Feyenoord - Ajax 11-11-2007

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jeroen126
Berichten: 2275
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 4:42 pm
Locatie: Amsterdam

Feyenoord - Ajax 11-11-2007

Bericht door Jeroen126 » za nov 03, 2007 10:31 am

Mijn kaartje is binnen :onfire.gif:
Hij komt er weer aan, de klassieker. Hier staat meer dan alleen een overwinning op het spel, ik heb de kriebels toch al weer een beetje. Ga er vanuit dat we, mits we Roda zonder kleerscheuren door komen, gewoon met de drie punten naar huis gaan.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » za nov 03, 2007 3:22 pm

Ik ben ook van de partij, heb er nu al zin in!

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » zo nov 04, 2007 5:23 pm

Dan hebben jullie mazzel, hier pieste iedereen naast de pot.

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13356
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » zo nov 04, 2007 6:44 pm

Ik heb ook een kaart! :headbang.gif:
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » zo nov 04, 2007 7:32 pm

Ik ben uiteraard ook van de partij aanstaande zondag. Volgens mij hebben we geen blessures opgelopen. Ik was even bang met Vertonghen maar hij kon gewoon doorspelen en zal dus ook gewoon fit zijn. Gelukkig maar want we hebben hem nodig aan de linkerkant.

Wat gaat Koster met de opstelling doen? Ik zou het voorin wat anders invullen. Suarez weer naar links en Rommedahl aan de rechterkant. Ik kies voor Rommedahl i.p.v. Luque omdat ik verwacht dat hij wat moet kunnen met de ruimte die je in een uitwedstrijd toch krijgt. Daarnaast is hij ook geschikt om het De Cler lastig te maken wanneer hij naar voren komt.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13356
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » zo nov 04, 2007 7:56 pm

Dit heb ik trouwens niet eerder meegemaakt, dat een Feyenoord-Ajax ook een duel was tussen de nummers 1 en 2.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo nov 04, 2007 8:09 pm

Marillion schreef:Wat gaat Koster met de opstelling doen? Ik zou het voorin wat anders invullen. Suarez weer naar links en Rommedahl aan de rechterkant. Ik kies voor Rommedahl i.p.v. Luque omdat ik verwacht dat hij wat moet kunnen met de ruimte die je in een uitwedstrijd toch krijgt. Daarnaast is hij ook geschikt om het De Cler lastig te maken wanneer hij naar voren komt.
Suarez maakt het De Cler natuurlijk veel lastiger dan Rommedahl. Luque tegenover Lucius zie ik ook veel meer zitten, omdat Lucius voor geen meter weet te knijpen.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » zo nov 04, 2007 8:26 pm

Lucius is een makkelijk slachtoffer. Dat geld voor Luque maar natuurlijk ook voor Suarez. Die duels zie ik ook met zeer veel vertrouwen tegemoet. Toen hij bij nog bij Groningen speelde was hij ook een plaag voor de Feyenoord verdediging.

Suarez zou vanaf de rechterkant De Cler absoluut in de problemen kunnen brengen maar het blijft wel een momenten voetballer. De Cler komt de hele wedstrijd op en daar moet je toch wat mee doen. Ik heb tenminste niet het idee dat hij het laat omdat Suarez voorin loopt. Met Rommedahl kun je dat prima bespelen want die draaft wel mee. En bij een snelle counter kan hij toch ook zeker zijn waarde hebben.
Nil volentibus arduum

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo nov 04, 2007 9:04 pm

Je hebt een goed punt, maar ik wil niet dat Ajax het op de counter gooit tegen Feyenoord. Zo geweldig zijn Feyenoord en Tim de Cler niet hoor. Met Gabri als rechtshalf erbij ben ik niet zo bang voor De Cler die de combinatie opzoekt. Al is het mijn natte droom dat we een capabele rechtsback zouden hebben.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » zo nov 04, 2007 9:06 pm

Ik wil ook zeker niet dat we op de counter gaan spelen. Daar is onze defensie veel te zwak voor. Maar je ontkomt er niet aan dat je af en toe toch wat meer achteruit moet. Feyenoord is niet zo sterk maar dat geld helaas ook voor ons team.

Zeker omdat zij thuis spelen verwacht ik toch dat ze wel gaan proberen om druk te zetten. Zij zien ook hoe wij verdedigen. Nou ja, dan denk ik dat we met Suarez én Rommedahl een hoop schade kunnen aanrichten.

Met de rentree van Gabri ben ik erg blij. Die hebben we echt nodig.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13356
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » zo nov 04, 2007 9:28 pm

Klaas Jan Huntelaar heeft in zijn 3 Feyenoord-Ajax'en 4 goals gemaakt. Die lijn doorzetten Klaas! :headbang.gif:
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
Jeroen126
Berichten: 2275
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 4:42 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jeroen126 » zo nov 04, 2007 11:18 pm

Goed, we zijn de wedstrijd dus zonder kleerscheuren doorgekomen. Het komt wel goed allemaal de 11e!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma nov 05, 2007 2:55 am

Marillion schreef:Lucius is een makkelijk slachtoffer. Dat geld voor Luque maar natuurlijk ook voor Suarez. Die duels zie ik ook met zeer veel vertrouwen tegemoet. Toen hij bij nog bij Groningen speelde was hij ook een plaag voor de Feyenoord verdediging.

Suarez zou vanaf de rechterkant De Cler absoluut in de problemen kunnen brengen maar het blijft wel een momenten voetballer. De Cler komt de hele wedstrijd op en daar moet je toch wat mee doen. Ik heb tenminste niet het idee dat hij het laat omdat Suarez voorin loopt. Met Rommedahl kun je dat prima bespelen want die draaft wel mee. En bij een snelle counter kan hij toch ook zeker zijn waarde hebben.
Ik heb er nog even over nagedacht en ben tot een opstelling gekomen. Afgaande op de laatste wedstrijden gaat Feyenoord namelijk zo spelen:


Feyenoord

------------------------Timmer-----------------------------

Lucius----------Bahia---------Hofland--------------De Cler

--------------Sahin------------Bronckhorst----------------

Buijs-----------------Guzman-----------------------Bruins

----------------------Makaay------------------------------



Daar zet ik dan tegenover:


Ajax

Suárez--------------Huntelaar------------Bakircioglü


----------Gabri-------Maduro--------Siem de Jong


Vertonghen----Heitinga--Van der Wiel----Delorge


---------------------Stekelenburg



Aanpak

1) De Cler vormt gevaar voor Ajax. Niet omdat het nu zo'n topper is, maar omdat hij constant overtalsituaties creëert en tot de achterlijn durft te gaan. Aangezien noch Suárez, noch Luque de discipline of het oog voor de balans zal kunnen opbrengen om op de juiste momenten met De Cler mee te lopen, kies ik daar voor Bakircioglü, die beiden wel heeft. Je levert wat in aan pure snelheid en explosiviteit ten opzichte van Rommedahl, maar haalt er een voorzet en slimme beweging in de linie achter de rug van Van Bronckhorst voor terug.


2) Ik vrees dat Hofland er zondag gewoon weer bij is en in staat is Huntelaar aan banden te leggen. Het type Huntelaar is eigenlijk de ideale tegenstander van niveau voor Hofland. Qua snelheid kan Huntelaar hem niet aftroeven en ook qua explosiviteit brengt Huntelaar weinig verrassingen met zich mee. Wat kop -en fysieke kracht en beweging in de zestien betreft verwacht ik dat Hofland Huntelaar aankan. Een ander verhaal wordt het wanneer Bahia Huntelaar over moet nemen, omdat Bahia vaak te wijfelend optreedt bij het overnemen van z'n tegenstander en Huntelaar juist op dat soort momenten loert. Ik verwacht Hofland echter de hele wedstrijd zij aan zij met Huntelaar.* Van Bronckhorst neemt het over het algemeen namelijk over van De Cler wanneer die op avontuur is, waardoor Hofland niet echt uit z'n zone hoeft te komen en Bahia niet over hoeft te nemen.

*Mocht Feyenoord het wel aandurven om ver van de goal te spelen, dan pakken Bahia en Hofland Huntelaar vast wel in de zone aan. Dat kan wat Huntelaar betreft weinig kwaad op een goede afstand van de goal, maar we weten allemaal wat Ajax ten opzichte van de backs kan doen met al die ruimte achter de verdedigende linie. Ik denk eerlijk gezegd niet dat Van Marwijk en Feyenoord dat aandurven, want op die manier verleid je Hofland en Bahia toch weer om uit hun positie te komen en dan heb je alle vier de verdedigers wel te pakken op hun pijnpunten.

Het foefje met Huntelaar als inzakkende spits hoeft Koster volgens mij niet te proberen tegen Feyenoord. Hofland zal niet zo ver doordekken maar Huntelaar op die momenten gewoon aan met name Van Bronckhorst laten, terwijl Bahia ook niet zo ver vooruit zal willen verdedigen.

Bahia blijft dan grof gezegd eigenlijk alleen maar over om rugdekking te verlenen aan Lucius tegenover Suárez. Ajax zal juist in de zone tussen Bahia en Lucius gevaar moeten stichten, waarbij we uitkomen bij het volgende punt:


3) De verdediging van Feyenoord is het meest kwetsbaar wanneer je komende mensen tegenover ze zet. Vanuit het middenveld heeft Ajax die alleen niet. Gabri kan het wel. Hij is niet de meest behendige aan de bal en ook nog eens onzorgvuldig in de passing, maar ik zou hem toch om een aantal redenen als linkshalf opstellen:

-Omdat Gabri dus een komende speler is. De enige middenvelder die de zestien van de tegenstander nog wel eens inkomt met een loopactie zonder bal. Loopacties vanuit het centrum aan de bal richting zestien zouden ook fijn zijn, maar die hoeven we helemaal van niemand te verwachten.

-Lucius ziet het momtent om te knijpen vaak veel te laat. Ajax moet De Cler tot op zekere hoogte op laten komen over links en in de omschakeling snel naar de mogelijkheid zoeken om over rechts aan te vallen en een voorzet naar de tweede paal te gooien (of via de as en over de grond). Zoals gezegd is Lucius vaak te laat bij het knijpen en heeft Bahia moeite met snelle keuzes maken bij het overnemen van iemand z'n man. Bovendien heb je met Suárez diep op rechts iemand die achter de back om kan gaan. Als Bahia dan uit positie moet komen gaat hij twijfelen. Daar liggen dus mogelijkheden voor Gabri en/of Suárez. Aan de andere kant zou je dezelfde situatie kunnen proberen te creëren, maar zoals gezegd laat Hofland het uit de zone komen meestal voor wat het is en assisteert Van Bronckhorst daar.

-Sahin is de beste passer en spelverdeler van Feyenoord. Hij houdt de touwtjes in handen. Omdat hij nog heel veel zogenaamd uit stand doet, durf ik Gabri de taak wel toe te vertrouwen om Sahin fysiek te overdonderen.


4) Delorge als rechtsback indien hij weer beschikbaar is. Zo niet dan ben ik zelfs bereid Colin op te stellen. Zo verder gaan met Ogararu durf ik echt niet aan tegen een jongen met slimme loopacties als Bruins. Je weet bij voorbaat al dat Ogararu nooit op de juiste momenten door gaat dekken en hij de voorzetten vanaf de zijkant er niet uit weet te halen. Zo kan je geen wedstrijd in gaan. Delorge heeft een prima loopvermogen, aardig defensief inzicht, een gezonde dosis werklust en met de driehoek Delorge-De Jong-Bakircioglü zet je qua slimheid iets tegenover De Cler-Van Bronckhorst-Bruins om ze over na te laten denken.


5) Maduro tegenover De Guzman. Ajax krijgt als het de eigen linies kort op elkaar houdt de gelegenheid om op een hoge lijn te verdedigen. Over de duels Delorge vs. Bruins en vooral Vertonghen vs. Buijs maak ik me weinig zorgen, maar met Makaay is het oppassen geblazen in de diepte en ons centrale verdedigingsduo mag zich volop op hem concentreren. Van der Wiel mag De Guzman wel opvangen wanneer Maduro hem helemaal weg heeft laten lopen uit z'n rug (iets dat vast een paar keer gaat gebeuren).



Het wordt natuurlijk een ander verhaal wanneer Greene weer moet spelen in plaats van Hofland. Dan verwacht ik een fieldday voor Huntelaar, want Greene is een drama in de mandekking. Indien Slory weer mee kan doen, is dat natuurlijk reden te meer om Ogararu niet op te stellen.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » ma nov 05, 2007 8:55 am

Luque moet je tegenover Lucius zetten dat is gewoon een zekerheidje!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58880
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma nov 05, 2007 9:01 am

Koster kennende gaat ie geen linkspoten op rechts zetten en rechtspoten op links.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » ma nov 05, 2007 9:08 am

Voetske schreef:Koster kennende gaat ie geen linkspoten op rechts zetten en rechtspoten op links.
Lucius is toch de rechtsback tegenwoordig? Dan kan Luque prima daar op links tegenover spelen.. alle tijd voor een goede voorzet en het is in de 16 alleen om scherpte gevraagd van KJH en Suarez om de defensie te kloppen.

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » ma nov 05, 2007 9:37 am

Tegen sterke tegenstanders had feyenoord dit seizoen nog steeds niets te vertellen. Ik ga er dan ook vanuit dat wij onze traditionele makkelijke zege gaan halen
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » ma nov 05, 2007 9:57 am

Ik ga er ook van uit dat het wel weer los zal lopen, daar.

Overigens geen kaartje... Voorverkoop was weer eens een kansloze affaire. Dat ik uitgerekend dít jaar mijn voorrang ben kwijtgeraakt, net nu het aantal uitkaarthouders om de één of andere reden verhoogd is van 2500 naar drie miljoen... :tranen.gif:

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58880
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma nov 05, 2007 10:09 am

Zlatan Son of God schreef:
Voetske schreef:Koster kennende gaat ie geen linkspoten op rechts zetten en rechtspoten op links.
Lucius is toch de rechtsback tegenwoordig? Dan kan Luque prima daar op links tegenover spelen.. alle tijd voor een goede voorzet en het is in de 16 alleen om scherpte gevraagd van KJH en Suarez om de defensie te kloppen.
Ik zie in die opstelling Gabri op links en de Jong op rechts.En Luqeu en Suarez zullen wel het zelfde speleettje spelen als de laatste wedstrijden onder Koster ( veel switchen ) met Huntelaar die bijna als een middenvelder gaat spelen.

Het middenveldveld zal in deze wedstrijd de achilleshiel van ons zijn.Scheelt natuurlijk dat Gabri terug komt ( blessures daargelaten ) want anders is het wel een heel lichtgewicht middenveld.

M..
Berichten: 3195
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:33 pm

Bericht door M.. » ma nov 05, 2007 10:10 am

Het maakt niet uit hoe er daar gewonnen wordt.. áls er maar gewonnen wordt.

Zoals altijd heb ik er vertrouwen in.. maar ben er ook niet helemaal gerust op.

Gebruikersavatar
Tscheu La Ling
Berichten: 911
Lid geworden op: wo sep 01, 2004 5:36 pm

Bericht door Tscheu La Ling » ma nov 05, 2007 10:38 am

Thomas schreef:Ik heb er nog even over nagedacht en ben tot een opstelling gekomen. [...]
Mooie strategie Thomas! :biggthumpup.gif: Zeg, ben jij nu scout of trainer?! :icon_wink.gif:
Geld moet rollen!

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » ma nov 05, 2007 10:58 am

Thomas schreef:
Het foefje met Huntelaar als inzakkende spits hoeft Koster volgens mij niet te proberen tegen Feyenoord. Hofland zal niet zo ver doordekken maar Huntelaar op die momenten gewoon aan met name Van Bronckhorst laten, terwijl Bahia ook niet zo ver vooruit zal willen verdedigen.
Dan creeer je dus een fors overtal op het middenveld
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10428
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Bericht door mattie » ma nov 05, 2007 11:37 am

LucaS schreef:
Thomas schreef:
Het foefje met Huntelaar als inzakkende spits hoeft Koster volgens mij niet te proberen tegen Feyenoord. Hofland zal niet zo ver doordekken maar Huntelaar op die momenten gewoon aan met name Van Bronckhorst laten, terwijl Bahia ook niet zo ver vooruit zal willen verdedigen.
Dan creeer je dus een fors overtal op het middenveld
Bahia heeft namelijk wel de "drive"om op te schuiven. Nee de winst kan alleen gehaald worden door heel snel makaay e........ te geven en via de zijkanten. Lucius en de Cler. Waarbij de laatste alleen maar naar voren kan rennen, want dan is ie pas gevaarlijk.
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma nov 05, 2007 11:47 am

Je moet natuurlijk wel oppassen dat het middenveld niet te vol raakt, Luuk, want dan krijg je van dat oeverloze geschuif. Desondanks lijkt dit me juist de wedstrijd om het wel zo met Huntelaar te proberen, want er ligt enorm veel ruimte in de rug van het middenveld van Feyenoord.

Verder is Makaay voor Wiel, pakt Vertonghen de linkerzone en Ogararu de rechterzone. Heitinga pakt de doorkomende De Guzman op. Vertonghen en Ogararu moeten in eerste instantie rugdekking geven aan Wiel en pakken daarbij Bruins en Buijs op als deze diep doorkomen.

Maduro speelt in de rug van De Guzman en moet daarnaast Bruins opvangen als deze gaat zwerven. Verder bieden Huntelaar en De Jong zich steeds kort aan, als afspeelpunten voor Maduro. Huntelaar of De Jong moeten dan vrijkomen om bal richting Suárez of Luque te frommelen. Gabri pakt Van Bronckhorst op, zodat Ogararu niet hoeft te kiezen dus Bronkhorst en Mad Timmy.

Suárez zoekt de ruimte tussen Lucius en de rechterzone op en Luque doet hetzelfde op links. Zij mogen het bij balverlies houden bij wat hinderen in de zone, om de vroege diepe bal op Makaay eruit te halen.

Zaak is dat je zo snel mogelijk scoort, om Feyenoord te dwingen ruimte prijs te geven. Dan haal je Suárez of Luque eruit voor Rommedahl en laat je Huntelaar weer zo diep mogelijk spelen om ze weg te counteren.

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » ma nov 05, 2007 11:52 am

Ik denk ook dat het eerste doelpunt cruciaal wordt zondag. Feyenoord speelt niet zo best zolang ze gelijk staan en als ze achter staan verliezen ze de wedstrijd meestal ook. Staan ze echter voor, leunen ze lekker achterover en gaan ze via scherpe counters Makaay nog wel een paar keer bereiken.

Plaats reactie