Ajax - FC Groningen 02-09-2007

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie

Zet Ajax zich over de teleurstelling heen en wint het van Groningen?

Ja
19
68%
Nee
9
32%
 
Totaal aantal stemmen: 28

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Ajax - FC Groningen 02-09-2007

Bericht door FlaFlu » do aug 30, 2007 1:21 pm

Life goes on. Ik ben er zondag uiteraard weer bij. Kunnen we alleen maar fluitconcerten, negatieve spandoeken over de technische staff en het bestuur en spreekkoren verwachten of wordt de ploeg ook nog gesteund?

Nogmaals, met een kampioenschap behalen we meteen een dubbele prijs. De belangrijkste wedstrijden moeten nog komen. Ik probeer me voor zondag weer over de jongste blamage heen te zetten.

Come on, Ajax! :hupajax.gif: :ajaxscarf.gif: :ajax.gif: :heart.gif:

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » do aug 30, 2007 3:24 pm

Ik ben er ook gewoon hoor en hoop dat het inderdaad allemaal rustig zal blijven. Veel zal van het spel de eerste helft afhangen. 3-1

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do aug 30, 2007 3:26 pm

Ik ben er uiteraard ook. :ajaxscarf.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » do aug 30, 2007 3:34 pm

Ajax in de Nederlandse competitie en in Europa is een wereld van verschil, ik verwacht een relatief makkelijke overwinning.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Leon
Berichten: 497
Lid geworden op: za apr 10, 2004 9:07 am

Bericht door Leon » do aug 30, 2007 3:36 pm

Ik ook! :blub.gif:

Ik snap niet dat mensen nu om het vertrek van Ome Henk roepen. Als die gasten gewoon die ballen er in schieten (zoals tegen de Graafschap en Heerenveen) is er niks aan de hand en win je daar gewoon.. :confused.gif:
Eén club. Eén stad. Ajax Amsterdam.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » do aug 30, 2007 3:42 pm

allebatje schreef:Ik ook! :blub.gif:

Ik snap niet dat mensen nu om het vertrek van Ome Henk roepen. Als die gasten gewoon die ballen er in schieten (zoals tegen de Graafschap en Heerenveen) is er niks aan de hand en win je daar gewoon.. :confused.gif:
Onzin, Ten Cate kan het blijkbaar niet opbrengen om een groep goed te laten voetballen. AJAX heeft gisteren de eerste helft 1 fatsoenlijke aanval op de mat gebracht, resultaat 1 doelpunt. Daarnaast hebben ze alleen maar geprutst en Slavia Praag alle mogelijkheden gegeven om de 1-0 voorsprong verder uit te breiden. 2de helft heeft AJAX idd meer kansen gecreerd, maar het voetbal bleef bedroevend. Voetballend is AJAX er namelijk nauwelijks doorgekomen. Terwijl Slavia alle ruimtes gaf, want zij bleven voetballen en gaan voor de 2-1 voorsprong.

Ten Cate heeft enorm gefaald en daar kunnen 21 doelpuntjes tegen 2 zeer matrige tegenstanders niet tegen op. Het draait om de wedstrijden die erom gaan.
Vorig jaar AZ uit en thuis, Kopenhagen thuis, overige UEFA cup wedstrijden. Dit seizoen 2x Slavia Praag.

Gebruikersavatar
Leon
Berichten: 497
Lid geworden op: za apr 10, 2004 9:07 am

Bericht door Leon » do aug 30, 2007 4:08 pm

Oké, je hebt gelijk, stuur de trainer maar weg, kunnen we weer lekker opnieuw beginnen! :confused.gif: Een nieuwe trainer gaat zich weer verschuilen achter het feit dat dit niet zijn groep is, dat hij tijd nodig heeft om aan de groep te wennen, enz...

Begrijp me goed, ik baal er ontzettend van dat we niet door zijn, maar wees nou eens reëel. Als die ballen er gister waren ingegaan, had ik je waarschijnlijk niet gehoord... Maar goed, zo zijn wij als supporters toch? Lekker alles afzeiken... :1evil.gif:
Eén club. Eén stad. Ajax Amsterdam.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » do aug 30, 2007 4:51 pm

Zelfs met het spel van gisteren met eventueel die 2 extra doelpunten van de Cl een kansloze missie geweest. Er wordt onder HTC gewoon gespeeld zonder de grijze massa te gebruiken.. Zo maken spelers al meer dan een jaar de zelfde fouten. Huntelaar komt totaal niet aan zijn spel toe en staat zich nu niet bepaald te ontwikkelen. Verdedigend zijn we nog steeds super kwetsbaar, het middenveld ontbreekt het totaal aan creativiteit en de ploeg als geheel leunt te veel op toeval aan elkaar vast, wachten op een goed terugkaatsende bal via een van de honderden lange ballen die er elke wedstrijd gespeeld worden. Daarnaast wordt er zonder bal heel weinig bewogen en moet de passer bepalen wie gaat lopen inplaats van de de loper bepaalt waar de bal geplaatst moet worden..

Nee we zijn er enorm op voorruit gegaan zins HTC :hupajax.gif:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do aug 30, 2007 4:56 pm

Wat die lange ballen betreft ben ik het niet met je eens. Ik schrok gisteravond van de paniekerige lange ballen, juist omdat ik het al een hele tijd niet meer van Ajax heb gezien.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » do aug 30, 2007 4:57 pm

Zondag staat er weer wat minder druk op, dan zullen onze tere zieltjes het wel weer kunnen, maar owee als er weer een wedstrijd met grote druk komt, dan kunnen de tere zieltjes het weer niet aan.. triest groepje bij elkaar al met al.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » do aug 30, 2007 4:58 pm

Thomas schreef:Wat die lange ballen betreft ben ik het niet met je eens. Ik schrok gisteravond van de paniekerige lange ballen, juist omdat ik het al een hele tijd niet meer van Ajax heb gezien.
Ik zie ze nog elke week hoor, niet in de getalen die ik zojuist opnoem (zit een beetje frustratie bij) maar Urby en Colin zoeken te vaak deze makkelijke oplossing. Gisteren was het wel echt heel erg..

Gebruikersavatar
Leon
Berichten: 497
Lid geworden op: za apr 10, 2004 9:07 am

Bericht door Leon » do aug 30, 2007 5:18 pm

Zlatan Son of God schreef:Nee we zijn er enorm op voorruit gegaan zins HTC :hupajax.gif:
Dat heb ik ook niet gezegd. Ik vind het alleen hypocriet om nu te gaan roepen om het ontslag van Ten Cate. Zeg niet dat jij de enige bent die dit doet (misschien zeg je dit al wel langer), maar had het dan aan het einde van het seizoen geroepen en had dán de site op zwart gezet...
Eén club. Eén stad. Ajax Amsterdam.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do aug 30, 2007 5:21 pm

Natuurlijk is dat niet hypocriet. De prestaties van het elftal bepalen de waardering voor de trainer; presteert het elftal niet, dan faalt de trainer.

Gebruikersavatar
Leon
Berichten: 497
Lid geworden op: za apr 10, 2004 9:07 am

Bericht door Leon » do aug 30, 2007 5:24 pm

Dat is toch hypocriet? Zoals ik hiervoor ook al zei, als je net dát beetje geluk hebt, win je gister gewoon, hoor je niemand, staat die site ook niet op zwart..
Eén club. Eén stad. Ajax Amsterdam.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do aug 30, 2007 5:25 pm

Zlatan Son of God schreef:
Thomas schreef:Wat die lange ballen betreft ben ik het niet met je eens. Ik schrok gisteravond van de paniekerige lange ballen, juist omdat ik het al een hele tijd niet meer van Ajax heb gezien.
Ik zie ze nog elke week hoor, niet in de getalen die ik zojuist opnoem (zit een beetje frustratie bij) maar Urby en Colin zoeken te vaak deze makkelijke oplossing. Gisteren was het wel echt heel erg..
Ik zie Urby vrijwel nooit een bal uit pure paniek naar voren rossen. Hij is onze beste opbouwer en zoekt juist vaak de mooie oplossing.

Met een lange bal op zich is niet zoveel mis. Mits er een gedachte achter zit en het hele spel er niet op afgestemd wordt.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » do aug 30, 2007 5:25 pm

allebatje schreef:Dat is toch hypocriet? Zoals ik hiervoor ook al zei, als je net dát beetje geluk hebt, win je gister gewoon, hoor je niemand, staat die site ook niet op zwart..
Weer zo iemand die denkt dat het aan pech en dat soort dingen ligt, ja hoor we hebben werkelijk altijd pech.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do aug 30, 2007 5:26 pm

Je verliest uit en thuis. Pech kan een kleine factor zijn, maar als je thuis met 1-0 verliest en uit met 2-1, dan kun je gewoon totaal geen aanspraak maken op eventueel geluk.

Geluk dwing je af. Daarnaast heeft kansen missen vrijwel niets met geluk te maken, maar alleen met (het gebrek aan) kwaliteit.

Gebruikersavatar
Leon
Berichten: 497
Lid geworden op: za apr 10, 2004 9:07 am

Bericht door Leon » do aug 30, 2007 5:27 pm

brigade zuid schreef:
allebatje schreef:Dat is toch hypocriet? Zoals ik hiervoor ook al zei, als je net dát beetje geluk hebt, win je gister gewoon, hoor je niemand, staat die site ook niet op zwart..
Weer zo iemand die denkt dat het aan pech en dat soort dingen ligt, ja hoor we hebben werkelijk altijd pech.
Wat kan een trainer er aan doen als zijn spitsen in 2 wedstrijden 7x scoren en tegen slavia slechts 1x?
Eén club. Eén stad. Ajax Amsterdam.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do aug 30, 2007 5:29 pm

De juiste voorwaarden scheppen zodat zijn spitsen gaan scoren of andere spitsen opstellen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do aug 30, 2007 5:31 pm

Bertje schreef:Natuurlijk is dat niet hypocriet. De prestaties van het elftal bepalen de waardering voor de trainer; presteert het elftal niet, dan faalt de trainer.
Maar ik begrijp alleen niet dat wat vorig jaar 'een incident' heette nu dalen wordt genoemd. (Ik bedoel jou niet, maar dit is wel wat veel mensen zeggen.)

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do aug 30, 2007 5:33 pm

Het elftal blijft falen op belangrijke momenten. Het is structureel, dus kan er nooit sprake van incidenten zijn.

Gebruikersavatar
Leon
Berichten: 497
Lid geworden op: za apr 10, 2004 9:07 am

Bericht door Leon » do aug 30, 2007 5:34 pm

Bertje schreef:De juiste voorwaarden scheppen zodat zijn spitsen gaan scoren of andere spitsen opstellen.
Inderdaad, hebben ze in die andere 2 wedstrijden niet gedaan..

Maar wil je echt Bertje, dat Ten Cate per direct oprot?
Eén club. Eén stad. Ajax Amsterdam.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » do aug 30, 2007 5:40 pm

allebatje schreef: Maar wil je echt Bertje, dat Ten Cate per direct oprot?
Nee hoeft niet, het leed is al geschied, gewoon geen contractverlenging aanbieden. Maar er is een beleidsplan en vooralsnog lopen de resultaten niet zoals in het beleidsplan wordt geschreven, misschien is het een idee dat bepaalde verantwoordelijken misschien eens hun verantwoordelijkheid nemen anders kun je net zo goed geen beleidsplan maken.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do aug 30, 2007 5:53 pm

allebatje schreef:
Bertje schreef:De juiste voorwaarden scheppen zodat zijn spitsen gaan scoren of andere spitsen opstellen.
Inderdaad, hebben ze in die andere 2 wedstrijden niet gedaan..

Maar wil je echt Bertje, dat Ten Cate per direct oprot?
Dat zeg ik helemaal niet. Ik constateer slechts dat hij gefaald heeft.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » do aug 30, 2007 6:19 pm

Bertje schreef:De juiste voorwaarden scheppen zodat zijn spitsen gaan scoren of andere spitsen opstellen.
Het breekpunt was het missen van de strafschop. Ajax is die klap niet te boven gekomen, de druk nam daardoor toe.
Vorig jaar AZ uit en thuis, Kopenhagen thuis, overige UEFA cup wedstrijden. Dit seizoen 2x Slavia Praag.
Bedoel je tegen AZ in de competitie? Ajax krijgt een doelpunt tegen terwijl Steinsson rood had moeten hebben vanwege de overtreding op Urby(?) en De Cler twee keer rood tegen De Mul? Bedoel je de uitwedstrijd met de actie tegen Stekelenburg? Ik heb sindsien geen enkele keer meer een dergelijke actie gezien die werd goedgekeurd, de keeper wordt altijd beschermd (zelfs buiten zijn doelgebied) of bedoel je de nacompetitie?

Kopenhagen thuis, we bleven kansen missen, daar zal HtC toch niet extra op hebben getraind? Slavia thuis: penalty!

We presteren in de VCL zelden goed. Ik kan me de wedstrijd tegen Grazer AK nog herinneren (uit was in en in triest), de strafschop van Galasek. Brondby uit, we werden gewoon overklast en speelden onverdiend gelijk. Celtic thuis, ik krijg nog rillingen. Ajax kan dat blijkbaar niet, maakt niet uit wie er trainer is, bij de genoemde wedstrijden zijn zeker drie verschillende trainers betrokken!
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Plaats reactie