Amsterdam Toernooi 2007/2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » vr aug 03, 2007 9:10 am

15000 toeschouwers ... het worden er ieder jaar minder.
Ik denk dat ze toch eens na moeten denken over de tegenstanders die ze uitnodigen, het aantal wissels en de prijzen van de kaartjes.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr aug 03, 2007 9:19 am

In dit geval heeft HtC nog een duit in het zakje gedaan door te roepen dat het toernooi voor hem niet belangrijk is. Zal de organisatie blij mee zijn geweest. :smallgrin.gif:
Mij zie je niet bij dit soort wedstrijden. Vriendschappelijk voetbal interesseert me geen hol.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » vr aug 03, 2007 9:24 am

Ik was het half vergeten. :blush.gif:

Was net op tijd voor de tweede helft, maar Veronica was dat helaas nog niet.

In de tweede helft vond ik het bij vlagen wel aardig, maar er waren wat spelers die er een zomeravondje voetbal van maakten. Ik vond Huntelaar en Maduro erg zwak opereren bijvoorbeeld. Colin deed mee, maar voegde niet veel toe.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » vr aug 03, 2007 9:37 am

Colin deed het voor een rechtsbenige speler op links heel aardig. Verder was het beter dan ik vooraf had verwacht, al is duidelijk dat Huntelaar het in dit systeem erg moeilijk heeft.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr aug 03, 2007 9:37 am

Ik heb ook een deel van de eerste helft gemist. We waren in de stad en mevrouw joey zag een mooie broek... :blush.gif:

KJH was inderdaad bar en boos. Totaal niet scherp, geen wonder dat hij nog haast niet gescoord heeft in de voorbereiding. Maduro was gewoon zichzelf. Stekelenburg stond aardig te keepen. Ik heb enige hoop dat hij eindelijk 'los' is en eens gaat laten zien wat hij in zich heeft. Bij keepers komt het beste met de jaren.
Wat Gabri bezielde is me een raadsel. Niets geleerd van de bekerfinale? En nog zo opzichtig ook, vlak voor de neus van de grensrechter. Als je een beuk geeft, doe dat dan goed. :aai.gif: :biggrin.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » vr aug 03, 2007 9:55 am

Thomas schreef:Ten Cate is volgens mij vrij duidelijk geweest over de aankopen die hij nog wil. Wel is het natuurlijk zo dat het mede zijn eigen schuld is dat bepaalde spelers al zijn gehaald en er nu voor die posities niet nog meer aankopen zullen komen.

Ik zat net weer even de hoogtepunten te kijken en ik moet zeggen dat de aanvallen die goed werden uitgevoerd er ook meteen alleraardigst uitzagen.
Moet je de eerste minuut nogmaals herhalen.. Moet je opletten op het gecoach van HTC als "topopbouwer"Ogarau de bal heeft. Het is nog steeds net als vorig jaar, alles moet voor hem voorgekoud worden. Met als gevolg dat hij het de andere helft (niet spelend aan HTC kant) het nog niet snapt.

PS wist niet dat stam keeper was Afbeelding :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58880
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr aug 03, 2007 11:32 am

Gabri mogelijk geschorst door KNVB


AMSTERDAM - Ajacied Gabri liet zich in de slotfase van het duel met Atlético Madrid (2-0) om onbegrijpelijke reden gaan. Het was een domme rode kaart met mogelijk vervelende consequenties.

De wedstrijd was gespeeld. Ajax stond met 2-0 voor tegen de Spanjaarden in een sportieve ontmoeting. Het wachten was op het laatste fluitsignaal van arbiter Eric Braamhaar toen Gabri, fel op de huid gezeten door Simão, zijn opdringerige tegenstander met een armzwaai in het gezicht raakte.

Braamhaar gaf Gabri een directe rode kaart. De Spanjaard mist daardoor het tweede duel op het Amsterdam Tournament (morgen met Arsenal). De kans bestaat dat de middenvelder ook door de KNVB nog wordt gestraft.

De Engelse voetbalbond FA deed dat vorig jaar met Wayne Rooney en Paul Scholes, nadat de spelers van Manchester United tijdens het Amsterdam Tournament in de wedstrijd tegen FC Porto een directe rode kaart hadden gekregen.

Gabri miste eind vorig seizoen al drie duels voor Ajax in de play-offs vanwege een rode kaart in de bekerfinale tegen AZ. Ook toen haalde hij met zijn arm uit naar een tegenstander (Demy de Zeeuw) die hem fel op de uit zat.
Parool.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr aug 03, 2007 11:34 am

Hier doet de KNVB toch nooit aan? Apart hoor.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » vr aug 03, 2007 11:34 am

Vreemd bericht, waar hangt dat vanaf dan? Volgens mij schorst de KNVB nooit op basis van vriendschappelijke wedstrijden.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58880
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr aug 03, 2007 11:36 am

Ten Cate veroordeelt 'domme actie' Gabri

3/8/2007 10:25

Ajax-trainer Henk ten Cate was na afloop van het duel met Atlético Madrid niet te spreken over middenvelder Gabri. De Spanjaard kreeg vlak voor tijd een rode kaart.

In de voorlaatste minuut gaf Gabri tegenstander Simão een elleboogstoot. Scheidsrechter Eric Braamhaar toonde de Ajacied daarop onmiddellijk de rode kaart. Gabri ontbreekt om die reden zaterdag tegen Arsenal.

'Een domme, onnodige actie', noemde Ten Cate de overtreding van zijn speler. 'Bij een 2-0 voorsprong mag je op dat moment geen risico nemen.'

Het is nog niet duidelijk welke gevolgen de rode kaart van Gabri heeft voor het duel om de Johan Cruijff Schaal op zaterdag 11 augustus en Ajax' eerste competitiewedstrijd tegen De Graafschap op zondag 19 augustus. Maandag komt de aanklager betaald voetbal van de KNVB met een schikkingsvoorstel.

Vorig jaar kregen twee spelers van Manchester United, Wayne Rooney en Paul Scholes, tijdens het Amsterdam Tournament een rode kaart in het duel met FC Porto. Het duo werd door de Engelse voetbalbond voor drie duels geschorst. Man United-manager Sir Alex Ferguson verklaarde na die sanctie nooit meer te willen deelnemen aan het hoofdstedelijke evenement.
V.I.


Ten Cate heeft weinig geduld meer


JOP VAN KEMPEN


AMSTERDAM - Ajax presenteerde zich gisteravond verdienstelijk voor het eigen publiek. Atlético Madrid werd met 2-0 verslagen. Maar trainer Henk ten Cate was geen onverdeeld gelukkig man: hij wil er snel twee spelers bij.

''Als ik op de bank zit en ik kijk naast me, zie ik alleen maar jeugdspelers,'' zei Ten Cate. ''Het zijn talentvolle jongens, maar als je wilt meedoen om alle prijzen, is de selectie op dit moment te dun. Ik wil er een linkerspits bij en ook een middenvelder.''

Of technisch directeur Martin van Geel daarin meegaat met zijn trainer, wilde Ten Cate niet kwijt. ''Ik laat me niet uit over zaken die ik met de clubleiding bespreek.'' Maandag wil Ten Cate hoe dan ook dat de kogel door de kerk gaat en dat Ajax besluit welke spelers het probeert aan te trekken.

Net zoals zaterdag tegen Falkirk (2-1 nederlaag) bleek uit het wisselbeleid hoe dun Ajax momenteel in de spelers zit. Gelegenheidsspits Mitchell Donald verving Klaas-Jan Huntelaar en Jaap Stam werd na één helft uit voorzorg vervangen door Hedwiges Maduro.

Over de wedstrijd zelf en het resultaat was Ten Cate tevreden. Winnen van een Spaanse subtopper is immers een hoopvolle uitslag twee weken voor de eerste ontmoeting in de voorronde van de Champions League, alhoewel Atlético met een enigszins gemankeerd elftal aantrad.

Nog belangrijker dan de uitslag vond Ten Cate dat Ajax bij vlagen goed voetbalde. ''Het was wel een aardige wedstrijd.'' Bovendien was het mooi meegenomen dat de doelpunten prachtig waren. De tweede treffer van Wesley Sneijder was zelfs wonderschoon. Met een afstandsschot verschalkte hij doelman Christian Abbiati. Sneijder kwam vanaf links en met een harde boog joeg hij de bal in het doel: 2-0.

Vlak na rust was Ajax al op voorsprong gekomen. Linksback Jurgen Colin opende op Urby Emanuelson, die het overzicht bewaarde en de bal vanaf de achterlijn panklaar neerlegde voor de doorgelopen Gabri. Met het hoofd maakte de Spanjaard 1-0. ''Een goal door goed teamspel,'' aldus Ten Cate.

Ajax oefende in de eerste helft met een 'open linkerkant'. Colin en Emanuelson waren daar als enige bemanningsleden opgesteld. Op de rechtervleugel speelde aanwinst Kennedy Bakircioglü een aardige wedstrijd. Ook Gabri speelde overigens goed, ondanks de rode kaart die hij kreeg.

In de tweede helft kwam Maduro in de ploeg en Dennis Rommedahl verving Bakircioglü. Maduro begon als verdediger, maar nadat een dekkingsfout zijn gebrek aan verdedigende kwaliteiten en snelheid hadden aangetoond, ruilde hij van plek met middenvelder John Heitinga. Keeper Maarten Stekelenburg bracht overigens keurig redding na het foutje van Maduro. Hij keerde het schot van Rodríguez. Behalve met een aantal knappe reddingen, maakte Stekelenburg indruk met zijn afgemeten spelvoortzettingen.

Eén keer had Stekelenburg het geluk aan zijn zijde. Invaller Luís García miste voor open doel.

Spits Klaas-Jan Huntelaar speelde een ongelukkige wedstrijd. Hij was niet goed aan de bal en de schaarse mogelijkheden die hij kreeg, verdwenen naast het doel.

De publieke belangstelling voor het Amsterdam Tournament viel tegen. Er waren ongeveer vijftienduizend toeschouwers in de Arena. Morgen, als Ajax tegen Arsenal speelt (om 21.15 uur) en Atlético Madrid het opneemt tegen Lazio Roma (19.00 uur), worden meer toeschouwers verwacht.
Het Parool

Snapt er iemand nog iets van, geen spelers, 1 speler en nu weer snel 2 spelers die erbij moeten ..

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58880
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr aug 03, 2007 12:13 pm

Gabri voor vier oefenwedstrijden geschorst

De Spanjaard Gabri heeft een schorsing gekregen van vier oefenwedstrijden naar aanleiding van zijn rode kaart in het duel tegen Atletico Madrid. De Spanjaard accepteerde een schikkingsvoorstel van vier duels schorsing, dat de aanklager betaald voetbal hem deed.
AN.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr aug 03, 2007 4:04 pm

Om de een of andere reden heeft iemand de hele wedstrijd van gisteravond op Youtube gezet. Degenen die het dus koste wat kost nog willen terugkijken kunnen dat dus.

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Bericht door Frank » vr aug 03, 2007 6:40 pm

Duke schreef:Vreemd bericht, waar hangt dat vanaf dan? Volgens mij schorst de KNVB nooit op basis van vriendschappelijke wedstrijden.
Van mij mogen ze het meteen invoeren. Lekker belangrijk, Gabri geschorst voor oefenwedstrijden voor zo'n diep paarse kaart. Zo zal hij zich nooit leren beheersen.

Kijk naar de FA, daar is het beter geregeld.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58880
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr aug 03, 2007 7:30 pm

Vond de overtreding wel meevallen, mag niet, maar was niks aparts ...

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr aug 03, 2007 7:37 pm

Ik vind de regeling van KNVB prima. Alleen schorsen wanneer het er om gaat.

Maurice
Berichten: 1620
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 11:50 am
Contacteer:

Bericht door Maurice » vr aug 03, 2007 7:42 pm

Vond de overtreding wel meevallen, mag niet, maar was niks aparts ...
Heb je wel gekeken?
Pompiedom

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58880
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr aug 03, 2007 7:43 pm

Wadagje ?.

Maurice
Berichten: 1620
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 11:50 am
Contacteer:

Bericht door Maurice » vr aug 03, 2007 7:49 pm

Eigenlijk denk ik van niet, omdat die elleboog van Gabri wel verdacht hoog zat, en hij er wel verdacht veel kracht achter zette...
Pompiedom

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58880
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr aug 03, 2007 8:22 pm

Dan heb je niet goed gedacht ...

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za aug 04, 2007 12:56 pm

Moet zeggen dat deze wedstrijd me mee noch tegenviel. Gewoon een vriendschappelijk potje zoals je dat kunt verwachten.

De voornaamste pijnpunten zijn volgens mij:

1. Een aantal spelers wordt op de verkeerde plaats opgesteld. Bijvoorbeeld: Donald in de spits, Colin linksback, Urby linkshalf.

2. De opbouw van achteruit. Met Urby als linksback, Colin op rechts en Ogararu op de tribune zou het al een stuk beter gestaan hebben. Al blijf ik het duo Vermaelen-Stam opbouwend zeer zwak vinden. Ik zou Vermaelen vervangen door Wiel/Vertonghen/Heitinga.

Verder valt mij op dat de benadering van Ajax door de media extreem negatief is. Alsof er een complete leegloop heeft plaatsgehad. Dat begrijp ik niet helemaal, want de selectie is nagenoeg intact gebleven en voor Babel komt op zeker een vervanger.

Kennedy speelde trouwens alleraardigst. Veel betere speler dan Dom.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za aug 04, 2007 2:19 pm

Heb je het terug zitten kijken via Youtube, Jöhnk? :smallgrin.gif:

1. Het opstellen van Colin als linksback en Emanuelson als linkshalf ligt volgens mij in verband met elkaar. Met de nieuwe linksbuiten en zonder de blessure van Vertonghen ziet het er straks weer anders uit. Ik verwacht dat Vertonghen straks gewoon als linkshalf komt te spelen. Het enige waar je over kan twisten is of Vertonghen straks niet teveel verschillende gaten moet dichten bij personele problemen.

2. Persoonlijk vind ik het opbouwend allemaal niet zo broos. Vermaelen heeft een inspeelpass waar ik gecharmeerd van ben en bovendien het lef om hem te gebruiken. Tegen Rangers zette hij ook de 1-1 op door in één keer in te spelen langs de lijn. Als Heitinga (of een ander in de punt naar achter) zich weer wat vaker buiten z'n safezone durft te begeven, dan hebben Colin en Ogararu er ook wat vaker een aanspeelpunt bij.

Sowieso hebben we de beschikking over twee meesters in de opbouw in vergelijking met het duo Hofland-Vlaar. :smallgrin.gif:

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za aug 04, 2007 2:44 pm

Hofland en Vlaar zijn geen maatstaf. Ik ben nog steeds van mening dat Ajax' echte probleem in de opbouw zit in de opbouwende kwaliteiten van de middenvelders. Sneijder moet diep spelen en Gabri (en Davids) kunnen niet opbouw. Heitinga heeft een mooie crosspass, maar schakelt niet door en draait maar weinig open. Galásek II.

Nu heeft de verdediging geen echte aanspeelpunten en zijn onze verdedigers genoodzaakt of te vroeg de crosspass te hanteren of een vuurpijl richting het hoofd van Huntelaar af te schieten.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za aug 04, 2007 2:49 pm

Ik ben het helemaal met je eens. Gabri of Davids moet genoeg zijn voor de recuperatie en het dichten van de gaten. In principe betekent dit ook allemaal dat Heitinga weer net buiten de boot valt, tenzij Ajax tegen een ploeg speelt met een diepspelende aanvallende middenvelder. Het meest ideale zou een rechtshalf zijn die in het profiel past. Of je moet gaan spelen met Sneijder op links, Gabri op rechts en Vertonghen in de punt naar achteren.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » za aug 04, 2007 6:17 pm

Leuke pot tussen Lazio en Atletico. Vooral Lazio laat zien dat ze erg goed kunnen voetballen, vind ik.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58880
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za aug 04, 2007 8:26 pm

Gaat een bietje te snel voor onze jongens ....

Plaats reactie