Ajax - FC Groningen 02-09-2007

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen

Zet Ajax zich over de teleurstelling heen en wint het van Groningen?

Ja
19
68%
Nee
9
32%
 
Totaal aantal stemmen: 28

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za sep 08, 2007 2:10 pm

Het is weer tijd voor slap geleuter op het moment dat de voetbalargumenten ontbreken, blijkbaar. :aai.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58962
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za sep 08, 2007 2:25 pm

Zeg ik toch, je begint steeds meer STEEF trekjes te vertonen ..
Thomas schreef:
wimpey schreef:Nee, Thomas, jij bent de Suarez-kenner bij uitstek. :hypocrite.gif:
Dat ik hem stukken beter kende dan jij bleek wel uit ons verschil in voorspellingen v.w.b. de slagingskansen van Suarez bij Ajax.
Thomas schreef:En Suarez is een leuke voetballer. Veel beter dan Rosenberg, maar bijna net zo ongeschikt, denk ik.
Laatst gewijzigd door 999 op za sep 08, 2007 2:48 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47927
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » za sep 08, 2007 2:39 pm

Redelijke opstelling, wimpey. Het middenveld is alleen wel erg matig natuurlijk, maar ik zie ook weinig andere goede opties. Vooral die centrale positie en die linkshalf positie zijn probleemkindjes. Er zal nog een hoop gepuzzeled moeten worden, maar ik houd het voorlopig maar op Gabri, Maduro en Vertonghen.

Andere puzzeloptie:

Ogararu-Stam-Vermaelen-Schilder
-Kennedy-Gabri-Vertonghen-Urby-
-------Huntelaar---Suarez----------

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58962
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za sep 08, 2007 3:07 pm

wimpey schreef:
Thomas schreef: Ook mijn vertrouwen in Ten Cate brokkelt af.
Mijn vertrouwen in jou ook als ik die opstelling zonder Stam zie. Stam speelt een paar ongelukkige wedstrijden en mag 'dus' meteen moven. We hebben het niet over Jurgen Colin maar over Jaap Stam, Thomas.

Laat ik ook eens een duit in het opstellingenzakkie doen:

Stekel (al is Gentenaar niets minder);
Heitinga - Stam - Vermaelen - Urby;
Gabri - Vertonghen - Delorge;
Kennedy - KJH - Suarez;
Tja, tja tja tja.Blijft behelpen.In principe speel je dan met ( zeker de linkerkant ) met backs die veel steken laten vallen.En dat al weer voor het zoveelste seizoen.Met Vertonghen als centrale middenvelder die nu ook niet uitblinkt in handelings snelheid.

Probleem is als je Kennedy <-> Vertonghen of Suarez <-> Vertonghen dan kun je niet om Rommedahl heen met al zijn beperkingen , of Kennedy op links, maar dat is ook niet zijn beste kant..Zucht ... dan toch maar 4-4-2 .. Je kunt er neerzetten wat je wilt, maar blijft toch een zandbak met loszand.Zelfs als Davids terug is.Alleen heb je dan wel weer twee controlerende middenvelders met diepgang aan de zijkanten ... waardoor de centrale middenvelder veel meer vrijheid heeft in het vertonen van zijn kunstjes .. tjonge jonge moet dit ooit een geolied geheel worden ?.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » za sep 08, 2007 4:54 pm

Ho ho! Ik was de eerste die met de Suarez lobby hier op AT begon. De rest (uitgezonderd Johnk, Bertje en Thomas) deed niks anders dan roepen dat ie per definitie ongeschikt is. Een alternatief wordt er niet genoemd door die `oogkleppen`. Met heel veel plezier lees ik de eerste pagina's van het Suarez topic door. Wat een `voetbalkenners` hier. :drecul.gif:

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za sep 08, 2007 4:54 pm

Thomas schreef:En tot nu toe maakte Vermaelen een betere indruk dan Stam, die mij af en toe laat schrikken.
Ik vind Stam opbouwend meer indruk maken dan Vermaelen. En dat is vooralsnog ons grootste probleem.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47927
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » za sep 08, 2007 5:50 pm

goodfella schreef:Ho ho! Ik was de eerste die met de Suarez lobby hier op AT begon. De rest (uitgezonderd Johnk, Bertje en Thomas) deed niks anders dan roepen dat ie per definitie ongeschikt is. Een alternatief wordt er niet genoemd door die `oogkleppen`. Met heel veel plezier lees ik de eerste pagina's van het Suarez topic door. Wat een `voetbalkenners` hier. :drecul.gif:
Niet ongeschikt, maar ik had liever een echte linksbuiten gehad. Gewoon een verschil van inzicht over het spelletje. Ik kan immers genieten van spelers die de achterlijn halen en er een voorzet uitslingeren. Dingen die je Suarez niet zal zien doen.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11938
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » za sep 08, 2007 6:13 pm

goodfella schreef:Ho ho! Ik was de eerste die met de Suarez lobby hier op AT begon. De rest (uitgezonderd Johnk, Bertje en Thomas) deed niks anders dan roepen dat ie per definitie ongeschikt is. Een alternatief wordt er niet genoemd door die `oogkleppen`. Met heel veel plezier lees ik de eerste pagina's van het Suarez topic door. Wat een `voetbalkenners` hier. :drecul.gif:
En als je op mij doelt: ik ga in die eerste 3 bladzijden af op wat Groningen-fans tegen me zeiden. Gasten met seizoenkaarten aldaar. Die hem dus een heel seizoen gezien hebben. Hun conclusie: absoluut geen klassieke linksbuiten, hij komt het best tot zijn recht in een vrije rol als rommelaar in en rond de 16. En ik denk nog steeds dat die jongens gelijk hebben, 'voetbalkenner' of niet. Hoe verrassend sterk zijn start bij Ajax vanaf links ook is geweest.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za sep 08, 2007 6:23 pm

Hij speelt nu toch ook als vrije rommelaar rond de zestien? Gaat hij straks als spits ook doen.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11938
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » za sep 08, 2007 6:42 pm

Volgens mij schrijf ik dat ook, Bertje: "is geweest".

Maar nog eens terug naar die opstellingspuzzel. Als je kiest voor een nogal stijf verdedigingscentrum met Stam en Vermaelen, met weinig opkomende en opbouwende kwaliteiten, dan zal dat van de spelers daarom heen moeten komen. Anders komt er nooit een bal fatsoenlijk bij de aanval. Wenger heeft bij Arsenal genoegzaam laten zien hoe een stijf verdedigingscentrum opbouwend/opkomend kan worden gecompenseerd. Via de backs, een dynamische opbouwer voor het centrum en een middenveld en aanval met veel dynamiek en loopvermogen.

Natuurlijk kunnen we niet tippen aan de kwaliteiten van de spelers, waarmee Wenger dat bij Arsenal heeft ingevuld, maar het spelpatroon op zich lijkt mij wel het volgen waard. In dat opzicht mag het experiment met Heitinga achterin de punt dan ook als totaal mislukt beschouwd worden. Hij blijft als verdediger denken en stagneert de opbouw alleen maar. Wat zijn weerslag heeft op het spel naar voren en de bereikbaarheid van de spitsen. Dan komende de opkomende backs ook nooit uit de verf (geen afspeelpunten). Voorzover we op rechts al een goed opkomende back hebben.

Wat afspeelpunten betreft, als je inderdaad de aanvallers in de diepte wilt aanspelen, zodat die kunnen terugkaatsen op de opkomende middenvelders, dan zullen de aanvallers met getimed terugvallen ook bereikbaar moeten zijn. Als dat al gebeurt, moet ellendig genoeg bij een Huntelaar de bal wel akelig precies aangespeeld worden, anders is ie hem prompt weer kwijt en kan je dat gekaats wel vergeten. Suárez hangend achter Huntelaar als aanspeelpunt zou ook een mogelijkheid zijn. In ieder geval zit het met de dynamiek van onze middenvelders wel redelijk goed.

Maar eerst die opbouw van achteruit. Heel erg jammer dat er op de Vieira-plek wat dat betreft niet fors is geinvesteerd. Volgens mij kan dat al heel wat schelen in het spel van Ajax. Jammer voor Johnny, maar het team gaat boven het individu.
Laatst gewijzigd door Zuidema op za sep 08, 2007 6:53 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58962
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za sep 08, 2007 6:52 pm

Zuidema schreef:
goodfella schreef:Ho ho! Ik was de eerste die met de Suarez lobby hier op AT begon. De rest (uitgezonderd Johnk, Bertje en Thomas) deed niks anders dan roepen dat ie per definitie ongeschikt is. Een alternatief wordt er niet genoemd door die `oogkleppen`. Met heel veel plezier lees ik de eerste pagina's van het Suarez topic door. Wat een `voetbalkenners` hier. :drecul.gif:
En als je op mij doelt: ik ga in die eerste 3 bladzijden af op wat Groningen-fans tegen me zeiden. Gasten met seizoenkaarten aldaar. Die hem dus een heel seizoen gezien hebben. Hun conclusie: absoluut geen klassieke linksbuiten, hij komt het best tot zijn recht in een vrije rol als rommelaar in en rond de 16. En ik denk nog steeds dat die jongens gelijk hebben, 'voetbalkenner' of niet. Hoe verrassend sterk zijn start bij Ajax vanaf links ook is geweest.
Die Suarez doet net 4 wedstrijden mee.Effe afwachten lijkt me beter.Maar de kenners vergeten heel vlug de hoeveelheid kansen die ie om zeep heeft gebracht, net als bij Groningen.Tegen Groningen maakte ie een schitterende goal, dat wel.Maar verder zag je van Suarez die wedstrijd ook niet veel.Behalve dan heel veel ( alweer ) knullig balverlies.Het is en blijft een rommellaar, waarvan tig akties op niets uitkomen.Te ver doorvoeren, hé wie was dat ook weer.
Goodfella schreef:Suarez vind ik binnen Nederland de beste optie voor de spitspositie. 4 Miljoen denk ik zo.

Suarez heeft indruk op me gemaakt. Of ie een topper gaat worden weet ik niet.

Egoistische speler die Suarez.
Tja, als je maar genoeg roept zal er best iets bij zitten :aai.gif: :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58962
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za sep 08, 2007 7:05 pm

Zuidema schreef:Volgens mij schrijf ik dat ook, Bertje: "is geweest".

Maar nog eens terug naar die opstellingspuzzel. Als je kiest voor een nogal stijf verdedigingscentrum met Stam en Vermaelen, met weinig opkomende en opbouwende kwaliteiten, dan zal dat van de spelers daarom heen moeten komen. Anders komt er nooit een bal fatsoenlijk bij de aanval. Wenger heeft bij Arsenal genoegzaam laten zien hoe een stijf verdedigingscentrum opbouwend/opkomend kan worden gecompenseerd. Via de backs, een dynamische opbouwer voor het centrum en een middenveld en aanval met veel dynamiek en loopvermogen.

Natuurlijk kunnen we niet tippen aan de kwaliteiten van de spelers, waarmee Wenger dat bij Arsenal heeft ingevuld, maar het spelpatroon op zich lijkt mij wel het volgen waard. In dat opzicht mag het experiment met Heitinga achterin de punt dan ook als totaal mislukt beschouwd worden. Hij blijft als verdediger denken en stagneert de opbouw alleen maar. Wat zijn weerslag heeft op het spel naar voren en de bereikbaarheid van de spitsen. Dan komende de opkomende backs ook nooit uit de verf (geen afspeelpunten). Voorzover we op rechts al een goed opkomende back hebben.

Wat afspeelpunten betreft, als je inderdaad de aanvallers in de diepte wilt aanspelen, zodat die kunnen terugkaatsen op de opkomende middenvelders, dan zullen de aanvallers met getimed terugvallen ook bereikbaar moeten zijn. Als dat al gebeurt, moet ellendig genoeg bij een Huntelaar de bal wel akelig precies aangespeeld worden, anders is ie hem prompt weer kwijt en kan je dat gekaats wel vergeten. Suárez hangend achter Huntelaar als aanspeelpunt zou ook een mogelijkheid zijn. In ieder geval zit het met de dynamiek van onze middenvelders wel redelijk goed.

Maar eerst die opbouw van achteruit. Heel erg jammer dat er op de Vieira-plek wat dat betreft niet fors is geinvesteerd. Volgens mij kan dat al heel wat schelen in het spel van Ajax. Jammer voor Johnny, maar het team gaat boven het individu.
En wie had je voor de opbouw van achteruit in gedachten ?.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11938
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » za sep 08, 2007 7:22 pm

Voetske schreef:
En wie had je voor de opbouw van achteruit in gedachten ?.
Dat is de ellende juist op die Vieiraplek. Ik zie niemand in deze selectie die echt geschikt is. Eentje die controlerend zijn mannetje staat, maar ook kan opbouwen en inschuiven. Ongelooflijk stom eigenlijk. Dat stijve verdedigingscentrum was genoegzaam bekend, daarop had je moeten anticiperen bij je aankopen.

Heitinga is voor die plek teveel verdediger, denkt veel te weinig als schakelspeler naar voren. Bij Maduro is dat juist weer het omgekeerde. Vertonghen wijs jij af ivm zijn handelingssnelheid. Vraag me ook af of zo'n jonkie wel op zo'n cruciale strategisch/taktische plek moet spelen. Davids misschien? In een soort Dortmund-rol? Als ie weer terug is? Maar tot dan? Wat is het minste kwaad? Kom er ook nog niet echt uit.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » za sep 08, 2007 7:23 pm

Zuidema schreef:
goodfella schreef:Ho ho! Ik was de eerste die met de Suarez lobby hier op AT begon. De rest (uitgezonderd Johnk, Bertje en Thomas) deed niks anders dan roepen dat ie per definitie ongeschikt is. Een alternatief wordt er niet genoemd door die `oogkleppen`. Met heel veel plezier lees ik de eerste pagina's van het Suarez topic door. Wat een `voetbalkenners` hier. :drecul.gif:
En als je op mij doelt: ik ga in die eerste 3 bladzijden af op wat Groningen-fans tegen me zeiden. Gasten met seizoenkaarten aldaar. Die hem dus een heel seizoen gezien hebben. Hun conclusie: absoluut geen klassieke linksbuiten, hij komt het best tot zijn recht in een vrije rol als rommelaar in en rond de 16. En ik denk nog steeds dat die jongens gelijk hebben, 'voetbalkenner' of niet. Hoe verrassend sterk zijn start bij Ajax vanaf links ook is geweest.
Ik hoorde vanuit Groningen vooral verhalen dat Suarez een sensatie gaat worden in Amsterdam en dat ze 15 miljoen hadden moeten vragen aan Ajax.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » za sep 08, 2007 7:28 pm

Voetske schreef:
Goodfella schreef:Suarez vind ik binnen Nederland de beste optie voor de spitspositie. 4 Miljoen denk ik zo.

Suarez heeft indruk op me gemaakt. Of ie een topper gaat worden weet ik niet.

Egoistische speler die Suarez.
Tja, als je maar genoeg roept zal er best iets bij zitten :aai.gif: :smallgrin.gif:
Lachen dat je die opmerkingen over zijn vermeende egoisme nog serieus neemt ook. Die maakte ik na De Graafschap - AFC Ajax. Cynisme! Je weet wel! En ja, ik noem wel eens een naam. Itt jij. Jij komt niet verder dat als er een aankoop wordt gepresenteerd of een naam wordt genoemd dat er betere opties op deze aardkloot rondlopen. Uiteraad! Ik had ook liever Ronaldinho hangend op links gehad.

Oja, ik heb hier ook ooit de naam van Cziommer genoemd. Was ook een kneus volgens de mensen hier. Maar hij was wel gratis op te halen bij Roda en had op dit moment best achter de spitsen kunnen spelen bij Ajax. Altijd leuk om achteraf je gelijk te halen. :headbang.gif:

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11938
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » za sep 08, 2007 7:31 pm

goodfella schreef:
Ik hoorde vanuit Groningen vooral verhalen dat Suarez een sensatie gaat worden in Amsterdam en dat ze 15 miljoen hadden moeten vragen aan Ajax.
We hebben het dan over verschillende zaken rond Suarez. Ik over zijn huidige eigenschappen als speler, jij over wat dat kan opleveren in de toekomst. Maar als jouw bronnen in Groningen het al over een sensatie en 15 miljoen hebben, dan hecht ik liever meer waarde aan mijn bronnen vanuit het Groningse. Sorry.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » za sep 08, 2007 7:35 pm

Zuidema schreef:
goodfella schreef:
Ik hoorde vanuit Groningen vooral verhalen dat Suarez een sensatie gaat worden in Amsterdam en dat ze 15 miljoen hadden moeten vragen aan Ajax.
We hebben het dan over verschillende zaken rond Suarez. Ik over zijn huidige eigenschappen als speler, jij over wat dat kan opleveren in de toekomst. Maar als jouw bronnen in Groningen het al over een sensatie en 15 miljoen hebben, dan hecht ik liever meer waarde aan mijn bronnen vanuit het Groningse. Sorry.
Daar ga je al. Jouw bronnen zijn niet meer dan mensen die wel eens een wedstrijd in de Euroborg zitten. Net als mijn bronnen. Dus doe dan niet zo zelfverzekerd alsof jouw bron JC himself is. Moest je een half jaar geleden tegen een Groningen supporter zeggen dat Ajax maar Suarez moest kopen. Waren ze gelijk op hun tenen getrapt. :ajaxsmiley.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58962
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za sep 08, 2007 7:38 pm

goodfella schreef:
Voetske schreef:
Goodfella schreef:Suarez vind ik binnen Nederland de beste optie voor de spitspositie. 4 Miljoen denk ik zo.

Suarez heeft indruk op me gemaakt. Of ie een topper gaat worden weet ik niet.

Egoistische speler die Suarez.
Tja, als je maar genoeg roept zal er best iets bij zitten :aai.gif: :smallgrin.gif:
Lachen dat je die opmerkingen over zijn vermeende egoisme nog serieus neemt ook. Die maakte ik na De Graafschap - AFC Ajax. Cynisme! Je weet wel! En ja, ik noem wel eens een naam. Itt jij. Jij komt niet verder dat als er een aankoop wordt gepresenteerd of een naam wordt genoemd dat er betere opties op deze aardkloot rondlopen. Uiteraad! Ik had ook liever Ronaldinho hangend op links gehad.

Oja, ik heb hier ook ooit de naam van Cziommer genoemd. Was ook een kneus volgens de mensen hier. Maar hij was wel gratis op te halen bij Roda en had op dit moment best achter de spitsen kunnen spelen bij Ajax. Altijd leuk om achteraf je gelijk te halen. :headbang.gif:
Jij wilt na vier wedstrijden je gelijk halen, mag van mij hoor.Ik vind Suarez het zoveelste eilandje wat is binnen gehaald.En nee, ik noem bijna nooit namen, wat is het nut er van.Net zo doen als Thomas, die bijna elke week wel een speler weet te vinden die geschikt zou zijn voor AJAX.Mag ie van mij hoor, geen probleem.Alleen zie je in 99.9999 % van de gevallen dat ze nooit haalbaar zijn, niet in het systeen passen of niet op het AJAX lijstje staan.

Dus reageer ik alleen op spelers die naar AJAX komen, of met een grote zekerheid aan AJAX gelinkt worden.

Afijn, tis fijn om te zien dat Suarez, met al zijn kansen, ons de CL. in heeft geschopt, toch ...

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » za sep 08, 2007 7:47 pm

Hij maakte er iig eentje meer dan Huntelaar. Ja toch. Daarnaast is hij niet een killer in de categorie Huntelaar. Maar iemand die een cynische opmerking serieus neemt...ach ja. :drecul.gif:

"Voetbalkenner" :aai.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58962
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za sep 08, 2007 7:49 pm

goodfella schreef:Hij maakte er iig eentje meer dan Huntelaar. Ja toch. Daarnaast is hij niet een killer in de categorie Huntelaar. Maar iemand die een cynische opmerking serieus neemt...ach ja. :drecul.gif:

"Voetbalkenner" :aai.gif:
Ja, Suarez heeft er al meer gemaakt als KjH :aai.gif: :smallgrin.gif:

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » za sep 08, 2007 7:52 pm

Hij maakte er in de voorronde CL toch eentje meer dan Huntelaar. Nou dan. En nogmaals, Suarez is geen killer pur sang zoals Huntelaar. En het is ook geen eilandje, ja bij Groningen misschien, maar dat krijg je ook als je als enige voorin staat. Het topic over Suarez, en dan zeker de eerste 40 reacties, kan wel eens een klassieker gaan worden.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58962
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za sep 08, 2007 7:58 pm

goodfella schreef:Hij maakte er in de voorronde CL toch eentje meer dan Huntelaar. Nou dan. En nogmaals, Suarez is geen killer pur sang zoals Huntelaar. En het is ook geen eilandje, ja bij Groningen misschien, maar dat krijg je ook als je als enige voorin staat. Het topic over Suarez, en dan zeker de eerste 40 reacties, kan wel eens een klassieker gaan worden.
Jammer, ik had de hoop dat je net zo kritisch naar Suarez zou kijken als dat je bij KjH doet.Maar blijkbaar maakt liefde blind.We lullen wel waar verder als Suarez een wedstrijdje of 16-17 in AJAX 1 heeft gespeeld ..

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11938
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » za sep 08, 2007 8:28 pm

goodfella schreef:
Daar ga je al. Jouw bronnen zijn niet meer dan mensen die wel eens een wedstrijd in de Euroborg zitten. Net als mijn bronnen. Dus doe dan niet zo zelfverzekerd alsof jouw bron JC himself is. Moest je een half jaar geleden tegen een Groningen supporter zeggen dat Ajax maar Suarez moest kopen. Waren ze gelijk op hun tenen getrapt. :ajaxsmiley.gif:
Hoezo ga ik? Ik heb het over seizoenkaarthouders, die elke wedstrijd in Euroborg zitten. Of ze moeten halfdood zijn op de wedstrijddag. Voor de rest zou ik JC als bron over een speler zeker moeilijk kunnen geloven. De beste man is weliswaar briljant in zijn tactische voetbalinzichten, helaas niet in zijn poppetjesinvullerij. De rest van je posting laat nog eens zien, dat je maar wat aan het rondouwehoeren bent. Je weet zelfs niet eens waar je het over hebt. En hier laat ik het verder bij. Heb al genoeg woorden aan jou verspild.

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » za sep 08, 2007 9:48 pm

goodfella schreef:Ho ho! Ik was de eerste die met de Suarez lobby hier op AT begon. De rest (uitgezonderd Johnk, Bertje en Thomas) deed niks anders dan roepen dat ie per definitie ongeschikt is. Een alternatief wordt er niet genoemd door die `oogkleppen`. Met heel veel plezier lees ik de eerste pagina's van het Suarez topic door. Wat een `voetbalkenners` hier. :drecul.gif:
Wat wil en verwacht je nou, dat mensen hier je moeten gaan verafgoden en voor je moeten buichen en roepen "oh hooggeeerde voetbalkenner"?

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za sep 08, 2007 9:55 pm

Zuidema schreef:
Voetske schreef:
En wie had je voor de opbouw van achteruit in gedachten ?.
Dat is de ellende juist op die Vieiraplek. Ik zie niemand in deze selectie die echt geschikt is. Eentje die controlerend zijn mannetje staat, maar ook kan opbouwen en inschuiven. Ongelooflijk stom eigenlijk. Dat stijve verdedigingscentrum was genoegzaam bekend, daarop had je moeten anticiperen bij je aankopen.

Heitinga is voor die plek teveel verdediger, denkt veel te weinig als schakelspeler naar voren. Bij Maduro is dat juist weer het omgekeerde. Vertonghen wijs jij af ivm zijn handelingssnelheid. Vraag me ook af of zo'n jonkie wel op zo'n cruciale strategisch/taktische plek moet spelen. Davids misschien? In een soort Dortmund-rol? Als ie weer terug is? Maar tot dan? Wat is het minste kwaad? Kom er ook nog niet echt uit.
Volgens mij kan Vertonghen prima op die plek spelen. Natuurlijk is hij geen Vieira, maar geen twee spelers zijn dezelfde. Vieira mocht bijvoorbeeld willen dat zijn trap zo lang was als die van Vertonghen. Ik vind Vertonghen juist best een goede handelingssnelheid hebben. Hij maakt zijn eigen tijd door te zorgen dat hij altijd zo staat, dat hij zichzelf open kan draaien. Bijvoorbeeld iets wat Heitinga mist op die positie. Daarnaast is zijn korte passing goed en kan hij ook wisselen met een lange pass. Natuurlijk moet Vertonghen ook nog wel wat dingetjes leren, maar ik zie bij hem genoeg om nu van waarde te zijn voor Ajax. Dan kan hij ondertussen bijgeschaafd worden.

Plaats reactie