai en slecht.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » za feb 16, 2008 11:40 am

Big John! :hupajax.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » za feb 16, 2008 11:53 am

Wat een dramatisch veld BTW. Als ze het niet beter kunnen krijgen, dan mogen ze zelfs van mij (ik ben een absolute tegenstander) naar kunstgras toe.

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7899
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Bericht door elliquido » za feb 16, 2008 12:17 pm

wat was het fucking koud

mooie doelpunten
waarom is voorzetten geven zo moeilijk?
wat deed luque in de basis?
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » za feb 16, 2008 1:21 pm

InnerHarbour schreef:Wat een verzameling azijnzeikers loopt hier rond, de goede niet te na gesproken. Vergeleken bij jullie was Ben de Graaf een vrolijk optimistische journalist.
Amen! Dom gelul altijd hier na elke wedstrijd. Al had je er met 12-0 overheen gelopen hadden we volgens sommigen hier nog 5 doelpunten te weinig gemaakt.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » za feb 16, 2008 1:54 pm

Spijker schreef:
InnerHarbour schreef:Wat een verzameling azijnzeikers loopt hier rond, de goede niet te na gesproken. Vergeleken bij jullie was Ben de Graaf een vrolijk optimistische journalist.
Amen! Dom gelul altijd hier na elke wedstrijd. Al had je er met 12-0 overheen gelopen hadden we volgens sommigen hier nog 5 doelpunten te weinig gemaakt.
Yep we zijn zo blij met deze geweldige overwinning, wel 5 keer gescoord tegen een degradatiekandidaat en maar 2 goals tegen. Dit moet wel voor een supergevoel zorgen in de selectie. Nu zijn ze weer uit het dal en kunnen ze met vel vertrouwen richting Breda om ff de punten op te halen...


:hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » za feb 16, 2008 2:19 pm

Er werd de eerste helft uitstekend gevoetbald. Niet meer dan logisch dat het de tweede helft dan minder is.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » za feb 16, 2008 2:29 pm

Spijker schreef:Er werd de eerste helft uitstekend gevoetbald. Niet meer dan logisch dat het de tweede helft dan minder is.
Ja idd, we zijn namelijk al zo lang werwend met goed voetbal. @de helft was van een zeer matig niveau. Nee de 2de helft moet ook gwoon goed zijn en moeten ze gewoon gaan voor het maximale.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za feb 16, 2008 2:36 pm

Trab schreef:Die Lindgren wordt door de commentator de hemel ingeprezen omdat hij een paar leuke wippertjes geeft, maar ik blijf het een matige speler vinden. Leuk voor in de zaal en voor niveau FC Groningen, maar hier wordt Ajax toch niet sterker van. Hij heeft geen uitstraling, geen gif, geen versnelling, het is allemaal in 1 tempo. Tijden van Tommie Breed herleven weer. Alhoewel, die veroverde tenminste nog weleens een bal.
Als volgend jaar Huntelaar en Heitinga weg zijn is dit elftal helemaal failliet.
Speciaal voor Trab de eerste helft (had geen zin om de tweede helft weer te kijken) nog even teruggekeken en hier alleen al de aanvallende impulsen van Lindgren van gisteravond:

-10de minuut: Lindgren zat Perez voor de keeper, waaruit die kans vanuit een moeilijke hoek voor open doel ontstond.

-14de minuut: Perez geeft diep op Rommedahl, Rommedahl terug op Perez, Perez breed richting de as op Lindgren, die goed open draait en de bal voor Heitinga geeft, waarna John inloopt, kapt en scoort.

-23ste minuut: Lindgren vangt de bal op het middenveld op de borst op en geeft met rechts een geweldige bal richting Rommedahl. Rommedahl geeft voor achter Huntelaar maar op de inlopende Perez, die rakelings naast schiet.

-31ste minuut: Luque schiet met rechts, Westerveld laat los, Lindgren schiet de rebound binnen.

-38ste minuut: Lindgren opent met rechts weer met een hoge pass op Rommedahl. Rommedahl neemt slecht aan waarna Gabri overneemt, de bal geeft op Perez, die teruglegt op de inlopende en scorende Heitinga.

-40ste minuut: Perez is net te laat op links waarna een Spartaan de bal half wegwerkt. Lindgren is attent en speelt de bal meteen naar voren richting Perez, die opdraaft met een man voor zich en raak schiet.


Conclusie: Trab heeft gisteravond zitten slapen of was een beetje vooringenomen door z'n stelling vooraf dat Lindgren niets is voor Ajax.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58900
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za feb 16, 2008 3:02 pm

Nu kun je je bij deze voorbeelden natuurlijk wel afvragen of dat het iets speciaals is wat Lindgren doet ..
Laatst gewijzigd door 999 op za feb 16, 2008 4:21 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Maurice
Berichten: 1620
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 11:50 am
Contacteer:

Bericht door Maurice » za feb 16, 2008 3:17 pm

Ik zei toch dat Lindgren een versterking is :hypocrite.gif:

Speelt even Davids uit de basis :smallgrin.gif:
Pompiedom

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » za feb 16, 2008 5:50 pm

Thomas schreef: Conclusie: Trab heeft gisteravond zitten slapen of was een beetje vooringenomen door z'n stelling vooraf dat Lindgren niets is voor Ajax.
Trab zou het gewoon gaaf vinden als Lindgren een miskoop blijkt te zijn. Dan denk je net als 50% hier en als al die kakkerlakken.

Wat is die Koster trouwens aan het doen? Kan die man niet gewoon per direct OPROTTEN!?

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » za feb 16, 2008 5:52 pm

Thomas schreef: Silva valt me nog heel erg mee tot nu toe, Heitinga weer uitstekend.
Mij ook. Misschien kan ie als rechtsbuiten fungeren? :blush.gif:

Hij is namelijk de enige met een voorzet.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7314
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Bericht door Trab » za feb 16, 2008 7:26 pm

Thomas schreef:
Speciaal voor Trab de eerste helft (had geen zin om de tweede helft weer te kijken) nog even teruggekeken en hier alleen al de aanvallende impulsen van Lindgren van gisteravond:

-10de minuut: Lindgren zat Perez voor de keeper, waaruit die kans vanuit een moeilijke hoek voor open doel ontstond.

-14de minuut: Perez geeft diep op Rommedahl, Rommedahl terug op Perez, Perez breed richting de as op Lindgren, die goed open draait en de bal voor Heitinga geeft, waarna John inloopt, kapt en scoort.

-23ste minuut: Lindgren vangt de bal op het middenveld op de borst op en geeft met rechts een geweldige bal richting Rommedahl. Rommedahl geeft voor achter Huntelaar maar op de inlopende Perez, die rakelings naast schiet.

-31ste minuut: Luque schiet met rechts, Westerveld laat los, Lindgren schiet de rebound binnen.

-38ste minuut: Lindgren opent met rechts weer met een hoge pass op Rommedahl. Rommedahl neemt slecht aan waarna Gabri overneemt, de bal geeft op Perez, die teruglegt op de inlopende en scorende Heitinga.

-40ste minuut: Perez is net te laat op links waarna een Spartaan de bal half wegwerkt. Lindgren is attent en speelt de bal meteen naar voren richting Perez, die opdraaft met een man voor zich en raak schiet.


Conclusie: Trab heeft gisteravond zitten slapen of was een beetje vooringenomen door z'n stelling vooraf dat Lindgren niets is voor Ajax.
Het zit je wel hoog he Thomas? :ajaxsmiley.gif: Ik ben zeker vooringenomen, dat zal ik niet ontkennen, maar ik zit niet te hopen dat hij zal mislukken. Dat is onzin. In het verleden heeft het terughalen van R.de Boer en Vder Meijde goed uitgepakt, dus wie weet. Ben er alleen absoluut niet van overtuigd.
Hij heeft een goede pass in de benen en dat liet hij gisteren een paar keer zien. Prima, niks op aan te merken. Ik mis echter de dynamiek van een middenvelder bij hem. Als je ziet hoe een Gabri een tegenstander opjaagt, ballen veroverd en diep blijft gaan en je vergelijkt het met Lindgren...
Maar goed, hij zal wel goed zijn voor de balans...
Afwachten Thomas, maar mocht hij inderdaad een echte versterking blijken, dan ben ik de eerste die het toe zal geven!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za feb 16, 2008 7:38 pm

No big deal hoor, Trab. Het was niet vervelend bedoeld of zo.

Lindgren vergelijken met Gabri gaat wat mij betreft niet helemaal op omdat Lindgren als linkshalf eigenlijk niet op z'n beste positie speelt, maar ok: Gabri is een aanjager, maar wel weer een speler die positioneel matig is en ook niet positioneel kan verdedigen. Hij is inderdaad dynamischer en wat beweeglijker van de bal dan Lindgren, maar ook weer onrustiger aan de bal en een speler die vaak in glansrijke positie faalt voor de goal.

Lindgren is tactisch sterker, gedisciplineerder vooral. Qua fysieke kracht zou hij eigenlijk verder moeten zijn, maar Lindgren is meer een speler die het van slimmigheid en tact moet hebben. Hij kiest zelf te weinig voor diepgang aan de bal, maar ziet wel het moment waarop hij de bal diep moet geven.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za feb 16, 2008 10:24 pm

En Lindgren speelt natuurlijk juist niet in 1 tempo. Gabri daarentegen wel.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Plaats reactie