Ajax - Dinamo Zagreb 4-10-2007

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Ajax - Dinamo Zagreb 4-10-2007

Bericht door FlaFlu » di sep 18, 2007 10:34 am

Via ticketbox kan ik al geen extra kaartje meer aanschaffen voor mijn vak. Is het dan ook nutteloos om naar de sigarenboer te lopen?

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » ma sep 24, 2007 1:40 pm

Ik weet niet of het nog is gelukt Thomas, maar de wedstrijd is nu in ieder geval uitverkocht.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34405
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » ma sep 24, 2007 1:46 pm

Mooi, niet voor Thomas natuurlijk als hij nog geen kaartjes heeft, maar volle bak en sfeer dus hopelijk! :tifoajax.gif:

Je zult toch niet gaan zien dat die 1e ring leeg blijft he? :1evil.gif:

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » ma sep 24, 2007 1:47 pm

Als het helemaal vol zit eet ik mijn schoenen op. Denk dat er 40/45.000 man komt.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma sep 24, 2007 2:44 pm

Thijs schreef:Ik weet niet of het nog is gelukt Thomas, maar de wedstrijd is nu in ieder geval uitverkocht.
Ik heb al een extra kaartje voor vak 415 gekocht.

Gebruikersavatar
Jeroen126
Berichten: 2275
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 4:42 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jeroen126 » ma okt 01, 2007 2:12 pm

Thijs schreef:Als het helemaal vol zit eet ik mijn schoenen op. Denk dat er 40/45.000 man komt.
Precies, er blijven sowieso veel seizoenkaarthouders weg. Beetje vreemd overigens (wat wegblijven als je ergens voor betaald in het algemeen is, zie competitiewedstrijden), want al maakt dit niets goed, het is toch een stapje. Kijk, ik wil ook liever dat die jongens gewoon gaan voetballen, maar dat is nou eenmaal niet gebeurd. Twintig eurootjes meer voor Joeska, geen enkel probleem.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » ma okt 01, 2007 8:58 pm

Even een niet wedstrijd gerelateerde vraag. Hoe zit het donderdag met parkeren? Ik was er zondag niet maar heb begrepen dat het niet meer mogelijk was om te parkeren op het bedrijventerrein trade park zuidoost. Klopt dat?
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13356
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » ma okt 01, 2007 10:42 pm

Donderdag is voor mij wel uniek. Het is compleet gratis. Het vervoer is gratis (leve OV kaart) en het wedstrijdkaartje is gratis.

Genieten hoor. :smallgrin.gif:
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34405
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » ma okt 01, 2007 10:52 pm

Echt een Hollander... :666.gif:

Ach, ondanks dat ik heenreis en kaartje moet dokken geniet ik ook wel hoor... (hoop ik althans...) :onfire.gif:

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » di okt 02, 2007 12:30 am

Marillion schreef:Even een niet wedstrijd gerelateerde vraag. Hoe zit het donderdag met parkeren? Ik was er zondag niet maar heb begrepen dat het niet meer mogelijk was om te parkeren op het bedrijventerrein trade park zuidoost. Klopt dat?
P2 lukt in ieder geval niet meer, daar staat één of ander circus. Trade park zuidoost heb ik geen idee van.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11423
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » di okt 02, 2007 4:14 pm

Stam doet in ieder geval mee en hopelijk geen Colin.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58893
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » di okt 02, 2007 6:06 pm

Gewoon winnen, en mocht het zonder franje zijn, so be it.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di okt 02, 2007 6:13 pm

Of gelijkspelen.

Normaal gesproken zou ik zeggen: tis in de sacoche, maak er een mooie wedstrijd van. Maar met dit Ajax weet je het nooit.

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Bericht door Michael_B » di okt 02, 2007 6:20 pm

Als Ajax Zagreb uitschakelt doen we het boven verwachting. Zagreb was op voorhand een nachtmerrie loting.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » di okt 02, 2007 7:07 pm

Het geeft een naar gevoel dat ik uitkijk naar een voorronde UEFA Cup wedstrijd tegen Dinamo en hoop dat we die met resultaat voetbal opzij zetten. Bah, wat naar. Kijk als ik nou zoiets hoop in de CL voorronde vind ik het vrij normaal, maar ik wordt er eng van dat ik dat ook hoop in de voorronde UEFA Cup. God wat hoop ik, als we doorgaan, Bayern Munchen ofzo loten voor in de groep. Dan kunnen we misschien nog wat geinspireerd voetbal zien in plaats van ongemotiveerd balletje tikken tegen FK Zwertyzcozy uit Polen.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47906
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » di okt 02, 2007 7:10 pm

Het is geen voorronde UEFA cup, hoor. Gewoon 1e ronde.

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » di okt 02, 2007 7:13 pm

Nouja, 1e ronde, voorronde, what's the difference? Het begint toch, zeg nou zelf, eigenlijk pas bij de groepsfase toch?

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di okt 02, 2007 7:17 pm

Het begint pas in de kwartfinales.

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » di okt 02, 2007 7:21 pm

Daniel_vT schreef:Dan kunnen we misschien nog wat geinspireerd voetbal zien in plaats van ongemotiveerd balletje tikken tegen FK Zwertyzcozy uit Polen.
En dan hebben we het nog niet eens over het feit dat 'FK Zwertycozy' ons best eens keihard op onze tekortkomingen zou kunnen wijzen, en dat we eruit vliegen. Ben benieuwd of iedereen bij Ajax dan wéér zegt dat we éigenlijk beter waren, maar om de één of andere duistere reden verzuimd hebben te winnen.

Op die opmerking heeft Ajax inmiddels een abonnement. Het zou een stuk schelen als we er gewoon van uit gingen dat we niet beter zijn dan, pakweg, 'FK Zwertycozy'. Dan is Ajax a) minder irritant, b) minder belachelijk en hebben ze c) ook nog eens een grotere kans om het wél te halen.

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » di okt 02, 2007 7:24 pm

Jöhnk schreef:Het begint pas in de kwartfinales.
Onzin.

Er zijn op elk willekeurig moment in de tijd exact twee wedstrijden interessant: de vorige (om over na te praten en lering uit te trekken) en de volgende (om op vooruit te blikken en je op voor te bereiden). Wie de tegenstander is en in welke competitie de wedstrijd gespeeld wordt, doet er dan niet toe.

K.
Still alive...

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » di okt 02, 2007 7:30 pm

Kowalczyk schreef:
Jöhnk schreef:Het begint pas in de kwartfinales.
Onzin.

Er zijn op elk willekeurig moment in de tijd exact twee wedstrijden interessant: de vorige (om over na te praten en lering uit te trekken) en de volgende (om op vooruit te blikken en je op voor te bereiden). Wie de tegenstander is en in welke competitie de wedstrijd gespeeld wordt, doet er dan niet toe.

K.
Voor ons als supporters maakt het niet zoveel uit, voor mij in ieder geval niet, wie de tegenstander van Ajax is in Europa. Als Ajax maar mooi voetbalt en wint. Alleen is het probleem vaak dat Ajax beter voetbalt tegen meer aansprekende tegenstanders (aangezien de jongens dan gemotiveerder zijn) dan tegen zulk soort tegenstanders die ik noem en je dus minder voetbalt krijgt te zien wat mij als supporter minder plezier brengt.

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » di okt 02, 2007 7:31 pm

Kowalczyk schreef:
Daniel_vT schreef:Dan kunnen we misschien nog wat geinspireerd voetbal zien in plaats van ongemotiveerd balletje tikken tegen FK Zwertyzcozy uit Polen.
En dan hebben we het nog niet eens over het feit dat 'FK Zwertycozy' ons best eens keihard op onze tekortkomingen zou kunnen wijzen, en dat we eruit vliegen. Ben benieuwd of iedereen bij Ajax dan wéér zegt dat we éigenlijk beter waren, maar om de één of andere duistere reden verzuimd hebben te winnen.

Op die opmerking heeft Ajax inmiddels een abonnement. Het zou een stuk schelen als we er gewoon van uit gingen dat we niet beter zijn dan, pakweg, 'FK Zwertycozy'. Dan is Ajax a) minder irritant, b) minder belachelijk en hebben ze c) ook nog eens een grotere kans om het wél te halen.

K.
Het is ook een test voor Ten Cate vind ik. Ondanks dat ik em volledig steun en hem een goede trainer vind, faalt hij opzichtig vaak als er wedstrijden gespeeld moeten worden die "er om gaan". Vorig jaar tegen Kopenhagen bijvoorbeeld. Ook had Ajax vorig seizoen verschillende keren de kans om uit te lopen van psv, toen die punten lieten liggen. Ook toen kon Henk het niet helemaal scherp krijgen. En recentelijk hebben we Slavia gehad.

Allemaal wedstrijden waarin Ajax aan de spanning ten onder ging, terwijl iedereen juist dacht dat het beter zou gaan.

Alexander
Berichten: 8557
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Bericht door Alexander » di okt 02, 2007 7:35 pm

Onbegrijpelijk dat de politie trouwens geen extra man inzet. Ik verwacht een enorme chaos vanaf morgen.

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Bericht door Michael_B » di okt 02, 2007 7:38 pm

Ik hoop dat die Big Bad Blue Boys (of whatever) flink op hun nummer gezet worden. Laffe ratten.

In dat licht gezien wel vreemd dat er geen politie is ingezet trouwens.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » di okt 02, 2007 7:44 pm

Daniel_vT schreef:Alleen is het probleem vaak dat Ajax beter voetbalt tegen meer aansprekende tegenstanders (aangezien de jongens dan gemotiveerder zijn) dan tegen zulk soort tegenstanders die ik noem en je dus minder voetbalt krijgt te zien wat mij als supporter minder plezier brengt.
De realiteit is - helaas - al lang niet meer zo. De laatste jaren wint Ajax nooit, maar dan ook werkelijk nooit van een club die aantoonbaar rijker (hogere begroting) en beter (hogere UEFA-coëfficiënt) is dan Ajax. We stunten hoegenaamd nooit en gaan er tegen 'grote' tegenstanders altijd gewoon keurig uit: Arsenal, Inter, Werder Bremen, Juventus, Bayern München - allemaal kansloos (al heb je er wél gelijk in dat Ajax er tegen dat soort clubs nog wel eens een uurtje goed voetbal uit perst, dus ja: de uitschakeling wil tegen ploegen uit de 'A-categorie' nog wel eens min of meer 'eervol' wezen).

Tegen clubs die duidelijk minder geld en een veel lagere UEFA-coëfficiënt hebben dan Ajax, boeken we wel eens succes (Brøndby, Austria Wien, Grazer AK, Sparta Praag), maar gebeurt het ook heel regelmatig dat we voor schut gaan (Club Brugge, FC Kopenhagen, Slavia Praag, Maccabi Tel-Aviv).

Blijft over: de absolute onderlaag. De 'D-categorie'. IK Start, Zulte Waregem, FC Thun. Dat is eigenlijk de enige categorie waartegen Ajax de laatste jaren min of meer verzekerd is van een comfortabele overwinning in beide duels, al heb je er gelijk in dat Ajax tegen dit soort ploegen vaak enorm slap voor de dag komt, zodat we vaak alsnóg een uur voorbijgelopen worden en ronduit voor lul staan (eerste helft bij IK Start, uitwedstrijd tegen FC Thun).

Dat zijn - helaas - de feiten van de laatste jaren. Zodra het ook maar íets beter is dan het 'laagste van het laagste' kan Ajax er zwaar tegen in de problemen komen. Dat is onze realiteit, en het is de laatste jaren domweg te consequent het geval geweest om nog van incidenten te spreken.

De positie van Ajax in het Europese voetbal: net boven de allerslechtsten. En als Ajax zelf meent dat dat te negatief is, dan nodig ik ze van harte uit om het weer eens te laten zien (en raad ik ze vooral ook aan om het niet te hoog van de toren te toeteren, want dat is misplaatst).

K.
Still alive...

Plaats reactie