Feyenoord - Ajax 11-11-2007

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
999
Berichten: 59084
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » di nov 06, 2007 8:53 pm

Die hebben we toch al een keer gehad.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di nov 06, 2007 9:07 pm

Die scheids zegt me, zo op het eerste gezicht, even niets... Wanneer hadden we die al eens, Voetske?

Volgens mij wordt het een doelpuntrijke wedstrijd, want beide teams moeten het voornamelijk van hun voorhoede hebben en hebben ook nog eens een matige verdediging.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13390
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » di nov 06, 2007 10:42 pm

Ik heb er echt onwijs veel zin in. Feyenoord gaat eraan! :onfire.gif:
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59084
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » di nov 06, 2007 10:45 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Die scheids zegt me, zo op het eerste gezicht, even niets... Wanneer hadden we die al eens, Voetske?

Volgens mij wordt het een doelpuntrijke wedstrijd, want beide teams moeten het voornamelijk van hun voorhoede hebben en hebben ook nog eens een matige verdediging.
Twente-Ajax 1 - 4

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo nov 07, 2007 8:40 am

Ah, dank. Kan me niet herinneren dat het toen zo'n thuisfluiter was.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » wo nov 07, 2007 8:50 am

Bertje schreef:O ja? Waar staat die definitie van linksbuiten gegeven? Het enige dat uit de term 'linksbuiten' te halen valt, is dat iemand links aan de buitenkant opgesteld staat.
De definitie bij Ajax is in ieder geval dat een linksbuiten geen middenvelder is
I think I lost my fucking headache

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » wo nov 07, 2007 9:43 am

Feyenoord en Ajax streven naar gezonde rivaliteit

Amsterdam/Rotterdam, 07 nov 2007
Feyenoord en Ajax roepen hun supporters op om zich zondag tijdens de Klassieker te onthouden van kwetsende en beledigende spreekkoren. ‘Er zijn grenzen aan wat wij toelaatbaar achten’, aldus beide directies in een gezamenlijke verklaring namens Feyenoord en Ajax.

Beide clubs nemen extra maatregelen, waarmee aanstichters van onwenselijke spreekkoren ook achteraf bestraft kunnen worden.

In een gezamenlijke verklaring roepen Feyenoord en Ajax op tot een gezonde en sportieve rivaliteit tussen de twee grootmachten. ‘Gezonde rivaliteit is mooi en hoort bij de Klassieker. Maar er zijn grenzen aan wat wij met zijn allen toelaatbaar vinden. Supporters kunnen hun club op allerlei manieren positief steunen en hun stem laten gelden. Verwijzingen naar bijvoorbeeld de jodenvervolging of het bombardement op Rotterdam kunnen en willen we niet tolereren.’ De besturen van Ajax en Feyenoord verwachten dan ook van de supporters dat dergelijke teksten achterwege worden gelaten. Feyenoord en Ajax willen de supporters er nadrukkelijk op wijzen dat wanneer zij zich, ondanks dit verzoek, schuldig maken aan de kwetsende spreekkoren, kan de beslissing worden genomen de komende vijf jaar de Klassieker zonder uitpubliek te laten plaatsvinden.

Feyenoord zet bij de Klassieker extra camera’s in en daarnaast zetten beide clubs extra stewards in. Feyenoord en Ajax willen daarmee aanstichters van spreekkoren die niet door de beugel kunnen traceren. ‘Zo’n spreekkoor begint ergens. We gaan er vanuit nu de middelen te hebben om de aanstichters eruit te pikken en achteraf aan te pakken. We schuwen dan ook niet om hier gebruik van te maken.’
Ajax.nl

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41015
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » wo nov 07, 2007 9:53 am

Ah, daar is de jaarlijkse mededeling weer. Ik vond het al stil.

Ik kan je nu al vertellen dat die spreekkoren er gaan komen en ook dat ze daar niets aan gaan doen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » wo nov 07, 2007 10:36 am

Afbeelding
:666.gif:

Vossie
Berichten: 314
Lid geworden op: za dec 02, 2006 4:20 pm

Bericht door Vossie » wo nov 07, 2007 11:48 am

Marillion schreef: Ik kan je nu al vertellen dat die spreekkoren er gaan komen en ook dat ze daar niets aan gaan doen.
Die zullen er zeker komen ja, maar ik denk dat ze nu zomaar eens kunnen besluiten het 5 jaar zonder uitsupporters te doen. Ze zoeken natuurlijk al jaren naar een geldige reden, nu hebben ze gewaarschuwd. :rules.gif:

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10434
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Bericht door mattie » do nov 08, 2007 12:00 am

ff wegdromen na de "hel van istanbul"

Kakkerlakken -Godenzonen 1-3
P-Az 1-1 :hypocrite.gif: :hypocrite.gif:
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13390
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » do nov 08, 2007 12:23 am

http://nl.youtube.com/watch?v=5TYUgJFCRzs

Om in de stemming te komen :headbang.gif:
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » do nov 08, 2007 12:47 am

Of een mooie wedstrijd uit het verleden:

http://www.dailymotion.com/relevance/se ... ax_extreme

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13390
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » do nov 08, 2007 12:50 am

Thijs jonge eeuwig dank!!
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do nov 08, 2007 8:02 am

Ik lees op AN: ' Naast Gabri ook Luque in de wedstrijd tegen de Armoede'. Ik vind het te gek voor woorden dat Feyenoord zo omschreven wordt. Respect moet er zijn. :hypocrite.gif:

:biggrin.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11432
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » do nov 08, 2007 8:21 am

Afbeelding[/quote]

Als hij komt , dan winnen we , Adriaantje Tering Leijer :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33893
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » do nov 08, 2007 9:50 am

Klassieker als obsessie
Door SJOERD MOSSOU

ROTTERDAM - Op weg naar de aftrap keken Danny Blind en Frank de Boer elkaar een halve seconde in de ogen. Feyenoorder Henrik Larsson had zojuist 2-0 gemaakt in de Kuip, maar de twee Ajacieden wisselden een blik uit die alles zei.

,,Dit komt goed, dat voelden we allebei,’’ vertelt Blind, die de Klassieker van 22 oktober 1995 nog helder voor de geest heeft. ,,De Kuip ging de lucht in, op het veld voelde je de grond trillen.

,,Maar ons elftal van toen was zó sterk, dat we geen moment in paniek raakten. Dat oogcontact met Frank was er puur toevallig, maar ik herinner het me nog heel goed.’’ Nog voor rust boog Ajax de achterstand om in een 3-2 voorsprong, in een wedstrijd die in een 4-2 zege zou eindigen voor de Amsterdamse club.

Voor Feyenoord was de nederlaag exemplarisch voor de jaren die zouden volgen. Zelfs als de hele Kuip kansen rook en de Rotterdamse hoop massaal aanzwol, stapte Ajax vaak ongeschonden uit de strijd. En de laatste keer dat er wél werd gewonnen door Feyenoord, kwam de klap als een boemerang terug. In het seizoen 2005/06 won de Rotterdamse ploeg dik verdiend in de Kuip (3-2) én de Arena (1-2), om in de play-offs alsnog twee keer keihard onderuit te gaan.

Zo’n obsessie kan irritant lang duren. In zijn West-Brabantse burenruzie met Willem II moest NAC ooit dik 33 jaar wachten op een thuiszege in de eredivisie. Pas in 2000 werd de Bredase vloek doorbroken, nadat het in april 1967 aan de Beatrixstraat voor het laatst had gewonnen van de Tilburgers.

In Noord-Londen dreigt het dezelfde kant op te gaan. Tottenham Hotspur won in de laatste achttien confrontaties met de gehate rivaal Arsenal – uit en thuis - niet één keer. ,,Afgezien van Highbury, speel ik het liefst op White Hart Lane,’’ zei voormalig Arsenal-aanvoerder Patrick Vieira ooit. Een opmerking die diep door de ziel sneed van de Spurs-aanhang.

,,Dat Angstgegner-idee is iets ongrijpbaars,’’ vindt Blind, tegenwoordig technisch directeur van Sparta. ,,Omgekeerd heeft Ajax het vrijwel altijd moeilijk tegen PSV in Eindhoven, ook daar is heel lastig een vinger achter te krijgen. Zeker omdat je vrijwel altijd met heel verschillende elftallen te maken hebt. Misschien groeit er onbewust een soort vertrouwen. Zo van: Feyenoord-uit, daar spelen we altijd goed. En juist de vijandige sfeer in de Kuip kan een stimulans zijn, zeker voor een sterk team. Een heksenketel stil krijgen, dat geeft een kick.’’

Kees van Wonderen kan zich wel iets voorstellen bij dat gevoel. In acht seizoenen speelde de voormalige Feyenoord-middenvelder een berg Klassiekers.

,,In de Kuip heeft Ajax een soort gezamenlijke vijand,’’ aldus Van Wonderen. ,,De sfeer rondom die wedstrijd is altijd beladen en vijandig. Zoiets zet een team op scherp, omdat iedereen hetzelfde doel heeft. Er groeit een bepaald soort groepsgevoel, meer dan voor een wedstrijd tegen bijvoorbeeld RKC. Volgens mij verklaart dat waarom Ajax bijna altijd goed speelt in Rotterdam. Ik geloof niet zo in een soort angst of onzekerheid bij Feyenoord. Zelf heb ik dat althans nooit gevoeld, ook niet binnen het team. Wij hadden altijd wel het gevoel dat er wat te halen viel.’’

Juist dat laatste leidde ook vaak tot Rotterdamse frustratie. In mei 1995 was Ajax al kampioen en coach Van Gaal besloot een handvol reserves wat speeltijd te gunnen in de Kuip, onder wie Fred Grim, Martijn Reuser en Nordin Wooter.

Einduitslag: 0-5. En nog maar drie seizoenen geleden zette Dirk Kuyt Feyenoord in de 80ste minuut op een 2-1 voorsprong. Maar het verre van grootse Ajax van dat moment won toch: 2-3.

Feyenoord heeft zondag één statistiekje om zich aan vast te klampen. De laatste keer dat beide rivalen elkaar als nummer één en twee troffen – in het seizoen 1993/94 – wón Feyenoord met 2-1 in de Kuip. John de Wolf en Ruud Heus scoorden, in een wedstrijd waarin de IJslander Bjarki Gunnlaugsson voor de eerste en laatste keer in de basis stond. Anderhalve maand later werd Ajax landskampioen, dat dan weer wel.

,,Mijn mooiste Klassieker was die van 1999, het jaar dat we kampioen werden,’’ aldus Van Wonderen.

,,We knokten lange tijd tegen een 1-0 achterstand, het publiek ging erachter staan en ik maakte uiteindelijk de gelijkmaker. De Kuip ontplofte, prachtig was dat. En de 3-1 winst uit 2000-’01 was ook bijzonder. Nu ik er zo over nadenk, heb ik thuis eigenlijk niet eens zo heel vaak verloren van Ajax. Eén of twee keer volgens mij. Maar blijkbaar was het niet voldoende om het gevoel weg te nemen dat Ajax meestal wint.’’
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13390
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » do nov 08, 2007 10:45 am

Ik vind helemaal niet dat Ajax zo vaak wint van feyenoord. De cijfers van PSV tegen Ajax in de competitie zijn veel indrukkwekkender. In de laatste 10 jaar heeft Ajax maar 2 competitieduels gewonnen. Onderzoek dat maar eens.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

M..
Berichten: 3195
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:33 pm

Bericht door M.. » do nov 08, 2007 11:03 am

Ik denk dat het tijd is voor nieuwe geschiedenisboekjes Nihad...

Vanaf 1996-1997 voor de competitie (uit en thuis)

Winst: 10X
Gelijk: 9X
Verlies: 3X

In de kuip:
Winst: 5X
Gelijk: 4X
Verlies: 2X

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41015
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » do nov 08, 2007 11:18 am

Inderdaad, het lijstje is natuurlijk nog altijd voor verbetering vatbaar maar we doen het over het algemeen toch best aardig. Hopelijk kunnen we aanstaande zondag de statistieken nog wat oppoetsen.

Graag weer net zo scherp beginnen als tegen Utrecht maar dan met een doelpunt. Als we snel voorkomen druk je de eventueel aanwezige goede moed meteen de kop in. We hebben ondanks onze problemen toch gewoon een betere ploeg. Ik maak me eigenlijk alleen zorgen om Makaay. Als we hem goed kunnen afstoppen komt het wel goed.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » do nov 08, 2007 11:24 am

Ik maak me eigenlijk helemaal geen zorgen om Makaay. Volgens mij zijn 75% van zijn goals bij feyenoord benutte strafschoppen.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41015
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » do nov 08, 2007 11:31 am

Die kunnen ze ook tegen ons krijgen natuurlijk.

Misschien is het wel ingegeven door die wedstrijd in Munchen. En ik ben nu eenmaal niet zo onder de indruk van onze verdediging. We krijgen gewoon veel te makkelijk doelpunten tegen. En dan staan onze keepers nog heel behoorlijk te spelen ook.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Laudrup
Berichten: 3484
Lid geworden op: zo jan 11, 2004 2:11 pm

Bericht door Laudrup » do nov 08, 2007 12:10 pm

edit :

laat maar, beelden zijn al gepost.
Laatst gewijzigd door Laudrup op do nov 08, 2007 12:14 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do nov 08, 2007 12:13 pm

Uhhh.

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13390
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » do nov 08, 2007 12:40 pm

Maarten127 schreef:Ik denk dat het tijd is voor nieuwe geschiedenisboekjes Nihad...

Vanaf 1996-1997 voor de competitie (uit en thuis)

Winst: 10X
Gelijk: 9X
Verlies: 3X

In de kuip:
Winst: 5X
Gelijk: 4X
Verlies: 2X
Ja, mooie cijfers hoor.

Maar kijk de cijfers tegen PSV er maar op na sinds 1996-1997:

Thuis 1 keer winst, 2 keer gelijk en de rest verlies
Uit 1 keer winst 3 keer gelijk en de rest verlies.

En daar zitten duels als 4-0, 0-4, 1-3, 3-1, 2-0, 2-4 etc tussen.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Plaats reactie