Ajax - NEC Nijmegen 20-10-2007

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
999
Berichten: 58966
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za okt 20, 2007 11:29 pm

Bertje schreef:
Voetske schreef:Nee Bertje, Cocu kon dat omdat hij door de jaren dat geleerd heeft.Net zoals Rijkaard dat door de jaren geleerd heeft.
Die kwaliteit hebben ze zichzelf dus eigen gemaakt. Precies zoals ik al zei.
Dit is toch gewoon onzin.We hebben het over ervaring.Het door de jaren heen leren van wat in je bepaalde situaties moet doen, wanneer stap je uit voor buitenspel, wanneer zet je druk.Wanneer temporiseer je enz. enz.En dan vergeet ik nog een hele rits, allemaal dingen die je door ervaring goed weet in te schatten.De ervaring van dingen die je bent tegen gekomen en toen verkeerde keuze gemaakt werden, nu wel de goede keuze maken.Omdat de trainer je dat aangeeft, voor mij part je medespelers.Dat komt dus niet vanuit je eigen, dat is leren leren leren en veel onthouden.En als het meezit steeds op een hoger nivo, op een hoger tempo enz.

En dat heeft bar weinig met kwaliteit op zich te maken.
Laatst gewijzigd door 999 op za okt 20, 2007 11:32 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7354
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Scherrer » za okt 20, 2007 11:29 pm

Bertje schreef:
Voetske schreef:Nee Bertje, Cocu kon dat omdat hij door de jaren dat geleerd heeft.Net zoals Rijkaard dat door de jaren geleerd heeft.
Die kwaliteit hebben ze zichzelf dus eigen gemaakt. Precies zoals ik al zei.
En die kwaliteit hebben ze zich dus eigen gemaakt doordat ze ervaring hebben opgedaan. Vrijwel geen enkele jonge speler kan regelmatig presteren, aan het team denken én opstaan in moeilijke tijden. De combinatie hiervan is een kwaliteit die je voornamelijk leert door jarenlang ervaring op te doen op een hoog niveau.

Dat ervaring niet heilig is ben ik met je eens. Leuk dat spelers als Galasek, Lindenbergh en Rommedahl al 15 jaar op prof-niveau spelen, maar aan hun ervaring heb je niets. Ervaring is pas van nut wanneer een speler er met zijn kwaliteiten iets goeds mee kan doen.
***

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11938
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » za okt 20, 2007 11:32 pm

Bertje schreef:
Zuidema schreef:En zo kunnen die spelers met ervaring goed van pas komen om het dartele gedoe van de youngsters wat in het gareel te houden (zodat je niet steeds tegen zeperds oploopt) en ze de fijne kneepjes van het profvak bij te brengen.
Is dit niet gewoon een handje kwaliteiten? Op het moment dat iemand van twintig beter weet hoe je als prof moet leven dan iemand van dertig, is leeftijd onbelangrijk.
Goed Bertje. Jij je zin. Leeftijd, ervaring, het maakt geen bal uit. Kom het om me heen anders voortdurend steeds weer tegen op alle fronten hoe belangrijk ervaring en ontwikkeling daardoor kan zijn, maar goed. Een jeugdteam van Ajax met 18- en 19-jarigen vol toptalent, zoals de lichting De Boertjes en Bergkamp, rolt dus alle Europese topclubs direct met gemak op. Geloof jij daar dan maar in, ik heb een andere overtuiging.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58966
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za okt 20, 2007 11:33 pm

Zuidema schreef:
Bertje schreef:
Zuidema schreef:En zo kunnen die spelers met ervaring goed van pas komen om het dartele gedoe van de youngsters wat in het gareel te houden (zodat je niet steeds tegen zeperds oploopt) en ze de fijne kneepjes van het profvak bij te brengen.
Is dit niet gewoon een handje kwaliteiten? Op het moment dat iemand van twintig beter weet hoe je als prof moet leven dan iemand van dertig, is leeftijd onbelangrijk.
Goed Bertje. Jij je zin. Leeftijd, ervaring, het maakt geen bal uit. Kom het om me heen anders voortdurend steeds weer tegen op alle fronten hoe belangrijk ervaring en ontwikkeling daardoor kan zijn, maar goed. Een jeugdteam van Ajax met 18- en 19-jarigen vol toptalent, zoals de lichting De Boertjes en Bergkamp, rolt dus alle Europese topclubs direct met gemak op. Geloof jij daar dan maar in, ik heb een andere overtuiging.
Ik ook.Maar dat zal de ervaring wel zijn ...

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11938
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » za okt 20, 2007 11:38 pm

Scherrer schreef:
Dat ervaring niet heilig is ben ik met je eens. Leuk dat spelers als Galasek, Lindenbergh en Rommedahl al 15 jaar op prof-niveau spelen, maar aan hun ervaring heb je niets. Ervaring is pas van nut wanneer een speler er met zijn kwaliteiten iets goeds mee kan doen.
Helemaal mee eens. Goed dat hier in dat begrip 'ervaring' wat nuanceringen worden aangebracht, maar in combinatie met dat laatste zinnetje blijft het voor mij cruciaal voor een team. Zeker voor Ajax, dat graag jonge talenten inpast.

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2155
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Bericht door Cluijffert » zo okt 21, 2007 8:35 am

Jansma schreef:ook niet vreemd. de ervaren kern is én niet ingespeeld, heeft vaak blesuurs, spreekt geen nederlands of gewoon onvoldoende kwaliteit. But as said, fundamenteel klopt het niet, de basis klopt niet... dat zijn nog steeds die wisselvallige onvolgroeid en vaak middematige talenten... daar kan je dan wat ervaring bijgooien, maar de basis blijft slecht
zoals gezegd, de ervaren spelers moeten wel (nog) voldoende kwaliteit en fitheid hebben. Vandaar dat een rommedahl en een witschge, dit seizoen stam e.d. een onervaren wisselvallig team niet structureel zullen helpen.

verder is kwaliteit altijd de eerste maatstaf, maar vergeten jullie dat 11 toppers niet het beste team maken.
als het team leiderschap, inzicht en ervaring nodig heeft, dan koop je geen supertalent van 19, omdat hem die ervaring ontbreekt, maar koop je een zo goed mogelijke ervaren speler van 25+
iemand die in meer competities heeft gespeeld, internationale ervaring, situaties heeft meegemaakt and competent is om daar op n te spelen.

Een pikkie van 19, hoe goed ook, kan nooit een rol spelen zoals Cocu, Rijkaard e.d. dat deden.
Maar die ervaren mensen moeten wel de kwaliteit hebben om qua voetbal en inzicht een team op sleeptow te nemen.

Je moet van een waterdraager als Stam geen leider willen maken, of van een beperkte speler als Van Halst een spelmaker.

[/b]

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10430
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Bericht door mattie » zo okt 21, 2007 9:41 am

Jansma schreef:Afwachten hoe snel Koster gaat overstap on 442.
Wat dacht je van volgende week en de weken daar....
Utrecht uit
Roda Thuis
F.. uit

Geen goed resultaat dan kan ie in de winterstop weer terug naar de toekomst.
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10430
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Bericht door mattie » zo okt 21, 2007 9:43 am

Peter schreef:Ik vind het prima om een technische staf van De Boer, Van Basten en Litmanen te hebben,
Maak van v. Basten een ander en wie weet... Deze neemt altijd zijn loop jongen "Schip"namelijk mee.
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » zo okt 21, 2007 9:53 am

Wat is er mis met Van 't Schip als assistent?

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10430
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Bericht door mattie » zo okt 21, 2007 10:00 am

Jabu schreef:Wat is er mis met Van 't Schip als assistent?
Niks maar er wordt hier gezegd Litmanen, de Boer. Krijg je dan niet teveel van het goeie hier....
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11429
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » zo okt 21, 2007 10:04 am

Toppie schreef:
Joeska schreef:Ik heb ontzettend veel zin in morgen, al verwacht ik er niet al te veel van. Koster heeft nauwelijks de tijd gehad met die jongens te werken, maar het zou mooi zijn als we morgen toch een klein beetje van al het positieve wat ons (hopelijk) te wachten staat te zien krijgen.
Veel rumoer op de tribune met spreekkoren richting bestuur en een bloedeloze 0-0
Heb weer gelijk HTC weg en 0-0 Jaakke wanneer Rot je OP Kan@erleier.
Hockeybal brengt Voetbalclub Ajax naar de klote

Hoelang moeten wij dit nog lijdzaam toezien, ik ben het echt zat

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10430
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Bericht door mattie » zo okt 21, 2007 10:14 am

Starring schreef:De beperkingen van de Ajacieden komen nu voornamelijk aan het licht, omdat de invulling van het middenveld totaal niet kloppende is. De balans is fors de andere kant opgeslagen. Wie met 3 controleurs (waarvan 2 sowieso het noodzakelijke niveau missen), het spel tracht te maken en te bepalen, komt simpelweg bedrogen uit. De van nature defensief denkende spelers moeten nu offensief denken en handelen, waardoor zij hun controlerende taken uit het oog verliezen en een zeer middelmatige ploeg als NEC continue kan profiteren van de geboden ruimte en tijd in de omschakeling. Andersom missen de debstreffende controleurs de technische/tactische vaardigheden om potten te kunnen breken aan de bal.

Het euvel is niet zo moeilijk als jullie denken. Had Koster vandaag de beschikking gehad over pak-em-beet Boukhari en Pienaar of Siem de Jong en Sarpong als twee vooruitgeschoven pionnen in de middenlinie, hadden we vandaag 'gewoon' met een nulletje of 3 gewonnen.

Uiteindelijk kom je toch uit bij Martin van Geel, die een puinhoop heeft gemaakt met zijn aankoopbeleid. Het is nu afwachten totdat hij dat probleem zal rechtzetten in de winterstop middels gerichte versterkingen. Tot die hoop ik dat het vertrouwen nog intact blijft, want dat brokkelt ook met de wedstrijd steeds meer af.
Maar het gehele seizoen speelt een Gabri-Heitinga al op het middenveld en toen was het al duidelijk. De enige die gisteren Ajax de 3 punten had kunnen bezorgen waren een Sneijder of Perez. Ajax zal het op het middenveld met dit "zooitje"moeten doen. Koster heeft niet voor niks aangegeven dat "de Jong"bij de A-selectie blijft.

Maar is van Geel niet net zo schuldig als Ten Cate en misschien nog wel veel meer dan Jaakke/Fontein? hij is toch als eind verantwoordelijk voor alle aan/verkopen? Dus een Duo, gaarne....
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo okt 21, 2007 10:58 am

Zuidema schreef:
Bertje schreef:
Zuidema schreef:En zo kunnen die spelers met ervaring goed van pas komen om het dartele gedoe van de youngsters wat in het gareel te houden (zodat je niet steeds tegen zeperds oploopt) en ze de fijne kneepjes van het profvak bij te brengen.
Is dit niet gewoon een handje kwaliteiten? Op het moment dat iemand van twintig beter weet hoe je als prof moet leven dan iemand van dertig, is leeftijd onbelangrijk.
Goed Bertje. Jij je zin. Leeftijd, ervaring, het maakt geen bal uit. Kom het om me heen anders voortdurend steeds weer tegen op alle fronten hoe belangrijk ervaring en ontwikkeling daardoor kan zijn, maar goed. Een jeugdteam van Ajax met 18- en 19-jarigen vol toptalent, zoals de lichting De Boertjes en Bergkamp, rolt dus alle Europese topclubs direct met gemak op. Geloof jij daar dan maar in, ik heb een andere overtuiging.
Pasten ze je doctrine nou maar eens toe, Zuidema...

Voorlopig ben ik nog te chagrijnig over gisteravond om er ook maar iets enigszins steekhoudends over te zeggen. Wat een ellende... Dit is overigens waarom ik hier al maanden de zuurpruim uithing. Gezien het vertoonde spel dit seizoen was het wachten op puntverlies. Een 8-1, een 4-1, een 6-1, het klinkt allemaal mooi, maar maskeerde de echte problemen, die zich nu óók vertalen in de uitslagen.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13372
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » zo okt 21, 2007 11:03 am

Toppie schreef:
Toppie schreef:
Joeska schreef:Ik heb ontzettend veel zin in morgen, al verwacht ik er niet al te veel van. Koster heeft nauwelijks de tijd gehad met die jongens te werken, maar het zou mooi zijn als we morgen toch een klein beetje van al het positieve wat ons (hopelijk) te wachten staat te zien krijgen.
Veel rumoer op de tribune met spreekkoren richting bestuur en een bloedeloze 0-0
Heb weer gelijk HTC weg en 0-0 Jaakke wanneer Rot je OP Kan@erleier.
Hockeybal brengt Voetbalclub Ajax naar de klote

Hoelang moeten wij dit nog lijdzaam toezien, ik ben het echt zat
Waarom rot jij niet lekker op?

Waarom rot niet iedereen op die vindt dat Jaakke weg moet? Ik weet niet waar ik mij meer om moet schamen. Om het spel van Ajax of het negatieve bioscooppubliek.

Misschien hebben die feyenoorders wel altijd gelijk gehad. Misschien is het gros van de Ajax aanhang niets meer dan bioscoopvolk. Successupporters.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11429
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » zo okt 21, 2007 11:56 am

Nihad schreef:
Toppie schreef:
Toppie schreef: Veel rumoer op de tribune met spreekkoren richting bestuur en een bloedeloze 0-0
Heb weer gelijk HTC weg en 0-0 Jaakke wanneer Rot je OP Kan@erleier.
Hockeybal brengt Voetbalclub Ajax naar de klote

Hoelang moeten wij dit nog lijdzaam toezien, ik ben het echt zat
Waarom rot jij niet lekker op?

Waarom rot niet iedereen op die vindt dat Jaakke weg moet? Ik weet niet waar ik mij meer om moet schamen. Om het spel van Ajax of het negatieve bioscooppubliek.

Misschien hebben die feyenoorders wel altijd gelijk gehad. Misschien is het gros van de Ajax aanhang niets meer dan bioscoopvolk. Successupporters.

A ik kom niet in de bioscoop ;D, en B oprotten, stem wilders en C positief zijn met dit soort voetbal bestaat niet, en successupporters bestaan , maar ik in ieder geval niet

:excited.gif:

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo okt 21, 2007 12:04 pm

Scherrer schreef:
Bertje schreef:
Voetske schreef:Nee Bertje, Cocu kon dat omdat hij door de jaren dat geleerd heeft.Net zoals Rijkaard dat door de jaren geleerd heeft.
Die kwaliteit hebben ze zichzelf dus eigen gemaakt. Precies zoals ik al zei.
En die kwaliteit hebben ze zich dus eigen gemaakt doordat ze ervaring hebben opgedaan. Vrijwel geen enkele jonge speler kan regelmatig presteren, aan het team denken én opstaan in moeilijke tijden. De combinatie hiervan is een kwaliteit die je voornamelijk leert door jarenlang ervaring op te doen op een hoog niveau.

Dat ervaring niet heilig is ben ik met je eens. Leuk dat spelers als Galasek, Lindenbergh en Rommedahl al 15 jaar op prof-niveau spelen, maar aan hun ervaring heb je niets. Ervaring is pas van nut wanneer een speler er met zijn kwaliteiten iets goeds mee kan doen.
Constant zijn, overzicht hebben en pieken op het moment dat het moet zijn toch gewoon belangrijke kwaliteiten? Alleen leer je die dingen niet in onze jeugd (en volgens mij in geen enkel jeugdteam). Wellicht zou men daar meer mee kunnen doen. Om het op 'jullie' manier te zeggen: waarom zorg je niet dat spelers in de jeugd al ervaring opdoen?

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo okt 21, 2007 12:04 pm

Zuidema schreef:
Bertje schreef:
Zuidema schreef:En zo kunnen die spelers met ervaring goed van pas komen om het dartele gedoe van de youngsters wat in het gareel te houden (zodat je niet steeds tegen zeperds oploopt) en ze de fijne kneepjes van het profvak bij te brengen.
Is dit niet gewoon een handje kwaliteiten? Op het moment dat iemand van twintig beter weet hoe je als prof moet leven dan iemand van dertig, is leeftijd onbelangrijk.
Goed Bertje. Jij je zin. Leeftijd, ervaring, het maakt geen bal uit. Kom het om me heen anders voortdurend steeds weer tegen op alle fronten hoe belangrijk ervaring en ontwikkeling daardoor kan zijn, maar goed. Een jeugdteam van Ajax met 18- en 19-jarigen vol toptalent, zoals de lichting De Boertjes en Bergkamp, rolt dus alle Europese topclubs direct met gemak op. Geloof jij daar dan maar in, ik heb een andere overtuiging.
Dat zeg ik dus helemaal niet.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo okt 21, 2007 12:10 pm

Zo, zijn we op korte termijn nog van plan om Ajax aan te moedigen in het stadion? Of gaan we alleen maar zeiken op John Jaakke, een man van wie niemand me kan vertellen wat hij precies doet bij Ajax? Het argument wat ik gisteravond een paar keer hoorde was dat Jaakke geen clubliefde heeft. Flikker toch op. Clubliefde? Who gives a fuck? De leiding van Ajax moet bestaan uit professionals die hun werk goed uitvoeren.

Wat dat betreft ben ik het helemaal eens met dit deel van Jöhnks post:
Jöhnk schreef:Het zit goed fout, en dat heeft ook een oorzaak of meerdere oorzaken. Die analyse die hij nu gaat laten uitvoeren is prima maar ook een beetje mosterd na de maaltijd. We hadden al vijf jaar verder kunnen zijn als Jaakke eerder in actie was geschoten en niet apathisch was blijven toekijken. Dus eigenlijk heeft ie gewoon gefaald. Van mij hoeft ie niet weg, het is nu toch al te laat

Wat de wedstrijd betreft, Koster gaat moeiteloos door met de ingezette trend. Want nu was dit weer de aller slechtste wedstrijd die ik ooit heb gezien. Ajax heeft op dit moment welgeteld twee creatieve spelers (Urby en Suarez), dus is het zelfmoord om Suarez niet op te stellen. Daarnaast moet je Rommedahl sowieso nooit meer in een Ajax-shirt willen zien. Ik wil nog even een speciale vermelding voor Luque, die een paar keer goed iemand uitspeelde maar faalde in de voortzetting. Ik heb het idee dat hij nog steeds niet topfit is (hij oogt traag op de eerste meters).
Het is in ieder geval maar weer duidelijk geworden dat Ajax technisch sterke spelers nodig heeft. Als ik kijk naar koopjes als Colin, Rommedahl en Urzaiz, dan ga ik steeds meer denken dat Van Geel daadwerkelijk bewust de hand op de knip heeft gehouden en dat hij het geld van Sneijder, Babel, De Mul, Huntelaar en Heitinga komende zomer wil gebruiken voor het opbouwen van een nieuw team. Het bestaat namelijk niet dat een club, hoe dramatisch de scouting ook, uitkomt bij spelers als Colin en Rommedahl. Er is altijd beter, helemaal wanneer er geld is.


Goede zet overigens van Koster om Stam te wisselen voor Van der Wiel. Stam werd constant vrijgelaten in de opbouw maar kon er niets mee. Maduro blijft goed opendraaien en het spel verleggen, maar het gaat te traag. En aangezien Hedwiges nog weinig dwingend speelt en risico neemt, komt er ook van hem nog weinig creativiteit.
Bertje schreef:Oké, Zuidema, we doen het anders. Neem twee spelers met precies dezelfde kwaliteiten, maar één van de twee is wat ouder dan de ander. Wat is dan de meerwaarde?
Je steekt een mooi verhaal af over de technische staff die spelers beter zou moeten maken, Bert. En ik denk dat daar ook het voordeel kan liggen van spelers die ervaren zijn én kwalitatief gezien nog steeds meerwaarde hebben. Die sporen medespelers aan, laten wat extra dingen zien op de training, etc. Zoals Davids doet, dus.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » zo okt 21, 2007 12:18 pm

Thomas schreef:Het argument wat ik gisteravond een paar keer hoorde was dat Jaakke geen clubliefde heeft. Flikker toch op. Clubliefde? Who gives a fuck?
I do.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13407
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Bericht door Arthur » zo okt 21, 2007 12:19 pm

Als iedereen zonder clubliefde oprot zitten we de rest van het seizoen met een selectie van 3 man :drecul.gif:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo okt 21, 2007 12:20 pm

Waarom dan? Je hebt veel minder aan Danny Blind als voorzitter dan iemand die nooit fan van Ajax is geweest maar weet hoe hij een voetbalclub moet leiden en de juiste mensen op de juiste posities neerzet. Het is echt totaal onbelangrijk, aangezien een goede prof altijd z'n uiterste best doet om te slagen en clubliefde dus helemaal niet nodig heeft als drijfveer.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » zo okt 21, 2007 12:25 pm

Thomas schreef: Goede zet overigens van Koster om Stam te wisselen voor Van der Wiel. Stam werd constant vrijgelaten in de opbouw maar kon er niets mee. Maduro blijft goed opendraaien en het spel verleggen, maar het gaat te traag. En aangezien Hedwiges nog weinig dwingend speelt en risico neemt, komt er ook van hem nog weinig creativiteit.
Stam was gewoon ziek hoor, anders had hij gewoon het in het veld blijven staan. Vd Wiel viel trouwens slecht in.

Gezien de reacties, zit er een heleboel frustraties. Ik herken dat gevoel van de laatste jaren. Ik moet eerlijk bekennen dat ik ik sinds dit seizoen een bepaalde gelatenheid in me heb zitten. :blush.gif: En daar baal ik van. Ik begin er zelfs aan te denken om niet meer voor de wedstrijden ' thuis' te blijven. Ik heb nog nooit een wedstrijd gemist en dat heeft behoorlijk wat strijd met de familie en omgeving opgeleverd. Ze konden het zich niet voorstellen dat een club zo belangrijk voor iemand kon zijn. Ik weet zeker dat hier op het forum dat gevoel kunnen onderschrijven.

Maar dat gevoel is helaas voorbij (het heeft er ruim 35 jaar in gezeten). De spanning in het lichaam is weg en het frustratie hoofdstuk is inmiddels voorbij. Hoe meer ik erover zit na te denken, heeft het waarschijnlijk te maken met een stuk zelfbescherming. Het nog langer laten meeslepen van deze 'ellende', maakt waarschijnlijk nog veel meer kapot en dat is het me niet waard. Nooit gedacht dat Ajax mij in die situatie zou brengen.

Ajax zal altijd in mijn hart blijven :heart.gif:

Ajaciedjuh

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » zo okt 21, 2007 12:29 pm

Thomas schreef:Waarom dan? Je hebt veel minder aan Danny Blind als voorzitter dan iemand die nooit fan van Ajax is geweest maar weet hoe hij een voetbalclub moet leiden en de juiste mensen op de juiste posities neerzet.
Maar gebeurd dat op dit moment? de laatste jaren?

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo okt 21, 2007 12:32 pm

Precies.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo okt 21, 2007 12:36 pm

brigade zuid schreef:
Thomas schreef:Waarom dan? Je hebt veel minder aan Danny Blind als voorzitter dan iemand die nooit fan van Ajax is geweest maar weet hoe hij een voetbalclub moet leiden en de juiste mensen op de juiste posities neerzet.
Maar gebeurd dat op dit moment? de laatste jaren?
Daar ging het even niet om. Jij zei dat het hebben van een Ajax-hart wel degelijk belangrijk is voor een voorzitter.

Plaats reactie