Feyenoord - Ajax 11-11-2007

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma nov 12, 2007 1:52 pm

Baseman schreef:Jans gaf laatst als gast in VI aan dat Suarez de neiging heeft om met zijn hoofd naar beneden te voetballen, hij is daarmee aan de slag gegaan maar het was moeilijk. En dat blijkt, aangezien Suarez nog steeds die neiging heeft. Desondanks is hij natuurlijk erg belangrijk en waardevol voor Ajax, hij heeft zelfs aardig wat assists achter zijn naam staan.
Aardig wat? Meer dan welke speler uit de Eredivisie. Suarez heeft volgens mij een prima overzicht. Het probleem is vooral z'n zelfzuchtigheid. Een beetje hetzelfde probleem als Lazovic, al haalt die vooralsnog een stuk lager rendement en is hij al een stuk ouder dan Suarez.

Bij voorbaat leek het me al sterk dat Luque Suarez iets zou verwijten, maar nu wordt het helemaal gek. Luque verzette gisteren geen stap en gaat vervolgens tieren en schoppen richting Suarez op het moment dat die in zijn ogen iets fout doet. Ten eerste heeft Luque geen recht van spreken. Ten tweede heb ik geen situatie gezien waarbij Luque vogelvrij stond en Suarez hem oversloeg hoor.

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7899
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Bericht door elliquido » ma nov 12, 2007 2:14 pm

Mensen als Van Halst, Van Hanegem en Derksen vonden het ook een pingel, maar die zullen het ook wel niet helder zien en ook door een PSV bril kijken

natuurlijk niet.. die moeten hun ingestudeerde praatje verkondigen, namelijk dat feijenoord beter was en het gelijkspel verdiende.. en eigenlijk meer.

dat Ajax een onterechte pingel tegenkreeg ; 20 minuten in ondertal speelde door het schoffelen van van bronkhorst op ogararu; en dat mols ook iets vies deed bij v/d wiel, nee daar hoor je de moraalridders niet over.

Ajax heeft gisteren een zeer goede prestatie geleverd, met een geimproviseerde verdediging ; een piepjong middenveld en een lamlul van een luque die geen bal vast kon houden.

Feijenoord was beter, maar met 11-11 had ik het nog wel willen zien of onze brommerdahl niet nog een countertje erin had kunnen prikken.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma nov 12, 2007 2:17 pm

Ik ga me pas echt zorgen maken als nitwits als Van Halst en Derksen positief zijn over Ajax. Sinds dat Derksen voorspelde dat Ajax de volgende vijf jaar kampioen zou worden zijn we drie keer tweede geworden.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58895
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma nov 12, 2007 2:39 pm

Bertje schreef:
Voetske schreef:Verder is in dit elftal Suarez degene die het minst mee hoeft te doen, of mee doet.In bijna elke wedstrijd beperkt Suarez zich alleen tot het aanvallen, meer doet ie niet, kan in niet of wil ie niet doen.
Pertinent onwaar. Luque doet het minste. Namelijk helemaal niets. Die man doet alles uit stand. En alles is in dit geval dan ook eigenlijk helemaal niets.
Het erge is dat juist deze foute hebbelijkheden van Suarez het verschil maakt tussen top of een zandbakvoetballer, het verschil maakt in meerwaarde voor AJAX ( en voor zichzelf ) of een speler die steeds maar weer " gevaarlijk " is zonder echt defintitief gevaarlijk te zijn voor de tegenstander ...
Zeven competitiedoelpunten in elf wedstrijden.
Zelfs Goodfella ziet dat Luque meeverdedigd, heb Suarez nog niet zien doen.Zeven competitie doelpunten in 11 wedstrijden, en ?.Jij begrijpt er dus ook niks van, die 7 doelpunten daar hadden er nog het dubbele achter moeten staan van andere spelers die dankzij Sureaz hadden kunnen scoren.Over dat rendement heb ik het, over die onvrede heb ik het, dat zag je ook al eerder tussen KjH en Suarez.

Nee, men gaat lullen over het salaris wat Luque verdient en haalt dat naar voren als zou dat wrevel naar voor brengen.Als je je daar al kwaad over gaat maken, iedereen is toch vrij om het beste voor zich uit de onderhandelingen te halen, moet je bij het bestuur zijn.

Suarez is een egoistische pingel swalbe koning en collega naaier die alleen op eigen succes uit is, met een 130 mislukte akties/rendementsloos gepingel staat tot 7 goals.

Tja en daar ga je je als speler aan ergeren ...

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma nov 12, 2007 2:48 pm

Voetske schreef:Zelfs Goodfella ziet dat Luque meeverdedigd, heb Suarez nog niet zien doen.Zeven competitie doelpunten in 11 wedstrijden, en ?.Jij begrijpt er dus ook niks van, die 7 doelpunten daar hadden er nog het dubbele achter moeten staan van andere spelers die dankzij Sureaz hadden kunnen scoren.Over dat rendement heb ik het, over die onvrede heb ik het, dat zag je ook al eerder tussen KjH en Suarez.

Nee, men gaat lullen over het salaris wat Luque verdient en haalt dat naar voren als zou dat wrevel naar voor brengen.Als je je daar al kwaad over gaat maken, iedereen is toch vrij om het beste voor zich uit de onderhandelingen te halen, moet je bij het bestuur zijn.

Suarez is een egoistische pingelkoning swalbe en collega naaier die alleen op eigen succes uit is, met een 130 mislukte akties/rendementsloos gepingel staat tot 7 goals.

Tja en daar ga je je als speler aan ergeren ...
Suarez verdedigt inderdaad te weinig mee in positioneel opzicht, maar wat Luque betreft staar je je nu blind op die paar tackles tegen Roda. Want daarnaast heeft Luque nog veel minder uitgevoerd dan Suarez, aangezien Suarez bij balbezit constant in beweging is en achter iedere pass aanholt. Bij Luque niets van dit alles.

En ja, Suarez z'n rendement had inderdaad nog hoger kunnen zijn. Feit is wel dat hij heel veel voor zichzelf en anderen creëert en dat Luque tot op heden geen recht van spreken heeft. Dat Huntelaar een paar keer boos werd is te begrijpen maar ook niet meer dan dat. Huntelaar gaat zelf over het algemeen namelijk ook voor goal. Zijn zelfzuchtigheid wordt echter geaccepteerd simpelweg omdat hij in het centrum staat, terwijl Suarez erom verfoeid wordt.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58895
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma nov 12, 2007 2:57 pm

Thomas schreef:
Voetske schreef:Zelfs Goodfella ziet dat Luque meeverdedigd, heb Suarez nog niet zien doen.Zeven competitie doelpunten in 11 wedstrijden, en ?.Jij begrijpt er dus ook niks van, die 7 doelpunten daar hadden er nog het dubbele achter moeten staan van andere spelers die dankzij Sureaz hadden kunnen scoren.Over dat rendement heb ik het, over die onvrede heb ik het, dat zag je ook al eerder tussen KjH en Suarez.

Nee, men gaat lullen over het salaris wat Luque verdient en haalt dat naar voren als zou dat wrevel naar voor brengen.Als je je daar al kwaad over gaat maken, iedereen is toch vrij om het beste voor zich uit de onderhandelingen te halen, moet je bij het bestuur zijn.

Suarez is een egoistische pingelkoning swalbe en collega naaier die alleen op eigen succes uit is, met een 130 mislukte akties/rendementsloos gepingel staat tot 7 goals.

Tja en daar ga je je als speler aan ergeren ...
Suarez verdedigt inderdaad te weinig mee in positioneel opzicht, maar wat Luque betreft staar je je nu blind op die paar tackles tegen Roda. Want daarnaast heeft Luque nog veel minder uitgevoerd dan Suarez, aangezien Suarez bij balbezit constant in beweging is en achter iedere pass aanholt. Bij Luque niets van dit alles.

En ja, Suarez z'n rendement had inderdaad nog hoger kunnen zijn. Feit is wel dat hij heel veel voor zichzelf en anderen creëert en dat Luque tot op heden geen recht van spreken heeft. Dat Huntelaar een paar keer boos werd is te begrijpen maar ook niet meer dan dat. Huntelaar gaat zelf over het algemeen namelijk ook voor goal. Zijn zelfzuchtigheid wordt echter geaccepteerd simpelweg omdat hij in het centrum staat, terwijl Suarez erom verfoeid wordt.
Luque heeft veel minder wedstrijden gespeeld dan de tuimelaar ( en daar heeft ie meer ( al is het ook bitter weinig ) verdedigends laten zien dan Suarez , feit is dat wat betreft die kansen die Suarez voor zichzelf creeërt, want dat is steeds zijn instelling, hij wordt afgerekend op zijn rendement voor AJAX.En dat rendement is er niet.In 99,9% van zijn akties gaat ie voor eigen succes, en in 99,9% van de gevallen vertikt ie het om de bal ( in een eerder stadium ) af te geven.De zelfzuchtigheid van KjH ( al heeft KjH meer oog voor de vrijstaande man dan Suarez ) wordt geaccepteerd omdat zijn rendement ( iets wat ie over de jaren bewezen heeft ) hoger, constanter is.Immers daar hebben we KjH ook voor gehaalds.Zijn scorend vermogen, in feite het rendement waarop je een spits afrekend.
Laatst gewijzigd door 999 op ma nov 12, 2007 4:46 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma nov 12, 2007 4:23 pm

Ajax beboet Suarez en Luque

Amsterdam, 12 nov 2007

Naar aanleiding van de onenigheid in de kleedkamer tijdens de rust van Feyenoord - Ajax heeft de leiding van de club zojuist een boete opgelegd aan Luis Suarez en Albert Luque.

Technisch directeur Martin van Geel heeft maandag samen met de technische staf beide spelers gevraagd naar de gebeurtenis van zondagmiddag. Van Geel: ,,Luis hebben we aan de telefoon gehad want hij zit momenteel in Uruguay. Albert hebben we vandaag gewoon hier gesproken. Uit de gesprekken werd duidelijk dat beide spelers schuld hebben aan hetgeen zich heeft afgespeeld. Daarom hebben we ze beiden een boete opgelegd, die ze allebei accepteerden. Daarnaast boden ze hun excuses aan.”

Over de hoogte van de opgelegde boetes doet Ajax geen uitspraken.
Ajax.nl

Godzijdank. Netjes, Ajax. Prima afgehandeld. :ajaxscarf.gif:

Lionel
Berichten: 47288
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » ma nov 12, 2007 6:17 pm

100.000 pp minimaal!
IK GELOOF!!!!!!

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » ma nov 12, 2007 7:02 pm

Suarez creeert wel! Ik vind zijn gedrag geen onkunde, maar onwil en dat geeft aan dat er werk aan de winkel is. Die jongen moet een knop om gaan zetten. Hij kan echt een sensatie worden als ie op het juiste moment de bal afgeeft en meer kansen benut.

Luque vond ik gisteren trouwens ook lui. En hij deed aanvallend ook nog eens niks. Er wordt dan wel gezegd dat Ajax niet agressief genoeg in de duels was, ik denk dat het aan de opstelling ligt. Met Ogararu - Gabri - Suarez op rechts en Emanuelson - Luque op links kan je ook niet agressief zijn, omdat die spelers niet de speldiscipline hebben om 90 minuten lang in dienst van het elftal te spelen. Met Kennedy, Rommedahl en De Jong in de ploeg breng je meer speldiscipline en lijkt het dus ook dat men er korter op zit in de duels.

Wat dat betreft vond ik Maduro misschien nog wel de beste man aan Ajax zijde.

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » ma nov 12, 2007 7:09 pm

Luque liep gisteren constant in het centrum en hij liep zich daar ook constant vast. Deed hij ook bij het moment van omschakeling op het middenveld waaruit eindelijk de 1-0 voortkwam. Maar dat was ook weer een fout van Gabri, die Van Bronckhorst niet voor de eerste en ook niet voor de laatste keer volledig vrij weg liet lopen.

Mede door het zwakke spel van Luque leek Rommedahl ook al een hele verademing. Hij hield simpelweg wel zijn positie aan de buitenkant. Dat hij dat ene kansje ook nog eens zo lekker binnenschiet is helemaal mooi meegenomen natuurlijk.

Emanuelson zit de komende weken weer lekker op de bank lijkt me. Hij is momenteel gewoon even ingehaald door anderen, zoals Verthongen en De Jong. Die actie van Urby in de laatste minuut waardoor Slory die kans krijgt op 3-2, je zou hem toch..

Vond het gisteren avond vooral grappig dat Van Halst stellig vol bleef houden dat het een penalty was. Kom op zeg, iedereen zal het erover eens zijn dat Ajax over 90 minuten gezien zeker niet mag klagen met 2-2 (hoewel er zomaar nog een overwinning had ingezeten ook), maar een veel duidelijker voorbeeld van een NIET penalty krijg je toch niet. Wat een mafkees die Van Halst gisteren met zijn beeldjes. :smallgrin.gif:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » ma nov 12, 2007 7:31 pm

Ik dacht dat Mols over zn eigen poot heenviel? maar ik kan me wel voorstellen dat zo'n scheids dat niet ziet.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma nov 12, 2007 7:50 pm

Dat de scheids het niet ziet: oké (al moet de grensrechter het wel zien). Maar dat al die zogenaamde analisten volhouden dat het een penalty was, is natuurlijk te gek voor woorden.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47907
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » ma nov 12, 2007 8:16 pm

Zonde inderdaad. Was natuurlijk geen penalty, maar het leverde Feyenoord in ieder geval niet de volle winst op. Kan wel leven met een puntendeling, want in de Arena gaan we het even goedmaken.

Gebruikersavatar
Leon
Berichten: 497
Lid geworden op: za apr 10, 2004 9:07 am

Bericht door Leon » ma nov 12, 2007 8:26 pm

Arwin schreef: Emanuelson zit de komende weken weer lekker op de bank lijkt me. Hij is momenteel gewoon even ingehaald door anderen, zoals Verthongen en De Jong. Die actie van Urby in de laatste minuut waardoor Slory die kans krijgt op 3-2, je zou hem toch..
Inderdaad, wat een ongelooflijk drama die jongen. Ik ben mn fietsbanden al aan het oppompen, ik ga m in de winter persoonlijk wegbrengen, in het belang van :ajaxscarf.gif:

Rommedahl stemt mij positief. Elke keer als hij invalt, komt er dreiging van af. Het is geen wereldvoetballer, maar goed, zoals Luqie gister voetbalde, hij kan zoveel beter...:tranen.gif:
Eén club. Eén stad. Ajax Amsterdam.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58895
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma nov 12, 2007 8:28 pm

Ja, eigenlijk is het van de gekke, zo'n onevenwichtige selectie, zoveel blessures en dan nog na 11 wedstrijden boven aan staan ............ al zegt het natuurlijk ook veel over de rest onder de 3-4 positie streep.

En wat zou er zijn gebeurt als we wel een fatsoenlijke achterhoede hadden, met goede backs ..

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » ma nov 12, 2007 8:34 pm

Voetske schreef:Ja, eigenlijk is het van de gekke, zo'n onevenwichtige selectie, zoveel blessures en dan nog na 11 wedstrijden boven aan staan ............ al zegt het natuurlijk ook veel over de rest onder de 3-4 positie streep.

En wat zou er zijn gebeurt als we wel een fatsoenlijke achterhoede hadden, met goede backs ..
Met een goede rechtsback en een fitte Davids had Ajax een punt of 6 los gestaan denk ik. :blush.gif:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » ma nov 12, 2007 8:35 pm

Voetske schreef:Ja, eigenlijk is het van de gekke, zo'n onevenwichtige selectie, zoveel blessures en dan nog na 11 wedstrijden boven aan staan ............ al zegt het natuurlijk ook veel over de rest onder de 3-4 positie streep.
Idd, je bent nu gauw geneigd om te denken dat het eigenlijk best goed gaat, dat we goed zijn, we staan tenslotte toch maar mooi bovenaan maar in werkelijkheid lig je er met deze selectie ook onder Koster gewoon gelijk weer uit in europa.

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7899
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Bericht door elliquido » ma nov 12, 2007 10:05 pm

gewoon doorgaan met die jonkies...
ze doen het goed..,..
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7313
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Bericht door Trab » ma nov 12, 2007 10:58 pm

Voetske schreef:
Luque heeft veel minder wedstrijden gespeeld dan de tuimelaar ( en daar heeft ie meer ( al is het ook bitter weinig ) verdedigends laten zien dan Suarez , feit is dat wat betreft die kansen die Suarez voor zichzelf creeërt, want dat is steeds zijn instelling, hij wordt afgerekend op zijn rendement voor AJAX.En dat rendement is er niet.In 99,9% van zijn akties gaat ie voor eigen succes, en in 99,9% van de gevallen vertikt ie het om de bal ( in een eerder stadium ) af te geven.De zelfzuchtigheid van KjH ( al heeft KjH meer oog voor de vrijstaande man dan Suarez ) wordt geaccepteerd omdat zijn rendement ( iets wat ie over de jaren bewezen heeft ) hoger, constanter is.Immers daar hebben we KjH ook voor gehaalds.Zijn scorend vermogen, in feite het rendement waarop je een spits afrekend.
Wat een ongelooflijk slap gelul zeg. Suarez creeert in zijn eentje zowat elke kans van Ajax. Ajax is al bijna net zo afhankelijk van hem als vorig jaar van Sneijder. En dat terwijl hij pas 20 jaar is en nog maar 11 wedstrijden voor Ajax heeft gespeeld. Noem mij een jongen van 20 met zo weinig ervaring die al zo bepalend is.

Behalve dat hij 7 doelpunten heeft gemaakt, heeft hij ook de meeste assists van de eredivisie achter zijn naam. En jij hebt het over geen rendement. Ben je nou zo dom of doe je alsof.

Natuurlijk kan zijn rendement nog hoger als hij meer het overzicht bewaart, maar hij is een jongen die vooral op intuitie speelt. En dat moet vooral zo blijven. Al dat gekanker op die jongen van Huntelaar en Luque wordt ik schijtziek van. Straks gaat het in zijn hoofd zitten dat hij een bal moet afspelen en gaat het ten koste van zijn acties. Dat onvoorspelbare van zijn acties is juist het mooie aan hem. Elke tegenstander schijt peuken voor hem.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58895
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » di nov 13, 2007 1:19 am

Trab schreef:
Voetske schreef:
Luque heeft veel minder wedstrijden gespeeld dan de tuimelaar ( en daar heeft ie meer ( al is het ook bitter weinig ) verdedigends laten zien dan Suarez , feit is dat wat betreft die kansen die Suarez voor zichzelf creeërt, want dat is steeds zijn instelling, hij wordt afgerekend op zijn rendement voor AJAX.En dat rendement is er niet.In 99,9% van zijn akties gaat ie voor eigen succes, en in 99,9% van de gevallen vertikt ie het om de bal ( in een eerder stadium ) af te geven.De zelfzuchtigheid van KjH ( al heeft KjH meer oog voor de vrijstaande man dan Suarez ) wordt geaccepteerd omdat zijn rendement ( iets wat ie over de jaren bewezen heeft ) hoger, constanter is.Immers daar hebben we KjH ook voor gehaalds.Zijn scorend vermogen, in feite het rendement waarop je een spits afrekend.
Wat een ongelooflijk slap gelul zeg. Suarez creeert in zijn eentje zowat elke kans van Ajax. Ajax is al bijna net zo afhankelijk van hem als vorig jaar van Sneijder. En dat terwijl hij pas 20 jaar is en nog maar 11 wedstrijden voor Ajax heeft gespeeld. Noem mij een jongen van 20 met zo weinig ervaring die al zo bepalend is.

Behalve dat hij 7 doelpunten heeft gemaakt, heeft hij ook de meeste assists van de eredivisie achter zijn naam. En jij hebt het over geen rendement. Ben je nou zo dom of doe je alsof.

Natuurlijk kan zijn rendement nog hoger als hij meer het overzicht bewaart, maar hij is een jongen die vooral op intuitie speelt. En dat moet vooral zo blijven. Al dat gekanker op die jongen van Huntelaar en Luque wordt ik schijtziek van. Straks gaat het in zijn hoofd zitten dat hij een bal moet afspelen en gaat het ten koste van zijn acties. Dat onvoorspelbare van zijn acties is juist het mooie aan hem. Elke tegenstander schijt peuken voor hem.
Zeg naderhandvoetbalcoach, tis mijn mening.Een mening waar je het niet mee eens kan en mag zijn.Een mening die gebaseerd is op wat ik van Suarez zie in het veld.Ook nog eens duidelijk in eerdere posting aangegeven op welke manier Suarez steeds weer de fout in gaat, en waarom je je aan deze swalbe koning steeds meer gaat ergeren, AJAX onwaardig dat gedukel en matennaarierij.Ga je moeder of je zuster maar beschuldigen van slap gelul of dommigheid.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7313
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Bericht door Trab » di nov 13, 2007 2:59 am

Voetske schreef:

Zeg naderhandvoetbalcoach, tis mijn mening.Een mening waar je het niet mee eens kan en mag zijn.Een mening die gebaseerd is op wat ik van Suarez zie in het veld.Ook nog eens duidelijk in eerdere posting aangegeven op welke manier Suarez steeds weer de fout in gaat, en waarom je je aan deze swalbe koning steeds meer gaat ergeren, AJAX onwaardig dat gedukel en matennaarierij.Ga je moeder of je zuster maar beschuldigen van slap gelul of dommigheid.
Een eigen mening is prima, maar kom dan met argumenten en niet met dit soort onzin:
Voetske schreef:
In 99,9% van zijn akties gaat ie voor eigen succes, en in 99,9% van de gevallen vertikt ie het om de bal ( in een eerder stadium ) af te geven.
Hoe kan iemand in 99,9% van de gevallen voor eigen succes gaan en toch de meeste assists van de eredivisie achter zijn naam hebben staan? Of schiet hij soms de bal op doel waarna hij een vreemde curve krijgt en plots terugdraaid naar een medespeler die hem erin kan schieten?
Voetske schreef: Jij begrijpt er dus ook niks van, die 7 doelpunten daar hadden er nog het dubbele achter moeten staan van andere spelers die dankzij Sureaz hadden kunnen scoren.
Suarez heeft tot nog toe in 814 minuten speeltijd, 7 goals gemaakt en 6 assists gegeven. Dat is een gemiddeld van 0,8 goals per wedstrijd en 0,7 assists per wedstrijd. Als je dit maal 34 doet dan kom je uit op: 27 goals en 24 assists. Lijkt mij toch een mooi moyenne voor een vleugelspeler.

Maar goed, volgens jou had hij nog 7 assists kunnen geven op andere spelers. Dat wil zeggen dat hij nu op 13 assists had moeten staan in de 9 wedstrijden die hij tot nu heeft gespeeld. Een gemiddelde van 1,4 per wedstrijd x 34 = 49 assists. Kan je nagaan hoe goed hij daadwerkelijk wordt als hij ook nog meer overzicht krijgt!

Mijn punt is: die jongen heeft net 11 wedstrijden gespeeld voor Ajax, is pas 20 en creeert uit het niets al zoveel kansen voor Ajax, dat ik het belachelijk vind dat je hem zo loopt af te zeiken. Natuurlijk moet hij die schwalbes afleren, maar waarom alleen zijn negatieve kanten benadrukken als hij zoveel goeds brengt? Er is geen speler bij Ajax die een man uit kan spelen. Suarez is de enige. Hoe hij het doet is mij een raadsel, maar hij weet zich voortdurend tussen 4 man door te murwen. Dat is toch fantastisch. Een andere speler zou nooit een kans creeeren, hij wel. Geef die jongen nou de tijd, het is nu al een fenomeen. Zlatan stond er ook niet vanaf dag 1.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58895
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » di nov 13, 2007 9:13 am

Trab schreef:
Voetske schreef:

Zeg naderhandvoetbalcoach, tis mijn mening.Een mening waar je het niet mee eens kan en mag zijn.Een mening die gebaseerd is op wat ik van Suarez zie in het veld.Ook nog eens duidelijk in eerdere posting aangegeven op welke manier Suarez steeds weer de fout in gaat, en waarom je je aan deze swalbe koning steeds meer gaat ergeren, AJAX onwaardig dat gedukel en matennaarierij.Ga je moeder of je zuster maar beschuldigen van slap gelul of dommigheid.
Een eigen mening is prima, maar kom dan met argumenten en niet met dit soort onzin:
Voetske schreef:
In 99,9% van zijn akties gaat ie voor eigen succes, en in 99,9% van de gevallen vertikt ie het om de bal ( in een eerder stadium ) af te geven.
Hoe kan iemand in 99,9% van de gevallen voor eigen succes gaan en toch de meeste assists van de eredivisie achter zijn naam hebben staan? Of schiet hij soms de bal op doel waarna hij een vreemde curve krijgt en plots terugdraaid naar een medespeler die hem erin kan schieten?
Voetske schreef: Jij begrijpt er dus ook niks van, die 7 doelpunten daar hadden er nog het dubbele achter moeten staan van andere spelers die dankzij Sureaz hadden kunnen scoren.
Suarez heeft tot nog toe in 814 minuten speeltijd, 7 goals gemaakt en 6 assists gegeven. Dat is een gemiddeld van 0,8 goals per wedstrijd en 0,7 assists per wedstrijd. Als je dit maal 34 doet dan kom je uit op: 27 goals en 24 assists. Lijkt mij toch een mooi moyenne voor een vleugelspeler.

Maar goed, volgens jou had hij nog 7 assists kunnen geven op andere spelers. Dat wil zeggen dat hij nu op 13 assists had moeten staan in de 9 wedstrijden die hij tot nu heeft gespeeld. Een gemiddelde van 1,4 per wedstrijd x 34 = 49 assists. Kan je nagaan hoe goed hij daadwerkelijk wordt als hij ook nog meer overzicht krijgt!

Mijn punt is: die jongen heeft net 11 wedstrijden gespeeld voor Ajax, is pas 20 en creeert uit het niets al zoveel kansen voor Ajax, dat ik het belachelijk vind dat je hem zo loopt af te zeiken. Natuurlijk moet hij die schwalbes afleren, maar waarom alleen zijn negatieve kanten benadrukken als hij zoveel goeds brengt? Er is geen speler bij Ajax die een man uit kan spelen. Suarez is de enige. Hoe hij het doet is mij een raadsel, maar hij weet zich voortdurend tussen 4 man door te murwen. Dat is toch fantastisch. Een andere speler zou nooit een kans creeeren, hij wel. Geef die jongen nou de tijd, het is nu al een fenomeen. Zlatan stond er ook niet vanaf dag 1.
Mooi dat die jongen pas 20 is.Maar wat heeft dat met mijn argumenten te maken dat ie in elke wedstrijd een keer of 3 door zijn egoisme vergeet om de bal naar andere te spelen en zijn kans naast of over de goal de tribuna in jaagt.En dat had ie ook al bij Groningen.

Blijkbaar heeft de technische staf daar met Suarez ook over gesproken.Dat kon je zien aan de reacties van de spelers de laatste 2 wedstrijden.Maar blijkbaar, als je ook weer kijkt naar die laatste 2 wedstrijden heeft ie daar nog niet al te veel van geleerd.

En dat is mijn punt, niet het indivu, maar het collectief zou bij een speler bovenaan het lijstje moeten staan.En daarin maak ik dus mijn punt dat als dat niet gaat veranderen je een tweede Robben ) ) met een speler blijft zitten die leuk om te zien is, maar voor het elftal en zijn medespelers niet dat rendement oplevert wat je wel van zijn gepingel zou mogen verwachten en dan mag jij je alvast rijk rekenen met " over 34 wedstrijden, Kan je nagaan hoe goed hij daadwerkelijk wordt als hij ook nog meer overzicht krijgt! ".Maar als dat niet gebeurt, als ie net als bij Babel en Robben op het moment dat ie weer begint te pingelen een waas voor z'n ogen krijgt en alleen maar voor eigen succes gaat.Ik wil geen individualisten die geen oog hebben voor medespelers, altijd maar voor eigen succes gaan daardoor van de 5 kansen er 4 om zeep helpen.

En over argumenten geproken, waarom zijn jou argumenten die jij aangeeft over wat er met Suraez, waarvan je maar moet afwachten of ze in de toekomst ook echt uitkomen de waarheid en mijn argumenten die gaan over wat NU Suarez laat zien, onzin en dom ?.

Waarom zijn mensen zo hypocriet als wat als het over de swalbes en matennaaierij van Suarez gaat ( toen ie bij Groningen zat kon men hem wel afschieten voor zijn geduikel ).

En met zeiken heeft het al helemaal niks te maken.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33837
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » di nov 13, 2007 9:14 am

Ajax beboet schoppend tweetal
Door RENZE LOLKEMA

AMSTERDAM - Daags na de ordinaire schop- en vechtpartij tussen ploeggenoten Albert Luque en Luis Suárez tijdens Feyenoord - Ajax vond RTL er zowaar beelden van. Maar Ajax had deze niet nodig. De clubleiding legde de ruzieschoppers in de eigen gelederen gisteren naar verluidt een hoge boete op. Hoe hoog, werd niet bekend gemaakt.
Afbeelding
Wazig bewijs: Albert Luque schopt tegen de benen van Luis Suárez. BEELD RTL

Zondagavond konden de beeldredacteuren van RTL nog niets vinden, maar na de aanwijzingen gisterochtend in deze krant werd opnieuw de speurneus opgezet bij de medewerkers van de omroep. De zoektocht naar de schop van Albert Luque tegen de benen van Luis Suárez duurde uren, maar had uiteindelijk resultaat. Waarmee het bewijs was geleverd: de ene Ajacied had bewust uitgehaald naar de ander in de topper tegen Feyenoord.

Ajax had toen zelf de zaak intern al onderzocht en direct maatregelen genomen. Luque en Suárez kregen allebei een fikse boete – de hoogte van het bedrag werd niet bekendgemaakt – waarna zowel de Spanjaard als de spits van Uruguay spijt betuigde.

Luque deed dat gisterochtend in de Arena, Suárez telefonisch vanuit Montevideo, de hoofdstad van zijn geboorteland, waar hij is neergestreken vanwege interlandverplichtingen.

Luque had gisterochtend geen zin in commentaar. Hij verschool zich na de training achter de zin dat hij geen Engels spreekt. Dat was een leugentje om bestwil. Onlangs nog stond hij Nederlandse verslaggevers na de wedstrijd tegen VVV in het Engels te woord toen hij twee keer had gescoord.

Martin van Geel, technisch directeur van Ajax, gaf een korte reactie: ,,Uit de gesprekken werd duidelijk dat beide spelers schuld hebben aan hetgeen zich heeft afgespeeld,’’ aldus Van Geel. ,,Daarom hebben we beiden een boete opgelegd die ze allebei accepteerden. Daarnaast boden ze hun excuses aan.’’

Voor de leiding van Ajax is daarmee de kous af. Beide spelers behoren in de eerstvolgende competitiewedstrijd, het thuisduel met Vitesse over anderhalve week, gewoon weer tot de selectie.

RTL zond de beelden pas gisteravond laat uit. De nabeschouwing op het voetbalweekeinde stond pas om half 12 geprogrammeerd op RTL7. De opnames van vier camera’s werden tot in detail uitgeplozen. Het bewuste incident deed zich drie minuten voor rust voor, toen John Heitinga in de achterste linie balbezit had voor Ajax. Feyenoord leidde op dat moment met 1-0 en was veruit de beste ploeg.

Op dat moment waren bijna alle ogen, camera’s en telelenzen logischerwijs op de Amsterdamse verdediger gericht. Op datzelfde moment kruisten voorin Luque en Suárez. In het voorbijgaan schopte Luque bewust zijn ploegmaat tegen diens scheenbeen, waarna Suárez meteen zwaar geïrriteerd reageerde.

Luque was boos, omdat hij door zijn ploeggenoot niet voldoende in het spel werd betrokken. De Zuid-Amerikaan pikte de reactie van de Spanjaard niet, waarna de twee het in de kleedkamer uitvochten. Letterlijk. Coach Adrie Koster tolereerde dat buitensporige gedrag niet en wisselde het tweetal meteen in voor Kennedy Bakircioglu en Dennis Rommedahl. Koster wilde er verder geen woorden meer aan vuil maken. Ajax na gisteren ook niet meer.

De KNVB onderneemt verder ook geen actie tegen de Amsterdamse amokmakers. ,,De waarnemer heeft niets gezien en dus ook niets gerapporteerd,’’ meldde een woordvoerster in Zeist gistermiddag. ,,Ook zijn er geen tv-beelden waar we iets mee kunnen. Ons is niets bekend dat RTL het voorval heeft geregistreerd. We kunnen nu pas iets doen als er een klacht binnenkomt. Maar dat lijkt ons in dit geval onwaarschijnlijk.’’

Volgens Jaap Uilenberg, de chef van de scheidsrechters, had arbiter De Bleeckere het schoppen kunnen bestraffen. ,,Maar je kunt het ook anders doen,’’ aldus Uilenberg. ,,Dat bewees Dick Jol vorige week bij Ajax - Roda JC (toen Roda-verdediger Kah op de vuist ging met zijn keeper Castro - red.). Jol sprak hen vermanend toe, dat was prima. En wat zich binnen de kleedkamer afspeelt, daar heeft de scheidsrechter al helemaal niets mee te maken.’’
Uilenberg zeer tevreden over De Bleeckere

Ondanks de discutabele strafschop die Frank De Bleeckere zondag gaf aan Feyenoord, is scheidsrechtersbaas Jaap Uilenberg tevreden over het optreden van de Belgische gastarbiter.

,,Ik denk dat hij een sterke wedstrijd heeft gefloten,’’ aldus Uilenberg. ,,Op basis van de tv-beelden is er wellicht geen sprake van een overtreding, maar ik kan me goed voorstellen dat hij die strafschop gaf, vanuit zijn positie op het veld. Door de spelers werd er ook nauwelijks tegen geprotesteerd.’’

Zondag stond de Klassieker voor het eerst onder leiding van een buitenlandse arbiter en in de toekomst zal dat vaker gebeuren. De Bleeckere (41) geldt als de meest gerenommeerde Belgische scheidsrechter van dit moment en werd door FIFA-president Sepp Blatter ‘de beste van de wereld’ genoemd. Ook na de winterstop staat er een topwedstrijd onder leiding van een Belgische scheidsrechter. Uilenberg: ,,In beide competitiehelften gaat het om zes eredivisie- en twee eerste divisiewedstrijden. Daar zit steeds één topduel bij, dus ook na de winterstop. Andersom doen we dat in België hetzelfde.’’

De uitwisseling ontstond enkele jaren geleden om jonge arbiters breder op te leiden. Uilenberg: ,,Dat beviel zo goed, dat we sinds dit seizoen óók meer ervaren scheidsrechters in elkaars competities inzetten. In die gevallen gaat het om de wat grotere wedstrijden. Maar ook de talenten zullen we blijven uitwisselen. Deze ontwikkeling zie je in veel andere landen.’’
www.ad.nl

Als Uilenberg het zo formuleert, kun je ervan uitgaan dat hij ook vindt dat het eigenlijk geen strafschop was.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58895
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » di nov 13, 2007 10:28 am

Als ik naar deze foto kijk zie ik het been van Suarez voor het been van Luque.Dus is mijn mening dat deze foto helemaal niks bewijst

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13401
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Bericht door Arthur » di nov 13, 2007 10:33 am

Volgens mij tikt Luque ook niet zijn standbeen aan, maar het andere been.

Plaats reactie