Ajax - PSV 30-01-2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Maurice
Berichten: 1620
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 11:50 am
Contacteer:

Bericht door Maurice » do jan 31, 2008 11:04 pm

Idd, het geklap werd met de 100 meer luider... Jammer dat hij het niet mocht afmaken... Davids gaf hem trouwens nog een compliment toen hij werd gestopt.
Pompiedom

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr feb 01, 2008 12:16 am

brigade zuid schreef:Dat knulletje wat voor de wedstrijd de bal hooghield op de middenstip was echt goed trouwens, hij werd afgekapt op 1600 omdat het allemaal te lang duurde. :ajaxscarf.gif:
Was wel mooi om te zien, ja. De nummer twee stond op 800 nog wat, geloof ik. Bijzonder triest trouwens dat die PSV-supporters dat joch gingen uitfluiten.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58880
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr feb 01, 2008 12:26 am

joey schreef:Voetske, dat is allemaal leuk en aardig, maar PSV raakt ook continu spelers kwijt. En Sef Vergoossen is waarschijnlijk niet eens een betere trainer dan Koster. Waarom lukt het daar dan wel en hier niet?
Ik zou eerst eens beginnen met een logische opstelling maken. Dat lukt dus al niet. Dan zijn er twee mogelijkheden: of de trainer ziet niet hoe het moet of er valt uit deze selectie geen behoorlijke ploeg samen te stellen. Of wacht, nog een derde mogelijkheid: allebei.
Je kan het ook omdraaien, waarom is het bij ons steeds verder afgegleden naar het indivu, terwijl bij andere clubs, en volgens mij is dat de enige manier om continuiteit kwa succes te " garanderen ", terwijl bij andere clubs steeds meer het collectief, teamverband is boven komen drijven.Verkeerde trainers, die de korte termijn belangrijker vinden dan de lange termijn, te veel indivuduutjes.Zou een, pak um beet, Verbeek het bij AJAX ook niet op de rails kunnen krijgen ?.Volgens mij wel, maar dan ben ik wel bang, zoals ik in mijn vorige post aangaf dat ie ( als ie echt de vrije hand zou krijgen ) veel meer voor een ander soort speler zal kiezen, en degene die niet in het teamverband denkt ( dat niet in zijn bagage heeft zitten ) , en net zoals velen bij ons zichzelf belangrijker vinden dan AJAX, binnen de korste keren op laten donderen ...

Maar ook het eventuele aanstellen van van Basten krijg ik het idee dat degene die willen hem aanstellen meer denken in de trant van:Die heeft zoveel krediet voordat ze aan hem z'n stoelpoten gaan zagen zijn WIJ 3 jaar verder, dan dat men, beetje overdreven gezegt, in het belang van de club denkt.Anders gezegt, dat van Basten zoveel kredit heeft nemen ze mee in de beslissing wie als nieuwe trainer men moet gaan vragen.Verder vraag ik me steeds af waarom moet AJAX toch steeds een opleidings centrum zijn voor trainers die nog maar bitter weinig hebben laten zien dat ze er kaas van hebben gegeten ...

Thibb
Berichten: 427
Lid geworden op: wo sep 14, 2005 8:09 pm

Bericht door Thibb » vr feb 01, 2008 4:12 am

Verder vraag ik me steeds af waarom moet AJAX toch steeds een opleidingscentrum zijn voor trainers die nog maar bitter weinig hebben laten zien dat ze er kaas van hebben gegeten ...
Roerend mee eens. Erger nog, hetgene wat Van Basten al heeft laten zien, doet mij eerder vermoeden dat het een zeer matig trainer en people manager is.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » vr feb 01, 2008 7:28 am

Voetske schreef:Wat vond je van de actie van Marcellis ?.
Bij mijn weten had hij wel degelijk de bal te pakken, alleen bleef de bal liggen omdat beide spelers de bal raakten. Maar waar Perez voorzichtig inkwam, gooide Marcellis heel zijn lichaam erin. In principe zette hij een geweldig blok, wat ik Heitinga inderdaad ook wel eens zie doen.

Ik vind dat geen overtredingen, het ziet er alleen wel zo uit omdat de andere speler een kilo of 80 met voorwaartse kracht tegen zich aan krijgt en daarom los komt van de grond. Hooguit een vrije trap tegen, een gele kaart vind ik al overdreven. Rood is het absoluut niet.
joey schreef:En Sef Vergoossen is waarschijnlijk niet eens een betere trainer dan Koster. Waarom lukt het daar dan wel en hier niet?
Euhm, omdat wij een veel betere trainer hebben ?
Natuurlijk is de selectie van PSV uitgebalanceerder en maakt nieuwe aankoop Doedel al 3 wedstrijden op rij het verschil, maar de snor is wel degelijk een (veel) betere trainer dan Koster.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58880
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr feb 01, 2008 8:36 am

Baseman schreef:
Voetske schreef:Wat vond je van de actie van Marcellis ?.
Bij mijn weten had hij wel degelijk de bal te pakken, alleen bleef de bal liggen omdat beide spelers de bal raakten. Maar waar Perez voorzichtig inkwam, gooide Marcellis heel zijn lichaam erin. In principe zette hij een geweldig blok, wat ik Heitinga inderdaad ook wel eens zie doen.

Ik vind dat geen overtredingen, het ziet er alleen wel zo uit omdat de andere speler een kilo of 80 met voorwaartse kracht tegen zich aan krijgt en daarom los komt van de grond. Hooguit een vrije trap tegen, een gele kaart vind ik al overdreven. Rood is het absoluut niet.
joey schreef:En Sef Vergoossen is waarschijnlijk niet eens een betere trainer dan Koster. Waarom lukt het daar dan wel en hier niet?
Euhm, omdat wij een veel betere trainer hebben ?
Natuurlijk is de selectie van PSV uitgebalanceerder en maakt nieuwe aankoop Doedel al 3 wedstrijden op rij het verschil, maar de snor is wel degelijk een (veel) betere trainer dan Koster.
Hij is te laat, stap over de bal.Ik vind dit ook minimaal licht rood.Je kan wel de intente hebben om voor de bal te gaan maar als je uiteindelijk bij de speler uit komt is dat net zo goed een fout.Niet dat ie met terug werkende kracht gestraft moet worden.En niet dat je dit kan en mag vergelijken met wat Davids deed.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » vr feb 01, 2008 8:46 am

Voetske schreef:Hij is te laat, stap over de bal.
Als hij over de bal stapt, hoe kan de bal dan stil komen te liggen ?
Dan zou de bal namelijk door hebben moeten rollen...

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58880
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr feb 01, 2008 8:56 am

Baseman schreef:
Voetske schreef:Hij is te laat, stap over de bal.
Als hij over de bal stapt, hoe kan de bal dan stil komen te liggen ?
Dan zou de bal namelijk door hebben moeten rollen...
Omdat de bal niet stil kom te liggen, die komt tegen zijn andere been ( enkel ) aan en rolt verder ...

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » vr feb 01, 2008 8:57 am

Wat een opportunisme weer op basis van een uitslag. Ik wil niet beweren dat PSV niet beter voor de dag kwam als team, maar als Suarez 'gewoon' zijn niet te missen kansen maakt, loopt de wedstrijd waarschijnlijk anders af. Was Koster in dat geval opeens een veel betere trainer dan Vergoossen?

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58880
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr feb 01, 2008 9:07 am

LucaS schreef:Wat een opportunisme weer op basis van een uitslag. Ik wil niet beweren dat PSV niet beter voor de dag kwam als team, maar als Suarez 'gewoon' zijn niet te missen kansen maakt, loopt de wedstrijd waarschijnlijk anders af. Was Koster in dat geval opeens een veel betere trainer dan Vergoossen?
Nu, ik ga niet zeggen dat Psv zoveel beter was ( kwa kansen ) , en ook niet zeggen dat als Suarez zijn kansen maakt de wedstrijd anders kan gaan lopen.Wat ik wel zag AJAX dit de zoveelste bagger pot van de kant van AJAX was.Ik wil, en jij ook dacht ik, dat AJAX gewoon goed is, niet ( de discussie ) of dat AJAX net zo slecht is als zijn tegenstander.

Wel dat Psv verdiend heeft gewonnen.Wel dat Psv AJAX zijn wil oplegde en in feite op een paar momenten na de wedstrijd volledig onder controle had, en wij vanaf minuut 1 achter Psv aanliepen.Psv was in alles wel de betere als AJAX.Dat je ook steeds je hart vast hield als de spitsen van Psv onze verdediging gingen opzoeken.Dat onze backs niet in de wedstrijd zaten terwijl die van Psv ik weet niet hoeveel konden opstomen enz. enz.
Laatst gewijzigd door 999 op vr feb 01, 2008 9:24 am, 2 keer totaal gewijzigd.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr feb 01, 2008 9:15 am

LucaS schreef:Wat een opportunisme weer op basis van een uitslag. Ik wil niet beweren dat PSV niet beter voor de dag kwam als team, maar als Suarez 'gewoon' zijn niet te missen kansen maakt, loopt de wedstrijd waarschijnlijk anders af. Was Koster in dat geval opeens een veel betere trainer dan Vergoossen?
Ajax speelde godsgruwelijk slecht. Tja, dan kun je alle geluk van de wereld hebben en alle drie de kansen maken die je krijgt, dan win je misschien. Maar hoe realistisch is dat?

Voetske, onze vrienden Adriaanse, HtC en Koster hebben een schat aan ervaring meegebracht en het ook niet gemaakt. De trainers die met Ajax de grote prijzen hebben gewonnen, Michels, Cruijff en Van Gaal, hadden daarentegen amper ervaring toen ze begonnen.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » vr feb 01, 2008 9:18 am

joey schreef:
LucaS schreef:Wat een opportunisme weer op basis van een uitslag. Ik wil niet beweren dat PSV niet beter voor de dag kwam als team, maar als Suarez 'gewoon' zijn niet te missen kansen maakt, loopt de wedstrijd waarschijnlijk anders af. Was Koster in dat geval opeens een veel betere trainer dan Vergoossen?
Ajax speelde godsgruwelijk slecht. Tja, dan kun je alle geluk van de wereld hebben en alle drie de kansen maken die je krijgt, dan win je misschien. Maar hoe realistisch is dat?
PSV maakte alle kansen die het kreeg, waarbij je ook nog kan betwijfelen of die eerste goal een echte kans was. Het gaat me er niet om dat Ajax onterecht heeft verloren (Voetske), maar het gaat me om het opportunisme waarmee nu wordt geconcludeerd dat Vergoossen een toptrainer is, of iig veel beter dan Koster. Lijkt mij flauwekul, feit is dat de selectie van Ajax alle samenhang mist, daar verandert geen Koster, Vergoossen of Ten Cate iets aan

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr feb 01, 2008 9:22 am

Nee, Koster kan er weinig aan doen. Hij is totaal ongeschikt om trainer van Ajax 1 te zijn, maar dat kan hij niet helpen. Zijn tijdelijke aanstelling is weer een bewijs dat er bij Ajax wanbeleid wordt gevoerd.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58880
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr feb 01, 2008 9:26 am

joey schreef:
LucaS schreef:Wat een opportunisme weer op basis van een uitslag. Ik wil niet beweren dat PSV niet beter voor de dag kwam als team, maar als Suarez 'gewoon' zijn niet te missen kansen maakt, loopt de wedstrijd waarschijnlijk anders af. Was Koster in dat geval opeens een veel betere trainer dan Vergoossen?
Ajax speelde godsgruwelijk slecht. Tja, dan kun je alle geluk van de wereld hebben en alle drie de kansen maken die je krijgt, dan win je misschien. Maar hoe realistisch is dat?

Voetske, onze vrienden Adriaanse, HtC en Koster hebben een schat aan ervaring meegebracht en het ook niet gemaakt. De trainers die met Ajax de grote prijzen hebben gewonnen, Michels, Cruijff en Van Gaal, hadden daarentegen amper ervaring toen ze begonnen.
Vind jij dat Co, Koster en HtC een schat aan ervaring hebben meegebracht.Nou daar ben ik het dan niet met je eens, maar ik ga eerst naar de koffie !!!!!! :smallgrin.gif:

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » vr feb 01, 2008 9:29 am

joey schreef:Nee, Koster kan er weinig aan doen. Hij is totaal ongeschikt om trainer van Ajax 1 te zijn, maar dat kan hij niet helpen. Zijn tijdelijke aanstelling is weer een bewijs dat er bij Ajax wanbeleid wordt gevoerd.
Wat een onzin, de selectie is dusdanig in onbalans dat elke trainer zou verzuipen. Het is of het 1 of het ander, maar vanuit een belachelijke selectie concluderen dat een trainer er niets van kan, is echt bezopen. De enige manier waarop er wellicht iets betere resultaten gehaald zouden kunnen worden is als er met veel meer accent op de verdediging wordt gespeeld. Het is niet aan Koster om de huisstijl om te gooien, ik neem aan dat dit soort zaken met van Geel wordt besproken. Het is ten slotte maar een tussenpaus.

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » vr feb 01, 2008 9:31 am

Grappig Joey, Cruyff heeft natuurlijk met onze club ver onder de toenmalige mogelijkheden gepresteerd. Je meet met twee maten

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58880
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr feb 01, 2008 10:43 am

LucaS schreef:
joey schreef:
LucaS schreef:Wat een opportunisme weer op basis van een uitslag. Ik wil niet beweren dat PSV niet beter voor de dag kwam als team, maar als Suarez 'gewoon' zijn niet te missen kansen maakt, loopt de wedstrijd waarschijnlijk anders af. Was Koster in dat geval opeens een veel betere trainer dan Vergoossen?
Ajax speelde godsgruwelijk slecht. Tja, dan kun je alle geluk van de wereld hebben en alle drie de kansen maken die je krijgt, dan win je misschien. Maar hoe realistisch is dat?
PSV maakte alle kansen die het kreeg, waarbij je ook nog kan betwijfelen of die eerste goal een echte kans was. Het gaat me er niet om dat Ajax onterecht heeft verloren (Voetske), maar het gaat me om het opportunisme waarmee nu wordt geconcludeerd dat Vergoossen een toptrainer is, of iig veel beter dan Koster. Lijkt mij flauwekul, feit is dat de selectie van Ajax alle samenhang mist, daar verandert geen Koster, Vergoossen of Ten Cate iets aan
Vergoossen is net zo min als Koster een top-trainer.Ik denk dat je mijn verhaal ook kan doortrekken naar trainers toe.Staat er een basis, een team, een collectief dan kan je, zeker de eerste jaren, dat opvangen met een " mindere " trainer.Zie het Michels - Kovács verhaal.Koster stapte in op het monent dat het boeltje al flink aan het zwalken is/was, heeft, en ik denk dat jij dat een beetje bedoelt, de pech dat ondanks dat zwalken van AJAX, sommige wedstrijden net niet over de streep getrokken kunnen worden.Maar zou dat wel gebeurt zijn blijft het toch een armoedig zooitje ..

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » vr feb 01, 2008 10:59 am

Vergoossen is inderdaad geen toptrainer, maar heeft wel de vrije hand om een defensief (solide) team op te stellen. Ik weet niet wat Koster denkt of opgedragen krijgt, maar de huidige opstelling is helemaal uit het lood geslagen.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr feb 01, 2008 12:22 pm

LucaS schreef:PSV maakte alle kansen die het kreeg, waarbij je ook nog kan betwijfelen of die eerste goal een echte kans was. Het gaat me er niet om dat Ajax onterecht heeft verloren (Voetske), maar het gaat me om het opportunisme waarmee nu wordt geconcludeerd dat Vergoossen een toptrainer is, of iig veel beter dan Koster. Lijkt mij flauwekul, feit is dat de selectie van Ajax alle samenhang mist, daar verandert geen Koster, Vergoossen of Ten Cate iets aan
Alleen Baseman trekt die conclusie hoor.

En even for the record: Suarez is niet de enige die twee megakansen om zeep hielp. Ook Heitinga en vooral Huntelaar hadden moeten scoren.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » vr feb 01, 2008 12:30 pm

LucaS schreef:
joey schreef:Nee, Koster kan er weinig aan doen. Hij is totaal ongeschikt om trainer van Ajax 1 te zijn, maar dat kan hij niet helpen. Zijn tijdelijke aanstelling is weer een bewijs dat er bij Ajax wanbeleid wordt gevoerd.
Wat een onzin, de selectie is dusdanig in onbalans dat elke trainer zou verzuipen. Het is of het 1 of het ander, maar vanuit een belachelijke selectie concluderen dat een trainer er niets van kan, is echt bezopen. De enige manier waarop er wellicht iets betere resultaten gehaald zouden kunnen worden is als er met veel meer accent op de verdediging wordt gespeeld. Het is niet aan Koster om de huisstijl om te gooien, ik neem aan dat dit soort zaken met van Geel wordt besproken. Het is ten slotte maar een tussenpaus.
Hoezo is er nou weer onbalans? De geblesseerden zijn toch weer terug? Het hoeft geen kwalitatief hoogstaand team te worden, maar hij kan er wel een soort van organisatie neerzetten. Hij kan wel zorgen voor enige lijn in het voetbal. Maar nee hoor, het slaat werkelijk helemaal nergens op. Alleen maar lange ballen naar voren, die héél af en toe goed vallen.

Maar goed, dat is het maximale wat je uit deze selectie kan halen. :sleepy.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » vr feb 01, 2008 12:31 pm

Thomas schreef:En even for the record: Suarez is niet de enige die twee megakansen om zeep hielp. Ook Heitinga en vooral Huntelaar hadden moeten scoren.
Nee, Thomas. Het is de schuld van Suarez. :eusa_naughty.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr feb 01, 2008 12:37 pm

En inderdaad, onze selectie is niet geweldig. Maar tegen NEC (2x), Excelsior, Sparta en NAC hoef je geen punten te verspelen hoor.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » vr feb 01, 2008 12:43 pm

Onbalans? Daar denken Van Geel en Koster heel anders over!
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » vr feb 01, 2008 12:53 pm

Jesse schreef:
Thomas schreef:En even for the record: Suarez is niet de enige die twee megakansen om zeep hielp. Ook Heitinga en vooral Huntelaar hadden moeten scoren.
Nee, Thomas. Het is de schuld van Suarez. :eusa_naughty.gif:
Dat is heel erg flauw. Hoewel sommigen doen alsof ik beweer dat de onbalans van het team aan Suarez ligt, heb ik dat nooit beweerd. Ik heb nota bene letterlijk Heitinga en Huntelaar genoemd in een eerdere reactie

@Thomas; Ik reageerde dan ook op Baseman

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr feb 01, 2008 1:04 pm

Jesse schreef:
Thomas schreef:En even for the record: Suarez is niet de enige die twee megakansen om zeep hielp. Ook Heitinga en vooral Huntelaar hadden moeten scoren.
Nee, Thomas. Het is de schuld van Suarez. :eusa_naughty.gif:
Nou, het is wel de schuld van Suárez dat hij twee grote kansen verprutst. Dat kan en mag niet in zo'n wedstrijd.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Plaats reactie