Ajax - VVV Venlo 30-09-2007

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » zo sep 30, 2007 3:57 pm

Toppie schreef:Hij vond dat die Horloge goed inviel
Daar had hij ook wel gelijk in. Hij is wel dynamisch (en snelheid). Goede goal (bijna nog 1 toen hij 1 minuut in het veld stond <=> met de kop neergelegd door KJH) en assist op KJH.

LucaS
Berichten: 53553
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » zo sep 30, 2007 3:58 pm

Net als vorig jaar een aantal keer, geen seconde blessuretijd! het kampioenschap kan worden beslist op 1 doelpunt van sichem, je moet blessuretijd laten spelen!
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34405
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » zo sep 30, 2007 3:59 pm

Nog geen beelden gezien, maar qua score lijkt me dit een goede opwarmer voor donderdag... :tifoajax.gif:

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » zo sep 30, 2007 4:19 pm

Ramona schreef:Nog geen beelden gezien, maar qua score lijkt me dit een goede opwarmer voor donderdag... :tifoajax.gif:
Ajax had duidelijk even een tegendoelpunt nodig voor de scherpte... helaas maar waar. Luque maakt mooi 1-1. Het tweede doelpunt van Luque was een kado van de keeper van VVV. Daarna goed uitgelopen naar een comfortabele voorsprong.

Jammer dat Colin dolgedraaid werd door Amrabat.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » zo sep 30, 2007 4:22 pm

Wissels: Gentenaar, Delorge, Vertonghen, Rommedahl, Schilder, Donald.

Opvallend dat onze spaanse tank er niet bij zat? Ook geblesseerd of gepasseerd (Donald)?

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » zo sep 30, 2007 4:26 pm

Ajaciedjuh schreef:Wissels: Gentenaar, Delorge, Vertonghen, Rommedahl, Schilder, Donald.

Opvallend dat onze spaanse tank er niet bij zat? Ook geblesseerd of gepasseerd (Donald)?
Volgens mij zag ik em wel zitten in een paar shots van Tele2...

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47906
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo sep 30, 2007 4:30 pm

Lijkt mij ook. Waarom voer je anders maar 6 wissels op ipv 7?

Gebruikersavatar
Fenerbahce
Berichten: 2123
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 7:29 pm

Bericht door Fenerbahce » zo sep 30, 2007 4:31 pm

Toppie schreef:Hij vond dat die Horloge goed inviel
Jij vindt jezelf grappig met die scheldnamen voor Ajax spelers ???

Afijn, lekkere overwinning en een mooie opsteker voor komende donderdag. :ajaxscarf.gif: :tifoajax.gif:
Before you judge someone, walk for three months in his shoes.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo sep 30, 2007 4:37 pm

Ik heb Delorge nog niet slecht zien spelen voor Ajax.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13759
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Bericht door Jinne » zo sep 30, 2007 4:44 pm

Peter schreef:Lijkt mij ook. Waarom voer je anders maar 6 wissels op ipv 7?
Hij was er wel en zat ook bij de wissels. Liep opmerkelijk genoeg wel als enige met jas en kwam ook later aankaken bij de warming up. Zo'n wedstrijd tegen de 'Russen' hakt er voor zo'n ouwe kennelijk zwaar in.

Matige pot trouwens. Ajax had makkelijk met dubbele cijfers kunnen winnen. Het lijkt er op dat VVV vanuit de 1e divisie echt een retourtje eredivisie heeft geboekt.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » zo sep 30, 2007 5:42 pm

Jinne schreef:Zo'n wedstrijd tegen de 'Russen' hakt er voor zo'n ouwe kennelijk zwaar in.
Zeker, hij was daarna ook al helemaal gesloopt na de training van vrijdag. Prima kerel die Urzaiz, maar we hebben helemaal niks aan 'm.

Verder een aardige wedstrijd, met een beetje meer power en finesse hadden we de 10 wel gehaald. Morgen hebben ze vrij.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » zo sep 30, 2007 6:24 pm

Hoe was Ogararu?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo sep 30, 2007 6:24 pm

Bertje schreef:Huntelaar speelt vooralsnog het beste seizoen uit zijn loopbaan.

Zeker weten. En het gaat dit seizoen alleen maar mooier worden voor Huntelaar. Daarom blijft het moeilijk om posts als de onderstaande te rijmen met de werkelijkheid. Dat Wimpey meer z'n gelijk heeft gehaald m.b.t. Ten Cate dan de mensen die het wel zagen zitten in HtC (waaronder ik) staat vast, maar af en toe draaft hij behoorlijk door.
wimpey schreef:En i.m.o. 'zocht' ie KJH vorig seizoen, ja. Babel scoort 5 keer per seizoen, maar KJH zat ineens op de bank. Vreemd. Babel werd voortdurend lof toegezwaaid door HtC, ik kan die man niet zo goed volgen... Het lijkt me dat je met KJH wat meer kans hebt op het maken van doelpunten dan met Babel...
Daniel_vT schreef:*Zucht* Is hij nou nog de enige die niet heeft gezien dat Colin als een zak stront presteert en niet goed genoeg is voor Ajax?
Ik lees her en der dat Amrabat Colin dolgedraaid zou hebben. Nou, ik heb het niet gezien hoor. Colin zal nooit een ster worden en aan de bal blijft het behelpen, maar Amrabat had hij behoorlijk in z'n zak. De duels zagen er vaak wat onstuimig uit omdat Amrabat constant aan Colin hing, maar hij is er uiteindelijk zelden tot nooit langs gegaan.

LucaS schreef:Net als vorig jaar een aantal keer, geen seconde blessuretijd! het kampioenschap kan worden beslist op 1 doelpunt van sichem, je moet blessuretijd laten spelen!
Niet te geloven, inderdaad. Kunnen de vertegenwoordigers van Ajax daar binnenskamers geen punt van maken? Ajax deed vandaag behoorlijk z'n best om er een grotere afmaakpartij van te maken, dus er had nog best een extra goaltje in gezeten.


Het eerste kwartier was vandaag ronduit dramatisch. Die beklemmende aura van negativiteit was na de 0-1 logischerwijs door iedereen te voelen. Toen had ik toch even het gevoel dat het wel eens een hele teleurstellende middag kon worden. Gelukkig kan VVV werkelijk voor geen meter verdedigen en pakte Ajax de draad goed op na de voorsprong. Maduro en Ogararu waren het eerste kwartier aan het slaapwandelen, maar Hedwiges pikte het daarna weer goed op. Ogararu bleef de rechterkant matig ondersteunen. Hij kiest niet consequent het goede moment om diep te gaan. En aangezien Gabri van hot naar her holde (goed dat Ten Cate hem tegen zichzelf in bescherming nam) stond Rommedahl er wat verloren bij. Rommedahl die, eerlijk is eerlijk, toch weer van waarde was vanwege simpele kwaliteiten als diepgang en snelheid. Met Delorge in de ploeg was de ondersteuning aan de rechtsbuiten meteen van hogere kwaliteit en kwamen er een aantal goede aanvallen vandaan.

Huntelaar sleurde zich vandaag weer kapot en verdiende z'n goal. Mooi aanval was het ook. Je zag wel dat de VVV'ers vandaag wel goed doordekten en Huntelaar daardoor weer op de meest bizarre posities terechtkwam. Zonde van z'n kwaliteiten, maar hij moet wat. De aanvoer naar Suarez was uitstekend (Urby, crosspasses van Heitinga), de aanvoer naar Rommedahl werd gaandeweg beter, maar de aanvoer naar Huntelaar blijft matig.

Suarez scoorde niet maar was weer bij veel gevaarlijke situaties betrokken. Een absolute geweldenaar waar Ajax vele miljoenen aan gaat verdienen. Hem op rechts zetten vind ik trouwens wat minder gelukkig, want Suarez dook geen enkele keer het gat in op rechts, waardoor we die flank konden doorstrepen. Verder mag het koppen nog wel wat beter en zou hij wellicht bij balverlies wat weer werk moeten verzetten, maar deze jongen is een voltreffer van Van Geel. Geweldig hoe hij aan een actie begint, het lijkt alsof hij uit balans raakt, waarna hij gewoon weer de andere kant opkapt, evenwicht herstelt en z'n man uitspeelt.

Het centrum zag er redelijk uit. In opbouwende zin ging het een stuk beter. Johnny met de crosspasses en Van der Wiel door het centrum. Overigens mag Ten Cate de volgende wedstrijd beginnen met Heitinga links centraal en Van der Wiel rechts centraal. Lijkt me ook logischer, aangezien Heitinga nog behoorlijk wat met links kan. Van der Wiel is een elegante speler en die elegantie gaat nog gepaard met enige nonchalance, maar ik heb veel vertrouwen in Gregory. Het zou wel eens goed uit kunnen pakken dat hij nu noodgedwongen de kans krijgt.

Verder een dikke plus voor Gabri, die behoudens de eerder genoemde minpunten bergen werk verzette en ook nog eens slimme passjes gaf. Ik kan hem wel aanraden om er wat minder hard in te kleunen bij een 4-1 voorsprong, want hij rost zichzelf straks de ziektewet in. Normaal gesproken zou hetzelfde gelden voor Urby, maar het was wel eens fijn om Urby erin te zien vliegen.

Die goal was overigens de fout van Stekelenburg. Naar die bal toe komen, jongen. Tsja, we zijn eigenlijk weinig anders gewend van Ajacieden waarover veel lovende woorden zijn gesproken.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » zo sep 30, 2007 6:25 pm

Vond vandaag dat er af en toe leuke aanvallen tussen zaten. vvv is niet echt eredivisiewaardig, maar na de 0-1 dacht ik toch echt even aan vorig seizoen, tegen excelsior.

Uit de toon viel Colin, want die Amrabat moet toch een makkie zijn.

Emanuelson vond ik ook slecht spelen en Suarez had er twee moeten maken.

Jullie verzinnen altijd de meest kwetsende namen voor Rommedahl, maar vandaag vond ik hem en slecht spelen en overzicht hebben. Twee keer was hij zijn directe tegenstander voorbij en keek hij richting penaltystip - rand zestien. Twee keer: geen Ajacied!!! Daar had een nummer tien moeten staan. Maduro speelde vandaag een goede wedstrijd, maar stond één van die twee keer net even te dromen op drie meter afstand, verscholen achter een vvv-er.

Van de Wiel vond ik vandaag niet zo sterk, al kan hij aanvallend soms leuke dingen doen. Mijn MotM was Johnny Heitinga, hij speelde 90 minuten goed.

Werd Heitinga niet neergehaald in de zsetien? Ik zie dat één keer, maar de tv-kijkers zien herhalingen enz!
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

M..
Berichten: 3195
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:33 pm

Bericht door M.. » zo sep 30, 2007 6:46 pm

Toppie schreef:Hij vond dat die Horloge goed inviel
Wie ben jij dan sukkeltje? Ga lekker spelers van andere clubs uit lopen schelden, kakkerlak

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » zo sep 30, 2007 6:48 pm

Maarten127 schreef:
Toppie schreef:Hij vond dat die Horloge goed inviel
Wie ben jij dan sukkeltje? Ga lekker spelers van andere clubs uit lopen schelden, kakkerlak
Schelden? Ik snap het scheldheidsgehalte van het woord "Horloge" niet helemaal..

M..
Berichten: 3195
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:33 pm

Bericht door M.. » zo sep 30, 2007 6:49 pm

Daniel_vT schreef:
Maarten127 schreef:
Toppie schreef:Hij vond dat die Horloge goed inviel
Wie ben jij dan sukkeltje? Ga lekker spelers van andere clubs uit lopen schelden, kakkerlak
Schelden? Ik snap het scheldheidsgehalte van het woord "Horloge" niet helemaal..
Is het teveel gevraagd om op een Ajax forum de namen van Ajax spelers normaal te spellen?

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » zo sep 30, 2007 6:50 pm

Chill. Waar maak je je druk om? :confused.gif: Hij noemt hem Horloge, ik snap niet wat jou daar zo boos om maakt. Ik vind het wel een grappige bijnaam. Net als Rennis Dommedahl, of wordt je dan ook gek van boosheid en sla je alles kort en klein? :confused.gif:

M..
Berichten: 3195
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:33 pm

Bericht door M.. » zo sep 30, 2007 6:52 pm

sla ik alles kort en klein? bijnamen voor Ajax spelers vind ik meer voor kakkerlakken en ander ongedierte... of stel ik me aan als ik dat triest vind?

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » zo sep 30, 2007 6:54 pm

Nou, je reageert wel behoorlijk heftig op een reactie waarbij dat niet nodig is. Ik vind wel dat je je aanstelt. Zolang het meer grappig bedoelde en niet kwetsende bijnamen zijn snap ik niet zo goed waar je je druk om maakt.

M..
Berichten: 3195
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:33 pm

Bericht door M.. » zo sep 30, 2007 6:55 pm

Dan stel ik me maar aan.. dat eeuwige gekanker op de club en de spelers van Ajax van zogenaamde supporters komt me mijn strot uit.. jij vind het grappig.. ik vind het triest

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » zo sep 30, 2007 7:03 pm

Kop op, we staan los bovenaan. En daar genieten we lekker van. :ajaxsmiley.gif:
En noem de spelers gewoon zoals ze heten, wel zo gemakkelijk.

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » zo sep 30, 2007 7:03 pm

Maarten127 schreef:Dan stel ik me maar aan.. dat eeuwige gekanker op de club en de spelers van Ajax van zogenaamde supporters komt me mijn strot uit.. jij vind het grappig.. ik vind het triest
Ik vind het triest als je je club continue alleen maar de grond in boort, een grappig bij/koosnaampje voor een speler vind ik niet aanstootgevend.

M..
Berichten: 3195
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:33 pm

Bericht door M.. » zo sep 30, 2007 7:07 pm

Daniel_vT schreef:
Maarten127 schreef:Dan stel ik me maar aan.. dat eeuwige gekanker op de club en de spelers van Ajax van zogenaamde supporters komt me mijn strot uit.. jij vind het grappig.. ik vind het triest
Ik vind het triest als je je club continue alleen maar de grond in boort, een grappig bij/koosnaampje voor een speler vind ik niet aanstootgevend.
Ik vind het allebei net zo vervelend

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » zo sep 30, 2007 7:55 pm

Alleen vieze kakkerlakken bedenken scheldnaampjes voor Ajacieden.

Plaats reactie