De Graafschap - Ajax 19-08-2007

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » zo aug 19, 2007 4:31 pm

En Sankoh was dramatisch?

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33838
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » zo aug 19, 2007 4:38 pm

LucaS schreef:Tja, colin. Wat moet je ervan zeggen?
Misschien is Colin ook een slow-starter? :hypocrite.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo aug 19, 2007 4:38 pm

Henk Ten Cate: 'Dit schept vertrouwen'

zondag 19 augustus, door highlow, Amsterdam, 15:36u, ANP / NOS Langs de Lijn

Trainer Henk ten Cate van Ajax benutte zondag de monsterzege op De Graafschap (1-8) om Klaas-Jan Huntelaar nog maar eens een hart onder de riem te steken.

''Die jongen miste woensdag een strafschop tegen Slavia Praag en wordt vrijdag niet voor het Nederlands elftal opgeroepen. Ik vind het lekker dat hij nu vier doelpunten maakt.'' Ten Cate: ''Dat schept vertrouwen en dat hebben we even nodig. Anders krijg je weer van die indianenverhalen. We hebben vandaag ongeveer net zo veel kansen als afgelopen woensdag tegen Slavia Praag gekregen. Toen verloren we met 1-0 en nu winnen we met 8-1.''

Ten Cate was ook te spreken over de samenwerking tussen Huntelaar en de nieuwe linkerspits Luis Suárez. ''De wisselwerking tussen Klaas en Luis is goed. Luis was trouwens onze beste man met vier assists en een goal. Hij speelde bij vlagen fantastisch. Ook als team speelden we de tweede helft bij vlagen heel goed. Ik denk dat we het wel aardig doen.''

''Ik beschouw de uitglijder tegen Slavia Praag als een incident. We zullen niet nog een keer zo veel kansen missen. Daarom plaatsen we ons over anderhalve week alsnog voor de Champions League.''
AjaxShowtime

Is een schwalbe tegenwoordig ook een assist? :1evil.gif:

Verder helemaal mee eens. En natuurlijk plaatsen we ons voor de CL.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » zo aug 19, 2007 5:09 pm

Tja, laat nu vandaag Huntelaar precies zien waar je hem het beste kunt aanspelen ..
Op de doellijn? Kom op, we hebben het over De Graafschap!!!!!!!!!!!!!!! niet over Slavia Praag, of Arsenal, AM, of Falkirk of Glasgow Rangers!

Op tv een samenvatting van az-vvv gezien, maar of az is erg goed of vvv kan niet verdedigen!
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58899
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo aug 19, 2007 5:12 pm

Demosthenes schreef:
Tja, laat nu vandaag Huntelaar precies zien waar je hem het beste kunt aanspelen ..
Op de doellijn? Kom op, we hebben het over De Graafschap!!!!!!!!!!!!!!! niet over Slavia Praag, of Arsenal, AM, of Falkirk of Glasgow Rangers!

Op tv een samenvatting van az-vvv gezien, maar of az is erg goed of vvv kan niet verdedigen!
In de zestien ...

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » zo aug 19, 2007 5:15 pm

Voetske schreef:
Demosthenes schreef:
Tja, laat nu vandaag Huntelaar precies zien waar je hem het beste kunt aanspelen ..
Op de doellijn? Kom op, we hebben het over De Graafschap!!!!!!!!!!!!!!! niet over Slavia Praag, of Arsenal, AM, of Falkirk of Glasgow Rangers!

Op tv een samenvatting van az-vvv gezien, maar of az is erg goed of vvv kan niet verdedigen!
In de zestien ...
Zonder directe tegenstander of met?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58899
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo aug 19, 2007 5:16 pm

Demosthenes schreef:
Voetske schreef:
Demosthenes schreef: Op de doellijn? Kom op, we hebben het over De Graafschap!!!!!!!!!!!!!!! niet over Slavia Praag, of Arsenal, AM, of Falkirk of Glasgow Rangers!

Op tv een samenvatting van az-vvv gezien, maar of az is erg goed of vvv kan niet verdedigen!
In de zestien ...
Zonder directe tegenstander of met?
Je zoekt het maar uit Demo ...

Gebruikersavatar
gertjuh410
Berichten: 180
Lid geworden op: za jan 29, 2005 12:29 pm

Bericht door gertjuh410 » zo aug 19, 2007 6:46 pm

Geen idee waar ik dit moet plaatsen maar ik moet zeggen.. Rtl4 is net zo focking irritant als Talpa!! Sjonge.. Na elke samenvatting reclame!!
Volgend seizoen hopen op de Nos.. Wat was dat toch heerlijk.. GEEN reclame

Moet wel zeggen, de reclames zijn korter dan bij Talpa;-)

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo aug 19, 2007 7:15 pm

Talpa was begonnen met Sparta-Vitesse. Dus wat dat betreft zeker vooruitgang.

Alleen die Jan van Halst: oh my god. 'Iedereen dacht dat Sjuaresj de opvolger van Sjneijder wasj maar hij isj eigenlijk een heel ander type sjpeler.'

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » zo aug 19, 2007 7:21 pm

Maduro laat zich trouwens wel makkelijk wegzetten bij het tegendoelpunt.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

LucaS
Berichten: 53556
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » zo aug 19, 2007 7:23 pm

Jammer Jesse! Maduro speelde een uitstekende wedstrijd. Wellicht zelfs een van de redenen waarom de tweede helft zoveel beter was dan de eerste
I think I lost my fucking headache

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » zo aug 19, 2007 7:31 pm

Ha geweldig dit.. Ik wist niet wat ik zag toen ik thuis kwam, ik heb alleen het eerste half uur gekeken en toen werd er wel zo dramatisch gespeeld dat ik van pure ellende weg ben gegaan en dan kom je thuis en dan is het gewoon 8-1 geworden. :smallgrin.gif:

LucaS
Berichten: 53556
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » zo aug 19, 2007 7:32 pm

1-8 toch zeker? :scared.gif:
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » zo aug 19, 2007 7:37 pm

LucaS schreef:Jammer Jesse! Maduro speelde een uitstekende wedstrijd. Wellicht zelfs een van de redenen waarom de tweede helft zoveel beter was dan de eerste
Ik heb alleen de samenvatting gezien, Luuk. Daar kan je niet heel veel uithalen. Ik zag een enigszins lucky doelpunt, nog een aardige kopbal als tweede doelpunt, een goede loopactie die aan de schwalbe van Suarez vooraf ging, maar ook dat hij niet meesprong bij het tegendoelpunt.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

T82
Berichten: 1771
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Bericht door T82 » zo aug 19, 2007 7:42 pm

goodfella schreef:En Sankoh was dramatisch?
Neehoor, verre van zelfs... Won uiteraard bijna alle duels van de Madurodamaanval van NAC. Voetballend zal het nooit een wonder worden.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo aug 19, 2007 7:45 pm

Yo schreef:Ben ik nu de enige die niet zo positief is? Die eerste 30 minuten waren zoo slecht. Na die paar doelpunten stortte de Graafschap helemaal in. Vooral die linksback was wel heeeel erg slecht, was verantwoordelijk voor bijna alle doelpunten.
Een wedstrijd duurt 90 minuten, dus ik zie het probleem niet.

Jammer dat ik moest werken en jammer dat Ajax tegenwoordig niet meer als laatste wordt uitgezonden, want dan had ik het nog kunnen zien. Geef mij maar Talpa!

O ja, Thomas, nogmaals bedankt!

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7313
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Bericht door Trab » zo aug 19, 2007 7:53 pm

goodfella schreef:
HtC had toch geen vertrouwen in KJH? Aldus de pro Blind lobby?
Wordt een beetje moe van Ten Cate. Zit zich zelf weer op de borst te kloppen omdat hij Klaas Jan een strafschop laat nemen bij een 1-6 voorsprong tegen De Graafschap. Alsof Huntelaar Ten Cate nodig heeft voor zijn zelfvertrouwen. Huntelaar is een sterke persoonlijkheid. Die redt zich zelf wel.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11936
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » zo aug 19, 2007 7:57 pm

Heee... Hallo Trab! Goed je weer eens te 'zien'! :biggthumpup.gif:

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7313
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Bericht door Trab » zo aug 19, 2007 8:04 pm

Zuidema schreef:Heee... Hallo Trab! Goed je weer eens te 'zien'! :biggthumpup.gif:
Dank Nestor. En heb je er nog een beetje vertrouwen in voor dit seizoen?

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » zo aug 19, 2007 8:07 pm

Trab schreef:
goodfella schreef:
HtC had toch geen vertrouwen in KJH? Aldus de pro Blind lobby?
Wordt een beetje moe van Ten Cate. Zit zich zelf weer op de borst te kloppen omdat hij Klaas Jan een strafschop laat nemen bij een 1-6 voorsprong tegen De Graafschap. Alsof Huntelaar Ten Cate nodig heeft voor zijn zelfvertrouwen. Huntelaar is een sterke persoonlijkheid. Die redt zich zelf wel.
Henk ging ook weer zo snugger in op die vraag van B. Barend m.b.t het stuk van Borst in het AD. Van binnen ontplofte hij zowat en dat om een krantenartikel... relax..

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11936
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » zo aug 19, 2007 8:10 pm

Trab schreef:
Zuidema schreef:Heee... Hallo Trab! Goed je weer eens te 'zien'! :biggthumpup.gif:
Dank Nestor. En heb je er nog een beetje vertrouwen in voor dit seizoen?
Nee, ondanks de 8-1 van vanmiddag. De Graafschap is niet de ploeg om de zwakke plekken van dit Ajax bloot te leggen. En die zijn er nog genoeg. Vooral op het punt van het teamwork. Maar individueel mag de boel ook nog wel wat opgekrikt worden met een paar goede spelers. En jij?

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » zo aug 19, 2007 8:25 pm

Na gisteren dacht ik dat vvv direct zou degraderen, wat werd er slecht verdedigd (of goed aangevallen?); na de samenvatting de graafschap - Ajax denk ik dat vvv zich eenvoudig redt, de graafschap verdedigde niet slecht, maar in het geheel niet.

Die linksback was een drama en in het centrum had de graafschap voor het gemak maar niemand opgesteld. Deze uitslag maakt aan Ajaxkant niemand wijzer; Suarez was bij de eerste vier doelpunten betrokken, een goed teken!
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9368
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Bericht door Monkey Tonk » zo aug 19, 2007 8:40 pm

gertjuh410 schreef:Geen idee waar ik dit moet plaatsen maar ik moet zeggen.. Rtl4 is net zo focking irritant als Talpa!! Sjonge.. Na elke samenvatting reclame!!
Volgend seizoen hopen op de Nos.. Wat was dat toch heerlijk.. GEEN reclame

Moet wel zeggen, de reclames zijn korter dan bij Talpa;-)
Lekker Amerikaans. Precies genoeg tijd om heen en weer naar de ijskast te lopen. :icon_arrow.gif:

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7313
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Bericht door Trab » zo aug 19, 2007 8:45 pm

Zuidema schreef:
Nee, ondanks de 8-1 van vanmiddag. De Graafschap is niet de ploeg om de zwakke plekken van dit Ajax bloot te leggen. En die zijn er nog genoeg. Vooral op het punt van het teamwork. Maar individueel mag de boel ook nog wel wat opgekrikt worden met een paar goede spelers. En jij?
Niet echt. Heb van de wedstrijd tegen Slavia weliswaar alleen het laatste kwartier kunnen zien, maar van de vriendschapelijke potjes ervoor werd ik ook niet echt vrolijk van.
We missen natuurlijk de nodige creativiteit zonder Sneijder, maar we moeten niet vergeten dat we ook met Sneijder vorig seizoen moeizaam kansen creerden. Zeker tegen ploegen die verdedigend speelden.

Ik snap ook bepaalde keuzes van Ten Cate niet. Van een Colin is toch duidelijk dat je die alleen kan gebruiken als mandekker en niet een vrije rol op rechts moet geven?
Een VderWiel moet toch altijd de voorkeur krijgen boven Colin? Eindelijk weer een speler met uitstraling en een goede inspeelpass. Man, wat heb ik die Ten Cate zitten vervloeken toen hij VderWiel eruit haalde tijdens het Amsterdam tournament. Hoe blind kan je zijn.

Van Urby is toch ook allang bekend dat hij of linksback moet spelen of links op een 4-mans middenveld. Nu wordt hij weer als linkshalf op een 3-mans middenveld gebruikt. Dat werkt toch niet? Daar mist hij de power en het loopvermogen voor. Het is toch een totaal ander type als Davids?

Waarom krijgt Vertonghen geen kans meer? Vorig seizoen uitstekend
gedaan in de voorbereiding, bij RKC goed gedaan. Waarom moeilijk doen met rechtsbenige spelers als Heitinga en Maduro op links. Ik mis gewoon de logica bij Ten Cate.

Ook voorin is het weer zo statisch als de pest. Suarez gaat net zo koppie onder als Perez als hij zo moet blijven plakken op links.
Daar waar Adriaanse en Van Gaal het team aanpast naar de kwaliteiten van de spelers, moeten de spelers bij Ajax zich aanpassen aan het systeem. Schiet toch niet op.
Verzin wat voorin. Geef Kennedy, Suarez en Huntelaar de vrijheid om van positie te wisselen. Zorg dat backs doorkomen. AZ speelde onder Co met V.Galen, Perez en Nelisse voorin. Van Gaal speelde met 2 spitsen. Allebei fantastich voetbal. Bij Ajax gaat het allemaal zo moeizaam en traag. Dat eeuwig blijven plakken aan die zijlijn. Daar zit toch geen verrassing in. Verzin wat Ten Cate.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » zo aug 19, 2007 8:52 pm

Daar waar Adriaanse en Van Gaal het team aanpast naar de kwaliteiten van de spelers, moeten de spelers bij Ajax zich aanpassen aan het systeem. Schiet toch niet op.
Schiet niet echt op, maar waarop baseer je deze mening? Op basis van De Graafschap uit? Ik heb vorig seizoen genoeg wisselingen gezien.

Verzin wat voorin. Geef Kennedy, Suarez en Huntelaar de vrijheid om van positie te wisselen. Zorg dat backs doorkomen. AZ speelde onder Co met V.Galen, Perez en Nelisse voorin. Van Gaal speelde met 2 spitsen. Allebei fantastich voetbal. Bij Ajax gaat het allemaal zo moeizaam en traag. Dat eeuwig blijven plakken aan die zijlijn. Daar zit toch geen verrassing in. Verzin wat Ten Cate.
Het gras is bij de buurman altijd groener. Suarez moet nu al wisselen met Bakircioglu en KJH? Ze kennen elkaar niet eens, Suarez is er net een week, Bakircioglu speelde met Colin achter zich, voor de tweede keer?

Bouw eerst aan zekerheden, KJH kan alleen op 9 spelen, laat hen daar eerst aan wennen. Ajax is niet alleen RB en WS kwijt (dat werd op tv verteld), maar m.i. uit de voorhoede ook Tom de Mul.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Plaats reactie