JC Schaal 2007/2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

JC Schaal 2007/2008

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » do jun 07, 2007 12:16 pm

Duel Johan Cruijf Schaal naar zaterdag
ZEIST - Het duel tussen landskampioen PSV en bekerwinnaar Ajax om de Johan Cruijff Schaal wordt een dag eerder gespeeld dan gepland. De voetbalbond KNVB heeft de wedstrijd in overleg met beide clubs en de gemeente Amsterdam verplaatst van zondag 12 augustus naar zaterdag 11 augustus.

De andere datum is nodig om Ajax meer rust te gunnen. De winnaar van de play-offs moet zeer waarschijnlijk al op dinsdag 14 augustus spelen in de voorronde van de Champions League.

De wedstrijd om de Johan Cruijf Schaal is traditioneel de opening van het nieuwe seizoen. Plaats van handeling is de Amsterdam ArenA.
Wat lief van de lampjes!! :eusa_liar.gif:

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » do jun 07, 2007 12:35 pm

Komen ze dan weer massaal naar de hoofdstad? :smallgrin.gif:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do jun 07, 2007 1:09 pm

Gaan we toch weer 4 wedstrijden spelen in zo'n 12 dagen.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » do jun 07, 2007 1:13 pm

Haha, vorig seizoen haalden ze de 300 man nog niet eens volgens mij.

Zal wel weer een gezapig potje worden die wij met 3-1 gaan winnen. Zoals elk jaar.

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » do jun 07, 2007 2:45 pm

Ik denk dat we het deze keer aan ons voorbij laten gaan en ons volop gaan storten op de 2 VCL wedstrijden.

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » do jun 07, 2007 3:22 pm

Ik vind dit altijd een leuk begin van het seizoen. Ik ben er dus wel bij.

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » do jun 07, 2007 3:47 pm

Ik zal er ook wel zijn, maar ik verwacht alleen dat Ajax het een beetje af zal laten weten en alles gaat doen om zich nu wel te kwalificeren voor de CL.

Andy22
Berichten: 883
Lid geworden op: vr okt 17, 2003 12:06 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Andy22 » vr jun 08, 2007 12:43 pm

Ik ben er ook, leuk begin van het seizoen.! :afca.gif:
"I am a Maniac, an AJAX-maniac"

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » vr jun 08, 2007 1:35 pm

Met goed gevuld Zuid1 en 2 wordt het wel wat!!
:tifoajax.gif:

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » vr jun 08, 2007 2:03 pm

Een dagje Amsterdam. Wedstrijd zelf skip ik.

Gebruikersavatar
Pride of Amsterdam
AT Toto Admin
Berichten: 2704
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 10:31 pm
Locatie: F-Side

Bericht door Pride of Amsterdam » di aug 07, 2007 4:38 pm

Mocht er nog iemand 1 kaart hebben voor Zuid 1e ring... ik hou me aanbevolen.
Op naar de vierde ster!

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » di aug 07, 2007 4:49 pm

Spijker schreef:Komen ze dan weer massaal naar de hoofdstad? :smallgrin.gif:
Goodfella komt wel een dagje naar de grote stad!

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » di aug 07, 2007 5:30 pm

Dat is mooi, zie ik hem ook weer eens een keer. Dat is al weer een maand of twee geleden!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47906
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » di aug 07, 2007 6:09 pm

Verwacht weinig spektakel, al denk ik toch wel dat we deze pot kunnen winnen. Ik ben er overigens ook bij.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di aug 07, 2007 6:18 pm

Ik weet nog niet zeker of ik ga.

Verder heb ik eerlijk gezegd geen idee hoe PSV er voor staat, dus ik kan er zonder opstellingen weinig over zeggen.

LucaS
Berichten: 53553
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di aug 07, 2007 6:19 pm

Spektakel?
Dat gold wel voor Ajax. Overtuigend was het spel van de Amsterdamse ploeg echter niet. In de rust werd Ajax met een fluitconcert naar de kleedkamer begeleid en na afloop klonk een aarzelende juichkreet van de lege tribunes. Wat vooral opviel was het gebrek aan bravoure en avontuurlijk voetbal. Een individuele actie wordt steeds zeldzamer bij Ajax. Kennelijk allemaal al in het kader van de behoedzame aanpak voor de (financieel) belangrijke Europese wedstrijden.
Bron: NRC
Daar gaat het niet om in het hedendaagse voetbal.
Leve Ten cate en van Geel!
I think I lost my fucking headache

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di aug 07, 2007 6:21 pm

Het zou wellicht helpen als je even aangeeft naar aanleiding van wat en wanneer dat stukje is geschreven? En of er nog wat meer stond dan die 5 regels.

LucaS
Berichten: 53553
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di aug 07, 2007 6:22 pm

Waarom? Dit stukje says it all. :sad.gif:


Maar omdat jij het bent:
‘Vernieuwd’ Ajax schuwt het avontuur
Door onze redacteur Erik Oudshoorn
Amsterdam, 3 aug. Slechts vijftienduizend mensen waren gisteravond nieuwsgierig naar de presentatie van Ajax voor het nieuwe seizoen. Het team van Henk ten Cate versloeg in de tweede wedstrijd van het wat troosteloze Amsterdam Tournament het Spaanse Atletico Madrid met 2-0. Archief:overzicht - Meer sportnieuws
print artikel mail artikelDe matige belangstelling zegt niet alles, want de verkoop van seizoenkaarten van Ajax schijnt boven verwachting te verlopen. Maar toch, de aanhang van de bekerkampioen staat nog niet te dringen aan het hek om de Arena in te kunnen.

Dat is een schril contrast met de situatie bij het gerenoveerde Feyenoord. De Kuip was vorige week uitverkocht toen de nieuwe helden van het legioen zich voorstelden in het vriendschappelijke duel met Chelsea.

In Amsterdam bleven deze zomer spectaculaire aankopen uit. Het publiek is het waarschijnlijk zat dat Ajax al een paar jaar de tweede viool speelt in het Nederlandse voetbal. Van trainer Ten Cate, technisch directeur Martin van Geel en algemeen directeur Maarten Fontein wordt komend seizoen op z’n minst verwacht dat ze hun club naar de landstitel zullen leiden, zoals ook in het beleidsplan staat. Ten Cate zal ook beseffen dat, wil hij over een jaar nog kans maken op verlenging van zijn contract, Ajax zich dan deze maand in elk geval zal moeten kwalificeren voor de Champions League.

Dat speelde gisteravond ongetwijfeld mee in de benadering van de wedstrijd tegen Atletico. Vooropgesteld, het was vooral de Spaanse club die ernstig teleurstelde. De stadgenoot van Real gaf deze zomer een kleine tachtig miljoen euro uit aan versterkingen. Diego Forlan (21 miljoen) en José Antonio Reyes (12 miljoen) sprongen het meest in het oog. Zij waren overigens niet van de partij. Een andere aanwinst, de Portugees Simaõ Sabrosa, verhuisde voor 20 miljoen van Benfica naar Atletico. Daar stond wel het vertrek van Fernando Torres, publiekslieveling in stadion Vicente Calderon, voor 36 miljoen naar Liverpool tegenover.

In vergelijking met die megatransacties komt het gerommel in de marge van Ajax, dat de hulp van de arbitragecommissie nodig heeft om Luis Suarez aan te trekken van FC Groningen, aandoenlijk over. Op het veld waren de verhoudingen meer in evenwicht. Atletico verprutste wel wat kansen op een doelpunt, maar had qua spel geen recht op de overwinning.

Dat gold wel voor Ajax. Overtuigend was het spel van de Amsterdamse ploeg echter niet. In de rust werd Ajax met een fluitconcert naar de kleedkamer begeleid en na afloop klonk een aarzelende juichkreet van de lege tribunes. Wat vooral opviel was het gebrek aan bravoure en avontuurlijk voetbal. Een individuele actie wordt steeds zeldzamer bij Ajax. Kennelijk allemaal al in het kader van de behoedzame aanpak voor de (financieel) belangrijke Europese wedstrijden.

De nieuwe aanwinst Kennedy Bakircioglu, afkomstig van FC Twente, kon wel bekoren in de eerste helft. Maar hij is geen rechtsbuiten à la John van ’t Schip of Sjaak Swart, een type speler dat Ajax zo sterk kon maken in het verleden. ‘Kennedy’ opereert eerder zoals Finidi George dat deed, ‘hangend’ op de vleugel.

Jürgen Colin, de andere nieuweling, speelde terughoudend. Als linksback wenste hij bij zijn eerste optreden in de Arena geen enkel risico te nemen. In de tweede helft werd Bakircioglu vervangen door weer een debutant, Dennis Rommedahl. De Deen bleek net als in zijn periode bij PSV nog steeds razendsnel. Maar het gaat in de voorhoede om het rendement. Vooralsnog is Bakircioglu eerste keus bij Ten Cate.

De Ajax-trainer klaagde over zijn smalle selectie. Hij wil in elk geval nog een linksbuiten aantrekken. Leonardo, Nicolae Mitea en Edgar Manucharyan zijn langdurig geblesseerd. Voor het geval dat het niets wordt met Suarez heeft hij twee andere spelers benaderd. Daarnaast vindt Ten Cate dat zijn werkgever op zoek moet naar een vervanger voor Edgar Davids die voorlopig uit de roulatie zal zijn door een gebroken scheenbeen.

Wesley Sneijder bewees gisteravond nog eens dat het van vitaal belang is dat hij dit seizoen voor Ajax behouden blijft. Met een geweldig afstandsschot van 25 meter, na een mooie individuele actie, besliste hij de wedstrijd.

Kort na rust had Gabri met een kopbal Ajax de voorsprong bezorgd na een pass van Colin en een voorzet van Urby Emanuelson. Ten Cate was wel tevreden over dit „teamdoelpunt”. Maar vond het achteraf logischerwijs „laakbaar” dat Gabri in de slotfase Simaõ na een duwtje een dreun in zijn gezicht gaf en dus voortijdig kon vertrekken. Nou ja, zo logisch was de kritiek van de trainer nu ook weer niet. Hij verloor zijn zelfbeheersing door protesterend het veld op te lopen nadat arbiter Eric Braamhaar de rode kaart had getrokken voor Gabri. In dat opzicht is er bij Ajax niets veranderd. „Vroeger was Ajax te lief, nu past het weer niet bij deze club”, mopperde Ten Cate in een verweer tegen deze actie.

3 augustus
I think I lost my fucking headache

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di aug 07, 2007 6:27 pm

Ik vind het een beetje een nietszeggend stukje, eerlijk gezegd. Nog zo'n journalist die het geweldige Feyenoord roemt. :aai.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58893
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » di aug 07, 2007 7:28 pm

Deze wedstrijd is voor de kat z'n ... aldus HtC .. alles in het teken van de VCL. wedstrijd ...

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di aug 07, 2007 7:48 pm

Voetske schreef:Deze wedstrijd is voor de kat z'n ... aldus HtC .. alles in het teken van de VCL. wedstrijd ...
Is elk jaar een wedstrijd om des Keizers baard, dus dit jaar ook.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53553
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di aug 07, 2007 8:15 pm

Thomas schreef:Ik vind het een beetje een nietszeggend stukje, eerlijk gezegd. Nog zo'n journalist die het geweldige Feyenoord roemt. :aai.gif:
Het ging niet om feyenoord. het ging om het stukje dat ik afzonderlijk plaatste. jij kan dat nietszeggend vinden, maar toevallig stond Ajax voor mij altijd voor spectaculair en avontuurlijk voetbal. Of er nu een gebrek aan klasse in de selectie was of niet.
I think I lost my fucking headache

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di aug 07, 2007 8:18 pm

En jij vindt dat het tekort daaraan aan Ten Cate ligt?

Btw, zo zie ik het uiteraard ook graag bij Ajax. Daarin zullen weinig meningen hier verschillen hoor.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58893
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » di aug 07, 2007 8:41 pm

joey schreef:
Voetske schreef:Deze wedstrijd is voor de kat z'n ... aldus HtC .. alles in het teken van de VCL. wedstrijd ...
Is elk jaar een wedstrijd om des Keizers baard, dus dit jaar ook.
Nou, Henkie sprong anders de vorige aflevering een gat in de lucht ...
,,Dit is een belangrijke overwinning voor ons”, gaf Ten Cate na afloop aan. ,,Je wint een prijs en het geeft vertrouwen. Deze zege hebben we afgedwongen en we zijn er blij mee.”

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di aug 07, 2007 8:44 pm

Dat was na een kansloos competitieseizoen, waarin Ajax van iedere concurrent of rivaal minimaal 1 keer kansloos verloor. Ieder teken van verbetering ten opzichte van het heersende PSV was toen inderdaad mooi meegenomen. Inmiddels, na een wat beter jaar waarin iedere rivaal of concurrent minstens 1 keer werd verslagen (en soms zelfs vernedert), is het niet absoluut noodzakelijk om deze schaal te winnen. Ik win hem het liefst wel, omdat het altijd leuk is om van PSV te winnen. Maar ik neem aan dat deze groep zich mentaal niet uit het veld laat slaan als ze zaterdag verliezen.

Plaats reactie