Dinamo Zagreb - Ajax 20-09-2007

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » vr sep 21, 2007 11:53 am

Spijker schreef: Ow, ik ben benieuwd of die Blue Boys nog deze kant opkomen.
Eerste indicatie was (is) dat ze met 3 tot 4 duizend supporters hierheen komen.

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » vr sep 21, 2007 11:57 am

goodfella schreef:
Spijker schreef: Ow, ik ben benieuwd of die Blue Boys nog deze kant opkomen.
Eerste indicatie was (is) dat ze met 3 tot 4 duizend supporters hierheen komen.
Yep,

maar vraag blijft hoe Ajax dat gaat oplossen met de vakindeling.
Aangezien seizoenskaarthouders gratis toegang krijgen en dus ook 415 deels bezet zal zijn met Ajacieden.
Uitvak zal toch groter gemaakt moeten worden voor de wettelijke verplichting neem ik aan? Of krijg je dan weer zo'n Brugge effect met een groep van 200 of meer ergens lange zijde?

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » vr sep 21, 2007 11:57 am

Neefkens schreef:Ik begrijp dat het voor sommigen hier een grote teleurstelling is dat AJAX gewonnen heeft, maar het is gewoon niet anders :hypocrite.gif:

Waar moet je nou toch over schrijven? Ohhh ja, je kan altijd de spelers nog af gaan zeiken. :1evil.gif:
Klopt Neefkens, de meerderheid hier had Ajax liever zien verliezen. Aan het gas met die kakkerlakken. :ajaxsmiley.gif:

Vooraf werd gevreesd voor een naief Ajax die wel even met 3-0 zou verliezen. Achteraf heeft men realistisch gespeeld en met 0-1 gewonnen. Wat wil je op dit moment dan? :aai.gif:
Laatst gewijzigd door goodfella op vr sep 21, 2007 11:59 am, 1 keer totaal gewijzigd.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » vr sep 21, 2007 11:58 am

ASR_AFCA schreef:
goodfella schreef:
Spijker schreef: Ow, ik ben benieuwd of die Blue Boys nog deze kant opkomen.
Eerste indicatie was (is) dat ze met 3 tot 4 duizend supporters hierheen komen.
Yep,

maar vraag blijft hoe Ajax dat gaat oplossen met de vakindeling.
Aangezien seizoenskaarthouders gratis toegang krijgen en dus ook 415 deels bezet zal zijn met Ajacieden.
Uitvak zal toch groter gemaakt moeten worden voor de wettelijke verplichting neem ik aan? Of krijg je dan weer zo'n Brugge effect met een groep van 200 of meer ergens lange zijde?
Je hoeft sowieso niet bang te zijn dat, dat Brugge effect er niet zal komen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr sep 21, 2007 12:25 pm

goodfella schreef:Vooraf werd gevreesd voor een naief Ajax die wel even met 3-0 zou verliezen. Achteraf heeft men realistisch gespeeld en met 0-1 gewonnen. Wat wil je op dit moment dan? :aai.gif:
Bij realistisch spel hoort een realistische analyse: het enige goede aan deze wedstrijd was de uitslag. Voor de rest was het helemaal waardeloos.

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10430
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Bericht door mattie » vr sep 21, 2007 1:22 pm

Jöhnk schreef:
goodfella schreef:Vooraf werd gevreesd voor een naief Ajax die wel even met 3-0 zou verliezen. Achteraf heeft men realistisch gespeeld en met 0-1 gewonnen. Wat wil je op dit moment dan? :aai.gif:
Bij realistisch spel hoort een realistische analyse: het enige goede aan deze wedstrijd was de uitslag. Voor de rest was het helemaal waardeloos.
mooi daar zijn we het dan allemaal over eens en kunnen we door naar A.S zondag. Wie weet..... AZ schijnt met pijntjes te lopen en willen liever de underdog spelen.. Ook goed v.Gaal zijn zin.
Als Ajax met het zelfde resultaat AZ op een nog grotere achterstand weet te zetten zal ik de laatste zijn die erom maalt.
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Jim
Berichten: 2497
Lid geworden op: di okt 28, 2003 1:30 pm

Bericht door Jim » vr sep 21, 2007 1:37 pm

Henk ten Cate enkele dagen na de competitiewedstrijd Ajax-PSV van 12 november 2006:
"Alleen het resultaat telt tegenwoordig. PSV is de laatste jaren kampioen geworden en heeft zo de nieuwe norm gezet. Voor ons is het vervelend dat we van trendsetter trendvolger zijn geworden. Het wordt tijd dat wij de nieuwe trend gaan zetten met aantrekkelijk voetbal. De verdediging staat bij ons goed, de druk naar voren is er en nu is het tijd meer aandacht te besteden aan het positiespel en de beweging zonder bal." besluit Ten Cate zijn verhaal.
Henk de in zijn ogen onaantrekkelijke speelwijze van PSV hekelend. En het gegeven dat het alleen nog maar om resultaat gaat. Stoere Henk zou wel eens gaan laten zien dat het allemaal anders moest en kon.

Henk ten Cate na Dinamo Zagreb-Ajax, nog geen jaar later:
Ten Cate benadrukte dat Nederlandse ploegen Europa niet meer kunnen veroveren met attractief voetbal. "Hiddink heeft drie jaar geleden met PSV voor resultaatvoetbal gekozen. Hij kreeg toen heel veel kritiek. Maar hij bereikte een jaar later wel met PSV de halve finales van de Champions League. Dat bedoel ik maar. Het gaat volgens mij om winnen."


Henk binnen een jaar keurig 180 graden gedraaid.
Begrijp me goed, ik heb altijd gezegd dat het in topvoetbal primair om winnen en het behalen van resultaat draait. En in dat opzicht heeft Ajax het gisteren gewoon uitstekend gedaan. Complimenten.
Wat me wel stoort is het ongelooflijk draaikonterige, op het hypocriete af gedrag in deze van Henk ten Cate.
Hij doet nu namelijk net alsof juist hij een van degenen is geweest die altijd al heeft gevonden dat het (op de eerste plaats) om winnen gaat. Alsof hijzelf niet tot die toenmalige critici van PSV behoorde.
Het meest genante van een en ander is dat Henk er zelfs niet voor terugdeinst om nu de speelwijze van een andere club als het ultieme voorbeeld te stellen ter verdediging/verklaring van zijn eigen huidige strijdplan. Terwijl hij dus diezelfde speelwijze van diezelfde club nog helemaal niet zo lang geleden stevig hekelde.
Dan ben je dus echt een coach met een standvastige voetbalvisie.
Een kerel met ruggengraat.

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » vr sep 21, 2007 1:47 pm

goodfella schreef:
ASR_AFCA schreef:
goodfella schreef: Eerste indicatie was (is) dat ze met 3 tot 4 duizend supporters hierheen komen.
Yep,

maar vraag blijft hoe Ajax dat gaat oplossen met de vakindeling.
Aangezien seizoenskaarthouders gratis toegang krijgen en dus ook 415 deels bezet zal zijn met Ajacieden.
Uitvak zal toch groter gemaakt moeten worden voor de wettelijke verplichting neem ik aan? Of krijg je dan weer zo'n Brugge effect met een groep van 200 of meer ergens lange zijde?
Je hoeft sowieso niet bang te zijn dat, dat Brugge effect er niet zal komen.
Heb je dan enig idee waar ze de rest laten???

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr sep 21, 2007 2:42 pm

Jim schreef:
Dan ben je dus echt een coach met een standvastige voetbalvisie.
Een kerel met ruggengraat.
Ten Cate zegt ook dat Perez niet op het middenveld kan spelen, om vervolgens Heitinga, Ogararu, Rommedahl en Suarez regelmatig op het middenveld te posteren.

Hij heeft zichzelf inmiddels al vaker tegengesproken dan Koeman. :smallgrin.gif:

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » vr sep 21, 2007 2:43 pm

Ik vond het spel er ook niet uitzien gisteren, maar de kranten, zoals nu.nl en spits etc, die hun berichten van het ANP overnemen, overdrijven wel erg.

Negen verdedigend ingestelde spelers? We speelden dus 8-0-2 met Huntelaar en Rommedahl voorin? Nee, beste ANP, het was 4-4-2. Als Emanuelson als linkermiddenvelder speelt, kan je hem wel een verdediger gaan noemen, maar hij speelde middenvelder en is ook meer linkermiddenvelder dan linksback. Maduro is een pure middenvelder, absoluut geen verdediger, Gabri zelfde verhaal. Ogararu is wel een verdediger die als middenvelder speelde. Dat is dan ook het enige wat ik anders had gedaan aan die opstelling gisteren. Een creatieve speler op de plaats van Ogararu zetten, of anders Verthongen.

Ik ben het er wel mee eens dat dit absoluut niet de manier is waarop Ajax moet voetballen, maar ik kan me voorstellen dat Ajax resultaat gisteren zo belangrijk achtte (anders: crisis) dat alles er een keer voor opzij kon. Maar ik zie Ajax liever met aanvallend voetbal ten onder gaan dan met anti voetbal de derde ronde halen.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58893
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr sep 21, 2007 2:51 pm

Jim schreef:Henk ten Cate enkele dagen na de competitiewedstrijd Ajax-PSV van 12 november 2006:
"Alleen het resultaat telt tegenwoordig. PSV is de laatste jaren kampioen geworden en heeft zo de nieuwe norm gezet. Voor ons is het vervelend dat we van trendsetter trendvolger zijn geworden. Het wordt tijd dat wij de nieuwe trend gaan zetten met aantrekkelijk voetbal. De verdediging staat bij ons goed, de druk naar voren is er en nu is het tijd meer aandacht te besteden aan het positiespel en de beweging zonder bal." besluit Ten Cate zijn verhaal.
Henk de in zijn ogen onaantrekkelijke speelwijze van PSV hekelend. En het gegeven dat het alleen nog maar om resultaat gaat. Stoere Henk zou wel eens gaan laten zien dat het allemaal anders moest en kon.

Henk ten Cate na Dinamo Zagreb-Ajax, nog geen jaar later:
Ten Cate benadrukte dat Nederlandse ploegen Europa niet meer kunnen veroveren met attractief voetbal. "Hiddink heeft drie jaar geleden met PSV voor resultaatvoetbal gekozen. Hij kreeg toen heel veel kritiek. Maar hij bereikte een jaar later wel met PSV de halve finales van de Champions League. Dat bedoel ik maar. Het gaat volgens mij om winnen."


Henk binnen een jaar keurig 180 graden gedraaid.
Begrijp me goed, ik heb altijd gezegd dat het in topvoetbal primair om winnen en het behalen van resultaat draait. En in dat opzicht heeft Ajax het gisteren gewoon uitstekend gedaan. Complimenten.
Wat me wel stoort is het ongelooflijk draaikonterige, op het hypocriete af gedrag in deze van Henk ten Cate.
Hij doet nu namelijk net alsof juist hij een van degenen is geweest die altijd al heeft gevonden dat het (op de eerste plaats) om winnen gaat. Alsof hijzelf niet tot die toenmalige critici van PSV behoorde.
Het meest genante van een en ander is dat Henk er zelfs niet voor terugdeinst om nu de speelwijze van een andere club als het ultieme voorbeeld te stellen ter verdediging/verklaring van zijn eigen huidige strijdplan. Terwijl hij dus diezelfde speelwijze van diezelfde club nog helemaal niet zo lang geleden stevig hekelde.
Dan ben je dus echt een coach met een standvastige voetbalvisie.
Een kerel met ruggengraat.


Gaat mij benieuwen welke puinhopen HtC gaat achter laten.Ik bedoel, er is geen structuur te bekennen.Afhankelijk van Sneijder en op een later tijdstip Davids.Daar geloof ik niet in.Zie Psv.Die hadden een structuur in het veld staan.En elk jaar vertrokken er spelers ( en Joey maar roepen "nu stort het in elkaar " ) en nog steeds staat er een basis.

Dat had er bij AJAX ook al moeten staan ( daar was HtC toch voor gehaald ), niet op het nivo Psv, en nee niet op het nivo 1994-95, ik teken voor de struktuur, visie, basis, spel van b.v. de Bergkamp en Jonk jaren.Dan zou je wat ingeleverd hebben bij de vertrek van Sneijder, de blessure van Davids.Maar dan had er altijd nog een geraamte op het veld gestaan.

Survival aankopen, survival voetbal en dan ook nog eens het vooruitzicht dat er een paar gaan stoppen/verkassen op het eind vaan het seizoen ...

Survival AJAX ...

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » vr sep 21, 2007 3:56 pm

Jank eens niet zo. Met Beenhakker als TD kwam Ajax ineens weer terug. In een paar maanden tijd. Zo is het nu eenmaal.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58893
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr sep 21, 2007 4:03 pm

Ja, je hebt zeker van die kinderhandjes, dat dacht ik al.Grapjurk, zeker last van vergeetachtigheid

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » vr sep 21, 2007 4:46 pm

Klopt, 2 kampioenschappen in 3 jaar tijd. Zlatan, Trabelsi, Maxwell en Mido gekocht en het bleken goede aankopen te zijn. Dat het voetbal niet om aan te zien was, reken ik die spelers en Beenhakker niet aan. Want dat elftal kon in principe geweldig ballen.

Zlatan, Maxwell en Chivu bij Internazionale.
v/d Vaart en Nigel de Jong bij HSV.
Sneijder bij Real Madrid.

Zijn allemaal grote meneertjes geworden.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » vr sep 21, 2007 4:49 pm

goodfella schreef: Klopt Neefkens, de meerderheid hier had Ajax liever zien verliezen. Aan het gas met die kakkerlakken. :ajaxsmiley.gif:

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » vr sep 21, 2007 4:52 pm

Jabu schreef:Het is weer een herhaling van een oude discussie, maar ik vraag mij soms toch echt af waarom sommigen fan van Ajax zijn. Als ik oersaai en resultaatgericht voetbal wil zien zou ik wel fan van PSV zijn geweest.
:drecul.gif: :drecul.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr sep 21, 2007 5:23 pm

goodfella schreef:Jank eens niet zo. Met Beenhakker als TD kwam Ajax ineens weer terug. In een paar maanden tijd. Zo is het nu eenmaal.
Kan zijn, maar dat maakt die wedstrijd van gisteren toch niet minder ruk? Want dat moet je als realist toch wel gezien hebben. :wink.gif:

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7899
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Bericht door elliquido » vr sep 21, 2007 5:36 pm

Negen verdedigend ingestelde spelers? We speelden dus 8-0-2 met Huntelaar en Rommedahl voorin? Nee, beste ANP, het was 4-4-2. Als Emanuelson als linkermiddenvelder speelt, kan je hem wel een verdediger gaan noemen, maar hij speelde middenvelder en is ook meer linkermiddenvelder dan linksback. Maduro is een pure middenvelder, absoluut geen verdediger, Gabri zelfde verhaal. Ogararu is wel een verdediger die als middenvelder speelde. Dat is dan ook het enige wat ik anders had gedaan aan die opstelling gisteren. Een creatieve speler op de plaats van Ogararu zetten, of anders Verthongen.
eens...

Ik vond ajax zeer zakelijk spelen en eindelijk een keer realistisch. Dat dynamo hield ook constant 6 man achterin, dus waarom blind aanvallen?

van mij mag ajax blijven spelen met 4-4-2 totdat we een geschikte links en rechtsbuiten hebben.

huntelaar en suarez, prima toch ?


stekel

heitinga wiel stam vermaelen

kennedy (rommel) gabri maduro emanuelson

suarez huntelaar

prima, niets meer aaan doen
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58893
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr sep 21, 2007 5:47 pm

goodfella schreef:Klopt, 2 kampioenschappen in 3 jaar tijd. Zlatan, Trabelsi, Maxwell en Mido gekocht en het bleken goede aankopen te zijn. Dat het voetbal niet om aan te zien was, reken ik die spelers en Beenhakker niet aan. Want dat elftal kon in principe geweldig ballen.

Zlatan, Maxwell en Chivu bij Internazionale.
v/d Vaart en Nigel de Jong bij HSV.
Sneijder bij Real Madrid.

Zijn allemaal grote meneertjes geworden.
Geweldig ballen, je bedoelt die vecht wedstrijden in de Cl. :drecul.gif:

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7899
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Bericht door elliquido » vr sep 21, 2007 5:55 pm

mischien moeten we eens ophouden met het hypen van cl wedstrijden waarin ajax domineert van minuut 1 - 90

dat lukt geen een ploeg.
en eens in de 10 jaar staat zo'n ploeg op waar dat in sommige wedstrijden dat wel lukt.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58893
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr sep 21, 2007 5:58 pm

Wie doet dat dan ?.Volgens mij niemand.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47906
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » vr sep 21, 2007 6:02 pm

Dominatie van 90 minuten is wel wat anders dan een 7-2-1 opstelling op de been brengen. Daartussen zit een groot vlak waar we Ajax in willen zien.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58893
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr sep 21, 2007 6:13 pm

Peter schreef:Dominatie van 90 minuten is wel wat anders dan een 7-2-1 opstelling op de been brengen. Daartussen zit een groot vlak waar we Ajax in willen zien.
Ach, je kan aan de gang blijven.Mensen hebben het over 95 en NU.Nee, zoals je al zegt, er zit een groot grijs gedeelte tussen Dominantie van 90 minuten en wat we nu te zien krijgen.

Ik gun het iedereen hoor, die houvast hebben aan de wonder goal van Rommedahl, men doet maar.Jammer is wel dat je bijna elke wedstrijd met de neus op de voetbal-feiten wordt gedrukt.
Laatst gewijzigd door 999 op vr sep 21, 2007 6:27 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47906
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » vr sep 21, 2007 6:20 pm

Precies. Dit lukt je 1x tegen een matige tegenstander (Dinamo), maar als we tegen een club van formaat moeten, dan gaat het mis. Net zoals het misging in Bremen. Toen sprak iedereen schande over onze strijdwijze, maar door een 'onnavolgbare' wandeling van Rommedahl is het nu opeens wél goed.
Tuurlijk, we hebben op dit moment ook geen evenwichtige selectie en er is ook geen garantie voor goed voetbal in een 'normale' opstelling. Maar, ik wil wel een opstelling zien waar er in ieder geval vanuit een vast patroon wordt gespeeld. Een opstelling met visie, waarbij (iets wat lijkt op) combinatiespel wordt gespeeld.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58893
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr sep 21, 2007 6:31 pm

Peter schreef:Precies. Dit lukt je 1x tegen een matige tegenstander (Dinamo), maar als we tegen een club van formaat moeten, dan gaat het mis. Net zoals het misging in Bremen. Toen sprak iedereen schande over onze strijdwijze, maar door een 'onnavolgbare' wandeling van Rommedahl is het nu opeens wél goed.
Tuurlijk, we hebben op dit moment ook geen evenwichtige selectie en er is ook geen garantie voor goed voetbal in een 'normale' opstelling. Maar, ik wil wel een opstelling zien waar er in ieder geval vanuit een vast patroon wordt gespeeld. Een opstelling met visie, waarbij (iets wat lijkt op) combinatiespel wordt gespeeld.
En zo is het maar net.Men zou de wedstrijden nog een keer moeten bekijken, en dan eens opschrijven wat er herkenbaar is aan het spel van AJAX, waar je patronen ziet, redelijk positie spel enz. enz.Je bent zo klaar.

Maar nogmaals ik gun het iedereen hoor, die er anders tegenaan kijkt ..

Plaats reactie