Excelsior-Ajax 23-12-2007

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » wo dec 26, 2007 4:21 pm

Het voorzitterschap is bij Ajax geen louter ceremoniele rol. En dat MvG een logische keuze was zegt natuurlijk niets, want je wordt afgerekend op de gevolgen van je keuzes.

Feit blijft dat Jaakke geen positieve wending aan Ajax heeft kunnen geven.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo dec 26, 2007 5:04 pm

Bertje schreef:Het voorzitterschap is bij Ajax geen louter ceremoniele rol.
Maar de voorzitter wordt bij Ajax niet aangesteld om zijn voetbalkennis.
En dat MvG een logische keuze was zegt natuurlijk niets, want je wordt afgerekend op de gevolgen van je keuzes.
Uiteraard. Maar als je alles weet... MVG had het uitstekend gedaan bij Willem ll en AZ, hij was een voor de hand liggende keus. Iedereen was ook erg enthousiast over zijn aanstelling (behalve Scheringa :smallgrin.gif: ).
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » wo dec 26, 2007 5:21 pm

joey schreef:Maar de voorzitter wordt bij Ajax niet aangesteld om zijn voetbalkennis.
Hangt ervan af: waar vraagt je organisatie om?
Uiteraard. Maar als je alles weet... MVG had het uitstekend gedaan bij Willem ll en AZ, hij was een voor de hand liggende keus. Iedereen was ook erg enthousiast over zijn aanstelling (behalve Scheringa :smallgrin.gif: ).
Volgens mij worden mensen bij Ajax aangesteld omdat ze meer weten dan de gemiddelde supporter.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo dec 26, 2007 5:31 pm

Bertje schreef:Hangt ervan af: waar vraagt je organisatie om?
Binnen Ajax is veel steun voor Jaakke. Leo van Wijk zei het laatst nog: Jaakke valt weinig te verwijten. Blijkbaar functioneert hij beter dan wij denken. Ik denk dat juist zijn presentatie te wensen over laat. Hij maakt een arrogante indruk.
Volgens mij worden mensen bij Ajax aangesteld omdat ze meer weten dan de gemiddelde supporter.
Zeker, maar een TD aanstellen is altijd een risico. MVG heeft moeite met de overstap van subtop naar top, daar is hij bepaald niet de eerste in.
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » wo dec 26, 2007 6:29 pm

joey schreef:Binnen Ajax is veel steun voor Jaakke. Leo van Wijk zei het laatst nog: Jaakke valt weinig te verwijten. Blijkbaar functioneert hij beter dan wij denken. Ik denk dat juist zijn presentatie te wensen over laat. Hij maakt een arrogante indruk.
Tsja, wat wil je in iemand zien? Ik vind Jaakke altijd een uitstekende indruk maken, maar ik kan me er dan ook niet aan onttrekken hem een allemansvriend te vinden. Hij lijkt mij een twijfelaar. Zulke mensen kunnen prima zijn binnen een organisatie, maar hij is daarom wellicht niet de aangewezen man om een (kloppende) organisatie op poten te zetten. Wat dat betreft kun je dan beter iemand als Van Geel hebben. Die blijft knokken tot hij erbij neervalt en zal niet schromen een moeilijke beslissing te nemen.
Zeker, maar een TD aanstellen is altijd een risico. MVG heeft moeite met de overstap van subtop naar top, daar is hij bepaald niet de eerste in.
TD van Ajax is geen bezigheidscursus. Die man is juist nodig om een goede organisatie neer te zetten, dus kun je niet hebben dat hij eerst nog een paar jaar moet groeien in zijn baan. Maar ik denk vooral dat veel mensen zich op zijn oog voor talent hebben verkeken. Hij lijkt mij een slimme zakenman die altijd op zoek is naar wat zakelijk de beste oplossing is, maar bij Ajax betaal je veel geld voor je spelers, dus moet je ook veel raak schieten. Bij AZ en WII kocht hij enorm veel aardige spelers die zich op een net wat hoger niveau dan gemiddeld konden ontwikkelen, waarvan ook weer een hele zooi afviel. Het niveau dient daar bij Ajax te hoog voor te zijn en de spelers krijgen de tijd niet. Wij leiden immers zelf al een boel spelers op die niet direct op het benodigde niveau zitten. Volgens mij zou iemand als Piet Keizer, indien de verhalen over hem kloppen, meer in het huidige plaatje van de technische man passen. Iemand die het in de scouting op een hoog niveau zoekt en verstand heeft van het opleiden van spelers.

Je zou bijvoorbeeld Van Geel de eindbeslissing kunnen laten nemen, waarbij Slop vanuit financieel oogpunt adviseert, Fontein vanuit commercieel oogpunt adviseert en Keizer vanuit technisch oogpunt adviseert.

GangstaRiB
Berichten: 16854
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » wo dec 26, 2007 7:55 pm

We hebben het over dezelfde Jaakke die Hiddink om advies belt toen we in de roerige tijden zaten rond het vertrek van HTC... :confused.gif:

Hij is een flapdrol eerste klas.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » wo dec 26, 2007 7:56 pm

Waarom blijkt uit die actie dat hij een flapdrol is?

GangstaRiB
Berichten: 16854
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » wo dec 26, 2007 7:58 pm

Bertje schreef:Waarom blijkt uit die actie dat hij een flapdrol is?
Omdat hij blijkbaar zelf geen overzicht meer had in die situatie. Hiddink vertelde hem: "Rustig aan, je staat bovenaan." En toen was Jaakke gerustgesteld.... tja dat vind ik nogal zwakjes overkomen, to say the least.

wimpey
Berichten: 51934
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » wo dec 26, 2007 8:06 pm

joey schreef:Waarom moet Jaakke weg? Wat heeft hij precies fout gedaan? Het aanstellen van MVG was destijds een logische keus. Dat MVG het tot op heden niet heeft kunnen waarmaken, is een ander verhaal.
Hij heeft LVG als TD aangesteld bijv. Gaf de voorkeur aan trainer Koeman boven TD Van Gaal, koos m.a.w. partij voor de man van de korte termijn i.p.v. de man van de lange termijn. Blind werd aangesteld en ontslagen, HtC is alweer weg. Met MVG zijn we nog geen stap opgeschoten, vd Brom was een miskleun als hoofd van de Toekomst.

Als Jaakke zegt dat CA niet de nieuwe trainer wordt, duidt dat wel aan dat de man autorisatie en beslissingsbevoegdheid heeft. Welnu: onder Jaakke zijn vele verkeerde beslissingen genomen. Door hemzelf en door de mensen die hij heeft aangesteld. Opzouten dus.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » wo dec 26, 2007 8:08 pm

GangstaRiB schreef:
Bertje schreef:Waarom blijkt uit die actie dat hij een flapdrol is?
Omdat hij blijkbaar zelf geen overzicht meer had in die situatie. Hiddink vertelde hem: "Rustig aan, je staat bovenaan." En toen was Jaakke gerustgesteld.... tja dat vind ik nogal zwakjes overkomen, to say the least.
Nou, volgens mij verdraai je de feiten nogal. Jaakke zocht naar de bevindingen van een buitenstaander - in dit geval Hiddink - waarbij die buitenstaander hem zei dat diegene het allemaal wel mee vond vallen. En Jaakke reageerde daarop door naar buiten te brengen dat hij dat wel een mooie opmerking vond.

Zo klinkt het al heel anders, hè? Sowieso vind ik het zoeken naar externe meningen blijken van relativeringsvermogen. Alleen vind ik het niet blijken van visie, wat voor mij prioriteit numero uno is voor iemand met zijn huidige rol.

Sowieso vind ik dat Jaakke Ajax prima vertegenwoordigt - met een enkele blunder zoals zijn rol in het koorknapenverhaal, maar dat zal voornamelijk komen door het wat te geforceerd daadkracht willen uitstralen - alleen is het een beetje pappen en nathouden, maar verder komen we niet. Voor de louter ceremoniële rol die joey eerder schetste acht ik Jaakke dan ook wel geschikt.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » wo dec 26, 2007 8:11 pm

wimpey schreef:
joey schreef:Waarom moet Jaakke weg? Wat heeft hij precies fout gedaan? Het aanstellen van MVG was destijds een logische keus. Dat MVG het tot op heden niet heeft kunnen waarmaken, is een ander verhaal.
Hij heeft LVG als TD aangesteld bijv. Gaf de voorkeur aan trainer Koeman boven TD Van Gaal, koos m.a.w. partij voor de man van de korte termijn i.p.v. de man van de lange termijn. Blind werd aangesteld en ontslagen, HtC is alweer weg. Met MVG zijn we nog geen stap opgeschoten, vd Brom was een miskleun als hoofd van de Toekomst.

Als Jaakke zegt dat CA niet de nieuwe trainer wordt, duidt dat wel aan dat de man autorisatie en beslissingsbevoegdheid heeft. Welnu: onder Jaakke zijn vele verkeerde beslissingen genomen. Door hemzelf en door de mensen die hij heeft aangesteld. Opzouten dus.
Mee eens. Het zou me niets verbazen als Adriaanse in de zomer opeens de droomtrainer is. Die man vliegt van de ene hoek naar de andere. Een overlever pur sang. Dat - begrijp me niet verkeerd - brengt hij ook prima over op Ajax, want hij neemt prima druk weg bij de mensen die hij aanstelt en laat Ajax daardoor ook prima overleven. Alleen werkt dat eerder averechts, omdat hij de verkeerde mensen aanstelt.

Gewoon niemand meer aan laten stellen dus.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » wo dec 26, 2007 8:11 pm

Jaakke is een lamlul. Hij spreekt zich uit over van alles en nog wat maar zijn functie is ceremonieel van aard. Dan heb je een clubman nodig. Geen baantjeszieke advocaat. Laten ze Danny Blind maar voorzitter maken. Of wat mij betreft Ko.

wimpey
Berichten: 51934
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » wo dec 26, 2007 8:14 pm

Bertje schreef: Voor de louter ceremoniële rol die joey eerder schetste acht ik Jaakke dan ook wel geschikt.
Dat moet ie dan maar bij de plaatselijke carnavalsvereniging doen.

Ajax heeft behoefte aan kennis en daadkrachtig leiderschap, in alle geledingen van de club. Jaakke, Fontein, MVG, Koster, Olde Riekerink: het lijkt de fuckin muppet show wel.

Gelukkig is upper Muppet HtC inmiddels de wegwezer, nu nog een goede voorzitter, directeur en een toptrainer vinden en het heeft weer wat weg van een serieus te nemen organisatie van een befaamd voetbalclub.

GangstaRiB
Berichten: 16854
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » wo dec 26, 2007 8:14 pm

Bertje schreef:
GangstaRiB schreef:
Bertje schreef:Waarom blijkt uit die actie dat hij een flapdrol is?
Omdat hij blijkbaar zelf geen overzicht meer had in die situatie. Hiddink vertelde hem: "Rustig aan, je staat bovenaan." En toen was Jaakke gerustgesteld.... tja dat vind ik nogal zwakjes overkomen, to say the least.
Nou, volgens mij verdraai je de feiten nogal. Jaakke zocht naar de bevindingen van een buitenstaander - in dit geval Hiddink - waarbij die buitenstaander hem zei dat diegene het allemaal wel mee vond vallen. En Jaakke reageerde daarop door naar buiten te brengen dat hij dat wel een mooie opmerking vond.

Zo klinkt het al heel anders, hè? Sowieso vind ik het zoeken naar externe meningen blijken van relativeringsvermogen. Alleen vind ik het niet blijken van visie, wat voor mij prioriteit numero uno is voor iemand met zijn huidige rol.

Sowieso vind ik dat Jaakke Ajax prima vertegenwoordigt - met een enkele blunder zoals zijn rol in het koorknapenverhaal, maar dat zal voornamelijk komen door het wat te geforceerd daadkracht willen uitstralen - alleen is het een beetje pappen en nathouden, maar verder komen we niet. Voor de louter ceremoniële rol die joey eerder schetste acht ik Jaakke dan ook wel geschikt.
Het klinkt misschien anders, ik vind die Jaakke nog steeds ongeschikt. Als Jaakke denkt dat zijn rol puur ceremonieel is, dan onderschat hij zijn taak denk ik. Bij Ajax zie je door de directeuren het bos niet meer, maar Jaakke is toch het "gezicht" (BLEGH) van Ajax. Als hij dan de vrolijke sjaak gaat uithangen als het jaren KUT gaat, dan moet hij iets doen. We betalen die gast toch niet alleen als uithangbord mag ik hopen? Als je als voorzitter van Ajax zijnde, de berustende woorden zoekt bij een type als Hiddink dan moet je je afvragen of je wel geschikt bent.

En als die vrolijke koorknaap wel puur voor de ceremoniele vertoning er zit, dan weet hij dat ook aardig te verkloten. De fans (toch een belangrijke groep toch? Of zijn wij alleen maar lastig gepeupel?) kotsen hem uit.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » wo dec 26, 2007 8:17 pm

GangstaRiB schreef:Het klinkt misschien anders, ik vind die Jaakke nog steeds ongeschikt. Als Jaakke denkt dat zijn rol puur ceremonieel is, dan onderschat hij zijn taak denk ik. Bij Ajax zie je door de directeuren het bos niet meer, maar Jaakke is toch het "gezicht" (BLEGH) van Ajax. Als hij dan de vrolijke sjaak gaat uithangen als het jaren KUT gaat, dan moet hij iets doen. We betalen die gast toch niet alleen als uithangbord mag ik hopen? Als je als voorzitter van Ajax zijnde, de berustende woorden zoekt bij een type als Hiddink dan moet je je afvragen of je wel geschikt bent.

En als die vrolijke koorknaap wel puur voor de ceremoniele vertoning er zit, dan weet hij dat ook aardig te verkloten. De fans (toch een belangrijke groep toch? Of zijn wij alleen maar lastig gepeupel?) kotsen hem uit.
Volgens mij zeg ik dat ik hem visie vind missen. Je moet hem alleen wel afbranden op wat hij fout doet en niet op allerlei andere zaken.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » wo dec 26, 2007 8:19 pm

wimpey schreef:
Bertje schreef: Voor de louter ceremoniële rol die joey eerder schetste acht ik Jaakke dan ook wel geschikt.
Dat moet ie dan maar bij de plaatselijke carnavalsvereniging doen.

Ajax heeft behoefte aan kennis en daadkrachtig leiderschap, in alle geledingen van de club. Jaakke, Fontein, MVG, Koster, Olde Riekerink: het lijkt de fuckin muppet show wel.

Gelukkig is upper Muppet HtC inmiddels de wegwezer, nu nog een goede voorzitter, directeur en een toptrainer vinden en het heeft weer wat weg van een serieus te nemen organisatie van een befaamd voetbalclub.
Jammer dat je niet ingaat op wat ik werkelijk zeg. Waarom zou hij een ceremoniële rol niet kunnen vervullen. Volgens mij is het kenmerk van een ceremoniële rol juist dat je geen invloed hebt op de dagelijkse gang van zaken, maar dat je enkel als uithangbord fungeert.

wimpey
Berichten: 51934
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » wo dec 26, 2007 8:24 pm

Bertje schreef: Jammer dat je niet ingaat op wat ik werkelijk zeg. Waarom zou hij een ceremoniële rol niet kunnen vervullen.
Omdat ie ook beslissingen neemt is ie per se ongeschikt als voozitter van Ajax. Sinds die man er zit, is het van kwaad tot erger verworden.

Ajax moet snijden, Bert, diep snijden. Van boven naar beneden. Jaakke is het symbool van het verval, Optyfen dus.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » wo dec 26, 2007 8:27 pm

wimpey schreef:
Bertje schreef: Voor de louter ceremoniële rol die joey eerder schetste acht ik Jaakke dan ook wel geschikt.
Dat moet ie dan maar bij de plaatselijke carnavalsvereniging doen.

Ajax heeft behoefte aan kennis en daadkrachtig leiderschap, in alle geledingen van de club. Jaakke, Fontein, MVG, Koster, Olde Riekerink: het lijkt de fuckin muppet show wel.

Gelukkig is upper Muppet HtC inmiddels de wegwezer, nu nog een goede voorzitter, directeur en een toptrainer vinden en het heeft weer wat weg van een serieus te nemen organisatie van een befaamd voetbalclub.
Hoe doet Adri Koster het trouwens Wimpey? Heeft ie nu al meer voetbal gebracht? :hypocrite.gif:

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » wo dec 26, 2007 8:27 pm

wimpey schreef:
Bertje schreef: Jammer dat je niet ingaat op wat ik werkelijk zeg. Waarom zou hij een ceremoniële rol niet kunnen vervullen.
Omdat ie ook beslissingen neemt is ie per se ongeschikt als voozitter van Ajax. Sinds die man er zit, is het van kwaad tot erger verworden.

Ajax moet snijden, Bert, diep snijden. Van boven naar beneden. Jaakke is het symbool van het verval, Optyfen dus.
Moet ik nou alles voorkouwen, weer uitspugen en het dan nog een keer overdoen? Daarom moet je hem dus ook geen beslissingen laten nemen.

En snijden klinkt leuk, maar tien directeuren eruit flikkeren heeft weinig met opbouwen te maken. Je moet altijd eerst uitgaan van wat je hebt, want al het andere is kapitaalvernietiging en daar heeft Ajax de laatste jaren al voldoende aan gedaan. Eerst iedereen op waarde schatten en daar neerzetten waar hij het maximale resultaat kan halen, dan de enkele lege plekken opvullen en dán doorselecteren.

GangstaRiB
Berichten: 16854
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » do dec 27, 2007 10:40 am

Bertje schreef:
wimpey schreef:
Bertje schreef: Jammer dat je niet ingaat op wat ik werkelijk zeg. Waarom zou hij een ceremoniële rol niet kunnen vervullen.
Omdat ie ook beslissingen neemt is ie per se ongeschikt als voozitter van Ajax. Sinds die man er zit, is het van kwaad tot erger verworden.

Ajax moet snijden, Bert, diep snijden. Van boven naar beneden. Jaakke is het symbool van het verval, Optyfen dus.
Moet ik nou alles voorkouwen, weer uitspugen en het dan nog een keer overdoen? Daarom moet je hem dus ook geen beslissingen laten nemen.

En snijden klinkt leuk, maar tien directeuren eruit flikkeren heeft weinig met opbouwen te maken. Je moet altijd eerst uitgaan van wat je hebt, want al het andere is kapitaalvernietiging en daar heeft Ajax de laatste jaren al voldoende aan gedaan. Eerst iedereen op waarde schatten en daar neerzetten waar hij het maximale resultaat kan halen, dan de enkele lege plekken opvullen en dán doorselecteren.
Hij neemt dus geen beslissingen.. tenminste, dat nemen we van jou aan. Vind jij hem wel een capabel uithangbord?

Verder moeten we hopen dat de comissie iedereen op waarde weet te schatten en van daaruit een goede analyse kan maken. Maar daar heb ik niet al te veel fiductie in.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do dec 27, 2007 10:44 am

goodfella schreef:Laten ze Danny Blind maar voorzitter maken. Of wat mij betreft Ko.

Danny Blind? Heb jij teveel kerststol gegeten? Wat heeft die laten zien na zijn carrière als voetballer? Helemaal niets!
Jaakke is niet slechter dan de voorzitters voor hem. Wij hebben nog nooit een echte topper op die positie gehad. Hoe zou dat komen? Is het afbrandrisico misschien een beetje heel erg groot? Jaakke krijgt ook de schuld van dingen waar hij niets aan kan doen.
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do dec 27, 2007 11:17 am

GangstaRiB schreef:
Bertje schreef:
wimpey schreef: Omdat ie ook beslissingen neemt is ie per se ongeschikt als voozitter van Ajax. Sinds die man er zit, is het van kwaad tot erger verworden.

Ajax moet snijden, Bert, diep snijden. Van boven naar beneden. Jaakke is het symbool van het verval, Optyfen dus.
Moet ik nou alles voorkouwen, weer uitspugen en het dan nog een keer overdoen? Daarom moet je hem dus ook geen beslissingen laten nemen.

En snijden klinkt leuk, maar tien directeuren eruit flikkeren heeft weinig met opbouwen te maken. Je moet altijd eerst uitgaan van wat je hebt, want al het andere is kapitaalvernietiging en daar heeft Ajax de laatste jaren al voldoende aan gedaan. Eerst iedereen op waarde schatten en daar neerzetten waar hij het maximale resultaat kan halen, dan de enkele lege plekken opvullen en dán doorselecteren.
Hij neemt dus geen beslissingen.. tenminste, dat nemen we van jou aan. Vind jij hem wel een capabel uithangbord?

Verder moeten we hopen dat de comissie iedereen op waarde weet te schatten en van daaruit een goede analyse kan maken. Maar daar heb ik niet al te veel fiductie in.
Nee, dat zeg ik niet. Jaakke zit in de RvC en het bestuur, dus die neemt heus beslissingen.

Sowieso heb ik je andere vraag al beantwoord.

wimpey
Berichten: 51934
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » vr dec 28, 2007 1:02 pm

Bertje schreef: Moet ik nou alles voorkouwen, weer uitspugen en het dan nog een keer overdoen? Daarom moet je hem dus ook geen beslissingen laten nemen.
Nee hoor, ik kan prima lezen en begrijp wat je bedoelt. Je denkt toch niet dat Jaakke in zal stemmen met een ceremoniele functie?! Die man wil macht en autorisatie. Welnu, daarvoor is ie meermaals ongeschikt gebleven. Dus: flikker 'm eruit.

Ben ook met je eens dat de functie van Jaakke volledig overbodig is. Stel iemand als MVB of Rijkaard aan en je hebt als club een prima uithangbord. Jaakke als een veredelde prins carnaval is volstrekt overbodig. Jaakke met beslissingsbevoegdheid een groot gevaar. Dus± exit Jaakke.

Plaats reactie