AJAX - Heerenveen 31-10-2007 (KNVB BEKER)

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » do nov 01, 2007 8:34 pm

Thomas schreef:Steekpasses op Alves? :faga1.gif:

Ik heb Alves een schot zien lozen in een lopend duel met Van der Wiel en een grote kopkans zien missen. Verder stond de laatste linie prima. Het middenveld verzuimde wel hun verdedigende taken uit te voeren.
Misschien was het op iemand anders dan, heb Heerenveen een aantal keer makkelijk door de defensie heen zien komen.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do nov 01, 2007 8:38 pm

Beerens haalde twee keer de achterlijn omdat Siem de Jong de steekpass er niet uit haalde. En ik heb Bradley een paar keer gevaarlijk zien worden omdat-ie zo weg kon lopen uit de rug van Maduro, maar dat kwam niet door steekpasses. Wel was Van der Wiel vaker verwikkeld in lopende duels met Alves na passes vanuit het middenveld, maar zolang hij zich goed positioneert en alle ballen wint, noem ik dat dus geen gevaar.

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » do nov 01, 2007 9:07 pm

Arwin schreef:
Thomas schreef:Steekpasses op Alves? :faga1.gif:

Ik heb Alves een schot zien lozen in een lopend duel met Van der Wiel en een grote kopkans zien missen. Verder stond de laatste linie prima. Het middenveld verzuimde wel hun verdedigende taken uit te voeren.
Misschien was het op iemand anders dan, heb Heerenveen een aantal keer makkelijk door de defensie heen zien komen.
Nope, vooral op Alves en een aantal keer Poulsen en Pranjic die er gevaarlijk doorheen kwamen via een steekpass die niet werd onderschept..

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47906
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » do nov 01, 2007 9:08 pm

Ik heb Vertonghen een tijdlang geopperd als centrale verdediger, maar als linksback bevalt hij ook prima. Urby zal aan de bak moeten, want op basis van de laatste twee westrijden is er geen reden voor een verandering.

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » do nov 01, 2007 9:10 pm

Heb genoten van Vertonghen zijn voorzetten en tackels, heerlijk om te zien. Jammer dat hij een aantal keer toch te laat was, maar dan een moment later was hij weer uitstekend op tijd en zelfs Poulsen een stapje voor.. Een ding is zeker, als je als tegenstander Vertonghen een rush laat maken naar voren en hem laat glippen naar de achterlijn, berg je dan maar. Zeker als die jongen ook nog eens een momentje heeft om een voorzet te creeëren. Dan ben je de lul..

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58892
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » do nov 01, 2007 9:29 pm

Nou, heb nog effe een helft terug gezien, maar het hosanna geroep over de verdediging deel ik niet.Heerenveen sneed geregeld door de AJAX defensie en had met het zelfde gemak een paar keer kunnen scoren.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » do nov 01, 2007 10:23 pm

Klopt, Heerenveen kreeg 2 a 3 kansen. Vond het echter niet zozeer aan de verdediging liggen. Meer aan de 2 andere linies.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58892
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr nov 02, 2007 8:41 am

Ik zie verdedigers op 3 meter dekken van hun tegenstanders.Heerenveen spelers weglopen tussen 2 verdedigers.Dus die andere linie's dat zie ik niet zo.

Lionel
Berichten: 47288
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » vr nov 02, 2007 11:13 am

Heb het niet gezien maar heeft ook te maken hoe je middenvelders staan. Als je moet kiezen en je maakt de verkeerde keuze omdat je middenvelders niet meedoen lijkt het algauw de fout van de verdediging....
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr nov 02, 2007 11:45 am

Voetske schreef:Ik zie verdedigers op 3 meter dekken van hun tegenstanders.Heerenveen spelers weglopen tussen 2 verdedigers.Dus die andere linie's dat zie ik niet zo.
Het ligt aan de situatie en de gevolgen om te bepalen of dat verkeerd is (tenzij we het over dode spelmomenten hebben of zo). Ik heb Alves weinig gevaarlijk zien worden omdat Van der Wiel er uiteindelijk altijd op tijd bij was. Blijkbaar voelt Van der Wiel zich er lekkerder bij wanneer hij de tijd en ruimte heeft om te reageren op z'n tegenstander.

Goodfella heeft het goed gezien hoor. Het probleem lag bij de middenvelders.

Het deed me overigens goed om te zien dat Van der Wiel Alves uit kon schakelen op zijn sterke vlakken. Met Makaay komt hij over een week namelijk nog zo'n geweldenaar tegen in de lopende duels.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr nov 02, 2007 11:49 am

Op drie meter dekken is geen dekken. Dat staat gewoon vast.

En Alves is een mietje in de lopende duels, net als Makaay overigens.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr nov 02, 2007 11:52 am

Bertje schreef:Op drie meter dekken is geen dekken. Dat staat gewoon vast.
Ligt eraan waar je staat in verhouding tot je tegenstander. Als je nog altijd tussen hem en de goal staat, is er niets aan de hand.
Bertje schreef:En Alves is een mietje in de lopende duels, net als Makaay overigens.
Maar Alves heeft maar een paar centimeter nodig in een lopend duel om een schot te lossen. Makaay is een beest in de lopende duels.

LucaS
Berichten: 53553
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » vr nov 02, 2007 11:55 am

Het ligt ook aan de tegenstander of je op zijn tenen moet gaan staan of juist een metertje afstand moet houden
I think I lost my fucking headache

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr nov 02, 2007 11:56 am

Thomas schreef:Ligt eraan waar je staat in verhouding tot je tegenstander. Als je nog altijd tussen hem en de goal staat, is er niets aan de hand.
Nee, hoor. Van dekken kan op drie meter nooit sprake zijn. Om het voorbeeld Wiel-Alves erbij te pakken: het kan natuurlijk ook het geval zijn dat iemand anders Alves had moeten overpakken, maar op drie meter dek je iemand sowieso niet.
Maar Alves heeft maar een paar centimeter nodig in een lopend duel om een schot te lossen. Makaay is een beest in de lopende duels.
Makaay en Alves zijn fysiek allebei geen geweldenaren en om Makaay een beest in de lopende duels te noemen is dan ook belachelijk. Makaay kan wel vanuit de loop gevaarlijk zijn, net als Alves, maar dat komt juist omdat ze dat duel niet hoeven te winnen om gevaarlijk te zijn.

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » vr nov 02, 2007 12:00 pm

Thomas schreef:
Voetske schreef:Ik zie verdedigers op 3 meter dekken van hun tegenstanders.Heerenveen spelers weglopen tussen 2 verdedigers.Dus die andere linie's dat zie ik niet zo.
Het ligt aan de situatie en de gevolgen om te bepalen of dat verkeerd is (tenzij we het over dode spelmomenten hebben of zo). Ik heb Alves weinig gevaarlijk zien worden omdat Van der Wiel er uiteindelijk altijd op tijd bij was. Blijkbaar voelt Van der Wiel zich er lekkerder bij wanneer hij de tijd en ruimte heeft om te reageren op z'n tegenstander.

Goodfella heeft het goed gezien hoor. Het probleem lag bij de middenvelders.

Het deed me overigens goed om te zien dat Van der Wiel Alves uit kon schakelen op zijn sterke vlakken. Met Makaay komt hij over een week namelijk nog zo'n geweldenaar tegen in de lopende duels.
Wat vind jij van Ogararu? Die jongen houd constant 5 meter afstand en haalt nooit de voorzet eruit. Voorts verliest die gast bijna alles persoonlijke duels, helemaal als het op sprinten aankomt.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr nov 02, 2007 12:01 pm

Bertje schreef:
Thomas schreef:Ligt eraan waar je staat in verhouding tot je tegenstander. Als je nog altijd tussen hem en de goal staat, is er niets aan de hand.
Nee, hoor. Van dekken kan op drie meter nooit sprake zijn. Om het voorbeeld Wiel-Alves erbij te pakken: het kan natuurlijk ook het geval zijn dat iemand anders Alves had moeten overpakken, maar op drie meter dek je iemand sowieso niet.
Ik heb het nergens over dekken op drie meter. Dat was Voetske. Maar het kan prima dat Van der Wiel zich ter hoogte van zo'n 25-30 meter van de goal tussen Alves en de goal positioneert en dan drie meter tussen hem en Alves laat. En dat hij pas reageert op het moment dat de bal in de richting van Alves gaat.
Bertje schreef:
Maar Alves heeft maar een paar centimeter nodig in een lopend duel om een schot te lossen. Makaay is een beest in de lopende duels.
Makaay en Alves zijn fysiek allebei geen geweldenaren en om Makaay een beest in de lopende duels te noemen is dan ook belachelijk. Makaay kan wel vanuit de loop gevaarlijk zijn, net als Alves, maar dat komt juist omdat ze dat duel niet hoeven te winnen om gevaarlijk te zijn.
Wie zegt dat spelers alleen maar vanwege hun fysieke kracht sterk kunnen zijn in de lopende duels? Alves heeft weinig ruimte nodig voor een schot en Makaay gebruikt z'n lichaam uitstekend en raakt zelden uit evenwicht.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr nov 02, 2007 12:02 pm

GangstaRiB schreef:Wat vind jij van Ogararu? Die jongen houd constant 5 meter afstand en haalt nooit de voorzet eruit. Voorts verliest die gast bijna alles persoonlijke duels, helemaal als het op sprinten aankomt.
Ogararu is een nachtmerrie, maar dat was al langer duidelijk.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr nov 02, 2007 12:05 pm

Thomas schreef:Ik heb het nergens over dekken op drie meter. Dat was Voetske. Maar het kan prima dat Van der Wiel zich ter hoogte van zo'n 25-30 meter van de goal tussen Alves en de goal positioneert en dan drie meter tussen hem en Alves laat. En dat hij pas reageert op het moment dat de bal in de richting van Alves gaat.
Dan moet je me niet quoten, Thomas. :aai.gif:
Bertje schreef:Wie zegt dat spelers alleen maar vanwege hun fysieke kracht sterk kunnen zijn in de lopende duels? Alves heeft weinig ruimte nodig voor een schot en Makaay gebruikt z'n lichaam uitstekend en raakt zelden uit evenwicht.
Ik. Alves heeft nog wel een redelijk versnelling, maar gebruikt die juist liever niet in de duels, maar als opkomende man.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr nov 02, 2007 12:07 pm

Bertje schreef:
Thomas schreef:Ik heb het nergens over dekken op drie meter. Dat was Voetske. Maar het kan prima dat Van der Wiel zich ter hoogte van zo'n 25-30 meter van de goal tussen Alves en de goal positioneert en dan drie meter tussen hem en Alves laat. En dat hij pas reageert op het moment dat de bal in de richting van Alves gaat.
Dan moet je me niet quoten, Thomas. :aai.gif:
Lees maar terug. Jij quotte mij.
Bertje schreef:
Thomas schreef:Wie zegt dat spelers alleen maar vanwege hun fysieke kracht sterk kunnen zijn in de lopende duels? Alves heeft weinig ruimte nodig voor een schot en Makaay gebruikt z'n lichaam uitstekend en raakt zelden uit evenwicht.
Ik.
Daar zijn we het dan niet over eens. Makaay bewijst zeer regelmatig dat het niet alleen op kracht aankomt.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58892
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr nov 02, 2007 12:26 pm

Thomas schreef:
Voetske schreef:Ik zie verdedigers op 3 meter dekken van hun tegenstanders.Heerenveen spelers weglopen tussen 2 verdedigers.Dus die andere linie's dat zie ik niet zo.
Het ligt aan de situatie en de gevolgen om te bepalen of dat verkeerd is (tenzij we het over dode spelmomenten hebben of zo). Ik heb Alves weinig gevaarlijk zien worden omdat Van der Wiel er uiteindelijk altijd op tijd bij was. Blijkbaar voelt Van der Wiel zich er lekkerder bij wanneer hij de tijd en ruimte heeft om te reageren op z'n tegenstander.

Goodfella heeft het goed gezien hoor. Het probleem lag bij de middenvelders.

Het deed me overigens goed om te zien dat Van der Wiel Alves uit kon schakelen op zijn sterke vlakken. Met Makaay komt hij over een week namelijk nog zo'n geweldenaar tegen in de lopende duels.
Ben ik dus niet met je eens.Ik zie verschillende keren Alves van v.d.Wiel weglopen, dat corrigeerd ie dan nog net op het laatste moment, maar toch.Ogaru die verschillende keren lucht staat te dekken, en Vertonghen het zelfde verhaal.Ook hij kan dat dan op het laatste corrigeren dm.v. een sliding.Maar dat het gevaar beperkt blijft ligt dan meer aan het gemis van handelings snelheid van de Heerenveen spelers.

Verder ook deze wedstrijd weer het onodig naar voren rammen van de bal van onze verdediging.

Een klein verschil is er wel, behalve tegen Nec dan, begon men de laatste 2 wedstrijden wel fel, wel meteen bij de les.Is er wat meer strijd met elkaar en zet men iets meer druk op de bal. Maar als je goed kijkt speelt AJAX de laatste 2 wedstrijden verdedigend ( KjH ) met een extra middenvelder.En waren het dit keer Luque en Suarez een vrijere rol.Met de bedoeling om aanvallend zo komende spelers te bedienen inplaats van wat je onder HtC zag dat de spelers er bij een aanval meestal al waren.

Jammer genoeg ben je dan zeer afhankelijk van de fratsen van Suarez en Luque, en dat komt er niet uit.De een is nog lang niet op een waardig nivo, de andere denkt alleen aan zichzelf ..

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » vr nov 02, 2007 1:20 pm

v/d Wiel stond prima te verdedigen.

Het meeste gevaar kwam toch echt van het Heerenveense middenveld.

wimpey
Berichten: 51826
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » vr nov 02, 2007 2:25 pm

LucaS schreef:Koster profiteert van het goede fundament! :1evil.gif:
:smallgrin.gif:

We hebben in de laatste 2 wedstrijden onder Koster inderdaad al meer voetbal gezien dan onder Henk the Charlatan in 12 wedstrijden dit seizoen. Qua spelvreugde, uitvoering, spelopvatting en zelfvertrouwen zit er een stijgende lijn in. Wat mij het meest frappeert is dat Koster aanvallend spel predikt en de ploeg desondanks amper tegengoals incasseert. Terwijl het onder Ten Cate, met veel defensiever spel, tegendoelpunten regende.

Lionel
Berichten: 47288
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » vr nov 02, 2007 3:14 pm

Als Chelsea met 6-0 wint van Manchester City na een paar trainingen onder o.a. HtC komt dat niet door hem maar bij Ajax komt het allemaal door Koster?
IK GELOOF!!!!!!

LucaS
Berichten: 53553
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » vr nov 02, 2007 3:18 pm

Ten cate maakt bij Chelsea niet de opstelling en het tactisch plan. daar hebben ze (ook sinds kort) een ander voor
I think I lost my fucking headache

wimpey
Berichten: 51826
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » za nov 03, 2007 1:55 pm

Rishi schreef:Als Chelsea met 6-0 wint van Manchester City na een paar trainingen onder o.a. HtC komt dat niet door hem maar bij Ajax komt het allemaal door Koster?
Het Ajax van Koster speelt beter dan het Ajax van Ten Cate. Het Chelsea van Grant speelt beter dan het Chelsea van Mourinho.

Ten Cate is bij Chelsea de nummer 3 achter Grant en Clarke. Wellicht is ie bij een topclub een prima assistent, maar hij is een bij een topclub gesjeesde hoofdtrainer. Simpel zat.

Plaats reactie