Ajax - FC Groningen 02-09-2007

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen

Zet Ajax zich over de teleurstelling heen en wint het van Groningen?

Ja
19
68%
Nee
9
32%
 
Totaal aantal stemmen: 28

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11936
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » za sep 08, 2007 10:09 pm

Ik zag kortgeleden een speler in Belgie soeverein het spel bepalen van achteruit op de Vieiraplek. Verdedigend niet super, maar opbouwend en doorschuivend zeker niet slecht. Ik moet me hierbij wel baseren op 1 wedstrijd die rechtstreeks door de Belg werd uitgezonden, maar in die ene wedstrijd zag hij er zeer veelbelovend uit. Zijn naam? Ene Steven Defour, 19 jaar pas en spelend bij Standard Luik... Oh ja, wacht even... Daar had HTC sowieso geen belangstelling voor.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo sep 09, 2007 9:29 am

Ja, jij noemt het de Vieira-plek. Zul je wel mooi vinden klinken, maar Defour en Vieira zijn totáál niet te vergelijken.

Zo kan Ajax bijvoorbeeld veel beter een Defour dan een Vieira gebruiken.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11936
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » zo sep 09, 2007 11:08 am

Bertje schreef:Ja, jij noemt het de Vieira-plek. Zul je wel mooi vinden klinken, maar Defour en Vieira zijn totáál niet te vergelijken.

Zo kan Ajax bijvoorbeeld veel beter een Defour dan een Vieira gebruiken.
Yep, vind ik inderdaad mooier klinken dan in de punt naar achteren en meer van dat soort kreten. Bovendien ben ik in de voorgaande postings bezig met hoe Wenger bij Arsenal een elftal neerzette rond een stijf verdedigingscentrum. Dan lijkt me de 'Vieira-plek' voor de duidelijkheid best wel toepasbaar.

En ik ben het niet met je eens vwb de noodzaak van een type Defour (offensief) boven een type Vieira (controlerend/opbouwend). We hebben op zich voorin een overkill aan redelijke tot goede aanvallers lopen. Zaak is wel dat iemand zich laat terugvallen als aanspeelpunt. Een Defour zie ik daarin niet zo snel van een toegevoegde waarde, maar ik krijg graag ongelijk. De crux zit volgens mij momenteel in onze opbouw en aansluiting. We kunnen ze niet fatsoenlijk bereiken met onze hopeloze opbouw en doorschakeling. Heitinga mag wat mij betreft moven van die cruciale schakelplek. Helaas zie ik zo 1-2-3 niet een goed alternatief in de selectie. Het is steeds weer behelpen. Dan weer defensief/controlerend, dan weer offensief/opbouwend. Klein foutje in het aankoopbeleid.

Vwb Defour: ik dacht dat hij alleen maar geschikt was als offensieve middenvelder of hangende spits, maar die jongen blijkt op meer plekken zijn partijtje heel behoorlijk mee te kunnen blazen. Dat verraste me. Alhoewel ik me, zoals gezegd, hierbij wel op slechts 1 wedstrijd baseer.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo sep 09, 2007 11:18 am

Defour is niet echt een pure aanvallende middenvelder. Geen type Sneijder, een wedstrijdbeslisser. Hij heeft niet de statistieken van Sneijder, maar is ook niet minder creatief. Meer Ronald de Boer-achtig.

Defour brengt zuivere passing, overzicht, wat dynamiek en formidabel positiespel. Een veelzijdige middenvelder.

Aissati zou ongeveer dezelfde rol kunnen vervullen als Defour, al is Aissati wat minder dynamisch en controlerend zwakker. Daarentegen zal Aissati aanvallend wel sneller beslissend zijn en is Aissati nóg rustiger aan de bal.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » zo sep 09, 2007 12:51 pm

Zuidema schreef:
goodfella schreef:
Daar ga je al. Jouw bronnen zijn niet meer dan mensen die wel eens een wedstrijd in de Euroborg zitten. Net als mijn bronnen. Dus doe dan niet zo zelfverzekerd alsof jouw bron JC himself is. Moest je een half jaar geleden tegen een Groningen supporter zeggen dat Ajax maar Suarez moest kopen. Waren ze gelijk op hun tenen getrapt. :ajaxsmiley.gif:
Hoezo ga ik? Ik heb het over seizoenkaarthouders, die elke wedstrijd in Euroborg zitten. Of ze moeten halfdood zijn op de wedstrijddag. Voor de rest zou ik JC als bron over een speler zeker moeilijk kunnen geloven. De beste man is weliswaar briljant in zijn tactische voetbalinzichten, helaas niet in zijn poppetjesinvullerij. De rest van je posting laat nog eens zien, dat je maar wat aan het rondouwehoeren bent. Je weet zelfs niet eens waar je het over hebt. En hier laat ik het verder bij. Heb al genoeg woorden aan jou verspild.
Mijn bronnen zijn FC Groningen supporters die al van kleins af aan de thuis en uitwedstrijden bezoeken.

wimpey
Berichten: 51820
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » zo sep 09, 2007 12:53 pm

Voetske schreef:Zeg ik toch, je begint steeds meer STEEF trekjes te vertonen ..
Thomas schreef:
wimpey schreef:Nee, Thomas, jij bent de Suarez-kenner bij uitstek. :hypocrite.gif:
Dat ik hem stukken beter kende dan jij bleek wel uit ons verschil in voorspellingen v.w.b. de slagingskansen van Suarez bij Ajax.
Thomas schreef:En Suarez is een leuke voetballer. Veel beter dan Rosenberg, maar bijna net zo ongeschikt, denk ik.
:drecul.gif:

Die Voetske, wat een HELD!

Tja, Thomas, hoe ga je je hier proberen uit te lullen?!

En vertel dan meteen ook nog eens waarom je steeds van mening was dat HtC de juiste man voor Ajax was en waarom Sneyder verkocht moest worden. Want je hebt er immers zoveel kijk op slagingskansen. :aai.gif:

Een virtuele bos rozen en een kist bier voor Voestke!!

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » zo sep 09, 2007 12:55 pm

Daniel_vT schreef:
goodfella schreef:Ho ho! Ik was de eerste die met de Suarez lobby hier op AT begon. De rest (uitgezonderd Johnk, Bertje en Thomas) deed niks anders dan roepen dat ie per definitie ongeschikt is. Een alternatief wordt er niet genoemd door die `oogkleppen`. Met heel veel plezier lees ik de eerste pagina's van het Suarez topic door. Wat een `voetbalkenners` hier. :drecul.gif:
Wat wil en verwacht je nou, dat mensen hier je moeten gaan verafgoden en voor je moeten buichen en roepen "oh hooggeeerde voetbalkenner"?
Nee, maar ik presenteer mezelf ook niet als voetbalkenner itt de rest hier. Daarom moet ik altijd zo hartelijk lachen.

En Bertje, Aisatti brengt inderdaad rust in het spel. Hij creeert continu ruimte en tijd voor zichzelf. Dat doet ie beter dan Sneijder. Sneijder daarentegen heeft scorend vermogen en zijn tweebenigheid. El Ahmadi brengt overigens ook rust in het spel.

Op dit moment heeft Ajax geen speler die dat doet. Misschien kunnen Vertonghen en Sarpong het, maar die zijn nog jong. Ajax heeft een voetballende middenvelder nodig. Genoeg lopers en brekers. Nu nog voetbal.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » zo sep 09, 2007 12:56 pm

Gaat het er hier nu ook al om wie de grootste Groningen-supporters kent? :biggrin.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » zo sep 09, 2007 12:59 pm

Duke schreef:Gaat het er hier nu ook al om wie de grootste Groningen-supporters kent? :biggrin.gif:
Volgens Zuidema wel. Want hij heeft recht van spreken als het om Suarez gaat, aangezien hij supporters van Groningen kent. Wat hij vergeet is dat ik ook supporters ken die zelfs alle wedstrijden van Groningen bezoeken en ik dus volgens zijn eigen norm net zoveel recht van spreken heb.

Persoonlijk vind ik het overigens dikke kul, want vorig seizoen speelde Suarez al een puike pot in de Arena. Zelf gaf ik in december al aan dat Ajax Suarez moest kopen.

wimpey
Berichten: 51820
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » zo sep 09, 2007 1:01 pm

Voetske schreef: Met Vertonghen als centrale middenvelder die nu ook niet uitblinkt in handelings snelheid.
HELD Voetske, Vertonghen lijkt mij een beter alternatief voor die positie dan Heitinga en Maduro. Ik zou niet weten wie nog meer op die plek zou kunnen spelen.
tjonge jonge moet dit ooit een geolied geheel worden ?.
Dat wordt het niet, want daarvoor is het kwalitatief te matig en is de selectie te onevenwichtig. H&M hebben hun huiswerk deze zomer niet goed gedaan.

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » zo sep 09, 2007 1:04 pm

goodfella schreef:
Duke schreef:Gaat het er hier nu ook al om wie de grootste Groningen-supporters kent? :biggrin.gif:
Volgens Zuidema wel. Want hij heeft recht van spreken als het om Suarez gaat, aangezien hij supporters van Groningen kent. Wat hij vergeet is dat ik ook supporters ken die zelfs alle wedstrijden van Groningen bezoeken en ik dus volgens zijn eigen norm net zoveel recht van spreken heb.

Persoonlijk vind ik het overigens dikke kul, want vorig seizoen speelde Suarez al een puike pot in de Arena. Zelf gaf ik in december al aan dat Ajax Suarez moest kopen.
:biggthumpup.gif::yourock.gif: :pulp.gif: Ik vergeet eigenlijk alleen deze smiley nog in je post: :00000946.gif:

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » zo sep 09, 2007 1:10 pm

Het is wat he Daniel. Wil je de bewijzen nog hebben? :ajaxsmiley.gif:

Ik moet gewoon lachen om al die mensen hier die zichzelf als voetbalkenner zien. Kom nog eens met jullie tactische analyses en trap nog eens wat open deuren in. Wil wel weer eens lachen. :666.gif:

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo sep 09, 2007 1:10 pm

goodfella schreef:En Bertje, Aisatti brengt inderdaad rust in het spel. Hij creeert continu ruimte en tijd voor zichzelf. Dat doet ie beter dan Sneijder. Sneijder daarentegen heeft scorend vermogen en zijn tweebenigheid. El Ahmadi brengt overigens ook rust in het spel.
Alleen is El Ahmadi (nog) niet toe aan een stap hogerop, denk ik. Nog te frivool.

Daarnaast is hij ook minder creatief dan Defour en Aissati.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » zo sep 09, 2007 1:15 pm

Volgens mij is Defour ook creatiever dan Aissati. El Ahmadi is inderdaad de minst creatieve van de drie. Defour speelt ook meer naar voren in mijn beleving. Overigens blijf ik het jammer vinden dat Ajax nooit wat met de tip van Overmars over ene Demy de Zeeuw heeft gedaan.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo sep 09, 2007 1:24 pm

Volgens mij heeft Overmars De Zeeuw destijds alleen bij Van Gaal aangekaart.

Om op die creativiteit in te gaan: hangt ervan af wat je onder creativiteit verstaat. Defour voetbalt wat meer volgens het boekje, dus als je op de letterlijke omschrijving van creativiteit - zelf iets bedenken - afgaat, is Aissati creatiever.

Defour is wel veelzijdiger en is wat verder in zijn ontwikkeling.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47906
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo sep 09, 2007 2:14 pm

Absoluut. Ik weet nog goed dat Steef hem hier pak 'em beet 2 jaar geleden heeft aangekaart en dat ik hem toen een aantal wedstrijden heb aangezien. Hij was toen nog wat licht en verzoop op de drassige velden. Ik had toen echt nog niet het idee dat we daar nou zo'n versterking aan zouden beleven. Nu is hij echt een stuk verder en dirigeert hij het spel bij Standard (en ook bij de Rode Duivels toen ik hem zag). Het enige minpunt vind ik dat hij soms wat lichtzinnig is, want ik betrap hem wel geregeld op knullig balverlies. Als je dat er uit weet te krijgen, dan heb je een absolute topspeler in de dop.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11936
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » zo sep 09, 2007 2:22 pm

goodfella schreef:
Duke schreef:Gaat het er hier nu ook al om wie de grootste Groningen-supporters kent? :biggrin.gif:
Volgens Zuidema wel. Want hij heeft recht van spreken als het om Suarez gaat, aangezien hij supporters van Groningen kent. Wat hij vergeet is dat ik ook supporters ken die zelfs alle wedstrijden van Groningen bezoeken en ik dus volgens zijn eigen norm net zoveel recht van spreken heb.
Geef maar eens aan, waar ik dat beweer.

Iedereen heeft natuurlijk recht van spreken. Zelfs iemand die zich hier blijkbaar graag profileert als niet-voetbalkenner maar wel bijna overal een mening over meent te moeten hebben. Het gaat mij er om, aan welke informatiebron ik meer waarde hecht. En daar maak ik dus een keuze in. Als jij jouw bronnen meer vertrouwt, mij best.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58880
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo sep 09, 2007 2:28 pm

goodfella schreef:
Zuidema schreef:
goodfella schreef:
Daar ga je al. Jouw bronnen zijn niet meer dan mensen die wel eens een wedstrijd in de Euroborg zitten. Net als mijn bronnen. Dus doe dan niet zo zelfverzekerd alsof jouw bron JC himself is. Moest je een half jaar geleden tegen een Groningen supporter zeggen dat Ajax maar Suarez moest kopen. Waren ze gelijk op hun tenen getrapt. :ajaxsmiley.gif:
Hoezo ga ik? Ik heb het over seizoenkaarthouders, die elke wedstrijd in Euroborg zitten. Of ze moeten halfdood zijn op de wedstrijddag. Voor de rest zou ik JC als bron over een speler zeker moeilijk kunnen geloven. De beste man is weliswaar briljant in zijn tactische voetbalinzichten, helaas niet in zijn poppetjesinvullerij. De rest van je posting laat nog eens zien, dat je maar wat aan het rondouwehoeren bent. Je weet zelfs niet eens waar je het over hebt. En hier laat ik het verder bij. Heb al genoeg woorden aan jou verspild.
Mijn bronnen zijn FC Groningen supporters die al van kleins af aan de thuis en uitwedstrijden bezoeken.
Ho ho ho, wacht eens even.Jij had andere kenners nodig om tot een conclusie van Suarez te komen.Dus je hebt het zelf niet gezien dat ie goed zou zijn voor AJAX,Dat valt me dan weer tegen " Voetbalkenner " ... :aai.gif: :excited.gif:

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » zo sep 09, 2007 2:52 pm

Nee hoor, want je hebt weer niet gelezen voetske. Eerst lezen en dan pas ga ik weer met jou in discussie.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58880
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo sep 09, 2007 2:59 pm

Ik ga dus niet lezen :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo sep 09, 2007 3:35 pm

Zullen we Suarez overigens eerst eens een seizoen lang aan het werk zien? Totnutoe voldoet hij; althans, daar lijkt het op. Tegen Slavia thuis had hij ons de CL in kunnen schieten. Excelleren tegen De Graafschap is wat anders dan tegen grote tegenstanders; die hebben we nog niet gehad.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo sep 09, 2007 4:37 pm

Zuidema schreef:Volgens mij schrijf ik dat ook, Bertje: "is geweest".

Maar nog eens terug naar die opstellingspuzzel. Als je kiest voor een nogal stijf verdedigingscentrum met Stam en Vermaelen, met weinig opkomende en opbouwende kwaliteiten, dan zal dat van de spelers daarom heen moeten komen. Anders komt er nooit een bal fatsoenlijk bij de aanval. Wenger heeft bij Arsenal genoegzaam laten zien hoe een stijf verdedigingscentrum opbouwend/opkomend kan worden gecompenseerd. Via de backs, een dynamische opbouwer voor het centrum en een middenveld en aanval met veel dynamiek en loopvermogen.

Natuurlijk kunnen we niet tippen aan de kwaliteiten van de spelers, waarmee Wenger dat bij Arsenal heeft ingevuld, maar het spelpatroon op zich lijkt mij wel het volgen waard. In dat opzicht mag het experiment met Heitinga achterin de punt dan ook als totaal mislukt beschouwd worden. Hij blijft als verdediger denken en stagneert de opbouw alleen maar. Wat zijn weerslag heeft op het spel naar voren en de bereikbaarheid van de spitsen. Dan komende de opkomende backs ook nooit uit de verf (geen afspeelpunten). Voorzover we op rechts al een goed opkomende back hebben.
Mooie vergelijking met Arsenal, Zuidema, maar met Heitinga en Colin missen we inderdaad de cruciale componenten om een systeem met zulke matig opbouwende centrumverdedigers te laten werken. Heitinga biedt zich zo ontstellend matig aan aan de backs, dat het meteen duidelijk wordt dat hij niet in deze rol past.

Voetske schreef:Jij wilt na vier wedstrijden je gelijk halen, mag van mij hoor.Ik vind Suarez het zoveelste eilandje wat is binnen gehaald.En nee, ik noem bijna nooit namen, wat is het nut er van.Net zo doen als Thomas, die bijna elke week wel een speler weet te vinden die geschikt zou zijn voor AJAX.Mag ie van mij hoor, geen probleem.Alleen zie je in 99.9999 % van de gevallen dat ze nooit haalbaar zijn, niet in het systeen passen of niet op het AJAX lijstje staan.

Dus reageer ik alleen op spelers die naar AJAX komen, of met een grote zekerheid aan AJAX gelinkt worden.
Wat een zeldzaam gebrabbel. Je bent de eerste die je mening klaar heeft over spelers die niet geschikt zouden zijn voor Ajax of niet voldoen, maar komt zelf nooit met namen. Je bent er ook altijd als eerste bij om aan te geven dat de scouting van Ajax faalt, maar je criteria om geen spelers te noemen die geschikt zouden zijn voor Ajax: ze staan niet op het AJAX lijstje. Tsja, zo kom je geen steek verder.

Overigens is het schromelijk overdreven om te doen alsof ik om de haverklap weer met een geschikte speler voor Ajax op de proppen kom. En zijn de spelers die ik noem over het algemeen prima haalbaar.
wimpey schreef:Die Voetske, wat een HELD!

Tja, Thomas, hoe ga je je hier proberen uit te lullen?!

En vertel dan meteen ook nog eens waarom je steeds van mening was dat HtC de juiste man voor Ajax was en waarom Sneyder verkocht moest worden. Want je hebt er immers zoveel kijk op slagingskansen. :aai.gif:
Ik zag het meer zitten in de klassieke buitenspeler voor Ajax, maar HtC wilde duidelijk genoeg anders gaan spelen en in dat geval zag ik het wel zitten in Suarez. Die post van mij was schromelijk overdreven, wat ook wel blijkt uit m'n vele positieve posts over Suarez, die jij je vast prima herinnert.

Wat de verkoop van Sneijder betreft: mijn ongelijk is niet bewezen, aangezien Ajax geen vervanger haalde. En dus al helemaal niet een vervanger die ik zag zitten. Maar ja, met een alternatieve aanpak had Ajax er op vooruit kunnen gaan door de verkoop van Sneijder. We hadden deze zomer een mooie stap vooruit kunnen zetten, maar de technische staff faalde.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58880
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo sep 09, 2007 6:53 pm

Thomas schreef:
Voetske schreef:Jij wilt na vier wedstrijden je gelijk halen, mag van mij hoor.Ik vind Suarez het zoveelste eilandje wat is binnen gehaald.En nee, ik noem bijna nooit namen, wat is het nut er van.Net zo doen als Thomas, die bijna elke week wel een speler weet te vinden die geschikt zou zijn voor AJAX.Mag ie van mij hoor, geen probleem.Alleen zie je in 99.9999 % van de gevallen dat ze nooit haalbaar zijn, niet in het systeen passen of niet op het AJAX lijstje staan.

Dus reageer ik alleen op spelers die naar AJAX komen, of met een grote zekerheid aan AJAX gelinkt worden.
Wat een zeldzaam gebrabbel. Je bent de eerste die je mening klaar heeft over spelers die niet geschikt zouden zijn voor Ajax of niet voldoen, maar komt zelf nooit met namen. Je bent er ook altijd als eerste bij om aan te geven dat de scouting van Ajax faalt, maar je criteria om geen spelers te noemen die geschikt zouden zijn voor Ajax: ze staan niet op het AJAX lijstje. Tsja, zo kom je geen steek verder.

Overigens is het schromelijk overdreven om te doen alsof ik om de haverklap weer met een geschikte speler voor Ajax op de proppen kom. En zijn de spelers die ik noem over het algemeen prima haalbaar.
Ja dat gebeurt bij spelers waarvan ik denk dat ze nooit het nivo zullen halen om AJAX naar een hoger plan te tillen.Bij andere spelers wacht ik wat langer af.Die krijgen dan meer kans om te bewijzen dat ze het aankunnen of niet.

Maar daar ging het dus niet over.Jij was degene die
Dat ik hem stukken beter kende dan jij bleek wel uit ons verschil in voorspellingen v.w.b. de slagingskansen van Suarez bij Ajax.


dit schreef met Wimpey om vervolgens als eerste dit te roepen over Suarez
En Suarez is een leuke voetballer. Veel beter dan Rosenberg, maar bijna net zo ongeschikt, denk ik.
Dat ging niet over posities, maar over Suarez in het algemeen.Dat je hier er een andere draai aan wilt geven moet jij weten.

Verder moet ik je teleurstellen, ik heb het bijna nooit over dat de scouting faalt.Wat ik wel een paar keer heb gezegt is dat, en de credits gaan naar Joey, ( trouwens dat doen er hier wel meer de credits claimen van andere die bepaalde dingen al tig maanden geleden gezegt hebben.Nee ga geen namen noemen ) dat als een vermeende aankoop geen duidelijke MEERWAARDE heeft voor AJAX ( De Colins, Delorge, enz. dat zijn spelers van 13 in een dozijn ) je voor de jeugd moet kiezen.Dan geef je daar al je tijd en energie aan.

Dat doe je dus wel, andere ook hoor, handevol spelers aandragen.En ze zijn allemaal super voor AJAX, allemaal haalbaar.Kosten bijna niks.Nou, ik geloof dus niet dat de scouting zo blind is dat indien deze spelers HAALBAAR ( in al zijn facetten ) en BETAALBAAR en SUPER zouden zijn voor AJAX, AJAX geen poging doet om ze te halen.

Verder is het ook zeer moeilijk om te discuteren over spelers die jij ziet spelen, en waarvan het merendeel van de personen op dit forum alleen maar een beeld kunnen vormen van een in elkaar gezet PR. filmpje op Youtube.En laten we maar niet hebben over of dat jij precies weet wat die spelers kosten.Maar het is een constatering ... ik zeg niet dat je er mee moet stoppen, net alsof ik daar iets over te zeggen heb .. alleen kan ik er zo weinig mee.

Dan blijft er dus voor mij alleen over om mijn mening te geven over spelers die AJAX wel heeft aangetrokken, of wil aantrekken.En jammer genoeg zitten daar veel miskopen tussen .. .

En voor de goede orde, voor mij is het geen wedstrijdje wie de beste " Voetbalkenner ", " Scout ", " Tacticus " is op dit forum ... :aai.gif:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo sep 09, 2007 7:39 pm

Voetske schreef:Ja dat gebeurt bij spelers waarvan ik denk dat ze nooit het nivo zullen halen om AJAX naar een hoger plan te tillen.Bij andere spelers wacht ik wat langer af.Die krijgen dan meer kans om te bewijzen dat ze het aankunnen of niet.
Over welke spelers heb je het nu? Jij en ik en zoveel anderen zijn het er over eens dat Ajax regelmatig spelers haalt die tekort komen voor het niveau dat een club als deze na zou moeten streven. Ik kom echter met spelers (en dat is er echt niet iedere week weer eentje, dat is complete onzin) die in mijn ogen wel het niveau van Ajax aan kunnen. Iets dat in mijn ogen wel degelijk iets toevoegt en zo niet, in ieder geval geen enkel kwaad kan. Voor mij voegt het noemen van interessante spelers zeker een leuke extra dimmensie toe aan mijn tijd hier op het forum.
Dat doe je dus wel, andere ook hoor, handevol spelers aandragen.En ze zijn allemaal super voor AJAX, allemaal haalbaar.Kosten bijna niks.Nou, ik geloof dus niet dat de scouting zo blind is dat indien deze spelers HAALBAAR ( in al zijn facetten ) en BETAALBAAR en SUPER zouden zijn voor AJAX, AJAX geen poging doet om ze te halen.
Dat komt omdat Ajax op de proppen komt met transfervrije spelers als Rommedahl, Voetske. Ik ben er van overtuigd dat Ajax op dit moment onvoldoende inzicht heeft in de markt waar ik wel enig inzicht in heb, want Ajax wordt niet voor niets alleen maar serieus in verband gebracht met spelers uit Nederland en omstreken.

En als je geen inzicht hebt in die markt en alle mogelijkheden, dan ga je inderdaad die prima en haalbare spelers over het hoofd zien. Maar dat zal wel een verrassing voor je zijn. Ajax flikt het immers jaar in, jaar uit om met goede spelers op de proppen te komen.
Verder is het ook zeer moeilijk om te discuteren over spelers die jij ziet spelen, en waarvan het merendeel van de personen op dit forum alleen maar een beeld kunnen vormen van een in elkaar gezet PR. filmpje op Youtube.En laten we maar niet hebben over of dat jij precies weet wat die spelers kosten.Maar het is een constatering ... ik zeg niet dat je er mee moet stoppen, net alsof ik daar iets over te zeggen heb .. alleen kan ik er zo weinig mee.
Ten eerste is mij gevraagd of ik wat meer wilde vertellen over Zuid-Amerikaanse spelers die ik goed ken en een aanwinst voor Ajax zou vinden.
Ten tweede heb ik veel interesse in buitenlands en dus ook Zuid-Amerikaans voetbal. En aangezien er in die regio nogal eens wat opmerkelijks gebeurt en er geweldige spelers vandaan komen, denk ik dat er ook wel vraag is naar af en toe wat nieuwtjes uit dat gebied.
Ten derde wil ik nog maar een keer duidelijk maken dat ik dit niet primair voor AjaxTalk doe. Ik ben sowieso voor mezelf zoveel bezig met de scouting van Zuid-Amerikaans voetbal, maar vind het ook leuk om dat met AT te delen.
Dan blijft er dus voor mij alleen over om mijn mening te geven over spelers die AJAX wel heeft aangetrokken, of wil aantrekken.En jammer genoeg zitten daar veel miskopen tussen .. .
Prima. En ik doe dat over spelers die ik ken en waarvan ik vind dat ze een meerwaarde zouden hebben voor Ajax. Zolang jij me daar niet over in de haren vliegt, laat ik jou ook lekker met rust.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58880
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo sep 09, 2007 7:55 pm

Ik vlieg nooit iemand in de haren, alleen ene Steef wist alles ook zo zeker.Dieje en dieje had AJAX makkelijk kunnen halen, zou DE aanwinst geweest zijn voor AJAX en koste bijna niks.

Dan moet men dus afgaan op 1 " kenner " wat betreft die spelers, de kwaliteiten, transfer kosten enz. ...

AJAX scoutte toch ook Rosales, Juan, Gabrich en ene Wamberto.Ik bedoel, ik geloof er niks van dat de scouting daar niet mee kijkt of dat er " iets " rondloopt .. ik heb, tot het tegendeel is bewezen eerder het idee dat die spelers niet de ( om wat voor reden dan ook ) " voorkeur " hebben van AJAX.

Afijn ......

Plaats reactie