Willem 2-AJAX

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
999
Berichten: 58899
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo apr 29, 2007 11:33 pm

drie keer niks dus, keeper mee naar voren, daarvan had ik altijd het gevoel dat past niet bij AJAX ...

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » zo apr 29, 2007 11:49 pm

Voetske schreef:drie keer niks dus, keeper mee naar voren, daarvan had ik altijd het gevoel dat past niet bij AJAX ...
Wel bij dit Ajax!

Ik zie wel een vooruitgang, want vorig seizoen was de achterstand op feyenoord, az en psv zo groot dat de keeper gewoon in zijn doel kon blijven staan.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Marijn
Berichten: 4109
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 7:06 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Marijn » ma apr 30, 2007 2:07 am

boa schreef:Omdat Roger een goeie trap heeft en omdat iedereen zich instelt op Sneijder ?
Right. Wat heb je nou aan een goede trap, 3 meter voor de goal? Zulk soort vrije trappen binnen het strafschopsgebied zijn waardeloos. Volgensmij gaan ze er veel vaker niet in dan wel.
"The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world that he didn't exist."
-The Usual Suspects

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10430
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Bericht door mattie » ma apr 30, 2007 6:22 am

Gisteren met een hartslag van ruim boven de 100 naar Radio1 zitten luisteren, maar ik denk de meeste wel hier. De samenvatting niet aan kunnen zien, wou ik ook niet :bomb.gif: Weer speelt ajax als het erom gaat een wedstrijd waarvan je toch mag verwachten dat ze een tegenstander opvreten. Maar nee onze geweldige technische staf weet het niet over te brengen. Weer niet.
Terwijl er juist naast zo'n wisselvallig seizoen je nog eens kans hebt op de DUBBEL, want AZ is aangeschoten en als je het niet eerder had laten afweten had je er volgende week overheen kunnen lopen.
Kijk je naar P.... dan schoppen ze er 5 in terwijl ze juist moeite hebben met scoren.
We mogen toch rustig stellen hier en ik denk dat de meeste het daar wel over eens zijn dat deze technische staf tekort is geschoten dit seizoen en dat ze maar lekker ergens anders heen moeten gaan :headbang.gif:
Voor mezelf ik heb het ff helemaal gehad met dit Ajax. Wel moet ik en dat lees ik hier toch ook wel weer dat het aan P... zelf heeft gelegen dat het dit seizoen zo wisselvallig is geweest, want laten we eerlijk zijn eerst 11 punten achter.... Ik ben wel blij dat het niet AZ is geworden want die gun ik echt helemaal niks.
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58899
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma apr 30, 2007 7:17 am

Demosthenes schreef:
Voetske schreef:drie keer niks dus, keeper mee naar voren, daarvan had ik altijd het gevoel dat past niet bij AJAX ...
Wel bij dit Ajax!

Ik zie wel een vooruitgang, want vorig seizoen was de achterstand op feyenoord, az en psv zo groot dat de keeper gewoon in zijn doel kon blijven staan.
Tja, ik begrijp dat ze het in Rotterdam vooruitgang noemen als je door de concurrent in het zadel wordt geholpen, zelf opzichtig faalt in de kans om het roer over te nemen en vervolgens diezelfde concurrent wel het op kan brengen om in de laatste wedstrijd alles uit de kast te halen ... Psv had met gemak nog 3 of 4 goals meer kunnen maken, WIJ hadden voor het zelfde geld er een paar om de oren kunnen krijgen .. schandalige wanvertoning tegen WII, trainers en spelers bijelkaar ..

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma apr 30, 2007 8:17 am

Zo zeg, ik ben er nog steeds dood- en doodziek van. Vandaag met vrienden koninginnedag vieren, hoe pep ik mezelf een beetje op? Ik zou het liefst onder een grote steen kruipen. Als ik me al zo voel, hoe zou het dan met onze spelers zijn? Die zitten waarschijnlijk helemaal kapot.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11423
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » ma apr 30, 2007 9:32 am

joey schreef:Zo zeg, ik ben er nog steeds dood- en doodziek van. Vandaag met vrienden koninginnedag vieren, hoe pep ik mezelf een beetje op? Ik zou het liefst onder een grote steen kruipen. Als ik me al zo voel, hoe zou het dan met onze spelers zijn? Die zitten waarschijnlijk helemaal kapot.
Ajax heeft alleen op basis van de 2e helft van het seizoen recht gehad op de titel, alleen als je drie maal de kans krijgt om de titel binnen te halen en dat je dat laat afweten... dan verdien je helemaal niets. :tranen.gif:

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » ma apr 30, 2007 10:07 am

Een dag later ...... wat een teleurstelling. Maar dan toch maar ff relativeren.

Waar stonden we vorig jaar!? We hebben %#$%$ op 1 doelpunt de competitie verloren. Het moment doet natuurlijk ontzettend pijn, maar we zijn wel weer competatief. We doen weer mee en dat is weer een tijdje geleden. Ik hoop dat we as zondag de beker pakken en de voorronde CL gaan halen. Het kan nog alle kanten op. Ik hoop dat Ajax ook kan investeren, want je ziet wat een paar kwaliteitsinjecties kan brengen.

Positief:
- Er komen weer een aantal spelers aan: vd Wiel, Urby, Babel
- Goed ontwikkeld dit seizoen: De Mul (al was het de laatste weken niks), Sneijder (top geworden), Hetinga.
- Top: Stam, Gabri (wat een seizoen; ff een dipje gehad rond de winterstop), Davids (hadden we die maar vanaf het begin gehad).

Mochten we de voorronde CL halen (en dan niet uitgeschakeld worden), dan kunnen we een paar goede stappen verder maken (kun je waarschijnlijk ook een paar spelers halen die anders niet komen).
Er zit weer muziek in het spel van Ajax. Het kan nog veel beter, maar ik heb dit seizoen al verschillende rustig op de bank naar een wedstrijd zitten kijken (ook na achterstand). Dat is de afgelopen jaren niet meer voorgekomen.
HtC zijn presentatie in de media is niet altijd gelukkig geweest, maar hij heeft Ajax wel beter gemaakt. Volgend jaar met de juiste versterkingen en ontwikkeling van speler worden we kampioen!

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma apr 30, 2007 10:13 am

Ik kón gisteren niks posten. Het het even geprobeerd, maar zag, voordat ik op submit drukte, alleen maar vloeken en erge ziektes staan. En dat, ondanks de vochtige ogen.

Een dag later heb ik het nog steeds niet gerelativeerd. Ik kies voor de struisvogelpolitiek; kijk geen TV, lees geen krant, wil er helemaal niks van weten. Ik zit kapot en ga nu de rest van de dag werken, om mijn gedachten te verzetten.

Ergste van alles; gisteravond om 21.00 uur voorkeurspiket gekregen, bezoek de man vanochtend op het politiebureau. Hij zat sinds gistermiddag 15.00 uur vast. Zijn eerste vraag: "weet je toevallig of Ajax kampioen is geworden?"
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » ma apr 30, 2007 10:40 am

Ergste van alles; gisteravond om 21.00 uur voorkeurspiket gekregen, bezoek de man vanochtend op het politiebureau. Hij zat sinds gistermiddag 15.00 uur vast. Zijn eerste vraag: "weet je toevallig of Ajax kampioen is geworden?"
Antwoord: Nee.

Ik werk vandaag thuis, luxaflex half dicht. In Rotterdam is de klassering van feyenoord van minder belang dan die van Ajax. Het bevestigt mijn stelling dat feyenoord weinig supporters heeft, maar Ajax veel vijanden (in Rotterdam!)

De stelling dat Ajax de titel (misschien) niet verdient, omdat alleen de tweede competitiehelft goed werd gespeeld, kan ook worden toegepast op psv. Waarom zou psv die titel dan verdienen? Op basis van de eerste helft?

Mijn opmerking over het mee naar voren gaan van Stekelenburg is blijkbaar niet goed begrepen. Waarom deed hij dat vorig seizoen niet? Ajax speelde belabberd (ik dacht dat slechter dan onder Wouters niet mogelijk was, maar vlorig seizoen bleek dat wel het geval te zijn) en als je 24 punten achterstaat, kan een keeper rustig blijven staan.

Is er dit seizoen winst geboekt?
Ja, qua spel, qua resultaat nog niet, want we hebben nog steeds niet meer dan jc-schaaltje en de uefa-cup voorronde.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47908
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » ma apr 30, 2007 11:01 am

Ik ben kapot, jongens. Dit is mijn eerste berichtje hier en daar zal ik het wellicht ook even bij laten voor vandaag. 'Leuk' Koninginnedag vieren zometeen en misschien vanavond de boel hier eens nalezen.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9368
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Bericht door Monkey Tonk » ma apr 30, 2007 12:46 pm

Marijn schreef:
boa schreef:Omdat Roger een goeie trap heeft en omdat iedereen zich instelt op Sneijder ?
Right. Wat heb je nou aan een goede trap, 3 meter voor de goal? Zulk soort vrije trappen binnen het strafschopsgebied zijn waardeloos. Volgensmij gaan ze er veel vaker niet in dan wel.
Zo'n indirecte bal moet je keihard op hoofdhoogte inschieten. Schrapt hij langs iemand in de muur dan is het doelpunt geldig. Voor een tikkie opzij is geen tijd, want die muur staat te dichtbij.

Lionel
Berichten: 47291
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » ma apr 30, 2007 12:57 pm

:sad.gif: :sad.gif: :sad.gif: :sad.gif: :sad.gif: :sad.gif: :sad.gif: :sad.gif: :sad.gif: :sad.gif: :sad.gif: :sad.gif: :sad.gif: :sad.gif: :sad.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
SylvievdVaart
Berichten: 13218
Lid geworden op: do sep 30, 2004 2:28 pm
Locatie: Wollukje ❤

Bericht door SylvievdVaart » ma apr 30, 2007 1:00 pm

Ik doe mee

:sad.gif:

Gebruikersavatar
Dr. Living Stoned
Founding Father
Berichten: 19598
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 6:30 pm
Locatie: at home

Bericht door Dr. Living Stoned » ma apr 30, 2007 1:03 pm

zou die regel [vrije trap in 16-meter gebied] niet afgeschaft kunnen worden, leg de bal er buiten if geef een [straf?] corner.
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

Gebruikersavatar
Dr. Living Stoned
Founding Father
Berichten: 19598
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 6:30 pm
Locatie: at home

Bericht door Dr. Living Stoned » ma apr 30, 2007 1:08 pm

SylvievdVaart schreef:Ik doe mee

:sad.gif:
Maar Sylvie en Rishi, twas achteraf een prachtweekend. Feyenoord verloor en AZ ook! :aai.gif: [feel any better?]
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

Gebruikersavatar
SylvievdVaart
Berichten: 13218
Lid geworden op: do sep 30, 2004 2:28 pm
Locatie: Wollukje ❤

Bericht door SylvievdVaart » ma apr 30, 2007 1:13 pm

Nee, voel me niet beter :sad.gif: Het deed me niets, die 5-1. En dan is het ook nog eens zo'n saaie Koninginnedag. Bah. Woensdag een tentamen, maar ik heb geen zin om te leren.

Lekker slapen. Stomme wereld. :sleepy.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma apr 30, 2007 1:28 pm

Hoor nu de Ajax-marsch door mijn raam, die spelen ze op het podium aan de Lindengracht. Rood en wit wordt kampioen.... tja, nu even niet, maar kom op, supporter ben je in voor- en tegenspoed. Een paar keer slikken en op naar de plee-offs! :tifoajax.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
SylvievdVaart
Berichten: 13218
Lid geworden op: do sep 30, 2004 2:28 pm
Locatie: Wollukje ❤

Bericht door SylvievdVaart » ma apr 30, 2007 1:44 pm

'Ajax hup, geen krachten spaaaaren' :sad.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma apr 30, 2007 1:57 pm

Harde woorden Henk ten Cate


TILBURG - Trainer Henk ten Cate had na het missen van de landstitel harde woorden voor zichzelf en zijn spelers. Zijn Ajax won wel in Tilburg van Willem II (0-2 via treffers van Urby Emanuelson en Klaas-Jan Huntelaar), maar dat was net te weinig voor het kampioenschap.

"We komen één goal tekort. Dit is de grootste miskleun van het seizoen", aldus een emotionele Ten Cate. "Wat zijn we een stelletje grote klootzakken dat we het hebben weggegeven, mezelf incluis. Met dit scenario had ik vooraf geen rekening gehouden, al heb ik wel altijd gedacht dat AZ het niet zou halen. Maar zij zijn uiteraard de grootste verliezer. Wij hadden hier in Tilburg de titel kunnen halen, maar misschien ken je die uitdrukking: als hadden komt, is hebben te laat. Voor sommige spelers was de druk te groot."

"Tijdens de wedstrijd ben ik wel op hoogte gehouden van de stand op de andere velden, maar ik heb er heel lang niet op gecoacht. Pas in het laatste gedeelte van de wedstrijd heb ik dat wél gedaan. PSV kwam op 5-1 en toen hadden wij nog een doelpunt nodig. Toen heb ik Thomas Vermaelen in de spits gezet. Een kopbal van hem werd helaas nog van de lijn gehaald. Ook heb ik Maarten Stekelenburg bij een corner nog mee naar voren gestuurd."

In de kleedkamer trof de coach van Ajax vooral stilte aan. "Je ziet de spelers als een zielig hoopje mens op de bank zitten. Het was muisstil. Ik heb het woord niet genomen. Ik heb iedereen een hand gegeven, dat wel. Ik ben als trainer van Go Ahead ook al een keer op één goal promotie misgelopen naar de eredivisie. Nu mis ik het kampioenschap op één doelpunt. Het wordt een beetje the story of my life."

Desondanks bracht Ten Cate gelukwensen over aan PSV. "Aan het einde van de rit staat de ploeg bovenaan die de beste is geweest, dus ik vind PSV de terechte kampioen. Ik had graag een lange neus getrokken, maar ik denk dat de lange neus van Ronald Koeman nog wel langer is. Graag wil ik hem feliciteren met het kampioenschap. Hij heeft, op z'n Amsterdams gezegd, een gouden pik."

Zondag wacht voor Ajax de bekerfinale. Tegen AZ, de andere verliezer van het weekeinde. Ten Cate: "Ik weet niet of ik de spelers de komende dagen vrij geef. Misschien is het goed om deze teleurstelling samen te verwerken. We moeten dat snel doen, want na de bekerfinale wachten de play-offs."

Ook George Ogararu kon het mislopen van de titel amper bevatten. Vorig jaar verloor de Roemeen met Steaua Boekarest de halve finale van de UEFA Cup tegen Middlesbrough, dat zich voor de eindstrijd kwalificeerde door een doelpunt in de laatste minuut. "Maar deze klap komt harder aan. Het is het slechtste moment in mijn carrière. Het kampioenschap verliezen op één doelpunt is moeilijk te accepteren."

Een ander aspect: in zijn vaderland zou Ogararu wél kampioen zijn geworden. Daar telt het onderling resultaat als clubs gelijk eindigen. Ajax verloor in Amsterdam (0-1), maar PSV sloeg vervolgens in Eindhoven hard toe: 1-5.
Gelderlander

En zo is het.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
SylvievdVaart
Berichten: 13218
Lid geworden op: do sep 30, 2004 2:28 pm
Locatie: Wollukje ❤

Bericht door SylvievdVaart » ma apr 30, 2007 2:00 pm

Goed van HtC dat hij zichzelf ook een klootzak vindt ;)

Gebruikersavatar
Dr. Living Stoned
Founding Father
Berichten: 19598
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 6:30 pm
Locatie: at home

Bericht door Dr. Living Stoned » ma apr 30, 2007 2:32 pm

joey schreef:
Ajax verloor in Amsterdam (0-1), maar PSV sloeg vervolgens in Eindhoven hard toe: 1-5.
Gelderlander

En zo is het.
echt niet!!! :drecul.gif:
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma apr 30, 2007 2:54 pm

Het wordt ook gewoon geen centimeter beter. Ik voel me nog steeds zo :00001595.gif:
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58899
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma apr 30, 2007 2:55 pm

Ten Cate gaf in de 84 minuut aan dat AJAX nog een goal nodig heeft aan de spelers .. verder heeft ie Vermaelen helemaal niet in de spits gezet .. die kopbal waar hij het over heeft was in de 62 minuut ...

Gebruikersavatar
Dr. Living Stoned
Founding Father
Berichten: 19598
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 6:30 pm
Locatie: at home

Bericht door Dr. Living Stoned » ma apr 30, 2007 3:02 pm

psv schoot in de 77ste minuut raak, tot dat moment was ajax nummer 1.
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

Plaats reactie