Ajax - FC Twente 27-12-2007

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » vr dec 28, 2007 8:32 am

Bij ajax denken ze volgens mij dat ze een plek verdienen bij madam tussau door veel stil te staan, maar hard werken en presteren levert zo'n plekkie op.

Huntelaar mag dan wel 1x gescoord hebben (grote fout Bosschker) de andere was een eigen doelpunt, maar wat speelde hij weer dramatisch slecht. Komt nooit in de bal, speelt verstoppertje tussen het centrale duo en maakt in de 16 alleen maar loopacties voor eigen belang. (hiermee doel ik metname op acties die suarez in zet vanaf de zijkant, dan blijft Huntelaar constant rond de 11 meter staan terwijl hij richting de eerste paal moet komen, waardoor er ruimte achter hem ontstaat waar vervolgens de Jong, of Rommedahl, Gabri in op kunnen duiken. Dit is echt een punt waar AJAX heel veel laat liggen.

Maar voor de rest heb ik gisteren wel weer een leuke pot voetbal gezien met dank aan het goed positionele spel van Twente.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr dec 28, 2007 10:43 am

Zlatan Son of God schreef:Huntelaar mag dan wel 1x gescoord hebben (grote fout Bosschker) de andere was een eigen doelpunt, maar wat speelde hij weer dramatisch slecht. Komt nooit in de bal, speelt verstoppertje tussen het centrale duo en maakt in de 16 alleen maar loopacties voor eigen belang.
Helemaal waar. Hij is weer terug bij af. Staat balletjes af te wachten. Maar ach, hij zal wel tevreden zijn, hij loopt bijna 1 op 1... :excited.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » vr dec 28, 2007 10:50 am

brigade zuid schreef:Nou heel behoorlijk Thomas? Ik geef toe ik heb ze slechter gezien dit seizoen maar vond het toch echt niet veel bijzonders hoor.. met dit spul win je echt de oorlog niet. Ogararu speelde aardig, mag ook wel eens gezegd.. vind hem sowiezo niet zo slecht als hier wel beweerd wordt.. nee dan Urby..
Ogararu was weer eens de slechtste man van het veld. Voor de verandering zou ik haast cynisch willen zeggen. Ogararu heeft de gave om altijd tussen 2 spelers van de tegenstander in te gaan staan. In de 2de helft kwam het gevaar dan ook altijd via de linkerkant van Twente. Emanuelson was wat dat betreft gedisciplineerder. De 20 minuten na rust waren echt voor Ajax. Bij de 1-1 valt het echter weer helemaal uit elkaar.

Maar Ogararu moet nu nog een enkeltje Roemenie krijgen.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » vr dec 28, 2007 10:51 am

Zolang hij (Huntelaar) blijft scoren heb ik daar geen problemen mee. Het is natuurlijk nog beter als hij het voetballende gedeelte ook beter doet. Als Huntelaar volgend jaar weg is, dan zullen we hem pas echt missen. We hebben jarenlang geen scorende spits gehad en nu we er een hebben is het ook weer niet goed.

Maar dat ligt vooral aan het verwachtingspatroon van het Ajax-publiek. Ik herken me hierin helemaal. Als we alles winnen, dan is het voetbal niet goed. Als we alles ruim winnen (waar is die tijd gebleven), dan hebben we weer te weinig gescoord.
Ondanks een dis balans in onze selectie en veel geblesseerde spelers, is het seizoen halverwege dus nog niet verloren. Met dank aan de concurrenten. Het is ongelooflijk dat we nog mee doen om de titel. Ajax moet in de winterstop gewoon investeren in echte kwaliteit, dan hebben we een grote kans om kampioen te worden (en leggen we een basis voor volgend seizoen).

Ervaren verdediger en creatieve middenvelder erbij is het minimale. Vooruitlopend op volgend jaar, moeten we ook een nieuwe spits en 2 backs aantrekken.

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » vr dec 28, 2007 10:53 am

Ajaciedjuh schreef:Zolang hij (Huntelaar) blijft scoren heb ik daar geen problemen mee. Het is natuurlijk nog beter als hij het voetballende gedeelte ook beter doet. Als Huntelaar volgend jaar weg is, dan zullen we hem pas echt missen. We hebben jarenlang geen scorende spits gehad en nu we er een hebben is het ook weer niet goed.

Maar dat ligt vooral aan het verwachtingspatroon van het Ajax-publiek. Ik herken me hierin helemaal. Als we alles winnen, dan is het voetbal niet goed. Als we alles ruim winnen (waar is die tijd gebleven), dan hebben we weer te weinig gescoord.
Ondanks een dis balans in onze selectie en veel geblesseerde spelers, is het seizoen halverwege dus nog niet verloren. Met dank aan de concurrenten. Het is ongelooflijk dat we nog mee doen om de titel. Ajax moet in de winterstop gewoon investeren in echte kwaliteit, dan hebben we een grote kans om kampioen te worden (en leggen we een basis voor volgend seizoen).

Ervaren verdediger en creatieve middenvelder erbij is het minimale. Vooruitlopend op volgend jaar, moeten we ook een nieuwe spits en 2 backs aantrekken.
Met Huntelaar zijn we nog geen kampioen geworden... In de jaren dat Ajax een spitsenkerkhof was, werd er nog weleens iets gewonnen of werd de CL bereikt...

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » vr dec 28, 2007 10:55 am

GangstaRiB schreef:
Ajaciedjuh schreef:Zolang hij (Huntelaar) blijft scoren heb ik daar geen problemen mee. Het is natuurlijk nog beter als hij het voetballende gedeelte ook beter doet. Als Huntelaar volgend jaar weg is, dan zullen we hem pas echt missen. We hebben jarenlang geen scorende spits gehad en nu we er een hebben is het ook weer niet goed.

Maar dat ligt vooral aan het verwachtingspatroon van het Ajax-publiek. Ik herken me hierin helemaal. Als we alles winnen, dan is het voetbal niet goed. Als we alles ruim winnen (waar is die tijd gebleven), dan hebben we weer te weinig gescoord.
Ondanks een dis balans in onze selectie en veel geblesseerde spelers, is het seizoen halverwege dus nog niet verloren. Met dank aan de concurrenten. Het is ongelooflijk dat we nog mee doen om de titel. Ajax moet in de winterstop gewoon investeren in echte kwaliteit, dan hebben we een grote kans om kampioen te worden (en leggen we een basis voor volgend seizoen).

Ervaren verdediger en creatieve middenvelder erbij is het minimale. Vooruitlopend op volgend jaar, moeten we ook een nieuwe spits en 2 backs aantrekken.
Met Huntelaar zijn we nog geen kampioen geworden... In de jaren dat Ajax een spitsenkerkhof was, werd er nog weleens iets gewonnen of werd de CL bereikt...
Dat klopt, maar dat ligt niet aan onze spits, maar aan de kwaliteit (gebrek) van het hele team.
Kwalitatief is het gewoon treurig wat er op het veld staat.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58901
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr dec 28, 2007 11:00 am

Schitterend, Urby speelt zijn zoveelste bagger wedstrijd, Steek was weer ouderwets niet aanwezig, FarfanTWEE lag meer op de grond dan wie dan ook ( verprutste de 1 naar de andere aanval ) oja heeft ÉÉn keer achter z'n man aangelopen,=, Siem de jong deed die mee ?, Gabri tja, loop z'n benen onder z'n kont uit maar dat is het dan ook wel, Ogararu weet nog steeds niet wat verdedigen is, Dennis heeft niet 1 fatsoenlijke voorzet afgeleverd, Heitinga zou de achterhoede neer moeten zetten pff weet zelf niet eens hoe ie positioneel zich moet opstellen ... maar KJH is de lul .. prachtig ... :drecul.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » vr dec 28, 2007 11:00 am

Ik denk dat we op het moment wel grotere problemen hebben dan Huntelaar. Hij gaat dit jaar normaal gesproken zo'n 30 goals maken. Dan zal er af en toe best wat op hem aan te merken zijn maar dan doet ie het toch best aardig.

Het grootste probleem is dat we te veel tegendoelpunten krijgen. Als je gisteren toch weer ziet hoe die twee doelpunten vallen. Niet te geloven. Met een fatsoenlijke verdediging hadden we gewoon bovenaan gestaan.
Nil volentibus arduum

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr dec 28, 2007 11:03 am

goodfella schreef:De 20 minuten na rust waren echt voor Ajax. Bij de 1-1 valt het echter weer helemaal uit elkaar.
Mee eens, al zag ik de 1-1 van verre aankomen. Er was op dat moment geen verband meer tussen de linies, de discipline was ver te zoeken.
Mee eens ook dat Ogararu weer dramatisch was. Hij maakt er een sport van zo te lopen dat hij het duel niet hoeft aan te gaan. In het centrum maken Heitinga en Vertonghen overuren door de laksheid van de backs.

Wat KJH betreft, hij is zo statisch, zo egoïstisch, zo lui, dat goed aanvalsspel moeilijk wordt met hem. De bal belandt keer op keer in de trechter. Maak eens ruimte voor opkomende mensen, zou ik zeggen, of voor Suárez. KJH staat voor mij symbool voor het gebrek aan samenhang in dit Ajax. Hij is alleen met zichzelf bezig.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » vr dec 28, 2007 11:04 am

Onze verdediging is niveautje Vitesse, Nac. Dat is gewoon schrijnend. Nu al 2x zoveel tegengoals als Feyenoord. Aanvallend veruit het beste met onze 44 goals. KJH de schuld geven slaat dus als een tang op een varken, met zo'n verdediging.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr dec 28, 2007 11:07 am

Verdedigen begint voorin. Zeker als je matige verdedigers hebt, moet het hele team hard werken om dat te compenseren. Wat ik KJH verwijt, is dat hij beter kan. Of beter zou moeten kunnen. Maar blijkbaar vindt hij het zo wel best. Aan het einde van het seizoen loopt hij lachend de deur uit. Hoe het er dan met Ajax voorstaat zal hem een zorg zijn.
Suárez ploeterde en ploeterde gisteren, hij ging strijdend ten onder. Die jongen maakte veel meters, liep voortdurend vrij, bood zich aan, maar wie maakte ruimte voor hem? Niemand dus.
Het stinkt aan alle kanten!

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » vr dec 28, 2007 11:10 am

Voetske schreef:Schitterend, Urby speelt zijn zoveelste bagger wedstrijd, Steek was weer ouderwets niet aanwezig, FarfanTWEE lag meer op de grond dan wie dan ook ( verprutste de 1 naar de andere aanval ) oja heeft ÉÉn keer achter z'n man aangelopen,=, Siem de jong deed die mee ?, Gabri tja, loop z'n benen onder z'n kont uit maar dat is het dan ook wel, Ogararu weet nog steeds niet wat verdedigen is, Dennis heeft niet 1 fatsoenlijke voorzet afgeleverd, Heitinga zou de achterhoede neer moeten zetten pff weet zelf niet eens hoe ie positioneel zich moet opstellen ... maar KJH is de lul .. prachtig ... :drecul.gif:
Ach.. KJH en de rest van de spitsen zijn ook weer niet zo goed dat ze constant domineren voorin, zodat we het achterin wat rustiger krijgen. KJH pikt weer z'n doelpuntjes mee, maar voor de rest heb ik hem NIET gezien.

Maar Klaas staat boven alle twijfel..... :confused.gif:

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » vr dec 28, 2007 11:10 am

Ik vond KJH goed meeverdedigen. Als ik dan twee namen mag noemen die dat nooit doen: Luque en Suarez. KJH staat toch altijd op het goede plaatsje. Hij is niet voor niks spits. Verdedigen is een taak voor anderen.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » vr dec 28, 2007 11:13 am

joey schreef:Verdedigen begint voorin. Zeker als je matige verdedigers hebt, moet het hele team hard werken om dat te compenseren.
Dat is op zich waar. Maar wij gaan vaak ten onder aan persoonlijke fouten. Je kunt als team werken wat je wil maar als Vertonghen en Emanuelson zo staan te schutteren dan begin je niets.
joey schreef: Wat ik KJH verwijt, is dat hij beter kan. Of beter zou moeten kunnen. Maar blijkbaar vindt hij het zo wel best. Aan het einde van het seizoen loopt hij lachend de deur uit. Hoe het er dan met Ajax voorstaat zal hem een zorg zijn.
Huntelaar is toch ook gewoon geen meevoetballende spits? Dan moet je een ander type neerzetten. Hij staat er voor de doelpunten. Dat is zijn kwaliteit. En zijn productie is gewoon dik in orde.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » vr dec 28, 2007 11:13 am

GangstaRiB schreef:
Voetske schreef:Schitterend, Urby speelt zijn zoveelste bagger wedstrijd, Steek was weer ouderwets niet aanwezig, FarfanTWEE lag meer op de grond dan wie dan ook ( verprutste de 1 naar de andere aanval ) oja heeft ÉÉn keer achter z'n man aangelopen,=, Siem de jong deed die mee ?, Gabri tja, loop z'n benen onder z'n kont uit maar dat is het dan ook wel, Ogararu weet nog steeds niet wat verdedigen is, Dennis heeft niet 1 fatsoenlijke voorzet afgeleverd, Heitinga zou de achterhoede neer moeten zetten pff weet zelf niet eens hoe ie positioneel zich moet opstellen ... maar KJH is de lul .. prachtig ... :drecul.gif:
Ach.. KJH en de rest van de spitsen zijn ook weer niet zo goed dat ze constant domineren voorin, zodat we het achterin wat rustiger krijgen. KJH pikt weer z'n doelpuntjes mee, maar voor de rest heb ik hem NIET gezien.

Maar Klaas staat boven alle twijfel..... :confused.gif:
Statistieken liegen nooit. Dit geldt dus zowel voor KJH alsook voor Suarez. Daar ligt ook niet het probleem, maar die ligt achterin en op het middenveld. Het zegt genoeg over de kwaliteiten van KJH en Suarez dat ze in dit team nog zo'n hoog rendement halen.

Gebruikersavatar
Real Ajax
Berichten: 1603
Lid geworden op: di apr 06, 2004 10:08 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Real Ajax » vr dec 28, 2007 11:24 am

Voetske schreef:Schitterend, Urby speelt zijn zoveelste bagger wedstrijd, Steek was weer ouderwets niet aanwezig, FarfanTWEE lag meer op de grond dan wie dan ook ( verprutste de 1 naar de andere aanval ) oja heeft ÉÉn keer achter z'n man aangelopen,=, Siem de jong deed die mee ?, Gabri tja, loop z'n benen onder z'n kont uit maar dat is het dan ook wel, Ogararu weet nog steeds niet wat verdedigen is, Dennis heeft niet 1 fatsoenlijke voorzet afgeleverd, Heitinga zou de achterhoede neer moeten zetten pff weet zelf niet eens hoe ie positioneel zich moet opstellen ... maar KJH is de lul .. prachtig ... :drecul.gif:
Is dat hier de teneur? Belachelijk inderdaad. Maar ja het blijft grappig om bepaalde mensen zich in allerlei bochten te zien wringen om de eigen "supertalenten" maar te sparen.

Puntverlies was gewoon te wijten aan die valiumverslaafde Vertonghen. Wist die gisteren dat hij op een voetbalveld stond? Die mag dus ook nooit meer in Ajax1 spelen.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr dec 28, 2007 11:24 am

Marillion schreef:Dat is op zich waar. Maar wij gaan vaak ten onder aan persoonlijke fouten. Je kunt als team werken wat je wil maar als Vertonghen en Emanuelson zo staan te schutteren dan begin je niets.
Met compact verdedigen kun je een hoop compenseren. Zeker op het belabberde niveau van de Eredivisie. Zet collectief druk, zorg dat de verdedigers de bal niet kwijt kunnen.
Huntelaar is toch ook gewoon geen meevoetballende spits?
Dat vindt hij zelf, het is een mentale kwestie. Hij vindt dat hij goed gespeeld heeft als hij gescoord heeft. Dat hij een kwelling is voor zijn medespelers boeit hem niet of komt niet in zijn hoofd op. KJH speelt zo statisch, dat het aanvalsspel van Ajax totaal niet uit de verf komt. Suárez bijvoorbeeld moet steeds ruimte voor zichzelf maken in plaats van dat anderen dat voor hem doen.

BTW, statistieken liegen wel degelijk. Anders zou Pippo Inzaghi een betere spits zijn dan Zlatan of Ronaldinho.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » vr dec 28, 2007 11:25 am

GangstaRiB schreef:
Ajaciedjuh schreef:Zolang hij (Huntelaar) blijft scoren heb ik daar geen problemen mee. Het is natuurlijk nog beter als hij het voetballende gedeelte ook beter doet. Als Huntelaar volgend jaar weg is, dan zullen we hem pas echt missen. We hebben jarenlang geen scorende spits gehad en nu we er een hebben is het ook weer niet goed.

Maar dat ligt vooral aan het verwachtingspatroon van het Ajax-publiek. Ik herken me hierin helemaal. Als we alles winnen, dan is het voetbal niet goed. Als we alles ruim winnen (waar is die tijd gebleven), dan hebben we weer te weinig gescoord.
Ondanks een dis balans in onze selectie en veel geblesseerde spelers, is het seizoen halverwege dus nog niet verloren. Met dank aan de concurrenten. Het is ongelooflijk dat we nog mee doen om de titel. Ajax moet in de winterstop gewoon investeren in echte kwaliteit, dan hebben we een grote kans om kampioen te worden (en leggen we een basis voor volgend seizoen).

Ervaren verdediger en creatieve middenvelder erbij is het minimale. Vooruitlopend op volgend jaar, moeten we ook een nieuwe spits en 2 backs aantrekken.
Met Huntelaar zijn we nog geen kampioen geworden... In de jaren dat Ajax een spitsenkerkhof was, werd er nog weleens iets gewonnen of werd de CL bereikt...
Klopt en ik heb het ook niet alleen over de doelpunten, maar meer het zelfzuchtige van hem waarmee hij het team te kort doet. Hij is de spits van AJAX die moet loopacties maken aanspeelbaar zijn waardoor de rest ook in scoringspositie kan/ moet komen. Met Sneijder had ik er dit jaar meer vertrouwen in gehad, want die dirrigeert KJH, maar nu denkt meneertje dat alles om hem draait. het is verdomme Heerenveen niet.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr dec 28, 2007 11:27 am

Beloki schreef:Ik vond KJH goed meeverdedigen. Als ik dan twee namen mag noemen die dat nooit doen: Luque en Suarez. KJH staat toch altijd op het goede plaatsje. Hij is niet voor niks spits. Verdedigen is een taak voor anderen.
Suarez liep gisteren constant mee te verdedigen tot aan de middellijn en soms zelfs verder dan dat. Het is niet de bedoeling dat een spits constant tot de eigen achterlijn gaat meeverdedigen hoor. Suarez moest gisteravond teveel verdedigend loopwerk verrichten dankzij de opstelling van Ajax, zoals ik eerder al beschreef. Dan houdt een aanvaller geen kracht meer over voor z'n aanvallende acties.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58901
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr dec 28, 2007 11:27 am

GangstaRiB schreef:
Voetske schreef:Schitterend, Urby speelt zijn zoveelste bagger wedstrijd, Steek was weer ouderwets niet aanwezig, FarfanTWEE lag meer op de grond dan wie dan ook ( verprutste de 1 naar de andere aanval ) oja heeft ÉÉn keer achter z'n man aangelopen,=, Siem de jong deed die mee ?, Gabri tja, loop z'n benen onder z'n kont uit maar dat is het dan ook wel, Ogararu weet nog steeds niet wat verdedigen is, Dennis heeft niet 1 fatsoenlijke voorzet afgeleverd, Heitinga zou de achterhoede neer moeten zetten pff weet zelf niet eens hoe ie positioneel zich moet opstellen ... maar KJH is de lul .. prachtig ... :drecul.gif:
Ach.. KJH en de rest van de spitsen zijn ook weer niet zo goed dat ze constant domineren voorin, zodat we het achterin wat rustiger krijgen. KJH pikt weer z'n doelpuntjes mee, maar voor de rest heb ik hem NIET gezien.

Maar Klaas staat boven alle twijfel..... :confused.gif:
ONZIN, Niemand staat boven alle twijfel, ook KJH niet.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr dec 28, 2007 11:29 am

Real Ajax schreef:Is dat hier de teneur? Belachelijk inderdaad. Maar ja het blijft grappig om bepaalde mensen zich in allerlei bochten te zien wringen om de eigen "supertalenten" maar te sparen.

Puntverlies was gewoon te wijten aan die valiumverslaafde Vertonghen. Wist die gisteren dat hij op een voetbalveld stond? Die mag dus ook nooit meer in Ajax1 spelen.
De communicatie tussen Vertonghen en Heitinga verloopt niet echt geweldig. Daarnaast heeft Vertonghen moeite met goede rugdekking geven en zich vast te bijten in een tegenstander. Het is dan ook geen echte centrumverdediger. In de opbouw en lopende duels vond ik Vertonghen sterk acteren.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » vr dec 28, 2007 11:31 am

joey schreef: BTW, statistieken liegen wel degelijk. Anders zou Pippo Inzaghi een betere spits zijn dan Zlatan of Ronaldinho.
Uiteindelijk win je een wedstrijd alleen met doelpunten. Maar waar het eindelijk om gaat: we hebben eindelijk een spits die scoort (en dat is het belangrijkste doel in de wedstrijd). Als hij daarnaast ook nog zo goed zou voetballen als wij zouden willen, dan speelde hij al lang niet meer bij Ajax. Specifieke kwaliteiten zijn bepalend binnen een team. KJH beheerst een van de aller belangrijkste facetten van het voetbal: scoren. We moeten blij zijn dat we zo'n spits hebben. En nogmaals, het probleem van Ajax zit hem vooral op het middenveld en de defensie. Davids terug en een goede creatieve middenvelder erbij, lost het probleem op het middenveld op. Een goede ervaren centrumverdediger erbij en Vermaelen terug en Heitinga naar de rechtsback plaats en daarnaast een goede linksback erbij en het team ziet er al veel beter uit. Zeker voor de Nederlandse competitie. Ik ben ervan overtuigd, dat we met het elftal dat vorig jaar de 2e seizoen helft speelde, we nu 10 punten los zouden staan.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » vr dec 28, 2007 11:31 am

Thomas schreef:
Beloki schreef:Ik vond KJH goed meeverdedigen. Als ik dan twee namen mag noemen die dat nooit doen: Luque en Suarez. KJH staat toch altijd op het goede plaatsje. Hij is niet voor niks spits. Verdedigen is een taak voor anderen.
Suarez liep gisteren constant mee te verdedigen tot aan de middellijn en soms zelfs verder dan dat. Het is niet de bedoeling dat een spits constant tot de eigen achterlijn gaat meeverdedigen hoor. Suarez moest gisteravond teveel verdedigend loopwerk verrichten dankzij de opstelling van Ajax, zoals ik eerder al beschreef. Dan houdt een aanvaller geen kracht meer over voor z'n aanvallende acties.
Klopt helemaal, maar dat kwam meer omdat onze kalend middenveld te vaak hun mannetjes laten lopen.. Zie alleen de 1-1 al, beide bejaarden staan niet op te letten en aan wie kan N'kufo, die op dat moment prima werd verdedigd, de bal kwijt.. El amahdi die alle tijd heeft om een prima assist af te leveren.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » vr dec 28, 2007 11:31 am

Thomas schreef:
Real Ajax schreef:Is dat hier de teneur? Belachelijk inderdaad. Maar ja het blijft grappig om bepaalde mensen zich in allerlei bochten te zien wringen om de eigen "supertalenten" maar te sparen.

Puntverlies was gewoon te wijten aan die valiumverslaafde Vertonghen. Wist die gisteren dat hij op een voetbalveld stond? Die mag dus ook nooit meer in Ajax1 spelen.
De communicatie tussen Vertonghen en Heitinga verloopt niet echt geweldig. Daarnaast heeft Vertonghen moeite met goede rugdekking geven en zich vast te bijten in een tegenstander. Het is dan ook geen echte centrumverdediger. In de opbouw en lopende duels vond ik Vertonghen sterk acteren.
Mee eens. Goede eigenschappen om de nieuwe linksback van Ajax te worden dus. ;-)

Mooie tackle heeft ie ook. Heel erg beheerst.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr dec 28, 2007 11:32 am

Marillion schreef:Huntelaar is toch ook gewoon geen meevoetballende spits? Dan moet je een ander type neerzetten. Hij staat er voor de doelpunten. Dat is zijn kwaliteit. En zijn productie is gewoon dik in orde.
Huntelaar kan prima voetballen en hij is tactisch ook goed genoeg om te weten wanneer hij ruimte voor medespelers moet maken. Zo heeft hij vorig jaar meerdere keren uitstekend gespeeld.

Plaats reactie