De plee-offs: Ajax tegen SC Heerenveen

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » zo mei 13, 2007 5:03 pm

Als hij wat sneller was geweest lagen er inderdaad meer kansen voor hem. Hij kon af en toe zo doorlopen.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
martijn401
Berichten: 2595
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 11:23 am

Bericht door martijn401 » zo mei 13, 2007 5:07 pm

Zo kom net thuis, sinds tijden weer in het stadion geweest , leuk plekje gevonden vooraan vak 121.
Het eerste kwartier was een drama, vooral idd die waardeloze rechterflank. Wat een prutsers; Trabelsi met 1 been vult het nog beter in.
Gelukkig vielen die 2 doelpunten snel en stond de achterhoede goed. Davids vond ik wat slorig de 1e helft. 2e helft was ie weer als vanouds.
Sneijder en Heitinga waren een wereld van verschil vergeleken met de uitwedstrijd.
Dit moet vertrouwen geven voor de komende wedstrijden. Ben blij dat we eerst uit moeten.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo mei 13, 2007 5:19 pm

joey schreef:Ik las op AS dat Barcelona Huntelaar vandaag heeft bekeken. Dan hebben ze geluk, want vandaag was goed te zien wat hij wel en niet kan. Hij was vrij zwak aan de bal, kon door zijn gebrekkige snelheid in bepaalde situaties geen voordeel boeken. Daar stond tegenover dat de eerste kans die hij kreeg er meteen in lag en dat hij een strafschop forceerde. Of het genoeg is voor Barcelona? Ik denk het niet.
Z'n geringe snelheid blijft een behoorlijke beperking. Stel je voor hoeveel doelpunten hij zou maken wanneer hij de snelheid had gehad van Babel. Toch vond ik Huntelaar vandaag niet slecht meevoetballen. Hij behield het overzicht, liep in zijn territorium behoorlijk goed vrij, week soms zelfs uit naar de zijkant, hield de bal aardig bij zich, werkte hard en gaf zelfs een aantal hoge (cross)passes.

Maar als vertegenwoordiger van Barcelona zou mijn conclusie duidelijk zijn: Huntelaar is geen speler voor Barcelona. Hij beweegt te weinig in de breedte en is te traag. De Serie A of de PL is veel geschikter voor Huntelaar.

Gebruikersavatar
Thafunk
Berichten: 425
Lid geworden op: vr mei 11, 2007 2:23 pm

Bericht door Thafunk » zo mei 13, 2007 5:25 pm

Ben blij dat de sfeer prima was in het stadion, dus ook zonder de 'aktievoerders' gaat het er prima aan toe. Leuke ontwikkeling de laatste tijd, dat de sfeer niet alleen van zuid of 410 komt. (Het blijven wel de aanjagers, maar het wordt er al een stuk leuker op!)

Jah, het voetbal... Het was niet geweldig, maar dat is wat mij betreft van ondergeschikt belang op het moment. Als we maar doorgaan en die o-zo-belangrijke voorronde CL halen.

Kortom, 4-0 gewonnen, leuke sfeer, lekker weertje, prima middagje. (en tegen AZ zien we dan wel weer...)

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo mei 13, 2007 6:02 pm

Spel Ajax stemt Ten Cate tevreden

Henk ten Cate was vanmiddag uiterst tevreden. Niet alleen met de plaatsing voor de finale van de play-offs in de strijd om de voorronde van de Champions League, maar ook om het spel van zijn manschappen in de ontmoeting tegen SC Heerenveen (4-0).

“Ik vind het heel knap dat mijn ploeg op zo'n manier de derde wedstrijd binnen een week kan spelen”, reageerde de coach van Ajax na afloop. “Daar ben ik heel blij mee. In de eerste twintig minuten bood Heerenveen goed partij, maar daarna maakte wij binnen één minuut twee treffers. Die optater kwam hard aan bij Heerenveen. Daarna hebben wij het duel gedomineerd.”

Trainer Gertjan Verbeek stelde dat de beste ploeg had gewonnen. "We hadden niets te vertellen. Ajax was veel beter. Ik denk dat het voor het Nederlands voetbal ook goed is dat Ajax heeft gewonnen. Wij horen normaal gesproken niet in de voorronde van de Champions League thuis.”

voetbalzone.nl

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » zo mei 13, 2007 6:46 pm

LeonardoSpits schreef:De Mul speelt overigens erg goed
:rofl.gif: Meen je dit? De Mul was echt een drama vandaag. Vanuit mijn vak werd er flink gescholden na zijn zoveelste mislukte aanname. Strik eromheen en verkopen die handel.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Lionel
Berichten: 47282
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » zo mei 13, 2007 7:22 pm

De hele rechterkant was drama.

Ogararu........wat een baggerspeler.
Tom de Mul.......wat bezielt Ten Cate?
IK GELOOF!!!!!!

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » zo mei 13, 2007 7:24 pm

Fantastisch om NA de wedstrijd deze commentaren pas te lezen:
als ik niet de stand zou weten, zou ik zeker weten dat AJAX met minimaal 0-3 de zak heeft gekregen.
Als er externe commentaren zijn die erg positief zijn over het spel, weten de AJAX -supporters te melden dat dat allemaal onzin is en dat het toch echt zwaar klote is wat de spelers doen.

Conclusie: de AJAX-supporter is uniek in nederland en in de hele wereld. Is er ergens anders op de hele wereld een groep supporters die zo negatief kan zijn over zo'n uitslag ??
No way.

Lionel
Berichten: 47282
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » zo mei 13, 2007 7:28 pm

Neefkens.....ik moet toegeven dat ik niet vaak in het stadion kom. Heb geen seizoenskaart of iets dergelijks.

Ik kijk wel iedere wedstrijd bij Tele2 maar dat is toch compleet iets anders dan in het stadion kijken. Om over de samenvatting maar te zwijgen.

Maar...

als je ziet hoe SLECHT er werd gespeeld. Hoe weinig beweging, combinaties, patronen e.d. er in het elftal zitten.....ik heb me echt afgevraagd waarop ze bij Ajax trainen

De Mul speelde echt een waardeloze wedstrijd. Geen 1x zijn man voorbij gekomen. Ogararu kan totaal niet verdedigen maar aanvallend brengt hij ook niks. Wat moet je dan met zo iemand?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11936
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » zo mei 13, 2007 7:32 pm

Neefkens schreef: Als er externe commentaren zijn die erg positief zijn over het spel, weten de AJAX -supporters te melden dat dat allemaal onzin is en dat het toch echt zwaar klote is wat de spelers doen.
Aangezien o.a. ik zulke postings plaatste nav het idioot positieve gedoe van die Houtkamp: het WAS de eerste 20 minuten bar en boos bij Ajax en waar die verslaggever het vandaan haalt dat Ajax in die periode goed bezig is??? Pas na die idiote minuut met 2 doelpunten kantelt de heleboel goddank de goeie kant op. Alhoewel je ook dan bij dit Ajax altijd weer moet oppassen.

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » zo mei 13, 2007 7:32 pm

Jesse schreef: Ten slotte dan nog de sfeer. Voor het eerst op Zuid en voor mijn gevoel is het toch bijna niet stil geweest, hoor. 410 helaas niet gehoord.
410 was er ook niet toch? Die boycotten de play offs volgens mij.

Het zou me wel flink tegenvallen als Stam er ook weer niet bij kan zijn as zondag tegen AZ. Dan zie ik die wedstrijd namelijk somber in zonder Stam, Gabri en Davids.

Hopen dat we iig niet verliezen dan komend weekend en we moeten in tegenstelling tot bij Heerenveen nu wel minimaal een uitdoelpunt maken.

wimpey
Berichten: 51820
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » zo mei 13, 2007 7:33 pm

Thomas schreef:Bekijk de samenvatting nog een keer, zou ik zeggen.
Je had beter de hele wedstrijd kunnen bekijken, dan had je kunnen zien dat joey gelijk heeft. Die jongen doet de gekste dingen, die kan wel een Masterclassje verdedigen gebruiken.

Anyway, 2 down, 2 to go. Heerenveen zat er volledig doorheen, maar wie door de eindstand heen prikt, ziet dat Ajax nog moeite genoeg had om deze zeer matige opponent van het lijf te schudden. We werden door die Friezen in het zadel geholpen.

Vriend Sneyder is vaak een roepende in de woestijn, zwaar jammer dat ie ons zal verlaten. Met zijn ingevingen is ie degene die het verschil maakt.

CL is een must, volgens dhr. Fontein. Ik hoop dat spelers en trainer daarvan ook doordrongen zijn. AZ over 2 wedstrijden pakken, hoe dan ook!

Mr. Ajax
Berichten: 14504
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » zo mei 13, 2007 7:37 pm

Heeft iemand een link voor de goals? In het bijzonder die van Babel...
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » zo mei 13, 2007 7:37 pm

Rishi schreef:De hele rechterkant was drama.

Ogararu........wat een baggerspeler.
Tom de Mul.......wat bezielt Ten Cate?
Over De Mul ben ik het met je eens, maar Ogararu? Die heeft toch prima werk geleverd en was eens een keer verdedigend goed..

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58880
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo mei 13, 2007 7:48 pm

Zuidema schreef:
Neefkens schreef: Als er externe commentaren zijn die erg positief zijn over het spel, weten de AJAX -supporters te melden dat dat allemaal onzin is en dat het toch echt zwaar klote is wat de spelers doen.
Aangezien o.a. ik zulke postings plaatste nav het idioot positieve gedoe van die Houtkamp: het WAS de eerste 20 minuten bar en boos bij Ajax en waar die verslaggever het vandaan haalt dat Ajax in die periode goed bezig is??? Pas na die idiote minuut met 2 doelpunten kantelt de heleboel goddank de goeie kant op. Alhoewel je ook dan bij dit Ajax altijd weer moet oppassen.
En zo is het en niet anders !!!!!!!!!!!!!.

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » zo mei 13, 2007 7:55 pm

Het ging niet bepaald alleen over de eerste 20 minuten.
En het was gewoon een constatering, geen waardeoordeel.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » zo mei 13, 2007 7:58 pm

4-0 mensen en ga aub az fan worden!

Gebruikersavatar
thaumaturgy
Berichten: 383
Lid geworden op: do apr 27, 2006 4:32 am

Bericht door thaumaturgy » zo mei 13, 2007 7:59 pm

Het is gewoon pijnlijk om De Mul en Ogararu samen te zien spelen. Geen enkele chemie tussen die 2...

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11936
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » zo mei 13, 2007 8:02 pm

Neefkens schreef: Conclusie: de AJAX-supporter is uniek in nederland en in de hele wereld. Is er ergens anders op de hele wereld een groep supporters die zo negatief kan zijn over zo'n uitslag ??
No way.
Dus dit is een constatering van je? Ben ik benieuwd naar je waarde-oordeel.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » zo mei 13, 2007 8:08 pm

De mensen die nooit gaan zijn wel veel grotere zeikerds dan de mensen die wel eens de moeite nemen om te gaan.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58880
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo mei 13, 2007 8:08 pm

Neefkens schreef:Het ging niet bepaald alleen over de eerste 20 minuten.
En het was gewoon een constatering, geen waardeoordeel.
Ja en ?.Vermaelen, Ogararu en de Mul waren en bleven ook na die eerste 20 minuten bagger, om maar een paar spelers te noemen.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47906
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo mei 13, 2007 8:12 pm

goodfella schreef:De mensen die nooit gaan zijn wel veel grotere zeikerds dan de mensen die wel eens de moeite nemen om te gaan.
Waar blijkt dat uit?

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » zo mei 13, 2007 8:14 pm

Het hoort wel bij het AJAX-wereldje: het is nooit genoeg, alleen het beste is goed genoeg. Men krijgt de supporters die men verdient.
Je ziet het ook in Amsterdam veel, men kankert de hele dag. Het glas is altijd halfleeg, bij mij is een glas altijd halfvol. En dat botst regelmatig, daarom kijk ik tijdens wedstrijden bijna nooit meer in de wedstrijdtopic. Juist in die emotionele geladenheid erger ik me dan kapot en daar heb ik geen zin meer in.

Duidelijk ?

Ik heb wel wat bange voorgevoelens voor de eerste wedstrijd tegen AZ, zonder de STERKhouders Stam, Davids en Gabri. Maar ach, we zijn weer een stappie verder... :headbang.gif:

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » zo mei 13, 2007 8:17 pm

goodfella schreef:De mensen die nooit gaan zijn wel veel grotere zeikerds dan de mensen die wel eens de moeite nemen om te gaan.
Daar geloof ik niets van, eerder andersom als ik naar mezelf kijk :00001757.gif:

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo mei 13, 2007 8:18 pm

Jesse schreef:
LeonardoSpits schreef:De Mul speelt overigens erg goed
:drecul.gif:

De Mul was vandaag werkelijk dra-ma-tisch! Ongekend.

Over de wedstrijd: de eerste 20 minuten waren weer ouderwets slecht. Niks leek te lukken en geen fatsoenlijke aanval gezien. Dan komt Ajax uit het niets en met enigszins geluk op 1-0 en pardoes doet Babel iets briljants en is het 2-0. Daarna heb ik Heereveen eerlijk gezegd niet meer gezien. In de tweede helft was Ajax helemaal heer en meester. Ik kon slecht zien of de kansen voor Heereveen ook echte kansen waren, maar het leek me niet. 4-0, prima. Op naar AZ!

Ten slotte dan nog de sfeer. Voor het eerst op Zuid en voor mijn gevoel is het toch bijna niet stil geweest, hoor. 410 helaas niet gehoord.

@ Weekend Cees, was jij die man die aan de overkant de hele wedstrijd driftig stond te zwaaien?
Nee. Maar ik zat wel vlak naast hem...

Ik vond Ajax vandaag niet goed. De eerste 20 minuten voelde ik al wat berusting met een uitschakeling komen, en mijn maatje gaf terecht aan dat we hooguit uit het niets zouden scoren; profetische woorden dus, want 2 minuten later viel de 1-0 uit het niets. Wel knappe goal van KJH, want moeilijke hoek én het ovezicht bewaren om geen schuiver te produceren.

2-0 was een knappe actie van Babel die overigens opvalt door nog altijd een matige eerste balaanname; met een goeie eerste touch zou ie al een stuk verder zijn.

Sneijder was lekker fel, Heitinga dikke voldoende, maar een ramp is De Mul. Hij kwam over als een jongetje die een eerste prijs heeft gewonnen bij een tekenwedstrijd en nu eens mee mag spelen met Ajax. Het ontbrak er aan dat ie zijn duim niet in zijn mond deed. Nul branie, nul uitstraling, nul overzicht. Aandoenlijk eigenlijk, hoe hij af en toe eens wat probeert. Het merendeel van de ballen wordt niet eens breed, maar obligaat teruggespeeld. Bizar, dat HtC hem zo lang laat staan. Met Perez, die ook heus wel eens wat fout doet, stáát er tenminste iemand.

Ik irriteerde me er overigens nog aan dat Heerenveen zo kon aandringen met zijn 10-en. Ajax grossierde weer veelal in elkaar op knieschijfhoogte aanspelen of met een pisboog. Lekker circulatievoetbal krijg je daarvan... En ik kwam tot het schokkende besef dat het merendeel van de Heerenveenspelers een betere basistechniek lijken te hebben dan de Ajacieden.

Maar goed. We hebben gewonnen. Blijven alle principiele thuisblijvers tegen AZ ook weer weg trouwens, of komen ze helpen hun club in de voorronde CL te schreeuwen?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Plaats reactie