Excelsior-Ajax 23-12-2007

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Maxwell
Berichten: 1030
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:39 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Maxwell » zo dec 23, 2007 2:52 pm

December was vorig seizoen ook al geen beste maand en dat scenario gaat zich herhalen als het tegen Twente en VVV ook mis gaat. Vooral zorgelijk is dat Ajax zo ontzettend veel doelpunten tegen krijgt: 12 in de laatste 6 wedstrijden. Nu al 21, terwijl we vorig seizoen - dat had Henk wel goed voor elkaar - nog maar op 12 stonden (net als PSV, Feyenoord en Twente nu).

Als je dan ook tegen Excelsior maar één keer uit een geluksgoal weet te scoren en er verder geen fatsoenlijke uitgespeeld aanval te zien is... Om erg somber van te worden.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo dec 23, 2007 2:53 pm

Ajaciedjuh schreef:Emotie van het moment: het wordt helemaal niks dit seizoen.
Denk het ook niet. Denk dat de discipline alleen maar minder wordt.
Het stinkt aan alle kanten!

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » zo dec 23, 2007 2:57 pm

Pleit ik toch voor die Bad Blue Boys aanpak. Paar spelers even in fysieke termen duidelijk maken dat er strijd moet worden geleverd. :666.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58879
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo dec 23, 2007 2:59 pm

Rob schreef:
Voetske schreef:En toch komt als rode draad steeds terug het gemis aan kwaliteit bij de spelers, de een blijft de gehele wedstrijd zoeken naar zijn ene moment en vergeet daarbij de andere 9 veldspelers, de ander kan gewoon niet beter en grossiert in kapitale fouten met af en toe een redelijke wedtrijd er tussen in.
Maar dan nog staat er aan Ajax kant toch veel meer kwaliteit op het veld, dan op de helft van Excelsior? Het zijn (bijna) allemaal (jeugd) internationals.

Daarnaast hebben we in het verleden ook teams gehad met voldoende kwaliteit. Het komt er alleen niet uit. En waarom dat is, dat weet ik niet, maar daar ligt volgens mij wel het echte probleem. Is het mentaal? Kan men met de druk niet omgaan? Of denken de spelers dat ze er al zijn?
Meer kwaliteiten als Excelsior ?, mwah, als individu zal Excelsior op sommige punten minder zijn.Alleen houdt de kwaliteit bij AJAX ook niet over.Suarez zat in de zak bij zijn tegenstander, als het gepingel niet lukt blijft er weinig over van onze vriend, dat iets extra's brengen in bv. meeverdedigen ( notabena KjH moest achter zijn man aanlopen ) of terugschakelen naar een soberder nivo in dienst van het elftal spelen is er bv niet bij.Eigenlijk telt dit voor elke speler bij AJAX, niemand kan, als het tegenzit, iets extra brengen, het elftal kan dan niks extra's brengen.En dan heb ik het niet over strijd, dat zou er altijd moeten zijn, maar bepaalde spelpatronen, akties waarvan je zegt, verrrek dat had ik nog niet gezien bij dit AJAX deze spelers.Men doet in principe steeds het zelfde, als elftal, en als spelers.Dat is, op den duur, makkelijk te verdedigen voor spelers met de kwaliteiten van Excelsior.

Tja, en dan dat geschutter steeds weer.Tis elke keer wat, is het niet de verdediging die opzichtig weer in de fout gaat, dan is het wel weer de Steek die een schot recht voor de voeten van de tegestander bokst .. en zo blijf je weer aan de gang.

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » zo dec 23, 2007 3:00 pm

Het zat er aan te komen. Eigenlijk zijn alle wedstrijden tot nu toe met het nodige geluk gewonnen. Het begon al met Roda thuis. Nu speel je op een kutveld en moeten onze verwende vedettetjes een keer hard werken, geven ze niet thuis.

Ik vrees dat de selectie aardig rot is en dat de doelpunten een hoop verhullen. Maar het aantal tegengoals zegt genoeg natuurlijk..

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58879
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo dec 23, 2007 3:05 pm

GangstaRiB schreef:Het zat er aan te komen. Eigenlijk zijn alle wedstrijden tot nu toe met het nodige geluk gewonnen. Het begon al met Roda thuis. Nu speel je op een kutveld en moeten onze verwende vedettetjes een keer hard werken, geven ze niet thuis.

Ik vrees dat de selectie aardig rot is en dat de doelpunten een hoop verhullen. Maar het aantal tegengoals zegt genoeg natuurlijk..
Daarom blijf ik het dus ook jammer vinden dat men dus niet gerichter heeft aangekochtvan spelers die in dienst van je veel scorende spits kunnen en willen spelen.Nogmaals, als speler heb je altijd de ruimte voor de individuele akties, maar mijn uitganspunt zou altijd zijn dat mijn gemakkelijk scorende spits in stelling wordt gebracht.Daar voetbal je naar toe ..

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » zo dec 23, 2007 3:09 pm

Twee weken hebben ze kunnen trainen, op hun kont kunnen zitten en kunnen voorbereiden hierop.. En dan verliezen ze tegen de hekkensluiter, het leek net alsof het ze helemaal niets kon schelen.

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13355
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » zo dec 23, 2007 3:13 pm

We kunnen onze titelaspiraties voorlopig in de ijskast zetten.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
Izmailov
Berichten: 680
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 10:31 am

Bericht door Izmailov » zo dec 23, 2007 3:13 pm

Geen vervanger voor Grygera. Geen linksback in 2 jaar tijd gehaald. Prutsers als Collin en Ogeraru wel aangekocht....... Dan is het ook niet gek dat je met zo'n verdediging als vandaag staat te spelen. Als topclub om je kapot te schamen.

Wanneer wordt Van Geel afgerekend op zijn wanprestaties? Ongelooflijk dat zijn positie niet ter discussie staat.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo dec 23, 2007 3:21 pm

Dat komt vanzelf. In de winterstop zal hij zichzelf moeten overtreffen, anders heeft hij een groot probleem. Neemt niet weg dat het waardeloze aankoopbeleid niet van vandaag of gisteren is. Van Geel is niet de eerste die miskopen heeft gehaald.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo dec 23, 2007 3:22 pm

Nee, maar hij is wel verantwoordelijk voor wat er nu op het veld staat.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo dec 23, 2007 3:27 pm

Koster beklaagt zich op radio 1 over de arbitrage. Even niet opgelet, kansen niet gemaakt, Ajax wordt zuivere strafschop onthouden. Zoiets. Nou Adrie, dat is me toch iets te simpel. :1evil.gif:

(Dat Ajax Boulahrouz wil is nieuw voor hem, zegt hij.)
Het stinkt aan alle kanten!

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » zo dec 23, 2007 3:30 pm

Nee he.. toch niet Boularouz he? Het zal vastwel een kanibaal zijn ofzo, maar welke weg gaan we inslaan bij Ajax? Want voetballen kan das kanibahl niet.

Gebruikersavatar
Maxwell
Berichten: 1030
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:39 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Maxwell » zo dec 23, 2007 3:32 pm

Nihad schreef:We kunnen onze titelaspiraties voorlopig in de ijskast zetten.
Nou ja, ondanks alles is het verschil met PSV nog maar 2 punten. Maar hoopvol stemt het niet om te verliezen van de ploeg met de meeste tegendoelpunten.

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » zo dec 23, 2007 3:42 pm

Ja, die strafschop had gegeven moeten worden, maarja... da's inherrent aan een type suarez die iedere 5 minuten wel een keer op de grond ligt...
Dan wordt zo'n echte strafschop niet meer snel gegeven
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58879
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo dec 23, 2007 3:45 pm

Blamage Ajax op Woudestein

ROTTERDAM - Ajax heeft zich geblameerd tegen Excelsior. In de wedstrijd op Woudestein zegevierde de Rotterdamse club, die voor het duel éénnalaatste stond in de eredivisie, met 2-1. Mitchell Piqué, nota bene een ex-Ajacied, opende de score voor Excelsior al in de eerste minuut.

Het duel tussen Excelsior en Ajax was een dag van tevoren nog onzeker, aangezien het veld bevroren was. Scheidsrechter Nijhuis gaf om 11.00 uur groen licht. Excelsior profiteerde meteen in de eerste minuut: Piqué zette de thuisploeg op voorsprong.

En het werd nog erger voor de Amsterdammers. Vlak na rust was het Geert den Ouden die raak schoot voor Excelsior. Hedwiges Maduro zorgde voor aansluiting door de scoren in de 63e minuut. Ajax kwam echter niet meer langszij en verliest dus de koppositie in de eredivisie. De Amsterdammers staan twee punten achter op PSV en één op Feyenoord, maar moet de topwedstrijd tegen de Eindhovenaren nog inhalen op 30 januari. Feyenoord streefde Ajax voorbij door een 2-0 zege op NEC.


Voor Excelsior is de zege op Ajax een hoogtepunt, nog nooit wonnen de Rotterdammers van Ajax.
De T.

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » zo dec 23, 2007 3:46 pm

Die Nijhuis was ook schijtirritant. Constant die ter aarde stortende Rotterdammers terwijl er niks aan de hand was, en aan het eind krijgen we maar 3 mins. blessuretijd??

Huntelaar die redelijk vaak in de mangel genomen werd. Gabri die overduidelijk een duw kreeg. Je hoeft niet altijd een penalty te geven, een indirecte vrije trap bestaat ook nog hoor!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58879
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo dec 23, 2007 3:47 pm

GangstaRiB schreef:Die Nijhuis was ook schijtirritant. Constant die ter aarde stortende Rotterdammers terwijl er niks aan de hand was, en aan het eind krijgen we maar 3 mins. blessuretijd??

Huntelaar die redelijk vaak in de mangel genomen werd. Gabri die overduidelijk een duw kreeg. Je hoeft niet altijd een penalty te geven, een indirecte vrije trap bestaat ook nog hoor!!
Zo slecht floot ie niet ...

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo dec 23, 2007 3:48 pm

Niet zo slecht als Ajax voetbalde, krijg ik de indruk. Ik vind het slap om na een wedstrijd tegen nota bene Excelsior over de scheidsrechter te klagen. Ajax moet die wedstrijd sowieso winnen.

Stel Suarez had een penalty gekregen, dan had die penalty eerst nog benut moeten worden. Ik sta nergens meer van te kijken met dit Ajax. :blush.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10428
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Bericht door mattie » zo dec 23, 2007 3:50 pm

Voetske schreef:Leuk Kerstpakket
Ik doet deze replay vanaf mijn werk!! ik hoef GvD. echt geen samenvatting te zien of wat dan ook. Ajax heeft mijn kerst al verpest :666.gif: :1evil.gif:
Het mooiste zou zijn ma+di trainen met die hap als zijnde straf training. Schande.
Als v. Geel in de winterstop niet min. 2 verdedigers en 2 midenvelders weet te halen die gelijk ingezet kunnen worden, dan kan hij van mijn part ook de laan uit gestuurd worden. Want wat heeft hij onder kwaliteit bij ajax laten instromen?
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58879
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo dec 23, 2007 3:53 pm

joey schreef:Niet zo slecht als Ajax voetbalde, krijg ik de indruk. Ik vind het slap om na een wedstrijd tegen nota bene Excelsior over de scheidsrechter te klagen. Ajax moet die wedstrijd sowieso winnen.

Stel Suarez had een penalty gekregen, dan had die penalty eerst nog benut moeten worden. Ik sta nergens meer van te kijken met dit Ajax. :blush.gif:
Ach, zeg nu eens eerlijk, wie van de medeforummers vindt dat ie naar een potentiële kampioenselftal zit te kijken ..

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo dec 23, 2007 4:10 pm

Lijkt me sterk, maar je weet nooit. De rest maakt ook weinig indruk.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » zo dec 23, 2007 4:10 pm

Na de winterstop komt alles goed :blush.gif: Maar op dat front blijft 't verdacht stil.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58879
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo dec 23, 2007 4:13 pm

joey schreef:Lijkt me sterk, maar je weet nooit. De rest maakt ook weinig indruk.
Nee, gewoon naar de kracht van dit AJAX kijken, niet naar een ander.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo dec 23, 2007 4:15 pm

Het gaat toch om de kracht van je eigen ploeg in verhouding tot die van andere?
Het stinkt aan alle kanten!

Plaats reactie