Ajax - VVV Venlo 30-09-2007

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » ma okt 01, 2007 2:14 pm

Twee top bijdrages weer van Ko. :worshippy.gif: Honderd procent met hem eens.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » ma okt 01, 2007 2:25 pm

Overigens: ik vond VVV een potje blubber, en het is lang geleden dat ik een keeper zo zenuwachtig heb zien schutteren in de ArenA, maar ik mag die André Wetzel wel. Lijkt me een capabele, rationele voetbaltrainer. Zegt intelligente dingen en ziet het heel goed. Ik kende de man helemaal niet, eigenlijk. Maar ik voel een zekere sympathie voor hem en het zou me niet verbazen als die een paar stapjes omhoog gaat doen in het trainersvak, de komende jaren.

K.
Still alive...

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » ma okt 01, 2007 2:42 pm

joey schreef:Als Ajax slecht speelt, mag dat gezegd worden. Dat heeft niets met kakkerlakken te maken. Integendeel, het hoort bij Ajax. Wij praten niet alles goed, zoals de supporters van sommige andere clubs.
Zo is het maar net.

Wat mij een beetje irriteert op AT en in de media is dat de ene trainer wél afgezaagd mag worden wanneer ie naar de blessurelijst wijst en de ander niet. Dat de ene trainer wél met de neus op miskopen wordt gedrukt en de ander niet. Dat de ene trainer van Ajax wél ultradefensief mag spelen en de ander vanwege 'realisme' geloofd wordt.

Koeman wilde de doelstellingen van Van Gaal bijstellen. Interne bonje, de media smulden en waren verdeeld in een kamp-Koe en een kamp-Lou.

Trainer Henk geeft zijn geheel eigen interpretatie aan de doelstellingen van de club en het blijft relatief stil. I.m.o. een slecht teken, het latje voor Ajax, zowel bij de fans als in de media, wordt telkens een stukkie lager gelegd.

Daar mis ik een stuk 'consequent zijn'. Ze zijn allemaal gelijk, die trainers van Ajax, alleen is de een net een beetje meer gelijk dan de ander. Vind ik niet kloppen.

En btw: we zijn hier op een Ajax-forum, dus dit lijkt me de plek bij uitstek om te juichen en ook om te mekkeren. Ik weiger toch echt de polonaise te lopen omdat Ajax van ploegen als Heracles, VVV en Graafschap wint.

Gebruikersavatar
brabantse jood
Berichten: 255
Lid geworden op: do dec 29, 2005 4:33 pm

Bericht door brabantse jood » ma okt 01, 2007 6:24 pm

Spijker schreef:Zonder een bepaalde discussie op te starten of te generaliseren, maar het zijn wel vaak de meeste vreemde accenten die beginnen te fluiten en/of te schelden. Het lijkt wel of 'zij' alleen 'voor Ajax zijn geworden', omdat er in die tijd veel gewonnen werd. Voor een club uit de top drie 'worden' is altijd lekker makkelijk. Super dat je 2 uur in een trein of auto zit om naar Ajax te komen kijken, eerlijk waar, maar als je alleen maar komt om anderhalf uur te lopen janke, zeiken en fluiten heb ik liever dat je thuis blijft.

Ik snap wat je bedoelt en het is niet voor niks dat de files altijd richting brabant staan. Brabantse mentaliteit, kijk maar naar pSV meteen zeiken als het ze niet neer de zin is.

Wat betreft de vergelijking met 95. Veel jonge twintegers zijn natuurlijk groot geworden in die tijd dus ik snap best dat die klagen maar mensen moeten realistisch zijn vind ik. Ajax heeft ook geleerd van die tijd. Toen hadden we een ingespeld team wat al een tijdje bij elkaar voetbalde. Als NLse topploeg kun je niet meer met een ingespeeld team komen als je ook geld wilt verdienen aan spelers. Twee jaar na de gewonnen champions league was er bijna niemand meer over. En wat hebben we voor kluivert reiziger bogarde gebeurd niks. Dus om ff snel tot een conclusie te komen, je meot of geld verdienen met resultaten en mooi voetbal wat kan door je spelers vast te houden en hun contract uit te laten dienen of je speelt reultaat voetbal zoals henk en je haalt je verdiensten uit de verkoop van spelers
witte nog vruger toen de kratten bier nog van hout waren dat we moesten zuipen om de kachel aan te houden

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » ma okt 01, 2007 10:30 pm

Het zal wel aan mij liggen maar ik heb die fluitconcertjes niet gehoord hoor richting Luque.

Trouwens eens met Wimpey.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » ma okt 01, 2007 10:59 pm

brabantse jood schreef:
Spijker schreef:Zonder een bepaalde discussie op te starten of te generaliseren, maar het zijn wel vaak de meeste vreemde accenten die beginnen te fluiten en/of te schelden. Het lijkt wel of 'zij' alleen 'voor Ajax zijn geworden', omdat er in die tijd veel gewonnen werd. Voor een club uit de top drie 'worden' is altijd lekker makkelijk. Super dat je 2 uur in een trein of auto zit om naar Ajax te komen kijken, eerlijk waar, maar als je alleen maar komt om anderhalf uur te lopen janke, zeiken en fluiten heb ik liever dat je thuis blijft.

Ik snap wat je bedoelt en het is niet voor niks dat de files altijd richting brabant staan. Brabantse mentaliteit, kijk maar naar pSV meteen zeiken als het ze niet neer de zin is.
Het spijt me, maar dat is echt onzin. Niets zo kritisch en zeikerig als een Amsterdammer en het Ajax-publiek. Echt niet alleen degenen die uit de provincie komen. Volgens mij kunnen ze in het gemoedelijke Brabant en PSV juist veel meer hebben voordat ze hun mond opentrekken.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di okt 02, 2007 7:30 am

Volgens mij ook. Als Ajax zo had lopen knoeien als PSV de tweede helft van het vorig seizoen, was de trainer nooit aangebleven. Maar Koe blijft zitten en het gedoe van toen lijkt hem niet aan te kleven. Kortom, in Nederland geen moeilijker club om te trainen dan Ajax, maar geen mooiere club ook om bij te slagen. Het is alleen niet iedereen gegeven, dat is wel duidelijk.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » di okt 02, 2007 8:00 am

Jabu schreef:
brabantse jood schreef:
Spijker schreef:Zonder een bepaalde discussie op te starten of te generaliseren, maar het zijn wel vaak de meeste vreemde accenten die beginnen te fluiten en/of te schelden. Het lijkt wel of 'zij' alleen 'voor Ajax zijn geworden', omdat er in die tijd veel gewonnen werd. Voor een club uit de top drie 'worden' is altijd lekker makkelijk. Super dat je 2 uur in een trein of auto zit om naar Ajax te komen kijken, eerlijk waar, maar als je alleen maar komt om anderhalf uur te lopen janke, zeiken en fluiten heb ik liever dat je thuis blijft.

Ik snap wat je bedoelt en het is niet voor niks dat de files altijd richting brabant staan. Brabantse mentaliteit, kijk maar naar pSV meteen zeiken als het ze niet neer de zin is.
Het spijt me, maar dat is echt onzin. Niets zo kritisch en zeikerig als een Amsterdammer en het Ajax-publiek. Echt niet alleen degenen die uit de provincie komen. Volgens mij kunnen ze in het gemoedelijke Brabant en PSV juist veel meer hebben voordat ze hun mond opentrekken.
Dat is een cliche wat in de Arena al lang niet meer zo is. Iets meer dan 10% van de seizoenskaarthouders komt uit Amsterdam zelf.

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13356
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » di okt 02, 2007 9:53 am

Dat is niet waar. Het gros komt nog uit Amsterdam e.o.

Ik heb er nog een grafiek van op mijn pc thuis.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » di okt 02, 2007 10:20 am

Nihad schreef:Dat is niet waar. Het gros komt nog uit Amsterdam e.o.
Yep. Dat is inderdaad zo.

Het is in de media al jaren bon ton alsof Ajax zijn thuiswedstrijden altijd voor een bonte mengelmoes van Groningers, Brabo's en Limbo's speelt, maar dat is echt onzin. Ik geloof 10% uit Amsterdam zelf, 40% uit de regio Groot-Amsterdam, meer dan 50% uit Noord-Holland en bijna 70% uit de Randstad. Zoiets.

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
Pride of Amsterdam
AT Toto Admin
Berichten: 2704
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 10:31 pm
Locatie: F-Side

Bericht door Pride of Amsterdam » di okt 02, 2007 10:32 am

Kowalczyk schreef:
Nihad schreef:Dat is niet waar. Het gros komt nog uit Amsterdam e.o.
Yep. Dat is inderdaad zo.

Het is in de media al jaren bon ton alsof Ajax zijn thuiswedstrijden altijd voor een bonte mengelmoes van Groningers, Brabo's en Limbo's speelt, maar dat is echt onzin. Ik geloof 10% uit Amsterdam zelf, 40% uit de regio Groot-Amsterdam, meer dan 50% uit Noord-Holland en bijna 70% uit de Randstad. Zoiets.

K.
10% uit Amsterdam zelf, is dat ook niet precies wat Spijker zegt?
Op naar de vierde ster!

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » di okt 02, 2007 10:36 am

Oh, ik reageerde eigenlijk gewoon op de opmerking van Nihad dat het gros uit Amsterdam e.o. komt...

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13356
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » di okt 02, 2007 10:54 am

Groot-Amsterdam en Amsterdam zijn m.i. 1 geheel.

Net als Schiedam, Vlaardingen etc bij R'dam worden gerekend.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » di okt 02, 2007 11:08 am

Dan is het dus meer dan 10%.

Als je alle mensen tot 'Amsterdam' rekent die Almere, Purmerend, Amstelveen, Nieuw-Vennep, Hoofddorp of Badhoevedorp als woonplaats hebben, dan is het percentage seizoenkaarthouders uit Amsterdam, als ik het me goed herinner, tegen de 40%.

10% van de seizoenkaarthouders heeft een postadres in de gemeente Amsterdam zélf.

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13356
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » di okt 02, 2007 11:18 am

Laten we voor het gemak gewoon ' Ajaxland' noemen. Zoals ik wel eens gekscherend tegen kennissen en vrienden zeg dat Delft in Feyenoordland valt.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
Pride of Amsterdam
AT Toto Admin
Berichten: 2704
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 10:31 pm
Locatie: F-Side

Bericht door Pride of Amsterdam » di okt 02, 2007 1:17 pm

Ik kom zelf uit 'Utrechtland', maar mijn vader is opgegroeid in Amsterdam. Zodoende met Ajax opgegroeid.
Op naar de vierde ster!

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » di okt 02, 2007 1:25 pm

Ik kom zelf uit 'Eindhovenland' maar ook mijn vader en vaderskant van de familie komt uit Amsterdam dus ook opgegroeid met Ajax.

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » di okt 02, 2007 2:01 pm

Ik kom uit Eindhoven, net zoals mijn gehele familie. Ik ben dan ook de vreemde eend met mijn Ajax-liefde.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » di okt 02, 2007 2:21 pm

Vorig seizoen circuleerde er een lijstje met daarop de aantallen scc houders uit de provincie. Uit Overijssel, Drente, Groningen en Friesland kwamen alles bij elkaar nog geen 2000 scc houders als ik het goed heb. Overigens zijn Amsterdammers kritischer ja. Wat het dan met Brabanders te maken heeft, snap ik dan ook niet. Van vroeger uit zijn er al diverse Ajax enclaves in Brabantland. Hier op de Veluwe is het overigens ook kakkerlak `land` met een aantal Ajax `enclaves`.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » di okt 02, 2007 6:37 pm

goodfella schreef:Hier op de Veluwe is het overigens ook kakkerlak `land` met een aantal Ajax `enclaves`.
Misschien meer richting Zwolle maar hier in de buurt H'wijk, Nijkerk is het toch over het algemeen AJAX-land hoor.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di okt 02, 2007 8:02 pm

Heb het topic eens even doorgelezen en vraag me richting Ko af: welke twee mensen heb je op het oog als het om het uitfluiten van Luque gaat? Ik heb namelijk niks gehoord. Hooguit werd er amper op zijn naam gereageerd toen die omgeroepen werd.

Ik zal trouwens altijd kritisch blijven, als het spel dat ik zie, niet om aan te zien is. Ik ben realist. Als ik de 6-1 in de krant zou lezen, zou ik tevreden zijn, maar op basis van het vertoonde spel dat ik zondag zag niet. Zo'slap beginnen als zondag, dat kán gewoon niet. Na verlenging winnen bij Kozakken Boys óók niet. Dat is gewoon slecht. En dat mag dat best zo benoemd worden. Mits het goed onderbouwd gebeurt. Ongefundeerde onderbuikgevoelens als "Jaakke rot op" slaan natuurlijk nergens op, maar ik zie niet in waarom ik hier als een Ajax.nl-propagandist mijn posts moet neerzetten, zeker niet als daar weinig reden voor is.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58880
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » di okt 02, 2007 8:50 pm

AMEN, en als de wiedeweerga een oplossing voor dat kloteveld, en misschien dat men er eens een spelerstunnel in die ArenA kan maken, desnoods met een brede schuin oplopende trap.

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » wo okt 03, 2007 7:47 am

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Heb het topic eens even doorgelezen en vraag me richting Ko af: welke twee mensen heb je op het oog als het om het uitfluiten van Luque gaat? Ik heb namelijk niks gehoord.
Nou ja, daar kan ik alleen maar op reageren met: ik heb het wél gehoord.
Ik zal trouwens altijd kritisch blijven, als het spel dat ik zie, niet om aan te zien is.
Zelfs in mijn meest bevlogen Nieuwe Nederigheid-postings heb ik ook nooit beweerd dat dat niet meer 'mag'. Sommige jongens lopen hier op dit forum voortdurend een karikatuur te schetsen van de attitude waartoe ik opgeroepen heb. Alsof ik vind dat we een soort kritiekloos klapvee moeten worden dat alles maar prachtig vindt zolang er gewonnen wordt. Onzin. Wie dat in mijn Nieuwe Nederigheid-betogen gelezen heeft, heeft er werkelijk geen woord van gelezen.

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13356
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » wo okt 03, 2007 9:15 am

Afbeelding
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » wo okt 03, 2007 5:16 pm

De conclusie dat feyenoord en Ajax meer in heel nederland supporters hebben had ik ook zonder deze aantallen wel kunnen trekken. de cijfers laten wel zien dat feyenoord iets meer dan 50% van het aantal supporters uit de regio Rotterdam haalt, terwijl Ajax dat voor ± 1/3 doet voor Amsterdam, een behoorlijk verschil.

De cijfers laten niet de aantallen seizoenkaarthouders zien, denk ik, want noch feyenoord noch Ajax haalden dat aantal. De cijfers komen dichter in de buurt van het aantal bezoekers.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Plaats reactie