De plee-offs: Ajax tegen SC Heerenveen

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » zo mei 13, 2007 8:23 pm

Nou, balen dat Kennedy dan komt. Hopelijk blijft de Mul gewoon op rechts staan, dan gaan we er iig niet op achteruit.

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7354
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Scherrer » zo mei 13, 2007 8:25 pm

Ik moet Neefkens toch wel een vorm van gelijk geven als ik de posting van Weekend Cees hierboven lees. Je zou er toch overtuigd van raken dat we met 0-4 hebben verloren in plaats van gewonnen als je dat leest...

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » zo mei 13, 2007 8:26 pm

4-0 is gewoon een prima uitslag met wederom een realistisch commentaar van Gertjan Verbeek. Samen met Ron Jans en Fred Rutten de enige trainer die wel realistisch is.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo mei 13, 2007 8:27 pm

Ik geef slechts weer wat ik heb gezien. Het was gewoon niet goed.

@Goodfella: voor wat betreft je opmerking over De Mul is het duidelijk dat jij er vanmiddag niet was... :wink.gif:
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11936
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » zo mei 13, 2007 8:36 pm

Neefkens schreef:Het hoort wel bij het AJAX-wereldje: het is nooit genoeg, alleen het beste is goed genoeg. Men krijgt de supporters die men verdient.
Je ziet het ook in Amsterdam veel, men kankert de hele dag. Het glas is altijd halfleeg, bij mij is een glas altijd halfvol. En dat botst regelmatig, daarom kijk ik tijdens wedstrijden bijna nooit meer in de wedstrijdtopic. Juist in die emotionele geladenheid erger ik me dan kapot en daar heb ik geen zin meer in.

Duidelijk ?
Duidelijk.

Ik zou trouwens graag willen dat bij Ajax het glas halfleeg was. Als ik zie hoe er in pure basics vaak geklungeld wordt, kom ik niet verder dan een bodempje. En dát ergert me.

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13355
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » zo mei 13, 2007 8:55 pm

Toch gek, had Ajax wat nauwkeuriger geweest met de kansen dan hadden we met 7-0 kunnen winnen.

Het was niet geweldig, maar zo slecht was het ook allemaal niet. Behoudens de eerste 20 minuten. Natuurlijk valt de 1-0 uit de lucht, maar dat is natuurlijk wel de individuele kwaliteit van dit Ajax dat op zo'n moment de doorslag geeft.

4-0 is een meer dan prima uitslag. Zeker als je eerder dit seizoen nog met 0-1 verliest van datzelfde Heerenveen.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » zo mei 13, 2007 9:06 pm

Wat een gezeik weer. Ajax speelde, op de eerste 20 minuten na, heel behoorlijk. Goed positiespel, mooie aanvallen met onder andere Sneijder en Huntelaar elke keer bij betrokken waren en een uitstekend spelende Ogararu die een paar keer goed voor Alves kwam, die was (mede door Vermaelen) eigenlijk de hele wedstrijd onzichtbaar.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo mei 13, 2007 9:31 pm

Ajax had het in de eerste twintig minuten bijna verkloot. En zelfs bij 3-0 voor en tegen tien man zag het er nog wankeltjes uit. Dat baart me best zorgen.
Het stinkt aan alle kanten!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » zo mei 13, 2007 9:36 pm

joey schreef:Ajax had het in de eerste twintig minuten bijna verkloot. En zelfs bij 3-0 voor en tegen tien man zag het er nog wankeltjes uit. Dat baart me best zorgen.
Vandaag ben ik niet geweest, maar het gevoel van "niet zeker zijn" had ik dit seizoen vaak. Vorig seizoen niet, toen verwachtte ik niets en dan heb je dat gevoel niet.

Veel bidden, zondag?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo mei 13, 2007 9:39 pm

Ik put hoop uit twee dingen: dat AZ nog slechter speelde tegen Twente dan Ajax tegen Heerenveen, en dat Ajax zelden verliest van AZ. Bovendien ligt de druk nu ook bij AZ en eerder heeft AZ laten zien slecht met die druk om te kunnen gaan.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11936
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » zo mei 13, 2007 9:42 pm

Demosthenes schreef: Veel bidden, zondag?
En kaarsjes opsteken... Heel veel kaarsjes. Geen Stam, geen Davids, geen Gabri, pfff. Ajax zal een topprestatie leveren als ze de schade overbrugbaar weten te houden in Alkmaar.
Laatst gewijzigd door Zuidema op zo mei 13, 2007 9:44 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » zo mei 13, 2007 9:42 pm

joey schreef:Ik put hoop uit twee dingen: dat AZ nog slechter speelde tegen Twente dan Ajax tegen Heerenveen, en dat Ajax zelden verliest van AZ. Bovendien ligt de druk nu ook bij AZ en eerder heeft AZ laten zien slecht met die druk om te kunnen gaan.
Dus gewoon hopen, want veel argumenten heb ik niet, ja gevoelsmatige!
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13355
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » zo mei 13, 2007 9:46 pm

Mwagh, ik denk dat Ajax ondertussen op zijn achterste poten loopt. Dat zag je bij AZ ook.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
Fenerbahce
Berichten: 2123
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 7:29 pm

Bericht door Fenerbahce » zo mei 13, 2007 9:59 pm

We zullen zien, het kan alle kanten op.

Ik hoop er in ieder geval over 2 weken bij te zijn ... :smile-ajax.gif:
Before you judge someone, walk for three months in his shoes.

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » zo mei 13, 2007 10:08 pm

Spijker schreef:Wat een gezeik weer. Ajax speelde, op de eerste 20 minuten na, heel behoorlijk. Goed positiespel, mooie aanvallen met onder andere Sneijder en Huntelaar elke keer bij betrokken waren en een uitstekend spelende Ogararu die een paar keer goed voor Alves kwam, die was (mede door Vermaelen) eigenlijk de hele wedstrijd onzichtbaar.
Welke aanvallen bedoel je?

Ogararu heeft niet 1x een voorzet afgeleverd. Niet een keer een goede dieptepass gegeven. Niet 1x een 1-2tje gemaakt. Wel vijf ballen zo ingeleverd bij een tegenstander. Verdedigend liet hij 2 of 3x een tegenstander uit zijn rug weglopen.

Nilsson die voor de 1-0 van KJH ( fout van Hansson die de bal verlengt, slecht gekeept van die Belg) een megakans krijgt om te scoren. Het is dat Stekelenburg voor het eerst laat zien waarom hij keeper van Ajax is.

Davids die de eerste 20 minuten geen pepernoot geraakt heeft. Vermaelen die dieptepasses geeft met een hele mooie boog. Sneijder die naast KJH speelt in de spits op het moment dat Stekelenburg een bal naar voren schiet.

3 verdedigers ( Vermaelen Stam en Heitinga) bij de opbouw. 2 aanvallers van Heerenveen die ervoor zorgden dat Stekelenburg alleen maar de lange bal kon hanteren.....

Tom de Mul die maar 1x zijn tegenstander voorbij is gegaan en dat was toen hij al 2 meter voorsprong had en daarna een waardeloze voorzet gaf. Babel die zelfs geen enkele voorzet heeft gegeven met zijn linkerbeen. Urbu die geen enkele fatsoenlijke voorzet heeft gegeven.


Het is dat we Wesley Sneijder hebben want hij is op dit moment de enige speler die wel voor iedere bal knokt, op alles loopt en alles doet voor dit team. Bij de rest gewoon geen beleving en gevoel.

Wesley Sneijder :00000639.gif:
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo mei 13, 2007 10:10 pm

Nihad schreef:Mwagh, ik denk dat Ajax ondertussen op zijn achterste poten loopt. Dat zag je bij AZ ook.
Ahum, Ajax loopt op zijn laatste benen, staat op zijn achterste benen, heeft poten?
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13355
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » zo mei 13, 2007 10:12 pm

:blush.gif:

Ik ben een beetje moe en ongeconcenteerd.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
Dr. Living Stoned
Founding Father
Berichten: 19598
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 6:30 pm
Locatie: at home

Bericht door Dr. Living Stoned » zo mei 13, 2007 10:20 pm

Nihad loopt ook op zijn achterste benen, joey :wink1.gif:
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » zo mei 13, 2007 11:13 pm

Voetske schreef:Vermaelen, Ogararu en de Mul waren en bleven ook na die eerste 20 minuten bagger, om maar een paar spelers te noemen.
Vind je? Ik vond Vermaelen best goed vandaag. Opbouwend moet je niet te veel van hem verwachten maar verdedigend vond ik hem weer z'n mannetje staan. Hij wint vrijwel alle kopduels en had ook een paar uitstekende slidings. Voor mijn gevoel kwam er dan ook nauwelijks gevaar van links.

@ Rishi, heb jij in de 2e helft geen aanvallen van Ajax gezien?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma mei 14, 2007 2:40 am

Ook ik was niet onder de indruk van dit Ajax, maar we hebben na 20 minuten Heerenveen met speels gemak ingemaakt. Ik zou Ajax toch zeker een 5,5 geven naar aanleiding van het spel van vandaag, maar ik krijg de indruk dat sommigen zich totaal niet vermaakt hebben en zelden zo'n slechte pot voetbal hebben gezien. Maar goed, de discussies onder supporters zijn op die manier ook weer interessant. :wink.gif:
wimpey schreef:
Thomas schreef:Bekijk de samenvatting nog een keer, zou ik zeggen.
Je had beter de hele wedstrijd kunnen bekijken, dan had je kunnen zien dat joey gelijk heeft. Die jongen doet de gekste dingen, die kan wel een Masterclassje verdedigen gebruiken.
Ik heb de hele wedstrijd gezien, maar nergens gezegd dat Ogararu goed speelde. Als je m'n eerdere posts over hem leest zal je zien dat ik ook totaal niet onder de indruk ben van onze nieuwe parel op rechtsback. Ik gaf alleen aan dat hij 1 specifiek onderdeel, het knijpen, vandaag wel behoorlijk uitvoerde.

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » ma mei 14, 2007 4:56 am

Zuidema schreef:
Demosthenes schreef: Veel bidden, zondag?
En kaarsjes opsteken... Heel veel kaarsjes. Geen Stam, geen Davids, geen Gabri, pfff. Ajax zal een topprestatie leveren als ze de schade overbrugbaar weten te houden in Alkmaar.
Je kunt het ook zien als een mooie gelegenheid voor de overige spelers om te laten zien dat ze het ook zonder die 3 kunnen opknappen. Zonder die 3 staat er grofweg het elftal van vorig seizoen. Ze zijn een jaar ouder, schijnen een veel betere trainer te hebben, dus kunnen ze de enorme progressie die er is geboekt in deze wedstrijd tonen.Toch?!

Gebruikersavatar
Laudrup
Berichten: 3484
Lid geworden op: zo jan 11, 2004 2:11 pm

Bericht door Laudrup » ma mei 14, 2007 5:51 am

Ogararu is het nieuwe pispaaltje???

Gebruikersavatar
martijn401
Berichten: 2595
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 11:23 am

Bericht door martijn401 » ma mei 14, 2007 6:47 am

Fel Ajax klautert overeind
Door SJOERD MOSSOU
AMSTERDAM - Het gemopper en gemor begon al aan te zwellen in de Arena, toen Ajax-keeper Maarten Stekelenburg de bal in de 21ste minuut heel hoog en heel ver naar voren schoot.

Een dolle minuut later had Ajax twee keer gescoord, stond het publiek op de banken en kantelde de wedstrijd. SC Heerenveen kwam met 4-0 nog genadig weg.

Die plotselinge ommekeer leidde tot grote opluchting in Amsterdam, na de lamlendige vertoning van woensdag in Friesland (1-0 verlies).

Volgende week wacht AZ in de finale van de play-offs om plaatsing voor de Champions League; wéér een sleutelduel.

,,Dit was onze derde wedstrijd in een week waarin het er écht om ging,’’ zei trainer Henk ten Cate. ,,Als je daar op zó’n manier doorheen komt, verdient dat een groot compliment.’’

Reden tot zorg was er na afloop echter ook voor Ajax, vooruitkijkend naar de eerste wedstrijd in Alkmaar. Naast de al geschorste Gabri liep Edgar Davids gisteren tegen zijn tweede gele kaart op en raakte Jaap Stam opnieuw geblesseerd aan zijn kwetsbare hamstring.

Daarmee mist Ajax vrijwel zeker zijn drie meest ervaren spelers in het eerste duel met AZ. Een groot gemis, want Gabri, Stam en Davids gaven Ajax dit seizoen exact wat het de laatste jaren hardnekkig ontbeerde: volwassenheid, power, balans.

Ook tegen Heerenveen werd de waarde van Davids en Stam onderstreept. De verdediger legde het Friese koningskoppel Afonso Alves/Lasse Nilsson volledig lam, samen met de ook uitstekend spelende Thomas Vermaelen. Alves scoorde dit seizoen 34 keer, maar in drie onderlinge duels met Ajax was de Braziliaan onzichtbaar.

Heerenveen-trainer Gertjan Verbeek zag het ook gebeuren en wisselde zijn topscorer een klein kwartier voor tijd.

Davids droeg er gisteren wederom aan bij dat uitblinker Wesley Sneijder kon excelleren, door als een frontsoldaat te waken over de ruimtes op het middenveld.

Zijn gele kaart, na een onbesuisde tackle op Gianni Zuiverloon, was een onnodige smet op een sterk optreden.

Davids begon als linksback, omdat Ten Cate zijn middenveld met Urby Emanuelson een creatieve impuls wilde geven.

Na de 2-0 werd de vertrouwde orde weer hersteld. Tot dat moment was Heerenveen echter in alle opzichten de betere ploeg geweest.

De Friese ploeg ging in Amsterdam verder waar het afgelopen woensdag was gebleven, terwijl Ajax nog steeds kwetsbaar en vermoeid oogde. Alves loste het eerste waarschuwingsschot, door een vrije trap snoeihard op de vuisten van Stekelenburg te schieten. De keeper redde na 18 minuten opnieuw, toen Nilsson vrij voor hem opdook na een handige pass van Pranjic.

‘Voetballen, voetballen’, klonk het al ontevreden vanaf de F-side, net voordat Stekelenburg de bal ver weg ging trappen en alles ineens anders werd.

Heerenveen-verdediger Petter Hansson verslikte zich in de hoge bal en Sneijder kon alleen op het doel af. De middenvelder stuitte nog op Vandenbussche, maar Klaas Jan Huntelaar reageerde alert: 1-0.

Nog geen minuut later was het weer raak, toen Babel na een prachtige individuele actie raak schoot: 2-0. Die treffer verlamde Heerenveen en gaf Ajax nieuwe energie.

Duels werden gewonnen, de bal ging een stuk sneller rond en nooit kwam de thuisploeg nog serieus in de problemen.

Na een uur spelen verstuurde Sneijder een fraai balletje op Huntelaar, die tegen de grond werd gewerkt door doelman Vandenbussche. Met een rode kaart en een terechte strafschop tegen kon de keeper inrukken. Huntelaar maakte geen fout: 3-0.

Het publiek keek alleen nog bezorgd toen het Jaap Stam hinkend naar de kant zag lopen, een kwartier voor tijd. ,,Ik hoop dat het meevalt, maar ik vrees het ergste,’’ zei Ten Cate over Stam.

De coach verheugt zich niettemin op de volgende confrontatie met AZ. ,,Drie keer werd het gelijk, dat zegt wel wat over hoe die twee teams aan elkaar gewaagd zijn,’’ aldus Ten Cate. ,,Het worden mooie duels, want AZ en Ajax hebben kleur gegeven aan de Nederlandse competitie. Door heel aanvallend te spelen.’’
ad.nl

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11936
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » ma mei 14, 2007 7:29 am

Laudrup schreef:Ogararu is het nieuwe pispaaltje???
Er zal er altijd eentje onderaan hangen in de prestatie-hierarchie. En als een speler een reeks wedstrijden erg matig presteert, kan je verwachten dat ie de kluit over zich heen krijgt. Overigens solliciteren onbenullen als Babel, Urby en De Mul ook al een tijdje naar dat kennelijk felbegeerde plekje.

Hoe je Ogararu wel laat functioneren op een aanvaardbaar peil? Geen flauw idee. 1 op 1 blijkt ie als verdediger gewoonweg puur slecht te zijn, verdedigend in de zone lijkt hem wat beter af te gaan (zie het knijpen), opbouwend valt het vooralsnog flink tegen (alhoewel Raymons opmerking over een gebrek aan beweging en dus afspeelpunten ook zeker hout snijdt) en de samenwerking met de rechtsvoor in de passing en het positiekiezen laat zwaar te wensen over (gebrek aan inzicht?). In die laatste punten zou HTC trouwens goed werk kunnen verrichten en misschien is ie ook wel flink bezig met Oga, maar op het veld zie ik er maar bar weinig van terug.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58877
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma mei 14, 2007 7:43 am

Neefkens schreef:Het hoort wel bij het AJAX-wereldje: het is nooit genoeg, alleen het beste is goed genoeg. Men krijgt de supporters die men verdient.
Je ziet het ook in Amsterdam veel, men kankert de hele dag. Het glas is altijd halfleeg, bij mij is een glas altijd halfvol. En dat botst regelmatig, daarom kijk ik tijdens wedstrijden bijna nooit meer in de wedstrijdtopic. Juist in die emotionele geladenheid erger ik me dan kapot en daar heb ik geen zin meer in.

Duidelijk ?

Ik heb wel wat bange voorgevoelens voor de eerste wedstrijd tegen AZ, zonder de STERKhouders Stam, Davids en Gabri. Maar ach, we zijn weer een stappie verder... :headbang.gif:
Glas half vol, glas half leeg, het gaat erom dat wat er in dat glas zit bijna niet te zuipen is ....

Plaats reactie