NAC-Ajax (knvb beker) woensdag 16 januari 2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo jan 16, 2008 11:52 pm

Gefeliciteerd, T82! Prima wedstrijd van NAC.

Maar vanaf nu wil ik je niet meer feliciteren, hoor. Het is wel mooi geweest. :blush.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo jan 16, 2008 11:52 pm

666 schreef:[Neefkens] Niet zo negatief, jongens en meisjes. We zijn in goed gezelschap! Olympique Lyon, AC Milan en Real Madrid zijn vandaag ook uit de beker gevlogen. Zie je wel dat we in de G-14 thuishoren? [/Neefkens]
[Neefkens]By the way: de laatste keer dat we kampioen werden werden we ook door NAC uit de beker gegooid.[/Neefkens]

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo jan 16, 2008 11:54 pm

[Neefkens]En NAC is niet niets. Daar kún je van verliezen.[/Neefkens]









Nee, het helpt niets. Het rotgevoel gaat niet weg... :blush.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2155
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Bericht door Cluijffert » wo jan 16, 2008 11:56 pm

I really want the medication Neefkens is on :excited.gif:

Some things in life are bad
They can really make you mad
Other things just make you swear and curse.
When you're chewing on life's gristle
Don't grumble, give a whistle
And this'll help things turn out for the best...

And...always look on the bright side of life...
Always look on the light side of life...

If life seems jolly rotten
There's something you've forgotten
And that's to laugh and smile and dance and sing.
When you're feeling in the dumps
Don't be silly chumps
Just purse your lips and whistle - that's the thing.

And...always look on the bright side of life...
Always look on the light side of life...

For life is quite absurd
And death's the final word
You must always face the curtain with a bow.
Forget about your sin - give the audience a grin
Enjoy it - it's your last chance anyhow.

So always look on the bright side of death
Just before you draw your terminal breath

Life's a piece of shit
When you look at it
Life's a laugh and death's a joke, it's true.
You'll see it's all a show
Keep 'em laughing as you go
Just remember that the last laugh is on you.

And always look on the bright side of life...
Always look on the right side of life...
(Come on guys, cheer up!)
Always look on the bright side of life...
Always look on the bright side of life...
(Worse things happen at sea, you know.)
Always look on the bright side of life...
(I mean - what have you got to lose?)
(You know, you come from nothing - you're going back to nothing.
What have you lost? Nothing!)
Always look on the right side of life...
Laatst gewijzigd door Cluijffert op do jan 17, 2008 12:03 am, 1 keer totaal gewijzigd.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do jan 17, 2008 12:01 am

Maar gelukkig is daar altijd nog Adrie Koster:

Koster: We geven de goals weer weg

BREDA - Trainer Adrie Koster was woensdagavond na de nederlaag in de achtste finales in het nationale bekertoernooi tegen NAC (4-2) duidelijk in zijn analyse. „We geven de doelpunten zo makkelijk weg. Dan kan je bijna niet winnen.”
Koster: „Het begint allemaal in de twintigste minuut als Emanuelson niet meeloopt met Elshot. Daar zijn toch duidelijk afspraken over gemaakt. Na rust gaan we eindelijk voetballen en komen we op gelijke hoogte. Daarna laten we ons weer drie keer achterin verrassen”, doelde hij op foutieve inschattingen van George Ogararu en Jan Vertonghen.
Telegraaf

:excited.gif:

Ik heb nog even overwogen dit in de OD-topic te plaatsen. :smallgrin.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » do jan 17, 2008 12:16 am

Jöhnk schreef: Ik heb het zelden zo somber ingezien als nu. Het gaat kut en hoop op beterschap is er niet.
Ik zie het ook ff niet meer idd, en die paar goede spelers die je hebt gaan in de zomer ook nog weg (KJH o.a.) opvolgers zullen wel uit de subtop eredivisie komen.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58894
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » do jan 17, 2008 12:27 am

Was weer lekker Suarez die 2 keer natrap en dus een dikke rooie kaart had moeten hebben, Stekeleburg die weer bewijst dat ie nog steeds geen top keeper is, Ogararu = Colin 2, en over de rrest van de Teletubbies in de achterhoede zullen we het maar niet hebben.

Wat zegt u, 4 Miljoen voor Urby ?, wanneer wilt u hem hebben ?.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do jan 17, 2008 12:33 am

Met een beetje pech krijgt Suarez nog een dikke schorsing ook inderdaad.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11936
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » do jan 17, 2008 12:56 am

joey schreef:Het gaat niet alleen om de verdediging, hoe slecht die ook is. Maar ook om het middenveld. Perez kan alleen op een driemansmiddenveld met twee kanjers van controlerende middenvelders naast zich. Die kanjers heeft Ajax niet. Dus zal hij arbeid moeten leveren en dat zit er bij deze flierefluiter niet in. In een wedstrijd waarin scherpte gevraagd wordt is hij daarom eerder een last dan een plezier. Zijn 'afwezigheid' vanavond was geen toeval.
Maar Koster ziet dat in elk geval niet. Sterker nog, hij laat Luque (Perez ll) invallen...
Kanjers? Davids en Gabri achter Perez lijkt me op nationaal niveau ruim voldoende. En nee, Perez zal het team niet op sleeptouw nemen. Maar kan wel met zijn kwaliteiten voor een doorslaggevende impuls zorgen in de aanval. En afwezig? Eerder een last dan een plezier? Tja, het is ook maar wat je zien wilt. Voorbeeldje: halverwege de vijandelijke helft geeft Perez een steekpass op Huntelaar. Perez loopt direct door en komt zo vrij bij de rand 16. Hij verwacht de bal terug van KJH. Maar die blijkt weer eens in de knoop te zitten met zijn poten, waarna een verdediger de bal van hem afpikt. Een simpel balletje breed was genoeg geweest. Averladze, Laudrup, ze zouden de bal panklaar voor Perez hebben neergelegd. Met Perez' kwaliteiten op die plek voldoende voor een open scoringskans. So who is to blame?

Vwb het middenveld: een Donald opstellen is lachwekkend, dan is je middenveld direct uit balans. Klopt, dat is veel te licht in combinatie met Perez. Daar zal je altijd rekening mee moeten houden. Maar was het met Bergkamp, Litmanen, Sneijder of Vaart op 10 ooit anders? En ach, Luque voor Urby... Ook als je niemand voor Urby inbrengt, ga je er nog op vooruit...

Over arbeid leveren: de artiesten hoeven van mij trouwens niet te bikkelen en te schoffelen. Bergkamp, Litmanen. Hetzelfde laken een pak. Dat is hun rol niet. Daar heb je weer anderen voor. Maar bij geen balbezit wel licht defensief meewerken: dus in de zone lopen, de ruimtes klein maken, druk houden op de man met bal en de afspeelpunten. Laat ze alsjeblieft hun dynamiek en energie bewaren voor het aanvallende werk.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do jan 17, 2008 1:27 am

Ik ben zelden zo rustig geweest na verlies van Ajax. Berusting overheerst. Ik ga me er niet over opwinden. Ik wil alleen nog even zeggen dat Ogararu wellicht tot de top tien slechtste spelers behoort die ik ooit in een Ajax-shirt heb zien spelen.
Peter schreef:Kennedy doet er alles aan om Gabri in de lappenmand te krijgen.
Schrijnend inderdaad. Kennedy gaf constant van die ziekenhuisballen waardoor Gabri een paar keer bijna door midden getrapt werd. Kennedy heeft wel een mooie steekpass in huis trouwens.
Bertje schreef:Wat een vreemd concept van Koster. Hij wil de buitenkanten (Suarez?) ontlasten, maar laat hem nu in feite veel meer lopen dan wanneer Ajax gewoon druk naar voren zou zetten. Juist die backs moet je een directe tegenstander geven, zodat je kunt zorgen dat ze sneller moeten handelen aan de bal en rekening moeten houden met wat ze achterlaten.
Inderdaad. Ajax liet de backs van NAC nu juist opstomen tot aan het middenveld, waar NAC vervolgens een overtal creëerde en vooral Elshot er net zo makkelijk als in de Arena overheen denderde.
Jöhnk schreef:Waarom staat Donald er eigenlijk in? Moet Maduro soms op de bank van Martin?
Maduro schijnt gezegd te hebben dat hij op korte termijn vertrekt (bron: Wilfred Genee)
Zlatan Son of God schreef:Waar was Urby eigenlijk.. Als hij naar binnen knijpt staat die man gewoon gedekt!

Wat een kut backs hebben we zeg!
Urby was inderdaad echt dramatisch. Uitstekende voetballer, maar ook een jongen met een k*tmentaliteit. Wat een doetje.

Vertonghen is overigens een typische 'vier' uit de Ajax-school. Te weinig duelkracht, matig verdedigen in de zestien en niet vlijmscherp in de rugdekking. Ging vandaag bij de 2-1 en de 3-1 de fout in.
joey schreef:Wat een mooie goal van Suárez. Aan Suárez heeft het niet gelegen.
Volgens mij maakte hij die ook opzettelijk inderdaad. Hij leek behoorlijk lang naar de goal te kijken. Misselijk stukje op VI.nl trouwens. Er wordt een hetze gevoerd tegen die jongen.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58894
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » do jan 17, 2008 1:47 am

Zuidema schreef:
joey schreef:Het gaat niet alleen om de verdediging, hoe slecht die ook is. Maar ook om het middenveld. Perez kan alleen op een driemansmiddenveld met twee kanjers van controlerende middenvelders naast zich. Die kanjers heeft Ajax niet. Dus zal hij arbeid moeten leveren en dat zit er bij deze flierefluiter niet in. In een wedstrijd waarin scherpte gevraagd wordt is hij daarom eerder een last dan een plezier. Zijn 'afwezigheid' vanavond was geen toeval.
Maar Koster ziet dat in elk geval niet. Sterker nog, hij laat Luque (Perez ll) invallen...
Kanjers? Davids en Gabri achter Perez lijkt me op nationaal niveau ruim voldoende. En nee, Perez zal het team niet op sleeptouw nemen. Maar kan wel met zijn kwaliteiten voor een doorslaggevende impuls zorgen in de aanval. En afwezig? Eerder een last dan een plezier? Tja, het is ook maar wat je zien wilt. Voorbeeldje: halverwege de vijandelijke helft geeft Perez een steekpass op Huntelaar. Perez loopt direct door en komt zo vrij bij de rand 16. Hij verwacht de bal terug van KJH. Maar die blijkt weer eens in de knoop te zitten met zijn poten, waarna een verdediger de bal van hem afpikt. Een simpel balletje breed was genoeg geweest. Averladze, Laudrup, ze zouden de bal panklaar voor Perez hebben neergelegd. Met Perez' kwaliteiten op die plek voldoende voor een open scoringskans. So who is to blame?

Vwb het middenveld: een Donald opstellen is lachwekkend, dan is je middenveld direct uit balans. Klopt, dat is veel te licht in combinatie met Perez. Daar zal je altijd rekening mee moeten houden. Maar was het met Bergkamp, Litmanen, Sneijder of Vaart op 10 ooit anders? En ach, Luque voor Urby... Ook als je niemand voor Urby inbrengt, ga je er nog op vooruit...

Over arbeid leveren: de artiesten hoeven van mij trouwens niet te bikkelen en te schoffelen. Bergkamp, Litmanen. Hetzelfde laken een pak. Dat is hun rol niet. Daar heb je weer anderen voor. Maar bij geen balbezit wel licht defensief meewerken: dus in de zone lopen, de ruimtes klein maken, druk houden op de man met bal en de afspeelpunten. Laat ze alsjeblieft hun dynamiek en energie bewaren voor het aanvallende werk.
Dat jij nog de moeite neemt om ze hier van de kwaliteiten van Perez te overtuigen :aai.gif:

Ps. Mooie voorzet van Suarez :smallgrin.gif: ... Je zag hem kijken om een voorzet te geven .. afijn deze tellen ook ...

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » do jan 17, 2008 6:53 am

Voetske schreef: Ps. Mooie voorzet van Suarez :smallgrin.gif: ... Je zag hem kijken om een voorzet te geven .. afijn deze tellen ook ...
Volgens mij was het wel degelijk een bewuste. Er was op dat moment ook niemand voor de goal.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34405
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » do jan 17, 2008 7:14 am

...

Afbeelding

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » do jan 17, 2008 7:52 am

Het is lullig voor jullie, maar het was een geweldige wedstrijd...ik heb me in ieder geval geen moment verveeld !

Ajax speelde een erg matige 1e helft, maar herstelde zich in de 2e helft. Ze begonnen goed na rust en het was wachten op de 1-1, die ook (wat gelukkig) viel. Maar wat er daarna gebeurde had ik nooit verwacht, NAC zette weer eens aan en de 'verdedigers' van Ajax werden volledig weggespeeld. Notabene Lurling dolde iedereen en stond aan de basis van zo ongeveer iedere aanval en zo ongeveer iedere aanval leverde in no time een doelpunt op voor NAC, apart zullen we maar zeggen.

Maar goed, ik weet hoe het is om in de beker van NAC te verliezen :wink.gif:

PS: Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat die 2e goal van Suarez opzettelijk was, het leek verdacht veel op een verdwaalde voorzet. Zijn reactie daarna was lachwekkend overigens, dat komt niet over als je 4-2 achter staat...

PPS: Het arbitrale trio was vrij slecht; zo had Suarez diep rood moeten krijgen en word er afgefloten terwijl Ajax een penalty had moeten krijgen in de laatste minuut.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » do jan 17, 2008 8:29 am

De nederlaag is zo verwerkt, het is dit eizoen niet de eerste en dat het tegen NAC was is ook snel verwerkt, NAC is gewoon beter dan Ajax????? (in onderlinge wedstrijden)

Wat mij de meeste angst inboezemt is het niet kunnen verdedigen (bijna onze hele achterhoede, van de vier gisteren heeft Heitinga het de laatste jaren geleerd) en het niet willen meeverdedigen van Perez.

Kijk maar eens waar perez loopt, wat hij aan actie onderneemt als Ajax de bal kwijtraakt. Op tv wordt dan de bal gevolgd, kijk in de Arena ook eens naar wat Perez doet!

@Joey,

Wist jij al dat Engelaar wordt aangetrokken, want in je onderschrift stond toch steeds "MvG: nooit Engelaar"?, sinds kort staat er "Bruno Silva" en Ajax trekt aan Engelaar!

@Thomas,

Vertonghen is nu in jouw ogen ook geen vier meer? Hij kan daar alleen staan als er een soort Stam voor hem staat, net als v.d. Wiel, Vermaelen, v.d. Heijden en Daley Blind!
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11936
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » do jan 17, 2008 8:37 am

Baseman schreef: Ajax speelde een erg matige 1e helft, maar herstelde zich in de 2e helft. Ze begonnen goed na rust en het was wachten op de 1-1, die ook (wat gelukkig) viel. Maar wat er daarna gebeurde had ik nooit verwacht, NAC zette weer eens aan en de 'verdedigers' van Ajax werden volledig weggespeeld. Notabene Lurling dolde iedereen en stond aan de basis van zo ongeveer iedere aanval en zo ongeveer iedere aanval leverde in no time een doelpunt op voor NAC, apart zullen we maar zeggen.
Ik kan er nog niet met mijn verstand bij. Wat een ongelooflijk gekluns achterin. Zo'n Ogararu die zich door Lurling zo eruit laat lopen. Lurling nota bene... En dan in de 16 6 Ajacieden die lucht lopen te dekken, met 2 jongens van NAC vrij bij de 2e paal. Inderdaad, elke bal in de 16 was een gevaar voor Ajax. Die 3-1 was ook geweldig, trouwens. Een bal die vanuit een vrije trap de 16 inzeilt en op de rand doelgebied terecht komt. Rand doelgebied? Dat zijn dan toch ballen voor een keeper? 2, 3 stappen, poot vooruit voor de inkomende Nac-speler en je hebt hem. Nee hoor, Stekel staat te pitten en blijft staan. Volgens mij heeft die Nac-speler niet eens hoeven opspringen bij zijn kopbal, zo laag was die bal al. Onbegrijpelijk.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58894
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » do jan 17, 2008 8:41 am

Ajaciedjuh schreef:
Voetske schreef: Ps. Mooie voorzet van Suarez :smallgrin.gif: ... Je zag hem kijken om een voorzet te geven .. afijn deze tellen ook ...
Volgens mij was het wel degelijk een bewuste. Er was op dat moment ook niemand voor de goal.
Ojawel hoor, in het midden en achterin, daar keek ie ook naar.( Eerder in de wedstrijd, toen ie in het zijnet schoot op 4 meter rechts van de goal staat Gabri +- op de penatie stip hardstikke vrij om de bal in te tikken ( keeper lag al half ).lMaar je mag hem hebben van mij hoor, het zal wel.
Laatst gewijzigd door 999 op do jan 17, 2008 8:49 am, 1 keer totaal gewijzigd.

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » do jan 17, 2008 8:43 am

Urby, Ogararu, Kennedy en Verthongen.

Ga weg en kom nooit meer terug.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58894
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » do jan 17, 2008 8:47 am

Zuidema schreef:
Baseman schreef: Ajax speelde een erg matige 1e helft, maar herstelde zich in de 2e helft. Ze begonnen goed na rust en het was wachten op de 1-1, die ook (wat gelukkig) viel. Maar wat er daarna gebeurde had ik nooit verwacht, NAC zette weer eens aan en de 'verdedigers' van Ajax werden volledig weggespeeld. Notabene Lurling dolde iedereen en stond aan de basis van zo ongeveer iedere aanval en zo ongeveer iedere aanval leverde in no time een doelpunt op voor NAC, apart zullen we maar zeggen.
Ik kan er nog niet met mijn verstand bij. Wat een ongelooflijk gekluns achterin. Zo'n Ogararu die zich door Lurling zo eruit laat lopen. Lurling nota bene... En dan in de 16 6 Ajacieden die lucht lopen te dekken, met 2 jongens van NAC vrij bij de 2e paal. Inderdaad, elke bal in de 16 was een gevaar voor Ajax. Die 3-1 was ook geweldig, trouwens. Een bal die vanuit een vrije trap de 16 inzeilt en op de rand doelgebied terecht komt. Rand doelgebied? Dat zijn dan toch ballen voor een keeper? 2, 3 stappen, poot vooruit voor de inkomende Nac-speler en je hebt hem. Nee hoor, Stekel staat te pitten en blijft staan. Volgens mij heeft die Nac-speler niet eens hoeven opspringen bij zijn kopbal, zo laag was die bal al. Onbegrijpelijk.
Je hebt volkomen gelijk Zuidema.Deze situaties komen zelfs voor in de met 6-1 gewonnen wedstrijd tegen de 10 man van Nac.We hebben ze tegen de Graafschap gezien en we zien deze blunders nu nog steeds.Is ook geen doen om dat hier met beelden te illustreren, ik (je) bent dat minstens 2 uur kwijt om al die blunders op een rijtje te zetten, gebruik mijn tijd liever ergens anders voor.

T82
Berichten: 1771
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Bericht door T82 » do jan 17, 2008 9:31 am

Op TV heeft waarschijnlijk niemand gezien dat Huntelaar rond ik dacht de 55e minuut een penalty verdiende...? Werd door Penders onderuit getrokken...

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33837
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » do jan 17, 2008 9:41 am

Jöhnk schreef: Het klinkt misschien gek uit mijn mond, maar hadden we Ten Cate nog maar....
Haha, dat klinkt inderdaad gek uit jouw mond. Ben je zo wanhopig? :00000589.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

LucaS
Berichten: 53553
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do jan 17, 2008 10:11 am

Het zal jullie niet verbazen dat ik het deels met de meerderheid oneens ben.

Overall was het natuurlijk een blamage, en was de nederlaag meer dan verdiend. De eerste helft was treurig, daar hoeven verder geen woorden aan vuil gemaakt worden.
De tweede helft (tenminste de eerste 20 minuten) echter was van Ajaxzijde bijzonder sterk, Baseman merkte dat volgens mij ook op. En ja, het zou best kunnen dat NAC zich vrijwillig terugtrok, maar Ajax was erg dreigend en schiep zich ook kansen. Dat kwam de laatste jaren niet echt vaak voor tegen een tegenstander die zich massaal terugtrok. De tweede helft liet ook zien waar de problemen liggen. Er valt niet op te voetballen tegen het gepruts van Emanuelson en Ogararu.

Ik had goede hoop op Koster, maar hier moet ik me inmiddels wel aansluiten bij de meerderheid hier. de sterke fase van Ajax werd afgebroken door enerzijds het tweede doelpunt van NAC. Een doelpunt wat op dat moment compleet uit de lucht kwam vallen, maar goed, die verdediging he. Anderzijds werd het enorme overwicht teniet gedaan door de wissels van Koster. Ajax speelde het begin van de tweede helft uitstekend, er was geen enkele reden om te wisselen. En al zeker niet om er verdedigers uit te halen voor aanvallers.

Nog wat grappige noten; ik heb gisteren extra op Suarez zitten letten, en buiten de twee goals (maar goed, zoiets helpt Huntelaar ook niet in de ogen der AT'ers) heeft Suarez werkelijk elke bal die hij kreeg verspeeld. Ik vind het gejuich over Suarez, in ieder geval over zijn prestatie gisteren, haast lachwekkende vormen aannemen.
De tweede is Maduro. de man die door iedereen uitgekotst is, vanwege zijn spel en vanwege zijn persoonlijkheid. Lees ik nu echt dat gisteren opeens verscheidene AT'ers riepen dat ze niet begrepen waarom Maduro niet werd opgesteld. De voetbalwereld is waarlijk opportunistisch.
Grappig ook dat sommigen zeggen haast terug te verlangen naar Ten Cate. Wat daarbij vergeten wordt is dat TC wel keuze had uit meerdere verdedigers. Dat is nu, ook gister weer heel duidelijk, de zwakte van het huidige team.

Overigens een penalty 1 minuut voor tijd moet je gewoon geven. En als het twee minuten duurt voordat hij is genomen, hoor je die minuut gewoon nog te laten spelen. Maar goed, de kans op een 4-4 was dan nog steeds miniem, maar het is niet aan Blom om te bepalen dat het onmogelijk was.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13401
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Bericht door Arthur » do jan 17, 2008 10:23 am

De individuele zwakte van onze verdedigers is niet het enige probleem. De organisatie klopt ook van geen kant.

De gelovigen onder ons moeten maar bidden dat Davids de rest van het seizoen heel blijft. Dat is onze enige, kleine kans op het kampioenschap.
Laatst gewijzigd door Arthur op do jan 17, 2008 10:24 am, 1 keer totaal gewijzigd.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do jan 17, 2008 10:24 am

Zuidema schreef:Kanjers? Davids en Gabri achter Perez lijkt me op nationaal niveau ruim voldoende. En nee, Perez zal het team niet op sleeptouw nemen. Maar kan wel met zijn kwaliteiten voor een doorslaggevende impuls zorgen in de aanval. En afwezig? Eerder een last dan een plezier? Tja, het is ook maar wat je zien wilt. Voorbeeldje: halverwege de vijandelijke helft geeft Perez een steekpass op Huntelaar. Perez loopt direct door en komt zo vrij bij de rand 16. Hij verwacht de bal terug van KJH. Maar die blijkt weer eens in de knoop te zitten met zijn poten, waarna een verdediger de bal van hem afpikt. Een simpel balletje breed was genoeg geweest. Averladze, Laudrup, ze zouden de bal panklaar voor Perez hebben neergelegd. Met Perez' kwaliteiten op die plek voldoende voor een open scoringskans. So who is to blame?
We praten volgens mij langs elkaar heen. Ik heb nooit beweerd dat Perez niet kan voetballen. Kijk maar na op dit forum; je zult een dergelijke bewering van mij niet vinden. Ik vind Perez best een aardige voetballer, al vind ik hem niet zo goed als hij zichzelf vindt.
Maar... zijn aanwezigheid brengt het team in de problemen. Dat heeft te maken met zijn manier van voetballen. Perez is, in spel en in gedachten, een pure aanvaller. Een momentenvoetballer die vooral bezig is met wat hij aan moois gaat doet. Dat is een probleem als je verder geen spelverdeler hebt.
Ik haalde Litmanen aan. Litmanen was altijd en overal aanspeelbaar en al met het vervolg bezig voor hij de bal had. Hij wist waar zijn ploeggenoten liepen. Finidi en Overmars konden blind diep gaan. Daardoor kwam het positiespel tot zijn recht. Let wel, ikheb het niet eens over de PERSOON Litmanen. Ik heb het over het type speler.
Ander voorbeeld op 10: Bergkamp. Bergkamp had extreme kwaliteiten, maar hij was een pure aanvaller. Dat maakte het team kwetsbaar. LVG liet hem dan ook secunderen door controlerende spelers. Maar ook was Bergkamp natuurlijk geen spelbepaler. Daarom had LVG daar andere spelers voor. Jonk achterin en Pettersson voorin. Deze spelers zorgden voor de juiste voortzetting. Jonk schoof door naar het middenveld en camoufleerde daarmee de zwakke kanten van Bergkamp, Pettersson schakelde de flankspelers in of hield de bal vast als dat nodig was.
Nu Perez. Hij is, dat zul je hopelijk met me eens zijn, geen spelbepaler in die zin, dat hij zorg draagt voor het positiespel van Ajax. Hij is een intuïtieve speler die doet wat in zijn hoofd opkomt. Dat is lastiger spelen voor medespelers. Maar Perez staat wél op een cruciale positie, de nummer 10. Een positie waarvoor hij m.i. belangrijke kwaliteiten mist. In de omschakeling is hij een ramp, hij is vaak en lang onzichtbaar en hij 'onderhoudt de sjablonen' niet, waardoor hij voor zijn medespelers onberekenbaar is. Dat alles is een groot probleem als je ziet wat er om hem heen loopt. We hebben geen balvaste speler die de sjablonen onderhoudt, geen spelbepaler. Verdedigers kunnen de bal niet aan Perez kwijt maar ook niet aan een ander. Daardoor geven ze uit armoede maar een lange haal. Terugkomen om de bal te halen, aanspeelbaar zijn, verdeelstation spelen, het zit allemaal niet in de aard van Perez. Terwijl dát het type speler is dat Ajax nodig heeft op die positie.
Het typerend dat jij, na de verloren wedstrijd van gisteren, komt met de opmerking: ja, maar in de zo en zoveelste minuut deed hij toch iets leuks. Dat is ongetwijfeld zo, maar de rest van de wedstrijd wordt het middenveld dus overlopen. Nota bene: met en zonder Donald. We hebben bergen kritiek op de verdediging, en terecht, maar de spelers van NAC komen van alle kanten op de verdedigers af. Het ligt niet alléén aan de verdediging. Het middenveld moet de eerste klap opvangen en dat gebeurt dus niet. En dat heeft weer mede met het functioneren van Perez te maken.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53553
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do jan 17, 2008 10:28 am

De problemen in verdedigend opzicht waren met Maduro in de punt naar achter exact hetzelfde. Het is bizar om dat nu aan het meespelen van Perez te wijten

Plaats reactie