Ajax - Dinamo Zagreb 4-10-2007

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » vr okt 05, 2007 8:02 am

Is Zagreb nou zoveel sterker dan de nummer drie van Italie? Groningen speelde daar waar het kon op de aanval, en werd daarvoor beloond. Het Nederlandse voetbal staat al jaren (en ja, buiten Ajax nu nog steeds) hoger dan je op basis van inwonersaantal zou verwachten. Dat heeft ook te maken met het feit dat in onze Mickey-mouse competitie aanvallender wordt gespeeld. mooi dat Ajax nu eindelijk realistisch heeft gespeeld in Europa. Het feit dat er nu het slechtste resultaat mee behaald is in 18 jaar, heeft daarmee natuurlijk niets te maken. Als we niet realistisch hadden gespeeld was het ongetwijfeld 4-0 en 0-4 geworden. :hypocrite.gif:
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10434
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Bericht door mattie » vr okt 05, 2007 8:12 am

Als deze trainer zijn straatje aan het schoonvegen is dan had hij zijn poot naar het bestuur "stijf"moeten houden. Had v. Geel dat namelijk ook gedaan dus niet alleen deze waardeloze trainer is de schuld van dit debacle ook Fontein en v. Geel. Wat ik bedoel kijk maar naar v.d. Vaart schopt er nu al 13 in in de europa cup, terwijl hij openlijk "flirtte"met Valencia. Wat zij zijn club"onder geen beding gaat van de vaart weg" Hier ligt een school voorbeeld!!!!!! Stelletje Eikels en maar alleen aan de eurootjes denken....
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33873
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » vr okt 05, 2007 8:13 am

Tjonge, wat een drama hier!

Dit Ajax mist kwaliteit, evenwicht in de selectie (mede door blessures, dat wel), is bang voor de eigen supporters, en heeft een coach die beter assistent had kunnen blijven. Volgende!
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » vr okt 05, 2007 8:14 am

Nee hoor, Ajax heeft zijn eigen graf gegraven door als een wezel twee keer te spelen
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34414
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » vr okt 05, 2007 8:31 am

Duke schreef:Tjonge, wat een drama hier!

Dit Ajax mist kwaliteit, evenwicht in de selectie (mede door blessures, dat wel), is bang voor de eigen supporters, en heeft een coach die beter assistent had kunnen blijven. Volgende!
Psies!

Alles beter dan Ten Cate...toch? Komt heeelemaal goed nu... :hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13408
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Bericht door Arthur » vr okt 05, 2007 8:42 am

Dit is dus waarom het het begin van het einde is als een Ajaxtrainer overstapt op resultaatvoetbal. Op een gegeven moment valt het resultaat ook weg en heb je helemaal niks meer.

Ik dacht bij zijn aanstelling dat TC veel bravoure had, maar hij blijkt de eerste de beste angsthaas. Hij kijkt vooral enorm op tegen Europese tegenstanders, waardoor de ploeg angstig voor de dag komt en de ene genante nederlaag na de andere lijdt. Het was de laatste jaren al niet best Europees, maar dit en vorig seizoen slaan echt alles.

M..
Berichten: 3195
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:33 pm

Bericht door M.. » vr okt 05, 2007 8:46 am

Duke schreef:Tjonge, wat een drama hier!

Dit Ajax mist kwaliteit, evenwicht in de selectie (mede door blessures, dat wel), is bang voor de eigen supporters, en heeft een coach die beter assistent had kunnen blijven. Volgende!
Die angst voor de eigen supporters was gisteren ongegrond... ik neem de mensen die na de 2-0 en vooral na de 3-0 weg gingen niets kwalijk, begrijp ze ook wel. Maar tot dat moment was de steun er zeker (iig vanaf zuid).. iets wat steeds vaker gebeurt

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » vr okt 05, 2007 8:47 am

Zijn er eigenlijk wel Europese thuiswedstrijden gewonnen onder ten Cate?

O ja, Bremen! Dat was een goede wedstrijd. Een wedstrijd waarin Ajax wel durfde (moest) aanvallen. Toeval?
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34414
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » vr okt 05, 2007 8:48 am

Maarten127 schreef:
Duke schreef:Tjonge, wat een drama hier!

Dit Ajax mist kwaliteit, evenwicht in de selectie (mede door blessures, dat wel), is bang voor de eigen supporters, en heeft een coach die beter assistent had kunnen blijven. Volgende!
Die angst voor de eigen supporters was gisteren ongegrond... ik neem de mensen die na de 2-0 en vooral na de 3-0 weg gingen niets kwalijk, begrijp ze ook wel. Maar tot dat moment was de steun er zeker (iig vanaf zuid).. iets wat steeds vaker gebeurt
Mee eens...vwb gisteren dan...
Er is overal goed gezongen en aangemoedigd... :worshippy.gif:

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13718
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » vr okt 05, 2007 9:06 am

Training is in het Amsterdamse bos, dus niet naast het stadion.

columbus
Berichten: 5387
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Bericht door columbus » vr okt 05, 2007 9:42 am

Maarten127 schreef:
Duke schreef:Tjonge, wat een drama hier!

Dit Ajax mist kwaliteit, evenwicht in de selectie (mede door blessures, dat wel), is bang voor de eigen supporters, en heeft een coach die beter assistent had kunnen blijven. Volgende!
Die angst voor de eigen supporters was gisteren ongegrond... ik neem de mensen die na de 2-0 en vooral na de 3-0 weg gingen niets kwalijk, begrijp ze ook wel. Maar tot dat moment was de steun er zeker (iig vanaf zuid).. iets wat steeds vaker gebeurt
Inderdaad, de steun van het publiek was zeker weten aanwezig! Ook ik begrijp de mensen die na de 2-0 en 3-0 vertrekken. Waar ik me wel vreselijk aan stoor is dat uitfluiten van spelers. Echt super irritant.

Voorbeeld. Tweede helft, Maduro draait inderdaad de moeilijke kant en lijkt de bal te verliezen. Men begint te fluiten, Maduro herstelt zich prima in het duel en draait alsnog prachtig weg. Het fluiten draaide om in ineens gejuich, "Ooh, dat deed die toch goed". Tuurlijk was het een gevaarlijke situatie, maar wat een hypocriet-volk is er in de Arena. Zo misselijk vind ik het....

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59058
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr okt 05, 2007 9:47 am

Nou, misselijk is het om dit debacle in de schoenen van de supporters te schuiven.

Alexander
Berichten: 8561
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Bericht door Alexander » vr okt 05, 2007 9:51 am

Thijs schreef:Training is in het Amsterdamse bos, dus niet naast het stadion.
Stelletje scheitbakken

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » vr okt 05, 2007 9:53 am

Voetske schreef:Nou, misselijk is het om dit debacle in de schoenen van de supporters te schuiven.
Dat deed Blind volgens sommigen hier, en dat was volop reden om hetm uit te kotsen. misschien ligt het anders als niet Blind het zegt maar 'wijzelf'
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33873
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » vr okt 05, 2007 10:06 am

Voetske schreef:Nou, misselijk is het om dit debacle in de schoenen van de supporters te schuiven.
Wie doet dat dan?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59058
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr okt 05, 2007 10:09 am

Duke schreef:
Voetske schreef:Nou, misselijk is het om dit debacle in de schoenen van de supporters te schuiven.
Wie doet dat dan?
Mijn zuster :aai.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59058
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr okt 05, 2007 10:09 am

LucaS schreef:
Voetske schreef:Nou, misselijk is het om dit debacle in de schoenen van de supporters te schuiven.
Dat deed Blind volgens sommigen hier, en dat was volop reden om hetm uit te kotsen. misschien ligt het anders als niet Blind het zegt maar 'wijzelf'
Nou, ik ga niet terug naar de periode Blind, ik bedoel dat hoofdstuk ligt achter ons.Behalve dit dan, het is nu ( al begrijp ik best dat dat achteraf praten is ) des te pijnlijker dat men toendertijd een clubicoon als Blind zo beschadigd ( en zijn assistenten ) de deur heeft gewezen ..

M..
Berichten: 3195
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:33 pm

Bericht door M.. » vr okt 05, 2007 10:15 am

Columbus schreef:
Maarten127 schreef:
Duke schreef:Tjonge, wat een drama hier!

Dit Ajax mist kwaliteit, evenwicht in de selectie (mede door blessures, dat wel), is bang voor de eigen supporters, en heeft een coach die beter assistent had kunnen blijven. Volgende!
Die angst voor de eigen supporters was gisteren ongegrond... ik neem de mensen die na de 2-0 en vooral na de 3-0 weg gingen niets kwalijk, begrijp ze ook wel. Maar tot dat moment was de steun er zeker (iig vanaf zuid).. iets wat steeds vaker gebeurt
Inderdaad, de steun van het publiek was zeker weten aanwezig! Ook ik begrijp de mensen die na de 2-0 en 3-0 vertrekken. Waar ik me wel vreselijk aan stoor is dat uitfluiten van spelers. Echt super irritant.

Voorbeeld. Tweede helft, Maduro draait inderdaad de moeilijke kant en lijkt de bal te verliezen. Men begint te fluiten, Maduro herstelt zich prima in het duel en draait alsnog prachtig weg. Het fluiten draaide om in ineens gejuich, "Ooh, dat deed die toch goed". Tuurlijk was het een gevaarlijke situatie, maar wat een hypocriet-volk is er in de Arena. Zo misselijk vind ik het....
In jouw voorbeeld: waarom is het zo dat degene die juichten dezelfde waren als degene die floten? Verder denk ik dat het wel mee viel met het fluiten. Het uitfluiten van Collin bij het noemen van de opstelling is schandalig. Maar tijdens de wedstrijd heb ik niet veel gefluit richting Ajax gehoord.. na de 2-0 sloeg de stemming om, maar dat is niet gek. Zelf doe ik het niet (ik kan niet eens op mijn vingers fluiten) maar begrijpen doe ik het wel.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59058
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr okt 05, 2007 11:12 am

Zagreb-coach Ivankovic na uitschakelen Ajax: 'Mooiste zege uit loopbaan'


Dinamo Zagreb schreef donderdagavond een van de mooiste hoofdstukken uit de clubhistorie door het eens zo grote Ajax uit te schakelen in de UEFA Cup. ‘Dit is de mooiste zege in mijn loopbaan,’ meldde coach Branko Ivankovic tegenover UEFA.com na de 2-3 overwinning. ‘De wil van mijn spelers was ongelooflijk.’

Aanvoerder Luka Modric zal de avond nooit vergeten. ‘Dit was de wedstrijd van onze generatie. We presteerden iets waar iedereen van droomde. Dit is Dinamo Zagreb.’

De prestatie van Dinamo is des te opmerkelijker omdat in de zomer afscheid werd genomen van sterkhouders Eduardo da Silva en Vedran Corluka. Beiden verkasten naar de Premier League. Als vervanger van Da Silva werd Mario Mandžukić gehaald van NK Zagreb. Mandžukić velde met twee goals het vonnis over Ajax. ‘Er zijn niet veel clubs die in de Amsterdam ArenA op 0-3 komen tegen Ajax. Dit was de beste wedstrijd van mijn leven, maar ik wil me vaker bewijzen op podia als deze.’ (MA)
Sportweek.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » vr okt 05, 2007 11:13 am

Eens met Maarten, het publiek stond gisteren gewoon goed achter AJAX en met fluitconcertjes viel het reuze mee.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » vr okt 05, 2007 11:22 am

Jaake gaat trouwens bekendmaken dat bij een volgende Europese wedstrijd weer iedereen gratis naar binnen mag en dat we er allemaal een arena card van 10 euro bij krijgen.
AFCA Supportersclub haalt verhaal

Enkele bestuursleden die in het home zaten te wachten voor de training zijn de selectie achterna gereisd naar het Amsterdamse bos. Daar werd verhaal gehaald. Ten Cate zelf was niet aanwezig, daarom werd er gesproken met Hennie Spijkerman. Volgens hem was het mentaal beter voor de spelers om in het Amsterdamse Bos te gaan rennen dan op het trainingsveld dicht bij het Rinus Michels Stadion.

Vanmiddag om 13.00 uur zal een afvaardiging van Ajax waaronder Heitinga en Klaas-Jan Huntelaar naar het home komen. Daar zal gesproken worden met alle Ajax supporters die behoefte hebben om van gedachte te wisselen of om hun verhaal te doen.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » vr okt 05, 2007 1:43 pm

Bijkbaar zijn velen het hier niet met mij eens, maar ik vond het wel meevallen met de vocale steun van Ajax. Ook bij Zuid vond ik het opvallend stil. Het uitvak overheerste vocaal in het stadion. Alleen halverwege de tweede helft, toen vooral Gabri en Stam begonnen feller te jagen, ging de ArenA er in grote getale achterstaan. Voor en na die tijd vond ik het, zoals meestal, dood in het stadion.

Wat viel Ogararu overigens weer drama in. Hij stond bij de kopgoal van Mandzukic werkelijkwaar te slapen. Ook Rommedahl bewees maar weer eens totaal geen enkele schijn- of passeerbeweging te hebben.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13718
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » vr okt 05, 2007 1:50 pm

Jabu schreef:Bijkbaar zijn velen het hier niet met mij eens, maar ik vond het wel meevallen met de vocale steun van Ajax. Ook bij Zuid vond ik het opvallend stil. Het uitvak overheerste vocaal in het stadion. Alleen halverwege de tweede helft, toen vooral Gabri en Stam begonnen feller te jagen, ging de ArenA er in grote getale achterstaan. Voor en na die tijd vond ik het, zoals meestal, dood in het stadion.

Wat viel Ogararu overigens weer drama in. Hij stond bij de kopgoal van Mandzukic werkelijkwaar te slapen. Ook Rommedahl bewees maar weer eens totaal geen enkele schijn- of passeerbeweging te hebben.
Ben het met beide zaken niet met je eens.

De steun van het publiek was (voor onze begrippen dan ;)) prima. De eerste helft nog mat idd, maar toen Ajax in de tweede helft begon te stormen (en beter stond, mijns inziens toen Ogararu erin kwam) ging het héle stadion achter Ajax staan. Zuid 1 ging staan, en ik hoorde uit elke hoek het jalala Ajax Amsterdam komen. Niet vaak meegemaakt hoor, op een gegeven moment stonden er zelfs 300 man op de lange zijde te springen. En dat bij zo'n dramatische kutwedstrijd.

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » vr okt 05, 2007 1:51 pm

Zelfs de pro-PSV krant het ED sprak over een ''geweldige ambiance'' waar de Ajax-fans ''verantwoordelijk voor waren''.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » vr okt 05, 2007 1:57 pm

Dat bedoelde ik ook met halverwege de tweede helft. Toen had Ajax een sterke fase en kwam Dinamo er niet aan te pas. Vlak voor het einde van de wedstrijd dacht ik dat Ajax nog zou aanzetten, maar kreeg Dinamo juist kansen. Direct in de verlenging gaf Ajax het initiatief weer aan Dinamo. We verschillen waarschijnlijk wel van mening over de reden waarom Ajax in de tweede helft beter ging spelen. Volgens mij lag dat namelijk aan het feit dat men ging jagen in er dichter op zat. Dat was vooral aan de natuurlijke aanjagers Gabri en Stam te zien, maar ook Huntelaar liep zich voorin een ongeluk. Ogararu vond en vind ik zoals altijd drama. Die jongen heeft geen flauw benul hoe hij positioneelmoet verdedigen. Als je dan rechtsback staat en niet kan verdedigen dan mag je er vanuit gaan dat hij er instaat wegens zijn aanvallende capaciteiten. Maar ook daar loopt hij alleen maar in de weg en op het moment dat hij zelf eens een voorzet kan geven, dan lijkt dat helemaal nergens op. Kortom, ik ben geen fan van Ogararu....

In de lijn van de voorzetten.......hoe kan het dat die corners en vrije trappen van zowel Suarez als van Rommedahl zo drama zijn? Geen één komt er aan.

Plaats reactie