Sparta-Ajax 7-10-2007

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Lionel
Berichten: 47282
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » di okt 09, 2007 4:46 am

Bertje schreef:Het was toch echt MvG die hoog van de toren blies dat hij Cruijff als adviseur had binnengesleept.
Wel ben ik het met je eens dat de structuur aan herziening toe is. Ook ik heb het idee dat er té veel mensen té dicht op de trainer staan. Ik ben voor om de technische staf zelf uit te breiden en TD (zoals het nu heet) een plaatsje in de hierarchie omhoog te schuiven, waardoor je controle op het technische beleid houdt (van slechts één persoon), maar de staf de complete zeggenschap krijgt over de selectie. De 'TD' regelt dan in principe slechts de communicatie tussen de Hoofd Opleidingen (HO) en trainer en de communicatie van deze twee onderdelen met de hoge mensen.

Dat betekent natuurlijk wel dat je je technische staf zo gaat samenstellen, dat je iemand hebt die daadwerkelijk verstand heeft van het aankopen van spelers en de communicatie met de scouting kan regelen. De scouting staat dan ook in directer contact met de technische staf. Een ander groot voordeel is dat degene die de communicatie vanuit de staf met de scouting regelt, dagelijks met de spelersgroep op het veld staat en de visie van de trainer deelt, waardoor je één visie houdt.

Verder vind ik het belangrijk dat de opleiding helemaal apart geregeld wordt van het eerste elftal. Die twee afdelingen zijn niet te vergelijken. De opleiding moet altijd bezig zijn om de best mogelijke spelers af te leveren, maar mag haar spelers niet in het keurslijf van het eerste elftal proppen. Dan krijg je weer eenheidsworsten.
Ja, voor die tijd wilde hij nog wel eens iets nuttigs zeggen. Maar wat hij de laatste 2 jaar aan het doen is snapt toch echt niemand behalve MVB en 2 anderen hier op dit forum :hypocrite.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » di okt 09, 2007 6:34 am

goodfella schreef:In Nederland zijn er geen topclubs buiten Ajax.
:drecul.gif:

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di okt 09, 2007 8:16 am

Kowalczyk schreef:
LucaS schreef:Daar zat ik vanmorgen inderdaad ook aan te denken. Wat is verstandig in deze situatie? Ik hoorde gister (VI?) opperen dat een 'parlementaire enquete' idee op Ajax toepassen, een goed idee zou kunnen zijn. Duidelijk is dat Ajax zou moeten kiezen voor een gerichte route terug naar waar de club hoort te zijn. Dan maar even geen heel korte termijn resultaat.
Now we're talking, Luuk. Dit zijn veel wezenlijker (en ook interessanter) punten dan Blind versus Ten Cate-debatten. Die discussies zijn interessant als we ooit, later, een totaalranglijst van beste Ajax-trainers aller tijden willen maken. Maar nu? Irrelevant.

Terug naar je punt van een 'parlementaire enquête'-idee.

Zit iets in. We hebben niet zo heel lang geleden die commissie-Van Wijk gehad, om de clubstructuur door te lichten. Het ziet er naar uit dat hun rapport alweer aan herziening toe is.

.....

't Is allemaal érg gecompliceerd, hoor, vergis je niet. Maar er moet iets veranderen, want anders is de volgende hoofdtrainer wéér over een maandje of achttien de pineut - wie het ook wordt. Dan roepen we er wéér eentje tot onbenul uit, terwijl het toch echt niet zo simpel kan liggen.

K.
Ach, ik hou er wel van om soms wat te chargeren. En ik blijf erbij dat de richting die Ten Cate uit wilde niet de richting is die Ajax moet gaan. Maar dat gezegd hebbende, we hebben nu een trainer of 8 versleten de laatste tien jaar, daar zat van alles tussen, ervaren, min of meer 'bewezen' toppers, beginnende 'talenten', kroonprinsen, bewakers van de Ajaxcultuur, systeemdenkers en individualisten. Allemaal mislukt.
Misschien dat de heren zich inmiidels vrij voelen om cvoor zo'n commissie te verklaren wat hun bewogen heeft, welke invloeden ze gevoeld hebben, waar het naar hun idee mis ging.

Ik vermoed, maar ben natuurlijk outsider, dat er rondom Ajax heel veel figuren rondhangen die zich met van alles en nog wat bemoeien, en, dat is het erge, waarnaar delen van de organisatie luisteren. Ajax lijkt van buitenaf bezien een politiek broeinest waar technisch verantwoordelijken moeten schipperen en likken om verschillende stromingen te vriend te houden. Blijkbaar voelt geen enkele trainer zich sterk en zeker genoeg om zijn visie overeind te houden zodra de resultaten even tegen zitten. Persoonlijk, maar is slechts een gutfeeling, denk ik dat Cruijff na zijn voetbal- en trainerscarriere, van zegen tot vloek is verworden. Maar goed, laten we hopen dat zo'n commissie er komt
I think I lost my fucking headache

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di okt 09, 2007 10:19 am

LucaS schreef:Ik vermoed, maar ben natuurlijk outsider, dat er rondom Ajax heel veel figuren rondhangen die zich met van alles en nog wat bemoeien, en, dat is het erge, waarnaar delen van de organisatie luisteren.
Waar zit dan het probleem? Bij die rondhangende figuren of bij die delen van de organisatie die ernaar luisteren (of erger nog: ernaar handelen)?
Ajax lijkt van buitenaf bezien een politiek broeinest waar technisch verantwoordelijken moeten schipperen en likken om verschillende stromingen te vriend te houden.
Schipperen moeten ze sowieso. Dat krijg je als je met verschillende mensen de baas speelt.
Blijkbaar voelt geen enkele trainer zich sterk en zeker genoeg om zijn visie overeind te houden zodra de resultaten even tegen zitten. Persoonlijk, maar is slechts een gutfeeling, denk ik dat Cruijff na zijn voetbal- en trainerscarriere, van zegen tot vloek is verworden. Maar goed, laten we hopen dat zo'n commissie er komt
De mening van Cruijff is ook maar een mening. En ook zeker een mening om serieus te nemen. Zoals ook al die andere oud-spelers een mening hebben die je serieus moet nemen.

Het probleem zit hem dan ook niet in die meningen, het probleem zit hem in wat er met die meningen gebeurt. Het gaat mis wanneer die meningen worden gebruikt om macht aan te wenden en/of beslissingen te forceren.

Daarom lijkt mij de oplossing vrij simpel. Je legt alle verantwoordelijkheid bij één persoon. Overleg is noodzakelijk maar uiteindelijk is het die éne persoon die de koers bepaalt. Dán ga je namelijk ergens heen. Als er verschillende mensen aan hetzelfde roer trekken ga je helemaal nergens heen.


Een sprekend voorbeeld vind ik zelf Jeroen Slop. Wat heb je er nou aan om die man directeur te maken? Je zult altijd zien dat zo'n man op het slechtst denkbare moment zijn veto uitspreekt. Het enige wat hij op zijn CV kan zetten zijn de jaarcijfers van Ajax, dus in feite is het sportieve belang voor hem secundair.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » di okt 09, 2007 10:38 am

De mening van Cruijff:
En Ajax dan? Ik lees en hoor weer te pas en te onpas dat ik adviseur van de club ben. Laat ik het zo stellen, er worden soms dingen aan me gevraagd, maar er worden vaak ook dingen niet aan me gevraagd. Ik ben daarom geen adviseur, maar iemand die kennissen en vrienden met vragen antwoord geeft. Ook voor Ajax geldt, dat het helemaal terug naar af moet. In detail treden heeft geen zin, omdat als de club de huidige problemen echt wil oplossen, alles weer van onderaf moet worden opgebouwd. Jarenlang werden de scheuren steeds bepleisterd, maar als je de fundering niet in orde maakt, dan blijft de boel scheuren. Helaas is Ajax dat nu overkomen.
www.cruijff.com
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Thafunk
Berichten: 425
Lid geworden op: vr mei 11, 2007 2:23 pm

Bericht door Thafunk » di okt 09, 2007 2:33 pm

De mening van Cruijff, dat interesseert me geen hol meer. Die vent heeft bij mij afgedaan. Fantástische voetballer voor Ajax geweest, waarschijnlijk de beste. Top dat ie ook nog trainer is geweest, chapeau.

Maar nu staat hij aan de zijlijn en heeft als enige functie "koe-in -de-kont-kijker", oftwel: achteraf roepen dat alles verkeerd gaat, zonder zelf enige verantwoordelijkheid te willen dragen.

Weet je wat ik ook zo irritant vond? Dat hij bij die hele - ik ben rood, ik ben wit, ik ben Thafunk, Ajacied - aktie niet uit z'n bek kon krijgen dat hij Ajacied is! Hij zegt "ik ben rood, ik ben wit, ik zou een goeie Ajacied zijn". Gadverdamme. Dat is dan het zogenaamde boegbeeld van de club. Ik heb me daar vreselijk aan gestoord. Waarschijnlijk is Cruijff bang dat zijn lucratieve baantje bij de NOS in het geding komt als hij openlijk aangeeft Ajacied te zijn. (maar goed, dat is speculatie)

Cruijff, grootheid als voetballer, gewaardeerd als trainer, maar ik ben bang dat hij Ajax nu meer schade dan steun bezorgt.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » di okt 09, 2007 2:40 pm

Thafunk schreef:Weet je wat ik ook zo irritant vond? Dat hij bij die hele - ik ben rood, ik ben wit, ik ben Thafunk, Ajacied - aktie niet uit z'n bek kon krijgen dat hij Ajacied is! Hij zegt "ik ben rood, ik ben wit, ik zou een goeie Ajacied zijn". Gadverdamme. Dat is dan het zogenaamde boegbeeld van de club. Ik heb me daar vreselijk aan gestoord. Waarschijnlijk is Cruijff bang dat zijn lucratieve baantje bij de NOS in het geding komt als hij openlijk aangeeft Ajacied te zijn. (maar goed, dat is speculatie)
Ik denk dat dat eerder een knipoog is naar zijn Cruijffiaanse taalgebruik. Iedereen weet heus wel dat Cruijff een echte Ajacied is, iedereen associeert hem met Ajax.

Gebruikersavatar
Thafunk
Berichten: 425
Lid geworden op: vr mei 11, 2007 2:23 pm

Bericht door Thafunk » di okt 09, 2007 2:46 pm

Thijs schreef:
Thafunk schreef:Weet je wat ik ook zo irritant vond? Dat hij bij die hele - ik ben rood, ik ben wit, ik ben Thafunk, Ajacied - aktie niet uit z'n bek kon krijgen dat hij Ajacied is! Hij zegt "ik ben rood, ik ben wit, ik zou een goeie Ajacied zijn". Gadverdamme. Dat is dan het zogenaamde boegbeeld van de club. Ik heb me daar vreselijk aan gestoord. Waarschijnlijk is Cruijff bang dat zijn lucratieve baantje bij de NOS in het geding komt als hij openlijk aangeeft Ajacied te zijn. (maar goed, dat is speculatie)
Ik denk dat dat eerder een knipoog is naar zijn Cruijffiaanse taalgebruik. Iedereen weet heus wel dat Cruijff een echte Ajacied is, iedereen associeert hem met Ajax.
Nou, dat was voor mij niet zo helder als glas. ;-)

Zie nu dat deze topic over Sparta-Ajax gaat, dus om maar even on-topic te blijven: dat vond ik geen goede wedstrijd! :hypocrite.gif:

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di okt 09, 2007 3:33 pm

Thafunk schreef:Maar nu staat hij aan de zijlijn en heeft als enige functie "koe-in -de-kont-kijker", oftwel: achteraf roepen dat alles verkeerd gaat, zonder zelf enige verantwoordelijkheid te willen dragen.
Wat een onzin. Cruijff waarschuwt al jaren voor de huidige situatie waarin ons voetbal zich bevindt.

Gebruikersavatar
Thafunk
Berichten: 425
Lid geworden op: vr mei 11, 2007 2:23 pm

Bericht door Thafunk » di okt 09, 2007 5:08 pm

Bertje schreef:
Thafunk schreef:Maar nu staat hij aan de zijlijn en heeft als enige functie "koe-in -de-kont-kijker", oftwel: achteraf roepen dat alles verkeerd gaat, zonder zelf enige verantwoordelijkheid te willen dragen.
Wat een onzin. Cruijff waarschuwt al jaren voor de huidige situatie waarin ons voetbal zich bevindt.
Ja, hij waarschuwt inderdaad al jaren voor van alles en nog wat. Maar niet alleen over Ajax, ook over PSV, Feyenoord, Barcelona vooral, en uiteraard de overname van de ABN-AMRO.

Wat doét Cruijff aktief om Ajax uit het slop te trekken? Ik kreeg de indruk dat Van Geel Cruijff wel bij Ajax wilde betrekken. Maar iets 'officieels' doen bij Ajax wil hij kennelijk niet. (Of Ajax moet hem nooit iets officieels hebben aangeboden, dat zou kunnen.)

Ik heb gewoon de indruk dat 'De Ajaxsupporter" meer om Cruijff geeft dan Cruijff om Ajax (en zijn supporters) geeft.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di okt 09, 2007 5:09 pm

Je gaat niet in op wat ik zeg. Cruijff is niet verantwoordelijk voor Ajax, maar geeft zijn visie op Ajax. Net zoals andere supporters dat dus doen.

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » di okt 09, 2007 5:11 pm

Bertje schreef:
Thafunk schreef:Maar nu staat hij aan de zijlijn en heeft als enige functie "koe-in -de-kont-kijker", oftwel: achteraf roepen dat alles verkeerd gaat, zonder zelf enige verantwoordelijkheid te willen dragen.
Wat een onzin. Cruijff waarschuwt al jaren voor de huidige situatie waarin ons voetbal zich bevindt.
Volgens mij heeft Ajax de laatste jaren de tips van Cruijff opgevolgd en ziehier de resultaten. Als het goed gaat is het allemaal aan Cruijff te danken. Als het fout gaat is Cruijff nergens te bekennen. Ik word een beetje moe van die vent.

Gebruikersavatar
Thafunk
Berichten: 425
Lid geworden op: vr mei 11, 2007 2:23 pm

Bericht door Thafunk » di okt 09, 2007 5:17 pm

Bertje schreef:Je gaat niet in op wat ik zeg. Cruijff is niet verantwoordelijk voor Ajax, maar geeft zijn visie op Ajax. Net zoals andere supporters dat dus doen.
Daar heb je helemaal gelijk in, Cruijff geeft zijn mening.

Wat ik bedoel te zeggen is dat Cruijff door iedereen als zo'n oer-Ajacied wordt gezien, maar dat hij zelf niets meer doet dan wat jij aangeeft: hij geeft zijn mening. Kennelijk voelt hij zich niet betrokken genoeg bij de club om ook daadwerkelijk iets te doén, om al die adviezen eens ten uitvoer te brengen.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di okt 09, 2007 5:18 pm

GangstaRiB schreef:
Bertje schreef:
Thafunk schreef:Maar nu staat hij aan de zijlijn en heeft als enige functie "koe-in -de-kont-kijker", oftwel: achteraf roepen dat alles verkeerd gaat, zonder zelf enige verantwoordelijkheid te willen dragen.
Wat een onzin. Cruijff waarschuwt al jaren voor de huidige situatie waarin ons voetbal zich bevindt.
Volgens mij heeft Ajax de laatste jaren de tips van Cruijff opgevolgd en ziehier de resultaten. Als het goed gaat is het allemaal aan Cruijff te danken. Als het fout gaat is Cruijff nergens te bekennen. Ik word een beetje moe van die vent.
Dan is de leiding dus niet kundig, want dan doen ze wat met slechte adviezen. Niet Cruijff zijn schuld, want hij werkt niet bij Ajax. Of denk je dat, als we zouden doen wat de gemiddelde supporter zegt, het allemaal gesmeerd zou lopen?

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di okt 09, 2007 5:19 pm

Thafunk schreef:
Bertje schreef:Je gaat niet in op wat ik zeg. Cruijff is niet verantwoordelijk voor Ajax, maar geeft zijn visie op Ajax. Net zoals andere supporters dat dus doen.
Daar heb je helemaal gelijk in, Cruijff geeft zijn mening.

Wat ik bedoel te zeggen is dat Cruijff door iedereen als zo'n oer-Ajacied wordt gezien, maar dat hij zelf niets meer doet dan wat jij aangeeft: hij geeft zijn mening. Kennelijk voelt hij zich niet betrokken genoeg bij de club om ook daadwerkelijk iets te doén, om al die adviezen eens ten uitvoer te brengen.
Ik doe ook niets bij de club. Ben ik dan niet een onwijze Ajax-supporter? Cruijff heeft meer voor Ajax betekend dan de rest van de achterban van Ajax bij elkaar.

Gebruikersavatar
Thafunk
Berichten: 425
Lid geworden op: vr mei 11, 2007 2:23 pm

Bericht door Thafunk » di okt 09, 2007 5:32 pm

Da's misschien inderdaad een aardig voorbeeld Bertje. Stel nou dat Jaakke en Fonteijn mee hebben gelezen op AT, en zij vragen je om wél wat voor de club te doen. Je bent tenslotte een Ajax supporter en je hebt het beste met de club voor. Bovendien lees ik hier regelmatig zeer zinvolle posts van je, dus wat let je?? Zou je dan nee zeggen?

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di okt 09, 2007 5:38 pm

brigade zuid schreef:
Ajaciedjuh schreef:Daar is ie dan! HtC

Vermoeidheid spelers: daardoor veel ruimte. Beste kans 1ste helft. 2e goal weer fout van Ajax. Suarez en KJH gunnen elkaar niks. Schieten op paal en lat.
Hmm.. heeft Henkie dit gezegd? is niet echt relaxed als die 2 elkaar niet zo liggen.
Ik denk eerlijk gezegd dat Ten Cate doelde op deze specifieke wedstrijd, aangezien Suarez en Huntelaar al behoorlijk wat assists op elkaar geleverd hebben.
Zlatan Son of God schreef:Die van AJAX is ook niks en die van AZ momenteel nog niet op het gebied van afwerken.. maar dat gaat nog wel komen.. Bij AJAx zie ik weinig toekomst met zoveel prutsers!
Kom op, Pien10. Je hebt letterlijk gezegd dat je dit seizoen ging genieten van de spitsen van AZ, Heerenveen, Feyenoord en PSV (?). Nou, tot dusver vind ik Suarez een genot om naar te kijken en scoort Huntelaar er lustig op los. Geen spits bij AZ die zoveel acties inzet als Suarez, en zeker geen spits bij AZ die zoveel doelpunten maakt als een van de twee van ons koningskoppel.
joey schreef:Een verdediging met Ogararu, Schilder en Heitinga (kan niet verdedigen) is nog te slecht voor NAC. Daar helpt geen stoere Stam aan. Zonder behoorlijke verdediging, zonder het vermogen om de bal af te pakken en op te bouwen, kun je domweg niet aanvallen.
Natuurlijk hebben we ook in de andere linies prutsers. Delorge. Dommedahl. Maar de verdediging spant de kroon.
Hmm, ik vind Delorge eigenlijk een prima speler voor Ajax. Leuk koopje van Van Geel. Het wordt echter wel een probleem als hij beduidend beter is dan iets van 50% van je overige aankopen. Dat kan nooit de bedoeling zijn.

Ik werd laatst nog belachelijk gemaakt toen ik zei dat Heitinga vervangbaar moet zijn, maar daar blijf ik bij. Een Grygera was te vervangen. Een Heitinga is dat al helemaal. Sympathieke jongen en logischerwijs een fan-favorite, maar die gaan we niet zien slagen in de top van Europa hoor. Johnny zie je vrijwel nooit sterk spelen als het tegenzit.

LucaS schreef:Ik vermoed, maar ben natuurlijk outsider, dat er rondom Ajax heel veel figuren rondhangen die zich met van alles en nog wat bemoeien, en, dat is het erge, waarnaar delen van de organisatie luisteren. Ajax lijkt van buitenaf bezien een politiek broeinest waar technisch verantwoordelijken moeten schipperen en likken om verschillende stromingen te vriend te houden. Blijkbaar voelt geen enkele trainer zich sterk en zeker genoeg om zijn visie overeind te houden zodra de resultaten even tegen zitten. Persoonlijk, maar is slechts een gutfeeling, denk ik dat Cruijff na zijn voetbal- en trainerscarriere, van zegen tot vloek is verworden. Maar goed, laten we hopen dat zo'n commissie er komt
Dat vermoeden gaf ik hier in maart ook al aan, Lucas. Toen werd de gek met me gestoken. Net zoals toen ik zei dat Van Geel en Ten Cate het volgens mij niet zo best met elkaar konden vinden. Dat is al een tijdje terug, maar inmiddels is voor mij wel duidelijk dat die twee echt niet meer met elkaar door één deur konden.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di okt 09, 2007 5:38 pm

Thafunk schreef:Da's misschien inderdaad een aardig voorbeeld Bertje. Stel nou dat Jaakke en Fonteijn mee hebben gelezen op AT, en zij vragen je om wél wat voor de club te doen. Je bent tenslotte een Ajax supporter en je hebt het beste met de club voor. Bovendien lees ik hier regelmatig zeer zinvolle posts van je, dus wat let je?? Zou je dan nee zeggen?
Ik zou zeggen dat ik mijn visie wel wil geven, maar dat ik momenteel geen tijd heb om actief te zijn.

Gebruikersavatar
Thafunk
Berichten: 425
Lid geworden op: vr mei 11, 2007 2:23 pm

Bericht door Thafunk » di okt 09, 2007 5:48 pm

Oké, dan verschillen we als persoon. Ik geef veel om Ajax, en het doet pijn om de teloorgang van Ajax te zien de afgelopen jaren. Als ik veel invloed zou hebben en de kans zou krijgen om Ajax er weer bovenop te helpen, dan zou ik dat doen.
Cruijff heeft die invloed en zou vast wel wat tijd vrij kunnen maken om Ajax er bovenop te helpen met al zijn goeie ideeën.

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di okt 09, 2007 6:13 pm

Maar Cruijff heeft Ajax geholpen! Roger, anyone?

Grappig ook huntelaar in het sportjournaal op de vraag jammer of niet dat Ten Cate weg is. "Niet jammer"
I think I lost my fucking headache

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di okt 09, 2007 6:36 pm

Dat zei hij niet.

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di okt 09, 2007 6:44 pm

Ik heb het toch echt gehoord
I think I lost my fucking headache

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » di okt 09, 2007 6:45 pm

Bertje schreef:
GangstaRiB schreef:
Bertje schreef: Wat een onzin. Cruijff waarschuwt al jaren voor de huidige situatie waarin ons voetbal zich bevindt.
Volgens mij heeft Ajax de laatste jaren de tips van Cruijff opgevolgd en ziehier de resultaten. Als het goed gaat is het allemaal aan Cruijff te danken. Als het fout gaat is Cruijff nergens te bekennen. Ik word een beetje moe van die vent.
Dan is de leiding dus niet kundig, want dan doen ze wat met slechte adviezen. Niet Cruijff zijn schuld, want hij werkt niet bij Ajax. Of denk je dat, als we zouden doen wat de gemiddelde supporter zegt, het allemaal gesmeerd zou lopen?
De leiding is inderdaad niet kundig. Ik kan ze niet op een (voetbal)visie betrappen en ik heb het idee dat Van Geel en Cruijff haakse voetbalvisie's hebben. Naar de almachtige Cruijff moet geluisterd worden bij Ajax, want als je dat niet doet weet de Telegraaf wel raad met je positie bij Ajax. En door die macht moet je wel luisteren naar Cruijff. Maar als het slecht gaat trekt Cruijff zich handig terug.

De leiding moet kiezen voor 1 persoon die het beleid uitstippeld en niet het gezag van die ene persoon ondermijnen door een soort geest van het verleden. Als Cruijff echt serieus genomen wil worden, moet hij ook durven z'n handen te branden.

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di okt 09, 2007 6:47 pm

het zou mij ook niet verbazen als uit zo'n 'enquete' zou komen dat cruijff, vriendjes en hun spelltjes voor een groot deel verantwoordelijk zijn voor de ellende bij Ajax
I think I lost my fucking headache

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di okt 09, 2007 7:20 pm

GangstaRiB schreef:
Bertje schreef:
GangstaRiB schreef: Volgens mij heeft Ajax de laatste jaren de tips van Cruijff opgevolgd en ziehier de resultaten. Als het goed gaat is het allemaal aan Cruijff te danken. Als het fout gaat is Cruijff nergens te bekennen. Ik word een beetje moe van die vent.
Dan is de leiding dus niet kundig, want dan doen ze wat met slechte adviezen. Niet Cruijff zijn schuld, want hij werkt niet bij Ajax. Of denk je dat, als we zouden doen wat de gemiddelde supporter zegt, het allemaal gesmeerd zou lopen?
De leiding is inderdaad niet kundig. Ik kan ze niet op een (voetbal)visie betrappen en ik heb het idee dat Van Geel en Cruijff haakse voetbalvisie's hebben. Naar de almachtige Cruijff moet geluisterd worden bij Ajax, want als je dat niet doet weet de Telegraaf wel raad met je positie bij Ajax. En door die macht moet je wel luisteren naar Cruijff. Maar als het slecht gaat trekt Cruijff zich handig terug.

De leiding moet kiezen voor 1 persoon die het beleid uitstippeld en niet het gezag van die ene persoon ondermijnen door een soort geest van het verleden. Als Cruijff echt serieus genomen wil worden, moet hij ook durven z'n handen te branden.
Wat jij dus stelt is dat de leiding bang is voor de Telegraaf. Dan zijn ze inderdaad niet kundig, want Ajax heeft iemand nodig die met kritiek kan omgaan. Natuurlijk mogen er ook mensen van het type Adriaanse/Ten Cate werken, maar dan moet je die uit beeld houden.

Plaats reactie