Ajax - Slavia Praag 15-08-2007

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za aug 18, 2007 12:12 pm

Frank schreef:Ik weet dat het voor een aantal mensen vloeken in de kerk zal zijn, maar zou het ook mogelijk zijn dat Ajax eens moet gaan nadenken of het zichzelf niet aan moet gaan passen aan de veranderde situatie.

Zoals je zelf al aangeeft is Ajax waarschijnlijk de enige (of een van de weinige) clubs die voordeel zal gaan hebben van maatregelen als een salarisplafond. Waarom zouden de regels aan een club aangepast moeten worden, als die club "weigert" om zich aan de "moderne tijd" aan te passen?
Wat bedoel je precies, Frank?

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » za aug 18, 2007 12:26 pm

Frank wil ons ook meer resultaatvoetbal laten spelen. Je weet wel, met een 4-5-1 in eigen huis tegen je grootste concurrent aantreden.

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » za aug 18, 2007 12:49 pm

Die ontwikkeling is toch ook al ingezet? In de VI seizoengids staat Ajax overigens al met een 4-4-2 opstelling opgenomen. Hoewel dat wellicht ook te maken heeft met het niet aanwezig zijn van een linksbuiten (iig zolang Mitea, Manu en Leonardo geblesseerd zijn)
I think I lost my fucking headache

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za aug 18, 2007 12:54 pm

Die ontwikkeling heeft zich al zo´n 9 jaar geleden ingezet.

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Bericht door Frank » za aug 18, 2007 1:17 pm

Thomas schreef:Wat bedoel je precies, Frank?
Ik heb geen concrete dingen voor ogen, het was meer een reactie op de uitspraak van MT dat (vrij vertaald) de regels maar aan Ajax aangepast moesten gaan worden (salarisplafond), omdat Ajax door de ( waarschijnlijk na het Bosman-arrest) veranderde regels het niet meer bij kan benen.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za aug 18, 2007 1:17 pm

Ok, dan kan je roepen dat Ajax zich aan moet passen. Maar hoe moet Ajax dat doen? In welk opzicht past Ajax zich niet aan?

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Bericht door Frank » za aug 18, 2007 1:26 pm

Accepteren dat de Europese glorietijden verleden tijd zijn, of proberen mee te gaan in de gekte van het betalen van belachelijke bedragen voor de heren voetballers.

Inderdaad afstappen van die typische Ajax-stijl (voor zover dat nog niet gebeurd is), waardoor je waarschijnlijk makkelijker andere systemen kunt gaan spelen zonder meteen in de problemen te komen. Hiervoor zal dan ook een mentaliteitsomslag bij de supporters plaats moeten vinden, die zullen moeten accepteren dat Ajax op een andere manier moet kunnen spelen (of je dan ook meteen in het door Spijker geschetste scenario terecht komt weet ik niet).

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za aug 18, 2007 1:34 pm

Frank schreef:Accepteren dat de Europese glorietijden verleden tijd zijn, of proberen mee te gaan in de gekte van het betalen van belachelijke bedragen voor de heren voetballers.
Volgens mij accepteren wij dat eerste hier allemaal. Niemand heeft de illusie dat Ajax wel even de CL gaat winnen. Wat het betalen van belachelijke bedragen betreft: dat is geen kwestie van niet willen, maar van niet kunnen. Net als PSV kan Ajax in dat opzicht niet mee met de de clubs uit de grote competities.
Frank schreef:Inderdaad afstappen van die typische Ajax-stijl (voor zover dat nog niet gebeurd is), waardoor je waarschijnlijk makkelijker andere systemen kunt gaan spelen zonder meteen in de problemen te komen. Hiervoor zal dan ook een mentaliteitsomslag bij de supporters plaats moeten vinden, die zullen moeten accepteren dat Ajax op een andere manier moet kunnen spelen (of je dan ook meteen in het door Spijker geschetste scenario terecht komt weet ik niet).
Ik ben het met je eens dat Ajax niet standaard 4-3-3 moet spelen. Je moet roeien met de riemen die je hebt. Maar eerlijk gezegd denk ik ook dat het spelen van 4-3-3 geen consequent probleem hoeft te zijn. Het consequente probleem is dat Ajax zoveel miskopen doet voor die plekken. Het probleem zit hem niet zozeer in de realiteitszin van de club, maar in het zwakke aankoopbeleid.

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Bericht door Frank » za aug 18, 2007 1:44 pm

Thomas schreef:Volgens mij accepteren wij dat eerste hier allemaal. Niemand heeft de illusie dat Ajax wel even de CL gaat winnen. Wat het betalen van belachelijke bedragen betreft: dat is geen kwestie van niet willen, maar van niet kunnen. Net als PSV kan Ajax in dat opzicht niet mee met de de clubs uit de grote competities.
Hmm, gezien de reacties van vorig jaar en dit jaar (Kopenhagen en Slavia Praag moeten makkelijk opgerold worden), vraag ik me af of het echt al zo geaccepteerd is.

Natuurlijk zal niemand verwachten dat Ajax de CL gaat winnen, maar ik bespeur nog steeds een stemming van "Ajax moet het makkelijk kunnen winnen van de 'kleintjes' ". De redelijk recente historie wijst uit dat dat niet zo is, maar bij de supporters merk ik daar weinig van (op Bertje na, met zijn slechte voorgevoel voor de wedstrijd van afgelopen woensdag).

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » za aug 18, 2007 1:46 pm

Ajax doet nationaal gezien over het algemeen niet veel onder voor PSV. En dat betekent dus ook dat het helemaal niet vreemd is om te verwachten dat ook Ajax te sterk zou moeten zijn voor ploegen uit Denemarken en Tsjechie.
I think I lost my fucking headache

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za aug 18, 2007 1:48 pm

Frank schreef:
Thomas schreef:Volgens mij accepteren wij dat eerste hier allemaal. Niemand heeft de illusie dat Ajax wel even de CL gaat winnen. Wat het betalen van belachelijke bedragen betreft: dat is geen kwestie van niet willen, maar van niet kunnen. Net als PSV kan Ajax in dat opzicht niet mee met de de clubs uit de grote competities.
Hmm, gezien de reacties van vorig jaar en dit jaar (Kopenhagen en Slavia Praag moeten makkelijk opgerold worden), vraag ik me af of het echt al zo geaccepteerd is.

Natuurlijk zal niemand verwachten dat Ajax de CL gaat winnen, maar ik bespeur nog steeds een stemming van "Ajax moet het makkelijk kunnen winnen van de 'kleintjes' ". De redelijk recente historie wijst uit dat dat niet zo is, maar bij de supporters merk ik daar weinig van (op Bertje na, met zijn slechte voorgevoel voor de wedstrijd van afgelopen woensdag).
Tussen accepteren dat je slechts incidenteel een keer Europese top kan zijn en verlies accepteren tegen ploegen als Kopenhagen en Slavia Praag zit nogal een behoorlijk verschil. Als Ajax of PSV het structureel niet kunnen bolwerken tegen dat soort ploegen dan zit er iets goed mis met het beleid, gezien de begrotingen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za aug 18, 2007 1:49 pm

Ajax moet Slavia Praag makkelijk kunnen oprollen. Kwestie van minstens 1 van de 7 doelrijpe kansen erin te knallen.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58877
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za aug 18, 2007 1:51 pm

Frank schreef:
Thomas schreef:Volgens mij accepteren wij dat eerste hier allemaal. Niemand heeft de illusie dat Ajax wel even de CL gaat winnen. Wat het betalen van belachelijke bedragen betreft: dat is geen kwestie van niet willen, maar van niet kunnen. Net als PSV kan Ajax in dat opzicht niet mee met de de clubs uit de grote competities.
Hmm, gezien de reacties van vorig jaar en dit jaar (Kopenhagen en Slavia Praag moeten makkelijk opgerold worden), vraag ik me af of het echt al zo geaccepteerd is.

Natuurlijk zal niemand verwachten dat Ajax de CL gaat winnen, maar ik bespeur nog steeds een stemming van "Ajax moet het makkelijk kunnen winnen van de 'kleintjes' ". De redelijk recente historie wijst uit dat dat niet zo is, maar bij de supporters merk ik daar weinig van (op Bertje na, met zijn slechte voorgevoel voor de wedstrijd van afgelopen woensdag).
Misschien is dat ook wel een van de problemen, dat SPELERS ( en trainer ) wel denken effe Slavia P. opzij te zetten, immers vorig seizoen VCL was een incident.Volgens diezelfde HtC.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58877
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za aug 18, 2007 1:52 pm

Jöhnk schreef:Ajax moet Slavia Praag makkelijk kunnen oprollen. Kwestie van minstens 1 van de 7 doelrijpe kansen erin te knallen.
Worden er wel steeds meer, die kansen .. :aai.gif: ( 3 kansen, de rest mogelijkheden )

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za aug 18, 2007 1:54 pm

Voetske schreef:Misschien is dat ook wel een van de problemen, dat SPELERS ( en trainer ) wel denken effe Slavia P. opzij te zetten, immers vorig seizoen VCL was een incident.Volgens diezelfde HtC.
Dat ben ik met HTC oneens. Vorig jaar was FC Kopenhagen verdiend door.

Maar tegen Slavia creeerde Ajax wel 8 :wink.gif: kansen, dus dat is iets anders.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58877
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za aug 18, 2007 1:57 pm

Jöhnk schreef:
Voetske schreef:Misschien is dat ook wel een van de problemen, dat SPELERS ( en trainer ) wel denken effe Slavia P. opzij te zetten, immers vorig seizoen VCL was een incident.Volgens diezelfde HtC.
Dat ben ik met HTC oneens. Vorig jaar was FC Kopenhagen verdiend door.

Maar tegen Slavia creeerde Ajax wel 8 :wink.gif: kansen, dus dat is iets anders.
Nog effe en we hebben met 2 - 0 gewonnen :wink.gif:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za aug 18, 2007 2:00 pm

Even een opsomming:

-Bal van Heitinga op de paal.
-Sliding voor open goal van Suarez.
-Schot vanaf de linkerkant na een goede actie van Suarez.
-De penalty van Huntelaar.
-De 1 op 1 kans van Suarez.
-De actie waarbij Huntelaar de keeper omspeelde.

En dan tel ik het schot van Suarez vanuit een moeilijke rechterhoek en de vrije trap van Huntelaar die over de lat getikt werd niet mee.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za aug 18, 2007 2:02 pm

Zit die bal van Kennedy daar ook bij? Dan bedoel ik niet dat wanhoopschot, maar die schuiver vanaf de linkerkant van het zestienmetergebied.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za aug 18, 2007 2:02 pm

Die was ik ook vergeten. Het was een opsomming uit m'n hoofd. :blush.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58877
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za aug 18, 2007 2:06 pm

Thomas schreef:Even een opsomming:

-Bal van Heitinga op de paal.
-Sliding voor open goal van Suarez.
-Schot vanaf de linkerkant na een goede actie van Suarez.
-De penalty van Huntelaar.
-De 1 op 1 kans van Suarez.
-De actie waarbij Huntelaar de keeper omspeelde.

En dan tel ik het schot van Suarez vanuit een moeilijke rechterhoek en de vrije trap van Huntelaar die over de lat getikt werd niet mee.
Trek is voor de aardigheid de ballen eraf die niet tussen de palen belanden.Verder is dit typisch puppillen gelul.Die gaan na de wedstrijd ook altijd tegen elkaar staan te kibbelen over de net niet schoten en de net niet ballen op goal.

Lijkt HtC wel, die roept ook te pas en te onpas dat de strafschop van Slavia geen strafschop was, waarom hoor ik hem niet over de blunder van Colin voorafgaand aan de fout van Urby, maar praat de strafschop die Suarez verdiende wel goed, want hij pakte Suarez bij de nek.

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Bericht door Frank » za aug 18, 2007 2:07 pm

Wat noemen jullie kansen? Ook de ballen die naast of overgaan zonder dat er ook maar iemand van de tegenstander in actie hoeft te komen om te proberen een doelpunt te voorkomen?

In mijn beleving hoefde de keeper maar twee ballen echt tegen te houden (die vrije trap en de penalty), had hij een keer de mazzel dat de bal op de paal kwam en had Suarez de pech dat hij die bal niet kon drukken bij die sliding.
Ik kom dus niet verder dan 4.

De rest zijn wat mij betreft inderdaad mogelijkheden, maar om dat nu echte doelkansen te noemen.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za aug 18, 2007 2:10 pm

Suarez kreeg een 1 op 1 kans, die de keeper ook nog redde. Na een actie aan de linkerkant van het strafschopgebied moets hij ook nog optreden bij een schot van Suarez.

Ajax-Slavia Praag

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58877
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za aug 18, 2007 2:11 pm

Thomas schreef:Suarez kreeg een 1 op 1 kans, die de keeper ook nog redde. Na een actie aan de linkerkant van het strafschopgebied moets hij ook nog optreden bij een schot van Suarez.

Ajax-Slavia Praag
Zeg Thomas, die bal van Heitinga op de paal was toch DIK buitenspel ..

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Bericht door Frank » za aug 18, 2007 2:18 pm

We zijn het vandaag wel vaak een Voetske... :kwijl.gif:

Ik was dus inderdaad alweer die twee extra kansen van Suarez kwijt.

Ik kom dus (op basis van dit filmpje) tot 5 kansen. Die bal op de paal was dus inderdaad buitenspel waar voor gefloten wordt. Kun je moeilijk een kans noemen. En dat schot van Suarez was op geen enkele manier op goal gericht (ik tel de achterkant van het zijnet niet echt mee...)

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58877
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za aug 18, 2007 2:19 pm

Dus op 5 minus 2 stilstaande momenten ( pingel en vrije trap ) blijven er in principe 3 ECHTE kansen over ...

Plaats reactie