Ajax - FC Twente 27-12-2007

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » vr dec 28, 2007 11:32 am

Ajaciedjuh schreef:
joey schreef: BTW, statistieken liegen wel degelijk. Anders zou Pippo Inzaghi een betere spits zijn dan Zlatan of Ronaldinho.
Uiteindelijk win je een wedstrijd alleen met doelpunten. Maar waar het eindelijk om gaat: we hebben eindelijk een spits die scoort (en dat is het belangrijkste doel in de wedstrijd). Als hij daarnaast ook nog zo goed zou voetballen als wij zouden willen, dan speelde hij al lang niet meer bij Ajax. Specifieke kwaliteiten zijn bepalend binnen een team. KJH beheerst een van de aller belangrijkste facetten van het voetbal: scoren. We moeten blij zijn dat we zo'n spits hebben. En nogmaals, het probleem van Ajax zit hem vooral op het middenveld en de defensie. Davids terug en een goede creatieve middenvelder erbij, lost het probleem op het middenveld op. Een goede ervaren centrumverdediger erbij en Vermaelen terug en Heitinga naar de rechtsback plaats en daarnaast een goede linksback erbij en het team ziet er al veel beter uit. Zeker voor de Nederlandse competitie. Ik ben ervan overtuigd, dat we met het elftal dat vorig jaar de 2e seizoen helft speelde, we nu 10 punten los zouden staan.
Volgens mij hebben we de laatste weken weining gewonnen en ik kan je wel zeggen dat het zeer beperkte spel van KJH hier een groot aandeel in heeft. En dan maakt dat ene doelpunt van gisteren niks uit!

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » vr dec 28, 2007 11:32 am

joey schreef:
Marillion schreef:Dat is op zich waar. Maar wij gaan vaak ten onder aan persoonlijke fouten. Je kunt als team werken wat je wil maar als Vertonghen en Emanuelson zo staan te schutteren dan begin je niets.
Met compact verdedigen kun je een hoop compenseren. Zeker op het belabberde niveau van de Eredivisie. Zet collectief druk, zorg dat de verdedigers de bal niet kwijt kunnen.
Huntelaar is toch ook gewoon geen meevoetballende spits?
Dat vindt hij zelf, het is een mentale kwestie. Hij vindt dat hij goed gespeeld heeft als hij gescoord heeft. Dat hij een kwelling is voor zijn medespelers boeit hem niet of komt niet in zijn hoofd op. KJH speelt zo statisch, dat het aanvalsspel van Ajax totaal niet uit de verf komt. Suárez bijvoorbeeld moet steeds ruimte voor zichzelf maken in plaats van dat anderen dat voor hem doen.

BTW, statistieken liegen wel degelijk. Anders zou Pippo Inzaghi een betere spits zijn dan Zlatan of Ronaldinho.
Pippo op zijn top was ook beter dan Zlatan op dit moment.

Misschien dat Ronaldinho meer talent in zijn grote teen heeft, maar hij laat zijn team ook niet echt beter voetballen en hij heeft ze minder prijzen bezorgd dan Pippo.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr dec 28, 2007 11:33 am

Real Ajax schreef:Puntverlies was gewoon te wijten aan die valiumverslaafde Vertonghen. Wist die gisteren dat hij op een voetbalveld stond? Die mag dus ook nooit meer in Ajax1 spelen.
Vertonghen is een jonge speler die bovendien op een voor hem vreemde positie speelde. Vertonghen is duidelijk geen centrumverdediger.
Maar vooruit, we branden Vertonghen af en laten de grote jongens buiten schot. De verstoppertjespeler van vier miljoen op rechtsback, de als een kip zonder kop ronddravende Gabri, 'supertalent' Urby en sterspeler KJH die alleen aan zichzelf denkt. Misschien een optie om behalve Vertonghen ook Siem de Jong met de grond gelijk te maken?
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Real Ajax
Berichten: 1603
Lid geworden op: di apr 06, 2004 10:08 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Real Ajax » vr dec 28, 2007 11:34 am

Thomas schreef: Suarez liep gisteren constant mee te verdedigen tot aan de middellijn en soms zelfs verder dan dat. Het is niet de bedoeling dat een spits constant tot de eigen achterlijn gaat meeverdedigen hoor. Suarez moest gisteravond teveel verdedigend loopwerk verrichten dankzij de opstelling van Ajax, zoals ik eerder al beschreef. Dan houdt een aanvaller geen kracht meer over voor z'n aanvallende acties.
Dat viel me ook op ja, moest hij op zijn eigen helft een actie maken en een sprint van 60 meter maken. Gaat natuurlijk niet. KJH verdedigde om onbegrijpelijke redenen de tweede helft ongeveer in zijn eentje de linkerflank , dus dat is ook weer gezeik, net als het afkraken van Luque omdat hij in 4 minuten niet even 7 man poort en de winnende goal erin stift.

Het is gewoon triest dat Ajax zich thuis op eigen helft terugtrekt en een beetje slap countert.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr dec 28, 2007 11:35 am

Ajaciedjuh schreef:Maar waar het eindelijk om gaat: we hebben eindelijk een spits die scoort (en dat is het belangrijkste doel in de wedstrijd).
Dit is dus niet waar. Het doel is winnen en daarvoor moet je genoeg scoren. Ajax scoort nu niet genoeg. Dat ligt aan de verdediging, aan het middenveld en aan de aanval. Het ligt zelfs een beetje aan de keeper.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » vr dec 28, 2007 11:35 am

joey schreef:
Real Ajax schreef:Puntverlies was gewoon te wijten aan die valiumverslaafde Vertonghen. Wist die gisteren dat hij op een voetbalveld stond? Die mag dus ook nooit meer in Ajax1 spelen.
Vertonghen is een jonge speler die bovendien op een voor hem vreemde positie speelde. Vertonghen is duidelijk geen centrumverdediger.
Maar vooruit, we branden Vertonghen af en laten de grote jongens buiten schot. De verstoppertjespeler van vier miljoen op rechtsback, de als een kip zonder kop ronddravende Gabri, 'supertalent' Urby en sterspeler KJH die alleen aan zichzelf denkt. Misschien een optie om behalve Vertonghen ook Siem de Jong met de grond gelijk te maken?
Vertonghen speelde gisteren een redelijke wedstrijd hoor. Ik heb in zijn verdedigende kwaliteiten alle vertrouwen! Blijft goed geconcentreerd spelen en daarnaast sterk in de (lucht) duels

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » vr dec 28, 2007 11:36 am

Zlatan Son of God schreef:
Volgens mij hebben we de laatste weken weining gewonnen en ik kan je wel zeggen dat het zeer beperkte spel van KJH hier een groot aandeel in heeft. En dan maakt dat ene doelpunt van gisteren niks uit!
KJH is een spits en die staat er om te scoren. En ook dat doet hij dit jaar weer goed. Ik blijft erbij, dat het niet aan onze voorwaartse ligt (KJH en Suarez). Het probleem ligt op het middenveld en achterin. Ook met Zlatan in de spits, hadden we niet veel meer punten gehad (ook ik vind Zlatan beter dan KJH voor de duidelijkheid: zeker nu hij ook nog eens is gaan scoren).

LucaS
Berichten: 53557
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » vr dec 28, 2007 11:37 am

Hoelang blijft prutser Suarez hier nog heilig?

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr dec 28, 2007 11:38 am

Harm schreef:Misschien dat Ronaldinho meer talent in zijn grote teen heeft, maar hij laat zijn team ook niet echt beter voetballen en hij heeft ze minder prijzen bezorgd dan Pippo.
Nou, nee. Hij heeft één keer meer de CL gewonnen, maar Ronaldinho is wereldkampioen geworden. En beide grote prijzen kwamen voor een groot deel door Dinho. En een mooi stapeltje landskampioenschappen hebben ze allebei. En Dinho is een stuk jonger.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr dec 28, 2007 11:39 am

LucaS schreef:Hoelang blijft prutser Suarez hier nog heilig?
Wie is hier heilig?

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » vr dec 28, 2007 11:40 am

Bertje schreef:
Harm schreef:Misschien dat Ronaldinho meer talent in zijn grote teen heeft, maar hij laat zijn team ook niet echt beter voetballen en hij heeft ze minder prijzen bezorgd dan Pippo.
Nou, nee. Hij heeft één keer meer de CL gewonnen, maar Ronaldinho is wereldkampioen geworden. En beide grote prijzen kwamen voor een groot deel door Dinho. En een mooi stapeltje landskampioenschappen hebben ze allebei. En Dinho is een stuk jonger.
Die dwarrelbal in Japan zeker?

Gebruikersavatar
Real Ajax
Berichten: 1603
Lid geworden op: di apr 06, 2004 10:08 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Real Ajax » vr dec 28, 2007 11:41 am

Thomas schreef:De communicatie tussen Vertonghen en Heitinga verloopt niet echt geweldig. Daarnaast heeft Vertonghen moeite met goede rugdekking geven en zich vast te bijten in een tegenstander. Het is dan ook geen echte centrumverdediger. In de opbouw en lopende duels vond ik Vertonghen sterk acteren.
Spreken die twee geen Nederlands dan? :blush.gif: Vertonghen is gewoon slappe hap. Maar omdat hij jong is mag hij van mij nog wel twee jaar blijven aanklooien voordat hij naar RKC gaat. :aai.gif: Ik ga het iig niet meer meemaken.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » vr dec 28, 2007 11:41 am

Ajaciedjuh schreef:
Zlatan Son of God schreef:
Volgens mij hebben we de laatste weken weining gewonnen en ik kan je wel zeggen dat het zeer beperkte spel van KJH hier een groot aandeel in heeft. En dan maakt dat ene doelpunt van gisteren niks uit!
KJH is een spits en die staat er om te scoren. En ook dat doet hij dit jaar weer goed. Ik blijft erbij, dat het niet aan onze voorwaartse ligt (KJH en Suarez). Het probleem ligt op het middenveld en achterin. Ook met Zlatan in de spits, hadden we niet veel meer punten gehad (ook ik vind Zlatan beter dan KJH voor de duidelijkheid: zeker nu hij ook nog eens is gaan scoren).
tuurlijk draait het om doelpunten, maar KJH staat er ook om ruimtes te creeren en om als aanspeelpunt te fungeren. Dit doet hij gewoon neit en dat zijn normaal gesproken die extra 20 doelpunten in vorm van assisten of andere voorbereidingen die bij een AJAX spits horen.

Ibrahimovic mag je in deze nooit vergelijken met KJH, want Ibrahimovic is veel bewegelijker en maakt op eigen kracht acties en bereid veel , heel veel doelpunten voor.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » vr dec 28, 2007 11:41 am

Bertje schreef:
Ajaciedjuh schreef:Maar waar het eindelijk om gaat: we hebben eindelijk een spits die scoort (en dat is het belangrijkste doel in de wedstrijd).
Dit is dus niet waar. Het doel is winnen en daarvoor moet je genoeg scoren. Ajax scoort nu niet genoeg. Dat ligt aan de verdediging, aan het middenveld en aan de aanval. Het ligt zelfs een beetje aan de keeper.
Je kunt moeilijk zeggen dat Ajax niet genoeg scoort (we komen rond de 94 doelpunten uit als we deze trend doorzetten). Ajax heeft op dit moment gewoon niet de kwaliteiten om een wedstrijd naar zijn hand te zetten. We kunnen de wedstrijd niet controleren en uitspelen. Dat ligt vooral aan kwaliteit gebrek op het middenveld en defensie. Natuurlijk (we hebben het volgens mij over hetzelfde, alleen anders verwoord) doe je dat met je totale team.
Maar nogmaals (zie eerdere post) een aantal spelers terug en erbij op het middenveld en verdediging en het ziet er al heel anders uit. Dan hebben we een team. Dan hoeft Suarez ook niet zoveel terug te verdedigen (wordt dan opgevangen door Davids/Gabri en betere backs). Dan komen de specifieke kwaliteiten van onze spitsen er beter uit. Ze worden beter bediend, ondersteund en ontlast. Dat is de samenhang (en gebrek aan kwaliteit) die ons team ontbeert.
Laatst gewijzigd door Ajaciedjuh op vr dec 28, 2007 11:43 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr dec 28, 2007 11:42 am

Ajaciedjuh schreef:
Bertje schreef:
Ajaciedjuh schreef:Maar waar het eindelijk om gaat: we hebben eindelijk een spits die scoort (en dat is het belangrijkste doel in de wedstrijd).
Dit is dus niet waar. Het doel is winnen en daarvoor moet je genoeg scoren. Ajax scoort nu niet genoeg. Dat ligt aan de verdediging, aan het middenveld en aan de aanval. Het ligt zelfs een beetje aan de keeper.
Je kunt moeilijk zeggen dat Ajax niet genoeg scoort (we komen rond de 94 doelpunten uit als we deze trend doorzetten). Ajax heeft op dit moment gewoon niet de kwaliteiten om een wedstrijd naar zijn hand te zetten. We kunnen de wedstrijd niet controleren en uitspelen. Dat ligt vooral aan kwaliteit gebrek op het middenveld en defensie. Natuurlijk (we hebben het volgens mij over hetzelfde, alleen anders verwoord) doe je dat met je totale team.
Maar nogmaals (zie eerdere post) een aantal spelers terug en erbij op het middenveld en verdediging en het ziet er al heel anders uit. Dan hebben we een team. Dan hoeft Suarez ook niet zoveel terug te verdedigen (wordt dan opgevangen door Davids/Gabri en betere backs). Dan komen de specifieke kwaliteiten van onze spitsen er beter uit. Ze worden beter bediend en ondersteund en ontlast. Dat is de samenhang (en gebrek aan kwaliteit) die ons team ontbeert.
Scoort Ajax genoeg om te winnen? Nee. Discussie gesloten.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » vr dec 28, 2007 11:44 am

Bertje schreef:
Scoort Ajax genoeg om te winnen? Nee. Discussie gesloten.
We gaan toch geen discussie sluiten, als iemand het oneens met jouw mening is! Het is tenslotte een forum.

Daarnaast, lees mijn post nog maar eens een aantal keren door; onze meningen lopen niet zover uit elkaar.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr dec 28, 2007 11:45 am

Ajax wint niet. Dat is gewoon een voldongen feit, om met Martin te spreken.

LucaS
Berichten: 53557
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » vr dec 28, 2007 11:46 am

Komt omdat alleen huntelaar nog wel eens wil scoren

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr dec 28, 2007 11:48 am

Harm schreef:Pippo op zijn top was ook beter dan Zlatan op dit moment.
Niet mee eens. Pippo is z'n hele loopbaan al een momentenvoetballer geweest. Inzaghi heeft zelden een constant topseizoen gedraaid. Zlatan is al beter en heeft nog een jaar of 10 om te laten zien dat hij een wereldspits is, voor degenen die dat nog niet doorhebben.
LucaS schreef:Hoelang blijft prutser Suarez hier nog heilig?
Bij mij is niemand heilig. Ik vind wel dat als je Suarez een prutser vindt, je er weinig van begrepen hebt. Maar er zijn heel wat mensen hier die het niet zo zien zitten in Suarez hoor. Misschien wel meer dan mensen die het helemaal in hem zien zitten.

Gebruikersavatar
Real Ajax
Berichten: 1603
Lid geworden op: di apr 06, 2004 10:08 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Real Ajax » vr dec 28, 2007 11:48 am

LucaS schreef:Komt omdat alleen huntelaar nog wel eens wil scoren
die vuile egoïst! :wink.gif:

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » vr dec 28, 2007 11:49 am

LucaS schreef:Komt omdat alleen huntelaar nog wel eens wil scoren
En andere de mogelijkheid niet gunt of voor wil/ kan creeren. Daarnaast spelen we voorin een systeem wat voor niemand echt bekend is, zit geen enkele lijn in.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » vr dec 28, 2007 11:49 am

LucaS schreef:Komt omdat alleen huntelaar nog wel eens wil scoren
:drecul.gif: :mad.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr dec 28, 2007 11:49 am

Godzijdank spelen we geen CL. Met dit team waren we geslacht. Hadden we historische nederlagen mogen incasseren. Twente had gisteravond alle kans om Ajax een pak op de broek te geven, maar uiteindelijk ontbeerde Twente (gelukkig) kwaliteit. Het positiespel van Ajax tart elke beschrijving, er is geen teamgeest en op diverse posities staan spelers van wie niemand weet waarom ze een contract bij onze club hebben gekregen. Beschamend. :blush.gif:

En ja, in die puinhoop verdedigen spelers hun eigen koninkrijkje. KJH voorop.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » vr dec 28, 2007 11:49 am

Thomas schreef:
Harm schreef:Pippo op zijn top was ook beter dan Zlatan op dit moment.
Niet mee eens. Pippo is z'n hele loopbaan al een momentenvoetballer geweest. Inzaghi heeft zelden een constant topseizoen gedraaid. Zlatan is al beter en heeft nog een jaar of 10 om te laten zien dat hij een wereldspits is, voor degenen die dat nog niet doorhebben.
LucaS schreef:Hoelang blijft prutser Suarez hier nog heilig?
Bij mij is niemand heilig. Ik vind wel dat als je Suarez een prutser vindt, je er weinig van begrepen hebt. Maar er zijn heel wat mensen hier die het niet zo zien zitten in Suarez hoor. Misschien wel meer dan mensen die het helemaal in hem zien zitten.
Dus jij vindt Zlatan geen momentenvoetballer?

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr dec 28, 2007 11:50 am

Zlatan presteert week in week uit.

Plaats reactie