Ajax - Heerenveen 26-08-2007

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Mr. Ajax
Berichten: 14503
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » zo aug 26, 2007 3:55 pm

Ik heb liever dat hij nog een week uitrust dan dat ie woensdag meedoet en we vervolgens drie maanden op drie fronten met alleen Delorge moeten strijden.

Zonder Davids EN Gabri is dit toch een heel andere ploeg...
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » zo aug 26, 2007 3:56 pm

Ze hebben een huppeltrutje aangesteld als perschef(in). :drecul.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58878
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo aug 26, 2007 3:57 pm

Maar ze zit er dan toch maar, en jij niet :ajaxsmiley.gif:

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo aug 26, 2007 4:00 pm

Ajaciedjuh schreef:Ze hebben een huppeltrutje aangesteld als perschef(in). :drecul.gif:
Het gerucht gaat dat de stagiaires ook van huppeltrutjes gedrag kunnen worden beticht. :smallgrin.gif:

Anyway, 4-1 is een goed resultaat. Had ook geen ander resultaat verwacht.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo aug 26, 2007 4:42 pm

Starring schreef:
Peter schreef:Maduro <-> Schilder.

Opmerkelijke wissel?
Zeer opmerkelijk, was in de 1e bedrijf de enige middenvelder die goed aansluitiing zocht en vond met de aanval..
Hersenschudding dus.

Thomas Vermaelen was de beste bij Ajax. Niet voor het eerst dit seizoen. Stam was opnieuw matig. Misschien gaan de jaren (helaas) tellen voor hem.
Een regelmatige overwinning, het slippertje van Stam werd betrekkelijk simpel rechtgezet. Dat moment moest wel komen, want het laffe Heerenveen mist de verdedigende kwaliteit om spelers als Suárez en Kennedy te stoppen. Wel viel KJH me opnieuw tegen. Je mag van hem meer initiatief verwachten.
Vandaag duidelijk te zien dat Ajax Davids en Gabri zeer miste. En dat onze ploeg in de opbouw/omschakeling te weinig kwaliteit heeft. En wat bezielt Urby de laatste tijd? Verdedigen kan hij niet, dus moet hij aanvallend wel wat laten zien, zeg! Dit is allemaal wel heel matig.

Mooi afscheid van Wesley wel.
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo aug 26, 2007 4:49 pm

Huntelaar heeft het altijd lastig tegen een pure zoneverdediging. Zie ook bijvoorbeeld Inter uit.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo aug 26, 2007 4:52 pm

Hij moet zijn tegenstander een dreun kunnen geven, bedoel je? :smallgrin.gif:
Kennedy beviel me goed. Goede teamspeler. Ook Delorge deed het aardig.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13399
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Bericht door Arthur » zo aug 26, 2007 5:35 pm

Suarez zorgt regelmatig voor gevaar door zich bij een corner in de verre hoek van het strafschopgebied op te stellen (Tegen Praag onstond zo een penalty en vandaag scoorde hij twee keer). Ik ben benieuwd hoe lang dat trucje blijft werken.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo aug 26, 2007 5:36 pm

Suárez stelt zich op waar de ruimte ligt. Hij is positioneel in het strafschopgebied gewoom heel pienter.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23017
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Bericht door raymon » zo aug 26, 2007 5:37 pm

Arthur schreef:Suarez zorgt regelmatig voor gevaar door zich bij een corner in de verre hoek van het strafschopgebied op te stellen (Tegen Praag onstond zo een penalty en vandaag scoorde hij twee keer). Ik ben benieuwd hoe lang dat trucje blijft werken.
Gaat 'r iemand bij 'm staan dan trekt ie toch maar mooi een mannetje weg uit het centrum van het strafschop gebied, of een aanvaller waardoor een afgeslagen bal vrijwel altijd voor ons is.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Mr. Ajax
Berichten: 14503
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » zo aug 26, 2007 5:41 pm

Eens met Bertje. Vandaag leken zijn goals een beetje op elkaar, maar hij is slim en zoekt altijd waar de ruimte ligt.

Verder vond ik Huntelaar vandaag gewoon goed spelen. Hij zakte regelmatig in om mee te doen, en zorgde zo voor een paar hele mooie kansen, waarvan een een goal opleverde (de 3-0 van Schilder). Ik vind hem dit seizoen veel frisser, gretiger, en completer geworden vergeleken met vorig seizoen.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11421
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » zo aug 26, 2007 5:42 pm

Delorge was zeer goed aanwezig met ballen veroveren en het spel overzicht was ook goed. Alleen Urby was zeer droevig vooral zjn voorzetten kwamen slecht voor. En die oude spanjaard is een slak met een slechte timing bij het koppen. Die heeft wel 6 kopduels verloren.

Maar idd Beste man van het veld Luis Suarez je ziet het dure investeringen betalen zich terug.

:anew.gif:

Mr. Ajax
Berichten: 14503
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » zo aug 26, 2007 5:43 pm

En Delorge heeft ook gewoon een puike partij gespeeld vandaag bij zijn thuisdebuut. Ga zo door!


:ajaxscarf.gif:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34401
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » zo aug 26, 2007 5:53 pm

Mr. Ajax schreef:Eens met Bertje. Vandaag leken zijn goals een beetje op elkaar, maar hij is slim en zoekt altijd waar de ruimte ligt.

Verder vond ik Huntelaar vandaag gewoon goed spelen. Hij zakte regelmatig in om mee te doen, en zorgde zo voor een paar hele mooie kansen, waarvan een een goal opleverde (de 3-0 van Schilder). Ik vind hem dit seizoen veel frisser, gretiger, en completer geworden vergeleken met vorig seizoen.
Hunt goed? 'kHeb 'm weinig gezien eerlijk gezegd en vond 't maar een houten klaas...en weinig extra stapje meer... Woensdag beter hoop ik...

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » zo aug 26, 2007 5:54 pm

Ajaciedjuh schreef:Ze hebben een huppeltrutje aangesteld als perschef(in). :drecul.gif:
He, dat is mijn collega ja!? Volgens mij deed ze het heel goed. :icon_wink.gif:

Uiteindelijk een prima wedstrijd, ik heb alleen niks van het afscheid van Sneijder meegekregen, hoe was dat?

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34401
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » zo aug 26, 2007 5:59 pm

Thijs schreef: Uiteindelijk een prima wedstrijd, ik heb alleen niks van het afscheid van Sneijder meegekregen, hoe was dat?
Vrij plichtmatig...Wesley kwam met zoon...Jakke enzo hield praatje...Wesley liep rondje en zei dat rood-wit in zijn hart zat... Gezang en doeken vond ik het mooiste...
Laatst gewijzigd door Ramona op zo aug 26, 2007 6:22 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » zo aug 26, 2007 6:00 pm

joey schreef:
Starring schreef:
Peter schreef:Maduro <-> Schilder.

Opmerkelijke wissel?
Zeer opmerkelijk, was in de 1e bedrijf de enige middenvelder die goed aansluitiing zocht en vond met de aanval..
Hersenschudding dus.

Thomas Vermaelen was de beste bij Ajax. Niet voor het eerst dit seizoen. Stam was opnieuw matig. Misschien gaan de jaren (helaas) tellen voor hem.
Een regelmatige overwinning, het slippertje van Stam werd betrekkelijk simpel rechtgezet. Dat moment moest wel komen, want het laffe Heerenveen mist de verdedigende kwaliteit om spelers als Suárez en Kennedy te stoppen. Wel viel KJH me opnieuw tegen. Je mag van hem meer initiatief verwachten.
Vandaag duidelijk te zien dat Ajax Davids en Gabri zeer miste. En dat onze ploeg in de opbouw/omschakeling te weinig kwaliteit heeft. En wat bezielt Urby de laatste tijd? Verdedigen kan hij niet, dus moet hij aanvallend wel wat laten zien, zeg! Dit is allemaal wel heel matig.

Mooi afscheid van Wesley wel.
Helmaal mee eens, wou dat ik had geschreven, alleen woont Joey dichter bij de Arena (met mijn vrouw nog even naar de Wonnmall geweest!!!).

Kennedy en Suarez waren m.n. in de eerste helft goed. Beide zijn aanwinsten.

Het tegendoelpunt kewam door een fout van Stam, die ik vandaag niet sterk vond spelen, koppend deed hij soms vreemd.

Maduro eerste bal vooruit kwam na 25 minuten. Waarom verliest hij met zijn lengte toch alle kopduels?

De laatste bal van Urby! Is zijn eindpass goed dan scoort Ajax er nog vier!

KJH kwam weinig in het spel voor. Hij is niet sneller/wendbaarder geworden en was een keer te langzaam om een bal van Suarez in het doel te schieten.

Delorge vond ik een positieve verrassing. Ik kende de speler niet en aan het eind van de wedstrijd leek hij mij leeg, maar ik miste Gabri niet. Zijn schot is zelfs sterker (niet zo moeilijk)

Colin is zwak en Urzaiz verloor als "DE Tank" wel erg veel duels. Zijn komst is mij nog niet duidelijk.

Vermaelen: soeverein, kopduels winnend, twee keer op het laatste moment ingrijpend en een paar perfecte lange ballen op Kennedy. Ik vond dat Heerenveen de buitenspelers toch veel vrij liet staan. Zijn doelpunt was een beloning, mijn MotM (al speelde Suarez ook goed, vooral zijn tweede doelpunt liet zien dat we een voetballer in huis hebben).
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » zo aug 26, 2007 6:05 pm

Ik vond Colin deze wedstrijd wel meevallen. Voegt niet veel toe, maar deed eindelijk ook niet eens zo veel fout.

We kunnen de conclusie trekken dat we er aanvallend wel enorm op vooruit zijn gegaan. Suarez is fantastisch en ook Kennedy doet het heel goed. Delorge vond ik ook prima spelen.

Middenveld is een beetje zwakjes, ik zou het fijn vinden als er nog eentje bijkomt voor eind augustus.

Gebruikersavatar
Fenerbahce
Berichten: 2123
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 7:29 pm

Bericht door Fenerbahce » zo aug 26, 2007 6:24 pm

4-1 is gewoon een lekkere overwinning op Heerenveen, gezien ook de resultaten de afgelopen jaren ... :onfire.gif:

Pluspunten vanmiddag vond ik Suarez, Kennedy, Delorge en Schilder en natuurlijk Thomas (nee, niet jij Thomas, ik bedoel Vermaelen) ..

Alleen jammer dat het laatste half uur slaapverwekkend was, maar dat zal wel te maken hebben met woensdag, denk ik, maar ach het zonnetje scheen ... :ajaxsmiley.gif:
Before you judge someone, walk for three months in his shoes.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11421
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » zo aug 26, 2007 6:37 pm

De eerste goal was een fout van Stam en volgens mij stond steek verkeerd en had die deze bal moeten hebben..

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo aug 26, 2007 6:57 pm

Bertje schreef:Suárez stelt zich op waar de ruimte ligt. Hij is positioneel in het strafschopgebied gewoom heel pienter.
Zeker.

De lange corner van Kennedy op Suarez is een groot wapen, trouwens. Heeft Ajax al een aantal doelpunten, kansen en een penalty opgeleverd.

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » zo aug 26, 2007 7:17 pm

Syl (en ik) waren prominent in beeld in de samenvatting! :cheer.gif:

Eindelijk op tv, hoeven we niet meer mee te doen aan idols!
I think I lost my fucking headache

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo aug 26, 2007 7:56 pm

En natuurlijk heb ik dan wéér de samenvatting moeten missen! Volgende week weer, Luuk!

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11936
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » zo aug 26, 2007 8:46 pm

LucaS schreef:Syl (en ik) waren prominent in beeld in de samenvatting! :cheer.gif:
Aha, vandaar ineens die storing... :666.gif:

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » zo aug 26, 2007 9:51 pm

Volgens mij was dit het beste resultaat in een thuiswedstrijd tegen heerenveen in een heel lange tijd! :hypocrite.gif:
I think I lost my fucking headache

Plaats reactie