Ajax - Slavia Praag 15-08-2007

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
LucaS
Berichten: 53553
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do aug 16, 2007 9:45 am

Ik heb het over de periode van voor van Geel. Punt. Ik ben niet bezig met Blind, Koeman, Beenhakker of wie dan ook. of wat dan ook. Ik heb het over de huidige selectie die helemaal van de hand van van Geel en in mindere mate van Ten Cate is.
I think I lost my fucking headache

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do aug 16, 2007 9:47 am

En ik vind dat je onzin uitkraamt, maar geef je de kans om me te overtuigen. :wink.gif: Dus hoeveel spelers met een individuele actie had Ajax in het seizoen 2005-2006, voor het tijdperk van Van Geel/Ten Cate?

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9368
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Bericht door Monkey Tonk » do aug 16, 2007 9:47 am

Voetske schreef:
AJAX ontvangt 50 Miljoen, maar " vergeet " om alvast een lijstje klaar te hebben voor vertrekkende spelers.Uefa heeft hier niks me te maken.

Ajax zou de spelers veel makkelijker kunnen behouden, en door kunnen bouwen met een elftal, als de UEFA een salarisplafond per selectie zou instellen.

Maar dat is zeker te vergezocht? :excited.gif:

LucaS
Berichten: 53553
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do aug 16, 2007 9:48 am

Trabelsi, Maxwell, de Jong, Pienaar, Zlatan. Onder andere. Voor van Geel had ik het over. Ik begrijp wel dat je denkt dat ik alles in een tweestrijd ten Cate/Blind trek, maar dat doe ik toch echt niet. En al zeker niet met deze opmerking
I think I lost my fucking headache

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » do aug 16, 2007 9:50 am

immers het is een compleet nieuwe selectie ook nog eens met de spelers die HtC heeft gewild ...
Ik heb steeds gelezen dat hij spelers als riera, prieto enz. wilde. Ik dacht ook dat hij WS wilde behouden. Ik heb nergens gelezen dat hij de blessure van Davids (zonder scheenbeschermers voetballen!) wilde, de slepende kwestie Suarez, was het opdracht van HtC dat KJH de strafschop miste?

Twee reserves binnenhalen voor weinig/niets, daar is weinig op tegen, maar nu moeten ze direct het verschil maken, dat kan niet.

Zonder echte versterkingen wordt het dit seizoen niets, met zullen we de tweede competitiehelft een inhaalrace kunnen inzetten.

Een paar jaar geleden zei Blind dat zijn selectie (die met Lindenbergh) compleet was. we kennen het voetbal dat vertoond werd.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

LucaS
Berichten: 53553
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do aug 16, 2007 9:50 am

Ach, als een trainer maar roept dat hij dingen mist, dan is het goed.
I think I lost my fucking headache

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do aug 16, 2007 9:51 am

LucaS schreef:Trabelsi, Maxwell, de Jong, Pienaar, Zlatan. Onder andere
Zlatan was toen natuurlijk allang weg. Het probleem met De Jong was juist dat hij dacht de showstopper te kunnen zijn, terwijl hij zich gewoon had moeten instellen als waterdrager. Ajax heeft nu Emanuelson, Suarez, Kennedy en Leonardo. En als het goed is komt er nog een waardige vervanger van Sneijder. Als dat geen technisch superieure speler is met een individuele actie, ga ik me inderdaad samen met jou zorgen maken, Luuk. Pas dan, want het is vrij normaal om een team te hebben dat in dienst speelt van die 4 a 5 spelers met de extra klasse in aanvallend opzicht.

LucaS
Berichten: 53553
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do aug 16, 2007 9:53 am

In de huidige selectie zitten die spelers met extra klasse niet
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58899
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » do aug 16, 2007 9:54 am

Monkey Tonk schreef:
Voetske schreef:
AJAX ontvangt 50 Miljoen, maar " vergeet " om alvast een lijstje klaar te hebben voor vertrekkende spelers.Uefa heeft hier niks me te maken.

Ajax zou de spelers veel makkelijker kunnen behouden, en door kunnen bouwen met een elftal, als de UEFA een salarisplafond per selectie zou instellen.

Maar dat is zeker te vergezocht? :excited.gif:
Ach, dan komen er wel andere dingen om de hoek kijken.Zoals in welke competie men voetbalt, en dan zullen er wel clubs zijn die uitbetalen in bv een paar huizen of zo.Het zou ook inhouden, als je het per selectie gaat doen, dat spelers van AJAX die je kwijt wil bijna nooit meer een stapje lager gaan voetballen.Dat zie je nu ook al terug.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do aug 16, 2007 9:55 am

LucaS schreef:In de huidige selectie zitten die spelers met extra klasse niet
Tsja, ik vind Kennedy niets minder dan Pienaar en Urby niets minder dan Maxwell. Suarez en Leonardo spelen op posities die destijds ook niet riant bezet waren en zoals gezegd moet de vervanger van Sneijder ook die extra klasse brengen.

LucaS
Berichten: 53553
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do aug 16, 2007 9:57 am

Het zal wel, thomas. Ik zie in het huidige Ajax geen acties meer. Maar dat kan aan mij liggen
I think I lost my fucking headache

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do aug 16, 2007 9:58 am

Je hebt Urby geen acties zijn maken langs de zijlijn? Kennedy gisteravond niet met dat hakje achter z'n standbeen langs langs z'n tegenstander zien gaan in de beginfase? Suarez zich niet mooi vrij zien spelen bij dat schot uit een moeilijke hoek?

LucaS
Berichten: 53553
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do aug 16, 2007 9:59 am

Je hebt ze zo ongeveer allemaal te pakken nu! :worshippy.gif:

Maar over Suarez schreef ik al dat hij de enige was die af en toe eens wat verrassends deed
I think I lost my fucking headache

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do aug 16, 2007 10:01 am

Urby en Kennedy gaan ook vaker voor de actie. Volgens mij valt dat niet te ontkennen, maar ik kan er natuurlijk naast zitten.

Maar je hebt mijn woord, Luuk: als de vervanger van Sneijder niet zo'n speler is met dat extra beetje klasse, ga ik met je mee morren. Ik word tot nu toe ook niet echt vrolijk van het beleid rondom de vervanger van Wesley.

LucaS
Berichten: 53553
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do aug 16, 2007 10:02 am

Gedeeld gemor, is half gemor! :ajaxsmiley.gif:
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
MHF
Berichten: 1395
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:03 pm

Bericht door MHF » do aug 16, 2007 10:35 am

LucaS schreef:Ik vond Suarez ook redelijk spelen, hij was in ieder geval de enige die nog eens wat verrassends probeerde. Verder was het natuurlijk onbegrijpelijk dat Suarez op 10 speelde na 2 trainingen. Suarez op links en Kennedy op 10 was waarschijnlijk een stuk beter geweest.
Suarez was inderdaad een klein lichtpuntje. Verder is het inderdaad onbegrijpelijk dat we voorin zo speelden. Zo gebeurde namelijk precies waar ik al bang voor was en waarom ik meende dat het beter was op met R'dahl op rechts, Kenny op 10 en Suarez op links te spelen. En waar was ik ook al weer nog meer bang voor? Oja, een belabberde passing van achteruit en een slapende Emanuelson. Mijn god, wat was de passing beroerd (daar hadden er meer last van overigens) en wat stond die Urby weer een partij ongeconcentreerd -of is het overgeconcentreerd?- te ballen.
Geen beginnen aan.
LucaS schreef: Overigens was Praag ongelooflijk zwak, Huntelaar heeft in jaren niet zoveel ruimte gehad als tegen deze ploeg! Een absolute schande om hiervan te verliezen. ....

...

We hadden 'gewoon' moeten winnen van Slavia, zoals we ook vorig jaar 'gewoon' hadden moeten winnen van Kopenhagen maar weer doen we het niet. Dat spreekt niet in het voordeel van HtC. Zoals ik ook bijna het gevoel krijg of hij een wedstrijd als deze aangrijpt om te laten zien dat zijn selectie te smal is. Daar heeft hij mijns inziens ook gelijk in maar om dan Sarpong in te brengen? Het was een Verthongen II verhaal. Die jongen stond volgens mij stijf van de zenuwen en verklote elke bal die hij beroerde. Ach, eigenlijk was het kwaad toen al geschied. Jammer genoeg was hij niet de enige die er maar weinig van bakte. Want naast HtC waren er natuurlijk ook gewoon een aantal spelers die het verkloot hebben. En als je zelfs niet via een penalty kan scoren houdt het op, dan roep je het onheil over jezelf af. Die wetmatigheid is zo oud als de weg naar Rome...

Ik moet zeggen dat ik ons nog niet kansloos acht hoor, maar wat maken we het ons zelf weer moeilijk tegen een Europese laagvlieger. Waar we zelf staan in de Europese hierarchie? Als we over twee weken andermaal de bietenbrug op gaan staan wij zelfs aan de grond...
De ploeg der dapp're Meersche Helden...

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do aug 16, 2007 10:38 am

Onzin, vorig jaar was het compleet anders. Toen creeerde Ajax geen ene kans en werd het in Kopenhagen compleet zoek gespeeld. Wanneer gaat men dat eens inzien?

Dit Praag is nog niet half zo goed als Kopenhagen. Normaal gesproken redt Ajax het.

LucaS
Berichten: 53553
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do aug 16, 2007 10:40 am

Ik ben het absoluut met je oneens dat Ajax gisteren goed speelde, maar dat Praag een flutploeg heeft, dat lijkt me wel duidelijk
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58899
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » do aug 16, 2007 10:41 am

Jöhnk schreef:Onzin, vorig jaar was het compleet anders. Toen creeerde Ajax geen ene kans en werd het in Kopenhagen compleet zoek gespeeld. Wanneer gaat men dat eens inzien?

Dit Praag is nog niet half zo goed als Kopenhagen. Normaal gesproken redt Ajax het.
En de theory erachter is dat Slavia thuis meer van het doel zal spelen als dat wat ze nu deden ?.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do aug 16, 2007 10:42 am

Nee, normaal gesproken spelen ze precies hetzelfde. Ze hebben tenslotte een voorsprong te verdedigen.

Mijn theorie erachter is dat Ajax over twee weken de kansen wel afmaakt.

LucaS
Berichten: 53553
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do aug 16, 2007 10:43 am

Wat mij betreft is de theorie dat Ajax toch zeker niet twee keer zo beroerd zal spelen tegen een matige tegenstander. Ik denk ook dat 'we' het wel gaan halen
I think I lost my fucking headache

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » do aug 16, 2007 10:45 am

LucaS schreef:Wat mij betreft is de theorie dat Ajax toch zeker niet twee keer zo beroerd zal spelen tegen een matige tegenstander. Ik denk ook dat 'we' het wel gaan halen
Noem die gasten maar matig. Als Praag matig was, dan was de helft van de Ajacieden gisteren dramatisch en een enkeling werd zelfs overklast!

Gebruikersavatar
MHF
Berichten: 1395
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:03 pm

Bericht door MHF » do aug 16, 2007 10:45 am

Monkey Tonk schreef:
Voetske schreef:
AJAX ontvangt 50 Miljoen, maar " vergeet " om alvast een lijstje klaar te hebben voor vertrekkende spelers.Uefa heeft hier niks me te maken.

Ajax zou de spelers veel makkelijker kunnen behouden, en door kunnen bouwen met een elftal, als de UEFA een salarisplafond per selectie zou instellen.

Maar dat is zeker te vergezocht? :excited.gif:
Ik vind dat je gelijk hebt hoor MT en dat de UEFA het nodige eens onder de loep moet/mag nemen (salarisplafond, geweigerd worden uit de CL zonder sluitende begroting, aantal buitenlandse spelers per elftal indammen, etc.) maar dat doet niks af aan het feit dat je gisteren had moeten winnen. Slavia is een 'arbeiderselftal' met een stel hardwerkende en over het algemeen slecht betaalde profs die op basis van een begrotingsvergelijking compleet omver geblazen hadden moeten worden. Maar daar waar de Tjechen er voor gingen stonden wij weer dikwijls als los zand, ongeinspireerd te ballen alsof we dit varkentje wel even zouden wassen. Met zo'n mentaliteit kom je er niet....
De ploeg der dapp're Meersche Helden...

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do aug 16, 2007 10:45 am

Zo, ik ben uitgeziekt. Man, wat had ik gisteravond de pest in. Niets meer teruggezien, behalve het commentaar van Stam. Bij dat commentaar kan ik me alleen maar aansluiten.


zoveel kansen missen, wat een sukkels!

Onze geweldige aanvalsleider, die er volgens velen vooral staat omdat hij zo koel is voor het doel, MOET die penalty maken. Ik kon gisteravond zijn ramen wel ingooien, verdorie. :1evil.gif:

Jöhnk schreef:Dit Praag is nog niet half zo goed als Kopenhagen. Normaal gesproken redt Ajax het.
Mee eens. Ik vond Slavia zwak verdedigen. Onze aanvallers hadden alle ruimte. Ik vraag me af hoe MVG vannacht geslapen heeft. Dit was echt een wedstrijd voor Sneijder geweest.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58899
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » do aug 16, 2007 10:46 am

Jöhnk schreef:Nee, normaal gesproken spelen ze precies hetzelfde. Ze hebben tenslotte een voorsprong te verdedigen.

Mijn theorie erachter is dat Ajax over twee weken de kansen wel afmaakt.
Nou, moet nog zien of AJAX veel kansen gaat krijgen in de uitwedstrijd.Ik denk dat Slavia met tien man voor de pot gaat liggen, er alles aan zal doen om AJAX het spelen onmogelijk te maken.Er binnen no-time een hoop frustraties in de ploeg gaat komen en ik er niet van zal opkijken als er eentje van het veld gestuurd gaat worden.

Plaats reactie