Willem II-Ajax 8-12-2007

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo dec 09, 2007 3:59 pm

Ik kijk ook niet naar namen en kan over het algemeen prima aangeven welke topclubs daadwerkelijk een sterk elftal hebben, maar de foodchain is op dit moment vrij duidelijk. Ajax kan het niet eens bolwerken tegen Slavia Praag en Dinamo Zagreb. Clubs als Inter, Barcelona en Manchester United hebben op dit moment topteams waar Ajax op dit moment niets tegen te zoeken heeft. Ajax heeft een aantal ontzettende prutsers in de selectie rondlopen en maar weinig spelers die eventueel interessant zijn voor de Europese topclubs.

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » zo dec 09, 2007 4:01 pm

Het kan niet elk jaar feest zijn, maar volgens mij heeft Ajax, zoals traditioneel altijd, de laatste jaren volop geleverd aan europese topclubs

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo dec 09, 2007 4:02 pm

De discussie ging over Heitinga en de huidige selectie.

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » zo dec 09, 2007 4:04 pm

Thomas schreef: Ajax heeft een aantal ontzettende prutsers in de selectie rondlopen en maar weinig spelers die eventueel interessant zijn voor de Europese topclubs.
Jij zei toch echt dit, naar aanleiding van de discussie over Heitinga. Het is feitelijk onjuist, Ajax levert regelmatig aan Europese topclubs

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo dec 09, 2007 4:04 pm

Dat gaat toch over de huidige selectie, of ben ik nu gek?

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » zo dec 09, 2007 4:06 pm

Ja. Ja

Van de huidige selectie komt in ieder geval Suarez bij een absolute topclub terecht toch? En Huntelaar waarschijnlijk. En wellicht nog wel wat van onze jonge talenten Vermaelen, Emanuelson, Stekelenburg, Maduro

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58878
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo dec 09, 2007 4:08 pm

LucaS schreef:Ja. Ja

Van de huidige selectie komt in ieder geval Suarez bij een absolute topclub terecht toch? En Huntelaar waarschijnlijk. En wellicht nog wel wat van onze jonge talenten Vermaelen, Emanuelson, Stekelenburg, Maduro
Maar dan begint het toch pas ?. Ik bedoel Drenthe zit ook bij een topclub, Zenden zat dat ook enz.Maar komen weinig aan de bak.

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » zo dec 09, 2007 4:10 pm

Natuurlijk Voetske, maar ik hou gewoon niet van dat opkijken naar zogenaamde echte top en doen alsof alles bij Ajax maar prutser is

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » zo dec 09, 2007 4:10 pm

Voetske schreef:
goodfella schreef:
Voetske schreef:
Zelfde verhaal met Suarez, in deze selectie waar bij het wegvallen van 1 á 2 basis spelers de samenhang ( terwijl het daarvoor ook al niet al te best was ) ver te zoeken is, het nivo zakt naar een sub-topper, moet Suarez mee gaan verdedigen.Iets wat ie nooit heeft geleerd, en gezien de mede verantwoordelijkheid bij 3 goals, blijkbaar ook moeilijk is bij te leren, zal een beetje tegenstander daar op inspelen.Het is tegen zijn natuur.Het zal daardoor altijd een probleem in wedstrijden blijven, altijd een risico factor.Daarbij is het een zwerver, met leuke acties, maar in 9 van de 10 gevallen resulteren zijn akties in balverlies, onvoorspel voor de tegenstander, maar ook voor zijn medespelers.Ga je een paar keer diep als middenvelder mag je bij balverlies als een gek zijn fout gaan corrigeren, ga je niet diep , omdat je het wel moet kunnen blijven belopen, mekkert iedereen dat er geen afspeelpunten zijn.
Een subtopper die bovenaan staat. Ja...

Suarez is matig? Raar, ik dacht dat matige spitsen geen 9 doelpunten en 7 assists op hun naam wisten te zetten na 13 wedstrijden? Gelukkig heeft elk ander team in Nederland wel een uitgebalanceerde selectie en spitsen die meeverdedigen.
Misschien zou je mij, voor deze ene keer, want verder inseert het me niet zo wat je schrijft, uit kunnen leggen wat dat steeds vergelijken met andere clubs/(anderespelers) met AJAX te maken heeft ?.
Hoe kun je anders de prestatie van Suarez inschatten? Je kan wel zeggen dat Huntelaar een topspits is met zijn 13 doelpunten, maar als N'Kufo, Alves, Nevland, Junker, Lamah, Nelisse, Lazovic, Ari en Makaay er allemaal al 25 in hadden liggen...

En voor iemand die niet interessant is reageer je wel heel vaak op mij. :headbang.gif:

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » zo dec 09, 2007 4:12 pm

Je vond Rosenberg toch ook waardeloos GF? Die had ook best redelijke cijfers voor iemand die het grootste deel als vleugelspits speelde. Cijfers zeggen ds blijkbaar niet altijd alles

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » zo dec 09, 2007 4:13 pm

Thomas schreef:Ik kijk ook niet naar namen en kan over het algemeen prima aangeven welke topclubs daadwerkelijk een sterk elftal hebben, maar de foodchain is op dit moment vrij duidelijk. Ajax kan het niet eens bolwerken tegen Slavia Praag en Dinamo Zagreb. Clubs als Inter, Barcelona en Manchester United hebben op dit moment topteams waar Ajax op dit moment niets tegen te zoeken heeft. Ajax heeft een aantal ontzettende prutsers in de selectie rondlopen en maar weinig spelers die eventueel interessant zijn voor de Europese topclubs.
Is niet zo.

Grygera -> Juventus
Sneijder -> Real Madrid
Babel -> Liverpool
De Mul -> Sevilla FC

Heitinga ?
Huntelaar ?
Emanuelson ?

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58878
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo dec 09, 2007 4:14 pm

LucaS schreef:Natuurlijk Voetske, maar ik hou gewoon niet van dat opkijken naar zogenaamde echte top en doen alsof alles bij Ajax maar prutser is
Prutsers is iets te veel van het goede, Maar om nu te zeggen dat de AJAX selectie uitpuilt van top-spelers ?.Mwah ...

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » zo dec 09, 2007 4:18 pm

Toch levert Ajax regelmatig aan de Europese (sub)top. Ook spelers die hier worden uitgekotst.Neem Passanen en Rosenberg die gewoon prima presteren in de CL met Bremen, neem Escude die de UEFA-cup wint met zijn werkgever

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58878
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo dec 09, 2007 4:19 pm

goodfella schreef:
Voetske schreef:
goodfella schreef: Een subtopper die bovenaan staat. Ja...

Suarez is matig? Raar, ik dacht dat matige spitsen geen 9 doelpunten en 7 assists op hun naam wisten te zetten na 13 wedstrijden? Gelukkig heeft elk ander team in Nederland wel een uitgebalanceerde selectie en spitsen die meeverdedigen.
Misschien zou je mij, voor deze ene keer, want verder inseert het me niet zo wat je schrijft, uit kunnen leggen wat dat steeds vergelijken met andere clubs/(anderespelers) met AJAX te maken heeft ?.
Hoe kun je anders de prestatie van Suarez inschatten? Je kan wel zeggen dat Huntelaar een topspits is met zijn 13 doelpunten, maar als N'Kufo, Alves, Nevland, Junker, Lamah, Nelisse, Lazovic, Ari en Makaay er allemaal al 25 in hadden liggen...

En voor iemand die niet interessant is reageer je wel heel vaak op mij. :headbang.gif:
Dat reageren valt tegen hoor, je geeft jezelf teveel eer.Je had het over een uitgebalanceerde selectie t.o.v. AJAX, nu heb je het weer over iets anders.En spitsen die meeverdedigen, nu heb je het inees weer over het scoren ... als, hadden, misschien .. koop je niet veel voor, wat andere spitsen doen ook niet .. ... maar laat maar

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58878
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo dec 09, 2007 4:22 pm

LucaS schreef:Toch levert Ajax regelmatig aan de Europese (sub)top. Ook spelers die hier worden uitgekotst.Neem Passanen en Rosenberg die gewoon prima presteren in de CL met Bremen, neem Escude die de UEFA-cup wint met zijn werkgever
Nee das waar, maar tussen prutser- absolute top - en degelijk bruikbare spelers zit verschil in.Rosenberg valt me nog steeds tegen, Pasanen doet het, naar zijn mogelijkheden, gewoon goed bij Bremen.Maar men vraagt aan deze spelers alleen dat gene waar ze goed in zijn, niet meer, niet minder.Misschien zit daar het verschil bij het voetballen bij ons in ..
Laatst gewijzigd door 999 op zo dec 09, 2007 4:23 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » zo dec 09, 2007 4:23 pm

Rosenberg is dan ook een geval apart, totale misscout van Ajax.. Ze zagen dat het een goede spits was, en dat is hij ook. Maar Rosenberg is een echte 4-4-2 spits, en geen 4-3-3 spits. Daar moet je ook naar kijken als scout en dat hebben ze bij het geval Rosenberg misschien niet gedaan.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » zo dec 09, 2007 4:33 pm

LucaS schreef:Je vond Rosenberg toch ook waardeloos GF? Die had ook best redelijke cijfers voor iemand die het grootste deel als vleugelspits speelde. Cijfers zeggen ds blijkbaar niet altijd alles
Ik weet niet of ik ooit gezegd heb dat Rosenberg waardeloos was. In dat opzicht hoef ik niet perse achter Steef te lopen. ;-)

Rosenberg is bij Werder in ieder geval een waardige bankzitter en dat is een ander niveau dan op dit moment Ajax (of psv). Dus hij zal wel geen slechte spits zijn. Toch?

Ik vind verder dat Suarez naast zijn productiviteit ook gewoon heel aardig staat te voetballen. Continu gevaarlijk. Ik kan echt van hem genieten. Maar goed, ik was al enthousiast op het moment dat er geen enkele sprake van belangstelling was.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » zo dec 09, 2007 4:34 pm

LucaS schreef:Toch levert Ajax regelmatig aan de Europese (sub)top. Ook spelers die hier worden uitgekotst.Neem Passanen en Rosenberg die gewoon prima presteren in de CL met Bremen, neem Escude die de UEFA-cup wint met zijn werkgever
Escude wint tot 2 x toe de Uefacup. Je vergeet v/d Vaart en Nigel de Jong. Basisspelers bij titelkandidaat HSV.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » zo dec 09, 2007 4:36 pm

Ik heb hetzelfde bij Suarez. De enige speler bij Ajax op dit moment die iets kan forceren. De enige uit het niets gevaarlijk kan worden. Natuurlijk kan het allemaal nog beter, maar zonder Suarez is het helemaal huilen met de pet op.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » zo dec 09, 2007 4:37 pm

Ik geniet ook echt van Suarez. In Groningen spreken ze nog steeds over een koopje.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Bericht door Demosthenes » zo dec 09, 2007 4:37 pm

:ajaxsmiley.gif:
Laatst gewijzigd door Demosthenes op do dec 04, 2008 4:04 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » zo dec 09, 2007 4:39 pm

Suarez speelt over 3 jaar gewoon bij Internazionale. Ofzoiets.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo dec 09, 2007 4:41 pm

goodfella schreef:Suarez speelt over 3 jaar gewoon bij Internazionale. Ofzoiets.
Moet hij ietsje meer om zich heen kijken. Maar hij heeft zeker mogelijkheden.
Het stinkt aan alle kanten!

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Bericht door Demosthenes » zo dec 09, 2007 5:57 pm

joey schreef:
goodfella schreef:Suarez speelt over 3 jaar gewoon bij Internazionale. Ofzoiets.
Moet hij ietsje meer om zich heen kijken. Maar hij heeft zeker mogelijkheden.
ja, maar niet steeds Huntelaar zoeken, dat is een gebed zonde end. Hij heeft al de meeste assists van Ajax op zijn naam staan.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11936
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » zo dec 09, 2007 6:39 pm

suarezje schreef: Huntelaar zou eigenlijk het strafschopgebied van de tegenstander niet uit mogen, want hij kan alleen iets vlak voor doel, net als Van Nistelrooy. De vraag is of Ajax zijn spel op hem moet afstemmen.
Natuurlijk heeft Huntelaar in de 16 een bovengemiddeld scorend vermogen. Daar liggen voornamelijk zijn kwaliteiten. Die jongen draaide vooral in zijn eerste half jaar bij Ajax een fenomenaal seizoen. Elke bal waar ie zijn voet toen tegen aankreeg vloog zo'n beetje het doel in. Inmiddels is de boel wat genormaliseerd, maar zijn statistieken zijn natuurlijk nog steeds goed. Daar kom ik ook niet aan.

Toch heb ik het niet op dit soort spitsen. Alles moet op hem afgestemd zijn en de vleugels en middenvelders moeten hem de bal maar panklaar afleveren, wat het aanvalsspel mijn insziens veel te eenzijdig, te voorspelbaar en te statisch maakt. Met een aantal zeer zelfzuchtige baasjes rond Huntelaar wordt dat momenteel al een moeilijk verhaal, als er überhaupt al spelers bij Ajax zijn die hem in stelling kunnen brengen.

Helaas blijkt Huntelaar zelf ook de nodige beperkingen te hebben na die gouden start. Ik noem zijn trage handelingssnelheid (oa. in de combinatie), een trieststemmende dynamiek en sprintsnelheid, hij is niet sterk genoeg als aanspeelpunt enz. Maar goed, hij is er, dus laten we er het beste maar van maken. Een meevoetballende spits die die kwaliteiten wel afdoende heeft en ook nog doelpunten maakt zal wel te duur zijn voor Ajax. Naar de mogelijkheden die Ajax heeft moeten we dan maar onze handjes dichtknijpen dat we überhaupt een killer voorin hebben lopen.

En er zal straks gegarandeerd weer een internationale topclub instinken. Die zijn tegenwoordig ook stapelmesjokke met hun aankoopbeleid. Vroeger moest je toch wel minimaal een jaar bijzonder goed gevoetbald hebben, wilde je de belangstelling van een dergelijke club wekken. Nu wordt zelfs een Maduro, die nu pas hier en daar een zesje scoort, al in verband gebracht met Inter. Het moet toch niet zotter worden. Het Bosman-arrest heeft kennelijk ook bij de vraagkant de stoppen doen doorbranden. Alles wat maar iets boven het maaiveld uitsteekt wordt opgekocht, anders ben je te laat of over een paar jaar zoveel miljoen euri duurder uit.
suarezje schreef: Ik hoop dat Suarez ook goed gebruikt wordt, laat hem maar gaan een voetballer die zijn natuur moet volgen. Je koopt hem niet om hem vervolgens vol te stoppen met opdrachten die hij niet gewend is, die hem veel kracht kosten enz. Had hem dan niet gekocht, of is de koop alleen maar gebeurd om over 1 1/2 jaar erg veel geld te vangen?
Ik ga er wel vanuit dat Van Geel mede 9 miljoen euri spendeert aan een 21-jarige speler om hem t.z.t. met winst door te verkopen. En dat kan ook gemakkelijk, als Suarez een paar details verbetert. Wat beter om zich heen kijken in balbezit en alert zijn op je back of wie dan ook in jouw zone als je niet in balbezit bent. That's it. Is dat nou echt zo moeilijk? Dat moet toch zelfs een intuitieve voetballer als Suarez aan te leren zijn? Zonder dat het ten koste hoeft te gaan van zijn onmiskenbare kwaliteiten?

Plaats reactie