Amsterdam Toernooi 2007/2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11429
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » do aug 02, 2007 9:02 pm

Thijs schreef:2-0 Sneijder

Ben blij dat die er nog is dit jaar, na deze goal 35 miljoen :ajaxsmiley.gif:

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13375
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » do aug 02, 2007 9:08 pm

Ik vind Ajax meer dan behoorlijk spelen. Ziet er allemaal goed uit.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11429
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » do aug 02, 2007 9:09 pm

Nihad schreef:Ik vind Ajax meer dan behoorlijk spelen. Ziet er allemaal goed uit.
Jawel, alleen achterin zonder SStam toch minder en Huntelaar is nog niet scherp.

GangstaRiB
Berichten: 16851
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » do aug 02, 2007 9:10 pm

Ach.. Athletico gaat ook niet voluit heb ik het idee....

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13375
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » do aug 02, 2007 9:11 pm

Huntelaar is een luilak. Dat zie je nu weer. Die heeft geen zin vandaag.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » do aug 02, 2007 9:12 pm

Nihad schreef:Huntelaar is een luilak. Dat zie je nu weer. Die heeft geen zin vandaag.
Huntelaar is een erg luie speler, een beetje als Maduro heb ik het gevoel.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11429
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » do aug 02, 2007 9:12 pm

Nihad schreef:Huntelaar is een luilak. Dat zie je nu weer. Die heeft geen zin vandaag.
Een luie aanvoerder :hupajax.gif: wakker worden


Ohh hij moet eraf mazzel

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13718
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » do aug 02, 2007 9:31 pm

Gabri stomme idioot!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33858
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » do aug 02, 2007 9:32 pm

Gabri moet wel een keer dat temperament een beetje leren beheersen. Oerstom.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11429
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » do aug 02, 2007 9:34 pm

Hoeveel wedstrijden geschorst :baaa.gif:

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » do aug 02, 2007 9:35 pm

Ik heb Ajax grote delen van de wedstrijd prima zien spelen, dat geeft de burger moed. Ik heb het idee dat we een stuk ingespeelder zijn dan een jaar geleden en zie de CL-voorronde dan ook met vertrouwen tegemoet.

Niets dan lof voor de aankopen:

Kennedy: top, maakt het team sterker.

Rommedahl: een extra wapen, luxe speler om op de bank te hebben

Colin: degelijk, we moeten onze neus niet ophalen voor een zo goed als gratis op te halen, fysiek sterke verdediger die sober kan spelen.
Ajax!

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Bericht door Frank » do aug 02, 2007 9:38 pm

Thijs schreef:Gabri stomme idioot!
En Ten Cate krijgt het nog voor elkaar om over die rode kaart te mekkeren.... :redcard.gif:

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11429
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » do aug 02, 2007 9:39 pm

Frank schreef:
Thijs schreef:Gabri stomme idioot!
En Ten Cate krijgt het nog voor elkaar om over die rode kaart te mekkeren.... :redcard.gif:
Ja tot drie keer toe :biggrin.gif:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do aug 02, 2007 9:40 pm

Toppie schreef:
GangstaRiB schreef:Hoe was die goal trouwens? Uitgespeelde aanval ofzo? Of een frommelgoal waar Gabri patent op heeft?
Voorzet van links van Urby en bij de tweede paal ingekopt door Gabri.
En de mooie pass van Colin op Urby, he. Colin zal na vandaag wel weer een goede speler zijn. :smallgrin.gif: Ik vond hem een prima indruk maken. De defensieve organisatie was met Maduro voor Stam verdwenen, maar gelukkig hebben we Maduro maar 10 minuutjes achterin moeten aanschouwen. Op het middenveld ging hij lekker op zoek naar de vrije man, waar hij achterin alleen maar voor onrust zorgde. Colin speelde ook beter met Maduro op de plek van Johnny, want Heitinga speelde de eerste helft verstoppertje voor Colin. Vermaelen speelde weer prima. Van Rommedahl hebben we vandaag ook de echt slechte kant gezien: z'n voorzet.

Ik vond het een prima pot. We speelden georganiseerd en Ajax deed z'n best om het tempo op te voeren en de combinatie op te zoeken.

Stomme actie natuurlijk van de beste man van het veld. Maar goed, we leven niet in Engeland en dus heeft dit geen consequenties voor Ajax. Ik vond Wegereef overigens bijzonder kort fluiten, maar daar heb ik in zo'n wedstrijd geen enkel probleem mee.

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Bericht door Frank » do aug 02, 2007 10:00 pm

Vreemd, dat Wegereef bijzonder kort floot. Welke wedstrijd was dat?


Braamhaar floot de wedstrijd...

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do aug 02, 2007 10:02 pm

Braamhaar dan. Doet verder niet zoveel aan het verhaal af.

Ajax heeft overigens voor de verandering mooie clubkostuums laten ontwerpen. :applaus.gif:
Laatst gewijzigd door FlaFlu op do aug 02, 2007 10:07 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » do aug 02, 2007 10:06 pm

Hebben jullie naar Ajax - Atletico zitten kijken? Ik heb dit seizoen nog geen wedstrijd op tv gezien (ben net terug van vakantie), m.a.w. deze wedstrijd was mijn eerste maar ik vond Ajax niet sterk spelen. Ik weet niet wat feyenoord, az en osv hebben laten zien, maar ik vond het maar erg steriel.

Duidelijk zal zijn dat Colin geen linksback is, Emanuelson geen Davids is en dat Ogararu het nog steeds moeilijk heeft met een echte aanvaller.

Kennedy maakte op mij een goede indruk, maar zonder Davids is Ajax (de verkopen laat ik maar buiten beschouwing) er niet sterker op geworden. Ergens las ik dat Ajax een vervanger voor Davids wil halen, zou ik maar snel doen. Wie? Geen idee.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Alexander
Berichten: 8559
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Bericht door Alexander » do aug 02, 2007 10:20 pm

Ik heb werkelijk nog nooit zulke lelijke clubkostuums gezien, dat meen je toch niet dat je deze begravenispakken mooi vindt?

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11940
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » do aug 02, 2007 10:21 pm

Thomas schreef: Ajax heeft overigens voor de verandering mooie clubkostuums laten ontwerpen. :applaus.gif:
Yep, die zien er heel fraai uit dit seizoen. Moeten ze ook maar in de merchandising gooien.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11429
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » do aug 02, 2007 10:23 pm

Demosthenes schreef:Hebben jullie naar Ajax - Atletico zitten kijken? Ik heb dit seizoen nog geen wedstrijd op tv gezien (ben net terug van vakantie), m.a.w. deze wedstrijd was mijn eerste maar ik vond Ajax niet sterk spelen. Ik weet niet wat feyenoord, az en osv hebben laten zien, maar ik vond het maar erg steriel.

Duidelijk zal zijn dat Colin geen linksback is, Emanuelson geen Davids is en dat Ogararu het nog steeds moeilijk heeft met een echte aanvaller.

Kennedy maakte op mij een goede indruk, maar zonder Davids is Ajax (de verkopen laat ik maar buiten beschouwing) er niet sterker op geworden. Ergens las ik dat Ajax een vervanger voor Davids wil halen, zou ik maar snel doen. Wie? Geen idee.
Motta of landzaat zijn de geruchten :confused.gif:

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » do aug 02, 2007 10:28 pm

Ik vond Ajax niet slecht spelen; de ploeg lijkt inderdaad wat meer op elkaar ingespeeld dan vorig jaar, maar dat Davids gemist wordt lijkt me duidelijk. Urby op het middenveld is toch even wat anders. Colin op links kon ik niet helemaal volgen. En jammer dat Ogararu met name probeert Stekel (die prima ene op een is, maar... oei! een hoge bal! Uhhh... wat nu? Oh shit!) in de diepte aan te spelen. Kennedy speelde geen onaardige eerste helft, Gabri is heel belangrijk voor Ajax, maar moet zich toch eens leren beheersen; na de bekerfinale nu weer een opzichtige elleboog is onvoorstelbaar.

Probleempje: we weten niet waar Ajax staat, want daarvoor gaf Atletico te weinig tegengas.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11940
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » vr aug 03, 2007 7:09 am

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:
Probleempje: we weten niet waar Ajax staat, want daarvoor gaf Atletico te weinig tegengas.
Toch vallen wel een aantal zaken op in zo'n wedstrijd. Vooral het eerste part had onze achterste lijn behoorlijk wat moeite met het vroeg druk zettende Atletico. De opbouw zag er toen nogal armetierig uit, heel
voorspelbaar, nergens werd een man vrijgespeeld. Aansluiting naar het middenveld was ook erg matig. Vooral Heitinga bleef daarin maar verstoppertje spelen. Jeminee, straks ga ik nog terugverlangen naar Galasek op die plek. Voorin was inderdaad Bakircioglu best wel lekker bezig voor een eerstejaars. Fel, sluw, met lef. Voor Huntelaar zal het ook dit seizoen voetballend allemaal weer een tempootje te hoog zijn. Die jongen is qua torinstinct fenomenaal, maar dan houdt het ook wel op. Volgend seizoen toch maar op zoek naar een spits die misschien wat minder scoort, maar in het type voetbal van Ajax wel zijn partij weet mee te blazen? Voor de rest vond ik het best wel griezelig hoe rommelig Ajax begon te spelen toen in de 2e helft Atletico meer uit zijn schulp kroop en wel erg gemakkelijk een paar opgelegde kansen realiseerde. Maar goed, we hebben nog 2 weken...

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58989
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr aug 03, 2007 7:28 am

Ik heb Colin niet een keer zien proberen langs de linkerkant diep te gaan.Beperkt zich tot nu toe tot statisch verdedigen en vertoont af en toe Vermaelen trekjes.Ogararu probeerde aan de rechterkant, maar Kennedy en hij vonden elkaar nog niet zo goed.

Maduro ging weer een paar keer de fout in door te lang met de bal te lopen.Paar man passeren is leuk, maar als het eind-rendement balverlies is, ook nog op het middenveld ben je natuurlijk verkeerd bezig.

Tis maar een oefenpotje.Maar ik zag weer heel veel rondtikken om het rondtikken, balbezit om het balbezit.Kennedy speelde aardig, Rommeldahl liet weer zien waarom ik hem geen goede aankoop vind.Slechte voorzet, balverlies.

KjH staat voorin nog meer geisoleerd nu er ( nog ) geen echte linksbuiten is.En de achterhoede oogt weer ( zeker nadat Stam eruit ging ) heel onzeker op het moment dat A.Midrid druk ging zetten.

Afijn HtC heeft ook weer wat te miaauwen:
Ten Cate: selectie te broos

Op de persconferentie na afloop van het duel tegen Atletico Madrid klaagde Ten Cate over een te broze selectie. "Deze selectie is te broos. Als ik naast me kijk, zie ik alleen maar jeugdspelers zitten. Alles is gefocust op 14 augustus. Maar ik heb personele problemen. Klaas-Jan Huntelaar is mijn enige spits. En Ik moet Jaap Stam zo nu en dan wisselen, maar voor hem heb ik ook niemand. En toch moeten we om alle prijzen meedoen."

Of de rode kaart van Gabri nog gevolgen gaat krijgen is onduidelijk. "Dat was onnodig. En ook nog in de laatste minuut. Een heel domme actie."
BRON: Sportweek

Dat van 14 augustus weten we nu onderhand wel ..
Ajax bedekt problemen

AMSTERDAM, vrijdag

Er vloog een zeppelin met tafeltennisballetjes door het stadion, er werden gadgets uitgedeeld waar het applaus een andere klank door kreeg, een blinkende auto stond klaar voor de loterij en de discodreun moest de aanwezigen blijvend opzwepen. De organisatie van het LG Amsterdam Tournament had zichtbaar zijn best gedaan, maar kon met al die acties niet verhullen dat er bedroevend weinig mensen geïnteresseerd waren in het evenement. Dat was ergens verrassend, omdat het de traditionele presentatie van Ajax betrof en Arsenal een prominente deelnemer was. Het is echter ook algemeen bekend hoe de meeste clubs oefenvoetbal tegenwoordig opvatten. Op papier komen ze allemaal met de grootste namen. In de praktijk valt het bitter tegen.

Arsenal, Lazio Roma en Atlético Madrid beschikken over grote selecties. Er kon gisteren dan ook naar hartelust worden gewisseld. Er was geen moment sprake van de beste ploeg van het moment. Drie coaches namen de gelegenheid te baat om te experimenteren. Henk ten Cate zal jaloers naar het gehussel hebben gekeken. Het was niet aan hem besteed, hoewel hij het best had gewild. Maar de omvang van zijn spelersgroep laat het nu simpelweg niet toe. Desondanks leverde Ajax tegen Atlético Madrid (2-0) veruit de beste prestatie van de vier.

Jurgen Colin werd gehaald als rechtsback, in geval van nood als centrumverdediger. Tegen de Spanjaarden vond hij zichzelf zowaar terug in de linkerzone, zodat Urby Emanuelson een linie kon opschuiven. Zonder specifieke linksbuiten en zonder Edgar Davids kiest Ten Cate logischerwijs voor een systeem met twee aanvallers en een open linkerkant. ,,Met de achterhoede en het middenveld komen we internationaal goed mee. Voorin zijn we nog mager bezet. Ryan Babel was iemand met veel fysieke kracht en snelheid.

Verdedigers krijgen het nu in principe makkelijker omdat ze zich alleen kunnen richten op de twee die er nog staan”, zei Ten Cate over het gerezen probleem.

Door middel van talloze positiewisselingen en veel beweging tracht Ajax een hoop te camoufleren. Het veldspel was verzorgd, de inzet was uitstekend en de Spaanse subtopper had weinig te vertel• len. Met name John Heitinga, Thomas Vermaelen en Gabri kropen telkens voor hun soms zelfs apathische tegenstanders, waardoor de aanval snel kon worden overgenomen. Maar net als tijdens de wedstrijden in Schotland creeerde Ajax te weinig kansen. Er waren enkele schoten van afstand en een vlot lopende combinatie, met een buiteling van Gabri tot besluit. Eric Braamhaar zag er geen strafschop in.

Daar kwam direct na de pauze even verandering in. Emanuelson kreeg de ruimte, wachtte geduldig en zag Gabri komen bij de tweede paal. De Spanjaard, extra gemotiveerd tegen de landgenoten die hij vooraf omhelsde, kopte raak.

Hedwiges Maduro, ingevallen voor Jaap Stam, was inmiddels op het middenveld beland. Heitinga nam de plek van de aanvoerder in en Dennis Rommedahl debuteerde op Amsterdamse bodem. Doelman Maarten Stekelenburg moest kort na het openingsdoelpunt even handelend optreden (prima reflex op de grond) en werd nog twee keer geholpen door de in blakende vorm verkerende Heitinga en de verdienstelijk spelende Colin.

Wesley Sneijder had in die fase de marge al verdubbeld. Christian Abbiati keek verbaasd naar het vlammende en vallende schot. De bal kwam recht op hem af en toch was hij kansloos. Dat het niveau van de wedstrijd vervolgens daalde, viel Ajax nauwelijks te verwijten. Dat lag toch ook vooral aan de met veel tamtam aangekondigde sterrenformatie uit Madrid. Het gros van de aankopen bleef aan de kant, of viel even in.

Amsterdam zal morgen vermoedelijk niet uitlopen voor de openingswedstrijd van dag 2, tussen Atlético en Lazio Roma. Ajax en Robin van Persie daarentegen verdienen meer publiek dan gisteren. Ofschoon de thuisclub het dan wel zonder uitblinker Gabri zal moeten stellen. De donkere kant van zijn karakter kwam in de laatste minuut aan het licht, toen hij geërgerd een elleboogstoot uitdeelde. Die onvoorstelbaar domme actie kwam hem op rood te staan.

Ajax – Atlético Madrid 2-0 (0-0). 47. Gabri 1-0, 60. Sneijder 2-0. Toeschouwers: 15.000. Scheidsrechter: Braamhaar (Ned). Rode kaart: 89. Gabri (Ajax).

Opstelling Ajax: Stekelenburg; Ogararu, Stam (46. Maduro), Vermaelen, Colin; Gabri, Heitinga, Sneijder, Emanuelson; Kennedy (46. Rommedahl), Huntelaar (74. Donald).

Stand Amsterdam Tournament: 1. Ajax 5 punten (2-0), 2. Arsenal 5 punten (2-1), 3. Lazio Roma 1 punt (1-2), 4. Atlético Madrid 0 punten (0-2).
De T.

GangstaRiB
Berichten: 16851
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » vr aug 03, 2007 7:34 am

Pff er worden echt teveel conclusie's getrokken uit deze wedstrijd. Ik vond Colin wel aardig spelen, geen dreiging naar voren (tot nu toe), maar dat vind ik niet zo raar. Hij is net bij Ajax en moet nog aan alles wennen, plus dat hij vandaag ineens op links moest spelen.

Athlectico deed er niet veel aan en Ajax deed daar dankbaar z'n voordeel mee.

Vind het wel frappant dat HTC ineens zijn selectie te smal vind.... hoelang zijn we al bezig dit seizoen Henk? En dan komt ie er nu pas achter.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr aug 03, 2007 8:03 am

Ten Cate is volgens mij vrij duidelijk geweest over de aankopen die hij nog wil. Wel is het natuurlijk zo dat het mede zijn eigen schuld is dat bepaalde spelers al zijn gehaald en er nu voor die posities niet nog meer aankopen zullen komen.

Ik zat net weer even de hoogtepunten te kijken en ik moet zeggen dat de aanvallen die goed werden uitgevoerd er ook meteen alleraardigst uitzagen.

Plaats reactie