Amsterdam Toernooi 2007/2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13356
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » za aug 04, 2007 8:40 pm

Het is niet best.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58893
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za aug 04, 2007 8:47 pm

Dur is maar 1 ploeg die voetbalt.Wij lopen steeds maar achteruit.Gabri, Davids, Stam er niet bij en het elftal heeft weer heel vlug iets weg van een kinderklas.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za aug 04, 2007 9:05 pm

Mag ik alvast iemand nomineren voor de titel van slechtste speler van het seizoen?

George 'halfzachte inspeelpass' Ogararu! :excited.gif:

Heel vreemd dat Henk Wiel eruit haalde en onze Roemeense topper liet staan. Verder is Vermaelen natuurlijk geen linksback. Maduro één van de lichtpuntjes.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11936
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » za aug 04, 2007 9:09 pm

Weer dat ongelooflijke gepruts tussen verdediging en middenveld. Waar zijn verdomme de aanspeelpunten? Pas met het terugzakken van Sneijder wordt het middenveld wat meer bereikt en komen de aanvallers ook meer in beeld.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » za aug 04, 2007 9:11 pm

Bertje schreef:Mag ik alvast iemand nomineren voor de titel van slechtste speler van het seizoen?

George 'halfzachte inspeelpass' Ogararu! :excited.gif:

Heel vreemd dat Henk Wiel eruit haalde en onze Roemeense topper liet staan. Verder is Vermaelen natuurlijk geen linksback. Maduro één van de lichtpuntjes.
Ja dat zei ik vorig seizoen ook al. Deze jongen snapt het echt niet.

Overigens had veel liever van der Wiel in het veld gehouden!

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » za aug 04, 2007 9:22 pm

Ik vond Gregory inderdaad opbouwend er niet slecht uitzien. Rommedahl valt overigens ook niet verkeerd in. Zou hij dan toch kunnen voetballen?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Starring
Berichten: 2523
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 10:19 am

Bericht door Starring » za aug 04, 2007 9:26 pm

Wat bezielt HTC in hemelsnaam om de prima spelende vd Wiel naar de kant te halen? Terwijl Colin en Oga geen bal over 5 meter goed en strak kunnen inspelen. Ongelovelijk!

Het niveauverschil tussen enkele spelers is gigantisch.

Gaat Maduro eindelijk een comeback maken? Loopt goed vooruit te verdedigen.
Wie kent Cees de Wolf nog schreef:
Rommedahl valt overigens ook niet verkeerd in. Zou hij dan toch kunnen voetballen?
Voetballen kan ie niet echt. Rap en dreigend is hij daarentegen wel. Hij moet dit seizoen alleen diep de ruimte ingestuurd worden. Hem een bal aanspelen in de kleine ruimte of onder druk is er niet bij.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33835
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » za aug 04, 2007 9:41 pm

Je kunt zeggen wat je wilt, maar na de tactische omzetting is een redelijk gelijkwaardige wedstrijd geworden, en in de tweede helft heb ik nog geen kans voor Arsenal gezien. Of kijk ik naar een andere wedstrijd?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Starring
Berichten: 2523
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 10:19 am

Bericht door Starring » za aug 04, 2007 9:54 pm

Doe gauw je dvd-speler uit, Duke. Arsenal had allang met duidelijke cijfers voor moeten staan. Ze lijken niet eens vol gas te geven.

Zolang iedereen fit blijft, heeft dit Ajax nog enige niveau. Zodra er ook maar één volwaardige speler afwezig is, zoals vandaag, slaat dit Ajax net als vandaag geen deuk in een pakje boter.

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Bericht door Frank » za aug 04, 2007 10:02 pm

Duke schreef:Je kunt zeggen wat je wilt, maar na de tactische omzetting is een redelijk gelijkwaardige wedstrijd geworden, en in de tweede helft heb ik nog geen kans voor Arsenal gezien. Of kijk ik naar een andere wedstrijd?
Blijkbaar... :hypocrite.gif:

Doen Huntelaar en Sneijder uberhaupt mee? Hoevaak is Ajax nu echt gevaarlijk geweest voor het doel van Arsenal? Ik kan me alleen de kopbal van Huntelaar voor de geest halen, en dat was in de 82ste (?) minuut...

Gebruikersavatar
Deli
Berichten: 587
Lid geworden op: do dec 29, 2005 11:27 pm
Contacteer:

Bericht door Deli » za aug 04, 2007 10:13 pm

Ik heb het na de eerste helft maar opgegeven.
Heb me 45 minuten lang zitten ergeren. On-ge-lo-fe-lijk...

Ik denk dat het 18 minuten geduurd heeft voordat die Duitser in het doel bij Arsenal de bal aangeraakt heeft. De verkeerde inspeelballen waren niet op twee handen te tellen.....

Waardeloos Ajax....

Ik heb me heel de zomer al geergerd aan de afwachtende houding van bestuur en technische staf aangaande mogelijke aankopen...nu heeft iedereen gezien dat dit Ajax op Stam, Davids, Gabri, Sneijder en Heitinga na NIETS voorstelt.....

Hopeloos seizoen here we come...

Huntelaar begint steeds meer een persiflage te worden van de Huntelaar in pompeblaeden.
Victory over oneself is the greatest of victories-Plato

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za aug 04, 2007 10:19 pm

Donald is absoluut een leuke speler. :yes.gif:

Goede techniek, fysiek sterk, goed loopvermogen, goede trap én overzicht. :ajaxsmiley.gif:

Vermaelen zit er op het beslissende moment naast. Zoiets moet eruit, want anders kun je als trainer beter kiezen voor iemand die Urby beter ondersteunt en/of opbouwend sterker is. Vertonghen en Colin gaan daar hun minuten nog krijgen. Vermaelen moet oppassen dat hij 'slechts' back-up van Stam wordt.

Heitinga opbouwend beduidend beter als hij het spel meer voor zich krijgt en zich mag laten zakken in de achterste linie.

Verder Maduro sterk, Rommedahl Dommedahl, Bakircioglü voldoende, Ogararu een drama, Colin is geen zoneverdediger, Urby redelijk, Stekelenburg fantastisch en Sneijder en Huntelaar onder hun niveau, al helpt een fatsoenlijke opbouw onze twee topschutters natuurlijk ook.
Laatst gewijzigd door Bert op za aug 04, 2007 10:27 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58893
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za aug 04, 2007 10:22 pm

Zuidema schreef:Weer dat ongelooflijke gepruts tussen verdediging en middenveld. Waar zijn verdomme de aanspeelpunten? Pas met het terugzakken van Sneijder wordt het middenveld wat meer bereikt en komen de aanvallers ook meer in beeld.
Achterhoede liep veel te veel terug inplaats van vooruit te verdedigen, was goed te zien bij de 1 - 0 van Arsenal.Arsenal was de voetballende ploeg, AJAX bestaat nog steeds uit te veel eilandjes en miscommunicatie tussen de spelers.Verdediging oogt zonder Stam zeer kwetsbaar, middenveld mist zijn stofzuigers die Sneijder uit de wind houden.En KjH krijgt weinig goede ballen.

Afijn, op naar de JC schaal.Weer een wedstrijd die nergens om gaat volgens HtC, al begrijp ik dan niet waar die agressie op het veld dan voor nodig is ...

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » za aug 04, 2007 10:54 pm

Bertje schreef:Donald is absoluut een leuke speler. :yes.gif:

Goede techniek, fysiek sterk, goed loopvermogen, goede trap én overzicht. :ajaxsmiley.gif:

Vermaelen zit er op het beslissende moment naast. Zoiets moet eruit, want anders kun je als trainer beter kiezen voor iemand die Urby beter ondersteunt en/of opbouwend sterker is. Vertonghen en Colin gaan daar hun minuten nog krijgen. Vermaelen moet oppassen dat hij 'slechts' back-up van Stam wordt.

Heitinga opbouwend beduidend beter als hij het spel meer voor zich krijgt en zich mag laten zakken in de achterste linie.

Verder Maduro sterk, Rommedahl Dommedahl, Bakircioglü voldoende, Ogararu een drama, Colin is geen zoneverdediger, Urby redelijk, Stekelenburg fantastisch en Sneijder en Huntelaar onder hun niveau, al helpt een fatsoenlijke opbouw onze twee topschutters natuurlijk ook.
Dommedahl :confused.gif:

Vooralsnog de enige goed spelende aanvaller bij Ajax. Kennedy was echt drie keer niks, en Huntelaar ook niet gezien. Hij is degene waar de kansen begonnen, op die van Huntelaar na.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Bericht door Frank » za aug 04, 2007 11:10 pm

Heitinga beste speler van het toernooi.... :eusa_naughty.gif:

Als hij ergens goed in was vandaag (herstel, ondertussen gisteren), was het wel in het neerschoffelen van de tegenstanders...

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za aug 04, 2007 11:20 pm

Frank schreef:Doen Huntelaar en Sneijder uberhaupt mee? Hoevaak is Ajax nu echt gevaarlijk geweest voor het doel van Arsenal? Ik kan me alleen de kopbal van Huntelaar voor de geest halen, en dat was in de 82ste (?) minuut...
Schietkansen van Rommedahl en Kennedy en schoetne uit de tweede lijn van Maduro en een vrije trap van Sneijder. Verder niet veel, inderdaad.

Ik vond het verder een aparte 'vriendschappelijke' wedstrijd. Beide teams kleunden er behoorlijk in en Arsenal was in de vorm van Flamini, Gallas en Van Persie nog bloedirritant ook. Los daarvan is het positiespel van Arsenal natuurlijk uitstekend. Zonder echte spits spelen en dan vanwege constante beweging zonder bal en positiebewegingen alsnog regelmatig iemand voor de goal zetten. Voor mij zou Arsene Wenger dé droamcoach voor Ajax zijn. Helaas zijn dromen bedrog...
Bertje schreef:Maduro één van de lichtpuntjes.
En de man die Ajax regelmatig in gevaar bracht. Hij had me weer een aantal slordige momenten, zeg. Dat kan echt niet op dit niveau. Verder stond-ie wel aan de basis van de versnellende momenten, dat dan weer wel.

Zuidema schreef:Weer dat ongelooflijke gepruts tussen verdediging en middenveld. Waar zijn verdomme de aanspeelpunten? Pas met het terugzakken van Sneijder wordt het middenveld wat meer bereikt en komen de aanvallers ook meer in beeld.
Dan moet je bij 'man van het toernooi' Heitinga en z'n mede-middenvelders zijn. Zeldzaam weinig beging bij Ajax van de spelers zonder bal. Heitinga toonde vandaag iets meer lef, maar blijft nog altijd het liefst in die safe zone. Geen wonder dat die verdediging zo in een kommetje blijft spelen en een Van der Wiel, Ogararu of Colin op een gegeven moment de bal inlevert bij een inspeelpass.

Het is natuurlijk ook schrijnend om te zien hoe technisch beperkte spelers als Gabri en Rommedahl dit team een extra impuls kunnen geven. Rommedahl puur als snel aanspeelpunt. Want eerlijk is eerlijk, z'n kracht ligt in de beweeglijkheid en de diepte en daar valt voor Ajax veel winst te boeken. Gabri is met Davids corrigerend belangrijk maar kan individueel ook uitblinken, puur door de gaten in te lopen en te proberen het tempo hoog te houden. Dat leidt uiteraard tot slordigheden, maar zelfs op die manier is hij van waarde. Dat zegt echter meer over de beweging over de ploeg dan de kwaliteiten aan de bal van Gabri.
Bertje schreef:Donald is absoluut een leuke speler. :yes.gif:

Goede techniek, fysiek sterk, goed loopvermogen, goede trap én overzicht. :ajaxsmiley.gif:
En beweeglijk, hè. Leuk om ook eens de goede kant van die jongen te zien.
Vermaelen zit er op het beslissende moment naast. Zoiets moet eruit, want anders kun je als trainer beter kiezen voor iemand die Urby beter ondersteunt en/of opbouwend sterker is. Vertonghen en Colin gaan daar hun minuten nog krijgen. Vermaelen moet oppassen dat hij 'slechts' back-up van Stam wordt.

Uitgekapt worden door Van Persie is geen schande, maar hij had inderdaad 2 slechte momenten. Daar zat natuurlijk een loopduel tussen, maar ook die goal. Toch zat Vermaelen ook heel vaak goed tussen en had hij met weinig goede verdedigers om zich heen te maken. Ogararu maakte het vandaag in verdedigend opzicht nog niet te bont, maar Colin in het centrum vond ik geen geweldig succes. Op een gegeven moment gaf hij tijdens een loopduel gewoon op en begon hij te wijzen naar de bal, terwijl er geen medespeler in de buurt leek te zijn.
Heitinga opbouwend beduidend beter als hij het spel meer voor zich krijgt en zich mag laten zakken in de achterste linie.

Een nummer 10 tegenover hem, bikkelen, bal afpakken, er overheen, weglopen uit de rug van z'n medespeler met het spel voor zich. Dat kan Johnny prima. Ook z'n crosspass etaleerde-ie weer een paar keer.

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10276
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Bericht door WP_Legend » zo aug 05, 2007 7:16 am

ik zag weer hetzelfde als afgelopen jaar, leuk combineren af en toe maar kansen creeren ho maar! het lijkt wel alsof de spits niet gevonden wordt of als dat gebeurt dat hij het gewoon verprutst door niet goed vrij te lopen. Neehj Huntelaar is echt al meer dan een jaar niet in vorm ofzo. Of hij is gewoon niet zo goed als menigeen hier denkt dat ie is.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Bericht door InnerHarbour » zo aug 05, 2007 7:48 am

Gewoon een betere tegenstander, niks aan de hand of denkt hier iemand dat we met de top van europa kunnen meevoetballen?
YNWA

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » zo aug 05, 2007 9:29 am

Ik was er al bang voor. Als er ook maar 2 of 3 spelers ontbreken, stort dit Ajax als een zoutzak in elkaar. Sommige spelers lijken niet door te groeien naar een speler die verantwoording durft te nemen.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo aug 05, 2007 10:03 am

WP_LeGeNd schreef:ik zag weer hetzelfde als afgelopen jaar, leuk combineren af en toe maar kansen creeren ho maar! het lijkt wel alsof de spits niet gevonden wordt of als dat gebeurt dat hij het gewoon verprutst door niet goed vrij te lopen. Neehj Huntelaar is echt al meer dan een jaar niet in vorm ofzo. Of hij is gewoon niet zo goed als menigeen hier denkt dat ie is.
In de buurt van de goal is hij gewoon geweldig, daar buiten is hij soms degelijk en soms om moedeloos van te worden. Maar over Huntelaar maak ik me niet zoveel zorgen. Die staat er wel op de momenten dat het nodig is. Laten we zoals Ten Cate al zei niet vergeten dat Touré en Gallas geen boerenlullen zijn. Het is me in ieder geval wel duidelijk geworden dat de derde man voorin een snel aanspeelpunt moet zijn.

Ik snap de zorgen van Ten Cate overigens prima. Als Ajax Gabri, Emanuelson, Sneijder, Stam of Huntelaar kwijtraakt hebben we een probleem. Het feit dat Ten Cate zo hamert op versterkingen wijst er in mijn ogen op dat Sarpong, Anita en Goossens nog geen overweldigende indruk hebben gemaakt.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo aug 05, 2007 10:43 am

Afscheid van Ryan Babel en Kenneth Perez (zonder dat geneuzel van SBS 6 er doorheen).

Van Geel wenst Perez persoonlijk succes. Met de nadruk op persoonlijk. :smallgrin.gif:

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo aug 05, 2007 11:37 am

Beloki schreef:
Bertje schreef:Donald is absoluut een leuke speler. :yes.gif:

Goede techniek, fysiek sterk, goed loopvermogen, goede trap én overzicht. :ajaxsmiley.gif:

Vermaelen zit er op het beslissende moment naast. Zoiets moet eruit, want anders kun je als trainer beter kiezen voor iemand die Urby beter ondersteunt en/of opbouwend sterker is. Vertonghen en Colin gaan daar hun minuten nog krijgen. Vermaelen moet oppassen dat hij 'slechts' back-up van Stam wordt.

Heitinga opbouwend beduidend beter als hij het spel meer voor zich krijgt en zich mag laten zakken in de achterste linie.

Verder Maduro sterk, Rommedahl Dommedahl, Bakircioglü voldoende, Ogararu een drama, Colin is geen zoneverdediger, Urby redelijk, Stekelenburg fantastisch en Sneijder en Huntelaar onder hun niveau, al helpt een fatsoenlijke opbouw onze twee topschutters natuurlijk ook.
Dommedahl :confused.gif:

Vooralsnog de enige goed spelende aanvaller bij Ajax. Kennedy was echt drie keer niks, en Huntelaar ook niet gezien. Hij is degene waar de kansen begonnen, op die van Huntelaar na.
Gevaarlijk? Veel balverlies en geen rendement. Kennedy had even veel rendement als Rommedahl (namelijk geen), maar wist de bal in de ploeg te houden waardoor medespelers kunnen aansluiten en laat zijn verdedigende taken niet liggen. Toppertje.

Typisch een geval van een speler die ook van waarde kan zijn als hij niet in de wedstrijd zit. En zo onderscheid je de middelmaat die af en toe wat leuks doet van de toppers die af en toe wat leuks doen.

Lionel
Berichten: 47288
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » zo aug 05, 2007 11:57 am

Zielig hoe je maar niet wilt toegeven dat Rommedahl gevaarlijker was dan KJH en Bakir. Die deden werkelijk helemaal niks.

Ik wil echt niet beweren dat Rommedahl beter is of dat hij moet spelen dan bovengenoemde maar dat hij gevaarlijker was heeft iedereen gezien behalve jij.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23017
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Bericht door raymon » zo aug 05, 2007 11:57 am

Gisteren de wedstrijd in de pub kunnen zien (eerste van het seizoen!). Ajax begon dramatisch, kreeg geen vat op Arsenal en pas halverwege de eerste helft (na de wissel) begon het beetje bij beetje beter te lopen. Duidelijk is wel dat het voor Ajax moeilijk voetballen is met Heitinga, Madura, Urby en Sneijder ipv Gabri en Davids. Weinig rust op het middenveld en daardoor worden de spitsen niet bereikt en kun je dus niets forceren.

De wissel vond ik prima. Ik ga er van uit dat Colin en Oguraru beter 1 op 1 kunnen spelen dan vdWiel. Hoe dan ook kwam er meer druk voorin waardoor er een wat meer evenwichtiger wedstrijd ontstond. De 2de helft was eigenlijk best leuk om te zien. Niets hoogstaands maar Ajax werd zeker niet meer overlopen. Arsenal uiteraard wel het beste van het spel maar toch hadden ze het niet makkelijk. Vergeet ook niet dat Arsenal in de vrijwel sterkste opstelling speelde en ook gewoon volgende week al begint met de competitie.

De algemene tendens in de pub was trouwens dat Ajax goed heeft gespeeld. Daar hou ik me dan maar aan vast :blush.gif:
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo aug 05, 2007 12:07 pm

Raymon schreef:De wissel vond ik prima. Ik ga er van uit dat Colin en Oguraru beter 1 op 1 kunnen spelen dan vdWiel.
Ik ken Van der Wiel niet door en door, maar dat lijkt me erg sterk. Ogararu is 1 op 1 op z'n zachtst gezegd vrij slecht. En volgens mij is Van der Wiel ook een betere opbouwer dan Colin en Oga. Maar goed, Ten Cate durft de 'gok' met Van der Wiel nog niet aan en koos er voor om z'n basisspelers niet voor schut te zetten door ze er al zo snel uit te halen.
Laatst gewijzigd door FlaFlu op zo aug 05, 2007 12:08 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie