Ajax - Roda JC 4-11-2007

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tscheu La Ling
Berichten: 911
Lid geworden op: wo sep 01, 2004 5:36 pm

Bericht door Tscheu La Ling » zo nov 04, 2007 9:54 pm

Thomas schreef:Nou, ik heb al jaren geen speler bij Ajax gezien die zo vaak z'n man voorbij komt als Suarez.
Daar heb je wellicht gelijk in. Dat zegt helaas meer over het Ajax van de afgelopen 10 jaar dan over Suarez.
Waar ik bovendien wat moeite mee heb, is dat het allemaal bewegingen zijn die niet 'uit de boekjes' komen. Ze lijken vaak eenmalig bruikbaar, omdat ze slecht bij toeval gelukt lijken te zijn.
Misschien moet ik gewoon wat wennen aan hem.
Geld moet rollen!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo nov 04, 2007 9:56 pm

Die Suárez heeft wel vaak geluk met zijn passeerbewegingen, hè?

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » zo nov 04, 2007 10:00 pm

Is het al die keren dat hij z'n tegenstander(s) passeert toeval? Dan lijkt het inderdaad niet zoveel, nee.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo nov 04, 2007 10:03 pm

Tscheu La Ling schreef:
Thomas schreef:Nou, ik heb al jaren geen speler bij Ajax gezien die zo vaak z'n man voorbij komt als Suarez.
Daar heb je wellicht gelijk in. Dat zegt helaas meer over het Ajax van de afgelopen 10 jaar dan over Suarez.
Waar ik bovendien wat moeite mee heb, is dat het allemaal bewegingen zijn die niet 'uit de boekjes' komen. Ze lijken vaak eenmalig bruikbaar, omdat ze slecht bij toeval gelukt lijken te zijn.
Misschien moet ik gewoon wat wennen aan hem.
Tsja, ik val in herhaling:
Thomas schreef:Ik irriteer me mateloos aan mensen die denken dat Suarez met oogkleppen op alleen maar naar voren buldert. Hij weet prima waar hij mee bezig is, beschikt over voldoende voetbalintelligentie en inzicht, maar mist alleen nog wat overzicht (lees: is af en toe te zelfzuchtig).

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » zo nov 04, 2007 10:07 pm

Tscheu La Ling schreef:
Thomas schreef:Nou, ik heb al jaren geen speler bij Ajax gezien die zo vaak z'n man voorbij komt als Suarez.
Daar heb je wellicht gelijk in. Dat zegt helaas meer over het Ajax van de afgelopen 10 jaar dan over Suarez.
Waar ik bovendien wat moeite mee heb, is dat het allemaal bewegingen zijn die niet 'uit de boekjes' komen. Ze lijken vaak eenmalig bruikbaar, omdat ze slecht bij toeval gelukt lijken te zijn.
Misschien moet ik gewoon wat wennen aan hem.
Jij ziet liever de standaard schaar beweging waar geen fatsoenlijke verdediger meer intrapt? Ik vind het juist wel leuk dat het zo onvoorspelbaar is. Dat maakt het ook bijna niet te verdedigen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Tscheu La Ling
Berichten: 911
Lid geworden op: wo sep 01, 2004 5:36 pm

Bericht door Tscheu La Ling » zo nov 04, 2007 10:26 pm

Thomas schreef:Tsja, ik val in herhaling:
Thomas schreef:Ik irriteer me mateloos aan mensen die denken dat Suarez met oogkleppen op alleen maar naar voren buldert. Hij weet prima waar hij mee bezig is, beschikt over voldoende voetbalintelligentie en inzicht, maar mist alleen nog wat overzicht (lees: is af en toe te zelfzuchtig).
Sorry Thomas. Ik hoop dat ik je binnenkort kan laten weten dat Suarez mij inmiddels overtuigt.
Maar ik vind dat "oogkleppen" en "wat overzicht missen" toch wel wat met elkaar te rijmen zijn.
Marillion schreef:Jij ziet liever de standaard schaar beweging waar geen fatsoenlijke verdediger meer intrapt?
Precies. Ik geniet ervan als een Ajax-speler balverlies lijdt. :withstupid.gif:
Marillion schreef:Ik vind het juist wel leuk dat het zo onvoorspelbaar is. Dat maakt het ook bijna niet te verdedigen.
Tja. Voorlopig geniet ik er alleen maar van als het tot een goal of mooie kans leidt.
Geld moet rollen!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » zo nov 04, 2007 10:34 pm

Tscheu La Ling schreef:
Marillion schreef:Jij ziet liever de standaard schaar beweging waar geen fatsoenlijke verdediger meer intrapt?
Precies. Ik geniet ervan als een Ajax-speler balverlies lijdt. :withstupid.gif:
Niemand heeft het over balverlies maar jij ziet liever een beweging uit het boekje. Dat is toch veel makkelijker te verdedigen dan een aanvaller waarvan je geen idee hebt wat hij gaat doen?

Ik vind overigens ook dat hij moet leren om beter om zich heen te kijken maar die acties zijn juist zijn grote kracht.
Nil volentibus arduum

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo nov 04, 2007 10:42 pm

Tscheu La Ling schreef:Tja. Voorlopig geniet ik er alleen maar van als het tot een goal of mooie kans leidt.
Dan heb je gelukkig niets te klagen.

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » zo nov 04, 2007 11:01 pm

Thomas schreef:
Tsja, ik val in herhaling:
Thomas schreef:Ik irriteer me mateloos aan mensen die denken dat Suarez met oogkleppen op alleen maar naar voren buldert. Hij weet prima waar hij mee bezig is, beschikt over voldoende voetbalintelligentie en inzicht, maar mist alleen nog wat overzicht (lees: is af en toe te zelfzuchtig).
Het valt dan ook niet echt te plaatsen wat Suarez doet, het lijkt inderdaad dat hij maar wat aanklooit en zich erdoorheen kleunt maar dat is het inderdaad toch niet. Als Suarez een actie maakt lijkt het in het begin op een actie zoals Rosales altijd deed, alsof hij er maar doorheen wil kleunen maar uiteindelijk komt hij er wel doorheen.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58878
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo nov 04, 2007 11:07 pm

Thomas schreef:Ok, dan zijn we het wat Luque betreft eens, Jöhnk.

Ik irriteer me mateloos aan mensen die denken dat Suarez met oogkleppen op alleen maar naar voren buldert. Hij weet prima waar hij mee bezig is, beschikt over voldoende voetbalintelligentie en inzicht, maar mist alleen nog wat overzicht (lees: is af en toe te zelfzuchtig).
Zal mij een worst wezen waar jij je aan irriteer.Feit is dat tot vanmiddag Suarez heel weinig oog heeft voor zijn collega's.Ja je kreeg de bal als het niet anders meer kan.Dat had Babel ook voor het handje.Als ie dan geen kant meer uit kon mocht een ander het opknappen.

Feit is ook dat juist dat het kleine verschil gaat maken in het elftal.Nu win je hem, maar voor het zelfde geld maakt Roda je gelijk door dat egoisme.

Was trouwens ook mooi om te zien dat KjH zich kwaad maakte op Suarez blijkbaar is daar met Koster dus met Suarez over gesproken, anders kan ik me de mimiek en gebaren van hem en KjH niet plaatsen.

Trouwens zou je eens aanraden om te kijken hoeveel akties er daadwerkelijk lukken bij Suarez.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » zo nov 04, 2007 11:19 pm

Volgens mij probeerde Suarez er deze wedstrijd in ieder geval meer op te letten. En natuurlijk lukken niet al z'n acties, maar als een actie lukt is het wel direct gevaarlijk. Vrijwel al het gevaar kwam dan ook weer eens van hem.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo nov 04, 2007 11:19 pm

Voetske schreef:Feit is ook dat juist dat het kleine verschil gaat maken in het elftal.Nu win je hem, maar voor et zelfde geld maakt Roda je gelijk door dat egoisme.
Je doelt nu op het egoisme bij de gemiste penalty van Huntelaar? Een strafschop is bedoeld om de wedstrijd te winnen, niet om het topscorersklassement te winnen.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo nov 04, 2007 11:20 pm

Ik hoef geen herhaling van deze wedstrijd te zien hoor, Voetske. Ik weet prima wat Suarez in huis heeft. En daarmee gaat hij het tot de top schoppen.

Huntelaar ook, maar het zou je sieren als je die eens wat kritischer zou durven te benaderen. De Johnkster heeft weer eens een goed punt.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58878
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo nov 04, 2007 11:22 pm

Jöhnk schreef:
Voetske schreef:Feit is ook dat juist dat het kleine verschil gaat maken in het elftal.Nu win je hem, maar voor et zelfde geld maakt Roda je gelijk door dat egoisme.
Je doelt nu op het egoisme bij de gemiste penalty van Huntelaar? Een strafschop is bedoeld om de wedstrijd te winnen, niet om het topscorersklassement te winnen.
Dus jij denkt echt dat KjH achter de bal is gaan staan om een topscorersklassement te winnen ?.Moet niet gekker worden.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo nov 04, 2007 11:22 pm

Voetske schreef:Dus jij denkt echt dat KjH achter de bal is gaan staan om een topscorersklassement te winnen ?.Moet niet gekker worden.
Waarom anders? Omdat hij het zo goed kan? Nee toch?

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo nov 04, 2007 11:23 pm

Nou, dat zal zeker mee gespeeld hebben. Het is in ieder geval niet zo dat hij enige reden heeft om vertrouwen uit het verleden te trekken.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58878
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo nov 04, 2007 11:24 pm

Jöhnk schreef:
Voetske schreef:Dus jij denkt echt dat KjH achter de bal is gaan staan om een topscorersklassement te winnen ?.Moet niet gekker worden.
Waarom anders? Omdat hij het zo goed kan? Nee toch?
Tja, wordt dus wel met de dag gekker hiero ...

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo nov 04, 2007 11:24 pm

Je kan ook gewoon antwoord geven op de vraag hoor.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo nov 04, 2007 11:27 pm

Hoe dan ook, laat Luque ze voortaan maar nemen. Die schijnt dat te kunnen.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » zo nov 04, 2007 11:27 pm

Het zijn allebei spitsen, ze willen allebei graag scoren.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » zo nov 04, 2007 11:28 pm

Jöhnk schreef:Hoe dan ook, laat Luque ze voortaan maar nemen. Die schijnt dat te kunnen.
Of Heitinga.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58878
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo nov 04, 2007 11:30 pm

Thomas schreef:Je kan ook gewoon antwoord geven op de vraag hoor.
Maak het nou effe zeg.Denken jullie nu echt dat een speler ( in dit geval KjH, in deze situatie ) achter die bal gaat staan en dat ie dan denkt " zo leuk voor mijn topscoorder klassement ", jullie sporen echt niet ...

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » zo nov 04, 2007 11:30 pm

Geef dan eens aan waarom hij dat niet zou denken ipv dit goedkope gescheld.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo nov 04, 2007 11:31 pm

Natuurlijk wil hij ook scoren voor het team. Maar wat zou hem bewegen om weer achter die bal te gaan staan, terwijl hij een matige penaltynemer is. Als je dan niet aan het topscoordersklassement denkt, laat je die bal aan een ander.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58878
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo nov 04, 2007 11:33 pm

Zeg Beloki, begin jij nu ook weer te zeiken over schelden ?.

En waarom zou ik aan moeten geven dat KJH dat gene denkt waar jullie het over hebben.Bewijs jullie maar dat KjH dat dacht, jullie komen met dit op de proppen ... Misschien neemt ie gewoon zijn verantwoording als aanvoerder.Misschien is ie aangewezen door Koster.
Laatst gewijzigd door 999 op zo nov 04, 2007 11:36 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie