Loting eerste ronde UEFA-cup 2007-2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Gebruikersavatar
Pride of Amsterdam
AT Toto Admin
Berichten: 2704
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 10:31 pm
Locatie: F-Side

Bericht door Pride of Amsterdam » vr aug 31, 2007 3:47 pm

Vond deze ook wel indrukwekkend:
http://www.youtube.com/watch?v=oP8xE3SI ... ed&search=

Over de loting kan ik simpel zijn. ZWAAR! Zal zeker niet gemakkelijk worden. En negativiteit onterecht of terecht, op het moment weet ik gewoon niet waar dit Ajax staat, dus ik hou over onze kansen ene slag om de arm. Ten Cate z'n gevoel zegt dat het te doen moet zijn, voor mij echt geen toegevoegde waarde, want zijn uitspraken over Slavia waren met nog meer vertrouwen.

Vind het wel een aardige geste dat seizoenkaarthouders gratis naar de thuiswedstrijd mogen.
Op naar de vierde ster!

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » vr aug 31, 2007 3:52 pm

We spelen eerst uit toch? Zal de kaartverkoop wel half september beginnen?

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » vr aug 31, 2007 4:10 pm

Ik denk dat het goed is voor Ajax dat het een relatief sterke ploeg is.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » vr aug 31, 2007 4:37 pm

Ja, misschien als ze de underdog zijn (te triest voor woorden, de underdog zijn, 1ste ronde uefa-cup, maar goed) dat ze minder last van druk hebben, want teveel druk moeten onze jongens niet hebben dan gaat het helemaal fout.

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Bericht door gaizka » vr aug 31, 2007 4:52 pm

Ajaciedjuh schreef:
Ten Cate: ‘Zagreb sterke tegenstander’

Amsterdam, 31 aug 2007
Henk ten Cate vindt Dinamo Zagreb niet de meest gunstige tegenstander om het UEFA Cuptoernooi tegen te beginnen. ,,Maar ik denk wel dat we ons moeten kunnen plaatsen voor de tweede ronde.''
Na een voorloting waren er nog vijf potentiële tegenstanders over, waar Ajax aan gekoppeld kon worden in de eerste ronde van de UEFA Cup: Hammarby (Zweden), Lokomotiv Sofia (Bulgarije), Larisa (Griekenland), Mlada Boleslav (Tsjechië) en Dinamo Zagreb (Kroatië). ,,Ik denk dat Dinamo Zagreb wel de beste ploeg is van die vijf”, zei Ten Cate in reactie op de loting. ,,Het Kroatische voetbal is van een redelijk hoog niveau: technisch verzorgd en soms ook hard.”

Zagreb is momenteel lijstaanvoerder van de Kroatische competitie met achttien punten uit zes wedstrijden en een doelsaldo van plus achttien. ,,Ik kan nog niet al te diep ingaan op de specifieke kwaliteiten van het elftal van Zagreb”, zei Ten Cate. ,,Daarvoor moeten we eerst een paar video’s bekijken en wedstrijden bezoeken. Maar mijn gevoel zegt dat we ons moeten kunnen plaatsen.”
Indrukwekkende cijfers, we moeten toch zeker die poulfase halen en overleven, met name met het oog op de toekomst van het nederlandse voetbal (aantal europacup tickets).

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47906
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » vr aug 31, 2007 5:25 pm

Mooie club dacht ik zo. UEFA Cup is een zware troostprijs, dus dan hoop je ook wat aansprelekende namen. Zagreb is voor de mensen die ook naar de uitwedstrijden gaan ook een mooie locatie denk ik zo. Het is in ieder geval weer wat anders dan London of Milano.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » vr aug 31, 2007 7:06 pm

Weer een lijstaanvoerder, zal weer niets worden, ook al zal ik er (gratis!) bij zijn. Ik neem aan dat ieder zijn eigen plaats krijgt!
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » vr aug 31, 2007 8:26 pm

Dinamo Zagreb is een heel behoorlijk team. Na de verkoop van Eduardo da Silva en Vedran Ćorluka leken ze flink verzwakt, maar er staat nog een heel behoorlijke selectie. Ze hebben een matige keeper, de oud-PSV'er en Duitser Georg Koch. Luka Modrić is de aanvoerder en absolute ster van het team. Naast Koch en Modrić zijn andere bekendere namen die van Boško Balaban (ex-Club Brugge en Aston Villa) en Tomo Šokota (ex-Benfica onder Koeman). Ognjen Vukojević en Mario Mandžukić zijn aardige Kroatische spelers, Etto en Sammir zijn twee Brazilianen en Mathias Chago een harde Kameroenese middenvelder.
ASR_AFCA schreef:We kunnen onze borst natmaken, zowel op het veld als buiten het veld.
Bad Blue Boys zijn niet de minste.
De Bad Blue Boys zijn de harde kern van Dinamo Zagreb en redelijk berucht. Daar heeft de Ajax aanhang in het verleden al eerder ervaringen mee gehad.
goodfella schreef:Iemand enig idee hoe je een betaalbare trip naar Zagreb kan maken?
Zagreb zelf is een erg mooie stad. Je komt er vanuit Amsterdam met bv. Croatia Airlines. Goedkoper alternatief is om vanuit Duitsland te vliegen. Vanuit Keulen kan je met German Wings vliegen (en daar goedkoop de auto parkeren) en vanuit Dusseldorf vliegt Avio Express die kant op.

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » vr aug 31, 2007 8:40 pm

@Goodfella : Vanaf Koln voor 170 Euro. Goedkoop zal het dus niet zijn, hotels natuurlijk wel redelijk te doen.
1300 km met de auto.
Ik denk niet dat ik ga , maar het kan verkeren.... Het is nog niet uitgesloten, kijken wie wil rijden en of ik dan meega.

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » vr aug 31, 2007 8:44 pm

Stukje uit Friesch Dagblad van voor de wedstrijd van Heerenveen tegen Zagreb :
Bad Blue Boys regeert met harde hand
Bert Kalteren
Zagreb - SC Heerenveen zal in de derde wedstrijd van het UEFA Cuptoernooi tegen Dinamo Zagreb kennis maken met één van de meest fanatieke supportersgroepen in Europa. De ‘Bad Blue Boys’, de radicale zijtak van de supportersclub ‘Udruga navija a Dinama’, volgt de ploeg overal; zowel thuis als bij uitwedstrijden. Ze zijn luidruchtig, staan hun ploeg bij en regeren met harde hand. Ze zijn de schrik van Zagreb en deinzen nergens voor terug. En als de prestaties achterblijven zijn ze niet te beroerd om de spelers ter verantwoording te roepen. Geweld wordt daarbij niet geschuwd.
Vorige week werd aanvaller Dario Zahora door leden van de Bad Blue Boys mishandeld, nadat Dinamo de uitwedstrijd tegen Rijeka met 4-2 had verloren. De 22-jarige Zahora stond op de avond na de wedstrijd in Zagreb met zijn auto te wachten voor een stoplicht. Zijn portier werd geopend waarna hij door een aantal fans werd geschopt en geslagen. Het was de tweede keer dat Zahora in aanraking kwam met supportersgeweld. Eerder dit jaar werd hij voor zijn appartement ook al eens door de ultra’s mishandeld.
Volgens Marko Domazet, de president van de supportersclub Udruga en lid van de Bad Blue Boys, is daar niets mis mee. ,,Wij willen spelers op het veld zien die vechten voor de clubkleuren. Spelers die met hun hele hart en ziel strijden en bereid zijn voor de club te sterven. We willen geen mietjes’’, zegt Domazet.

Burgeroorlog

Die instelling past bij de Bad Blue Boys. De meeste van hen zijn er van overtuigd dat de burgeroorlog in Joegoslavië dankzij hen in gang is gezet. Op 13 mei 1990 zou het Servische Rode Ster Belgrado een uitwedstrijd spelen in Zagreb, maar het duel heeft nooit plaats gevonden. Fans van Rode Ster braken door een hek heen en zochten de confrontatie met gewone burgers. Aanhangers van de Bad Blue Boys verdedigden de Kroatische belangen met hand en tand. Er werden veldslagen uitgevochten op de tribunes en in de stad en enkele maanden later was de burgeroorlog officieel een feit.
,,Veel van ons zijn er van overtuigd dat daar de oorlog tegen de Serviërs is begonnen’’, zegt Domazet. ,,We zijn de best georganiseerde supportersclub in Kroatië. Dat is onze grote kracht.’’ Veel leden van de Bad Blue Boys vochten, net als de fans van veel andere Kroatische clubs, tegen de Servische agressor en moesten dat met hun leven bekopen. Ter nagedachtenis aan de leden van de Bad Blue Boys die sneuvelden werd een monument opgericht onder de West-tribune van het Maksimir stadion van Dinamo Zagreb.
Udruga Navija a Dinama is een organisatie die los staat van de club. De supportersclub heeft duizend leden. ,,Ongeveer 250 daarvan zijn lid van de Bad Blue Boys. Ze bezoeken elke wedstrijd’’, vertelt Domazet. Hij is zo’n tien jaar lid van de Bad Blue Boys. De organisatie is ontstaan in het midden van de jaren tachtig en ontleende haar naam aan de film Bad Boys, met onder andere Sean Penn, die destijds behoorlijk populair was.
De toevoeging ‘Blue’ kwam erbij, omdat het blauwe tenue van Dinamo Zagreb in de ogen van de ultra’s onaantastbaar is. Na een reeks tegenvallende prestaties onderbrak een vijftigtal leden van de Bad Blue Boys dit seizoen al eens een training en liet de spelers hun blauwe tricot inleveren. ,,We waren zeer teleurgesteld over de prestaties van de club. Dinamo heeft de beste spelers van Kroatië en stond op dat moment slechts achtste op de ranglijst. We lieten de spelers hun shirt uittrekken met de mededeling: zodra ze bewijzen het shirt waard te zijn, dan mogen ze het dragen.’’
Zonder enige vorm van verzet gaven de spelers gehoor aan het verzoek. De veiligheidsfunctionarissen stonden erbij en keken er naar. ,,De spelers boden geen enkel verzet. Dat zegt iets over hun mentaliteit en de manier waarop ze zich presenteren op het veld’’, zegt Domazet. De spelersgroep maakte de training af in witte shirts. ,,Ik begrijp de supporters en hun teleurstelling, maar dit gaat te ver’’, liet een speler anoniem - uit angst voor eventuele represailles - optekenen in het dagblad Novi List.
Volgens Marko Domazet heeft de actie van de Bad Blue Boys weldegelijk succes gehad. ,,Daarna werd er wat beter gespeeld, maar het kan nog vele malen beter. Het belangrijkste voor ons is dat we kampioen van Kroatië worden. Maar nog belangrijker is het dat Dinamo Zagreb goed speelt. Want dan komen de resultaten vanzelf. Zolang de ploeg slecht speelt zullen we nooit wat bereiken.’’
Aan de Bad Blue Boys zal het niet liggen. Zij zijn bloedfanatiek en zorgen voor vreselijk veel kabaal. Daarnaast schromen ze niet om racistische en kwetsende spreekkoren te laten horen en de confrontatie te zoek met ‘vijandelijke’ supportersgroepen. ,,Het is niet zo gemakkelijk meer om supporters te zijn, want we hebben hier te maken met de belachelijke wet die de politie het recht geeft om gewelddadig in te grijpen.’’
Inmiddels gaat het sportief gezien iets beter meer Dinamo Zagreb. Dit weekeinde won de club het eerste competitieduel onder de nieuwe trainer Loncarevic met 2-0 van koploper Inter Zaprešic. Daardoor staat Dinamo nu in de subtop met vijf punten achterstand op de grote rivaal Hajduk Split.
In de thuiswedstrijd eerder in dit UEFA Cuptoernooi tegen het Belgische Beveren bleef het opvallend rustig op de tribune, maar dat duel (6-1) was al binnen tien minuten beslist in het voordeel van Dinamo Zagreb. Heerenveen kan donderdagavond hoe dan ook rekenen op een heter avondje

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » vr aug 31, 2007 9:00 pm

ASR_AFCA schreef:@Goodfella : Vanaf Koln voor 170 Euro. Goedkoop zal het dus niet zijn, hotels natuurlijk wel redelijk te doen.
1300 km met de auto.
Ik denk niet dat ik ga , maar het kan verkeren.... Het is nog niet uitgesloten, kijken wie wil rijden en of ik dan meega.
Met Germanwings of niet? Ik overweeg te gaan.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr aug 31, 2007 10:10 pm

Harm schreef:Ik denk dat het goed is voor Ajax dat het een relatief sterke ploeg is.
Dat denk ik ook. Ajax doet het over het algemeen redelijk tot goed tegen ploegen van grote(re) naam en matig tot redelijk tegen de absolute dwergen.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » vr aug 31, 2007 10:12 pm

Dan moeten ze winnen en dat vinden ze teveel druk.

wimpey
Berichten: 51821
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » za sep 01, 2007 6:53 pm

Ik heb Zagreb tegen Bremen zien spelen, wordt een zware kluif. Modric is natuurlijk dé man, die kan een beetje ballen. Diego is nog een paar tikkies beter, maar Modric is ook zeer begaafd. Defensief vond ik de ploeg trouwens zwak, het aanvallende deel van de ploeg is goed bezet.

Zagreb is stukken beter dan Slavia b.t.w. Uit wacht Ajax een heksenketel. 50/50.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za sep 01, 2007 8:27 pm

Modric is goed, maar voor de rest? Bosko Ballenbad is de grote ster in de voorhoede: nuff said.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » za sep 01, 2007 8:28 pm

Geen wereldwonder maar bij Club deed ie het toch niet slecht.

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » za sep 01, 2007 8:29 pm

Hoe heette die gast van FC Thun die het de Ajax verdediging zo moeilijk maakte? Er is weinig voor nodig dezer dagen......

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za sep 01, 2007 8:33 pm

Een Italiaans klinkende naam, herinner ik me. Hij was nog best gevaarlijk idd.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za sep 01, 2007 9:00 pm

Lustrinelli.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo sep 02, 2007 10:13 am

Hoe zit het met die thuiswedstrijd? Seizoenskaarthouders kunnen er met hun eigen seizoenskaart gratis heen? Je hoeft niets te doen? Geen kaart te halen of zo?
Het stinkt aan alle kanten!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » zo sep 02, 2007 6:40 pm

joey schreef:Hoe zit het met die thuiswedstrijd? Seizoenskaarthouders kunnen er met hun eigen seizoenskaart gratis heen? Je hoeft niets te doen? Geen kaart te halen of zo?
Volgens mij heb je gewoon je eigen plaats.

Je kunt dus gewoon thuisblijven als Ajax uit met 6-1 verliest.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » zo sep 02, 2007 6:52 pm

Demosthenes schreef:
joey schreef:Hoe zit het met die thuiswedstrijd? Seizoenskaarthouders kunnen er met hun eigen seizoenskaart gratis heen? Je hoeft niets te doen? Geen kaart te halen of zo?
Volgens mij heb je gewoon je eigen plaats.

Je kunt dus gewoon thuisblijven als Ajax uit met 6-1 verliest.
Yep, laat je ploeg maar in de steek :confused.gif:

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » zo sep 02, 2007 7:03 pm

Ajaciedjuh schreef:
Demosthenes schreef:
joey schreef:Hoe zit het met die thuiswedstrijd? Seizoenskaarthouders kunnen er met hun eigen seizoenskaart gratis heen? Je hoeft niets te doen? Geen kaart te halen of zo?
Volgens mij heb je gewoon je eigen plaats.

Je kunt dus gewoon thuisblijven als Ajax uit met 6-1 verliest.
Yep, laat je ploeg maar in de steek :confused.gif:
In de steek laten?

Vandaag om 10.00 uur vertrokken (ik dacht dat de A4 op slot zat), om 11.30 uur naar de B1 gekeken (zie verslag bij de jeugd), erna naar de Arena en vlak voor zeven uur thuis en dat noem jij in de steek laten.

Ik denk er inderdaad aan om niet te gaan. Stel dat de wedstrijd om 20.45 uur begint, dan ben ik ± 0.30 uur thuis en om 06.15 uur ben ik er weer uit. Bovendien vind ik het een loserscupje. Stel dat het verlengen wordt!
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo sep 02, 2007 8:45 pm

Jöhnk schreef:Modric is goed, maar voor de rest? Bosko Ballenbad is de grote ster in de voorhoede: nuff said.
Is Balaban dan de directe vervanger van Eduardo Silva geworden? Of lopen er nog wat talentvolle jongens tussen? En hoe zit het met de opvolging van Corluka?

Dit uiteraard allemaal aan Jabu gericht. :blush.gif:
joey schreef:Hoe zit het met die thuiswedstrijd? Seizoenskaarthouders kunnen er met hun eigen seizoenskaart gratis heen? Je hoeft niets te doen? Geen kaart te halen of zo?
Dat vroeg ik me ook al af. Iemand die zeker weet hoe dat zit?

Er is overigens goed nieuws voor diegenen die Ajax even zat zijn. We hoeven eind september pas weer terug naar de Arena.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » zo sep 02, 2007 9:13 pm

Demosthenes schreef:
Ajaciedjuh schreef:
Demosthenes schreef: Volgens mij heb je gewoon je eigen plaats.

Je kunt dus gewoon thuisblijven als Ajax uit met 6-1 verliest.
Yep, laat je ploeg maar in de steek :confused.gif:
In de steek laten?

Vandaag om 10.00 uur vertrokken (ik dacht dat de A4 op slot zat), om 11.30 uur naar de B1 gekeken (zie verslag bij de jeugd), erna naar de Arena en vlak voor zeven uur thuis en dat noem jij in de steek laten.

Ik denk er inderdaad aan om niet te gaan. Stel dat de wedstrijd om 20.45 uur begint, dan ben ik ± 0.30 uur thuis en om 06.15 uur ben ik er weer uit. Bovendien vind ik het een loserscupje. Stel dat het verlengen wordt!
Vanuit de emoties wordt er van alles geroepen. De realiteit is dat het slecht gaat met ons cluppie (al jaren). En dat is echt klote, maar we mogen ons cluppie nooit laten vallen. Nu hebben ze onze steun extra nodig, om er samen uit te komen.

Plaats reactie