Sparta-Ajax 7-10-2007

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » zo okt 07, 2007 6:45 pm

Demosthenes schreef:Je hebt gewonnen.

Eén gek kan altijd meer vragen dan tien wijzen kunnen antwoorden. De randdebiel regeert.

Jij hebt in de jaren zeventig nog een keer een wedstrijd gezien? Proficiat met je kennis. Ik heb hier geen zin meer in. Demosthenes is over.

Kijk leuk met je rietje naar breedbeeld.
Laat je niet opnaaien Demo! Ieder zijn bijdrage moet ingebracht en vooral gerespecteerd worden. We hoeven 't niet allemaal eens te zijn, als er maar respect is.

T82
Berichten: 1771
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Bericht door T82 » zo okt 07, 2007 8:26 pm

Als ik dat weer lees over Urby en gisteren Mtiliga zn zoveelste echt heel goede wedstrijd voor NAC heb zien spelen zou dat voor in de competitie iig een vooruitgang zijn...

Vossie
Berichten: 314
Lid geworden op: za dec 02, 2006 4:20 pm

Bericht door Vossie » zo okt 07, 2007 8:52 pm

Jij bent gek...

Mtiliga, dat is toch die van feyenoord!? :drecul.gif:

T82
Berichten: 1771
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Bericht door T82 » ma okt 08, 2007 7:52 am

Urby, dat is toch die prutser... Van Ajax!

M..
Berichten: 3195
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:33 pm

Bericht door M.. » ma okt 08, 2007 8:19 am

Demosthenes schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Ik heb van de zomer ook al aangegeven dat we te weinig verdedigers hebben; en dát vind ik nu eigenlijk het meest absurd; als wij, betrekkelijke leken maar wel Ajacieden, die problemen als voorzien, waarom MvG en HtC dan niet?!!
Die voorzien dat wel, maar wie moeten ze aantrekken? De Cler? Die wil niet , is altijd al feyenoorder geweest, zegt hijzelf (sinds hij bij feyenoord zit)
Niet helemaal waar.. dit zegt hij al sinds hij net weg is bij Ajax..

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma okt 08, 2007 10:25 am

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Volgens mij is het probleem niet voorin, maar achterin. 7 wedstrijden gespeeld, Stekel al weken in vorm, maar wél 9 goals tegen!
Zonder meer . Gisteren viel het me weer op: Ajax heeft een ontzettend slechte verdediging. Echt dramatisch. Waar zijn deze spelers eigenlijk goed in? Zo'n Ogararu, wat een prutser. Hij pakt geen bal af, levert aanvallend zo de ballen in en loopt nog nochalante balletjes buitenkant voet te geven op de koop toe. STRIK EROM, MARTIN! WEG MET DIE VENT!!!
Een verdediging met Ogararu, Schilder en Heitinga (kan niet verdedigen) is nog te slecht voor NAC. Daar helpt geen stoere Stam aan. Zonder behoorlijke verdediging, zonder het vermogen om de bal af te pakken en op te bouwen, kun je domweg niet aanvallen.
Natuurlijk hebben we ook in de andere linies prutsers. Delorge. Dommedahl. Maar de verdediging spant de kroon.

Ach, ach, ach. Heb ik niet gezegd.... Heeft half AT niet gewaarschuwd? Maar nee hoor, lekker het geld op de bank houden en met deze verdediging de competitie in. En dan nog roepen dat Van der Wiel volgend jaar best Stam kan vervangen (MVG).... Ach, ach.... Ik weet niet of ik moet huilen of lachen.. :blush.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34401
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » ma okt 08, 2007 10:31 am

Ach Joey, we hadden hier met z'n allen zo'n wereld elftal gehad...als als...de een heeft nog meer wijsheid in pacht dan de ander... :666.gif: :smallgrin.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma okt 08, 2007 10:35 am

Ik ben heel erg teleurgesteld in Martin van Geel. Veel meer dan in Henk ten Cate. Martin van Geel heeft een paar open deuren ingetrapt en ons verder vooral getrakteerd op prutsers. En dat terwijl hij bij zijn vorige clubs een goed oog voor talent leek te hebben. Maar misschien was het toen de verdienste van de scouts daar. :1evil.gif:
Dat er een vervanger moest komen voor Grygera, kon een leek zien. Grygera was op Stam na de enige mandekker van Ajax. Die vertrekt, Stam is op leeftijd, en wat gebeurt er? Niets. Ik vind dat onvoorstelbaar. En dan nog zeggen dat Van der Wiel de opvolger van Stam kan worden, terwijl hij een heel ander type voetballer is. Hebben we volgend jaar niet een mandekker meer.
Wat is er mis met verdedigen????? Dat moet ook gebeuren, hoor.
Het stinkt aan alle kanten!

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » ma okt 08, 2007 10:37 am

Joey, ook Stam heeft zijn beste tijd gehad hoor. Maar jou gebeden worden verhoord. Stam stopt, Heitinga wil naar het buitenland en als we een rampseizoen krijgen voorzie ik nog wel een aantal vrijwillige transfers. Volgend jaar gaan we weer opnieuw beginnen.... althans.. dat hoop ik.

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » ma okt 08, 2007 10:37 am

Vermaelen is een uitstekende mandekker.

Misschien dat Joey (onder andere) nu ook ziet dat je wellicht meer dan een maand moet uittrekken voor opbouw en dat je een jaartje niet voor de titel en halve finale EC meedoen, dan maar voor lief moet nemen
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma okt 08, 2007 10:39 am

Vermaelen is nog een enorm eind van de top verwijderd. Hij kan goed worden, maar dan moet hij sterker worden en heel blijven. Bij allebei heb ik mijn twijfels.
Opnieuw beginnen? We zijn toch net opnieuw begonnen? :excited.gif:

@Luuk: dat zie ik zeker in, Luuk, maar dan moet het wel ergens heen gaan. Dat ontbreekt er nogal eens aan. Maar het falen van Ajax is een collectieve verantwoordelijkheid. Ajax wordt sinds jaar en dag slecht geleid, met als uitvloeisel o.a. dat vaak ongeschikte trainers worden aangesteld. Desondanks, geen trainer kan presteren zonder spelers die tot prestaties in staat zijn. En daar ligt het grootste probleem. Denk je dat er een trainer is die van Ajax wat kan maken als het speelt met Ogararu, Schilder, Delorge, Urby in deze vorm en Dommedahl? Waar zijn onze toptalenten? Waarom zijn we aangewezen op spelers van beperkt niveau? Waar is de tijd gebleven dat de ene topper na de andere voortkwam uit onze jeugdopleiding? Bij Ajax heeft de tijd stilgestaan, mensen. We zijn ingehaald. :blush.gif:
Laatst gewijzigd door joey op ma okt 08, 2007 10:43 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » ma okt 08, 2007 10:42 am

Als we nu een beginnen met een echte TD en een echte trainer.

CVan Gaal/Adriaanse lijkt me wel wat/ Of van Gaal/Blind
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma okt 08, 2007 10:48 am

Donder toch op met die Blind. Dat is niet eens een trainer. Die heeft alleen op zijn verleden als speler geteerd. Het voetbal dat hij zijn team liet spelen leek nergens op.
Van Gaal is hopeloos mislukt als TD. Kom op zeg, gaan we onze fouten herhalen? Nog een keer Adriaanse? Bweh! Bovendien is die man oud en der dagen zat. Anders ging hij niet in het midden-oosten zitten.

Over de wedstrijd gesproken: de directe uitzending werd hier gisteren om iets over half zeven onderbroken voor een uitzending over het einde van het vasten. Ajax speelde en ik zat naar een of andere kwezelachtige imam te kijken. Er volgden een hoop gebeden en toen reclame. Al met al miste ik een kwartier van de wedstrijd. Dan wil je de TV wel het raam uitgooien. :smallgrin.gif:
Desondanks leuk om ' de Amsterdammers' te zien spelen. Hoewel, leuk is het woord niet. Het is fijn om op de hoogte te zijn, maar ik mis het voetbal van Ajax niet echt. :blush.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58880
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma okt 08, 2007 10:58 am

joey schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Volgens mij is het probleem niet voorin, maar achterin. 7 wedstrijden gespeeld, Stekel al weken in vorm, maar wél 9 goals tegen!
Zonder meer . Gisteren viel het me weer op: Ajax heeft een ontzettend slechte verdediging. Echt dramatisch. Waar zijn deze spelers eigenlijk goed in? Zo'n Ogararu, wat een prutser. Hij pakt geen bal af, levert aanvallend zo de ballen in en loopt nog nochalante balletjes buitenkant voet te geven op de koop toe. STRIK EROM, MARTIN! WEG MET DIE VENT!!!
Een verdediging met Ogararu, Schilder en Heitinga (kan niet verdedigen) is nog te slecht voor NAC. Daar helpt geen stoere Stam aan. Zonder behoorlijke verdediging, zonder het vermogen om de bal af te pakken en op te bouwen, kun je domweg niet aanvallen.
Natuurlijk hebben we ook in de andere linies prutsers. Delorge. Dommedahl. Maar de verdediging spant de kroon.

Ach, ach, ach. Heb ik niet gezegd.... Heeft half AT niet gewaarschuwd? Maar nee hoor, lekker het geld op de bank houden en met deze verdediging de competitie in. En dan nog roepen dat Van der Wiel volgend jaar best Stam kan vervangen (MVG).... Ach, ach.... Ik weet niet of ik moet huilen of lachen.. :blush.gif:
Goh, die paar weken buitenland hebben je ogen doen openen ... :aai.gif: ik geloof dat dit de eerste keer is dat ik jou met zoveel namen zie komen van prut-spelers .. en dan vergeet je er nog een paar ...
Laatst gewijzigd door 999 op ma okt 08, 2007 11:01 am, 2 keer totaal gewijzigd.

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » ma okt 08, 2007 10:58 am

joey schreef:Donder toch op met die Blind. Dat is niet eens een trainer. Die heeft alleen op zijn verleden als speler geteerd. Het voetbal dat hij zijn team liet spelen leek nergens op.
Van Gaal is hopeloos mislukt als TD. Kom op zeg, gaan we onze fouten herhalen? Nog een keer Adriaanse? Bweh! Bovendien is die man oud en der dagen zat. Anders ging hij niet in het midden-oosten zitten.
Ach, ik begrijp het, alleen het falen van je persoonlijke favoriet Ten Cate ligt aan Ajax, de anderen die faalden konden het gewoon, in tegenstelling tot ten cate, niet.

Het veldspel onder Blind was prima in het begin van het seizoen. Zo werd een andere kampioen uit Praag compleet van het veld gespeeld. Alleen de spitsen konden niet scoren.
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma okt 08, 2007 11:13 am

Tien competitienederlagen, Luuk. Bijna een op de drie competitiewedstrijden verloren. Ik weet wel dat Blind het moest doen met Rosenberg in de spits, maar dat alleen is geen excuus. Die man is domweg geen trainer. Geen TD ook, trouwens. Wat hij wel is? Geen idee. Hij was een goede speler.
Maar nog los daarvan, je maakt iemand zonder trainerervaring geen trainer van Ajax, tenzij hij een toptalent is. Cruijff, Michels en Van Gaal brachten het wel, maar zij zijn uitzonderingen en van een totaal ander kaliber dan Blind.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » ma okt 08, 2007 11:15 am

LucaS schreef:Het veldspel onder Blind was prima in het begin van het seizoen. Zo werd een andere kampioen uit Praag compleet van het veld gespeeld. Alleen de spitsen konden niet scoren.
Dat is absoluut waar.

Maar wat mij zo opvalt, is dat in feite alle Ajax-trainers hetzelfde proces doormaken: aardig voetbal en een aantal aanwijsbare verbeteringen ten opzichte van hun voorganger in de eerste maanden, waarna ze langzaam maar vooral ook zeker de grip op de ploeg kwijtraken en, tegen wil en dank, moeten toezien het team zich achteruit gaat ontwikkelen en steeds slechter begint te voetballen.

Dat is, in ruwe lijnen, zo ongeveer álle trainers na Van Gaal overkomen.

En ik vraag me af waarom, zónder dat ik een discussie wil beginnen over Ajax-trainers uit het verleden, en of de één het beter heeft gedaan dan de ander. Vanaf Morten Olsen zijn álle Ajax-trainers na nog geen twee jaar onvrijwillig vertrokken; dát is iets waarnaar we moeten kijken, zonder ruzie te maken over Blind versus Ten Cate, of Adriaanse versus Koeman, of wat dan ook, want daarmee komen we geen steek verder.

K.
Still alive...

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » ma okt 08, 2007 11:16 am

joey schreef:Tien competitienederlagen, Luuk. Bijna een op de drie competitiewedstrijden verloren. Ik weet wel dat Blind het moest doen met Rosenberg in de spits, maar dat alleen is geen excuus. Die man is domweg geen trainer. Geen TD ook, trouwens. Wat hij wel is? Geen idee. Hij was een goede speler.
Maar nog los daarvan, je maakt iemand zonder trainerervaring geen trainer van Ajax, tenzij hij een toptalent is. Cruijff, Michels en Van Gaal brachten het wel, maar zij zijn uitzonderingen en van een totaal ander kaliber dan Blind.
Onzin, het ging niet om de spits. Ajax speelde dat seizoen griotendeels zonder Sneijder. Dezelfde speler wiens vertrek nu reden is om alle begrip te hebben voor het falen van ten Cate. Want Babel is natuurlijk meer dan gecompeseerd.

ook Beenhakker en de Mos presteerden goed bij Ajax terwijl ze nauwelijks trainerservaring hadden. Onze geschiedenis laat eerder zien dat trainers van buitenaf falen, dan andersom.
Maar goed, spelers die onder Blind noodgedwongen zo nu en dan meespeelden, zijn nu nog steeds niet goed genoeg voor een plaats in het eerste. dat zegt alles nietwaar?
I think I lost my fucking headache

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » ma okt 08, 2007 11:16 am

Tien competitie nederlagen maar hij haalde wel de CL en deed nog aardig mee ook in de poule, verder won ie ook de beker en de play-off. Ik vond ook dat ie slecht deed hoor maar jou lievelingetje HtC is niks geen betere trainer met zn gepruts.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma okt 08, 2007 11:29 am

Joey, ik vind het kwalijker dat onze spelers, als we de bal wel hebben, de bal niet over vijf meter naar elkaar kunnen passen. Zo kun je je aanvallende klasse nooit optimaal gebruiken. En als je niet kunt aanvallen, waarom sta je dan nog op het veld?

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » ma okt 08, 2007 11:35 am

Sneijder. Babel. Het niet kunnen uitbuiten van je aanvallende klasse.

Het heeft allemaal niets te maken met mijn zwaarste verwijt aan Henk ten Cate.

Ik verwijt het hem dat Ajax negen goals tegen heeft gekregen in zeven Eredivisie-duels. Wéér scoorden we er twee; wéér was het niet genoeg voor een overwinning. Tegen onze verdediging valt door de spitsen niet op te scoren. Met deze verdediging kun je geen kampioen worden.

Henk ten Cate heeft het de hele zomer alleen maar over aanvallers en middenvelders gehad. Achterin? Mwah. We hebben Stam toch? Grygera ging weg, maar die speelde toch nooit. En Boakye - ach, whatever. Colin erbij, dat was genoeg. In augustus riep hij nog: "De verdediging staat als een huis!"

Tóen dacht ik voor het eerst onomwonden: die man ziet het niet.

En ja: ik ben Van Geel-fan, maar dit reken ik ook hem zéér zwaar aan. Ajax heeft de verdediging veronachtzaamd op een manier die ik echt ongelooflijk vind. Hoe heeft de club ooit kunnen denken dat dit wel voldoende zou zijn? Over voetbal en aanvallende klasse praten, heeft geen enkele zin zolang die verdediging niet dicht zit.

K.
Still alive...

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma okt 08, 2007 11:37 am

Er is niet één oplossing, Ko, want als we één doelpunt meer hadden gemaakt waren we ook kampioen geworden. Maar ik ga uit van het gegeven dat we aanvallend willen spelen. Als je aanvallend wilt spelen, moet je de bal voorin krijgen. Dat kan Ajax niet. Want laten we niet doen alsof Ajax nooit de bal heeft. Minder dan 50% van het balbezit hebben we zelden.

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » ma okt 08, 2007 11:45 am

Bertje schreef:Er is niet één oplossing, Ko, want als we één doelpunt meer hadden gemaakt waren we ook kampioen geworden. Maar ik ga uit van het gegeven dat we aanvallend willen spelen. Als je aanvallend wilt spelen, moet je de bal voorin krijgen. Dat kan Ajax niet.
Ben ik echt totaal met je oneens.

Ajax scoort echt voldoende doelpunten, hoor. We hebben een spits die er negen uit zeven in heeft liggen in de competitie, en die tegen Dinamo Zagreb ook tweemaal scoorde. Suárez? Zes goals en inmiddels nog meer dan zes assists, geloof ik. Luque? Nog niet fit, laat staan op toeren, maar toch ook al twee keer bingo. Rommedahl? Pikt zijn goaltjes makkelijker mee dan De Mul. En dan missen we Kennedy en Leonardo nog.

Daar maak ik me echt geen zorgen over. Een middenveld met Gabri, Heitinga en Davids, met jongens als Maduro, Kennedy (als 'tien') en Delorge achter de hand? Daar kan ik ook wel mee leven.

Hét probleem van de huidige ploeg is wat mij betreft écht de achterhoede. Hoe we er gisteren weer werden afgecounterd omdat Stam een keertje naar voren ging... Hoe die De Roover Heitinga en Emanuelson voorbij mag lopen... Of neem de topper tegen AZ: die ploeg is totaal uit vorm, speelde heel statisch en voorspelbaar en creëerde eigenlijk niks. Maar toch scoren ze er gewoon twee, zuiver en alleen omdat we ze weer eens twee lullige pisdoelpunten cadeau doen. Als je tegen een volkomen onmachtige tegenstander al drie doelpunten nodig hebt om te winnen (wat in Alkmaar dan nog lukte)... dan wordt het een lang seizoen hoor. In de ArenA scoort de tegenstander vaker de openingsgoal dan Ajax. Er slaat achterin altijd wel íemand een drolfiguur in de openingsfase. En hup: daar lopen we weer achter de feiten aan. Het is echt om te huilen zo slecht, achterin.

Als je een man voor de ploeg zet die gewoon hamert op automatismen (pakweg de trainer van Dinamo Zagreb) dan komt het met ons veldspel op het middenveld wel goed. En voorin bulken we van de klasse en de mogelijkheden. Maar die verdediging? Daar zou Louis van Gaal of José Mourinho ook niks van kunnen bakken.

Ik zeg je: we staan momenteel op doelsaldo boven PSV, maar ik had liever hun doelsaldo gehad. Dat ene tegengoaltje in zeven wedstrijden straalt een soort onaantastbaarheid uit. Overdreven gezegd straalt dat iets uit als: zelfs wanneer we met vijf spelers voetballen (de keeper en de verdediging) is 0-0 nog het hoogst haalbare tegen ons. Het doelsaldo van Ajax, daarentegen, suggereert dat er wel iets te halen valt als je Huntelaar en Suárez aan banden weet te leggen.

K.
Still alive...

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma okt 08, 2007 11:54 am

Ik kijk nu niet naar cijfers, maar alleen naar hoe onze spelers elkaar aanspelen. Dat kan veel beter en dan komen er dus ook nog véél meer doelpunten bij. En een gescoord doelpunt is nog altijd meer waard dan een doelpunt tegen.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58880
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma okt 08, 2007 12:01 pm

Mwah, dat Psv maar een tegen goaltje heeft schrijf ik toch voor 80% op het conto van Gomez ... weet je wel, die keeper die we in het begin met z'n alle hier stonden uit te lachen om zijn capriolen ..
Laatst gewijzigd door 999 op ma okt 08, 2007 12:08 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie