Sparta-Ajax 7-10-2007

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo okt 10, 2007 12:37 am

Jöhnk schreef:Dat zei hij niet.
Wat zei hij dan wel?

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo okt 10, 2007 10:48 am

Dat hij het wel jammer vond.

Is terug te zien op de site van de NOS. Dus Lucas kan eventueel constateren dat hij het verkeerd verstaan heeft.

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » wo okt 10, 2007 12:34 pm

Bertje schreef:
GangstaRiB schreef:
Bertje schreef: Dan is de leiding dus niet kundig, want dan doen ze wat met slechte adviezen. Niet Cruijff zijn schuld, want hij werkt niet bij Ajax. Of denk je dat, als we zouden doen wat de gemiddelde supporter zegt, het allemaal gesmeerd zou lopen?
De leiding is inderdaad niet kundig. Ik kan ze niet op een (voetbal)visie betrappen en ik heb het idee dat Van Geel en Cruijff haakse voetbalvisie's hebben. Naar de almachtige Cruijff moet geluisterd worden bij Ajax, want als je dat niet doet weet de Telegraaf wel raad met je positie bij Ajax. En door die macht moet je wel luisteren naar Cruijff. Maar als het slecht gaat trekt Cruijff zich handig terug.

De leiding moet kiezen voor 1 persoon die het beleid uitstippeld en niet het gezag van die ene persoon ondermijnen door een soort geest van het verleden. Als Cruijff echt serieus genomen wil worden, moet hij ook durven z'n handen te branden.
Wat jij dus stelt is dat de leiding bang is voor de Telegraaf. Dan zijn ze inderdaad niet kundig, want Ajax heeft iemand nodig die met kritiek kan omgaan. Natuurlijk mogen er ook mensen van het type Adriaanse/Ten Cate werken, maar dan moet je die uit beeld houden.
De Telegraaf is een spreekbuis voor de 5de colonne bij Ajax, inclusief Cruijff. Als de Telegraaf een aantal negatieve artikeltjes publiceert gaat het grote publiek dat geloven. Zo dom is de massa wel.

Dat vind ik één van de grote problemen bij Ajax. Er zijn tientallen belanghebbenden met hun eigen agenda binnen en buiten de organisatie. Niemand is echt de baas.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » wo okt 10, 2007 12:44 pm

Volgens mij heeft de massa ook geen enkele macht bij Ajax. Een goede bestuurder laat zich niet gek maken door wat schreeuwende kippen.

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » wo okt 10, 2007 12:47 pm

Bertje schreef:Volgens mij heeft de massa ook geen enkele macht bij Ajax. Een goede bestuurder laat zich niet gek maken door wat schreeuwende kippen.
Ow nee? Het massale "Wouters rot op" geroep deed z'n werk zeer snel. En zo zijn er nog talloze voorbeelden afgelopen 10 jaar.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » wo okt 10, 2007 12:50 pm

Dan luistert de bestuurder in kwestie dus te veel naar de massa. Je moet het maar zo zien: als de F-Side het beter zou weten, zou de F-Side wel bij Ajax werken.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo okt 10, 2007 12:50 pm

Bertje schreef:Volgens mij heeft de massa ook geen enkele macht bij Ajax. Een goede bestuurder laat zich niet gek maken door wat schreeuwende kippen.
Door kippen niet, nee. Maar het waren ook geen kippen die bijvoorbeeld Wouters of Kales lieten vertrekken. Dat was de massa. Don't underestimate the mob!
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » wo okt 10, 2007 12:52 pm

Bertje schreef:Dan luistert de bestuurder in kwestie dus te veel naar de massa. Je moet het maar zo zien: als de F-Side het beter zou weten, zou de F-Side wel bij Ajax werken.
Het was niet alleen de F-side, maar goed. En de constatering die jij doet lijkt te kloppen. Het bestuur luistert naar de massa. Aan de ene kant is het slecht, want het toont zich een zwak bestuur. Maar aan de andere kant: iedereen ziet dat het fout loopt bij Ajax, iemand moet het bestuur wakker maken of weg zien te krijgen.

Maar hoe je het wendt of keert: het bestuur maakt absoluut geen sterke indruk.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » wo okt 10, 2007 12:54 pm

Een goed bestuur hoeft niet wakker geschud te worden, want dat ziet het probleem zelf al en doet er wat aan.

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » wo okt 10, 2007 12:58 pm

Bertje schreef:Een goed bestuur hoeft niet wakker geschud te worden, want dat ziet het probleem zelf al en doet er wat aan.
En gebeurt dat al? Volgens mij hebben ze geen flauw benul waar de problemen zitten.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » wo okt 10, 2007 1:06 pm

Weet ik niet.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo okt 10, 2007 1:56 pm

Wat kan een goed bestuur eraan doen als we op 1 goal na geen kampioen worden?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » wo okt 10, 2007 1:59 pm

Zorgen dat de mensen onder hem zo werken, dat we met tien punten verschil wel kampioen waren geworden. Had vorig jaar natuurlijk eigenlijk moeten gebeuren. Vorig jaar hadden we een stuk beter moeten zijn en daardoor ook een stuk beter dan de concurrentie.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo okt 10, 2007 2:24 pm

Volgens mij is het de bedoeling dat we dat altíjd zijn!
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » wo okt 10, 2007 2:25 pm

Maar het is niet altijd realistisch. Dat was het vorig seizoen wel.

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Bericht door 666 » wo okt 10, 2007 3:17 pm

Bertje schreef:Zorgen dat de mensen onder hem zo werken, dat we met tien punten verschil wel kampioen waren geworden. Had vorig jaar natuurlijk eigenlijk moeten gebeuren.
Tien punten verschil betekende vorig jaar 85 punten. Uit het dal van tien nederlagen en slechts 60 competitiepunten opkrabbelen naar 85 punten met de vorige zomer beschikbare middelen is absoluut niet realistisch.

Zo'n reuzensprong omhoog is alleen Morten Olsen gelukt, en daarvoor moest ie onder anderen Michael Laudrup, Shota Arveladze, Sunday Oliseh en Benni binnenhalen bovenop de toen nog aanwezige (nog niet muitende) Frank en Ronald de Boer, de nog niet afgetakelde van der Meijde, de toen nog fitte Jari Litmanen, de in topvorm verkerende van der Sar, en dan zal ik er nog wel een paar vergeten zijn. Volgens mij stond Danny Blind toen nog met meer dan 10 jaar Ajax-ervaring in het centrum van de defensie.

De opleving van 97/98 was een gelukkige uitzondering, niet iets waar je zonder meer vanuit kan gaan. Van 60 punten (DB) via 75 (HtC) naar een punt of 83 (waarvoor we nu met 17 uit 7 precies op schema zitten) is een gezond groeiscenario.
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo okt 10, 2007 3:57 pm

Er is helemaal geen sprake van een groeiscenario. Althans, niet van een groeiscenario dat ons uiteindelijk brengt waar we heen willen. Het is heel leuk dat, al moet ik het nog zien, Ajax dit jaar wat meer puntjes pakt dan vorig jaar, maar de enige twee variabelen die de groei van Ajax beinvloeden blijven

-de jeugdopleiding
-het transferbeleid

Het komt er eigenlijk op neer dat het budget om de selectie te versterken alleen toeneemt als de selectie dat zelf doet. Dat betekent dat je je moet richten op jonge spelers die je van ruwe diamant kunt bijslijpen tot toppers. Helaas bestaat 80 procent van onze belangrijkste aankopen uit ervaring, dus voorlopig gaan we helemaal nergens heen en zeker niet omhoog.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » wo okt 10, 2007 4:47 pm

Bertje schreef:Dan luistert de bestuurder in kwestie dus te veel naar de massa. Je moet het maar zo zien: als de F-Side het beter zou weten, zou de F-Side wel bij Ajax werken.
Dat vind ik onzin. Ik heb wel eens het gevoel dat supporters dingen vaak beter zien dan die klojo's van AJAX. Ik lees hier op AT ook vaak zinnigere dingen dan waarmee de verantwoordelijken bij AJAX mee aankomen.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » wo okt 10, 2007 4:51 pm

Bertje schreef:Dan luistert de bestuurder in kwestie dus te veel naar de massa. Je moet het maar zo zien: als de F-Side het beter zou weten, zou de F-Side wel bij Ajax werken.
:drecul.gif:

Omtrent dit onderwerp is jouw mening geen cent waard. Je weet niet waar je het over hebt en heb het er dus ook maar niet meer over. Of ga je erin verdiepen en kom dan maar eens terug. ;-)

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » wo okt 10, 2007 4:57 pm

Baseman schreef:
goodfella schreef:In Nederland zijn er geen topclubs buiten Ajax.
:drecul.gif:
Ja Baseman, als gefrustreerd mannetje moest je weer eens reageren in een Ajax discussie. Er is idd maar 1 topclub in Nederland. Kwa beleving, kwa verwachtingspatroon, kwa alles. Dat heeft Ajax zelf gedaan. Zonder enige hulp van bv een gloeilampenfirma.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » wo okt 10, 2007 4:59 pm

Lekker inhoudelijk weer, GF.

BZ, dat kan, maar dan nog geldt: een bestuurder die niet overtuigd is van zijn eigen visie, is niets waard. Hoe moet je anders vooruit?

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » wo okt 10, 2007 5:04 pm

Bertje schreef:Lekker inhoudelijk weer, GF.
Nogmaals, je moet je eens verdiepen in de situatie. Ga eens naar Ajax. Kom met andere supporters in gesprek en bepaal dan of Ajax al dan niet mensen in dienst heeft die de functie hebben gekregen omdat ze als supporter zijnde wel eens bakkie koffie met ome Arie of ome Jaakke dronken. Om maar eens wat te noemen. Ok?

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » wo okt 10, 2007 5:05 pm

Wederom niet inhoudelijk, GF. Bovendien kom ik bij Ajax.

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Bericht door 666 » wo okt 10, 2007 5:10 pm

Jöhnk schreef:Dat betekent dat je je moet richten op jonge spelers die je van ruwe diamant kunt bijslijpen tot toppers. Helaas bestaat 80 procent van onze belangrijkste aankopen uit ervaring
Natuurlijk bestaat het grootste deel van onze aankopen uit ervaring. Ervaring is namelijk iets dat we niet meer uit de jeugdopleiding of de scouting van ruwe diamantjes kunnen halen, dus ervaring kopen is de enige overgebleven mogelijkheid. De tijd dat spelers als Blind of Frank de Boer na hun debuut in Ajax-1 nog tien jaar bij de club bleven is al lang voorbij. Zelfs de zes of zeven jaar van Bergkamp, Litmanen, Winter of Rijkaard halen we nu bij lange na niet meer. Het gemiddelde is gezakt tot een jaar of drie, en die jaren bestaan vrijwel uitsluitend uit vallen en opstaan. Zodra het diamantje op eigen pootjes kan staan rent ie met een noodgang naar het buitenland.

Ondertussen kosten onze ruwe diamantjes - of ze nou zelf opgeleid of gekocht zijn - ons een vermogen aan leergeld in de vorm van puntverlies en europese uitschakeling door beginnersfouten. Financieel levert het nog wat op, maar sportief gezien hangt al dat geslijp aan die diamantjes als een molensteen om onze nek. Tegen de tijd dat de ruwe diamantjes een beetje beginnen te glimmen zijn ze alweer vertrokken. Zolang het europese grootkapitaal een onbeperkt aantal weggekochte ajacieden in de basis mag zetten blijft het met onze jeugdopleiding en scouting van jonge spelers dweilen met de kraan open.

Het elftal dat aan de wedstrijd tegen Sparta begon speelde gemiddeld nog geen twee jaar in Ajax-1. Drie eerstejaars, vijf spelers die er vorig jaar bijgekomen zijn. Alleen Heitinga en Stekel zitten al langer dan 5 jaar bij het eerste elftal. Onze linksback is ook nog maar een stagiar die de ene beginnersfout na de andere blunder maakt. Net als Frank de Boer op die leefijd, maar die bleef nadat ie z'n Frank-de-Boer-momentjes had afgeleerd nog 7 jaar bij de club. Dat zie ik ons ruwe diamantje Urby niet doen.
Laatst gewijzigd door 666 op wo okt 10, 2007 5:13 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Sign your name on
the dotted line:

.............................

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » wo okt 10, 2007 5:10 pm

Bertje schreef:Wederom niet inhoudelijk, GF. Bovendien kom ik bij Ajax.
blablabla

Als jij denkt dat Ajax geen banen loopt aan te bieden bij bepaalde supporters, laat ik je maar lekker in die waan. Jij bent namelijk de man van de inhoud, de man die altijd alles weet. :excited.gif:

Plaats reactie