Slavia Praag - Ajax 29-08-2007

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do aug 30, 2007 11:12 pm

brigade zuid schreef:
Thomas schreef:
brigade zuid schreef: Wat vond je ervan? MvG komt op mij nog wel oprecht over al vind ik het een beetje slap overkomen dat ie niet weet wat ie fout gedaan heeft. Maar zo'n Jaakke, ik weet het niet hoor, ik vraag me af of ie nou echt baalt ofzo, hij staat daar maar een beetje lacherig voor die camera, ik heb het idee dat het hem allemaal niet zo heel veel boeit eerlijk gezegd.
Ik vond het vooral een heel suggestief en slecht stuk van de NOS. Als je niet beter weet en dit net ziet zou je denken dat Ajax onder Blind op het punt stond Europa weer te veroveren.
Mwah toen ik die beelden van AJAX-Inter zag mocht ik hopen dat dat nu was.
Een realitycheck en de realisatie van hoe de rest van het seizoen verliep doet wonderen.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » do aug 30, 2007 11:29 pm

Er is nog weinig te merken van het werk van Hans vd Zee.
Ajax heeft een heel aardig basiselftal, maar de breedte is niet sterk genoeg.
Demosthenes schreef:@???
philips maakt niet bekend wat het aan psv geeft en denk eens aan de lichtinstallatie voor de club van kezman; wie weet wat er gegeven wordt? De financiële gegevens van psv zijn niet zo openbaar als die van Ajax.
Lees het jaarverslag van PSV anders eens, daar staat precies in hoeveel de bijdrage van Philips is. En die is iets minder dan die van ABN-AMRO aan Ajax.

En inderdaad, heel af en toe kan Philips een andere bijdrage leveren. Zoals bij de transfer van Keza.

PS: Ajax is de rijkste club van Nederland.
Zo verdient Luque bij Ajax 2,2 miljoen per jaar, geen zakcentje.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58890
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr aug 31, 2007 12:34 am

Bertje schreef:Pff, wat een onzin. Die jongen heeft wat opstartproblemen. Heeft hij elk jaar.

Natuurlijk presteert hij niet elke week super, maar over het hele seizoen genomen was hij ook volgend seizoen gewoon een belangrijke speler.
Mag wat kosten die opstart problemen van Urby .. van de zotte ..

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr aug 31, 2007 2:31 am

Baseman schreef:Zo verdient Luque bij Ajax 2,2 miljoen per jaar, geen zakcentje.
Met betrekking tot de rest van je post vertrouw ik je en/of ben ik het met je eens, maar wat is je bron omtrent deze stelling?

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » vr aug 31, 2007 5:37 am

De messen worden geslepen in de media (Telegraaf)
Top Ajax faalt wanhopig
"Ajax is geen handelshuis of opleidingsinstituut voor de rest van Europa. We proberen onze beste spelers te houden om aan onze sportieve doelstellingen te voldoen: één landstitel in twee jaar en ieder jaar een plaats bij de beste zestien van Europa. Waarbij de helft van onze selectie moet bestaan uit spelers met een Ajax-achtergrond."

Ze hebben het verhaal allemaal wel eens verteld, de beleidsbepalers Maarten Fontein (algemeen directeur) en Martin van Geel (technisch directeur) van Ajax. Ze schreven het zelfs op in een beleidsplan. Met deze pretentieuze uitgangspunten in de hand en de uitschakeling gisteren voor de Champions League door Slavia Praag heeft de leiding van Ajax afgelopen twee jaar simpelweg gefaald. Vorig seizoen versperde FC Kopenhagen de weg naar de CL. De Denen eindigden als laatste in groep F.

Geen handelshuis? Afgelopen veertien maanden kocht Ajax meer dan vijftien spelers en deed er meer dan vijftien van de hand. Per saldo is Ajax daar sportief nauwelijks beter van geworden. De troostprijzen (KNVB-beker/play-offs/Johan Cruijff Schaal) waren voor Ajax; de hoofdprijzen (kampioenschap/Champions League) voor PSV.

Van de aankopen lijken alleen de dure Klaas-Jan Huntelaar en Luis Suárez vele miljoenen meer waard te zijn dan waarvoor ze zijn gekocht. Het was niet moeilijk die twee te scouten. Voor de andere aankopen hoef je geen dure scoutingstaf te onderhouden. Waar blijft trouwens die grote, goedkope, onbekende speler uit het boekje van voormalig PSV-scout Hans van der Zee? Hij is toch niet uit Brabant gehaald om Jurgen Colin, Ismael Urzaiz, Albert Luque of Suárez te scouten.

Geen Europees opleidingsinstituut? Ajax leidde Wesley Sneijder en Ryan Babel op voor Real Madrid en Liverpool. Terwijl Sneijder zelf het glas al had geheven op nog een jaar Ajax. Het leverde ontegenzeggelijk veel geld op. Leuk voor financieel directeur Jeroen Slop, maar een plaats bij de beste zestien van Europa werd ermee verkwanseld. Kampioen kan Ajax in 2008 nog altijd worden. Het zou de eerste titel in vier (!) jaar zijn. Weliswaar was de ploeg er afgelopen zomer dichtbij (één doelpunt); een kampioensrace was het slechts de laatste maand omdat PSV het na een straatlengte voorsprong volledig liet afweten. Overigens stokt de doorstroming uit de eigen jeugd de laatste jaren opzichtig bij Ajax. Hedwiges Maduro, Urby Emanuelson en de vertrokken Babel maakten allen onder Ronald Koeman hun debuut. Sindsdien heeft geen jeugdspeler meer een basisplaats veroverd. Wel heeft exact vijftig procent van de dertig koppen tellende Ajax-selectie z'n opleiding bij de club genoten. Daar zitten trouwens vier van de jeugd overgehevelde spelers bij en Olaf Lindenbergh en Michael Krohn-Dehli, die beiden mogen vertrekken.

Tenslotte rommelt het de laatste jaren aan een stuk door in de top van Ajax. Iedereen herinnert zich de toestanden rond het vertrek van Danny Blind en de slechte verstandhouding tussen Van Geel en trainer Henk ten Cate is een publiek geheim. Intussen lukt het voorzitter John Jaakke en directeur Fontein niet orde in de chaos te scheppen. Wel lukt het ze de vijfde colonne en de normaal zo kritische Amsterdamse achterban gedwee aan de leiband te laten lopen.

Desondanks is de vraag gerechtvaardigd of deze leiding van Ajax capabel genoeg is om Ajax eens in de twee jaar naar de landstitel te leiden en structureel naar een plaats bij de beste zestien clubs van Europa met veelal zelfopgeleide spelers? Tot dusver falen ze wanhopig in hun beleidsvoornemens.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » vr aug 31, 2007 7:20 am

Thomas schreef:maar wat is je bron omtrent deze stelling?
Het AD, de T, Feyenoord en Koeman.
Allemaal gaven ze aan dat de salariseisen van Luque 2,2 miljoen Euro bedroegen en dat Feyenoord en PSV dat niet konden betalen. In het geval Feyenoord sowieso niet, in het geval PSV alleen indien Koné verkocht was.

Ook de reden dat Luque niet naar Feyenoord is gegaan, hij wilde op zich wel maar niet voor een lager salaris.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58890
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr aug 31, 2007 7:23 am

Huntelaar: „Wie niet twee keer wint van Slavia, kan in de UEFA Cup nog wel leren”

AJAX TREURT COLLECTIEF

PRAAG/AMSTERDAM, vrijdag

Op een berg hoog boven Praag, ergens in een donker verdomhoekje van het stadion, gooide Jaap Stam zijn shirt in het vak met meegereisde supporters. De man die de Champions League al eens won, sprak bijna met afschuw over het vooruitzicht in zijn laatste seizoen als profvoetballer. „We zullen nu wel naar het land van Borat moeten”, doelde hij op een mogelijk bezoek aan een gribusclub in Kazachstan. „Met alle respect, maar daar zit ik niet op te wachten.”

Sportief verval. Imagoschade. Leedvermaak. Supportersoproer. PSV miljoenen rijker dankzij Ajax. Trainer Henk ten Cate zegt dat hij een brede rug heeft. Algemeen directeur Maarten Fontein schrijft een open brief aan de supporters.

Technisch directeur Martin van Geel en voorzitter John Jaakke beleggen een persconferentie. Kortom: als het stormt in Amsterdam, dan stormt het goed. En dan vangen hoge bomen veel wind. Gezamenlijk standpunt: „We moeten even door die emotie heen.”

Stam, die weet wat hij mist, had vooral te doen met de jonge spelers. „Ze kunnen fantastisch voetballen, maar dan moet je ook wel op dat hoogste platform acteren. Je speelt tegen de grootste clubs, in de grootste stadions. Er is niks mooiers.” Maar een andere conclusie die de aanvoerder trok, was eigenlijk schrijnender. „Op wilskracht zijn we afgetroefd. Slavia Praag heeft minder kwaliteit, maar wij hebben hier zelf aan meegewerkt. Dan hoor je ook niet in de Champions League thuis.”

En over de degradatie naar het tweede Europese toernooi was Klaas-Jan Huntelaar even duidelijk als dodelijk. „Als we niet twee keer van deze ploeg kunnen winnen, valt er in de UEFA Cup nog wel wat te leren.”

Van Geel weet dat de critici bloed ruiken. „Ik hoef niet meer uit te leggen wat dit betekent in financieel en sportief opzicht. Het landskampioenschap telt nu heel erg zwaar, dat moge duidelijk zijn.” Hij bestrijdt dat er in de voorbije weken aantoonbare fouten zijn gemaakt. „Je kunt je afvragen of we Wesley Sneijder hadden moeten laten gaan. Maar die transfer bleek simpelweg niet tegen te houden. Desondanks vind ik dat er een heel behoorlijke selectie staat en dat er een klimaat is gecreeerd waarin gepresteerd kon worden. Maar je bent van veel factoren afhankelijk”, wees hij op blessures van bepalende spelers en het wekenlange gesteggel op de transfermarkt.

Maar dan nog overheerst de collectieve verbazing over de onthutsend zwakke teamprestatie in Praag. Eerder liet Ajax het op beslissende momenten in de competitie afweten. „Ik verwijt mezelf dat ik in de eerste wedstrijd een penalty heb gemist. En verder hebben we met z’n allen gefaald”, sprak opnieuw Huntelaar klare taal.

Van Geel: „We kunnen concluderen dat sommige mensen het niet gewend zijn om onder druk te moeten presteren. Die druk halen we overigens niet weg; die hoort bij Ajax. Wat dat betreft, doe je het toch nooit goed, tenzij je de doelstelling naar beneden bijstelt. Maar dan haal je het altijd en dat vind ik de zwakste oplossing. We blijven de lat hoog leggen.”
Top Ajax faalt wanhopig


AMSTERDAM, vrijdag
„Ajax is geen handelshuis of opleidingsinstituut voor de rest van Europa. We proberen onze beste spelers te houden om aan onze sportieve doelstellingen te voldoen: één landstitel in twee jaar en ieder jaar een plaats bij de beste zestien van Europa. Waarbij de helft van onze selectie moet bestaan uit spelers met een Ajax-achtergrond.”

Ze hebben het verhaal allemaal wel eens verteld, de beleidsbepalers Maarten Fontein (algemeen directeur) en Martin van Geel (technisch directeur) van Ajax. Ze schreven het zelfs op in een beleidsplan. Met deze pretentieuze uitgangspunten in de hand en de uitschakeling gisteren voor de Champions League door Slavia Praag heeft de leiding van Ajax afgelopen twee jaar simpelweg gefaald. Vorig seizoen versperde FC Kopenhagen de weg naar de CL. De Denen eindigden als laatste in groep F.

Geen handelshuis? Afgelopen veertien maanden kocht Ajax meer dan vijftien spelers en deed er meer dan vijftien van de hand. Per saldo is Ajax daar sportief nauwelijks beter van geworden. De troostprijzen (KNVB-beker/play-offs/Johan Cruijff Schaal) waren voor Ajax; de hoofdprijzen (kampioenschap/ Champions League) voor PSV.

Van de aankopen lijken alleen de dure Klaas-Jan Huntelaar en Luis Suárez vele miljoenen meer waard te zijn dan waarvoor ze zijn gekocht. Het was niet moeilijk die twee te scouten. Voor de andere aankopen hoef je geen dure scoutingstaf te onderhouden. Waar blijft trouwens die grote, goedkope, onbekende speler uit het boekje van voormalig PSV-scout Hans van der Zee? Hij is toch niet uit Brabant gehaald om Jurgen Colin, Ismael Urzaiz, Albert Luque of Suárez te scouten.

Geen Europees opleidingsinstituut? Ajax leidde Wesley Sneijder en Ryan Babel op voor Real Madrid en Liverpool. Terwijl Sneijder zelf het glas al had geheven op nog een jaar Ajax. Het leverde ontegenzeggelijk veel geld op. Leuk voor financieel directeur Jeroen Slop, maar een plaats bij de beste zestien van Europa werd ermee verkwanseld. Kampioen kan Ajax in 2008 nog altijd worden. Het zou de eerste titel in vier (!) jaar zijn. Weliswaar was de ploeg er afgelopen zomer dichtbij (één doelpunt); een kampioensrace was het slechts de laatste maand omdat PSV het na een straatlengte voorsprong volledig liet afweten. Overigens stokt de doorstroming uit de eigen jeugd de laatste jaren opzichtig bij Ajax. Hedwiges Maduro, Urby Emanuelson en de vertrokken Babel maakten allen onder Ronald Koeman hun debuut. Sindsdien heeft geen jeugdspeler meer een basisplaats veroverd. Wel heeft exact vijftig procent van de dertig koppen tellende Ajax-selectie z’n opleiding bij de club genoten. Daar zitten trouwens vier van de jeugd overgehevelde spelers bij en Olaf Lindenbergh en Michael Krohn-Dehli, die beiden mogen vertrekken.

Tenslotte rommelt het de laatste jaren aan een stuk door in de top van Ajax. Iedereen herinnert zich de toestanden rond het vertrek van Danny Blind en de slechte verstandhouding tussen Van Geel en trainer Henk ten Cate is een publiek geheim. Intussen lukt het voorzitter John Jaakke en directeur Fontein niet orde in de chaos te scheppen. Wel lukt het ze de vijfde colonne en de normaal zo kritische Amsterdamse achterban gedwee aan de leiband te laten lopen.

Desondanks is de vraag gerechtvaardigd of deze leiding van Ajax capabel genoeg is om Ajax eens in de twee jaar naar de landstitel te leiden en structureel naar een plaats bij de beste zestien clubs van Europa met veelal zelfopgeleide spelers? Tot dusver falen ze wanhopig in hun beleidsvoornemens.
De T.

LucaS
Berichten: 53553
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » vr aug 31, 2007 7:38 am

Het geeft niet veel hoop als de conclusie van van geel is dat hij niets fout heeft gedaan. We staan nu met een onevenwichtige selectie zonder enige creativiteit (op een heel enkele speler na) aan de vooravond van dit nieuwe seizoen. De stap die onder van geel gezet zou worden is wel gezet, alleen ging die stap achteruit, en dat was toch niet de bedoeling
I think I lost my fucking headache

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » vr aug 31, 2007 9:18 am

Baseman schreef:
Thomas schreef:maar wat is je bron omtrent deze stelling?
Het AD, de T, Feyenoord en Koeman.
Allemaal gaven ze aan dat de salariseisen van Luque 2,2 miljoen Euro bedroegen en dat Feyenoord en PSV dat niet konden betalen. In het geval Feyenoord sowieso niet, in het geval PSV alleen indien Koné verkocht was.

Ook de reden dat Luque niet naar Feyenoord is gegaan, hij wilde op zich wel maar niet voor een lager salaris.
Kortom: geen enkele bron. Het AD enz. hebben geen inzage in de financiën van Ajax. Ik blijf het een vreemd verhaal vinden dat psv en feyenoord financieel zo goed handelen, maar geen geld hebben en Ajax het zo slecht doet, maar erg rijk is (ook voor de verkoop van Babel, Sneijder, De Mul)

Naar feyenoord? Natuurlijk, maar kom niet met die onzin aanzetten over dat MacKaay en hij hebben samengespeeld: exact één jaar waren ze elkaars concurrent (2002-2003). Speelden Luque en Gabri niet in de Barcelonajeugd? Zijn ze ongeveer even oud?

Luque wilde overal naartoe, vrees ik, maar niemand wilde hem hebben/het risico nemen. Voor hem was het duidelijk: weer een (half) jaar niet voetballen (welke club wil hem dan nog hebben?) of naar Ajax. Denk je echt dat Koevermans de eerste keus van psv was na de verkoop van Kone? Waarom dan in de winterstop wel een accoord hebben (welk salaris? Zeker erg laag omdat de gevulde koeken zo lekker zijn) met Luque en hem nu niet halen? Koevermans kostte in de winterstop niet zo veel!

feyenoord kan het niet betalen? Geen probleem, Vogelenzang heeft in op tv gezegd dat externe adviseurs mogelijk zijn. feyenoord heeft zelfs een spelersfonds. Bij feyenoord verdiende van hooidonk in de vorige eeuw al meer dan die 2,2 miljoen.

Op een psv-lijst kijken wat philips geeft? Zo naief ben ik niet, kijk eens bij philips zelf! In de tijd van de transfer van Romario was het al philipsgeld! Daar zijn ze echt niet mee gestopt na de miljoenen voor de lichtinstallatie voor kezman.

Wat het philipsgeld betreft: je kunt ook bij philips zelf kijken? Of ...
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » vr aug 31, 2007 9:22 am

Tuurlijk Demo...maar goed, als jij je ogen wilt blijven sluiten dan moet je vooral doen. Ik zal je in je droom laten.

PS: Eén tip nog, het spelersfonds van Feyenoord staat volkomen los van de salarispost. Dat Feyenoord iemand kan kopen wil dus niet zeggen dat ze ook zjin salaris kunnen betalen.

PPS: De lichtinstallatie die Philips bij Partizan Belgrado heeft laten aanleggen heeft ze enkele tonnen gekost, niet enkele miljoenen.

Als het financiën betreft lijk je er weinig van te (willen) begrijpen.

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » vr aug 31, 2007 9:36 am

Van Geel weet dat de critici bloed ruiken. „Ik hoef niet meer uit te leggen wat dit betekent in financieel en sportief opzicht. Het landskampioenschap telt nu heel erg zwaar, dat moge duidelijk zijn.” Hij bestrijdt dat er in de voorbije weken aantoonbare fouten zijn gemaakt. „Je kunt je afvragen of we Wesley Sneijder hadden moeten laten gaan. Maar die transfer bleek simpelweg niet tegen te houden. Desondanks vind ik dat er een heel behoorlijke selectie staat en dat er een klimaat is gecreeerd waarin gepresteerd kon worden. Maar je bent van veel factoren afhankelijk”, wees hij op blessures van bepalende spelers en het wekenlange gesteggel op de transfermarkt.
???
Het landskampioenschap staat los van het plaatsen voor CL.
Ajax moet eens per 2 jaar kampioen worden EN zich plaatsen voor CL, niet of.
Aantoonbare fouten zijn er wel degelijk gemaakt. Waar is dat schaduw elftal? Na de verkoop van Schneijder had meteen de vervanger klaar moeten staan en gecontracteerd moeten worden. Dat reken ik Martin wel degelijk aan.
Blessures heb je niet in de hand. Maar het feit dat Davids speelde zonder scheenbeschermers vind ik niet kunnen. Het enige wat je wil is blessurevrij door de voorbereiding komen, dan laat je een speler niet spelen zonder scheenbeschermers. Dat reken ik HtC aan.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » vr aug 31, 2007 9:45 am

Dat Feyenoord iemand kan kopen wil dus niet zeggen dat ze ook zjin salaris kunnen betalen.
Vertel dat dan maar aan Vogelenzang, want die beweerde op tv iets anders over de externe financiering. feyenoord heeft daar al eerder gebruik van gemaakt, de aankoop van Cruz heeft de krant gehaald, maar van hooidonk is ook extern gefinancierd (afspraken ken ik niet). De eerste keer dat feyenoord hem wilde hebben was toen hij nog bij Vitesse speelde. Op kantoor bij Stad Rotterdam is toen volop vergaderd over de financiering, maar is de stap niet gezet, een jaar later wel.

Wat het geld betreft en het niet willen!

Leg jij dan uit hoe het komt dat psv ondanks de 30 miljoen extra aan inkomsten (op een begroting van 55 miljoen?), en dat sterke beleid, de lage salarissen(?) pas geen geld heeft om koevermans te kopen als kone is verkocht en hoe Ajax met het-slechtste (financiële)- beleid-dat-er-waar-dan-ook-ooit-is-gevoerd", zo rijk is, ook al betalen ze spelers miljoenen per jaar (volgens jou!) Vreemd dat die spelers elders meer gaan verdienen.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » vr aug 31, 2007 9:55 am

300% eens met dat stuk uit de telegraaf 'Top faalt wanhopig'

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr aug 31, 2007 11:43 am

LucaS schreef:Het geeft niet veel hoop als de conclusie van van geel is dat hij niets fout heeft gedaan. We staan nu met een onevenwichtige selectie zonder enige creativiteit (op een heel enkele speler na) aan de vooravond van dit nieuwe seizoen. De stap die onder van geel gezet zou worden is wel gezet, alleen ging die stap achteruit, en dat was toch niet de bedoeling
Niet mee eens. Alleen op de plek van Sneijder zijn we er op achteruit gegaan. En als het goed is heeft de technische staf daar op geanticipeerd door spelers te halen voor een nieuwe speelswijze. Ik vind wel dat de stap die we vooruit hebben gemaakt veel te klein is. Met het geld dat we deze zomer binnen hebben gehaald hadden we verder moeten zijn.

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » vr aug 31, 2007 1:04 pm

Thomas schreef:
LucaS schreef:Het geeft niet veel hoop als de conclusie van van geel is dat hij niets fout heeft gedaan. We staan nu met een onevenwichtige selectie zonder enige creativiteit (op een heel enkele speler na) aan de vooravond van dit nieuwe seizoen. De stap die onder van geel gezet zou worden is wel gezet, alleen ging die stap achteruit, en dat was toch niet de bedoeling
Niet mee eens. Alleen op de plek van Sneijder zijn we er op achteruit gegaan. En als het goed is heeft de technische staf daar op geanticipeerd door spelers te halen voor een nieuwe speelswijze. Ik vind wel dat de stap die we vooruit hebben gemaakt veel te klein is. Met het geld dat we deze zomer binnen hebben gehaald hadden we verder moeten zijn.
Als je voor de gein eens de gehele selectie afgaat en er predikaten: "Ajax waardig" bij mag plakken, dan zijn er misschien een vijftal die zoiets verdienen. De rest is opvulling, 2de garnituur etc etc.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr aug 31, 2007 10:15 pm

Stekelenburg, Emanuelson, Vermaelen, Stam, Gabri, Davids, Vertonghen, Kennedy, Suarez, Huntelaar, Heitinga, Van der Wiel zijn in mijn ogen sowieso Ajax-waardig. Rest nog de jonge talenten over wie te weinig duidelijkheid is en twijfelgevallen als Delorge en Luque.

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Bericht door 666 » za sep 01, 2007 8:45 am

Urby, Vermaelen en Vertonghen voetballen af en toe Ajaxwaardig, maar ze hebben dat niveau nog geen enkel seizoen constant vast weten te houden. Over een jaar of twee zijn ze waarschijnlijk wel zover - ze hebben er het talent voor - maar helaas vertonen ze hun tegen die tijd Ajaxwaardig geworden voetbal in Spanje of Engeland ofzo.

Van der Wiel hoort bij het rijtje "jonge talenten over wie te weinig duidelijkheid is." Je gaat toch niet na een stuk of drie wedstrijden in Ajax-1 al concluderen dat iemand Ajaxwaardig is? Daarvoor moet ie eerst maar eens een compleet seizoen op constant hoog niveau presteren in de basis.

We leiden als vanouds een berg topspelers op - we hebben vast wel elf potentieel Ajaxwaardige spelers rondlopen - maar we verkopen ze al na één (Sneijder) of nul (Babel) Ajaxwaardig seizoenen. Op die manier krijg je natuurlijk nooit een Ajaxwaardig elftal.
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » za sep 01, 2007 11:02 am

We leiden als vanouds een berg topspelers op - we hebben vast wel elf potentieel Ajaxwaardige spelers rondlopen - maar we verkopen ze al na één (Sneijder) of nul (Babel) Ajaxwaardig seizoenen. Op die manier krijg je natuurlijk nooit een Ajaxwaardig elftal.
We verkopen niet omdat we dat zo graag willen, maar omdat die spelers dat zo graag willen.

Ajax zal een opleidingsinstituut worden (is het al?), wie het tij kan keren moet dat doen, ik zou niet weten hoe (of is de enige oplossing dat niemand meer naar voetbal op tv kijkt? Geen geld meer door tv-rechten!)

De Ajaxbestuurders zullen ook anders willen, maar spelers zijn niet tegen te houden. Je kunt ze van alles verwijten, dat is het eenvoudigst, vervang de hele top t/m de schoonmakers.

Als "oude man" zie ik binnen afzienbare tijd dezelfde scheiding tussen rijke ploegen, tv-uitzendingen enz. en een competitie met Ajax. Zoiets als in de jaren vijftig: scheiding tussen betaald voetbal en amateurvoetbal. Meneer Platini ziet nu toch ook het (financiële) licht, drie ploegen uit de grote competities moeten al zeker zijn van deelname aan de cl?

Welke Europese landen voetbalden het mooist in de jaren vijftig? Hongarije en Oostenrijk. Zijn dat nu nog toplanden?

Ik zie maar één Nederlandse ploeg aanhaken: philips, daar speelt geld (als het erop aan komt!!!!) immers geen rol.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » za sep 01, 2007 12:38 pm

Demosthenes schreef: Ik zie maar één Nederlandse ploeg aanhaken: philips, daar speelt geld (als het erop aan komt!!!!) immers geen rol.
:biggrin.gif: Hou toch op zeg. Het feit dat Psv het al jaren achter elkaar goed doet heeft gewoon te maken met goed beleid. Ajax heeft al jaren meer te besteden maar slaagt er gewoon niet in om daarmee tot goede prestaties te komen.

Ook in deze periode kun je als kleinere club nog tot, weliswaar incidentele, europese topprestaties komen. Psv is met een kleine begroting al een paar jaar heel ver gekomen maar wat dacht je van een club als FC Porto? Het kan allemaal echt nog wel.
Nil volentibus arduum

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » za sep 01, 2007 6:56 pm

Hou toch op zeg. Het feit dat Psv het al jaren achter elkaar goed doet heeft gewoon te maken met goed beleid.
Wat goed beleid? Zo'n 30 miljoen extra krijgen (cl) en Koevermans niet kunnen kopen, pas nadat kone verkocht is. Er is geen geld i.t.t. Ajax.

Wat goed beleid: afhankelijk van Chelsea zijn; Chelsea bepaalt of Alex (en wie nog meer) bij psv speelt of elders?

Hoeveel spelers zijn er aangetrokken en volkomen mislukt?

Goed beleid door het zo uit te kienen dat je op één doelpunt kampioen wordt? Als je dat beleid noemt!!! inderdaad dan is het een fantastisch beleid. Zouden ze met de cl ook moeten doen. Kunnen ze die ook ieder jaar winnen met één doelpunt verschil.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » za sep 01, 2007 8:07 pm

Demosthenes schreef:
Hou toch op zeg. Het feit dat Psv het al jaren achter elkaar goed doet heeft gewoon te maken met goed beleid.
Wat goed beleid? Zo'n 30 miljoen extra krijgen (cl) en Koevermans niet kunnen kopen, pas nadat kone verkocht is. Er is geen geld i.t.t. Ajax.

Wat goed beleid: afhankelijk van Chelsea zijn; Chelsea bepaalt of Alex (en wie nog meer) bij psv speelt of elders?

Hoeveel spelers zijn er aangetrokken en volkomen mislukt?

Goed beleid door het zo uit te kienen dat je op één doelpunt kampioen wordt? Als je dat beleid noemt!!! inderdaad dan is het een fantastisch beleid. Zouden ze met de cl ook moeten doen. Kunnen ze die ook ieder jaar winnen met één doelpunt verschil.
Het was wel het derde (of vierde) kampioenschap op rij. PSV speelt een gevaarlijk spel, maar feit is wel dat ze jaren achter elkaar een sterk elftal op weten te stellen. Sla de cijfers er maar op na, de laatste (minimaal) 15 seizoenen is psv nooit later dan de 3de positie geeindigt. Ajax en feyenoord werden regelmatig 4de, 5de en zelfs 6de. PSV blijft altijd koeltjes meedraaien.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » za sep 01, 2007 8:25 pm

Het was wel het derde (of vierde) kampioenschap op rij. PSV speelt een gevaarlijk spel, maar feit is wel dat ze jaren achter elkaar een sterk elftal op weten te stellen. Sla de cijfers er maar op na, de laatste (minimaal) 15 seizoenen is psv nooit later dan de 3de positie geeindigt. Ajax en feyenoord werden regelmatig 4de, 5de en zelfs 6de. PSV blijft altijd koeltjes meedraaien.
Zal kloppen, maar psv slaagde er ook keer op keer niet in de cl te halen (tot voor ? vier jaar geleden???)

Was het vindingrijkheid om Alex, Gomes en Farfan te halen? Het waren bekende namen daar, Farfan was gewoon international. Salcido en Mendes hadden al tientallen interlands achter hun naam staan, is dat scouting? Nee, dat is een kwestie van geld.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » za sep 01, 2007 8:33 pm

Demosthenes schreef:
Het was wel het derde (of vierde) kampioenschap op rij. PSV speelt een gevaarlijk spel, maar feit is wel dat ze jaren achter elkaar een sterk elftal op weten te stellen. Sla de cijfers er maar op na, de laatste (minimaal) 15 seizoenen is psv nooit later dan de 3de positie geeindigt. Ajax en feyenoord werden regelmatig 4de, 5de en zelfs 6de. PSV blijft altijd koeltjes meedraaien.
Zal kloppen, maar psv slaagde er ook keer op keer niet in de cl te halen (tot voor ? vier jaar geleden???)

Was het vindingrijkheid om Alex, Gomes en Farfan te halen? Het waren bekende namen daar, Farfan was gewoon international. Salcido en Mendes hadden al tientallen interlands achter hun naam staan, is dat scouting? Nee, dat is een kwestie van geld.
Ja denk je? Alex is inderdaad een rare zaak geweest. Zou niet willen dat Ajax zich daar ook mee gaat bezighouden. Maar Farfan is gewoon perfect gescout. Zorgt (zeker in NL) altijd voor het doelpuntje dat psv nodig heeft en loopt niet na 1 jaar al te zeiken dat ie weg wil naar een grotere club. Salcido is misschien niet uitzonderlijk gescout, maar hij speelt wel bij psv. Gomes... 1 van de beste keepers ter wereld. Hoe ze het doen, doen ze het. Mendes is niks btw.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » zo sep 02, 2007 9:17 am

Demosthenes schreef:Ik zie maar één Nederlandse ploeg aanhaken: philips, daar speelt geld (als het erop aan komt!!!!) immers geen rol.
Demosthenes schreef: Er is geen geld i.t.t. Ajax.
Demosthenes schreef:Was het vindingrijkheid om Alex, Gomes en Farfan te halen? Het waren bekende namen daar, Farfan was gewoon international. Salcido en Mendes hadden al tientallen interlands achter hun naam staan, is dat scouting? Nee, dat is een kwestie van geld.
Hoe zit het nou precies? PSV kan aanhaken want daar speelt geld geen rol. Geld dat er i.t.t. bij Ajax niet is. Maar van dat geld hebben ze wel Salcido en Mendes kunnen halen?
Nil volentibus arduum

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo sep 02, 2007 8:39 pm

Demosthenes schreef:Zal kloppen, maar psv slaagde er ook keer op keer niet in de cl te halen (tot voor ? vier jaar geleden???)
PSV had een soort van tweede ronde CL-syndroom. Ajax lijkt zich een kwalificatieronde-syndroom te hebben aangepraat.
Was het vindingrijkheid om Alex, Gomes en Farfan te halen? Het waren bekende namen daar, Farfan was gewoon international. Salcido en Mendes hadden al tientallen interlands achter hun naam staan, is dat scouting? Nee, dat is een kwestie van geld.
Farfan en Gomes hebben heel weinig gekost. Ze zijn voor bedragen gehaald die ook Ajax destijds neer kon tellen. Maar wij kozen voor een speler als Charisteas.

Plaats reactie