Voorbereiding op het seizoen 2007-2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do aug 02, 2007 10:44 am

Harm schreef:Vorig seizoen begon ook met die hosannaverhalen, maar na een wedstrijd of 11 sloeg het ineens om en deugde niets meer.
Dat is het leuke van de voorbereiding. Zeker vier clubs worden kampioen en niemand degradeert.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11423
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » do aug 02, 2007 10:45 am

Harm schreef:Welke club joodje?
He Harm , ga lekker verder chatten op deze site....

http://www.stormfront.org/forum/showthr ... 01334.html

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do aug 02, 2007 10:53 am

Nee, die kant gaan we niet op. Hier over de voorbereiding, s.v.p.

Daarover: je zult maar dure kaartjes gekocht hebben voor het AT. Fijn, Ten Cate schreeuwt van de daken dat dat toernooi hem helemaal niets interesseert.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » do aug 02, 2007 11:31 am

Parool
Toernooi zonder cachet

DICK SINTENIE

AMSTERDAM - De internationale voetbalkalender is vol. Zó vol dat er nauwelijks ruimte is om extra cachet te geven aan een vriendschappelijk toernooi als het Amsterdam Tournament.

''We spelen in Amsterdam, we willen ons gezicht laten zien,'' zei Ajax-trainer Henk ten Cate gisteravond in het Hilton Hotel tijdens de persconferentie van het toernooi. ''Maar we gaan geen gekke dingen doen.''

En met 'gekke dingen' bedoelde hij: half fitte voetballers over de kling jagen. ''De Champions League halen is het allerbelangrijkste. We trainen de komende dagen ook gewoon door.'' Martin van Geel, technisch directeur van de club, gebruikte andere woorden voor hetzelfde probleem: ''We hinken een beetje op twee gedachten.''

Bij Ajax heeft iedereen in de agenda een grote kring gezet om de datum 14 augustus. Dan speelt de club de eerste van twee duels in de voorronde van de Champions League. ''Als we in de voorronde falen, is het seizoen al voor een groot deel verpest,'' vindt Wesley Sneijder, die zijn keuze nog een jaar bij Ajax te blijven beloond hoopt te krijgen in de vorm van een langdurig en succesvol avontuur in Europa.

Toch is Ajax in de aanloop naar 14 augustus gebaat bij serieuze tegenstand. ''Atletico Madrid en Arsenal zijn uitstekende ploegen om tegen te oefenen,'' vindt Sneijder. Van Geel: ''En dat geldt tevens voor PSV, volgende week onze tegenstander voor de Johan Cruijff-Schaal. Ook dat duel bezien we in het licht van de voorronde van de Champions League.''

Mede vanwege die focus op de voorronde van de Champions League eindigde Ajax in 2005 en 2006 als laatste op het eigen toernooi.

Ten Cate had graag gezien dat Ajax wat ruimer in zijn spelers zou zitten. ''Het is vervelend dat je niet kunt werken met de mensen die je wilt hebben. Hopelijk verschijnt er snel witte rook boven de Arena.''

De trainer wil er na het vertrek van Ryan Babel een spits bij hebben, maar de onderhandelingen tussen Ajax en FC Groningen over Luis Suárez liepen spaak op de transfersom. Na een eerder afgeblazen arbitragezaak spant Suárez nu opnieuw een arbitragezaak aan bij de KNVB. De zaak dient maandag, maar volgens Ten Cate wacht Ajax niet op de uitslag. ''We moeten verder. Er zijn gesprekken gaande met andere kandidaten.''

Bovendien oriënteert Ajax zich om een vervanger voor Edgar Davids (beenbreuk) aan te trekken. Ten Cate: ''We zoeken niet iemand die een paar maanden een leemte opvult, maar een voetballer die ook in de jaren daarna nog van waarde is. En hij moet vrijwel meteen inzetbaar zijn, dus geen jeugdspeler.''

Achttien fitte voetballers heeft Ten Cate momenteel tot zijn beschikking, onder wie vier jeugdspelers en de herstelde Jaap Stam.

Van Geel wil de lichamelijke ongemakken niet los zien van de overvolle kalender. ''Het internationale voetbal is tot in de maand juni doorgegaan. En Ajax moet vanwege de voorronde Champions League in conditioneel opzicht alweer snel pieken. Dat zorgt voor overbelasting.''

Het publiek weet kennelijk ook niet wat het van het Amsterdam Tournament moet verwachten, afgaande op het feit dat de Arena vanavond (Arsenal-Lazio Roma en Ajax-Atletico Madrid) waarschijnlijk nog niet voor de helft gevuld zal zijn. Al loopt de kaartverkoop voor zaterdag (met Ajax-Arsenal op het programma) beduidend beter.

Tegenvallende publieke belangstelling heeft overigens geen financiële consequenties voor Ajax, want The International Event Partnership betaalt een vast bedrag aan de club om het toernooi te mogen organiseren.

© Het Parool, 02-08-2007

Jack Reynolds
Berichten: 1208
Lid geworden op: zo apr 29, 2007 4:20 pm
Locatie: Nederland

Bericht door Jack Reynolds » do aug 02, 2007 12:10 pm

joey schreef:Nee, die kant gaan we niet op. Hier over de voorbereiding, s.v.p.
In plaats van Toppie erop aan te spreken, zou je Harm erop aan moeten spreken. Hij is degene die te ver gaat.
Ik ben

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Bericht door 666 » do aug 09, 2007 7:33 pm

FC Groningen heeft dankzij Suárez een financieel belang bij succes voor Ajax en toevallig gaan we de een-na-laatste competitiewedstrijd op bezoek in Groningen...

Als PSV (wat een toeval, op de laatste speeldag weer tegen Vitesse) het doelsaldo weer omhoog wil kopen mogen ze alvast gaan sparen. Of hebben ze dat al geregeld in de Lazovićdeal?

:666.gif:
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » do aug 09, 2007 7:44 pm

Jack Reynolds schreef:
joey schreef:Nee, die kant gaan we niet op. Hier over de voorbereiding, s.v.p.
In plaats van Toppie erop aan te spreken, zou je Harm erop aan moeten spreken. Hij is degene die te ver gaat.
Ach, als hij de naam van PSV niet eens kan typen.

Jack Reynolds
Berichten: 1208
Lid geworden op: zo apr 29, 2007 4:20 pm
Locatie: Nederland

Bericht door Jack Reynolds » vr aug 10, 2007 12:17 pm

Hij is hier op een Ajax-forum. Dan kan hij uiteraard nog gewoon PSV schrijven in plaats van Pisvee. Maar dat wil niet zeggen dat jij hem hier vervolgens op een denigrerende toon uit moet schelden voor 'joodje'.
Ik hoef jou tenslotte ook niet uit te schelden voor 'lampenkap' op een PSV-forum. Dan heb ik waarschijnlijk een minuut later al een ban.
Laatst gewijzigd door Jack Reynolds op vr aug 10, 2007 12:21 pm, 5 keer totaal gewijzigd.
Ik ben

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » vr aug 10, 2007 12:20 pm

En toch blijf ik dat gewoon doen.

Jack Reynolds
Berichten: 1208
Lid geworden op: zo apr 29, 2007 4:20 pm
Locatie: Nederland

Bericht door Jack Reynolds » vr aug 10, 2007 12:22 pm

Dan moeten de mods je daarop aanspreken.
Ik ben

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » vr aug 10, 2007 12:26 pm

Ik denk dat ze al blij zijn dat ik hier niet zoveel meer ben :D

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di aug 14, 2007 8:36 am

Hebben jullie dat nou ook? Het voélt gewoon niet goed, dit seizoen. Het vorig is nog amper verwerkt (sterker, het is nog niet verwerkt) en nu staan we met miljoenen op de bank, maar met een middelmatige selectie voor seizoen 2007-2008, met in het achterhoofd de gedachte dat we Stam, KJH, Heitinga en waarschijnlijk Davids voor het laatst als Ajacied actief zien.

Ik heb dit seizoen niet dat spannende onderbuikgevoel, zoals het er vorig jaar augustus was; namelijk het idee dat we wel weer eens kampioen konden worden. Natuurlijk, vorig jaar was de koude douche al snel aangezet tegen Kopenhagen, maar die thrill ("het kán") ontbreekt nu volledig. Ik voel me zoals enkele jaren geleden, toen Blind de profetische woorden sprak: "Mijn selectie is compleet".
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » di aug 14, 2007 10:30 am

Ik voel me zoals enkele jaren geleden, toen Blind de profetische woorden sprak: "Mijn selectie is compleet".
We weten hoe dat is afgelopen.

Mijn gevoel? Sterk wisselend. De hoop dat nu andere jonge spelers opstaan en dat er sterke vervangers worden aangetrokken (ik weet dat ze met elf man spelen). Lees is dat Espagnol 15 miljoen vraagt, dan voelt dat bij mij niet goed. Riera scoort niet zo vaak en zal toch wel minder zijn dart WS? Veel geld voor een Ajacied, voor mijn gevoel: te veel. Voor de helft(???) komt Clarence S.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » di aug 14, 2007 8:12 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Hebben jullie dat nou ook? Het voélt gewoon niet goed, dit seizoen. Het vorig is nog amper verwerkt (sterker, het is nog niet verwerkt) en nu staan we met miljoenen op de bank, maar met een middelmatige selectie voor seizoen 2007-2008, met in het achterhoofd de gedachte dat we Stam, KJH, Heitinga en waarschijnlijk Davids voor het laatst als Ajacied actief zien.
Ik ben het met je eens. Ik ben qua verkopen tevreden over MvG met wat voor bedragen hij binnen weet te halen, dat doet ie gewoon netjes, ik vind ook dat ie goed overkomt in de media maar over zn aankoopbeleid kan ik niet warm of koud worden. Ik heb niet het gevoel dat hier gebouwd wordt aan een AJAX wat over 1 of 2 jaar weer eens de laatste 8 van de CL kan halen.

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Bericht door Michael_B » di aug 14, 2007 8:21 pm

Ik wel. Er worden nuttige spelers gehaald die elkaar aanvullen. Als die een paar jaar samen spelen wordt het wat. Zeker aangevuld met een aantal van onze toptalenten als vd Wiel en Donald.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » di aug 14, 2007 9:47 pm

De Dominee schreef:Ik wel. Er worden nuttige spelers gehaald die elkaar aanvullen. Als die een paar jaar samen spelen wordt het wat. Zeker aangevuld met een aantal van onze toptalenten als vd Wiel en Donald.
Als die een paar jaar samenspelen, dat is het probleem bij Ajax, ieder jaar staat er een ander elftal! Nu Grygera, De Mul, Sneijder en Babel, volgens jaar Stam, Davids, KJH(?), de 36-jarige Urzaiz en de speler die zich dit jaar het best heeft ontwikkeld, zullen zijn verdwenen.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » di aug 14, 2007 9:58 pm

Daar heb je wel een zorgelijk punt inderdaad. Dit is eigenlijk geen werkbare situatie. Reden te meer waarom ik me kwaad kan maken wanneer mensen zo makkelijk roepen dat bijvoorbeeld Heitinga wel eventjes verkocht kan worden omdat hij maar een waterdrager is en 'die zijn simpel te vervangen'. Fout. Heitinga is juist een zeer waardevolle speler voor Ajax, hij zorgt voor continuïteit en bewaakt de clubcultuur, en is daarnaast ook een prima speler die je echt niet goedkoop vervangt voor een gelijkwaardig alternatief. Volgend jaar moeten we hem gewoon weer aan zijn contract houden. Huntelaar mag weg (langer wachten zou veel miljoenen schelen) en waarschijnlijk zetten Stam en Davids er een punt achter. Verder mogen er geen basisspelers weg, 3 vertrekkende basisspelers is meer dan genoeg.
Ajax!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » di aug 14, 2007 10:00 pm

Huntelaar mag weg (langer wachten zou veel miljoenen schelen)
We zijn het eens??????????????????????????????????????????
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2155
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Bericht door Cluijffert » di aug 14, 2007 10:00 pm

het voelt ook helemaal niet okay. tot dit seizoen had ik veel vertrouwen in de combi Van Geel en TenCate, maar dat is nu een stuk minder. Rommedahl was een prutser die jaarlijks voor veel assists zorgde, maar ik kan zijn aankomst verdedigen, Kenny is een logische aankoop, maar 8 miljoen voor Suarez (las ik hier) is een joke natuurlijk. De blesure van Davids is niet opgevangen en dan laat je net voor de champions league qualiticatie je keyplayer vertrekken (Zlatan anyone...). Ik begrijp, een bod van 27 miljoen laat je niet lopen, maar zo begint Ajax wederom verzwakt aan een seizoen waarin het kampioen MOET worden...

No BS... no excuses, Ajax moet dit jaar presteren.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » di aug 14, 2007 10:02 pm

Demosthenes schreef:
Huntelaar mag weg (langer wachten zou veel miljoenen schelen)
We zijn het eens??????????????????????????????????????????
Ik bedoel natuurlijk volgend seizoen he!

Dit seizoen zitten we al aan 4 vertrekkende basisspelers.
Ajax!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » di aug 14, 2007 10:04 pm

Giacomo Puccini schreef:
Demosthenes schreef:
Huntelaar mag weg (langer wachten zou veel miljoenen schelen)
We zijn het eens??????????????????????????????????????????
Ik bedoel natuurlijk volgend seizoen he!

Dit seizoen zitten we al aan 4 vertrekkende basisspelers.
Jammer, zijn we het op dit moment niet eens! :dissapprove.gif:
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di aug 14, 2007 11:53 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Hebben jullie dat nou ook? Het voélt gewoon niet goed, dit seizoen. Het vorig is nog amper verwerkt (sterker, het is nog niet verwerkt) en nu staan we met miljoenen op de bank, maar met een middelmatige selectie voor seizoen 2007-2008, met in het achterhoofd de gedachte dat we Stam, KJH, Heitinga en waarschijnlijk Davids voor het laatst als Ajacied actief zien.

Ik heb dit seizoen niet dat spannende onderbuikgevoel, zoals het er vorig jaar augustus was; namelijk het idee dat we wel weer eens kampioen konden worden. Natuurlijk, vorig jaar was de koude douche al snel aangezet tegen Kopenhagen, maar die thrill ("het kán") ontbreekt nu volledig. Ik voel me zoals enkele jaren geleden, toen Blind de profetische woorden sprak: "Mijn selectie is compleet".
We zijn er op de flanken op vooruit gegaan. Davids hoeven we niet te missen als we het verlies van Sneijder met een ander type speler opvangen. Want laten we niet vergeten dat Sneijder een van de grootste redenen was om met Davids en Gabri te spelen.

Ik raak pas in paniek als Ajax een flutspeler haalt als vervanger voor Sneijder. Tot nu toe zijn we er op vooruit gegaan, al vraag ik me af of er niet meer stappen mogelijk waren.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di sep 11, 2007 10:14 pm

Ajax en Go Ahead naar tuchtcommissie KNVB om gestaakt oefenduel

Datum: 11-sep-2007 19:28

Ajax en Go Ahead Eagles weigeren een schikkingsvoorstel van de aanklager betaald voetbal te accepteren voor het gestaakte oefenduel op 21 juli. De zaak wordt verwezen naar de tuchtcommissie. Go Ahead - Ajax werd na 33 minuten afgebroken wegens vechtpartijen op de tribunes. Go Ahead wordt in staat van beschuldiging gesteld omdat ze onvoldoende maatregelen zou hebben genomen om de rellen te voorkomen, Ajax wegens het verlaten van het speelveld en het niet willen uitspelen van de wedstrijd. De schikking betrof voor beide clubs een boete van 5.000 euro. In de oefenwedstrijd liep Edgar Davids (zie foto) zijn zware blessure op. (MA)
Sportweek.nl

Helemaal gestoord, zijn die lui bij de KNVB.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » di sep 11, 2007 11:17 pm

Waarom?

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di sep 11, 2007 11:30 pm

Omdat de scheidsrechter het duel tijdelijk heeft gestaakt en vervolgens zelf aan de spelers van Ajax heeft gevraagd of ze door wilden gaan.

Plaats reactie