play offs systeem

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen

Standpunt tov Play Off

Peiling eindigde op ma mei 28, 2007 10:26 am

Voor
1
3%
Tegen
26
84%
Voor Mits ...
4
13%
 
Totaal aantal stemmen: 31

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

play offs systeem

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » ma mei 14, 2007 10:26 am

Omdat in diverse topics discussies zijn tussen voor- en tegenstanders van de play offs wil ik graag een apart topic hiervoor :

Zoals jullie weten ben ik tegen het play off systeem.
Graag wil ik peilen hoe de meningen op het forum zijn.
Ik weet wel van een aantal mensen hun standpunt, maar over het geheel heb ik het beeld niet.

Nu blijkt dat ook het publiek niet echt warm loopt gezien het stadionbezoek. Het begint er wel op te lijken dat het massaal wegblijven toch iets te weeg begint te brengen. In Studio Voetbal is erover gepraat en in diverse andere media ook.

Zijn er dingen die anders moeten in het play off systeem?
Welke andere stappen kunnen tegenstanders van de play offs ondernemen om hun acties kracht bij te zetten?

M..
Berichten: 3195
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:33 pm

Bericht door M.. » ma mei 14, 2007 10:31 am

Dingen die anders moeten? Ja.. een grote streep door het systeem heen en gewoon weer terug hoe het was. Na 34 wedstrijden heb je een perfect beeld hoe de verhoudingen liggen. Het is te gek voor woorden dat je (bij wijze van spreken) door 2 twijfelachtige beslissingen van een scheidsrechter van plek 2 naar plek 5 teruggezet kan worden.. of andersom.

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » ma mei 14, 2007 10:47 am

Maarten127 schreef:Dingen die anders moeten? Ja.. een grote streep door het systeem heen en gewoon weer terug hoe het was. Na 34 wedstrijden heb je een perfect beeld hoe de verhoudingen liggen. Het is te gek voor woorden dat je (bij wijze van spreken) door 2 twijfelachtige beslissingen van een scheidsrechter van plek 2 naar plek 5 teruggezet kan worden.. of andersom.
100% eens.

Je zou kunnen zeggen dat het dit seizoen qua spanning leuk uitpakte: er waren nog heel wat spannende wedstrijden op de laatste speeldag. Heel spectaculair. Maar als tegenargument noem ik graag de wedstrijden van Ajax tegen Feyenoord en AZ, aan het eind van het seizoen 2004-2005: die waren rázend spannend omdat het om de knikkers ging, maar ze zouden mét play-offs niets meer betekend hebben, omdat alle drie de clubs dan toch al zeker zouden geweest van de play-offs.

Een duel tussen de nummer 2 en 3 op de laatste speeldag betekent dankzij de play-offs juist niets meer. Play-offs kunnen je dus extra spannende wedstrijden opleveren, maar ook kosten. Dat kun je tegen elkaar wegstrepen. Doe mij maar een competitie van 34 duels - en klaar is Keessie.

K.
Laatst gewijzigd door Kowalczyk op ma mei 14, 2007 10:53 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Still alive...

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » ma mei 14, 2007 12:04 pm

En Kootje...

Waar blijven de voorstanders???? :00000612.gif:

Gebruikersavatar
SylvievdVaart
Berichten: 13218
Lid geworden op: do sep 30, 2004 2:28 pm
Locatie: Wollukje ❤

Bericht door SylvievdVaart » ma mei 14, 2007 12:09 pm

Ook ik ben er totaal geen voorstander van. Het is alsof je vol bent van de hoofdmaaltijd en het toetje maar aanneemt, omdat toetjes vaak lekker zijn. Desondanks smaakt het toetje niet.

Play-offs spannend, my ass... de competitie is spannend en vermakelijk genoeg! Tevens vind ik de eindranglijst de meest terechte uitslag over het hele seizoen.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma mei 14, 2007 12:12 pm

Alleen al om het feit dat we het zonder de playoffs nooit meer over de trainer Danny Blind hadden gehad (het gaat steeds beter), omdat Ajax dan gewoon als vierde was geëindigd, hadden we nooit aan die play-offs moeten beginnen. :00001757.gif:

Gebruikersavatar
Thafunk
Berichten: 425
Lid geworden op: vr mei 11, 2007 2:23 pm

Bericht door Thafunk » ma mei 14, 2007 3:43 pm

Ik ben niet voor de play-offs om redenen die hier al genoemd zijn. Het discussiepunt in een andere topic was echter het Boycotten van de Play-offs. En dat doe ik dus niet. Ook al ben ik geen voorstander van deze extra wedstrijden, ik vind wel dat ik Ajax gewoon moet steunen door naar de wedstrijden te gaan. Ajax kan er niets tegen doen, en de spelers al helemaal niet. En er hangt wél veel vanaf. Ik wil volgend jaar graag Champions League voetbal zien, en wil graag dat Ajax de financiële middelen krijgt om echte versterkingen te halen.

Kortom: ik ben niet blij met de Play-offs, maar nu ze er toch zijn ga ik wel gewoon naar het stadion.
Laatst gewijzigd door Thafunk op ma mei 14, 2007 3:45 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » ma mei 14, 2007 3:44 pm

Ik vind de play offs heerlijk! Ik kan niet vaak genoeg van mijn cluppie genieten in echte wedstrijden waarin zoveel mogelijk op het spel staat!

M..
Berichten: 3195
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:33 pm

Bericht door M.. » ma mei 14, 2007 3:45 pm

Over het al dan niet naar de play offs gaan... voor mij is het simpel. Wil je er heen dan ga je.. wil je niet dan ga je niet. Ik heb voor mezelf vorig jaar gezegd dat ik niet aan deze onzin mee ga doen. Ik heb kort getwijfeld toen bleek dat we tegen die havenslaven moesten.. maar toch ben ik niet gegaan. Wat anderen daarvan vinden maakt me niet zo veel uit, ik ga ook niet mee lopen met 'demonstraties' tegen de plee offs.. ik ga gewoon niet. Niet meer.. niet minder.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma mei 14, 2007 3:51 pm

LucaS schreef:Ik vind de play offs heerlijk! Ik kan niet vaak genoeg van mijn cluppie genieten in echte wedstrijden waarin zoveel mogelijk op het spel staat!
Maar de play-offs doen juist een behoorlijk aantal competitieduels teniet. Om uiteenlopende redenen nog niet voor Ajax, de afgelopen twee seizoenen, maar het gaat wel gebeuren.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » ma mei 14, 2007 3:55 pm

Absolute onzin. Het zou inderdaad weleens kunnen voorkomen dat je 4 wedstrijden voor het einde van de competitie al weet waar je gaat eindigen, maar standaard is dat zeker niet. Juist de huidige opzet garandeert dat voor bijna alle clubs tot vrijwel de laatste wedstrijd er nog iets op het spel staat. Voorheen was een club of 6/7 ergens in februari al uitgespeeld. Ik stel (niet vol overtuiging) dat PSV minder punten had verspeeld het tweede half jaar als er geen play offs geweest zouden zijn!

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » ma mei 14, 2007 3:58 pm

Thafunk (voorheen Ferry) schreef:Ik ben niet voor de play-offs om redenen die hier al genoemd zijn. Het discussiepunt in een andere topic was echter het Boycotten van de Play-offs. En dat doe ik dus niet. Ook al ben ik geen voorstander van deze extra wedstrijden, ik vind wel dat ik Ajax gewoon moet steunen door naar de wedstrijden te gaan. Ajax kan er niets tegen doen, en de spelers al helemaal niet. En er hangt wél veel vanaf. Ik wil volgend jaar graag Champions League voetbal zien, en wil graag dat Ajax de financiële middelen krijgt om echte versterkingen te halen.

Kortom: ik ben niet blij met de Play-offs, maar nu ze er toch zijn ga ik wel gewoon naar het stadion.
Hoezo kan Ajax er niets aan doen. Ze hadden nee kunnen stemmen toen ze ernaar gevraagd werd?
Veel supporters willen graag dat Ajax CL gaat spelen, maar dat hadden ze ook bereikt als er geen plee offs zouden zijn geweest dit jaar.
Strucureel denk ik dat Ajax vaker 1e of 2e is dan dat het 3e, 4e of 5e wordt. Dus heeft Ajax vaker nadeel van de extra play off wedstrijden dan voordeel.

als je wel naar de wedstrijden gaat, hoe laat je dan blijken dat je tegen de play offs bent? Zijn er nog andere manieren?
Ik loop ook niet mee met demonstraties enzo, ik heb wel doeken gemaakt, en had dat dit jaar ook willen doen, maar de tijd ontbrak.
Verder zie ik geen manieren om te laten zien dat ik tegen het play off systeem ben.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma mei 14, 2007 4:01 pm

Maarten127 schreef:Wil je er heen dan ga je.. wil je niet dan ga je niet.
Dat is met alles in het leven zo, he. Wil je naar Ajax, ga je naar Ajax; wil je naar Feyenoord, ga je naar Feyenoord. Wil je naar geen van beiden, dan ga je naar geen van beiden.

Simpel zat.

Kaboem
Berichten: 9210
Lid geworden op: za jul 29, 2006 10:36 am

Bericht door Kaboem » ma mei 14, 2007 4:05 pm

Het is: wil je vechten, dan ga je naar Feijenoord. Zo simpel is het dus niet, Jöhnk.

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » ma mei 14, 2007 4:16 pm

Van televaag.nl
KNVB: te vroeg voor oordeel over play-offs
ZEIST - De KNVB vindt het nog te vroeg om zwaarwegende conclusies te trekken uit de vele lege tribunevakken bij de play-offwedstrijden in het afgelopen weekeinde.


„Ik vind het nog niet verontrustend. Pas als de stadions bij de komende duels tussen AZ en Ajax opnieuw half leeg zijn, weten we dat we met een serieus probleem hebben te maken. Dat zullen we dan structureel moeten aanpakken”, liet manager competitiezaken Bert van Oostveen maandag weten.

De KNVB-functionaris kon slechts gissen naar de oorzaken van de tegenvallende publieke belangstelling. „Jammer is het wel. Misschien is het een gevolg van de ticketprijzen. Seizoenkaarthouders moeten apart voor de play-offs betalen. Daartoe is lang niet iedereen bereid na een prijzig seizoen. Dat merken wij ook bij het toernooi om de KNVB-beker, dat eveneens buiten de abonnementen valt. Het zou een optie kunnen zijn om ook de play-offwedstrijden in de vaste jaarkaarten op te nemen, maar dat is uiteraard een zaak van de clubs.”

Dat de halvering van de toegangsprijzen bij Feyenoord zondag in de wedstrijd tegen FC Groningen niet leidde tot een goedgevulde Kuip (slechts 18.000 toeschouwers) vond Van Oostveen niet maatgevend. „Feyenoord heeft een teleurstellend seizoen doorgemaakt. Tijdens de competitie heb ik wel vaker lege plekken in De Kuip gezien. Ik denk niet dat we op de matige opkomst zondag bij Feyenoord een oordeel over de play-offs kunnen baseren.”

Volgens Van Oostveen valt het met de oppositie tegen de play-offs vanuit supporterskringen wel mee. „Natuurlijk, er zijn tegenstander van het systeem, maar ik heb niet het idee dat in Nederland dat breed wordt gedragen. Mede dankzij de play-offs hebben we een spannende competitie achter de rug. Het gaat me veel te ver om na de eerste play-offronde de opzet volledig ter discussie te stellen. Laten we eerst bijvoorbeeld de duels tussen AZ en Ajax nog maar eens afwachten.”
Weer een reden om toch vooral weg te blijven!!!!

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Bericht door 666 » ma mei 14, 2007 4:16 pm

Kijk eens naar buiten. Mooi weer om te voetballen. Een wedstrijd op zondagmiddag in mei is veel leuker dan een wedstrijd op een koude natte avond ergens eind december ofzo. Maar doordat we voor de pleeoffs zoveel competitiewedstrijden in de winter hebben gepropt (wie zit er nou te wachten op een wedstrijd op oudjaarsavond?) zijn een heleboel clubs - inclusief de kampioenen - in april al uitgevoetbald.

Wordt leuk als we in een oneven jaar kampioen worden: 4 maanden zomerstop. Kunnen onze spelers een vakantiebaantje gaan zoeken...
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » ma mei 14, 2007 4:18 pm

ook van televaag :
SOVS: Play-offs direct afschaffen
NIJMEGEN - De play-offs in het betaalde voetbal verkeren in een negatieve spiraal en moeten direct worden afgeschaft. Dat is de stellige overtuiging van de SOVS, de Samenwerkende Organisaties Voetbal Supporters waarbij veel officiële supportersverenigingen van de profclubs in Nederland zijn aangesloten.

„Stoppen met al die overbodige wedstrijden, liever vandaag dan morgen”, benadrukte Jurien Korzelius maandag. Zij is interim-voorzitter van de SOVS.

„Over dit onderwerp bestaat bij alle aangesloten supportersverenigingen geen enkele verdeeldheid. De weerstand tegen de play-offs neemt onder het Nederlandse voetbalpubliek alleen maar toe. Wij blijven alle recente boycot-acties onder de supporters ook van harte steunen.”

Voor de SOVS kwamen de teleurstellende bezoekersaantallen bij de play-offwedstrijden in het afgelopen weekeinde allerminst als een verrassing. „Veel mensen vinden het onbegrijpelijk dat er na een lang seizoen vol hoogte- en dieptepunten nog zo'n gekunsteld toetje achteraan komt”, stelde Korzelius. „Het voegt vrijwel niets toe aan de competitie. De play-offs vormen één grote anticlimax, zeker na de spannende titelrace tussen PSV, Ajax en AZ. Er staat gewoon te weinig op het spel. Met de kwalificatie voor de voorronde van de Champions League bijvoorbeeld heb je feitelijk nog niets in handen.”

De play-offs in de eredivisie leiden dit seizoen allerminst tot uitverkochte stadions. Vooral zondag viel de publieke belangstelling bij de beslissende duels Ajax - SC Heerenveen (29.000) en Feyenoord - FC Groningen (18.000) flink tegen. Bij die laatste wedstrijd konden de fans voor de helft van de normale toegansprijs naar binnen. Toch bleef de tweede ring van De Kuip pijnlijk leeg.

Gebruikersavatar
Thafunk
Berichten: 425
Lid geworden op: vr mei 11, 2007 2:23 pm

Bericht door Thafunk » ma mei 14, 2007 4:20 pm

ASR_AFCA schreef:
Thafunk (voorheen Ferry) schreef:Ik ben niet voor de play-offs om redenen die hier al genoemd zijn. Het discussiepunt in een andere topic was echter het Boycotten van de Play-offs. En dat doe ik dus niet. Ook al ben ik geen voorstander van deze extra wedstrijden, ik vind wel dat ik Ajax gewoon moet steunen door naar de wedstrijden te gaan. Ajax kan er niets tegen doen, en de spelers al helemaal niet. En er hangt wél veel vanaf. Ik wil volgend jaar graag Champions League voetbal zien, en wil graag dat Ajax de financiële middelen krijgt om echte versterkingen te halen.

Kortom: ik ben niet blij met de Play-offs, maar nu ze er toch zijn ga ik wel gewoon naar het stadion.
Hoezo kan Ajax er niets aan doen. Ze hadden nee kunnen stemmen toen ze ernaar gevraagd werd?
Veel supporters willen graag dat Ajax CL gaat spelen, maar dat hadden ze ook bereikt als er geen plee offs zouden zijn geweest dit jaar.
Strucureel denk ik dat Ajax vaker 1e of 2e is dan dat het 3e, 4e of 5e wordt. Dus heeft Ajax vaker nadeel van de extra play off wedstrijden dan voordeel.

als je wel naar de wedstrijden gaat, hoe laat je dan blijken dat je tegen de play offs bent? Zijn er nog andere manieren?
Ik loop ook niet mee met demonstraties enzo, ik heb wel doeken gemaakt, en had dat dit jaar ook willen doen, maar de tijd ontbrak.
Verder zie ik geen manieren om te laten zien dat ik tegen het play off systeem ben.
Had Ajax een Veto stem dan? Ik weet het niet helemaal zeker meer, maar ik dacht dat het 'gewoon' een democratische beslissing was. Meer voor- dan tegenstanders. Als je al weet dat de meerderheid voor de Play-offs is, dan heeft het geen zin om tegen te stemmen. (Maar ik zeg er eerlijk bij dat ik niet (meer) weet wat Ajax' beweegredenen waren om vóór te stemmen) Kan dus een politieke beslissing zijn geweest om de 'kleine' clubs niet tegen je in het harnas te jagen.

En stel dat Ajax tegen had gestemd, was je dan wél naar de wedstrijden in de Play-offs gegaan?

Wat mij betreft zijn deze play-offs er nou eenmaal, en ga ik kijken en aanmoedigen omdat ik wil dat Ajax de Play-offs wint. Ik wil weer wedstrijden tegen Inter zien of Man U, etc... En de enige manier om dat te bereiken is die verdomde Play-offs winnen. Het zij zo. Daarmee geef ik geen 'statement' af, maar steun ik wel m'n ploeggie.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59089
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma mei 14, 2007 4:23 pm

Voor het eerst zag ik dit weekeinde dat de stadions tijdens de play-offs niet vol zaten. Ik heb begrepen dat veel supporters het niet pikken om extra geld voor deze extra wedstrijden te betalen. Het is maar net hoe je het bekijkt.


Bij Roda JC mochten de seizoenskaarthouders op vertoon van hun kaart gratis naar binnen en op hun eigen plek zitten. Andere clubs gaven kortingen, maar er bleken ook clubs te zijn die de fans het volle pond lieten betalen en in een enkel geval konden de seizoenkaarthouders niet eens op hun vaste plek terecht. Het effect was dus duidelijk zichtbaar. Bij de één zat het vol, bij de ander waren er open plekken te zien.

Het lijkt me dat als je dit vooraf goed richting je supporters communiceert, er meer kans op begrip is. Vertel daarom duidelijk, dat je als club onmogelijk de play-offs in de prijs voor een seizoenskaart mee kan nemen, omdat je niet weet of je die wedstrijden straks ook moet spelen. Maak je de kaart vooraf al duurder, dan is dat weer niet netjes richting de supporters als je de play-offs niet hoeft te spelen.

Hou het daarom simpel. Laat de seizoenskaarthouders op hun eigen plek zitten en hanteer redelijke prijzen.

Maar sportief gezien zijn de play-offs natuurlijk een uitstekende afsluiting van het seizoen gebleken. Liefst veertien clubs waren erbij betrokken en voor iedereen was er tot op het laatst iets te halen.

Wat de klachten over de te zware belasting voor de spelers betreft, ga ik daar niet in mee. Zeker gezien het weer mag je je af gaan vragen in hoeverre een lange winterstop nog zin heeft. Laat je zo’n lange stop vallen, dan hou je automatisch meer ruimte in je programma over. Dat zou voor de clubs in de Europa Cup zelfs mogelijkheden bieden om ze op bepaalde momenten te ontzien, als ze ver in die toernooien zouden komen.

Natuurlijk zijn de play-offs niet voor iedereen perfect, maar in principe zijn de problemen waar we het over hebben echt niet zo groot.

Dat laatste geldt niet voor ABN Amro. Als kleine aandeelhouder wil ik nogmaals terugkomen op de problemen bij wat in de basis een heel betrouwbare bank is. Ooit heeft de directie de aandeelhouders een bepaalde waarde voor het aandeel beloofd. Omdat dit bedrag niet werd gehaald, werden de aandeelhouders ontevreden en werd er een basis gelegd voor de buitenlandse belangstelling.

Wat ik niet snap, is hoe kan worden toegestaan dat de boel zo uit de hand kan gieren. Als je iets overneemt wat 200 jaar oud is en nog altijd goed werkt, dan kan het niet zo zijn dat je dat alleen maar doet om alles te verdelen om zo de poen te kunnen pakken. Helemaal niet als daardoor 25.000 mensen hun baan verliezen.

Ik weet dat dit onderwerp weinig met voetbal te maken heeft, maar ik vind dat ik als één van de aandeelhouders van ABN Amro een signaal moet afgeven, dat ik niets heb met asociaal en onbeschoft gedrag. Want daar hebben we het over als een stadion vol goede werknemers straks wordt afgestoten. Niet omdat er verlies is geleden, maar omdat er niet genoeg is verdiend.

Dan is het voor mij onbestaanbaar dat door het beleid van een paar mensen in de directie een eeuwenoude traditie zo overboord wordt gegooid. Je moet maar durven.

Daarom zou ik willen zeggen: stuur de huidige directie weg, stel nieuwe mensen aan en zet met al die trouwe ’socios’ de schouders er weer onder.

Dat is tenminste een sportieve oplossing.
J.C.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » ma mei 14, 2007 8:23 pm

Die Henk Kessler wist onlangs te melden dat hij alleen maar positieve geluiden over de play-offs hoorde en geen enkele negatieve, die gast laat zich alleen maar omringen door gelijkgestemden.

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » ma mei 14, 2007 8:28 pm

Bij Roda waren welgeteld 13823 mensen.
Dat is niets als je gratis naar binnen mag. Dat zou zo ongeveer 0 verkochte kaarten betekenen.
Lulkoek JC

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41022
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » ma mei 14, 2007 8:39 pm

Ajax: 48.600 / 29.000 (= -19.600 / -40.3%)
AZ: 15.900 / 13.200 (= -2.700 / -17.0%)
Feyenoord: 39.700 / 18.000 (= -21.700 / -54.7%)
SC Heerenveen: 25.400 / 23.500 (-1.900 / -7.5%)
NAC: 14.900 / 5.500 (-9.400 / -63.1%)
NEC: 12.000 / 4.000 (-8.000 / -66.7%)
Sparta: 9.900 / 8.900 (-1.000 / -10.1%
FC Utrecht: 20.000 / 12.500 (-7.500 / -37.5%)
Vitesse: 20.100 / 11.000 (-9.100 / -45.3%)

FC Groningen: 19.200 / 19.400 (+200 / +1.0%)
Roda JC: 14.400 / 14.500 (+100 / +0.7%)
FC Twente: 13.200 / 13.400 (+200 / +1.5%)

Zegt genoeg lijkt mij.......

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » ma mei 14, 2007 8:48 pm

Die voorzitster van de SOVS is ook wel een stomme doos zeg. Ik ben het met haar eens dat de play offs niet snel genoeg kunnen worden afgeschaft, maar ze gebruikt het argument: omdat er simpelweg te weinig op het spel staat. Yeah, sure. Er staat een CL ticket op het spel, dat is juist alles waard. Sowieso 6 miljoen euro entreegeld en status die spelers doet beslissen te blijven of voor een club te kiezen.

Juist omdat een CL ticket zo ongelooflijk belangrijk is voor een club, moet degene die daar na 34 wedstrijden het meeste recht op heeft, het ook gewoon krijgen. Het is simpelweg te belangrijk om het te vergokken over 2 wedstrijden tussen een nummer 2 en nummer 5. Een ploeg die alles te verliezen heeft tegen een club die er vol in gaat en niets te verliezen heeft. Een club die in het reguliere seizoen zomaar 30 punten minder gepakt kan hebben.

Zoveel meer spanning levert het nu ook weer niet op. Zonder play offs hadden Ajax, AZ en PSV ook om de titel gestreden. Hadden Feyenoord, Heerenveen en Groningen ook geknokt voor dat laatste Uefa Cup ticket. En onderin zouden Heracles en Excelsior en RKC net zo goed hebben moeten knokken voor lijfsbehoud.

Ploegen als Twente zouden nergens meer voor spelen, maar dat deden ze nu ook niet meer met play offs. Ik geloof er niets van dat teams keihard strijden voor een ticket voor de intertoto, want het garandeert nog niets, je hebt niets in Europa te zoeken als nummer 10-13 en het verpest je hele voorbereiding op het nieuwe seizoen.

Willem II had op de laatste speeldag van dit seizoen niets meer om voor te strijden, met play offs, maar vocht er voor als leeuwen tegen Ajax. Spelers gingen zelfs juichend van het veld na afloop, hoewel dat ook met winspremies uit andere steden te maken kan hebben.;)

In ieder geval: genoeg redenen tegen de play offs lijkt me. Ik kan me voorstellen dat kleine clubs het leuk vinden. Niet voor niets trokken Twente en Heerenveen wel toeschouwers en Ajax en AZ niet. Maar voor topclubs als Ajax en PSV die aan willen haken bij de (sub)top van Europa, is het een veel te risicovol spelletje na een hele competitie waarin ze al aangetoond hebben wel recht op dat ticket te hebben.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » ma mei 14, 2007 8:51 pm

Idd Marillion.

Maar nu laten ze het blijkbaar van AJAX-AZ afhangen, die wedstrijd gaan er wel 40.000 schat ik zo in en daar zullen ze dan wel weer tevreden mee zijn.
Het gaat me veel te ver om na de eerste play-offronde de opzet volledig ter discussie te stellen. Laten we eerst bijvoorbeeld de duels tussen AZ en Ajax nog maar eens afwachten.”

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » ma mei 14, 2007 8:54 pm

Waar heb je je cijfers vandaan Marillion?
Op de roda site zelf hebben ze het over minder supporters namelijk.
En bij de kakkerlakken weer meer.

Plaats reactie