AZ - Ajax 23-09-2007

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Andy22
Berichten: 883
Lid geworden op: vr okt 17, 2003 12:06 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

AZ - Ajax 23-09-2007

Bericht door Andy22 » vr sep 21, 2007 10:58 am

a.s. Zondag hebben we al een topper, in ALkmaar treden onze jongens aan
tegen AZ,

Namens de AT-ers zal ik aanwezig zijn,

ik hoop op een mooie overwinning (0-3)

0-1 Hunter
0-2 Stam
0-3 Suares
"I am a Maniac, an AJAX-maniac"

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10430
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Bericht door mattie » vr sep 21, 2007 11:34 am

ff kijken ervan uitgaand dat het resultaat de nodige vertrouwen geeft. Daarnaast zal Ajax in een 4-4-2 spelen.
Het gevaar van de kaaskoppen zal bestaan uit hun 2 spitsen en waarschijnlijk een cziommer/martens erachter. Vandaar dat ik zo zou spelen..

Steek
Ogararu-Wiel-Stam-Vermalen
Rommedahl-Gabri-Heitinga-?
Suarez-KjH

De achterhoede zoals gisteren beviel mij wel. Echter Heitinga op zijn best is als meest verdedigende middenvelder tegen over hun nummer 10. Vandaar dat ik Ogararu laat staan :blush.gif:
Naast Heitinga kan staan Urby-Vertongen-Luque-Maduro. Zeggen jullie het maar.
Het zal moeilijk worden maar toch verwacht ik een 0-2 overwinning.
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » vr sep 21, 2007 2:48 pm

Ajax mag dan niet in vorm zijn tot nu toe dit seizoen, AZ doet het nog slechter. De nieuwe spitsen vallen tegen, vooral Ari, en er is al verloren van Vitesse en gelijk gespeeld tegen Sparta. Gisteren wonnen ze met slecht voetbal in de laatste minuut van een nietszeggend Portugees clubje.

Toch wordt het lastig zat voor Ajax, omdat Ajax blijft volharden in het spelen van de lange bal, waar werkelijk niemand bij Ajax iets mee kan. Ik zou het met de volgende opstelling proberen:

---------------------------Stekelenburg--------------------------------
--Heitinga----Van der Wiel--------------Stam---------Vermaelen------
--Gabri----------Anita/Donald-------Maduro---------Emanuelson---
---------------------Suarez---------Huntelaar---------------------

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr sep 21, 2007 2:52 pm

Donderdag wilde HtC niet naar me luisteren, maar nu moet Ajax het toch echt zo gaan doen:

----Suarez-----Huntelaar

-----------Donald

Vertonghen-----Gabri

------------Maduro

Urby--Stam----Van der Wiel--Heitinga

----------Stekelenburg


Enige verschil is dus Van der Wiel als centrumverdediger en Heitinga als rechtsback, in plaats van andersom. Donald staat achter de aanvallers omdat Kennedy en Luque waarschijnlijk nog niet wedstrijdfit zijn.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58880
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr sep 21, 2007 2:59 pm

Ik teken voor een overwinning van AJAX.Hoe dat moet gaan gebeuren, hoe dat gaat gebeuren, knappe koppen als iemand dat, na de reeks bagger wedstrijden kan voorspellen ..

Jim
Berichten: 2497
Lid geworden op: di okt 28, 2003 1:30 pm

Bericht door Jim » vr sep 21, 2007 3:23 pm

Voetske schreef:Ik teken voor een overwinning van AJAX.Hoe dat moet gaan gebeuren, hoe dat gaat gebeuren, knappe koppen als iemand dat, na de reeks bagger wedstrijden kan voorspellen ..
Doe normaal niet aan voorspellingen van wedstrijden, maar ik hou het hier op 0-1.
AZ heeft door slecht transferbeleid afgelopen zomer enorm ingeleverd op scorend vermogen.
Ari is geen topspits, Pelle komt zwaar tekort en maakt er dit seizoen geen tien. Dembele is een uitstekend voetballende maar bepaald geen veelscorende spits. Hetzelfde geldt voor El Hamdaoui.
In de winterstop zal Alves wel worden gehaald, hetgeen een oplossing kan betekenen, maar de kans is niet denkbeeldig dat AZ dan inmiddels op grote puntenachterstand is gezet.
Ajax daarentegen mist creativiteit op het middenveld maar beschikt met name met Huntelaar en Suarez wel over veel scorend vermogen in de voorhoede. Er is er altijd wel iemand die er eentje binnenlegt.
Dat gegeven in combinatie met de huidige, van een gesloten verdediging uitgaande speelwijze, kan daardoor de ploeg met name in de competitie een heel eind brengen.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58880
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr sep 21, 2007 3:25 pm

Jim schreef:
Voetske schreef:Ik teken voor een overwinning van AJAX.Hoe dat moet gaan gebeuren, hoe dat gaat gebeuren, knappe koppen als iemand dat, na de reeks bagger wedstrijden kan voorspellen ..
Doe normaal niet aan voorspellingen van wedstrijden, maar ik hou het hier op 0-1.
AZ heeft door slecht transferbeleid afgelopen zomer enorm ingeleverd op scorend vermogen.
Ari is geen topspits, Pelle komt zwaar tekort en maakt er dit seizoen geen tien. Dembele is een uitstekend voetballende maar bepaald geen veelscorende spits. Hetzelfde geldt voor El Hamdaoui.
In de winterstop zal Alves wel worden gehaald, hetgeen een oplossing kan betekenen, maar de kans is niet denkbeeldig dat AZ dan inmiddels op grote puntenachterstand is gezet.
Ajax daarentegen mist creativiteit op het middenveld maar beschikt met name met Huntelaar en Suarez wel over veel scorend vermogen in de voorhoede. Er is er altijd wel iemand die er eentje binnenlegt.
Dat gegeven in combinatie met de huidige, van een gesloten verdediging uitgaande speelwijze, kan daardoor de ploeg met name in de competitie een heel eind brengen.
Weet je ook ongeveer welke minuut :ajaxsmiley.gif:

Jim
Berichten: 2497
Lid geworden op: di okt 28, 2003 1:30 pm

Bericht door Jim » vr sep 21, 2007 3:27 pm

Daar is mijn glazen bol net ietsje te wazig voor. :hypocrite.gif:

Mr. Ajax
Berichten: 14504
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » vr sep 21, 2007 3:41 pm

Thomas schreef:Donderdag wilde HtC niet naar me luisteren, maar nu moet Ajax het toch echt zo gaan doen:

----Suarez-----Huntelaar

-----------Donald

Vertonghen-----Gabri

------------Maduro

Urby--Stam----Van der Wiel--Heitinga

----------Stekelenburg


Enige verschil is dus Van der Wiel als centrumverdediger en Heitinga als rechtsback, in plaats van andersom. Donald staat achter de aanvallers omdat Kennedy en Luque waarschijnlijk nog niet wedstrijdfit zijn.
Ik zou veel eerder Sarpong achter de spitsen zetten, voor meer passing en voetballend vermogen. Donald heeft behalve zijn fysiek nog niks laten zien, laat regelmatig ballen van zijn voeten springen. Dat kun je tegen AZ niet hebben.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr sep 21, 2007 3:54 pm

'Ik kan niet om Van der Wiel heen'

Gregory van der Wiel staat voor zijn definitieve doorbraak bij Ajax. De jonge verdediger, die tot dusver slechts een handjevol wedstrijden meespeelde met het vlaggenschip, stevent na zijn goede prestatie bij Dinamo Zagreb af op een nieuwe basisplaats tegen AZ. "Ik kan zo langzamerhand niet meer om Gregory heen'', zei Henk ten Cate vandaag op het wekelijkse perspraatje.

Direct na de wedstrijd tegen Dinamo Zagreb deelde Ten Cate al een eerste compliment uit aan de 19-jarige Van der Wiel. De oefenmeester noemde de geboren Amsterdammer een 'fantastische speler'. "Hij heeft flair en lef, hij is een genot om naar te kijken. Gregory kan gewoon fantastisch voetballen.’’

Toen de coach vandaag voorbeschouwde op het aankomende duel met AZ kwamen de kwaliteiten van de verdediger opnieuw ter sprake. Van der Wiel lijkt komende zondag te mogen starten. "We moeten gebruik maken van de vorm waarin hij verkeert", meent Ten Cate. "Greg is frivool in z'n voetbal, en dat brengt soms risico's met zich mee, maar hij doet het goed."

Ten Cate bewondert de kalmte die Van der Wiel bewaart. "Het maakt hem schijnbaar niet uit of hij voor honderd man op de Toekomst staat te voetballen of voor zeventigduizend in het San Siro. We gaan zijn kwaliteiten in de komende tijd benutten, dat is één ding wat zeker is."

Ajax reist zondag met de 'Zagreb-groep' naar Alkmaar. Dat betekent dat Kennedy Bakircioglu in Amsterdam achterblijft. De vleugelaanvaller is nog niet voldoende hersteld van zijn buikblessure. Ook voor Edgar Davids, Leonardo, Jurgen Colin, Laurent Delorge, Nicolae Mitea en Edgar Manucharyan komt het duel in Alkmaar nog te vroeg.

Ten Cate wilde weinig prijsgeven over zijn opstelling. "Laat je zondag maar weer verrassen", grinnikte de coach. Ook op de vraag of doelpuntenmaker Dennis Rommedahl zondag zijn opwachting maakt kwam geen antwoord. Wel wilde Ten Cate kwijt dat Rommedahl 'het goed ingevuld heeft'. "Dennis haalde een hoog rendement en gaf ons veel lucht doordat hij met zijn loopacties het de vleugelbacks moeilijk maakte. Ik was tevreden.''


voetbalzone.nl

Van Gaal klaagt over Super Sunday

Komende zondag is het 'Super Sunday' in de Eredivisie. Dankzij dit nieuwe concept van de KNVB komen de Nederlandse topclubs AZ, Ajax, PSV en Feyenoord elkaar op dezelfde dag tegen. Louis van Gaal is een fel tegenstander.

De coach van AZ uitte kritiek op de KNVB. Van Gaal, die met AZ zondag Ajax treft, vindt het niet slim van de bond om deze speciale wedstrijden vlak na een Europa Cup-programma te plannen. De oefenmeester denkt dat de topduels aan kwaliteit zullen verliezen en vreest tevens voor blessures. Na het Europese duel met Paços de Ferreira klaagden diverse AZ-spelers al over pijntjes.

Ronald Koeman reageerde fel op de klagende Van Gaal. "Als er iemand recht heeft om te klagen, dan zijn wij dat", zegt de coach van PSV. "Want Feyenoord speelt immers geen Europees voetbal en die club is zondag onze tegenstander. Maar wij klagen niet. Wees blij dat je Europees voetbal hebt gehaald. Anders moet je een andere club gaan trainen.

De KNVB verdedigt zichzelf op de website van de bond. De voetbalbond zegt dat de 'Super Sunday's' alleen 'veilige' zondagen ingeroosterd konden worden. "Er is maar een handvol van dit soort 'zekere zondagen' in een seizoen, en deze zijn altijd in de week waarná geen Champions League wordt gespeeld", legt de KNVB uit. "Dit betekent dat er in de week voorafgaand aan zo'n zondag Europees voetbal plaatsvindt."

De volgende Superzondagen zijn op 11 november, 13 januari en 9 maart.


voetbalzone.nl

Eens met Van Gaal. Ik vind het maar helemaal niets.

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » vr sep 21, 2007 7:07 pm

Ach, ik vind het wel wat hebben. En als je het niks vindt om 1 keer in de zoveel weken anderhalf uur extra te ballen moet je maar naar Excelsior gaan.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58880
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr sep 21, 2007 7:18 pm

Ben er ook niet zo kapot van .., zit je anders een tijdje in spanning, nu weet je om 16.15 de stand van zaken.
Laatst gewijzigd door 999 op vr sep 21, 2007 8:09 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » vr sep 21, 2007 8:04 pm

Ik heb nog via via een kaartje weten te regelen, dus ik ben er ook bij!

Heb er wel vertrouwen in, gewoon weer luizig met 0-1 winnen daar.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr sep 21, 2007 10:15 pm

Spijker schreef:Ach, ik vind het wel wat hebben. En als je het niks vindt om 1 keer in de zoveel weken anderhalf uur extra te ballen moet je maar naar Excelsior gaan.
Ik doelde op het feit dat de topwedstrijden in hetzelfde weekend worden gespeeld en dat ze na een Europese week zijn ingedeeld. Wat het voetbal betreft knullige keuzes, in mijn ogen.

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Bericht door Frank » vr sep 21, 2007 10:20 pm

Ik vind het maar helemaal niets dat die spelers nu , na 4 competitiewedstrijden en 1 europacup wedstrijd, al beginnen te zeuren over vermoeidheid en pijntjes.

Het lijken wel een stelletje amateurs die nauwelijks een voorbereiding hebben gehad... :sleepy.gif:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr sep 21, 2007 10:57 pm

Dus jij gaat straks niet balen en zeuren als PSV straks iedere topwedstrijd na een CL-week verliest?

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » za sep 22, 2007 2:23 am

Balen natuurlijk wel.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Bericht door Frank » za sep 22, 2007 9:12 am

Thomas schreef:Dus jij gaat straks niet balen en zeuren als PSV straks iedere topwedstrijd na een CL-week verliest?
Nee, ik zou niet weten waarom ik zou moeten gaan zeuren. Het zijn duurbetaalde profs, die moeten er wel tegen kunnen.

Daarnaast is het natuurlijk zo dat alledrie de clubs (Ajax, PSV en AZ) er hetzelfde "last" van hebben (in die zin is PSV de enige die er nu over zou mogen klagen, aangezien jullie elkaar tegenkomen en PSV tegen een tegenstander moet die geen wedstrijd achter de kiezen heeft) en dat het in het verleden niet anders is geweest. Het was altijd maar de vraag hoe de clubs de doordeweekse europacup wedstrijden hadden verteerd.

Overigens had ik het over het klagen van spelers na het spelen van pas 5 wedstrijden, maar goed...

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » za sep 22, 2007 11:11 am

Eens met Frank. We hebben in de aanloop naar de eerste Europese relatief eenvoudige wedstrijden gehad. Ze moeten een keer gespeeld worden en ik vind dat het niet moet uitmaken wanneer.

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7899
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Bericht door elliquido » za sep 22, 2007 11:29 am

az - ajax

bij az ligt de druk ; zij moeten achterstand goedmaken en van gaal wil nu wel eens winnen in het dick scheringa stadion.
Wederom kan ajax dus in de leunstoel (op z'n psv's) zakelijk en realistisch deze wedstrijd beheersen
ik schat 1-2 waarin ajax weinig weggeeft
(Davids schijnt ook weer fit te zijn)


stekel

heitinga v/d wiel stam vermaelen

(Ari) (dembele?)

Rommel Gabri Maduro Emanuelson


(martens) (augustien?) (De zeeuw) (jenner)


Suarez Huntelaar

(Pocognoli) (Donk) (Jaliens) (steinson)


(Waterman)





topper tegen Ajax
21/09/2007 10:02

AZ dient de wonden te likken na de zwaarbevochten 1-0 zege op Paços Ferreira. Het slechte veld in Portugal is er mede debet aan dat van een groot aantal spelers nog niet zeker is of zij zondag kunnen aantreden tegen Ajax.

Moussa Dembélé (heup), Barry Opdam (knie), Boy Waterman (rug), Demy de Zeeuw (vermoeid), Kemy Agustien en Graziano Pellè (beiden lies) kwamen niet ongeschonden uit de strijd tegen Paços. De komende dagen moet blijken of zij zondag om 12.30 uur in het DSB Stadion aan de aftrap kunnen verschijnen voor het duel met Ajax.

'De spelers gaven aan dat ze heel erg vermoeid zijn', geeft trainer Louis van Gaal aan op de website van de club. 'Of we op tijd hersteld zijn, zullen we zondag zien. AZ doet het de laatste jaren in ieder geval goed thuis tegen Ajax. Vaak eindigen de onderlinge duels in Alkmaar in een overwinning voor AZ of een gelijkspel.'

Naast het zestal twijfelgevallen kan Van Gaal in de topper ook nog geen beroep doen op de al langer geblesseerden Simon Cziommer, Gijs Luirink, David Mendes da Silva en Stijn Schaars.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » za sep 22, 2007 11:56 am

Ik zou hem zo doen:

Stekelenburg
Heitinga Van der Wiel Stam Vermaelen
Gabri Maduro Luque Emanuelson
Suarez Huntelaar

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za sep 22, 2007 11:59 am

Van Gaal gaat vast Jenner als rechtshalf opstellen. Dat betekent dus constant lopende duels voor de linksback. En dan kom je in de problemen met Vermaelen, die überhaupt niet goed verdedigt aan de zijlijn. Ook het blocken van de voorzetten gaat niet al te best als beide spelers nog in volle vaart zijn.

Jim
Berichten: 2497
Lid geworden op: di okt 28, 2003 1:30 pm

Bericht door Jim » za sep 22, 2007 12:22 pm

De coach van AZ uitte kritiek op de KNVB. Van Gaal, die met AZ zondag Ajax treft, vindt het niet slim van de bond om deze speciale wedstrijden vlak na een Europa Cup-programma te plannen. De oefenmeester denkt dat de topduels aan kwaliteit zullen verliezen en vreest tevens voor blessures. Na het Europese duel met Paços de Ferreira klaagden diverse AZ-spelers al over pijntjes.

Als het goed gaat slaat Louis zichzelf graag als eerste op de borst.
In prestatief mindere tijden wijst hij altijd naar externe factoren.
Toen hij bondscoach was lag het falen voornamelijk aan de spelers en de media. Op dit moment ligt met name de (verdedigende) speelwijze van de tegenstanders ten grondslag aan de mindere prestaties en krijgt ook de KNVB onder uit de zak.
Over zijn eigen recente transferpolitiek, die zijn club bepaald geen goed heeft gedaan en hoofdoorzaak is van het mindere presteren hoor je Louis natuurlijk niet.

Gebruikersavatar
Jeroen126
Berichten: 2275
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 4:42 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jeroen126 » za sep 22, 2007 1:22 pm

Heb er zin in, eerste officiele uitwedstriujd waar ik heenga dit jaar. Kaartje voor Sparta is ook binnen :ajax.gif:

Mr. Ajax
Berichten: 14504
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » za sep 22, 2007 4:22 pm

-----------------Stekelenburg---------------------------

--v.d. Wiel-----Stam----Vermaelen-------Emanuelson--

---------------------Heitinga-----------------------------

--------Gabri-------------------------Vertonghen---------

---------------------Sarpong------------------------------

--------------Huntelaar---Suarez--------------------------
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Plaats reactie