Ajax - NAC Breda 2-12-2007

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
999
Berichten: 59031
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo dec 02, 2007 11:44 pm

Wat jij wil ..

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo dec 02, 2007 11:46 pm

Wat wil jij dan?

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59031
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo dec 02, 2007 11:50 pm

Minder egoisme, van Urby t/m Luque.En das trouwens niet van de laatste tijd.

T82
Berichten: 1777
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Bericht door T82 » ma dec 03, 2007 12:13 am

NAC boven Amsterdams Peil
door Ad Pertijs


Zondag 2 december 2007 - AMSTERDAM - Na afloop van Ajax-NAC (1-3) werd ook aan Ernie Brandts gevraagd wat hij ervan vindt dat de tweede Nederlandse club vanaf volgend jaar twee voorrondes moet spelen om in de Champions League terecht te komena.

NAC gaat uiteraard niet voor Champions League voetbal, maar het geeft wel aan NAC ook in de hoofdstad voor vol wordt aangezien.

Na Louis van Gaal (AZ) en Fred Rutten (FC Twente) wilde ook Adrie Koster namens Ajax benadrukken dat NAC dit jaar een moeilijk te kloppen tegenstander is. In de omgeving van het eigen stadion zijn geluiden te horen dat Brandts zijn ploeg te weinig flitsend laat voetballen, dat hij de jeugd geen kans geeft en dat hij weinig uitstraling heeft. Buiten Breda kijken ze gewoon naar de cijfers en de manier waarop de punten gepakt worden, om tot de conclusie te komen dat NAC ‘een lastig te kloppen vechtmachine’ is geworden.

De uitwedstrijd gisteren tegen Ajax was het ijkpunt van waar NAC op het einde van de eerste competitiehelft precies staat. Als één club de zwakke punten van het Bredase elftal bloot kon leggen, was het de koploper uit Amsterdam wel. Het moet gezegd: NAC legde net offensief ingesteld voetbal juist de zwakke punten van Ajax bloot. „We wisten dat er op de vleugels ruimte zou komen omdat Luque en Suarez de neiging hebben naar binnen te trekken”, stelde Ernie Brandts na afloop.

Amsterdam schrok ervan.

NAC speelde in de grote testmatch daarnaast boven Amsterdams Peil. Met een relatief oud elftal, maar wel met jongens die negentig minuten voor elkaar knokken. Dat elftal smoort bijna wekelijks de kritiek dat Brandts te weinig jongeren opstelt. „De jeugd moet eerst laten zien dat ze beter is dan wie er nu spelen”, is het uitgangspunt van Brandts. De ouderen willen hun plek niet afstaan en de trappelende jeugd houdt de routiniers op hun beurt scherp.

Het maakt van dit NAC een degelijk in elkaar getimmerd elftal.

Brandts laat NAC spelen vanuit de mogelijkheden. Voor rust had het het geluk dat Vertonghen een voorzet van de opgerukte Elshot in het Amsterdamse doel gleed.
Aan de andere kant hield Ten Rouwelaar zijn doel schoon met goede reddingen. Dat Penders en Zwaanswijk het in het centrum af en toe lastig hadden met de Ajax-spitsen, nam Brandts hen niet eens kwalijk. „We speelden niet tegen Bal op Dak 7.”

Ten Rouwelaar poetste alle kleine foutjes weg en zorgde na rust hoogst persoonlijk voor de beslissing. Eerst verijdelde hij na een foutje van Zwaanswijk met een knappe redding de 1-1 om uit de uittrap Amoah in stelling te brengen. De Ghanees haalde knap uit: 0-2. „Toen was de wedstrijd gespeeld”, wist Koster.
De wonderschone 0-3 van Ammi en de 1-3 van Huntelaar deden er niet meer toe. NAC had zich al lang bewezen. Amsterdam stond er van te kijken. Nu Breda nog.

Karakteristiek

Ajax - NAC 1-3 (0-1). 25. Vertonghen (eigen doel) 0-1, 69. Amoah 0-2, 88. Ammi 0-3, 89. Huntelaar 1-3. Scheidsrechter: Blom. Toeschouwers: 50.000. Gele kaart: Huntelaar (Ajax).

Ajax: Stekelenburg; Ogararu, Heitinga, Vertonghen en Emanuelson; Gabri, Maduro en De Jong (58. Rommedahl); Luque, Huntelaar en Suarez (68. Bakircioglu).

NAC: Ten Rouwelaar; Elshot, Penders, Zwaanswijk en Mtiliga; Stam, Feher en Molhoek; Lurling (90. Van Gessel), Amoah en Kolkka (85. Ammi).

BN/DeStem
'Die opmerkingen over negatief voetbal slaan helemaal nergens op'
Zondag 2 december 2007 - AMSTERDAM - Het contrast kon niet treffender, gisteren in de Amsterdam Arena. Ruim nadat Ajax-doelman Maarten Stekelenburg woest de catacomben in beende, was daar zijn vakgenoot Jelle ten Rouwelaar van NAC. De forse grijns op zijn gezicht zei alles. „Ja, ik geloof wel dat de overwinning hier verdiend was.”

Net als de pluim die coach Ernie Brandts hem na afloop gaf. Ten Rouwelaar speelde een zo goed als foutloze partij tegen Ajax. Bij de beslissende 0-2 van de bezoekers speelde hij zelfs een cruciale rol. Eerst hield hij Luque van de gelijkmaker af, vervolgens belandde zijn uittrap precies voor de voeten van doelpuntmaker Amoah. „Ik zag dat Matthew een tegen een stond. Op het moment dat ik de bal trapte voelde ik al dat ik ’m goed raakte.”

Ten Rouwelaar genoot zichtbaar. Van de punten en van zijn prima optreden. De kritiek die er begin van het seizoen heerste op zijn soms weifelachtige optreden was hij echter nog niet vergeten. „Ik vond het onterecht. Besef dat ik nog niet zo veel ervaring in de eredivisie heb. Dus natuurlijk moest ik wennen. Maar ik word met de week sterker.”

Net als NAC, dat zich inmiddels gewoon een subtopper mag noemen. Ten Rouwelaar: „Die opmerkingen over negatief voetbal slaan nergens op. We zijn slim, slaan toe op de goede momenten. Aan de bal zijn wij namelijk levensgevaarlijk. Dat zag je weer tegen Ajax.”

De knappe overwinning ten spijt; van het ene tegendoelpunt baalde de doelman wel. „Ik wil alles pakken, krijg niet voor niets weinig goals tegen. Als ik er dan eentje om mijn oren krijg, irriteert me dat.”

BN/DeStem

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma dec 03, 2007 12:19 am

T82 schreef:Dat Penders en Zwaanswijk het in het centrum af en toe lastig hadden met de Ajax-spitsen, nam Brandts hen niet eens kwalijk. „We speelden niet tegen Bal op Dak 7.”
Nee, tegen Bal onder Dak 1. :blush.gif:
Eerst verijdelde hij na een foutje van Zwaanswijk met een knappe redding de 1-1 om uit de uittrap Amoah in stelling te brengen. De Ghanees haalde knap uit: 0-2. „Toen was de wedstrijd gespeeld”, wist Koster.
Weer een diepe gedachte van onze trainer. :smallgrin.gif:


Ajax wil héél snel markt op
Door RENZE LOLKEMA

AMSTERDAM - Nog één maand, verzuchtte Ajax afgelopen week in stilte.
Nog één maand ploeteren en zwoegen om te overleven, nog vier weken hoe dan ook punten sprokkelen.

Daarna mogen de Amsterdammers naar de transfermarkt om eindelijk boodschappen te doen. Wie de onttroonde koploper gisteren met zichzelf zag stoeien, weet dat Ajax snakt naar nieuwe spelers.

Als het aan Ajax had gelegen, was die transfermarkt deze maand al open gegaan. NAC maakte gisteren in de droge Arena – het dak was dichtgeschoven – duidelijk dat de Amsterdamse club met deze selectie moeilijk in een kampioensvorm zal komen (1-3). En kampioen willen ze worden in Amsterdam, koste wat kost. De gedachte opnieuw de Champions League mis te lopen, is voor Ajax nauwelijks te harden.

NAC deed gisteren wat Vitesse vorige week al had kunnen doen. Of Heerenveen enige weken geleden. Want in de eigen Arena kan Ajax dit seizoen maar moeilijk het spel maken. Bovendien lijkt de glans van de twee aankopen voorin er ook wel vanaf.

Albert Luque maakte gisteren zelfs een ronduit ongeïnteresseerde indruk en Luis Suárez kreeg geen vat op zijn twijfels. De spits uit Uruguay kwam tot twee keer toe zeer gevaarlijk het Bredase doelgebied binnenstuiven, maar even zovele keren aarzelde hij hoe hij de aanval moest afronden. Bij de tweede keer floot het Arena-publiek hem zelfs snerpend hard uit.

Daar kwam nog eens bij dat het Spaanstalige duo voortdurend de directe tegenstander liet lopen. Zodoende konden de backs en middenvelders van NAC bijvoorbeeld in de tweede helft tot drie keer toe ongehinderd de achterlijn halen.

,,NAC wist onze zwakke punten optimaal af te straffen,’’ sprak Ajax-coach Adrie Koster. ,,Wij hebben het niet goed gedaan, NAC heeft het uitstekend gedaan. Dat mag best gezegd worden.’’

Koster wisselde uiteindelijk Suárez. ,,Omdat Luque misschien met een vrije trap nog iets zou kunnen forceren.’’

Waarmee de coach aangaf dat als Ajax had willen scoren, hij het hooguit vanuit een stilstaand moment zou verwachten. Aanvallend lukte er immers eigenlijk niets.

NAC was voor rust op voorsprong gekomen door een eigen doelpunt van Jan Vertonghen. Kurt Elshot was het Amsterdamse strafschopgebied binnen komen vallen en op zijn voorzet was de Belgische mandekker van Ajax niet bedacht, 0-1.

Vertonghen maakte daarna soms een vertwijfelde indruk. Hij liet zich af en toe gek maken door Anthony Lurling. En kwamen tot die eigen goal alle passes aan, daarna ging hij alleen maar slordiger spelen. Net als veel Amsterdammers trouwens.

Daardoor speelde Ajax zichzelf uir de wedstrijd.

Logisch daarom dat NAC in de tweede helft de voorsprong kon uitbouwen. Nadat een poging van Luque door de uitblinkende keeper Jelle ten Rouwelaar was gekeerd, bediende diezelfde keeper met een uitgekiende uittrap Matthew Amoah. De Ghanees verraste eerst John Heitinga en daarna doelman Maarten Stekelenburg, 0-2.

Die treffer was het breekpunt van de wedstrijd. Het verzet van Ajax was gebroken, hetgeen invaller Ahmed Amni het beste illustreerde. Hij maakte in de 88ste minuut een wonderschoon doelpunt toen hij ongehinderd de Ajax-helft mocht oversteken. Zijn welgemikte schot in de kruising was onhoudbaar voor Stekelenburg.

Dat Klaas Jan Huntelaar – hij werd nagenoeg negentig minuten over het hoofd gezien – nog 1-3 maakte, had vooral statistische waarde. Het was immers zijn vijftigste goal in dienst van Ajax. Zijn medespelers raakten er in elk geval niet door geïnspireerd.

De competitienederlaag, de eerste van het seizoen, leverde Koster in elk geval een drukke maand op. De interim-trainer zal in de weken voor de heropening van transfermarkt – Ajax heeft onder meer zijn zinnen gezet op de creatieve PSV-middenvelder Aissati – toch aan de slag moeten met Suárez, Luque en Huntelaar.

Anders kan het wel eens een hele lange maand worden. Dat aanvalstrio lijkt elkaar steeds minder te begrijpen. Bovendien moet de rest van het elftal er blijkbaar wekelijks van overtuigd worden dat alleen met de juiste instelling Ajax koploper blijft. Want het was de Amsterdammers gisteren niet aan te zien dat ze ongeslagen de eredivisie aanvoerden. Veel werk aan de winkel dus, alvorens Ajax boodschappen mag gaan doen.
AD
Het stinkt aan alle kanten!

wimpey
Berichten: 51908
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » ma dec 03, 2007 9:34 am

Daar kwam nog eens bij dat het Spaanstalige duo voortdurend de directe tegenstander liet lopen.
Joh, echt! Het is niet waar! :hypocrite.gif:

Wekelijks is te zien dat dat duo continu de tegenstander laat lopen. Voor NAC was het de sleutel tot de overwinning. De ploeg durfde te voetballen en ging goed met de geboden ruimte om.

Tja, wat kan je er verder van zeggen. Iedereen heeft wel kunnen zien dat het voor geen meter liep. Jammer. Maar kijk eens naar de 18-mans selectie voor deze wedstrijd: het loopt nou niet echt over van kwaliteit, routine, kracht, vernuft etc.

Hopen op de spoedige rentree van vd Wiel, zodat Urby naar de bank kan. Verder zie ik het nut van het opstellen van luie Luque niet. Hij doet veel te weinig, soix, maar als je dan ook nog een grote kans laat liggen...

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma dec 03, 2007 9:38 am

Koster werd door iedereen geprezen omdat hij met drie spitsen ging spelen. Maar helaas, dat werkt niet (tenminste niet tegen een tegenstander van enig niveau) als die drie spitsen Luque, KJH en Suarez zijn. Het middenveld komt dan permanent onder druk te staan omdat de heren (alle drie! Niet alleen de Spaanstaligen!) bij balverlies hun ego oppoetsen. Je zag het aan NAC. Dat had continu een man over.
Met andere woorden, het is op dit moment beter om met twee spitsen te spelen. Suarez en KJH voorin. Eventueel Dommedahl hangend aan de zijkant als halve middenvelder.
Het stinkt aan alle kanten!

GangstaRiB
Berichten: 16851
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » ma dec 03, 2007 10:08 am

joey schreef:Koster werd door iedereen geprezen omdat hij met drie spitsen ging spelen. Maar helaas, dat werkt niet (tenminste niet tegen een tegenstander van enig niveau) als die drie spitsen Luque, KJH en Suarez zijn. Het middenveld komt dan permanent onder druk te staan omdat de heren (alle drie! Niet alleen de Spaanstaligen!) bij balverlies hun ego oppoetsen. Je zag het aan NAC. Dat had continu een man over.
Met andere woorden, het is op dit moment beter om met twee spitsen te spelen. Suarez en KJH voorin. Eventueel Dommedahl hangend aan de zijkant als halve middenvelder.
Koster moet toch met 3 spitsen spelen??? En in de huidige situatie zijn de 3 spitsen een must. Ajax moet scoren, omdat we minimaal 1 of 2 tegengoals per wedstrijd krijgen. Als wij niet scoren, dan verliezen we. Dus als het voorin niet loopt (zoals gisteren) krijgt je het vreselijk moeilijk tegen elke tegenstander. Roda en Vitesse roken op een gegeven moment bloed, maar Ajax kwam ermee weg. NAC had de mazzel (?) dat onze voorhoede het liet afweten en NAC durfde er met veel man uit te komen. En zie daar: je verliest punten. Als we zo blijven voetballen als gisteren gaan we het ook nog moeilijk krijgen tegen Willem 2.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » ma dec 03, 2007 12:33 pm

Je hoeft niet per se drie aanvallers te hebben om veel te scoren.

Overigens zou ik Luque eruit halen en Kennedy er vanaf het begin inzetten. Luque staat er nu vrijwel alleen vanwege z'n trap in, maar ook Kennedy heeft een goede trap. Probleem opgelost. Hoop ik.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma dec 03, 2007 12:38 pm

Als je met buitenspelers speelt die weinig kunnen meeverdedigen, moet je zorgen dat je backs verder naar voren kunnen spelen, door onder meer je halfspelers controlerend te laten spelen. Daar heeft Ajax best aardig materiaal voor.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » ma dec 03, 2007 12:41 pm

Maar als je backs meer naar voren spelen, wie vangt dan de aanvallers van de tegenstander op? (Gisteren Kolkka en Lurling).
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma dec 03, 2007 12:45 pm

Die hoeven pas man op man verdedigd te worden op het moment dat ze de bal krijgen.

De buitenspelers halen de pass eruit en als er toch een back doorkomt, vangt jouw back hem op. Op het moment dat de back in kwestie zo ver naar voren speelt, neemt de halfspeler zijn positie weer over. Minder loopwerk voor de mensen die daar niet geschikt voor zijn.

GangstaRiB
Berichten: 16851
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » ma dec 03, 2007 12:47 pm

Jesse schreef:Je hoeft niet per se drie aanvallers te hebben om veel te scoren.

Overigens zou ik Luque eruit halen en Kennedy er vanaf het begin inzetten. Luque staat er nu vrijwel alleen vanwege z'n trap in, maar ook Kennedy heeft een goede trap. Probleem opgelost. Hoop ik.
Ik bedoelde die opmerking over de 3 spitsen cynisch, want het is toch een vereiste dat we thuis met 3 spitsen spelen?

Dan Kennedy.. ik weet het niet met die gast. Bij Twente was hij heel aardig, maar gisteren was het weer helemaal niks. Het begint nu echt op te vallen dat hij iedere keer niks toevoegd....

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » ma dec 03, 2007 12:49 pm

Bertje schreef:Die hoeven pas man op man verdedigd te worden op het moment dat ze de bal krijgen.

De buitenspelers halen de pass eruit en als er toch een back doorkomt, vangt jouw back hem op. Op het moment dat de back in kwestie zo ver naar voren speelt, neemt de halfspeler zijn positie weer over. Minder loopwerk voor de mensen die daar niet geschikt voor zijn.
En wat als de bal er overheen wordt gegooid? Zoals gister ook meerdere malen gebeurde.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma dec 03, 2007 12:53 pm

Hangt er vanaf in welk stadium dat gebeurt. Sowieso mag een pass over het halve veld, als je pressie speelt, natuurlijk vrijwel nooit aankomen.

In eerste instantie heb je je backs daar nog en anders stapt er een centrumverdediger uit of neemt een halfspeler die positie over.

Wat vooral belangrijk is voor dit soort dingen is dat je erop traint, maar zoals eerder gezegd die ik daar nog weinig voortgang. Wat mij betreft genoeg reden waarom Koster als nieuwe hoofdtrainer sowieso afvalt.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » ma dec 03, 2007 12:56 pm

Ik wou net zeggen, als je zoveel wilt spelen moet het hele team op elkaar afgesteld zijn en moet iedereen exact weten wat ze in welke situatie moeten doen.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

wimpey
Berichten: 51908
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » ma dec 03, 2007 1:21 pm

Bertje schreef: Sowieso mag een pass over het halve veld, als je pressie speelt, natuurlijk vrijwel nooit aankomen.
Volgende probleem: Ajax heeft geen aanvallers waarmee je pressie kunt spelen.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma dec 03, 2007 1:22 pm

Natuurlijk wel. Pressie gaat maar over een paar metertjes. Juist iemand als Suárez, die positioneel geweldig is, kan dat uitstekend.

Maurice
Berichten: 1620
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 11:50 am
Contacteer:

Bericht door Maurice » ma dec 03, 2007 6:18 pm

Natuurlijk wel. Pressie gaat maar over een paar metertjes. Juist iemand als Suárez, die positioneel geweldig is, kan dat uitstekend.

Klopt, en denk dat , hoe gek het ook klinkt, de terugkeer van Leonardo een hoop gaat schelen. Met 1 technisch begaafde speler red je het niet.

Denk trouwens dat 4-4-2 spelen (of 4-3-1-2) Ook niet gaat werken met deze selectie. De backs (ogararu en urby) staan er eigenlijk alleen maar om vanuit achteruit aanvallende impulsen te geven, en in een 4-4-2 systeem speel je toch vooral vanuit het midden. En ja, Verdedigend heb je op dit moment ook niet echt veel aan die 2 gasten+ we hebben gewoon simpel weg niet genoeg echte verdedigers voor een 4-4-2 systeem. Bovendien missen we een aanvallende middenvelder, en denk gewoon dat Luque, backir en Leo die rol ook niet goed kunnen vervullen.

Nee hou nog maar even 4-3-3 aan tot dat er verdedigers terug zijn/worden aangekocht (met Heitinga en Vertonghen als backs) en een aanvallende middenvelder die er al staat wordt aangetrokken (de jong komt nog tekort)

Martin van Geel, doe er wat aan, maar niet die gast van de Graafschap a.u.b. (schone heet i geloof ik)
Pompiedom

Lionel
Berichten: 47393
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » di dec 04, 2007 7:08 am

Jij kan er toch wat aan doen dat Ajax Schone niet haalt. Jij bent tenslotte Ajax weet je nog :hypocrite.gif:
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di dec 04, 2007 8:37 am

Jesse schreef:Ik wou net zeggen, als je zoveel wilt spelen moet het hele team op elkaar afgesteld zijn en moet iedereen exact weten wat ze in welke situatie moeten doen.
:worshippy.gif:

En iedereen moet het willen natuurlijk. Ik heb hem pas een paar wedstrijden gezien, maar veel hoop heb ik niet dat Luque in dat beeld past.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59031
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » di dec 04, 2007 9:01 am

Gaan we nu niet weer te veel voorbij het feit dat bepaalde spelers het gewoon ( nog ) niet aankunnen.Ik zag b.v. een Siem de Jong de gehele tijd zwemmen op het middenveld.Urby zijn zoveelste klote wedstrijden spelen.Tjokte als een ouw manneke terug bij elke omschakeling.Vertonghen traag, sloom, onhandig, Heitinga dacht ie al een Sinterklaas, Stekeleburg, tja, deze wedstrijd weer net niet.Ogararu pffft.Coaching in het veld iemand gezien ?.Balletje ophouden van Ogararu, waarop is die arrogantie gebaseerdt.Niemand op het middenveld die de bal opeist en er rust in kan brengen wat lijn in kan brengen.En als dan die voorin ook nog eens op de egoistische toer gaan, tja, dan blijft er als geheel weining over.

Ik bedoel je kan het allemaal wel af gaan schuiven op die twee voorin, maar volgens mij is dat nog nooit anders geweest, dat minder meeverdedigen.

Er staat geen achterhoede, het lijkt steeds maar weer op een stel pubers die af en toe het geluk hebben dat de tegenstander dat niet door heeft of niet de bluf heeft om door te prikken, zelfs met van de Wiel of Vermaelen.Al leek het er dan zo af en toe nog een beetje ergens op.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di dec 04, 2007 9:15 am

Daar heb je gelijk in, Voetske. Het lag zeker niet alleen aan de spitsen. De verdedigers zouden bijvoorbeeld kunnen overwegen een bal af te pakken. Voor zover ze daartoe in staat zijn. Maar het is natuurlijk wel zo dat je keihard kunt werken als het niet loopt. In plaats van vervelende gebaren naar je medespelers te maken of tegen de scheidsrechter aan te lopen zeuren.

Opvallend trouwens hoe snel de stemming omgeslagen is. :excited.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Ajax Rules
Berichten: 31406
Lid geworden op: do jul 22, 2004 9:15 pm

Bericht door Ajax Rules » di dec 04, 2007 9:50 am

@Voetske: ik vond Stekelenburg opnieuw goed hoor...
Socialisme is afgunst vermomd als mededogen, opgelegd met tirannie in de kleren van tolerantie.

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » di dec 04, 2007 10:13 am

joey schreef:Daar heb je gelijk in, Voetske. Het lag zeker niet alleen aan de spitsen. De verdedigers zouden bijvoorbeeld kunnen overwegen een bal af te pakken. Voor zover ze daartoe in staat zijn. Maar het is natuurlijk wel zo dat je keihard kunt werken als het niet loopt. In plaats van vervelende gebaren naar je medespelers te maken of tegen de scheidsrechter aan te lopen zeuren.

Opvallend trouwens hoe snel de stemming omgeslagen is. :excited.gif:
Voornamelijk bij jou eerlijk gezegd. Ik maak me nog lang niet zo druk.

Plaats reactie