PSV - Ajax 1 tegen fukking 5 mwahahaha
- El Clavo
- AT Toto winner 08/09
PSV - Ajax 1 tegen fukking 5 mwahahaha
Vooroverleg zonder verrassingen, of toch?
Datum: 16 februari 2007 Laatst gewijzigd: 16 februari 2007 20:18 Categorie: Kaartverkoop Eredivisie
Het vooroverleg van vandaag voor de wedstrijd PSV-Ajax van zondag 18 Maart heeft niet voor verrassingen gezorgd. Zoals altijd zijn we met 1600 Ajacieden welkom en is het een treincombi.De prijs is nog niet bekend (NS weet nog niet wat de treinen moeten kosten) maar dat zal niet lang op zich laten wachten. Vorig jaar betaalden Ajacieden 37,40. De voorverkoop zal naar alle waarschijnlijkheid volgende week zaterdag starten. We houden jullie op de hoogte!
Misschien toch nog een verrassing, de wedstrijd word niet om half een maar om half drie gespeeld. Eindelijk dus op een beetje normale tijd bij de arena verzamelen op zondagochtend. De AFCA Supportersclub is en blijft er groot voorstander van om zoveel mogelijk wedstrijden op zondagmiddag half drie te laten spelen!
Datum: 16 februari 2007 Laatst gewijzigd: 16 februari 2007 20:18 Categorie: Kaartverkoop Eredivisie
Het vooroverleg van vandaag voor de wedstrijd PSV-Ajax van zondag 18 Maart heeft niet voor verrassingen gezorgd. Zoals altijd zijn we met 1600 Ajacieden welkom en is het een treincombi.De prijs is nog niet bekend (NS weet nog niet wat de treinen moeten kosten) maar dat zal niet lang op zich laten wachten. Vorig jaar betaalden Ajacieden 37,40. De voorverkoop zal naar alle waarschijnlijkheid volgende week zaterdag starten. We houden jullie op de hoogte!
Misschien toch nog een verrassing, de wedstrijd word niet om half een maar om half drie gespeeld. Eindelijk dus op een beetje normale tijd bij de arena verzamelen op zondagochtend. De AFCA Supportersclub is en blijft er groot voorstander van om zoveel mogelijk wedstrijden op zondagmiddag half drie te laten spelen!
Laatst gewijzigd door El Clavo op di mar 27, 2007 7:42 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Als Grygera terug is zou ik ook Ogararu eruit knikkeren. Heitinga dan weer rechtsback en Grygera in het centrum. Ogararu kun je dan gebruiken als je tegen een hangende linksbuiten speelt. Daarnaast lijkt het me ook best verstandig om Davids erin te zetten. Gewoon zo dus:
Huntelaar;
Babel, Leonardo/De Mul/Perez;
Sneijder
Davids, Gabri;
Emanuelson, Grygera, Stam, Heitinga;
Stekelenburg;
Heitinga schuift in en komt controlerende op het middenveld te spelen.
Huntelaar;
Babel, Leonardo/De Mul/Perez;
Sneijder
Davids, Gabri;
Emanuelson, Grygera, Stam, Heitinga;
Stekelenburg;
Heitinga schuift in en komt controlerende op het middenveld te spelen.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
- 666
- Site Admin
- Contacteer:
...lijkt me een leuk experiment in een oefenpotje, maar Gabri als rechtsback is niet iets om in een wedstrijd tegen PSV uit te gaan proberen. Misschien bij een ruime voorsprong in de bekerwedstrijd bij Willem II eens kijken hoe zoiets uitpakt?Bertje schreef:Gabri doorschuivende rechtsback...
Ik zou Heitinga rechtsback laten spelen en Stam uiteraard in het centrum. De linksbackpositie blijft behelpen, maar misschien is Urby tegen die tijd wel weer terug. Davids op 4, Sneijder links op het middenveld, Perez op 10, Maduro op de bank en Roger op de tribune. Gabri gewoon als rechtshalf.
Als Grygera fit is zou je met twee centrale verdedigers kunnen spelen zodat het middenveld wat meer naar voren kan.
Voorin Babel op links en Huntelaar in het midden. Op rechts Leonardo die in de tweede helft wordt afgelost door de Mul. Andersom kan natuurlijk ook. We hebben eindelijk weer eens wat te kiezen op de rechtsbuitenpositie en dat is alweer lang geleden.
Sign your name on
the dotted line:
.............................
the dotted line:
Als de positie voor de verdediging de enige positie is waar je Davids of Gabri kwijt kunt zou ik ze gewoon niet opstellen. Ook Maduro is beter, want die houdt tenminste nog enigzins de pass naar de aanvaller eruit. Daarnaast moet Urby in jouw opstelling in de dekking spelen. Zelfmoord. Gewoon met vier verdedigers blijven spelen.666 schreef:...lijkt me een leuk experiment in een oefenpotje, maar Gabri als rechtsback is niet iets om in een wedstrijd tegen PSV uit te gaan proberen. Misschien bij een ruime voorsprong in de bekerwedstrijd bij Willem II eens kijken hoe zoiets uitpakt?Bertje schreef:Gabri doorschuivende rechtsback...
Ik zou Heitinga rechtsback laten spelen en Stam uiteraard in het centrum. De linksbackpositie blijft behelpen, maar misschien is Urby tegen die tijd wel weer terug. Davids op 4, Sneijder links op het middenveld, Perez op 10, Maduro op de bank en Roger op de tribune. Gabri gewoon als rechtshalf.
Als Grygera fit is zou je met twee centrale verdedigers kunnen spelen zodat het middenveld wat meer naar voren kan.
Voorin Babel op links en Huntelaar in het midden. Op rechts Leonardo die in de tweede helft wordt afgelost door de Mul. Andersom kan natuurlijk ook. We hebben eindelijk weer eens wat te kiezen op de rechtsbuitenpositie en dat is alweer lang geleden.
Huntelaar;
Babel, Perez;
Davids, Sneijder;
Maduro;
Urby, Heitinga, Stam, Gabri;
Stekelenburg;
Gabri heeft voor Barcelona ook veel rechtsback gespeeld en hij is sneller dan Grygera, wendbaarder dan Heitinga en ontlast Urby meer dan Ogararu.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
- 666
- Site Admin
- Contacteer:
Ik zou de concurrentiestrijd Leonardo/de Mul op de rechtsbuitenpositie intact houden. Daarom Perez op het middenveld.
Dat betekent Sneijder op linkshalf, en dan heb je iemand nodig die de verdedigende steken oppakt die ie onvermijdelijk laat vallen. Daarom dus Davids op 4, want een solide linksback zit er voorlopig niet in. Daar staat Urby of een of andere noodoplossing.
Met drie middenvelders in een 4-3-3 komen we daar onvermijdelijk een man tekort. Dan wordt het kiezen tussen twee kwaden: een aanvaller die zich terug laat zakken zodat je voorin problemen krijgt, of Heitinga die naar voren schuift vanuit een verdediging waar we toch al zoveel personele problemen hebben. Maduro in de punt naar achteren op een driemans middenveld? Ik moet er niet aan denken!
Gabri die als rechtsback de linksback moet ontlasten (en dat in combinatie met jouw sig...)? Zie ik niet gebeuren. Dat klusje laat ik liever over aan iemand die wat dichterbij speelt. De verdedigende support voor Urby zal van iemand in het centrum moeten komen. Een centrale verdediger of een verdedigende middenvelder op een viermansmiddenveld.
Overigens een slechte zaak dat we iemand nodig hebben om de verdedigende taken uit te voeren die een van onze verdedigers laat liggen, maar dat probleem moet in de zomer maar opgelost worden.
Dat betekent Sneijder op linkshalf, en dan heb je iemand nodig die de verdedigende steken oppakt die ie onvermijdelijk laat vallen. Daarom dus Davids op 4, want een solide linksback zit er voorlopig niet in. Daar staat Urby of een of andere noodoplossing.
Met drie middenvelders in een 4-3-3 komen we daar onvermijdelijk een man tekort. Dan wordt het kiezen tussen twee kwaden: een aanvaller die zich terug laat zakken zodat je voorin problemen krijgt, of Heitinga die naar voren schuift vanuit een verdediging waar we toch al zoveel personele problemen hebben. Maduro in de punt naar achteren op een driemans middenveld? Ik moet er niet aan denken!
Gabri die als rechtsback de linksback moet ontlasten (en dat in combinatie met jouw sig...)? Zie ik niet gebeuren. Dat klusje laat ik liever over aan iemand die wat dichterbij speelt. De verdedigende support voor Urby zal van iemand in het centrum moeten komen. Een centrale verdediger of een verdedigende middenvelder op een viermansmiddenveld.
Overigens een slechte zaak dat we iemand nodig hebben om de verdedigende taken uit te voeren die een van onze verdedigers laat liggen, maar dat probleem moet in de zomer maar opgelost worden.
Sign your name on
the dotted line:
the dotted line:
Vind ik werkelijk een argument van niets.666 schreef:Ik zou de concurrentiestrijd Leonardo/de Mul op de rechtsbuitenpositie intact houden. Daarom Perez op het middenveld.
Dan liever Davids als linksback, want voor de verdediging spelen kan hij niet, aangezien hij de passing naar de aanvallers niet onderschept, en voor de verdediging op een directe tegenstander is al helemaal een ramp. Tsjechië, anyone?Dat betekent Sneijder op linkshalf, en dan heb je iemand nodig die de verdedigende steken oppakt die ie onvermijdelijk laat vallen. Daarom dus Davids op 4, want een solide linksback zit er voorlopig niet in.
Ik denk liever in teams dan in linies. Op het moment dat de verdediging een half veld achter het middenveld staat ben je sowieso gezien. Linies kort op elkaar en overal rugdekking. Dan maakt het niet uit hoeveel middenvelders je op papier hebt staan. Maduro speelde tegen Bremen ook heel behoorlijk en we hebben niemand anders. Komende zomer gaan we weer doorselecteren.Met drie middenvelders in een 4-3-3 komen we daar onvermijdelijk een man tekort. Dan wordt het kiezen tussen twee kwaden: een aanvaller die zich terug laat zakken zodat je voorin problemen krijgt, of Heitinga die naar voren schuift vanuit een verdediging waar we toch al zoveel personele problemen hebben. Maduro in de punt naar achteren op een driemans middenveld? Ik moet er niet aan denken!
Je snapt duidelijk niet wat ik bedoel. Davids dekt Urby in de rug als Urby diep gaat en Gabri speelt wat naar binnen, zodat Heitinga en Stam ook wat naar links kunnen, waardoor Urby rugdekking heeft en meer mogelijkheden tot aanvallende acties. Zoals Van Bronckhorst bij Barcelona (met Oleguer op rechts) en Lee bij PSV (met Ooijer op rechts).Gabri die als rechtsback de linksback gaat ontlasten? Zie ik niet gebeuren. Dat klusje laat ik liever over aan iemand die wat dichterbij speelt. De verdedigende support voor Urby zal van iemand in het centrum moeten komen. Een centrale verdediger of een verdedigende middenvelder op een viermansmiddenveld.
Wederom een argument van niets. Je elftal bouwen aan de hand van de grootste kwaliteiten van je spelers lijkt me onoverkomelijk.Overigens een slechte zaak dat we iemand nodig hebben om de verdedigende taken uit te voeren die een van onze verdedigers laat liggen, maar dat probleem moet in de zomer maar opgelost worden.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
- 666
- Site Admin
- Contacteer:
Er is niks mis met mijn argument. De Mul en Leo doen het daar goed. Die zou ik niet alletwee buiten het team laten om er een speler neer te zetten die 1) normaal gesproken ergens anders speelt, en 2) bij Ajax meer tot z'n recht komt op het middenveld. In jouw plannen krijg je aan de rechterkant met Perez voorin en Gabri als back twee spelers die niet op hun normale positie spelen. En dan staat Sneijder door jouw punt-naar-achteren met Davids links ook nog eens een eind naar rechts. Tenzij Maduro als ie naar voren komt naar rechts loopt, maar ik vrees dat ie daar als achteruitgeschoven middenvelder niet of nauwelijks aan toe zal komen.Bertje schreef:Vind ik werkelijk een argument van niets.666 schreef:Ik zou de concurrentiestrijd Leonardo/de Mul op de rechtsbuitenpositie intact houden. Daarom Perez op het middenveld.
Schrijf dan op wat je bedoelt, in plaats van de Urby-ontlastende kwaliteiten van Gabri en Ogararu met elkaar te vergelijken.Je snapt duidelijk niet wat ik bedoel. Davids dekt Urby in de rug als Urby diep gaat en Gabri speelt wat naar binnen, zodat Heitinga en Stam ook wat naar links kunnen, waardoor Urby rugdekking heeft en meer mogelijkheden tot aanvallende acties.Gabri die als rechtsback de linksback gaat ontlasten? Zie ik niet gebeuren.
Wie vult in jouw voorstel het gat op rechts op dat ontstaat als Gabri naar binnen knijpt? Laat Sneijder zich zakken, moet Maduro terug, of laten we de rechterkant gewoon open?
Dit lijkt meer op je elftal bouwen aan de hand van de grootste tekortkomingen van je spelers.Wederom een argument van niets. Je elftal bouwen aan de hand van de grootste kwaliteiten van je spelers lijkt me onoverkomelijk.Overigens een slechte zaak dat we iemand nodig hebben om de verdedigende taken uit te voeren die een van onze verdedigers laat liggen, maar dat probleem moet in de zomer maar opgelost worden.
Als Urby naar voren rent moet het gat door een middenvelder worden opgevuld. Door de complete defensie naar links te schuiven laat je z'n verdedigende minpunten door drie man compenseren (vier man als je de middenvelder die het gat op rechts moet vullen meerekent), en dat vind ik wel een erg zware aanpassing om de defensieve tekortkomingen te camoufleren van een linksback die eigenlijk geen linksback is. Dat heeft met Maxwell achterin ook al de nodig problemen gegeven.
Sign your name on
the dotted line:
the dotted line:
Je kan Sneijder ook gewoon wat behoudender opstellen in het centrum, met Davids en Gabri naast hem en Perez voor hem. Op die manier zoekt zelfs Sneijder de ruimtes op, denk ik.Jöhnk schreef:Mja, ik vond het gisteren een verademing dat Sneijder weer vanaf links kwam. Sneijder op 10 loopt alle ruimtes dicht.
Maar goed, met Davids en Gabri zit er niets anders op, zeker?
Met aan één kant een opkomende en aan de andere kant een sluitende back dus. Daar is HtC volgens mij ook fan van, maar Urby wordt bijna altijd opgesteld en Heitinga had na een degelijk begin last van z'n verdedigende slippertjes.Bertje schreef:Je snapt duidelijk niet wat ik bedoel. Davids dekt Urby in de rug als Urby diep gaat en Gabri speelt wat naar binnen, zodat Heitinga en Stam ook wat naar links kunnen, waardoor Urby rugdekking heeft en meer mogelijkheden tot aanvallende acties. Zoals Van Bronckhorst bij Barcelona (met Oleguer op rechts) en Lee bij PSV (met Ooijer op rechts).
Het team is een stuk belangrijker. Als Perez en Gabri het beter doen dan wat er nu rondloopt is het simpel.666 schreef:Er is niks mis met mijn argument. De Mul en Leo doen het daar goed. Die zou ik niet alletwee buiten het team laten om er een speler neer te zetten die 1) normaal gesproken ergens anders speelt, en 2) bij Ajax meer tot z'n recht komt op het middenveld. In jouw plannen krijg je aan de rechterkant met Perez voorin en Gabri als back twee spelers die niet op hun normale positie spelen. En dan staat Sneijder door jouw punt-naar-achteren met Davids links ook nog eens een eind naar rechts. Tenzij Maduro als ie naar voren komt naar rechts loopt, maar ik vrees dat ie daar als achteruitgeschoven middenvelder niet of nauwelijks aan toe zal komen.
Het is maar een klein stapje, waardoor je met drie man achterin komt te staan. In tegenstelling tot Urby heeft Gabri namelijk wel de duelkracht om zo te spelen. Als Gabri dan toch inschuift om Sneijder in de rug te dekken, zakt Maduro in en wijkt Stam uit naar rechts.Wie vult in jouw voorstel het gat op rechts op dat ontstaat als Gabri naar binnen knijpt? Laat Sneijder zich zakken, moet Maduro terug, of laten we de rechterkant gewoon open?
Twee verschillende dingen. Davids die de rug van Urby afdekt heeft alleen te maken met de veldbezetting achter de bal, om het gevaar van de counter eruit te halen. Het is niet veel anders dan de middenvelder die bij Michels voor het doel kwam, alleen doet de linkerspits (Babel) dat nu en neemt de back de positie van linkerspits over.Dit lijkt meer op je elftal bouwen aan de hand van de grootste tekortkomingen van je spelers.
Als Urby naar voren rent moet het gat door een middenvelder worden opgevuld. Door de complete defensie naar links te schuiven laat je z'n verdedigende minpunten door drie man compenseren (vier man als je de middenvelder die het gat op rechts moet vullen meerekent), en dat vind ik wel een erg zware aanpassing om de defensieve tekortkomingen te camoufleren van een linksback die eigenlijk geen linksback is. Dat heeft met Maxwell achterin ook al de nodig problemen gegeven.
De drie verdedigers zijn gewoon de drie man die je sowieso achterin wilt houden, omdat je anders gaten in je veldbezetting achterin kwijtraakt en daarmee ook de controle over de wedstrijd. Urby heeft de duelkracht niet om zo te spelen, maar maakt dit goed omdat hij aan de linkerkant veelvuldig aanspeelbaar is, Babel kan lanceren, je makkelijk een extra man op het middenveld geeft en een bal kan voorzetten vanaf links.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
- 666
- Site Admin
- Contacteer:
In mijn opstelling spelen Perez en Gabri ook. Alleen doen ze dat beiden op een positie waar ze beter tot hun recht komen, hoef je niet allemaal kunstgrepen uit te halen om de verdedigende slippertjes van Urby op te vangen, en wordt de rechtsbuitenplaats ook beter bezet. Perez op 10 met Sneijder vanaf de flank heeft meteen als voordeel dat Sneijder en Huntelaar elkaar niet voor de voeten lopen.Bertje schreef:Het team is een stuk belangrijker. Als Perez en Gabri het beter doen dan wat er nu rondloopt is het simpel.
Met een viermansdefensie zie ik niet in waarom je Maduro in de punt naar achteren moet laten spelen. Defensief liggen de gaten vooral aan de zijkant. Zorg er dus voor dat de backs en buitenste middenvelders elkaar aanvullen.
Sign your name on
the dotted line:
the dotted line:
Het team is een stuk belangrijker. Als Perez en Gabri het beter doen dan wat er nu rondloopt is het simpel.
Als, maar Perez en Gabri op voor hun vreemde posities zetten tegen psv uit is natuurlijk het domste wat je kan doen. Zoals 666 terecht opmerkt dus.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Emanuelson heeft ook wel eens op rechtsbuiten gestaan onder Blind. Moet je hem daar ook neerzetten tegen psv uit?
In zo'n wedstrijd moet je gewoon spelers opstellen die elkaar goed kennen en begrijpen op de posities die ze het meest gewend zijn. Dus Gabri op rechtshalf. Perez rechts voorin kan ik nog enigzins begrijpen.
In zo'n wedstrijd moet je gewoon spelers opstellen die elkaar goed kennen en begrijpen op de posities die ze het meest gewend zijn. Dus Gabri op rechtshalf. Perez rechts voorin kan ik nog enigzins begrijpen.
En hoeveel wedstrijden heeft ie daar gespeeld, Gabri de vaste basisklant? :hypocrite:
Het gaat er ook om dat de elftal helemaal niet gewend is om te spelen met Gabri op rechtsback. Dit experimentje moet je dus niet flikken in een cruciale wedstrijd tegen psv uit. Punt.
Het gaat er ook om dat de elftal helemaal niet gewend is om te spelen met Gabri op rechtsback. Dit experimentje moet je dus niet flikken in een cruciale wedstrijd tegen psv uit. Punt.
Liever een minder goed ingespeeld elftal met een goede balans dan een elftal dat gewend is slecht te voetballen zonder balans.
En Gabri speelde in Rijkaards eerste seizoen 16 wedstrijden in de competitie. In de andere twee seizoenen in totaal veertien wedstrijden. Tel de wedstrijden in andere competities daarbij op en de trainingen en Gabri weet heus wel wat er gevraagd wordt als rechtsback.
En Gabri speelde in Rijkaards eerste seizoen 16 wedstrijden in de competitie. In de andere twee seizoenen in totaal veertien wedstrijden. Tel de wedstrijden in andere competities daarbij op en de trainingen en Gabri weet heus wel wat er gevraagd wordt als rechtsback.
En met niemand anders!
En met niemand anders!